Подведение итогов урока.




Школьные годы чудесные

Класс: 7.

Цель:

1. Развитие лексических навыков по теме «Школа»

2. Закрепление навыков монологической речи

3. Активизация фонетических и орфографических навыков

Оборудование: лексические задания на карточках

 

Этапы урока:

 

Организационный момент

· Good morning, children!

I’m glad to see you. Today we shall have a talk about our school days.

2. Ознакомление учащихся с новым стихотворением по теме «Школа»

Let’s listen to the new poem and learn to read it. Listen to the poem and find out if the author of the poem likes her school days or not. Why do you think so? Open your SB p. 71, ex. 45. Read the poem after the speaker. Work in pairs, please. Who wants to read the poem aloud?

 

3. Закрепление навыков монологической речи.

Some pupils like their school years, others don’t. do you agree with the poem? Share your ideas, please. You will work in groups of three and prove your opinion to your partners. Who is ready to tell all the pupils about our school days?

Extra: write 5 sentences about your opinion.


 

4. Развитие лексических навыков по теме «Школа»

Every day a lot of pupils go to school to study. They learn many new things there. Let’s read the examples from ex. 47 p. 71 and compare the words “to study” and “to learn”. You will read the sentences and translate them one by one.

To learn

1) Сейчас мы учим новые слова.

2) Вы уже выучили новые стихотворения наизусть?

3) Живи и учись

To study

1) В следующем году студенты будут изучать 8 новых предметов.

2) Мой лучший друг учился в школе Лондонского Сити год назад.

3) Сколько языков вы изучаете в колледже?

Физкультминутка

6. Первичное закрепление введенного лексического материала

Let’s try to use the words “to learn” and “to study” in the sentences of ex.48, p. 71. The next task for you is to translate some word combinations from Russian into English.

 

a) Learn, learning – вы никогда не выучите иностранный язык, не выучив правила грамматики

b) Study – руководитель экспедиции внимательно изучил карту и вышел из комнаты.

c) Learn – чтобы научиться делать что-то быстро и правильно, нужно время.

d) Learned – сколько новых слов вы выучили наизусть на этом уроке?

e) Studying – что ты думаешь об обучении заграницей?

Keys:

1. To study twelve subjects

2. To learn the dialogue by heart

3. To study in school

4. To learn three word combinations

5. To study | learn French

6. To like to study


 

7. Активизация фонетический и орфографических навыков.

How many subjects do you study? What is your favourite subject? Let’s learn the names of school subjects. Listen to the words from ex. 49, p. 72 and repeat them after the speaker.

 

 

8. Extra exercise.

Listen to the story and answer the questions.

1. When they are 16 or 18.

2. The first modern language is always French.

3. Because Russia is very important world power.

4. Science is a mixture of Biology. Chemistry and Physics. It is taught in a very practical way. (Её преподают практическим путем)

Подведение итогов урока.

That brings us to the end. Let’s recite our poem about important school rules.

Don’t run across the road,

Stop and look.

Don’t write on the wall,

Write in your book.

Don’t run in school,

Always walk.

Listen to the teacher,

Please, don’t talk.

Get your things together. Good-bye.

 

Домашняя работа.

Стр 94 упр. 23, 24

 


 

 

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-11-27 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: