Песнь 1
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви,/ прове́дшему лю́ди Своя́ скво́зе Чермно́е мо́ре,/ я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Сло́во благода́ти пода́ждь ми, Человеколю́бче Го́споди,/ я́ко да возмогу́ досто́йне просла́вити три святи́тели,/ и́хже Ты Сам до́бре просла́вил еси́.
Вы в ми́ре просия́ете, прему́дрии святи́телие,/ исполне́нием Боже́ственных веле́ний Царя́ ца́рствующих,/ того́ ра́ди от Него́ просла́вистеся.
Просия́вшия в ми́ре благоче́стия све́том/ и нече́стия тьму в земли́ Зыря́нстей разгна́вшия,/ три святи́тели, ве́рнии, просла́вим.
Богоро́дичен: Я́ко заче́ншую Предве́чное Сло́во/ и пло́тию па́че сло́ва Того́ ро́ждшую,/ Тя, Пречи́стая, по до́лгу вси ро́ди земни́и прославля́ют.
Песнь 3
Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом/ и зе́млю на вода́х основа́вый,/ на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.
Воздержа́нием и́стинным и моли́твою непреста́нною,/ прему́дрии святи́телие Гера́симе, Питири́ме и Ио́но,/ возшли́ есте́ в Вы́шний град, вопию́ще:/ несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.
Я́ко иму́щие дерзнове́ние к Бо́гу, святи́телие преподо́бнии,/ моли́те спасти́ся нам, ве́рою почита́ющим па́мять ва́шу и Христу́ вопию́щим:/ несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.
Я́ко со́лнце, просия́ете доброде́тельми ва́шими, святи́телие,/ и тьму идолобе́сия от люде́й, вам вве́ренных, отгна́вше,/ всех научи́сте взыва́ти/ несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.
|
Богоро́дичен: Не́бо и престо́л Бо́жий Тя почита́ем вси, Богороди́тельнице Де́во,/ и немо́лчно Тебе́ вопие́м:/ несть Пречи́стыя, па́че Тебе́, еди́на Богома́ти.
Седа́лен, глас 3:
Сосу́ди честни́и воздержа́ния/ и бога́тство некра́домое благоче́стия яви́стеся вои́стинну, блаже́ннии,/ безстра́стием жизнь просвети́вше и неве́дущих Бо́га Богопозна́нием обогати́вше,/ отцы́ преподо́бнии, Христа́ Бо́га моли́те/ и нам всем в правове́рии и благоче́стии сохране́нными бы́ти.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Ки́йждо, иде́же спаса́ется, та́мо пра́ведно и притека́ет,/ и ко́е ино́е таково́е прибе́жище, я́ко Ты, Богоро́дице,/ покрыва́ющее ду́ши на́ша.
Песнь 4
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.
Прему́дростию, во усте́х ва́ших излия́вшеюся, святи́телие,/ ко Христо́ву позна́нию наста́висте лю́ди,/ и́же и просла́виша Того́ Божество́.
Спасти́ся моли́те лю́дем, и́хже уче́нии ва́шими ко Влады́це приведо́сте/ и научи́сте прославля́ти Того́ Божество́.
Преподо́бнии отцы́, Гера́симе, Питири́ме и Ио́но,/ приле́жно моли́те и нам всем дела́ Бо́жии разуме́ти/ и просла́вити Того́ Божество́.
Богоро́дичен: Безневе́стная Неве́сто и Неискусобра́чная Чи́стая Ма́ти Христа́ Бо́га,/ моли́ спасти́ся душа́м прославля́ющих Того́ Божество́.
|
Песнь 5
Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти:/ Го́споди, спаси́ ны,/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.
Апо́стольски лю́ди от тьмы и́дольския просвети́вше, научи́сте вся взыва́ти:/ Го́споди, спаси́ ны, кро́ме бо Тебе́, ино́го не ве́мы.
От Бо́га прие́мше свяще́нства избра́ние, Боже́ственною си́лою свы́ше оде́яни,/ род Зыря́нский научи́ли есте́ испове́дати:/ кро́ме Еди́наго Бо́га, ино́го не ве́мы.
Ревни́телю Илии́ и Моисе́ю Богови́дцу возревнова́вше, отцы́ всечестни́и,/ посрами́сте идолослужи́телей, не восхоте́вшия пе́ти:/ кро́ме Еди́наго Бо́га, ино́го не ве́мы.
Богоро́дичен: Я́ко Цари́цу, всех Царя́ ро́ждшую,/ прииди́те, ве́рнии вси, Благослове́нную почти́м,/ кро́ме бо Ея́, Помо́щницы таковы́я не ве́мы.
Песнь 6
Ирмо́с: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ оде́яйся све́том, я́ко ри́зою,/ Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.
Це́рковь Правосла́вную украси́сте, отцы́ блаже́ннии,/ доброде́тельными ва́шими дея́нии/ и нече́стие из ко́рене изсуши́ли есте́.
Ри́зою благода́ти оде́яннии,/ покро́вом моли́тв свои́х осеня́йте при́сно па́ству ва́шу/ и всю зе́млю Ру́сскую.
Вме́сто ору́жия сло́во взе́мше, святи́телие,/ и язы́ческая посе́кли есте́ уче́ния вся/ и изъясни́ли есте́ Тро́ицу лю́дем зыря́нским я́вственно.
|
Богоро́дичен: Роди́вся от Де́вы, мир просвети́л еси́, Христе́ Бо́же,/ и мене́ све́том лица́ Твоего́ озари́ и спаси́ мольба́ми Ро́ждшия Тя.
Конда́к, глас 4:
Во святи́телех благоче́стно пожи́вше/ и Пе́рмския лю́ди к Богоразу́мию наста́вивше,/ до́бре Бо́гу угоди́сте./ Сего́ ра́ди Устьвы́мь и земля́ Зыря́нская хва́лятся,/ име́юще мо́щи ва́ша/ я́ко исто́чник исцеле́ний/ всем, с ве́рою притека́ющим к вам,/ вы бо чудесы́ просла́вистеся,/ я́ко ученицы́ Бо́жия благода́ти.
И́кос:
Равноапо́стольнаго Стефа́на прее́мницы и Великопе́рмстии святи́телие,/ трие́ свети́лъницы пресве́тлии, Гера́симе, Питири́ме и Ио́но,/ Тро́ицы побо́рницы, Правосла́вию наста́вницы,/ в ми́ре благоче́стно пожи́сте и новокреще́нныя лю́ди уче́нием свои́м просвети́сте./ Сего́ ра́ди Ца́рствию Небе́сному насле́дницы бы́сте/ и от него́ чудесы́ просла́вистеся,/ я́ко ученицы́ Бо́жия благода́ти.
Песнь 7
Ирмо́с: В нача́ле зе́млю основа́вый/ и Небеса́ сло́вом утверди́вый,/ благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
И́стинныя святи́тели Боже́ственный ста́ду Твоему́ па́стыри показа́вый,/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Страсте́й пла́мень погаси́сте, святи́телие,/ и ду́ши благочести́вых Боже́ственне ороси́сте, вопию́щих:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Воздержа́нием, и бде́нием, и ве́рою и́стинною труди́вшеся, святи́телие, взыва́сте:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Нас ра́ди рожде́йся от Де́вы и от врага́ изба́вивый мир,/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася/ и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго,/ Го́спода по́йте/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Еле́ем Боже́ственнаго ра́дования я́ко святи́телие пома́зани бы́вше,/ но́вые лю́ди ко Христо́ву позна́нию приведо́сте и всех научи́сте взыва́ти:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Бе́гают побежде́ннии ва́ми нача́льницы идолонеи́стовства,/ мудрова́ния же их и зло́бы изба́вльшиися вопию́т Христу́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Ва́ми дре́вле просвеще́нных ча́да/ к вам, я́ко живы́м су́щим, глаго́лют:/ не оста́вите и нас ко благоче́стию путеводи́ти, да с ва́ми вопие́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Все́льшемуся в чре́во Святы́я Де́вы/ и па́че сло́ва ве́тхаго Ада́ма обно́вльшему, Го́споду пое́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Песнь 9
Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́/ Рождество́ Присноде́вы/ в на́ше, ве́рных, спасе́ние/ пе́сньми немо́лчными велича́ем,
Безстра́стием и ве́рою, наде́ждою и любо́вию/ путь к жи́зни ве́чной нам показа́вшии, прему́дрии святи́телие,/ пе́сньми немо́лчными вас велича́ем.
Я́ко упа́сших лю́ди жезло́м Ду́ха Свята́го/ и от Бо́жия Це́ркве отгна́вших во́лки лю́тыя,/ вас, трие́ святи́телие всечестни́и, пе́сньми велича́ем.
Мо́щи ва́ша честны́я, блаже́ннии святи́телие Гера́симе, Питири́ме и Ио́но, с любо́вию обстоя́ще,/ пе́сньми достодо́лжными вас велича́ем.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, присноживо́тный Исто́чниче нетле́ния,/ ра́дуйся, всесве́тлый со́лнца О́блаче./ Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Ю́же немо́лчно велича́ем.
Свети́лен:
Оте́чество свое́ и род оста́вльшия,/ страну́ же Зыря́нскую све́том ве́ры Правосла́вный просвети́вшия/ и ко Христо́ву позна́нию лю́ди неве́рныя приве́дшия,/ Богоно́сных восхва́лим отце́в.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Тебе́ пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во,/ Я́же от Тро́ицы Еди́наго во чре́ве прие́мши, Богоро́дице,/ Боже́ственными рука́ми Пресу́щно Сло́во носи́вшая, непрело́жно и неизме́нно.
На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 8:
Име́я ду́шу ми́лостиву,/ и чист по́мысл, и се́рдце несмуще́но,/ и ве́ру непоро́чну, и любо́вь нелицеме́рну,/ учи́тельство изря́дно и святи́тельства досто́инство,/ лико́м святи́телей и му́чеников сопричта́лся еси́ на Небесе́х./ Сего́ ра́ди почита́ем тя, святи́телю Гера́симе,/ и свяще́нными пе́сньми благоче́стно вси ублажа́ем.
О пречестны́й о́тче, досточу́дне,/ прему́дре Питири́ме!/ Ты и́ноческим житие́м Бо́гу угоди́л еси́,/ тя Бог пре́жде избра́ от ю́ности/ па́стыря овца́м слове́сным и вели́ка учи́теля,/ ты свяще́нником наста́вник яви́лся еси́/ и всей Зыря́нстей стране́ звезда́ пресве́тлая,/ кровь же свою́ излия́в за Христа́,/ же́ртву Богоприя́тну за лю́ди твоя́ себе́ приве́л еси́./ Тем святи́телей лик тя восприя́т,/ с ни́ми же моли́ся,/ прося́ ста́ду твоему́ грехо́в оставле́ние.
О́тче Ио́но, Богому́дре святи́телю,/ ты, усе́рдно Христа́ возлюби́в/ и от Него́ Пресвята́го Ду́ха Боже́ственными заря́ми се́рдце твое́ просвети́в,/ светови́ден вои́стинну был еси́/ и лю́ди, во тьме и се́ни сме́ртней седя́шия,/ ко Христо́ву све́ту приве́л еси́./ Те́мже тя свяще́нными пе́сньми/ благоче́стно вси ублажа́ем.
О пречестни́и и досточу́днии трие́ святи́телие,/ Гера́симе, Питири́ме и Ио́но./ Поруче́нный вам тала́нт умно́живше,/ ра́дости сподо́бистеся Го́спода своего́/ и ны́не предстои́те с ли́ки святи́телей,/ укра́шени благода́тию Боже́ственнаго сия́ния./ Те́мже ве́рою и любо́вию/ пресве́тлую ва́шу па́мять восхваля́ем.
Сла́ва, глас 6:
До́брии раби́, блази́и и ве́рнии,/ и до́брии де́лателие виногра́да Христо́ва,/ вы тяготу́ дневну́ю понесли́ есте́,/ да́нный вам тала́нт возрастаи́вше/ и по вас прише́дшим не зави́девше./ Те́мже и дверь Небе́сная вам отве́рзеся/ и внидо́сте в ра́дость Влады́ки Христа́,/ моля́щеся о нас, трие́ святи́телие.
И ны́не, Богоро́дичен:
Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная,/ возрасти́вшая нам Плод Живота́./ Тебе́ моли́мся: моли́ся, Влады́чице, со святи́тели и все́ми святы́ми/ поми́ловатися душа́м на́шим.
На литурги́и
Блаже́нны от кано́на пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что́ возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми? Апо́стол ко Евре́ем, зача́ло 335. Аллилу́йя, глас 2: Свяще́нницы Твои́ облеку́тся в пра́вду, и преподо́бнии Твои́ возра́дуются. Стих: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 11. Прича́стен: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде, пра́вым подоба́ет похвала́.
Моли́тва
О святи́телие Христо́вы, Гера́симе, Питири́ме и Ио́но! К вам я́ко ча́до ко отце́м, в смире́нии се́рдца с ве́рою и любо́вию вси притека́ем и умиле́нно мо́лимся: предста́тельством ва́шим со равноапо́стольным Стефа́ном испроси́те у Го́спода нам покая́ние и проще́ние всех во́льных и нево́льных согреше́ний на́ших, да, преуспева́юще в и́стинней ве́ре и благоче́стии, яви́мся досто́йни ми́лости Его́ неизрече́нныя. Бу́дите, святи́телие Христо́вы, те́плии о нас пред Бо́гом засту́пницы, да умири́т и укрепи́т Госпо́дь Святу́ю Це́рковь Свою́, да просвети́т лю́ди, седя́щия во тьме и се́ни сме́ртней. Огражда́йте хода́тайствы ва́шими зе́млю Росси́йскую, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м в ве́це сем, христиа́нскую кончи́ну и до́брый отве́т на Стра́шнем суде́ Бо́жием полу́чим и насле́дницы бу́дем Небе́снаго Его́ Ца́рствия во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Святители Герасим, Питирим, Иона Пермские
29 января, накануне праздника Собора Вселенских учителей и святителей, Православная Церковь вспоминает и прославляет подвиги трех своих архипастырей Герасима, Питирима и Ионы, которые преемственно, один за другим, продолжили апостольские труды великого просветителя Пермского края святителя Стефана (†1396, память 26 апреля). За 18 лет своей подвижнической деятельности святитель Стефан обратил ко Христу прежде дикий и погрязший в идолопоклонстве народ зырян, создал азбуку для него, построил множество православных церквей, перевел на зырянский язык богослужебные книги и всячески заботился о благе и мире этого народа.
Непосредственным преемником святителя Стефана был епископ Исаакий. Находясь в 1416 году в Москве, епископ Исаакий, устав от забот, испросил у церковноначалия разрешение удалиться на покой и больше не возвращался в Усть-Вымь (ныне селение близ города Яренска на реке Вычегде), где еще в 1383 году святым Стефаном была утверждена кафедра при церкви Благовещения. Новообращенная паства, оставшаяся без архипастырского надзора, легко и скоро могла увлечься прежними верованиями, тем более, что волхвы, потерявшие было свое влияние среди населения, только и ждали подходящего момента. К тому же северо-восточная окраина России (верховья Печоры и Вычегды), где жили зыряне, была мало защищена отдаленным московским княжеством от частых набегов язычников-вогулов и отрядов корыстолюбивой новгородской и вятской вольницы. «Овцы шалят, волки нападают, без пастыря свистеть некому, чтобы пугать и прогонять волков», – свидетельствовал летописец Епифаний.
Епископу Герасиму (†ок. 1441, память 24 января), присланному в эти края после ухода епископа Исаакия, предстояло немало потрудиться для укрепления паствы в вере Христовой.
Древнее местное предание повествует, что епископ Герасим вел строгую аскетическую жизнь, самоотверженно отдавая все свои силы для укрепления в народе православной веры.
Святитель Герасим принял мученическую кончину около 1441 года (смотри о нем 24 января).
Преемником его на Пермской кафедре стал архимандрит московского Чудовского монастыря Питирим (†1456, память 19 августа), известный современникам не только своими иноческими подвигами, но и высокой образованностью.
Известно, что святитель Питирим родился в Ярославле, где еще юношей принял монашеский постриг и был руководим опытным в духовной жизни старцем. Во время иноческого служения святым Питиримом были составлены жизнеописание и канон Митрополиту Московскому Алексию (†1378, память 12 февраля). Прибыв в бедствующую епархию, епископ первым делом разослал послания к вогулам и вятичам, призывая их не тревожить мирных зырян. Но миролюбивые слова святителя лишь укрепили грабителей в чувстве собственной безнаказанности. Давний враг зырян вогульский князек Асыка становился все более и более дерзким и нападал на христианское население, грабя и убивая. Ревностный архипастырь Питирим не щадил ни монастырских, ни своих личных средств, чтобы ослабить зло и облегчить бедствующее положение своей паствы. Святителю приходилось не раз ездить в Москву, испрашивая защиты для зырян, но русским князьям, занятым борьбой за великокняжеский престол, не было дела до бедствий маленького народа. Наконец, когда разбойнические нападения Асыки стали распространяться за пределы Великой Перми, новгородские владельцы земель по Ваге и Двине Василий Своеземцев и Михаил Яковлев со своими дружинами прошли до Урала и усмирили вогулов. Коварный Асыка, затаив ненависть, был вынужден поклясться не тревожить более христиан. Получив свободу, он отправился на Печору, ожидая лишь удаления новгородцев, чтобы снова начать опустошительные набеги.
Святитель Питирим с удвоенной силой стал продолжать свое архипастырское служение, он объезжал свою огромную епархию, беседовал с народом в храмах и домах, и, что особенно любил, проповедовал под открытым небом.
В 1447 году святитель Питирим был вызван для составления соборного послания в Москву, где он просил у великого князя помощи для зырян. По его ходатайству с пострадавших от набегов зырянских семей были сняты подати.
Одним из главных устремлений святителя Питирима стало распространение среди народа духовных книг. Итогом его деятельности по проповедыванию Слова Христова явилось обращение в христианство части вогулов, живших вблизи Перми. Слух о крещении своих «подданных» пробудил в Асыке бешеную ярость, и он стал готовиться к мести. Летом 1455 года, вооружив свои отряды луками и стрелами, со всевозможными предосторожностями, вогульский князь на плотах спустился по реке Вычегде; призвав по дороге корыстолюбиво настроенных вятичей, он достигнул вскоре Усть-Выми.
Был воскресный день. После литургии святитель Питирим, клир и народ совершали молебен на большом мысу. Увидев плывшие по реке плоты, прикрытые ветками деревьев, престарелый архипастырь понял, что это не могло быть случайностью. Он преклонил колена и помолился Богу, троекратно осенив крестом монастырь, церкви и город. Затем, предвидя близкую кончину, владыка обратился к народу: «Возлюбленные братья и чада мои! Господь восхотел предать меня немилосердным вогулам на смерть... Я готов умереть за Господа Бога моего, и лучше мне одному погибнуть, нежели нам всем». Но верная святителю паства, проливая слезы, не трогалась с места, хотя враг был уже близко. Святитель Питирим продолжал уговаривать христиан укрыться и, когда вогулы высыпали на берег, народ разбежался, оставив святителя одного, готовящимся принять добровольные муки.
Владыка Пермский был зверски замучен разбойниками, которые, совершив злодеяние, скрылись, уведя в плен многих жителей.
Сорок дней, пока не был получен ответ из Москвы, тело святого Питирима оставалось в срубе, сооруженном на месте мученической кончины, и, несмотря на знойный август, тление не коснулось его. Со всей Перми стекались толпы скорбящего народа, чтобы поклониться святителю, который при всеобщем плаче был погребен рядом со святителем Герасимом в Усть-Вымском Благовещенском кафедральном соборе.
Святитель Иона (†1470, память 6 июня) был рукоположен на пермскую кафедру в 1455 году, вскоре после мученической кончины святителя Питирима. Нужно было иметь большую самоотверженность и преданность воле Божией, чтобы принять место, обагренное кровью двух его предшественников. Те же самые труды и лишения ожидали владыку Иону, та же опасность в лице затаившихся, но не смирившихся до конца вогульских князей.
В 1458–1459 годах московская рать, показав свою грозную силу, на долгое время утвердила на Пермской земле спокойствие и безопасность. Владыка Иона, воспользовавшись покровительством великого князя, поручившего устюжанам и новгородцам оберегать Пермь от набегов вогулов, установил в ее обширных границах твердый порядок и общественное спокойствие.
Его неусыпные попечения о благе Церкви, бескорыстная готовность содействовать улучшению нравственного и хозяйственного быта зырян, отеческая ко всем благотворительность привлекли к нему народ.
Но главным подвигом святителя Ионы было окончательное обращение в христианство всей Великой Перми, которую он, по выражению летописца, «добавив крести». В отдаленных и глухих местах этой земли, по реке Каме, жили народности, упорно державшиеся язычества, поклонявшиеся Войпелю и Золотой бабе. Посвятив себя просвещению этих язычников, святитель стойко переносил все лишения и обиды, которым он подвергался, борясь с идолопоклонством. После упорной борьбы с волхвами, вызвавшими святителя на прения о вере, святитель Иона ясно показал народу ничтожество языческих кумиров и привел, таким образом, ко Христу влиятельнейшего в тех местах князька, назвав его при Крещении Михаилом. Затем он мужественно приступил к истреблению идолов: подсекал почитаемые язычниками деревья, сжигал кумирницы, обращая в христианство все новых и новых людей.
Вскоре он вызвал из Усть-Выми опытных священников, чтобы они продолжали утверждать веру Христову в сердцах новообращенных. Деятельными и усердными помощниками святителя Ионы в его апостольских подвигах были иноки Троицко-Печерской пустыни (недалеко от Чердыни), по кончине святителя исполнявшие в тех краях обязанности приходских священников.
Как бы предчувствуя близость своей кончины, святитель Иона в последние годы особенно стремился укрепить благочестие в своих простодушных пасомых, не щадя своих старческих сил, выкорчевывал языческие обычаи и традиции. Усилиями пермского Владыки открывались новые церкви, причем нередко на местах языческих капищ. При храмах учреждались школы, где обучались новообращенные.
На пятнадцатом году своего святительского служения 6 июня 1470 года святитель Иона тихо и мирно почил в Усть-Вьши. Тело его было положено в том же Благовещенском соборе по левую сторону от его предшественников, святителей Герасима и Питирима.
В 1607 году над их гробницею была установлена икона, изображавшая святителей во весь рост. По соборному постановлению, утвержденному Святейшим Патриархом Ермогеном, определено было общее празднование святителям Пермским 29 января.