И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: Яко добля
Агнца и Пастыря, Тя на Древе яко виде,/ Агница рождшая рыда́ше и матерски Ти веща́ше:/ Сы́не Возжеле́нне,/ ка́ко на Древе Крестнем пове́шен еси, Долготерпеливе?/ ка́ко ру́це и но́зе Твои, Слове,/ пригвоздишася от беззаконных,/ и Кровь Твою излиял еси, Владыко?
На стиховне Октоиха.
Слава, мучеников, глас 4. Самогласен:
Троичным светом самобра́тний сопру́т просве́щся,/ мучителей суровство́ низложи́./ Тем и пламень поправше, ликовствова́ху, поюще:/ се ныне что добро́ или что красно́,/ но еже жи́ти братии вку́пе,/ и, к Божественней славе зря́ще,/ Небесныя славы сподобишася,/ Христа Бога о нас всегда моля́ще/ спастися душам нашим.
И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: Яко до́бля:
На Кресте Тя яко узре́/ пригвожде́на, Господи,/ Агница и Мати Твоя дивляшеся/ и, что виде́ние сие, взываше,/ Сыне Возжеле́нне,/ сия Ти неверный собор воздаде́ беззаконный,/ иже многих Твоих чудес насладивыйся;/ но слава неизглаго́ланному соше́ствию Твоему, Владыко.
Тропарь, глас 4:
Мученицы Твои, Господи,/ во страда́ниих своих венцы прия́ша нетленныя от Тебе, Бога нашего:/ имуще бо крепость Твою,/ мучителей низложиша,/ сокрушиша и демонов немощныя де́рзости./ Тех молитвами/ спаси души наша.
На утрени
Оба канона Октоиха и святых канон на 4, егоже краегране́сие: Самобратное пою сопряжение. Феофаново. Глас 4
Песнь 1
Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ древний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову силу в пусты́ни победи́л есть.
|
Любовию Христовою распаля́емь, му́чениче Евла́мпие,/ мирское отвергл еси омрачение;/ Небесному же, премудре, приближился еси те́пле Свету невещественному, всеблаженне.
Раче́ние еже к Богу твое, премудре му́чениче Евла́мпие,/ муче́ний преврати стремление,/ воздержанием же и стоянием де́монская попали́ ополчения истинно, многохвальне.
Укрепив Богоглаголивым твоим язы́ком воинство му́ченическое,/ привел еси ко Христу совокупление Божественное, многобогатное уловление/ и приемля с ними венцы нетленныя, пребогате.
Богородичен:
С высоты во чрево Твое, Пречистая, пришед Бог,/ плоть быв, произы́де явственно, падшия возвышая к Себе,/ сынополагая благодатию земныя, Всепетая Дево Чистая.
Песнь 3
Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи:/ Ты моя крепость, Господи,/ и прибежище, и утверждение.
Возвысити враг прелести лука́вное писание душетленно хотя́ще,/ но того в пропасть низвергл еси.
Любовию братнею распала́ема,/ ко Христове добро́те, отрокови́це, притекла́ еси яве,/ мученице Евлампи́е приснословущая.
Богородичен
Безсеменно Божие Слово, Отрокови́це,/ во чреве Твоем приемши неслиянно,/ паче ума, Пречистая, нам родила еси.
Седален, глас 8. Подобен: Премудрости
Мучений о́блаки те́мныя, страдальцы, прешедше терпеливно,/ яко солнце, благодатию Спа́совой возсия́сте;/ братскою же любовию Божественне связа́еми,/ подобными болезньми све́тло украси́стеся./ Тем по кончине безконечную благодать от высоты прия́сте/ исцели́ти неду́ги,
|
Господни угодницы;/ моли́те Христа Бога грехов оставление пода́ти/ чтущим любовию святую память вашу.
Слава, и ныне, Богородичен:
В напа́сти многоплете́нныя впад от враг видимых и невидимых,/ бурею одержим безчисленных согрешений моих,/ и, яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая,/ ко пристанищу притекаю Твоея благости./ Темже, Пречистая, из Тебе воплощенному безсе́менно/ молися прилежно о всех рабех Твоих,/ непрестанно моля́щих Ти ся, Богородице Пречистая,/ молящи Его присно согрешений оставление даровати/ воспевающим достойно славу Твою.
Крестобогородичен:
Агнца и Пастыря, и Изба́вителя/ Агница зря́щи на Кресте, восклица́ше, пла́чущи,/ и, горько рыдающи, вопияше:/ мир убо радуется, приемля Тобою избавление,/ утроба же Моя горит, зря́щи Твое распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпели́ве Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый,/ умилосердися и даруй согрешений оставление/ верою поющим Божественныя Страсти Твоя.
Песнь 4
Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Церковь на Кресте,/ Солнце праведное,/ ста в чи́не своем,/ досто́йно взывающи:/ слава силе Твоей, Господи.
Любве ради Зижди́теля, о страстоте́рпцы,/ всю мирску́ю лесть истинно презре́вше,/ Единаго возжеле́сте Христа, взывающе:/ слава силе Твоей, Господи.
Наступивше на пе́щный пламень и поправше сего, мученицы,/ росо́ю с Небес Божественно обогати́стеся, Христу взывающе:/ слава силе Твоей, Господи.
Просвещшеся Троичным сиянием, мучеников до́бляя верста́/ идольское разруши́ омрачение, Христу взывающе:/ слава силе Твоей, Господи.
|
Богородичен
Носи́мое смертное стремление, Дево,/ Ты, Христа рождши нетленно, Марие, уста́вила еси,/ сочетавши Безплотный чино́м ро́ды земных, Пренепорочная.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Господи, мой свет/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения/ верою воспевающий Тя.
Не превратиша вас приложения мучений, тве́рдии,/ на камени бо Спа́сове/ душевныя ваша ноги яве утверди́сте.
Побе́ждше крепко лести первоначальнаго,/ упраздняете и́дольския кровныя жертвы/ кровей ваших лиянием, славнии.
Богородичен:
Отъяла еси клятву,/ яко Радость рождши, обожившую земныя,/ Бога Твоима рукама носивши, Мати Богоневесто.
Песнь 6
Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися,/ ради́ милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кровию.
Целение душетленных страстей/ яви́шася ваша кро́ви всем, страстотерпцы,/ верою притекающим к Божественней и всесветлей ра́це, преблаженнии.
Законно за Христа пострадавше, славнии,/ обогатистеся венцем нетленным истинно, преблаженнии,/ и Царство Небесное, и Божественное наслаждение прия́сте.
Богородичен
Обре́т Тя посреде́ те́рния, Пренепорочная,/ яко пречистый крин и юдо́льный цвет, о Богомати,/ Жених во чреве Твоем плоть бысть.