Перенесение мощей святых мучеников бессребреников и чудотворцев Кира и Иоанна




Песнь 1

Ирмо́с: Истря́сшему в мо́ри мучи́тельство фарао́не/ и Изра́иля су́шею наста́вльшему,/ пои́м Христу́, я́ко просла́вися во ве́ки.

Показа́вшему в ми́ре чудотво́рцы и врачи́,/ Ки́ра честна́го и Иоа́нна му́ченика,/ всем целя́ща стра́сти благода́тию, воспое́м, ве́рнии,/ и му́чеников почти́м па́мять.

Отве́ргшеся ны́нешних, бу́дущих рачи́тели/ кровьми́ и́стинному Рачи́телю после́доваша,/ те́мже в ра́нах стра́ждуще, до́блественне терпя́ху.

Укре́пльшеся дерзнове́нием и утве́рждше ду́шу, научи́вшеся о Христе́,/ и с му́ченики пострада́ша му́жески, и венцы́ исплето́ша зако́нно.

Богоро́дичен: Спаси́ мя, Ма́ти И́стины, обурева́ема лю́те от страсте́й и ча́сто погружа́ема,/ и напра́ви мя, Чи́стая, ко спасе́нию ти́хаго приста́нища.

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят, я́ко Госпо́дь,/ и несть пра́веден, я́ко Бог наш,/ Его́же пое́т вся тварь:/ несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Ве́рою обостри́л еси́ святы́я Твоя́, Христе́,/ наде́ждею искова́л еси́, любо́вию разже́гл еси́,/ треми́ всеору́жии треплете́нный вене́ц тем испле́л еси́.

До́бле сопроти́в ста́ша к мучи́телем нечести́вым непобеди́мии му́ченицы,/ пре́лести ловле́ния невре́дно преше́дше:/ Христо́м бо вооружи́вшеся, с Ним и веселя́тся.

Я́ко столпы́ богозда́ннии и основа́ния тве́рдая,/ на ка́мени водрузи́ша восхожде́ния ве́ры,/ от ка́мене пи́вше во́ду присноживо́тную, ю́же от ча́ши Христо́вы.

Богоро́дичен: Ду́ху бысть жили́ще, Чи́стая,/ прии́мши исполне́ние всего́ Божества́ сыно́вне/ и ро́ждши Спа́са и Го́спода и Изба́вителя ро́да на́шего.

Ин кондак, глас 6. Подо́бен: Рукопи́саннаго о́браза:

Вели́кое врачевство́ вселе́нней,/ супряже́ние Христо́во возлю́бленное,/ свети́льники сия́ющия, зарю́ исцеле́ний,/ воспое́м, ве́рнии, велегла́сно,/ внутрь це́ркве им вопию́ще:/ Ки́ре и Иоа́нне,/ пода́тели чудеса́м, вра́чеве неду́жным,/ освяща́ете вся стра́ны.

Седа́лен, глас 4. Подо́бен: Вознесы́йся:

До́лу влеку́щия стра́сти попра́вше,/ к муче́ния, страда́льцы, Боже́ственней высоте́ све́тло вознесо́стеся благода́тию,/ Ки́ре и Иоа́нне,/ вселе́нныя свети́льницы./ Те́мже мо́лимся:/ тьмы грехо́вныя и неду́г изба́вите нас,/ и́же над все́ми Бо́га моля́ще.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Грехолюби́в сый, молю́ Тя, безгре́шнаго Бо́га ро́ждшую,/ взе́млющаго грехи́ ми́ра, Пречи́стая,/ многогре́шную ду́шу мою́ уще́дрити/ и грехи́ моя́ мно́гия очи́стити:/ гре́шным бо Ты еси́ очище́ние,/ и спасе́ние ве́рным, и заступле́ние.

Крестобогоро́дичен:

И́же от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго, напосле́док Тя пло́тию ро́ждшая/ на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́:/ увы́ Мне, любе́знейший Иису́се, – вопия́ше –/ ка́ко сла́вимый я́ко Бог от Ангел,/ от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися?/ Пою́ Тя, Долготерпели́ве.

Песнь 4

Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к,/ еди́ныя Богоро́дицы,/ хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́/ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.

Те́ло, и ду́шу, и ум, и серде́чная вся Христу́ пожро́сте ве́рою/ и, мучи́телей суровство́ побе́ждше, зако́нно, святи́и, венча́стеся.

Мечу́ и огню́ те́ло преда́в те,/ же́ртвы прия́тны бы́сте Бо́гу/ и в воню́ благоуха́ния на трапе́зе та́йне принесо́стеся.

Неугаси́ма заря́ возсия́ ми́ру – мо́щи Твои́х му́ченик, Благоде́телю,/ е́юже отгна́ся тьма неразу́мия/ и в тоя́ ме́сто введе́ся благоразу́мие.

Богоро́дичен: Влады́чице Чи́стая, Сло́ва Боже́ственнаго дво́ре,/ Це́ркви Тво́ей совоку́пленныя и Тя, Пречи́стую, пе́сньми хва́лящия/ покры́й и соблюди́ от вся́ких зол.

Песнь 5

Ирмо́с: У́тренююще вопие́м Ти:/ Го́споди, спаси́ ны,/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Спу́тники де́вы стяжа́вше, страстоте́рпцы,/ взя́сте соверше́нный вене́ц побе́ды, ра́дующеся.

Боже́ственнаго сия́ния заре́ю просве́щшеся, му́ченицы прехва́льнии,/ и при́сно мир просвеща́ете.

Страсте́м Госпо́дним подо́бящеся, страстоте́рпцы,/ боле́зни претерпе́сте доблему́дренно, непобеди́мии.

Богоро́дичен: Утиши́ непостоя́нную бу́рю страсте́й мои́х,/ Я́же Бо́га ро́ждши, Ко́рмчию и Го́спода.

Песнь 6

Ирмо́с: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся све́том, я́ко ри́зою,/ Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.

Броня́ми ве́ры до́бре вооружи́вшеся, му́ченицы,/ тве́рдо уязви́сте сопротивобо́рца врага́ и супоста́та.

Па́мять святы́х Твои́х, Христе́, в пе́снех сла́вим/ и Тебе́, Бо́гу на́шему, поклоне́ние ве́рою прино́сим.

Страсте́м Твои́м ревнова́вше, Христе́,/ сла́внии му́ченицы муче́ния претерпе́ша,/ и́хже моли́твами, Бо́же, спаси́ всех нас.

Богоро́дичен: Це́рковь Тя Бо́жию, и ковче́г, и черто́г одушевле́н,/ и дверь Небе́сную, Богоро́дице, ве́рнии, возвеща́ем.

Конда́к, глас 3. Подо́бен: Де́ва Днесь:

От Боже́ственныя благода́ти дар чуде́с восприе́мше, святи́и,/ чудоде́йствуете в ми́ре непреста́нно,/ вся на́ша стра́сти рукоде́йствием изсеца́юще неви́димо,/ Ки́ре Богому́дре со Иоа́нном сла́вным:/ вы бо су́щие Боже́ственнии вра́чеве есте́.

Икос:

Са́ми себе́ Бо́гу возло́жше, святи́и, все искуше́ние лю́тое Его́ ра́ди претерпе́сте,/ уме́рше усе́рдно, му́ченицы до́блии,/ и по кончи́не всем источа́ете Боже́ственная дарова́ния,/ су́щим в разли́чных неду́зех, и от мно́гих исцеля́ете зол,/ от ни́хже еди́н и пе́рвый е́смь аз, окая́нный,/ те́лом бо и душе́ю от язв лю́тых болю́, и ве́рою вам вопию́:/ исцели́те мя, вы бо Боже́ственнии вра́чеве есте́.

Песнь 7

Ирмо́с: А́нгелом о́троки из огня́ спасы́й/ и гремя́щую пещь преложи́вый на ро́су,/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Небе́сныя сла́вы рачи́тели бы́вше, страда́льцы Твои́, Го́споди, Кир и Иоа́нн/ вре́менную и тле́ющую сла́ву оста́виша.

Я́ко слове́сную же́ртву, преда́вше те́ло и, я́ко служе́ние, излива́юще Тебе́, Бо́гу, кровь,/ страда́льцы Твои́, Иису́се, всесожже́ни бы́ша.

Я́ко стра́шен есть му́чеников собо́р,/ я́ко и по сме́рти ду́хи прогоня́ет/ и неду́гующим исцеле́ние подава́ет.

Богоро́дичен: Па́че вины́ ражда́еши вся́ческих Виновнаго,/ премно́гою бла́гостию Челове́ка бьшша,/ те́мже согла́сно Тя, Чи́стая, ублажа́ем.

Песнь 8

Ирмо́с: От Отца́ пре́жде век рожде́ннаго/ и от Ма́тере в после́дняя воплоще́ннаго,/ свяще́нницы, благослови́те,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

О и́дольских негодова́вше же́ртвах,/ духо́вны принесо́ша себе́ же́ртвы на Небе́сней трапе́зе до́блии му́чением.

Та́йныя слу́жбы священноде́йствующе, отсече́ние удо́в Тому́ принесо́ша,/ я́ко прия́тныя же́ртвы, те́ло и кровь на трапе́зе и ча́ши.

Запина́теля прама́тере утаи́вшися, пи́щный объя́ете пото́к/ и от Боже́ственнаго дре́ва вкуси́сте, деви́цы, страда́ньми украси́вшися.

Богоро́дичен: Проро́к прорече́ния, Пресвята́я, в Тебе́ коне́ц прия́ша Боже́ственный,/ мир весь до́лжно Тя пе́ти, Чи́стая, убежда́ют.

Песнь 9

Ирмо́с: Велича́ем Тя, Ма́терь Бо́жию,/ и сла́вим Тя, Богоро́дице Де́во,/ я́ко Спа́са ро́ждшую душ на́ших.

Христо́вы ору́жницы, неду́гующим вра́чеве, Кир и Иоа́нн,/ чуде́с благода́ть от Бо́га прие́мше, исцеля́ют всех нас.

Душе́вныя стра́сти, предста́вше, Кир и Иоа́нн до конца́ отгоня́ют ве́рою/ и си́лою Христо́вою, непобеди́мии.

Бо́же Зижди́телю, Его́же пропове́даша иногда́ Кир и Иоа́нн,/ творя́щия па́мять тех муче́ния вся уще́дри.

Богоро́дичен: Ма́терь вси Бо́га на́шего Боже́ственно почти́м:/ Тоя́ бо ра́ди Вы́шния сподо́би хомся че́сти, воспева́ющии Ю.

Светилен. Подо́бен: Не́бо звезда́ми:

Чудоде́йственнии свети́льницы, Ки́ре со Иоа́нном,/ душе́вныя на́ша неду́ги и теле́сныя исцели́те,/ от Го́спода прие́мше благода́ть исцеле́ний.

Богоро́дичен:

И́же от Бо́га ми́ру пода́нным благи́м Ты вина́ была́ еси́, Богоро́дице,/ но и ны́не моли́ о о́бщем спасе́нии Благопреме́ннаго Бо́га.

На стихо́вне Окто́иха. Сла́ва, глас 4:

Достохва́льными пе́сньми, ве́рнии, возвели́чим Ки́ра и Иоа́нна,/ и́же ду́хом единокро́вныя/ и по пло́ти братому́дрыя,/ с ни́миже Афана́сию до́блюю похваля́юще/ и прозябе́ние ея́, Феодо́тию, Евдокси́ю и Феокти́сту,/ страстоте́рпицы и присноде́вы,/ моля́щия Христа́ о душа́х на́ших.

Крестобогоро́дичен. Подо́бен: Я́ко до́бля:

Распина́ема Христа́ Человеколю́бца ви́дящи Пречи́стая/ и ре́бра ископава́ема копие́м,/ пла́чущи, вопия́ше:/ что́ сие́, Сыне Мой?/ Что́ Ти безблагода́тнии лю́дие возда́ша,/ за я́же сотвори́л еси́ до́брая им?/ И тщи́шися безча́дствовати Мя, Вселюбе́знейший./ Удивля́юся, Благоутро́бне,/ Твоему́ во́льному распя́тию.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны Окто́иха и святы́х, пе́снь 3-я. Проки́мен, глас 4: Святым, иже суть на земли Его, / удиви Господь вся хотения Своя в них. Стих: Предзрех Господа предо мною выну, яко одесную мене есть, да не подвижуся. Апо́стол к Кори́нфяном, зача́ло 153. Аллилу́ия, глас 4: Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. Стих: Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 34, от полу́. Прича́стен: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде, пра́вым подоба́ет похвала́.

Перенесение мощей святых мучеников бессребреников и чудотворцев Кира и Иоанна

Перенесение мощей святых мучеников бессребреников и чудотворцев Кира и Иоанна из города Конопы, близ Александрии (где они пострадали в 311 году), в близлежащее селение Мануфин было совершено в 412 году. Это египетское селение внушало всем страх, так как раньше здесь было языческое капище и обитали злые духи. Патриарх Феофил (385–412) хотел очиститъ это место от бесов, но не успел. Его желание выполнил сменивший его на Александрийской кафедре святой Патриарх Кирилл (412–444). Он усердно молился об исполнении святого намерения. В видении святителю явился Ангел Господень и повелел перенести в Мануфин честные мощи святых Кира и Иоанна. Святейший Патриарх Кирилл исполнил повеление Ангела и построил в Мануфине церковь во имя святых мучеников.

С тех пор это место очистилось от вражеской силы, молитвами святых мучеников Кира и Иоанна там стали совершаться многие чудеса, исцеления больных и недужных. Сведения о святых мучениках Кире и Иоанне помещены 31 января.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-08-28 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: