Caesar de Suebis et Ubiis




Контрольная работа по Латинскому языку

 

Вариант № 1

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Fīlia, Asia, bēstia, honestus, aeternus, Minerva, aquimināle, cacozēlia, februum, fēcundē, imprūdentia, iaculātus, saecŭlum, Graecia, foedus, cautio, ius gentium, praetor urbānus, illūstris, amīcē, etiam, mittĕre, antīqua.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: amo, amāre 1; caveo, cavēre 2.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: scrība antīquus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De incolis Galliae

Romāni cum incŏlis Galliae bella gerunt. Galliam incŏlae varii incolunt: Belgae, Aquitāni, Celtae. Celtas Romāni linguā suā Gallos appellant. Celtae bona necessaria non habent, in casis parvis habitant, vitam duram agunt, litteras parum sciunt. In silvis praedam capiunt; praeda Celtārium sunt bestiae ferae. Agricultūrae non student.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 6, 18, 253, 1894, 20736.

 

 

Вариант № 2

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Iānua, statua, praemium, december, propinquus, puella, Aquīnas, fēcundo, fēlīx, fermento, impūrē, ioculāria, praetor, caecitās, Croesus, auris, Augustus, nūptiae, prōgressio, praetor peregrīnus, ēdictum praetōrium, fraus, obligo.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: accuso, accusāre 1; cedo, cedĕre 3а.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: incŏla Rōmānus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De incŏlis Romae

Incŏlae Italiae agricŏlae erant, incŏlae insulārum erant nautae. Italiam incŏlae Romae regēbant. De incŏlis Romae poētae narrābant. Incŏlae Romae non indigenae Italiae erant, sed advěnae ex Asia. Nam Aeneas patriam Troiam relinquit et ab litŏre Asiae cum sociis suis in Italiam venit. Ibi Lavinia, filia regis Albae Longae, Aeneae nubit et eum patriam praebet. Roma autem colonia Albae Longae est. Romani primo incŏlas Italiae et Siciliae insŭlae superant. Deinde incŏlas Galliae vincunt et etiam in Britanniam veniunt. Eae victoriae Romae gloriam parant.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 9, 14, 847, 1563, 10745.

 

 

Вариант № 3

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Proelium, studium, Iūnius, sphaera, triumphus, Aquīnum, caecilia, festīno, ioculāris, Paulus, neuter, aera, senātus cōnsultum, praesĭdis, minĭmo, conductio, lītĭgo, latĕris, rēgālis, facĭle, vērĭtās, cāsus, dubiō, articŭlus.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: clamo, clamāre 1; taceo, tacēre 2.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: nauta Rōmānus.

 

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De lunā

Forma lunae rotunda est. Luna terrae propinqua est. Luna et stellae noctu terram illustrant. Luna saepe figūram littĕrae «C» habet. Non simper lunam vidēmus: umbra terrae interdum obscūrat lunam. Luna plena nautis grata est. Luna et stellae nautis viam monstrant. Nautis multae stellae notae sunt. Dea lunae est Diāna.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 2, 38, 693, 1740, 20859.

 

 

Вариант № 4

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Iūlius, Latium, spatium, phalanx, Aegyptus, secundus, aquōsus, caecus, fēstīvē, ioculārius, audītōrium, praerogātīva, oeconōmus, Iūdaeī, ordo iudicōrum, lēgis actiones, insŭlis, cella, aestĭmo, socius, vōx, difficĭlis, adĭdi.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: do, dāre 1; căpio, capĕre 3б.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: pīrāta malus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De Italia

Italia est terra Eurōpae. Italia habet insŭlas. Sicilia est insŭla Italiae. In ora Siciliae est Aetna. Aetnam ornant silvae. Incŏlae Italiae sunt agricŏlae. Incŏlae insulārum et orārum Italiae sunt nautae. Nautae procellas non timent. Stellae noctu nautis viam indicant. Italia est pātria poētārum. Italiae parant poētae gloriam. In Italia est Roma. Vias Romae statuae ornant. In viis Romae sunt area et statuae deārum.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 1, 93, 528, 1462, 30958.

Вариант № 5

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Grātia, ōstium, vēnditio, Cyclōps, schola, aquŭla, archimīnus, Arcӯhtās, būleuta, Caerātēus, fēstīvus, ioculātor, successor, crīmen, extrā ordĭnem, ducis, excelsus, pretio, fuga, opĕrā, vīripotēns, discipǔlus, deteriōris, cultūra.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: erro, errāre 1; custōdio, custodīre 4.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: poēta clārus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De Sicilia antiqua

Sicilia est magna insŭla Eurōpae, inter Italiam et Afrǐcam sita. Incŏlae Siciliae agricŏlae et nautae sunt. Agricŏlae arant et colunt terram, nautae navǐgant. Sicilia uvis clara est. In oris Siciliae multae colonĭae Graecĭae sunt. Aetna est non procul ab orā Siciliae.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 5, 73, 610, 1949, 40520.

 

 

Вариант № 6

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Āgnātio, cōgnātio, bēstia, Gracchus, Pyrrhus, Caerētānī, caliandrum fīdenter, iūbilātio, calendārium, cōcio, mores maiōrum, solvĕre, dubĭis, publĭcis, arbitrio, quantĭtās, vertutĭbus, ignorāre, numĕro, extinguo, dux, aequĭtas, tueor.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: numĕro, numerāre 1; cano, canēre 2.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: agricŏla iūstus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

Rustĭcus Sabīnus et vicīnus

Marcus est rustǐcus Romānus. Marcus equum et mulum habet. Ager Marci parvus est. Marcō filii sunt: Quintus, Publius, Gaius. Marcus et Quintus et Publius sunt rustǐci, arant et curant agrum. Filii semper Marcum adiuvāre et semper laborāre debent. Servi hortum curant, filia cibos parat. Gaius, filius parvus, ludos amat. Vicus Sabīnus, ubi Marcus habǐat, parvus est. Non magnus numĕrus est ibi rusticōrum. Prope a vico est fundus. Domǐnus fundi est Cethēgus. Multos servos Cethēgus habet. Sed non libenter servi domǐnō sevērō parent.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 4, 58, 237, 2001, 50839.

 

 

Вариант № 7

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Petītio, moenia, Graecia, iam, Trānsitor, aequus, caecus, Suēbī, fistŭla, iūdicātum, cūra, circum, acceptus, cloāca, mercor, carcer, lucrum, quīnque, centuria praerogātīva, licentia, favōrābĭlis, appello, indignus, multa.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: narro, narrārе 1; expello, expellĕre 3a.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: scrība bonus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De metallis

Aurum, argentum, ferrum metalla sunt. Metalla sunt in terra. Multi fluvii auro abundant. Ferrum est metallum necessarium. Aurum et argentum apud popŭlos magnum pretium habent. E duro ferro popŭli varia instrumenta parant.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 9, 46, 482, 5773, 60861.

 

 

Вариант № 8

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Nātio, negōtium, vitium, vae, quod, sex, nauta, lingua, caliendrum, cālīgo, fissūra, iudicātō, popŭlus, cōpia, cīvis, cliēns, cēnsor, cūria, tribūnus plēbis, necessāriē, aeternĭtās, habĭto, imperito, prōtĭnus.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: ambulo, ambulāre 1; credo, credĕre 3a.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: collēga doctus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De amicitiā lupi fabŭla

Asĭnus aegrōtus erat. Filium parvum habēbat. Filius in stabulo aegrōtum curābat. Stabulum clausum erat. Ad aegrōtum asĭnum properant lupi et stabulo appropinquant. Tum unus e lupis ostium stabuli pulsat et clamat: «Aperi, mi aselle! Amīci tui appropinquant». Filius lupis respondet: «Amicōrum verba blanda audio, sed lupos improbos video».

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 2, 35, 631, 1655, 70832.

 

 

Вариант № 9

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Auctio, audītōrium, calumnia, āēr, aera, quī, coepī, causa, fluenta, iūdicātus, quod, comitia, centuriāta, adiūto, sentio, expello, certum, proelium, dicĕre, laetus, ulcīscendī, egeo, acerbĭtātis, ventūra.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: clāmo, clāmāre 1; dīvido, dīvidĕre 3a.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: convīva altus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De bellis

Antīqui Graeci et Romāni bella gerēbant, terras populōrum vicinōrum invadēbant, incolas interficiēbant aut captīvos secum asportābant; victos premēbant. In numero servōrum apud Graecos nec non apud Romānos multi captīvi erant. Nobis autem bella odiōsa sunt. Itaque bella vitabimus, iustitiam atque amicitiam inter popŭlos colēmus, pacem defendēmus. Vita nostra pulchra erit.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 3, 74, 953, 1446, 90728.

 

 

Вариант № 10

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Socius, collēgium, cūria, quae, caelum, poena, calix, callenter, fluenter, flūxī, iūdiciālis, sanguis, suum cuīque, in iūre cessĭō, cōmĭtās gentium, album indĭcum, pariēs, maxĭmus, exspectātio, tōtā, acerbĭtās.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: ōrno, ōrnāre 1; dormio, dormīre 4.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: incŏla sōlus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De Cornēlia

Mātrōna Campāna in vīlla Cornēliae, clārae feminae Rōmānae, est et amīcae ornāmenta sua monstrat. Filii Corneliae in schola erant. Mātrōna Campāna Cornēliam interrogat: «Ubi filii tui sunt?». Tum Cornēlia: «Mox hic erunt». Paulo post filii intrant. «Ubi», ‒ inquit, ‒ «erātis, filii?». «In schola erāmus, mox in horto erimus». Cornēlia amīcae filios monstrat et «haec, ‒ inquit, ‒ ornāmenta mea sunt; beāta sum».

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 7, 83, 359, 1636, 52815.

 

 

Вариант № 11

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Contrōversia, occāsio, calendārium, poena, cīvis, cantabrī, fōcāneus, iūdiciārius, quasi, pater familĭas, auctōrĭtās, minuo, hērēdĭtās, dīvĭdo, hūmānus, lībĕro, appellātio, manūmissio, paupertās, tribuo, duplex, mīles, disciplīna, exĭgo.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: pugno, pugnāre 1; sentio, sentīre 4.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: lanista clārus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De Neptūno, Mercurio, Aesculapio

Popŭli antiqui multos deos colēbant. Neptūnus, domĭnus Oceăni et fluviōrum, in Oceǎno habitābat. Nautae Neptūno equos et tauros immolābant. Mercurius, deus mercatūrae, nuntius erat deōrum. Propterea anĭmos mortuōrum ad infěros deducēbat. Aesculapium medĭci colēbant. Neptūni arae plerumque in ripis fluviōrum erant, Mercurii in viis, Aesculapii in lucis.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 8, 62, 581, 1840, 68367.

 

 

Вариант № 12

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Inquīsītio, ecclēsia, etymologia, praemium, aera, foedus, āēr, iūdiciolum, quota, corpus dēlictī, praesūmptio iūris, missum, mittĕre, dūcĕre, calco, multus, piscor, perhibēre, gentium, vocāturque, ūtuntur, popŭlus, ūtĭtur.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: cōgito, cōgitare 1; servio, servīre 4.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: lanista bonus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De mari profundo et de vario genĕre animalium

Mare profundum est plenum piscium et aliōrum animalium. In mari sunt multa et varia genĕra animalium. Litora marium saepe ardua et praerupta sunt, ripae flumĭnum sunt saepe humĭles et arenōsae. Antiquis temporĭbus non omnia flumĭna et animalia erant nota. Apud Romānos antiquos maria erant sacra Neptūno, deo oceani et fluminum.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 9, 27, 620, 1991, 38690.

 

 

Вариант № 13

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Iniūria, obligātio, fictio, iānua, objectus, audio, causa, Eurōpa, ēmĭgro, iūdicium, bilinguis, extrā ūsus, basilĭca, senex, ērror iūris, lēx speciālis, alma māter, ipsīus, ratio, peraequē.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: puto, putāre 1; audio, audīre 4.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: incŏla Rōmānus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De Achille

Celěber est Achilles, filius Pelēi Regis et Thetĭdis deae. Achilles partǐceps belli Troiāni erat. Celĕbre est scutum, celebria sunt arma Achillis. Et scutum et arma ei Hephaestus ille fabrĭcat. Celĕbris est celebrĭtas Achillis. Celeritāte suā incredibĭli et magno corpŏris robŏre Achilles Troiānis terribĭlis erat. Ira Achillis Graecis perniciōsa erat. Mors Patrocli, eius amīci, Achilli dolōres acres dat. Propterea Achilles Hectōrem ad pugnam provŏcat et virim fortem necat.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 5, 19, 835, 1372, 42719.

 

 

Вариант № 14

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Aestimātio, subveniunt, imperiī, praesidium, canistrum, canneus, liquidus, iūdĭco, sequester, vexillum, authentĭcus, schola, philosophia, aetās lēgitĭma, amĭmal, capitālis, quoque, commercium, scītum, alĭquid, compromissum, crīminōsus, dicenda, domestĭcus, experior.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: porto, portāre 1; fīnio, fīnīre 4.

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: scrība clārus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De educatiōne in Spartā

Athenienses artĭbus et littĕris excellēbant, Spartāni autem fortes milĭtes erant. Aspĕris enim morĭbus a puĕris educabantur et ad belli labōres maxĭme parāti erant. Etiam hiĕme acri veste levi induebantur. Attămen frigŏra atrocia tolerābant quotidie in frigĭda Eurōtae aqua natantes et pedĭbus nudis montes arduos ascendentes. Sitim quoque famemque patienter tolerābant. Ităque in bello fortĭter pugnantes plerumque victōres fuērunt.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 4, 61, 927, 1285, 28591.

 

 

Вариант № 15

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Dormīunt, prīncipium, imperium ēdūco, ōceănus, bibliothēca, Dēmosthĕnēs, cantabrum, iugātio, Bacchānālia, syngrapha, fictio iūrus, convinco, iūdĭcis, animo, corpŏre, nātio, abstineo, nummus, prīncipium ūtilĭtās, ancilla, scīlĭcet, causa.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: voco, vocāre 1; lego, legĕre 3a.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: collēga malus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De olīvā

Olīva, sive olea, est arbor, quae apud vetĕres Graecos in magno honōre fuĕrat. Notum est id certāmen, quod aliquando inter deos fuit. Neptūnus, Oceăni deus, et Minerva, omnium artium dea, de principātu certābant et operĭbus suis se iactābant. Neptūnus equum velocissĭmum creāvit, Minerva olīvam, arbŏrem utilissĭmam, Attĭcae donāvit. Incŏlae Attĭcae olīvam donum pretiosissĭmum putavērunt et palmam Minervae dedērunt. Ex eo tempŏre olīva a Graecis arbor sacra putātur et in praecipuā est deae tutēlā.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 2, 78, 361, 2179, 65893.

 

 

Вариант № 16

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Iūstitia, dīmidium, vacua, Dēmocrĭtus, scholastĭcus, genetīvus, cantābundus, iūgerātio, schēma, theologia, quasi contractus, ignōsco, trādĭdī, fūnctio, illicĭtus, ambiguus, verbĕris, dīvidĕre, aereus, condicio, scrībĕre, comprŏbo, nōmĭnis, uxor.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: impero, imperāre 1; vinco, vincĕre 3a.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: poēta bonus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

Cicĕro

Cicerōnem fuisse homĭnem suis temporĭbus eruditissĭmum omnes consentiunt. Nam non solum Latinārum, sed etiam Graecārum litterārum peritissĭmus fuit. Praeterea magnum in eo scriptōris ingenium fuisse constat. Ităque multos libros composuit, in quibus linguā Latīnā sapientiam Graecōrum illustrāvit. Sic facundiae et Latinārum litterārum parens factus est.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 1, 46, 582, 2379, 73526.

 

Вариант № 17

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Iūstitiae, fīdūcia, imperītia, perīcŭlum, Epicūrus, manipŭlus, cantātrīx, cataclysmus, iūglandis, thermae, iūs Quirītium, nōmĭno, quoque, superfluum, cōgitātio, servĭtūs, ignārus, Venēris, indēbĭtus, bēstia, aequī, calamĭtās, postūlo, artifex.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: nūntio, nūntāre 1; condo, condĕre 3a.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: pīrāta aegrōtus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De Gallis

Galli, sine ullo certamĭne, patentĭbus portis, in Forum ingressi sunt, spectantes templa deōrum arcemque. Tum, modĭco relicto praesidio, cetĕri ad praedam per vacuas hominĭbus vias dilabuntur, pars in proxĭmas domūs ruit, pars ultĭmas petit. Cum senes in vestibŭlis aedium sedentes conspexissent, admirāti constitērunt, eos deos, non homĭnes esse arbitrāti. Tum unus ex Gallis barbam senis cuiusdam permulsisse dicĭtur. Ille indignātus scipiōnem in caput eius incussit iramque barbări movit. Ab eo initium caedis factum est omnesque senes in sedĭbus suis trucidāti sunt.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 7, 81, 493, 2580, 96730.

 

 

Вариант № 18

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Pecūnia, iniūria, sententia, Syracūsae, Thermopylae, cantrīx, catalēpsis, caterva, iugumento, iūncūla, Iūnius, pulcher, quotiēns, īnstitūtio, epistŭla, homĭnis, dēbĭtor, gentīlis quot, custōdio, quālĭtās, lībertī, capĕre, tacĭtus, immerĭtō.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: credo, credĕre 3a; dīco, dīcĕre 3a.

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: nauta vērus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

Domus Romanōrum divĭtium

Romāni, postquam luxuriam adamavērunt, magnifĭcas domos sibi aedificavērunt. Domus eōrum non multas et parvas fenestras habēbant, sed magnam lacunam in medio tecto. Per eam pluvia complēbat impluvium, in solo factum. Ante ianuam erat vestibŭlum, post ianuam ostium cum cellā ostiarii. Ex ostio introĭtus erat in magnum et latum atrium, ubi servi et amici mane salutābant dominum et familia deis domesticis sacrificābat. Ornatum erat atrium avōrum simulacris, e cera factis; columnae portābant tectum. Circum atrium sita erant cubicŭla et triclinia, ubi cenābant, cellae denĭque servōrum. Post domum saepe hortus fuit.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 6, 52, 941, 1583, 10749.

 

 

Вариант № 19

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Custōdia, pueritia, memoria, Iuppĭter, persōna, incŏla, cathedra, argentum, fūnesto, gaesum, iūrāta, māchinor, popŭlus, cōnstituo, venio, fīlius, sociĕtās, compēnsātio, dīvĭdo, pūblĭcus, solum, numquam, relēgo, adoptio, pretium.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: cūro, cūrāre 1; teneo, tenēre 2.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: nauta Rōmānus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De Graecōrum et Romanōrum deis

Graeci et Romāni antiqui non unum Deum, ut Christiāni, sed multos deos deasque colunt. Primus in numĕro deōrum et maxĭmus Iuppĭter, filius Saturni et Rheae, est. Locus, ubi Iuppĭter sedet et mundi imperium tenet, est Olympus altus, stellis vicīnus. Inde deus deōrum, domĭnus caeli et mundi tonat et fulmĭnat: equi rapĭdi dei per totum mundum volant. Si clipeo quatit, ventos et procellas in terram mittit. Idem gratiā suā natūram tranquillat. Uxor dei maxĭmi Iuno est, dea nuptiārum.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 4, 77, 843, 1692, 36820.

 

 

Вариант № 20

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Festīnātio, pecūnia, officium, Eurōpa, atŏmus, Octōber, decemvir Galatēa, iūrātō, apocha, hūmānus, exĭtus, commōdum, termĭnus, cotīdiē, negōtium, reusque, simŭlo, aestĭmo, ēius, impossibĭlis, perdĕre, honestus, sanguis, sēditio, honōrārius.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: lībero, līberāre 1; video, vidēre 2.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: pīrāta clārus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De Gallia antīqua

Caesăris tempŏre in Gallia duo genĕră eōrum homĭnum erant, qui alĭquo honōre erant: druĭdes et equĭtes. Nam plebs, quae ingenti vectigāli gravīque iniuriā premebātur, servōrum paene loco habebātur; sors eius gravis et tristis erat. Multi de plebe homĭnes, cupientes vectigalĭbus liberāri, in servitūtem se nobilĭbus dabant. Servi Romanōrum vitam molestam et misĕram agēbant. Vita nobilium fausta erat. Druĭdes autem omnĭbus vectigalĭbus militiāque liberabantur. Ei sacrificial publĭca et privata curābant et in omnĭbus controversies iudĭces erant.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 3, 84, 729, 1365, 52834.

 

 

Вариант № 21

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Subsidium, memoria, mātrimōnium, saecŭlum, fortūna, tabŭla, delecto domĭnus, forātus, iūrātor, tribūnal, cōnsilium, despārēre, cōnstituo, anĭmus, fabrico, contumēlia, exercitio, aedifĭcium, prōdĭgus, soleo, capillus, numquam, voluntās, opīnio.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: labōro, labōrāre 1; habeo, habēre 2.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: poēta bonus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De regĭbus Romanōrum

Romŭlus, primus rex Romanōrum, regnāvit septem et triginta annos; Numa Pompillius, secundes rex, tres et quadraginta; Tullius Hostilius, tertius rex, duos et triginta; Ancus Marcius, quartus rex, quinque et viginti; Tarquinius Priscus, quintus rex, octo et triginta; Servius Tullius, sextus rex, quattuor et quadraginta; Tarquinius Superbus, septimus rex, quinque et viginti. Regnavērunt in urbe Roma septem reges per ducentos quadraginta quattuor annos, ab anno septigentesĭmo quinquagesĭmo quarto ante aeram nostram usque ad annum quingentesĭmum decĭmum. Ab anno quingentesĭmo decĭmo consŭles a popŭlo creāti sunt.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 2, 53, 726, 1498, 68329.

 

Вариант № 22

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Negōtium, prōvideo, persuādeo, accūso, circŭlus, ēdūco, decēns, dēlector, crēdĕre, forceps, iūrātorius, animus, tribūtum, iūridicus, fēmina, domesticus, quod, ingenuitās, inertia, dominus, ephippium, bellum invītus, prōspicio, pactum.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: lacrimo, lacrimāre 1; moveo, movēre 2.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: agricŏla aegrōtus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De gentĭbus Italiae antīquae

Italiam superiōrem olim incolēbant Galli, quam partem Italiae, citra Alpes sitam, Romāni Galliam citeriōrem vel Cisalpīnam appellābant, partem autem, ultra Alpes sitam, ulteriōrem vel Transalpīnam. Romanōrum finitĭmi erant Etrusci, habitantes in media Italia, qui priorĭbus saecŭlis ex Asia in Italiam immigravĕrant, ut Herodŏtus narrat. Interiōres Italiae partes Sabīni incolēbant.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 8, 42, 571, 1893, 95631.

 

 

Вариант № 23

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Iniūria, īnfāmia, subvenio, māchina, amica, dēlēctus, dēligo, dentex, esurio, ēversus, impertio, iūrātus, fēmina, vectīgal, celer, phantasia, chaos, mixtio, ager, poena, āēr, causa, chronica, thesis, rīsus.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: mando, mandāre 1; mitto, mittĕre 3a.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: collēga altus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

Roma antīqua

Colles urbis Romae septem erant: colles ad sinistram ripam Tibĕris siti humiliōres erant, Ianicŭlus autem, mons ad ripam dextram flumĭnis situs, altior. Antiquissĭma colonia in monte Palatīno Palatium vel Roma quadrāta appellabātur. Palatium igĭtur veterrĭma pars Romae erat.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 9, 68, 843, 2072, 63952.

 

 

Вариант № 24

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Invenio, audācia, mancipātio, aquila, Corsica, dominus, gelo, ēnōrmitās, eunūcho, grāmiae, iūro, societās, collēga, tabula, titio, vītae, curriculum, dēlictum, lūx, īnsula, fīlius, advena, quārē, mulier, cētera.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: mōnstro, monstrāre 1; dēbeo, dēbēre 2.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: scrība malus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De familia Romāna

De familia Romāna ex libris virōrum Romanōrum doctōrum cognoscĭmus. Primum locum in ea vir obtinēbat. Sed in familia Romāna non solum domĭnus et domĭna, filii filiaeque ipsōrum, sed etiam servi erant. Servōrum officia varia erant: alii eōrum, catēnis vincti, agros in latifindiis colēbant.

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 3, 70, 264, 5891, 41895.

 

Вариант № 25

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Coēmptio, contumācia, venio, delphīnus, candidus, datīvus, līberātor, ēnīxē, dentātus, euphorbeum, iūris, arbiter, cohērēs, dēbitor, etiam, ēmptio, vehiculum, ūsus, odium, applicātio, tabula, dominus, aequum, testāmentum, mūtāre, vēnditum.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: multo, multāre 1; scrībo, scrībĕre 3a.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: convīva malus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De Sparta

Sparta est oppĭdum Graeciae. Lacedaemonii sive Spartāni incŏlae Spartae sunt. Sparta muros et portas non habet, nam in viris est praesidium. Arma Lacedaemoniōrum scuta et hastae et gladii sunt. In gymnasiis Spartae puĕri ludunt; gymnasium est schola disciplīnae et patientiae. Corōna est praemium victoriae puerōrum. Simulacra Mercurii dei gymnasia ornant, nam in tutēla Mercurii sunt.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 5, 38, 472, 6918, 72903.

 

 

Вариант № 26

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Mātrimōnium, habeo, iūdicium, validus, occīdo, antīquus, dēlēnīmentum, dēlēnio, dērīdiculus, iūro, Rōmānus, litterae, tūtēla, pretium, iūdico, pūblicus, invītus, grātuītus, vitium, differo, habeo, incertus, scientia, suspectus.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: nato, natāre 1; doceo, docēre 2.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: incola Rōmānus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De fabŭlis poētārum antiquōrum

Saepe fabŭlas poētārum antiquōrum legĭmus. In fabŭlis natūrā narrant poētae antīqui de. Fabŭlae antīquae scientias veras de naturā et persōnis etsi non dant, tamen bene vitam et studia populōrum antiquōrum monstrat. Libenter legĭmus fabŭlas et narrāmus libĕris nostris.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 9, 73, 581, 7490, 37658.

 

 

Вариант № 27

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Coniūnctio, negōtium, avāritia, Homērus, Cicĕro, fabāta, habeo, hēmīnārium, iussum, proprietās, respondēre, iūridicus, fēmina, vectīgal, societās, collēga, arbiter, crēdo, Rōmānī, litterae, tūtēla, decemvirī, testāmentum, proprietās, dēpositārius.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: nāvigo, nāvigāre 1; crēdo, crēdĕre 3a.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: lanista bonus.

 

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

De aetāte aurea

Scriptōres antiqui quattuor aetātes nomĭnābant: aetātem auream, argenteam, aeneam et ferream. De aetāte aurea multa in Ovidii poētae carminĭbus, quae Metamorphoseon libri inscribuntur, legĭmus. In aetāte aurea homĭnes sine legĭbus tuti erant, nam iustitiam et veritātem colēbant. Nec leges, nec vectigalia timēbant. Oppĭda nec fossis nec vallis aut muris cingebantur. Bella hominĭbus ignōta erant, oppĭda non oppugnabantur. Ager non arabātur, nam terra ipsa per se frumentum dabat.

 

6. Сделайте морфологический разбор частей речи выделенного полужирным шрифтом предложения в вышеуказанном тексте (см. задание № 5).

 

7. Напишите римскими цифрами: 4, 28, 719, 8531, 28540.

 

 

Вариант № 28

 

1. Разделите слова на слоги и поставьте ударение:

 

Accūsātio, fīliātio, dētentio collēga, dēplōrābundus, poēta, fābella, faciēs, hērōum, iussus, dēbitor, commonitōrius, respondēre, crīmen, socius, calendārium, cōpia, cīvis, cliēns, cēnsor, celsus, receptum, cūria, factum, cloāca.

 

2. Проспрягайте в рraesens indicatīvi actīvi следующие глаголы: nego, negāre 1; dūco, dūcēre 2.

 

3. Поставьте глаголы с задания № 2 в повелительное наклонение (утвердительную и отрицательную формы единственного и множественного числа). Образованные формы переведите.

 

4. Переведите и просклоняйте следующее словосочетание в единственном и множественном числе: lanista malus.

 

5. Переведите текст на русский язык:

 

Caesar de Suebis et Ubiis

Caesar in quarto libro de bello Gallico dicēbat de Suebis et Ubiis, Germanōrum gentĭbus. Privātus ac separātus ager apud Suebos non erat neque diu colēbant agros in uno loco. Vita Suebōrum libĕra erat. Ab



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-12-18 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: