Святые апостолы от 70-ти: Иродион (Родион), Агав, Асинкрит, Руф, Флегонт, Ерм




Песнь 1

Ирмо́с: Во́ды дре́вле/ ма́нием Боже́ственным/ во еди́но со́нмище совокупи́вый/ и раздели́вый мо́ре изра́ильтеским лю́дем,/ сей Бог наш препросла́влен есть,/ Тому́ еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

А по́столов святы́х всесвяту́ю согла́сно торжеству́им па́мять/ и ты́я воспои́м весе́лием души́:/ Пресвято́е бо мо́лят Сло́во очище́ние дарова́ти нам и ми́лость.

М ногобо́жнаго неи́стовства согни́тие отгна́вше сло́ва со́лию Боже́ственнаго,/ ду́ши, сла́внии, обуя́вшия дре́вле вся, уздра́висте/ и спасе́ны Зижди́телю всех предста́висте:/ тем и прославля́етеся.

С ла́вный Иродио́н, Руф, и Фле́гонт, и Ага́в,/ и Асинкри́т, вку́пе и Ерм пе́сньми да ублажа́тся,/ бли́жнии бы́вше Изба́вителя на́шего дру́зи,/ и му́дрии апо́столи,/ и Боже́ственнии пропове́дницы.

Богоро́дичен: М и́лостивая Богоро́дице, апо́столов похвало́,/ и страстоте́рпцев сла́ва, и ве́рных утвержде́ние,/ утверди́, молю́ся, претворя́емый наве́ты лестца́ ум мой,/ помраче́нный преступле́ньми.

Песнь 3

Ирмо́с: И́же от не су́щих вся приведы́й,/ сло́вом созида́емая,/ соверша́емая Ду́хом,/ Вседержи́телю Вы́шний,/ в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Ц ерко́вная бы́вше очеса́,/ мно́гим отверзо́сте о́чи ви́дети добро́ту недомы́сленную,/ Богови́днии ученицы́ Боже́ственнаго Сло́ва.

Д ом Тро́ицы показа́лся еси́ светови́ден, Ру́фе пресла́вне,/ и сло́вом благода́ти тре́бища низве́ргл еси́,/ и созда́л еси́ Го́споду Це́ркви.

С ло́вом твои́м Боже́ственным обнови́в, Ру́фе му́дре, сердца́,/ насе́яв спаси́тельная уче́ния, и многопло́ден клас спа́сшихся пожа́л еси́ спасе́ние.

Богоро́дичен: П о Существу́ Сый Боже́ственному непристу́пен, Пречи́стая,/ присту́пен мне ны́не бысть/ и пло́ти прия́тием весь соедини́ся кра́йняго ра́ди благоутро́бия.

Седа́лен, глас 4. Подо́бен: Вознесы́йся:

Н аучи́вшеся от исто́чника прему́дрости,/ умудри́сте пре́жде неразу́мием служа́щия умовре́дно истука́нным, му́дрии./ Те́мже блажи́ми есте́ в век ве́ка, престо́лу предстоя́ще Святы́я Тро́ицы,/ но приле́жно моли́теся обрести́ разреше́ние прегреше́ний на́ших, пресла́внии.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

П о Бо́зе во Твой, Богоро́дице, прибега́ю смире́нный покро́в Боже́ственный, припа́дая, молю́ся:/ поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́,/ и бою́ся, Влады́чице, му́ки, и трепе́щу./ Моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от сих изба́вити мя.

Крестобогоро́дичен:

И́ же от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго напосле́док Тя пло́тию ро́ждшая,/ на Кресте́ ви́сяща, зря́щи, Христе́, – увы́ Мне, любе́знейший Иису́се,– вопия́ше,–/ ка́ко сла́вимый я́ко Бог от А́нгел,/ от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́, распина́ешися?/ Пою́ Тя, Долготерпели́ве.

Песнь 4

Ирмо́с: Положи́л еси́ к нам тве́рдую любо́вь, Го́споди,/ Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны на смерть дал еси́./ Те́мже Ти зове́м, благодаря́ще:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

В рачева́ние ве́рным язы́ком Боже́ственное принося́ще,/ зе́млю нече́стия лука́вную, разоре́нию, му́дрии, преда́сте и созда́сте ду́ши в ве́ре,/ сего́ ра́ди ублажа́етеся.

В си́лу тобо́ю, Иродио́не блаже́нне, облече́ся град Па́трский преявле́нно:/ пе́рвый бо ты престо́л украси́л еси́,/ Боже́ственными просвеща́емь светоли́тии Свята́го Ду́ха.

Г рад Па́трский граждани́ном тобо́ю вели́ким обогати́ся,/ блаже́нне Иродио́не, вои́стинну,/ к Сио́ну вы́шнему приводя́щим сий в пра́вду,/ те́мже почита́ет тя Боже́ственными песнопе́ньми.

Богоро́дичен: С ло́вом свяще́нным О́тчее Сло́во зачала́ еси́,/ вся́каго безслове́сия челове́ки, Богороди́тельнице Де́во, избавля́юща./ Те́мже словесы́ всегда́ велегла́сно Боже́ственными Тя сла́вим.

Песнь 5

Ирмо́с: На земли́ неви́димый яви́лся еси́/ и челове́ком во́лею сожи́л еси́, Непостижи́мый,/ и, к Тебе́ у́тренююще,/ воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Н а зе́млю прише́дша, е́же спасти́ заблу́ждшаго,/ пропове́дасте Сло́во, Боже́ственнии апо́столи,/ и от ле́сти вся челове́ки изба́висте.

С транноле́пно проро́чествия тебе́ благода́ть/ от Бо́га излия́ся бога́тно, Богому́дре Ага́ве,/ провозглаша́еши бо сказа́ние хотя́щих бы́ти явле́нно.

Я ви́лся еси́ иногда́, прозна́менуя Па́влу/ наве́ты, и у́зы, и озлобле́ния, проро́че Ага́ве,/ егда́ ру́ки твоя́ о́наго по́ясом связа́л еси́.

Богоро́дичен: Е ди́на на земли́ рождество́ име́ла еси́ стра́нно,/ еди́нех нас примиря́ющи еди́ному Пребезнача́льному Отцу́./ Сего́ ра́ди еди́ну Тя, я́ко Ма́терь Бо́га, чтим.

Песнь 6

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя,/ и исчеза́ет дух мой,/ но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу,/ я́ко Петра́, мя, Упра́вителю, спаси́.

П оложи́, свещи́ я́ко светоза́рны, вас Сло́во, вселе́нную просвеща́ющия,/ и тьму реша́щия, Богови́дцы апо́столи,/ и показу́ющия путь спаси́тельный.

М е́ртвость пропове́дуя Безсме́ртнаго,/ умерщвле́нных к Животу́ преставля́ше му́дрый Асинкри́т,/ апо́столов похвала́, Ирка́нии же тве́рдое огражде́ние.

О бре́те тя, Асинкри́те, реку́, вод испо́лнену Ирка́ния Ду́ха,/ и, честны́ми напое́нии твои́ми напои́вшися,/ принесе́ красне́йшая Влады́це прозябе́ния.

Богоро́дичен: З ако́на Тя образова́ше киво́т,/ прие́мшую зако́на Боже́ственнаго исполне́ние,/ и пло́тию ро́ждшую, и по рождестве́ пребы́вшую Присноде́ву,/ я́ко пре́жде рождества́, Богоневе́сто.

Конда́к, глас 2. Подо́бен: В ы́шних ища́:

Я ви́стеся Христо́вы ученицы́ и апо́столи всечестни́и,/ Иродио́не сла́вне, Ага́ве и Ру́фе,/ Асинкри́те, Фле́гонте со Е́рмом,/ при́сно моли́теся Го́сподеви/ пода́ти нам согреше́ний проще́ние, пою́щим вас.

Песнь 7

Ирмо́с: Пре́жде о́бразу злато́му,/ перси́дскому чти́лищу,/ о́троки не поклони́шася трие́,/ пою́ще посреде́ пе́щи:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

О снова́вше до́бре на ка́мени ве́ры язы́ков исполне́ния,/ ка́мение дре́вле чту́щия всу́е/ просвети́сте я́ве, Богоглаго́ливии.

П опали́л еси́, Фле́гонте свяще́нне,/ огне́м Боже́ственных слове́с твои́х вся́ко ле́стное те́рние/ и сердца́, окая́нно уга́сшая,/ теплото́ю Ду́ха вжегл еси́ явле́нно.

М арафо́нстии жи́тели, предста́теля тя велича́йша, и учи́теля изря́дна,/ и свети́льника, и наста́вника иму́ще, Фле́гонте сла́вне,/ почита́ют тя непреста́нно.

Богоро́дичен: Н ов рай нам, жи́зни дре́во, Чи́стая, стяжа́вши, была́ еси́,/ его́же снедь сне́дию умерщвле́нныя оживи́,/ Чи́стая Богороди́тельнице.

Песнь 8

Ирмо́с: Вавило́нская пещь о́троки не опали́,/ ниже́ Божества́ Огнь Де́ву растли́./ Тем со о́троки, ве́рнии, возопие́м:/ благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Д а ублажи́тся Ага́в, Фле́гонт и Асинкри́т, Руф и Ерм сла́вный и Иродио́н днесь,/ Сло́ва бы́вше Боже́ственнии апо́столи, и свети́ла ми́ра,/ и язы́ков учи́телие.

Е рм пресла́вный Далма́тии бысть всея́ наста́вник и просвеще́ние:/ на сию́ бо, я́ко со́лнце многосве́тло, на́йде,/ творя́ ди́вная и просвеща́я сердца́, неви́дящая пе́рвее.

С ло́во, я́ко свети́льник сия́ющ, Е́рме, нося́, сла́вне,/ су́щия в нощи́ лю́тых седя́щия просвети́л еси́,/ исцеле́ния и зна́мения творя́ вели́ка,/ привле́кл еси́ к ве́ре неве́рных исполне́ние.

Богоро́дичен: Т я предста́тельство и́мамы, Пречи́стая, раби́ Твои́,/ и к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу Хода́таицу непосты́дну,/ от бед ны спаси́ и лю́тых напа́стей,/ да ве́рою и любо́вию при́сно Тя сла́вим.

Песнь 9

Ирмо́с: Купино́ю и огне́м пропи́санную/ в Сина́и законополо́жнику Моисе́ю/ и Бо́жий во чре́ве неопа́льно заче́ншую Огнь,/ всесве́тлую и негаси́мую свещу́,/ су́щую Богоро́дицу пе́сньми, чту́ще, велича́ем.

С вяще́ннейший лик соста́вим ве́рно,/ единомышле́нием души́ блажа́ще те́пло Е́рма и Иродио́на, Ру́фа, Ага́ва,/ Асинкри́та же вели́каго и Фле́гонта Боже́ственнаго,/ я́ко Сло́ва самови́дцы бы́вшия.

Я́ ко ма́слины та́йныя явле́ни вои́стинну, Богоглаго́ливии,/ на́ша умасти́ша ду́ши и ли́ца благода́тию/ и изба́виша от безбо́жнаго наси́лия и тьмы неразу́мия./ Те́мже и досто́йно ублажа́ются.

С тена́ний ны мно́гих, и рабо́ты вра́жия,/ и ве́тхаго запина́теля изба́висте, му́дрии Изба́вителевы апо́столи,/ и показа́сте стези́, веду́щия Боже́ственною наде́ждею к Ца́рству Небе́сному.

Ш естосве́тная свеще́ святы́х учени́к,/ моли́ приле́жно Трисо́лнечную Зарю́ просвети́ти ду́ши на́ша,/ всесве́тлую соверша́ющих ва́шу па́мять,/ и изба́вити от тьмы и ве́чнаго осужде́ния.

Богоро́дичен: Я́ коже пламеноно́сная клеща́, прия́ла еси́ во утро́бе угль разу́мный,/ попаля́ющ на́ша стра́сти, и просвеща́ющ ду́ши на́ша,/ и реша́щ тьму идолонеи́стовства, Чи́стая Де́во многопе́тая.

Святые апостолы от 70-ти: Иродион (Родион), Агав, Асинкрит, Руф, Флегонт, Ерм

Святой апостол Иродион (Родион) был родственником святого апостола Павла и происходил из одного с ним города Тарса Киликийского (Малая Азия, ныне г. Тарсус в Турции). Житие его свидетельствует, что с самого основания Церкви он служил святым апостолам, и был поставлен епископом в г. Патрасе (ныне г. Патры в Греции). Святой апостол Иродион проповедовал преимущественно среди эллинов, зная греческий язык как родной, а отчасти и греческую философию, так что мог говорить «с эллинами как эллин», по слову святого апостола Павла, и пользовался среди греческого населения большим влиянием. Успехом христианской проповеди он возбудил ненависть иудеев, живших в Греции, особенно старейшин. На святого Иродиона напала уличная толпа, которая жестоко избила его и бросила на улице, сочтя мертвым. Христиане подняли апостола Иродиона и помогли его выздоровлению. Из Патраса он отправился в Рим помогать святому апостолу Петру в устроении Римской Церкви. Святой апостол Павел в Послании к Римлянам упоминает о нем (Рим. 16:11) и просит Римскую христианскую общину принять «Иродиона, сродника его». В 67 году в Риме апостол Петр был распят; в этот же день был обезглавлен апостол Иродион со множеством верных.

Апостол Агав, первохристианский пророк, упомянут в Деяниях апостолов дважды: в первый раз в связи с тем, что предсказал великий голод в Иудее при Клавдии (Деян. 11:27–30), то есть голод 44–48 годов, когда Антиохийская христианская община заблаговременно собрала средства и послала братии в Иерусалим. Он же предсказал святому апостолу Павлу, что́ ждет его в Иерусалиме: «Взял пояс Павлов и, связав им себе руки и ноги, сказал: «Так говорит Дух Святый: мужа, чей этот пояс, так свяжут в Иерусалиме иудеи и предадут в руки язычников» (Деян. 21:11). По преданию, святой пророк и апостол Агав мученически скончался в Антиохии (ныне г. Антакья в Турции).

Апостол Асинкрит был епископом в Гиркании Асийской (область на юго-восточном побережье Каспийского моря). О нем сказано в Послании к Римлянам (Рим. 16:14); следовательно, в то время он находился в Риме вместе с апостолом Петром. Впоследствии претерпел мученическую кончину.

Апостол Руф был сыном земледельца Симона, уроженца г. Киринеи (ныне г. Шаххат в Ливии), который нес Крест Христов на Голгофу: «И заставили проходящего некоего Киринеянина Симона, отца Александрова и Руфова, идущего с поля, нести крест Его» (Мк. 15:21). Следовательно, с самой ранней юности Руф слышал свидетельства о земной жизни Христа, о Его чудесах и знамениях, о Его распятии и Светлом Воскресении. Впоследствии Руф был поставлен святыми первоверховными апостолами во епископа г. Фивы в Средней Греции. Во время написания Послания к Римлянам он был с апостолом Петром в Риме (Рим. 16:13).

Апостол Флегонт, римлянин по рождению, был избран из Римской христианской общины святым апостолом Петром: он упомянут святым апостолом Павлом в Послании к Римлянам (Рим. 16, 14); впоследствии был епископом в г. Марафоне во Фракии (ныне в Югославии).

Апостол Ерм также находился со святым апостолом Петром в Риме во время написания апостолом Павлом Послания к Римлянам (Рим. 16:14). Выл епископом в г. Филиппах в Македонии (ныне г. Пловдив в Болгарии). Замучен язычниками в самом начале II века.

Все названные святые апостолы приняли мученическую кончину за Христа Спасителя. Место и время кончины некоторых из них не сохранились. Память их совершается 8 апреля

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2021-10-09 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: