The breadth of subjects studied




Семестр. Зачет

Для сдачи зачета необходимо выполнить следующие задания:

1. Контрольная работа №1. Выполните письменно в тетради, с зеркальным расположением выполняемых заданий и правильно оформленным титульным листом.

2. Тема About Myself. прочитайте, переведите (устно), составьте глоссарий (словарь), подготовьтесь к пересказу.

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1

Для правильного выполнения контрольной работы №3 необходимо усвоить следующие разделы английской грамматики:

1. Простое распространённое предложение. Прямой порядок слов в утвердительном и отрицательном предложении. Поря­док слов в вопросительном предложении. Оборот there be.

2. Имя существительное. Артикли и предлоги как показатели имени существительного. Множественное число. Выражение па­дежных отношений с помощью предлогов и окончания - s. Сущест­вительное в функции определения.

3. Имя прилагательное. Степени сравнения имен прилагательных.

4. Местоимение.

5. Спряжение глаголов to be, to have.

6. Видовременные формы глагола. Залог (активный / пассивный).

7. Словообразование.

ВАРИАНТ 1

1. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык. Определите часть речи выделенных слов.

1. This helps you to identify the list of recognized institutions.

2. They list the institutions as recognized and recommended.

3. There are exceptions such as arts colleges and business schools.

4. Some colleges and universities run special foundation courses.

5. After a six-mile run, Jackie returns home for a substantial breakfast.

2. Перепишите предложения. Выпишите слова, имеющие оконча­ние -s, и определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются эти слова, и какую функцию выполняет окончание -s: a) показатель третьего лица единственного числа глагола в Present Indefinite / Simple; б) показатель множественного числа имени существительного; в) показатель притяжательного падежа имени существи­тельного. Переведите данные предложения на русский язык.

1. The first two years of a student’s studies are courses in a broad range of subject areas.

2. The system of higher education in the United States differs from its counterparts in Europe.

3. Master’s degrees are four year degree courses.

4. The UK has a vast variety of higher education opportunities.

5. The school receives nearly all of its funding from the state.

3. а) Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения следующих прилагательных. Переведите их на русский язык.

Wonderful, strong, bad, far, happy.

б) Перепишите предложения и подчеркните в них прилагательные в степени сравнения. Переведите предложения на русский язык.

1. The University of Oxford is about forty years older than the University of Cambridge.

2. The University of Oxford is the oldest university in the English-speaking world.

3. The British government planned to expand the higher education sector.

4. The more he reads, the less he understands.

5. Newer colleges of advanced technology were established.

4. Перепишите следующие предложения, заполнив пропуски местоимениями из скобок. Переведите предложения.

1. Ben and I are good friends. … (They, he, we) are taking the same course.

2. The cake is so delicious. Can I have the rest of … (its, it, his)?

3. The children asked if … (their, they, he) could go skateboarding.

4. The teacher is not at home but I can give you … (his, it, him) phone number.

5. This house belongs to my sister and … (its, his, her) child.

5. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видовременную форму и залог. Переведите предложения на русский язык.

1. These institutions received no funding from government for teaching and research.

2. Postgraduate degrees are also awarded by the UK private institutions.

3. Postgraduate course is offering a broad spectrum of subjects.

4. Since 2005 the UK has been gathering feedback from students on their experience of higher education.

5. Relationship with private sector will play an important role in further life.

6. Прочитайте текст. Перепишите и письменно переведите абзацы (1), (2), (4) на русский язык.

The breadth of subjects studied

(1) A UK university education focuses on depth, not breadth. Subjects go into such depth that it would not be unusual for a biology student to spend an entire term studying nothing but the life cycle of a specific type of butterfly.

(2) While students can choose to study two subjects, most will choose to study only one – say, Biology. In first year (or “freshman year”, in US terms) this will cover pretty much everything under the umbrella of Biology. But by second year students have to choose among a range of topics within Biology. And by third year this will be narrowed down to the point of something approaching a specialism – say, Zoology, or Genetics.

(3) Our hypothetical Biology student might share a module or two with Chemistry or Maths students, but they will not be expected to study anything else, not even something as generalized as writing skills. And some students do not know which subject they would like to study ahead of going to university. So they either have to take a year out in order to make up their mind. Or they should take a chance on a subject they are unsure about and hope the university will allow them to transfer if it turns out there is a different subject they might like better.

(4) In the USA, however, while it is possible to start out by choosing just one subject (or major), it is as usual to enter university on a much more general course, such as a liberal arts degree. To someone used to the British education system, the topics covered on a liberal arts degree seem impossibly broad, including arts, languages, literature, mathematics, natural sciences, social sciences and philosophy. British students typically stop covering such a broad range of subjects at the age of 16. Even in a single-subject degree, students in the USA may be required to take some courses from outside their major for breadth, which is very seldom required in British universities, and then only to encourage students to learn a foreign language.

7. Выпишите из текста по 3 словосочетания с существительными, употребленными с определенным и неопределенным артиклем, переведите их на русский язык.

8. Перепишите следующие вопросы и дайте письменные ответы. Переведите предложения на русский язык.

  1. Does a UK university education focus on depth or on breadth?
  2. Why do students take a year break before going to university?
  3. Where is it possible to choose just one subject?
  4. What subjects does a liberal arts degree include?

9. Выпишите из текста в словарь все незнакомые слова с транскрипцией и переведите их. Будьте готовы к чтению и устному переводу текста с Вашим словарем.


СЕМЕСТР. ЗАЧЕТ

Для сдачи зачета необходимо выполнить следующие задания:

  1. Контрольная работа №1. Выполните письменно в тетради, с зеркальным расположением выполняемых заданий и правильно оформленным титульным листом.
  2. Тема About Myself. прочитайте, переведите (устно), составьте глоссарий (словарь), подготовьтесь к пересказу.

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1

Для правильного выполнения контрольной работы №3 необходимо усвоить следующие разделы английской грамматики:

  1. Простое распространённое предложение. Прямой порядок слов в утвердительном и отрицательном предложении. Поря­док слов в вопросительном предложении. Оборот there be.
  2. Имя существительное. Артикли и предлоги как показатели имени существительного. Множественное число. Выражение па­дежных отношений с помощью предлогов и окончания - s. Сущест­вительное в функции определения.
  3. Имя прилагательное. Степени сравнения имен прилагательных.
  4. Местоимение.
  5. Спряжение глаголов to be, to have.
  6. Видовременные формы глагола. Залог (активный / пассивный).
  7. Словообразование.

ВАРИАНТ 2

1. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык. Определите, какой частью речи являются выделенные слова.

1. In the UK, the Secretary of State awards a degree -level qualification.

2. The universities enjoy almost complete autonomy from local government in their administration.

3. Before taking a course students complete the attached form.

4. Questions about the value, role and control of higher education are often discussed by the public.

5. Institutions receive public funding.

2. Перепишите предложения. Выпишите слова, имеющие оконча­ние -s, и определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются эти слова, и какую функцию выполняет окончание -s: a) показатель третьего лица единственного числа глагола в Present Indefinite / Simple; б) показатель множественного числа имени существительного; в) показатель притяжательного падежа имени существи­тельного. Переведите данные предложения на русский язык.

1. If schools offer postgraduate degrees, they offer Master’s Degrees.

2. These students possess the relevant entry qualifications.

3. The university provides support for students with disabilities.

4. Students’ Academic Society involves students in the development work of the university.

5. Entry requirements for British universities are rather complicated.

3. а) Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения следующих прилагательных. Переведите их на русский язык.

Interesting, little, big, narrow, lazy.

б) Перепишите предложения и подчеркните в них прилагательные в степени сравнения. Переведите предложения на русский язык.

1. The University of Cambridge is one of the oldest universities in the world.

2. The study at the University is more difficult than that at school.

3. The Philippines adopted the American model of higher education.

4. The longer he studies, the better knowledge he obtains.

5. A Certificate of Higher Education is the most basic qualification offered at undergraduate level.

4. Перепишите следующие предложения, заполнив пропуски местоимениями из скобок. Переведите предложения.

1. My brother and … (mine, I, my) are actors of a local theatre.

2. Where is the cat? …(She, it) is in …(its, her) place under the chair.

3. May I offer … (your, yours, you) something to drink?

4. Let … (I, me, my) give you a piece of advice.

5. This University is very old. … (It, Its, His) history dates back to the 11th century.

5. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видовременную форму и залог. Переведите предложения на русский язык.

1. They tend to focus on areas such as the arts, business & management, and theology.

2. Some universities have moved towards the American concept of two “semesters” a year.

3. Universities will vary in the percentage of their overall funding.

4. The association of scholars first gathered in the town of Oxford in 1209.

5. The students were looking through their notes when the teacher came into the room.

6. Прочитайте текст. Перепишите и письменно переведите абзацы (1), (2), (5) на русский язык.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2018-01-30 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: