V. Учебно-методический блок




УСР № 8

Тема: «Культура питания. Общественные места питания»

I. Краткая аннотация

Данные учебно-методические материалы предназначены для студентов 1 курса специальности 1-21 06 01Современные иностранные языки факультета ФСиГЯ для организации УСР по теме «Культура питания. Общественные места питания». Комплекс заданий, направленный на достижение поставленных целей и задач УСР, разработан в соответствии с учебной программой по дисциплине «Практика устной и письменной речи».

Цель темы — развитие письменной речи, умений написания письма-отзыва.

Задачи:

§ расширить знания студентов о различных местах общественного питания; об особенностях написания письма-отзыва,

§ развивать языковые умения, необходимые для написания письма-отзыва;

§ развивать речь, память, логическое мышление и воображение студентов.

 

II. Тематический план

1 курс, 2 семестр

Тема: « Культура питания. Общественные места питания ».

III. Содержание

1.1 Формулировка задания

1. Read the restaurant reviews and do the tasks that follow the information.

2. Write a restaurant review describing the restaurant’s food, prices, service and atmosphere, suggest any changes that you think need to be made.

1.2 Пошаговая инструкция к выполнению задания

EXERCISE 1. Answer the questions:

What is a review?

What is the purpose of writing restaurant reviews? Who writes them? to whom?

Where can you find and read restaurant reviews?

 

Read these reviews written about some restaurants in London. Write out expressions that can be used to describe the following:

  Good points Bad points
Food and dishes    
Prices    
Service    
Atmosphere    
General characteristics of the place    

 

 

EXERCISE 2. What restaurant would you recommend for:

 

EXERCISE 3.

A. Read the report and fill in the appropriate subheadings from the list:

Conclusion Service Introduction Atmosphere Food and Prices

B. Which are the positive/negative points that the writer makes?

C. What linking words has he used to link contrasting ideas? Similar ideas?

 

 

EXERCISE 4. Join the sentences using words from the list, as in the example: furthermore, however, despite the fact, in addition, although, what’s more

EXERCISE 5. Replace the informal phrases with appropriate formal ones.

 

EXERCISE 6. Which of the following can you use to start /end a report?

EXERCISE 7. The editor of the magazine where you work as an assistant editor asked you to write a report assessing the good and bad points of some restaurant in your native town.

Write your review describing the restaurant’s food, prices, service and atmosphere, and suggesting any changes that you think need to be made.

Use the reviews in EX.1, 3 as a model. Don’t forget to use linking words to link contrasting and similar ideas. (EX.3), expressions to start and end a report.

Follow the plan bellow.

PLAN

III. Список литературы:

1. Фастовец, Р.В. Практика английской речи = English Speech Practice: 1 курс: учеб. пособие / Р.В. Фастовец [и др.]; под общ. ред. Р.В. Фастовец. – Минск: ТетраСистемс, 2006.

2. Upstream Intermediate: Students Book / Virginia Evans, Jenny Dooley. – Express Publishing, 2002. – 223 p.

3. https://cpesamplewritings.blogspot.com.by/2014/07/cpe-restaurant-review.html.

4. https://www.wikihow.com/Write-a-Food-Review.

V. Учебно-методический блок

 

5.1 Материалы, необходимые для выполнения задания (при необходимости).

VI. Контрольный блок

 

4.1 Форма контроля учебных достижений студентов.

Контроль осуществляется в индивидуальной и групповой форме.

5.2 Содержание контрольной работы

Контрольная работа представляет собой обсуждение в группах написанных писем-отзывов и их взаимооценка по критериям.

5.3 Критерии оценивания учебных достижений студентов

Примерная шкала оценивания делового письма.

ASSESSMENT SCALE OF WRITING

(Excellent) 5 4 3 2 1(Poor)

             
Content
how well the task is fulfilled

 

         
Communicative achievement
 

how appropriate the writing is for the task

         
Organisation how logical and ordered the writing is          
Language range of vocabulary          
  accuracy of grammar          
TOTAL SCORE  
PROJECT GRADE  

 

«10»- 25, «9»- 24-23, «8»-22-21, «7»-20-19, «6»-18-17, «5»-16-15, «4»-14-13, 12 or bellow –failure of appropriateness

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-10-12 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: