Й день
Слу́жба, о́бщая преподо́бнаго Симео́на Мироточи́ваго и сы́на его́, святи́теля Са́ввы Перваго, архиепи́скопа Се́рбскаго
На вели́цей вече́рни
Блаже́н муж: На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 4. Подо́бен: Я́ко до́бля:
Доброде́телей Боже́ственною колесни́цею/ восходя́, Са́вво сла́вне, к Бо́гу,/ Его́же возлюби́л еси́,/ восте́кл еси́ все́ю душе́ю и се́рдцем твои́м,/ и Его́ озаре́нии осия́ем всегда́,/ о́гненный столп показа́лся еси́./ егоже моли́ от тли и бед изба́витися/ ве́рою соверша́ющим всечестну́ю па́мять твою́.
Просия́в я́ко со́лнце,/ луча́ми слове́с твои́х освети́л еси́ вся концы́ земли́,/ и Се́рбию озари́л еси́ луча́ми благода́ти,/ догма́тствуя благоче́стно и уча́, приснохва́льне,/ Еди́наго Го́спода во двою́ естеству́ Сего́ почита́ти,/ я́ко Влады́ку вся́ческих со Отце́м и Ду́хом.
Просвеще́н Бо́жественным Ду́хом, Симео́не всеблаже́нне,/ сыно́вьим стопа́м после́довал еси́,/ и на Святе́й Горе́ бы́ли есте́, чу́днии,/ Бо́жий дом и благоприя́тен в ней воздви́гше,/ в не́мже ны́не пою́т мона́шествующих мно́жества,/ хва́лящии ны́не вас, отцы́ Боже́ственнии, и Христа́ велича́ющии.
Вся́кую доброде́тель усе́рдно возде́лав, Богодухнове́нне,/ и пома́зався Ду́хом, пома́занием святы́м,/ свяще́нник свяще́ннейший я́ве показа́лся еси́/ и па́стырь и́стиннен и ве́ры побо́рник./ Сего́ ра́ди вся Це́рковь пра́зднует па́мять твою́,/ свяще́нно соверша́ющи и Спа́са сла́вящи.
|
Сла́ва, глас 6:
Е́же по о́бразу соблю́дше невреди́мо,/ ум вла́дыку на стра́сти па́губныя по́стнически поста́вльше,/ на е́же по подо́бию я́ко мо́щно возшли́ есте́:/ му́жески бо естество́ пону́дивше,/ потща́стеся ху́ждшее покори́ти лу́чшему,/ и плоть порабо́тити ду́ху./ Те́мже мона́шествующим яви́стеся верх,/ жи́телие пусты́ннии, благотеку́щих обучи́телие,/ пра́вила доброде́тели изве́стнейшая,/ и ны́не на Небесе́х, зерца́лом разреши́вшимся,/ отцы́ на́ши Богому́дрии, чи́сте зри́те Святу́ю Тро́ицу,/ моля́щеся несре́дственне/ о и́же ве́рою и любо́вию чту́щих вас.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Кто Тебе́ не ублажи́т:
Вход. Проки́мен дне, и чте́ния преподо́бническая (зри страни́цы 339-340)
На ли́тии стихи́ры самогла́сны, глас 4:
Преподо́бнии отцы́,/ доброде́тели усе́рдно возде́лавше,/ орга́ны Святаго Ду́ха яви́стеся,/ и от Него́ прии́мше чуде́с де́йство,/ научи́сте челове́ки презира́ти наслажде́ния./ Ны́не же Боже́ственным Све́том чи́сте осиява́емии,/ просвети́те и на́ша помышле́ния, отцы́ треблаже́ннии.
В преми́рныя ски́нии дух твой,/ святи́телю Са́вво, о́тче му́дре,/ Христо́с Бог досто́йно прия́:/ ты бо Тро́ицы пропове́дник показа́лся еси́,/ Еди́ное Божество́ Сию́ воспе́в я́ве,/ де́йственное хоте́ние по Естеству́ Еди́ному Всемо́щному,/ подо́бяся апо́столов и отце́в уче́нию в ми́ре,/ те́мже чуде́с де́йство Христо́с ны́не тебе́ да́рует,/ утвержда́я твоя́ словеса́./ Сего́ ра́ди, воспева́юще твое́ Днесь преставле́ние,/ правосла́вно сла́вим просла́вльшаго тя Го́спода.
|
Глас 6:
Пра́здник ра́достен в конце́х Днесь,/ свята́я па́мять Богоно́сных отце́в, Симео́на и Са́ввы:/ сего́ ра́ди Се́рбия сора́дуется, пра́зднуя в пе́снех и в пе́ниях./ Пра́зднуим же и мы, бра́тие, ра́достно,/ всечестну́ю их па́мять соверша́юще во хвале́бных пе́ниях, и к ним возопии́м:/ ра́дуйся, Симео́не сла́вне и таи́нниче всех Влады́ки Христа́ Бо́га на́шего;/ ра́дуйся, Са́вво Богодухнове́нне, пропове́дниче ве́ры и учи́телю вселе́нныя./ Я́ко иму́ще дерзнове́ние, чето́ светоза́рныя,/ Христа́ Бо́га на́шего моли́те поми́ловати ду́ши на́ша.
Сла́ва, глас 5:
Преподо́бнии отцы́,/ глас Ева́нгелия Госпо́дня услы́шавше,/ мир оста́вили есте́,/ бога́тство и сла́ву в ничто́же вмени́вше,/ тем всем вопия́ли есте́:/ возлюби́те Бо́га, и обря́щете благода́ть ве́чную./ Ничто́же предпочти́те па́че любве́ Его́,/ да егда́ прии́дет в сла́ве Свое́й,/ обря́щете поко́й со все́ми святы́ми./ И́хже моли́твами, Христе́,/ сохрани́ и спаси́ ду́ши на́ша.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже:
Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во,/ и сла́вим Тя, ве́рнии, по до́лгу,/ град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую,/ тве́рдую Предста́тельницу и прибе́жище душ на́ших.
|
На стихо́вне стихи́ры, глас 5:
Ра́дуйся, путеводи́телю слепы́х,/ наста́вниче ю́ношества, сла́вне,/ ста́рых же́зле, блужда́ющих па́стырю,/ гре́шников исправле́ние, лу́же благоуха́ннейший,/ мирополо́жниче Ду́ха,/ златостру́йная реко́, необурева́емое приста́нище,/ Святы́я Тро́ицы хра́ме,/ па́мятствовавших, пою́ще тя,/ избавля́яй от скорбе́й и боле́зней и ве́чнаго муче́ния,/ Христа́ моля́й, да́рующаго ми́ру ве́лию ми́лость.
Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.
Ра́дуйся, благоче́стия свети́льниче,/ Це́ркве све́тлое, о́тче, со́лнце,/ сла́во мона́шествующих, пра́вило молча́ния,/ Богомы́слия и де́лания учи́телю изря́днейший,/ святи́телю Богоглаго́ливе,/ прему́дрости и ве́дения сокро́вище, Са́вво сла́вне,/ Тро́ицы селе́ние, орга́не Ду́ха, псалти́рю одушевле́нне,/ уста́ Госпо́дня, изводя́щая от недосто́йнаго досто́йное./ Христа́ у́бо моли́ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Стих: Блаже́н муж, бо́яйся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Столп, светя́щийся, доброде́тельми утвержде́нный/ и о́блак осеня́ющий яви́лся еси́ су́щим в пусты́ни,/ к Не́бу от земли́ к Бо́гу взира́ющих предводя́яй,/ креста́ же́злом разве́рзый мо́ре страсте́й,/ устремле́ние же Амали́ка обрати́вый в бе́гство./ Невозвра́тный Небе́сный путь обре́л еси́, Богоблаже́нне,/ и неизрече́нную часть со Безпло́тными у Престо́ла,/ Ему́же, Симео́не, предстоя́,/ Христа́ у́бо моли́, дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Сла́ва, глас 8:
Мона́хов мно́жества/ наста́вники вас почита́ем, отцы́ Боже́ственнии,/ ва́шею бо стезе́ю вои́стинну пра́во ходи́ти позна́хом./ Блаже́ни есте́, Христу́ рабо́тавшии/ и вра́жию си́лу обличи́вшии,/ А́нгелов собесе́дницы, преподо́бных соприча́стницы и пра́ведных./ С ни́миже моли́теся Го́споду,/ поми́ловатися душа́м на́шим.
И ны́не, Богоро́дичен, глас то́йже: Безневе́стная Де́во:
Тропа́рь преподо́бных, глас 1:
Оби́тели Хиланда́рския свяще́нных строи́телей/ и Афо́на свети́льники, Се́рбии похвалу́,/ Симео́на велича́йшаго, преподо́бных ле́поту,/ и род его́ чу́дный, святи́теля, — глаго́лю, — Са́вву,/ прииди́те согла́сно почти́м, глаго́ля:/ моли́те Христа́ Бо́га/ о па́стве ва́шей, блаже́ннии,/ и о е́же Це́ркви свобо́дней бы́ти от обстоя́ний.
Ин тропа́рь, глас 1:
И́же те́плыя засту́пники в ско́рбех и напа́стех иму́ще,/ Симео́на Богоно́снаго и Са́вву первосвяти́теля,/ припаде́м к ни́ма с ве́рою,/ я́ко да моли́твами их от напа́стей избавля́еми,/ по до́лгу благове́рно Спа́са и Бо́га просла́вим, глаго́люще:/ сла́ва Да́вшему вам кре́пость,/ сла́ва Просла́вльшему вы чудесы́,/ сла́ва Изба́вльшему нас от скорбе́й моли́твами ва́шими.
На у́трени
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 8:
Па́стырское разуме́ние восприя́в, мона́шествующих сто́лпе и стено́,/ до́бре упа́сл еси́ су́щия разу́мныя па́ствы твоея́:/ возлюби́в бо Христо́во Боже́ственное уче́ние,/ в них сло́во посе́ял еси́, всему́дре,/ отсю́ду же и поревнова́ти А́нгельскому жи́тельству подви́гл еси́ вся,/ единоду́шно сла́вити Бо́га Богому́дренно,/ Са́вво о́тче наш, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в разреше́ние дарова́ти/ пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, то́йже, и ны́не, Богоро́дичен:
Небе́сную две́рь и киво́т, всесвяту́ю го́ру, светоза́рный о́блак воспои́м,/ Небе́сную ле́ствицу, слове́сный рай,/ Е́вино избавле́ние, вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище,/ я́ко спасе́ние в ней соде́лася ми́рови, и оставле́ние дре́вних согреше́ний./ Сего́ ра́ди вопие́м Ей:/ моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти/ благоче́стно покланя́ющимся пресвято́му Рождеству́ Твоему́.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:
Гла́су Го́спода твоего́ после́довал еси́,/ мир оста́вив и сла́дкая ми́ра, Симео́не Богому́дре:/ великоду́шно поне́сл еси́ тяготу́ пусты́ни,/ по́лчища де́монов му́жественно отгна́в./ Сего́ ра́ди па́мять твою́ всегда́ пе́сньми пра́зднуем ве́рно.
Сла́ва, то́йже. И ны́не, Богоро́дичен:
Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождеством Твои́м,/ истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́,/ и воздви́гла еси́ вся от сме́рти к животу́ нетле́ния:/ те́мже Тя по до́лгу бла́жим вси, Де́во, препросла́вленная/ я́коже прорекла́ еси́.
По полиеле́и седа́лен, глас 3:
Столпи́ непоколеби́мии благоче́стия,/ основа́ние Богодухнове́нное Це́ркве яви́стеся, отцы́ сла́внии:/ всея́ бо Се́рбии концы́ просвети́сте сло́вом ве́ры,/ Са́вво сла́вне, с Симео́ном Богому́дрым,/ моли́те Христа́ Бо́га дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Сла́ва, то́йже. И ны́не,
Богоро́дичен, глас то́йже:
Боже́ственная ски́ния была́ еси́,Сло́ва,/ Еди́на Пречи́стая Де́во Ма́ти, чистото́ю А́нгелы превозше́дшая,/ па́че всех мене́ персть бы́вша, оскверне́на пло́тскими прегреше́ньми,/ очи́сти моли́тв твои́х Боже́ственными вода́ми,/ подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.
Степе́нна. 1-й антифо́н 4-го гла́са.
Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.
Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех,/ я́же воздаде́ ми?
Таже: Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.
Сла́ва: Моли́твами преподо́бных Твои́х:
И ны́не: Моли́твами Богоро́дицы:
Поми́луй мя, Бо́же:
По 50-м псалме́ стихи́ра самогла́сна, глас 6:
Преподо́бнии отцы́,/ во всю зе́млю изы́де веща́ние исправле́ний ва́ших,/ те́мже на Небесе́х обрели́ есте́ мзду трудо́в ва́ших,/ де́монския погуби́ли есте́ полки́,/ и А́нгельския дости́гли есте́ чи́ны,/ и́хже житию́ непоро́чно поревнова́ли есте́,/ дерзнове́ние иму́ще ко Христу́ Бо́гу,/ мир испроси́те душа́м на́шим.
Кано́н Богоро́дицы, со ирмосо́м на 6, и святы́х два кано́на на 8. Кано́н святы́х, его́же краестро́чие по алфави́ту. Глас 8.
Песнь 1
Канон Пресвятыя Богородицы, глас 8.
Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла избежáв, / изрáильтянин вопия́ше: / Избáвителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Мно́гими содержи́мь напáстьми, / к Тебе́ прибега́ю, спасе́ния иски́й: / о, Мáти Сло́ва и Де́во, / от тя́жких и лю́тых мя спаси́.
Страсте́й мя смущáют прило́зи, / мно́гаго уны́ния испо́лнити мою́ ду́шу; / умири́, Отрокови́це, / тишино́ю Сы́на и Бо́га Твоего́, Всенепоро́чная.
Спáса ро́ждшую Тя и Бо́га, / молю́, Де́во, избáвитися ми лю́тых: / к Тебе́ бо ны́не прибегáя, / простирáю и ду́шу и помышле́ние.
Неду́гующа те́лом и душе́ю, / посеще́ния Боже́ственнаго и промышле́ния от Тебе́ сподо́би, еди́на Богомáти, / я́ко блага́я, Благáго же Роди́тельница
Кано́н святы́х, глас 8
Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́,/ чудотворя́й иногда́/ Моисе́йский жезл крестообра́зно порази́в/ и раздели́в мо́ре,/ Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца, спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.
Восто́к доброде́телей быв, со́лнце незаходи́мое, святи́телю о́тче,/ ны́не восхваля́ющему тя и прося́щему воспе́ти тя,/ твои́ми моли́твами дару́й ми досто́йно,/ да воспою́ тя, Са́вво святи́телю, о́тче наш.
Ца́рское презре́в благоро́дие, бога́тство и сла́ву, мудре,/ и взем крест, о́тче, на ра́мена, Христу́ после́довал еси́,/ чи́стым по́мыслом Ему́ сле́дуя, преподо́бне Са́вво святи́телю изря́днейший.
Земледе́лав доброде́тельми и труды́,/ се́мя Боже́ственное в ду́шах, о́тче, ве́рных посе́ял еси́,/ и ны́не стори́чествующий клас Боже́ственных дел/ возда́л еси́ земледе́лателю и Творцу́, Симео́не, ве́рных похвало́.
Богоро́дичен: Богоявления Тебе́ ра́ди удосто́ися, Богоблагода́тная, сме́ртное естество́,/ Неодержи́маго бо во чре́ве Твое́м обита́вшаго,/ па́че ума́ и сло́ва, Благослове́нная, родила́ еси́, пребыва́ющи Де́ва, Чи́стая.
Ин кано́н о́бщий святы́м кти́тором Се́рбским Симео́ну Мирото́чцу и святи́телю Са́вве чудотво́рцу. Пи́сан кир Феодо́сием священнои́ноком. Глас 4.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, То́я чудеса́.
Отве́рзи уста́ моя́, благи́х Пода́телю, Христе́,/ и, прие́м по́мощь, Ду́хом сло́во благода́рственно отры́гну моле́бней па́мяти Твои́х уго́дник,/ прие́м сих по́мощь, воспою́, ра́дуяся, Твою́ благода́ть.
Отве́рзи устне́ свои́ ми́лостивне/ и ру́це на мольбу́ воздежи́ к Бо́гу всех и Влады́це, Симео́не,/ изба́вити ста́до твое́ от плене́ния и озлобле́ния,/ да тя почита́ем, воспева́юще твоя́ чудеса́.
Отве́ргся, Са́вво, плотски́х роди́телей,/ с ни́ми духо́вне Тро́ицы — всех Бо́гу, усыни́лся еси́,/ Е́йже ны́не предстоя́ще,/ рабы́ своя́ изба́вите наси́лия сопроти́вных и враг обстоя́ния.
Богоро́дичен: Чистоты́ сокро́вище, ра́дуйся,/ Е́юже от паде́ния на́шего воста́хом./ Ра́дуйся, сладкоуха́нный кри́не, Влады́чице, ве́рных благоуха́яй,/ кади́ло благово́нное и ми́ро многоце́нное.
Песнь 3
Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты ме́не утверди́ в любви́ Твое́й, / желáний крáю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.
Предстáтельство и покро́в жи́зни моея́ / полагáю Тя, Богороди́тельнице Де́во: / Ты мя окорми́ ко пристáнищу Твоему́, благи́х вино́вна; / ве́рных утвержде́ние, еди́на Всепе́тая.
Молю́, Де́во, душе́вное смуще́ние и печа́ли моея́ бу́рю разори́ти: / Ты бо, Богоневе́стная, / нача́льника тишины́ Христа́ родилá еси́, еди́на Пречи́стая.
Благоде́теля ро́ждши до́брых вино́внаго, / благодея́ния бога́тство всем источи́, / вся бо мо́жеши, / я́ко си́льнаго в кре́пости Христа́ ро́ждши, Богоблаже́нная.
Лю́тыми неду́ги и боле́зненными страстьми́ истязáему, Де́во, Ты ми помози́: / исцеле́ний бо неоску́дное Тя зна́ю сокро́вище, Пренепоро́чная, неиждивáемое.
Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.
Да́ры светода́тельными озаре́н, преподо́бне,/ де́монский мрак всеце́ло отгна́л еси́/ и свет возсия́л еси́ в се́ни сме́ртней седя́щим,/ те́мже тя, Са́вво, почита́ем.
На Го́спода всю, Боже́ственнии преподо́бнии, возложи́вше наде́жду,/ ника́коже поколеба́стеся, е́же отпа́сти от лу́чшаго стоя́ния,/ но зако́нно соверши́сте Боже́ственное тече́ние ума́ пра́востию.
Жития́ чи́стаго улучи́ти потща́вшеся,/ плоть на земли́, Богоно́снии, умертви́ли есте́,/ и ны́не Безсме́ртную часть насле́довали есте́,/ Христу́, блаже́ннии, соца́рствующе.
Богоро́дичен: В сень сме́ртную впав, Чи́стая, Тя призыва́ю,/ Боже́ственную по́мощь Твою́ ско́ро посли́ ми,/ я́ко да спасе́н быв,/ досто́йно любо́вию ублажа́ю Тя, я́коже прорекла́ еси́.
Ин Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.
Твои́х раб, Благоде́телю, Животворя́щим Уте́шителем Ду́хом Симео́на и Са́вву просла́вим,/ лик, си́ми духо́вне со́бранный, огради́ Боже́ственным покро́вом/ и благода́ти сла́вы Твое́я сподо́би.
Твое́ достоя́ние, Симео́не, предвари́ изба́вити от расхище́ния/ зверови́дно на них устремля́ющихся,/ и воста́ния страсте́й на́ших твои́ми моли́твами укроти́,/ и благода́рне твоя́ чудеса́ сла́вити сподо́би.
Твои́м дерзнове́нием, Са́вво, и́же ко Христу́,/ не преста́й моля́ о воспева́ющих тя,/ и в ли́ке сих устро́ити спаса́емых/ и нападе́ния сопроти́вных изба́витися сим сподо́би.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, две́ре еди́на,/ Е́юже Сло́во про́йде Еди́но,/ вереи́ и врата́ а́дова, Влады́чице, рождество́м Твои́м сокруши́вшая./ Ра́дуйся, Боже́ственный вхо́де спаса́емых, Богоневе́сто.
Ин конда́к, глас 4:
Днесь Симео́н с Са́ввою, блаже́ннии, в ду́се прише́дше,/ спаса́ют от обстоя́ний па́ству их:/ сии́ бо Тро́ицу пропове́даша Еди́наго Бо́га,/ Це́ркве яви́шася утвержде́ние,/ в преподо́бных Мироточи́вый и во святы́х чудотво́рец:/ сии́ бо и во бра́нех необори́мии защи́тницы показа́шася,/ Афо́на похвала́ и наро́да Се́рбскаго кре́пость.
Седа́лен, глас 8:
Ду́шу преда́вше любви́ Христо́вы,/ земна́я вся оста́вивше му́дре,/ всели́стеся, преподо́бнии, в пусты́нях и гора́х:/ вкуси́вше бо от дре́ва ве́дения, сла́внии,/ а́ки от вод таи́нницы, А́нгельски возсия́ли есте́./ Те́мже тьму пло́тскую превозше́дше, мрак де́монский отгна́ли есте́,/ блаже́ннии Симео́не и Са́вво сла́внии:/ моли́те Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти/ любо́вию пра́зднующим святу́ю па́мять ва́шу.
Сла́ва, то́йже. И ны́не, Богоро́дичен:
Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творца́,/ я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя,/ прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Всепе́тая,/ беззако́нию мя су́ща скве́рно жили́ще,/ и де́монов игра́лище, в ра́зуме бы́вша,/ потщи́ся от сих злоде́йствия мя изба́вити,/ све́тло жили́ще доброде́тельми соде́лавши,/ Светода́тельная и Нетле́нная, разжени́ о́блак страсте́й и вы́шняго прича́стия сподо́би,/ и Све́та Невече́рняго, моли́твами Твои́ми.
Песнь 4.
Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ тáинство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и прослáвих Твое́ Божество́.
Страсте́й мои́х смуще́ние, / ко́рмчию ро́ждшая Го́спода, / и бу́рю утиши́ мои́х прегреше́ний, Богоневе́стная.
Милосе́рдия Твоего́ бе́здну призывáющу подáждь ми, / я́же Благосе́рдаго ро́ждшая и Спáса всех пою́щих Тя.
Наслаждáющеся, Пречи́стая, Твои́х даровáний, / благодáрственное воспевáем пе́ние, / ве́дуще Тя Богомáтерь.
На одре́ боле́зни моея́ и не́мощи низлежáщу ми, / я́ко благолюби́ва, помози́, Богоро́дице, / еди́на Присноде́во.
Наде́жду и утвержде́ние и спасе́ния сте́ну недви́жиму иму́ще Тя, Всепе́тая, / неудо́бства вся́каго избавля́емся.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́,/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Наи́тие Боже́ственнаго Ду́ха/ яви́ вы свети́льники, чудесы́ сия́ющия,/ Симео́не и Са́вво всехва́льнии.
Боже́ственным озаре́нием вверя́еми,/ яви́стеся, аки огни́/ просвеща́юще ве́рных всех по́мыслы, всеблаже́ннии.
Врачева́ний благода́ть Влады́ка всех вам дарова́/ и власть изгоня́ти нечи́стыя ду́хи, отцы́ досточу́днии.
Богоро́дичен: В не́дрех Седя́й, Чи́стая, О́тчих,/ ны́не в Твои́х не́дрех, Чи́стая, почи́,/ тле́нное естество́ исправля́я.
Ин Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Седя́щаго в Вы́шних и Зря́щаго смире́нных,/ Симео́не Богоно́се и Са́вво святи́телю, приле́жно о нас умоли́те/ уще́дрити смире́ние на́ше и лю́тых изба́вите нас и спасти́ вопию́щих:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Седа́лище мирска́го влады́чествия оста́вив,/ смире́нием Влады́це своему́ после́довал еси́,/ те́мже и бога́тыми дарова́ньми просла́вил тя есть,/ Его́же непреста́нно, о́тче, моли́,/ ста́до твое́ от расхища́ющих е изба́вити.
Сел еси́ на престо́ле высо́це святи́ельства/ и упа́сл еси́ апо́стольски ста́до свое́/ и оби́тель и́ноков соста́вив, Боже́ственными уче́ньми утверди́л еси́,/ и́хже и ны́не моли́твами свои́ми сохрани́ невреди́мы от супоста́тных нахожде́ний.
Богоро́дичен: Тя, испле́тшую ми́рови нерукоплете́нный вене́ц, песносло́вим,/ ра́дуйся, Тебе́, Де́во, зову́ще:/ храни́лище всех, и огражде́ние, и утвержде́ние, и свяще́нное прибе́жище.
Песнь 5
Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, / и мы́шцею Твое́ю высо́кою / Твой мир подáждь нам, Человеколю́бче.
Испо́лни, Чи́стая, весе́лия се́рдце мое́, / Твою́ нетле́нную даю́щи ра́дость, / весе́лия ро́ждшая Вино́внаго.
Избáви нас от бед, Богоро́дице Чи́стая, / ве́чное ро́ждши избавле́ние, / и мир, всяк ум преиму́щий.
Разреши́ мглу прегреше́ний мои́х, Богоневе́сто, / просвеще́нием Твоея́ све́тлости, / Свет ро́ждшая Боже́ственный и преве́чный.
Исцели́, Чи́стая, души́ моея́ неможе́ние, / посеще́ния Твоего́ сподо́бльшая, / и здрáвие моли́твами Твои́ми подáждь ми.
Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чу́ждая тьма, окая́ннаго,/ но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Благода́тныя струи́ изгоня́ющия неду́ги,/ и власть на ду́хи нечи́стыя дарова́ тебе́ Христо́с, му́дре,/ естество́ бо, о́тче, победи́в,/ па́че естества́ даро́в Ду́ха прича́стник был еси́.
Чи́стым умо́м и души́ кре́постию, Богоблаже́нне,/ вражия вся наве́ты на зе́млю низве́ргл еси́,/ крест, я́ко ски́петр, восприи́м на ра́мена со Са́ввою, всеблаже́ннии.
Со Безпло́тными, с преподо́бными же, и святи́тели,/ со апо́столи соверша́ем ва́ше торжество́,/ Богоно́се Са́вво со отце́м твои́м Симео́ном,/ согла́сно всегда́ вас ублажа́юще.
Богоро́дичен: Моля́щи не преста́й о воспева́ющих Тя, Свята́я Влады́чице,/ Сы́на Твоего́ и Бо́га и Влады́ку и Го́спода,/ я́ко да даст всем нам оставле́ние грехо́в/ и ра́йских благ наслажде́ние.
Ин Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га,/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.
Удиви́ на нас ми́лости Твое́я бога́тство, Го́споди, моли́твами Твои́х уго́дник,/ Ты бо, Благосе́рде Влады́ко, прие́млеши тех, приле́жно моля́щихся о нас,/ и, от бу́ри избавля́я, смире́ние подава́еши.
Удивле́н быв во вся́ческих: в смире́нии высокотво́рнем и мироизлия́нии оби́льнем,/ ты бо, чудотво́рче преподо́бне, прие́млеши всех, ве́рою притека́ющих к тебе́,/ и, моли́твами твои́ми от бед избавля́я, смире́ние подава́еши.
Удиви́л еси́ всяк слух па́че естества́ чудотворе́ньми твои́ми,/ звери́ным обузда́нием и соста́ва повинове́нием, и еще́ же и А́нгелу повеле́нием,/ ты же, вели́кий святи́телю, и на нас покажи́ чудеса́ твоя́/ и, моли́твами твои́ми от ну́ждных изба́вив, сми́рение пода́ждь.
Богородичен: Простра́нное селе́ние Сло́ва, ра́дуйся, Пречи́стая,/ сосу́де, Боже́ственный би́сер произве́дшая:/ ра́дуйся, всечу́дное всех к Бо́гу примире́ние,/ блажа́щих Тя, Богоро́дице, всегда́.
Песнь 6
Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, / и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися, / и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся, я́ко Ио́на: / от тли, Бо́же, возведи́ мя.
Сме́рти и тли я́ко спасл есть, / Сам Ся издáв сме́рти, / тле́нием и сме́ртию мое́ естество́, я́то бы́вшее, Де́во, / моли́ Го́спода и Сы́на Твоего́, / враго́в злоде́йствия мя избáвити.
Предстáтельницу Тя живота́ вем и храни́тельницу тве́рду, Де́во, / и напáстей решáщу молвы́, и нало́ги бесо́в отгоня́ющу; / и молю́ся всегда́, от тли страсте́й мои́х избáвити мя.
Я́ко сте́ну прибе́жища стяжáхом, / и душ всесоверше́нное спасе́ние, / и прострáнство в ско́рбех, Отрокови́це, / и просвеще́нием Твои́м при́сно рáдуемся: / о, Влады́чице, и ны́не нас от страсте́й и бед спаси́.
На одре́ ны́не немощству́яй лежу́, / и несть исцеле́ния пло́ти мое́й: / но, Бо́га и Спáса ми́ру и Избáвителя неду́гов ро́ждшая, / Тебе́ молю́ся, Благо́й: / от тли неду́г возстáви мя.
Ирмо́с: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся:/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.
Исто́чник исцеле́ний животворя́щий/ вои́стинну гроб твой соде́лася, Симео́не,/ ему́же предстоя́ще вси, ве́рнии, исцеле́ния восприе́млем.
Житие́ твое́ знамени́то, сла́ва, о́тче, ве́чна,/ путь же твой све́тел,/ кончи́на честна́ пред Го́сподем Бо́гом твои́м, Са́вво сла́вне.
Отве́ргл еси́ су́щую на земли́ честь и сла́ву легкоги́бнущую,/ ве́чный же живо́т и достоя́ние непоколеби́мое, всеблаже́нне, восприя́л еси́,/ в Небе́сных селе́ниях водвори́вшись незы́блемейше.
Богоро́дичен: Вседержи́телевою си́лою вся Нося́й,/ во объя́тиях Твои́х, я́ко сме́ртный носи́м бе, Де́во Всенепоро́чная,/ избавля́я нас от руки́ вра́жия.
Ин Ирмо́с: Возопи́ прообразу́я погребе́ние тридне́вное/ проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся:/ от тли изба́ви мя, Иису́се, Царю́ Сил.
Возопи́те ко Творцу́ и Бо́гу непреста́нно оби́тель ва́шу непоколеби́му сохрани́ти,/ ю́же соста́вльша, в ней по́стнически подвиза́стася,/ я́ко при́сна уго́дника Иису́су, Царю́ Сил.
Взыва́ем к тебе́, неключи́мая17 ча́да твоя́:/ погреби́ в ро́ве па́губнем ра́тующих нас мы́сленныя и чу́вственныя враги́,/ и от тли и напа́стей моли́ возвести́ нас Иису́са, Царя́ Сил.
Взыва́я не преста́й о нас,/ Ему́же Же́ртвы Безкро́вныя прине́сл еси́, я́ко и́стинен святи́тель,/ сохрани́ти нас от обы́шедших зол невреди́мы Иису́су, Царю́ Сил.
Богоро́дичен: Ра́дости вина́, облагодати́ наш по́мысл, е́же зва́ти Тебе́:/ ра́дуйся, неопали́мая Купино́,/ о́блаче всесве́тлый, ве́рныя непреста́нно осеня́ющий.
Конда́к, глас 2:
Го́рнюю жизнь возлюби́вше, сла́внии,/ жизнь су́щую на земли́ презре́сте./ Сего́ ра́ди в вы́шних со А́нгелы всегда́ лику́юще,/ моли́те о всех нас.
И́кос:
Кто возмо́жет досто́йно похвали́ти/ твои́х натрижне́ний и по́двигов и трудо́в мно́гих сла́ву и вели́чие?/ Но моли́твами твои́ми спомози́ ми, и даждь ми благода́ть Ду́ха,/ я́ко да изреку́ твоя́ боре́ния ве́рно,/ и воспою́ па́че сло́ва си́лу твою́ и кре́пость, всеблаже́нне,/ е́юже кова́рнаго врага́ посрами́л еси́,/ Са́вво Богоно́се с Симео́ном Богому́дрым,/ не преста́йте моли́ти о всех нас.
Песнь 7.
Ирмос: От Иуде́и доше́дше о́троцы, / в Вавило́не иногдá, / ве́рою Тро́ическою плáмень пе́щный попрáша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
На́ше спасе́ние я́коже восхоте́л еси́, Спáсе, устро́ити, / во утро́бу Де́выя всели́лся еси́, / Ю́же ми́ру предстáтельницу показа́л еси́: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Воли́теля ми́лости, Его́же родилá еси́, Мáти чи́стая, / умоли́ избáвитися от прегреше́ний и душе́вных скверн ве́рою зову́щим: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Сокро́вище спасе́ния и Исто́чник нетле́ния, Тя Ро́ждшую, / и столп утвержде́ния, и дверь покая́ния, зову́щим показа́л еси́: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Теле́сныя сла́бости и душе́вныя неду́ги, Богороди́тельнице, / любо́вию приступáющих к кро́ву Твоему́, Де́во, исцели́ти сподо́би, / Спáса Христа́ нам ро́ждшая.
Ирмо́с: Отроцы евре́йстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно,/ и на росу́ огнь преложи́ша, вопию́ще:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Изба́вите от вся́каго вреда́ и плене́ния вра́жескаго ва́рварскаго,/ прибега́ющия к ва́шей Боже́ственней защи́те,/ о Симео́не хва́льне с Са́ввою, во ве́ки.
Те́ло, ду́шу же и се́рдце, и по́мысл и ум очи́стивше,/ в Небе́сный ны́не преста́вистеся бра́чный черто́г,/ о Симео́не хва́льне с Са́ввою, во ве́ки.
Жезл си́лы держа́ — спаси́тельный крест, Са́вво до́бле,/ испыта́ния терпели́во подъе́млеши, великоду́шно воспева́я:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Богоро́дичен: Ты мя спаси́, Де́во,/ и исхити́ из руки́ борю́щаго и кова́рнаго врага́ человекоуби́йцы,/ я́ко да пою́, спаса́емый, Твою́ сла́ву во ве́ки.
Ин Ирмо́с: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки,/ и халде́и уби́в/ я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше,/ препе́тый Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Спасе́нию хода́тая нам, Авраа́му подо́бнаго,/ Симео́на приво́дим Ти, Влады́ко,/ и, я́ко друга́го Исаа́ка, Са́вву священнонача́льника,/ на Горе́ Святе́й в же́ртву прине́сшася Тебе́,/ и́хже моли́твами от бед изба́ви нас, вопию́щих:/ препе́тый благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Спасе́ния наде́жде да не погреши́м,/ наде́ющеся сие́ тобо́ю прия́ти, преподо́бне,/ но да получи́м моли́твами твои́ми страсте́м облегче́ние и душа́м спасе́ние, взыва́юще:/ препе́тый оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Спасы́й себе́ мирска́го пристра́стия крестоле́пно в пусты́ню Христу́ после́довал еси́,/ в не́йже во и́мя Того́ Пречи́стыя Ма́тере оби́тель соста́вив,/ мно́жество спаса́емых Тому́ приве́л еси́,/ е́йже, ны́не моли́ Его́, сохрани́тися неразори́ме во ве́ки.
Богоро́дичен: Мо́лим раби́ Твои́, и приклоня́ем коле́но се́рдца на́шего:/ приклони́ у́хо Твое́, Чи́стая, и спаси́ скорбьми́ погружа́емыя при́сно,/ и соблюди́ от вся́каго вра́жия плене́ния Твой град, Богоро́дице.
Песнь 8.
Ирмос: Царя́ Небе́снаго, / Его́же пою́т во́и А́нгельстии, / хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.
По́мощи я́же от Тебе́ тре́бующия не пре́зри, Де́во, / пою́щия и превознося́щия Тя во ве́ки.
Неможе́ние души́ моея́ исцеля́еши и теле́сныя боле́зни, Де́во, / да Тя прослáвлю, Чи́стая, во ве́ки.
Исцеле́ний бога́тство изливáеши ве́рно пою́щим Тя, Де́во, / и превознося́щим неизрече́нное Твое́ рождество́.
Напáстей Ты прило́ги отгоня́еши и страсте́й нахо́ды, Де́во: / те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.
Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Подви́жническому жи́тельству предава́я себе́, блаже́ннии,/ вы́шшаго Богомы́слия дости́гли есте́,/ прия́телище показа́вшеся вмести́тельное Ду́ха Животворя́щаго, пою́ще непреста́нно:/ лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.
Преста́вившися, предвари́л еси́ во град Сио́н,/ во оби́тели же ве́чныя приспе́л еси́,/ и, Небе́сную часть за труды́ обре́т,/ со А́нгельскими ликостоя́нии воспева́еши:/ о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.