ENGLISH EDUCATIONAL SYSTEM




(1) The English higher education system is very well known for its high standards and intelligent graduates. Many people who have obtained high honors such as Nobel Peace Prizes have attended English universities. In many higher education institutions most students start going to university from age 18 on and study there for some sort of academic degree.

(2) All English universities offer a first level of degree known as a Bachelor’s degree. This takes you approximately three years to complete. Some institutions in England may also offer a Master’s Degree at the undergraduate level, which takes a total of four years to complete. Many people are finding this to be a great option because it costs a lot less money than returning for a postgraduate Master’s degree. And there is actually no difference between the credentials this type of degree gives you. Other universities offer vocational degrees known as “foundation degrees.” These take approximately two years to complete. They are also very flexible; you can continue to work full time while going to school.

(3) Some of the most prestigious universities in England offer postgraduate degrees. If schools offer postgraduate degrees, they offer Master’s Degrees (typically one year, sometimes two years if your degree is research-based) and / or Doctorate degrees (three year degrees). These are only available if you have obtained a Bachelor’s degree at an accredited university (not necessarily one in England).

(4) British universities provide support for students with disabilities such as adapted accommodation, professional care staff and learning support coordinators trained to help you get the most out of your degree. Universities in the UK also provide material in Braille and other formats, in addition to allowing students with a disability extra time to complete their coursework and exams.

(5) England has a rich history of quality higher education and each university has great options for any student.

7. Выпишите из текста по 3 словосочетания с существительными, употребленными с определенным и неопределенным артиклем, переведите их на русский язык.

8. Перепишите следующие вопросы и дайте письменные ответы. Переведите предложения на русский язык.

1. What age do usually students start their university course?

2. How long does it take to complete a Bachelor’s degree in the UK?

3. What education do schools offer after completing the first degree?

4. What support do British universities provide for disabled students?

9. Выпишите из текста в словарь все незнакомые слова с транскрипцией и переведите их. Будьте готовы к чтению и устному переводу текста с Вашим словарем.


СЕМЕСТР. ЗАЧЕТ.

Для сдачи зачета необходимо выполнить следующие задания:

1. Контрольная работа №1. Выполните письменно в тетради, с зеркальным расположением выполняемых заданий и правильно оформленным титульным листом.

2. Тема About Myself. прочитайте, переведите (устно), составьте глоссарий (словарь), подготовьтесь к пересказу.

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1

Для правильного выполнения контрольной работы №3 необходимо усвоить следующие разделы английской грамматики:

  1. Простое распространённое предложение. Прямой порядок слов в утвердительном и отрицательном предложении. Поря­док слов в вопросительном предложении. Оборот there be.
  2. Имя существительное. Артикли и предлоги как показатели имени существительного. Множественное число. Выражение па­дежных отношений с помощью предлогов и окончания - s. Сущест­вительное в функции определения.
  3. Имя прилагательное. Степени сравнения имен прилагательных.
  4. Местоимение.
  5. Спряжение глаголов to be, to have.
  6. Видовременные формы глагола. Залог (активный / пассивный).
  7. Словообразование.

 

ВАРИАНТ 3

1. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык. Определите, какой частью речи являются выделенные слова.

1. Most Master’s programmes involve 12 months of full time study.

2. My friend studies a variety of subjects but his chief subject is biotechnology.

3. The applicants may be accepted for the first-degree university study programme.

4. Universities and some colleges can award degree-level qualifications.

5. The award was instituted in 1900.

2. Перепишите предложения. Выпишите слова, имеющие оконча­ние -s, и определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются эти слова, и какую функцию выполняет окончание -s: a) показатель третьего лица единственного числа глагола в Present Indefinite / Simple; б) показатель множественного числа имени существительного; в) показатель притяжательного падежа имени существи­тельного. Переведите данные предложения на русский язык.

1. Students receive credits according to their performance in individual courses.

2. You can also get a Master’s degree by doing a one year course.

3. This student chooses the University of Edinburgh.

4. a bachelor’s degree is not always required for this career.

5. Most programmes are set by the universities.

3. а) Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения следующих прилагательных. Переведите их на русский язык.

Difficult, old, many, easy, large.

б) Перепишите предложения и подчеркните в них прилагательные в степени сравнения. Переведите предложения на русский язык.

1. The highest qualification usually takes three to four years to complete.

2. A Bachelor of Science course is more popular than a Bachelor of Arts course.

3. These conditions have their legal basis in the Higher and Further Education Act.

4. The more she studies the better-educated she becomes.

5. He is the best student in his group.

4. Перепишите следующие предложения, заполнив пропуски местоимениями из скобок. Переведите предложения.

1. … (We, our, us) all went with … (their, they, them) to the dean’s office.

2. You are … (us, our, we) colleagues.

3. I came to the institute with Michael and …. (her, it, she).

4. They invited me to … (their, they, them) party.

5. Where is the dictionary? … (He, we, it) is in … (his, our, its) place on the table.

5. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видовременную форму и залог. Переведите предложения на русский язык.

1. Academic and institutional autonomy have been primary concerns.

2. The students successfully completed a program in a general area of study.

3. Some universities are offering crash courses in grammar.

4. Universities do not want to accept students who will ultimately fail one of their courses.

5. By that time they had already sent their timetable.

6. Прочитайте текст. Перепишите и письменно переведите абзацы (1), (2), (4) на русский язык.

UNDERGRADUATE EDUCATION

(1) Undergraduate education is the post-secondary education previous to the postgraduate education. It includes all the academic programs up to the level of a bachelor’s degree. Most undergraduate education (other than the University of Buckingham and BPP University College, both private institutions) is state-financed with some tuition fees to cover costs.

(2) Those who study in England know of the hierarchy within the universities. The Russell Group, which is a network of 24 British public research universities, contains some of the most prestigious universities in the country. This prestigious group includes universities such as the University of Birmingham, the University of Oxford, the University of Cambridge, and the University of York. All of these are well-known universities and many people, both citizens of Great Britain and international students, aspire to attend university at one of these schools.

(3) Most syllabi are set by the universities which are offering them, and are not controlled by the government. The only exception to this is teacher education programmes. Most countries have specific regulations for their teachers, so this is not any different than studying teaching in your home country. Because of their strict regulations and high standards for teacher education programs England is considered to have some of the best teacher education programs in the world.

(4) Even though the syllabi are set by universities, the Office for Fair Access is responsible for ensuring the fair admission procedures of each university. This office was created so that everyone who wishes to attend university in England has the ability to do so. They also promote fair access to higher education even for those who are attending university as international students. Fair access also includes those of different cultures, different races, different nationalities, and those who have disabilities.

7. Выпишите из текста по 3 словосочетания с существительными, употребленными с определенным и неопределенным артиклем, переведите их на русский язык.

8. Перепишите следующие вопросы и дайте письменные ответы. Переведите предложения на русский язык.

1. Do students pay for their undergraduate education in the UK?

2. Why do students wish to attend the Russell Group schools?

3. What education programme is strictly controlled by the UK government?

4. What does the Office for Fair Access promote?

9. Выпишите из текста в словарь все незнакомые слова с транскрипцией и переведите их. Будьте готовы к чтению и устному переводу текста с Вашим словарем.


СЕМЕСТР. ЗАЧЕТ.

Для сдачи зачета необходимо выполнить следующие задания:

1. Контрольная работа №1. Выполните письменно в тетради, с зеркальным расположением выполняемых заданий и правильно оформленным титульным листом.

2. Тема About Myself. прочитайте, переведите (устно), составьте глоссарий (словарь), подготовьтесь к пересказу.

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1

Для правильного выполнения контрольной работы №3 необходимо усвоить следующие разделы английской грамматики:

  1. Простое распространённое предложение. Прямой порядок слов в утвердительном и отрицательном предложении. Поря­док слов в вопросительном предложении. Оборот there be.
  2. Имя существительное. Артикли и предлоги как показатели имени существительного. Множественное число. Выражение па­дежных отношений с помощью предлогов и окончания - s. Сущест­вительное в функции определения.
  3. Имя прилагательное. Степени сравнения имен прилагательных.
  4. Местоимение.
  5. Спряжение глаголов to be, to have.
  6. Видовременные формы глагола. Залог (активный / пассивный).
  7. Словообразование.

ВАРИАНТ 4

1. Перепишите и переведите на русский язык следующие предложения. Определите, какой частью речи являются выделенные слова.

1. Birmingham City University is an award winner.

2. Birmingham City University awards a Master’s degree in Management and Finance.

3. Birmingham City University will develop your problem solving, research and personal skills.

4. Birmingham is a wonderful place to live and study.

5. Students took part in a live radio program.

2. Перепишите предложения. Выпишите слова, имеющие оконча­ние -s, и определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются эти слова, и какую функцию выполняет окончание -s: a) показатель третьего лица единственного числа глагола в Present Indefinite / Simple; б) показатель множественного числа имени существительного; в) показатель притяжательного падежа имени существи­тельного. Переведите данные предложения на русский язык.

1. The government also controls new entrants into the sector.

2. The MBA (Master of Business Administration) is the world’s most popular postgraduate degree.

3. The University provides students with the skills to compete in increasingly global workplaces.

4. Oxford’s teaching is in the top rank nationally and internationally.

5. It enhances self-knowledge and employment opportunities

3. а) Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения следующих прилагательных. Переведите их на русский язык.

Cheap, expensive, modern, bad, funny.

б) Перепишите предложения и подчеркните в них прилагательные в степени сравнения. Переведите предложения на русский язык.

1. The percentage of young people entering universities in the UK is lower than that in the US.

2. The University of Oxford is oldest in the English speaking world.

3. The Russell Group contains the UK’s most prestigious universities.

4. The better performance you show, the higher rank you will get.

5. The university cannot accept more students than it was agreed upon.

4. Перепишите следующие предложения, заполнив пропуски местоимениями из скобок. Переведите предложения.

1. Where is your phone? Can you lend … (his, him, it)?

2. An old man asked … (our, we, us) to come and see … (he, him, his).

3. Margaret works in a big company. … (She, Her, He) is a secretary.

4. Nick is in hospital. Let’s visit … (his, he, him).

5. What are … (you, your, yours) plans for coming weekend?

5. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видовременную форму и залог. Переведите предложения на русский язык.

1. Increased tuition fees have undoubtedly changed student expectations.

2. Students will select a specialization area at the beginning of the third academic year.

3. In fact one in seven countries has a leader who studied in the UK.

4. Education, globally, is improving.

5. Last year I took a course in Marketing abroad.

6. Прочитайте текст. Перепишите и письменно переведите абзацы (1), (3), (4) на русский язык.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2018-01-30 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: