Where did eSports come from?




Дата: 03.12.2020 (3часа)

ССА

Иностранный язык в профессиональной деятельности

ТЕМА: Чтение и перевод текста «Всемирные студенческие игры».Говорение «Всемирные студенческие игры». Проект-презентация «Киберспорт».

Цель: Совершенствование навыков письменной речи.

Задачи:

Дидактические:   обучающийся должен знать: - правила построения простых и сложных предложений на профессиональные темы; - основные общеупотребительные глаголы (бытовая и профессиональная лексика);
обучающийся должен уметь: - понимать тексты на базовые профессиональные темы; - писать простые связные сообщения на знакомые или интересующие профессиональные темы; - правила построения простых и сложных предложений на профессиональные темы;  
Развивающие: (метапредметные) - создать условия для расширения кругозора студентов и обогащения их словарного запаса; - создать условия для развития памяти, логического мышления
Воспитательные: (личностные) содействовать формированию положительного отношения к изучаемому предмету

Задание 1: а) Определите, верны или неверны следующие утверждения. Прочитайте текст (Приложение 1) и проверьте свои предположения.

Критерии оценки:

1 балл за правильный ответ, максимальный балл – 10

b) Определите, к каким видам спорта относятся следующие слова.

 

Критерии оценки:

1 балл за правильный ответ, максимальный балл – 15

 

Задание 2: а) Прочитайте текст (Приложение 2) и определите, верны или неверны следующие предложения.

Критерии оценки:

1 балл за правильный ответ, максимальный балл – 10

 

b) Ответьте на следующие вопросы.

Answer the questions.

 

Критерии оценки:

1 балл за правильный ответ, максимальный балл – 5

Задание 3: а) Сопоставьте данные (a-d) заголовки с абзацами текста (1-4).

b) Ответьте на следующие вопросы.

Критерии оценки:

1 балл за правильный ответ, максимальный балл – 9

 

Задание 4. Напишите статью о киберспорте (Приложение 3) по представленному ниже плану (200-250 слов).

 

Приложение 1

 

 

 

Приложение 2

 

 

Приложение 3

What is eSports?

eSports describes the world of competitive, organized video gaming. Competitors from different leagues or teams face off in the same games that are popular with at-home gamers: Fortnite, League of Legends, Counter-Strike, Call of Duty, Overwatch and Madden NFL, to name a few. These gamers are watched and followed by millions of fans all over the world, who attend live events or tune in on TV or online. Streaming services like Twitch allow viewers to watch as their favorite gamers play in real time, and this is typically where popular gamers build up their fandoms.

Where did eSports come from?

People playing computer games against each other is nothing new - gamers have been doing this for over 30 years.

Around the year 2000, computers became cheaper and the internet became faster, which made it much easier for more people to get involved with computer gaming.

It also became easier to connect with gamers around the world, so people could play against each other - and watch others.

Now, players have become so skilled - and, in some cases, gained so many millions of fans - that computer gaming has become organised, competitive and professional.

As a result, it has been given its own name - "eSports".

Not everyone agrees that computer gaming should be considered to be a sport.

Some people think that sport should involve being more physically active.

But others think that even though it may not be as physically athletic as tennis or rugby, the skill involved means it can be considered a sport.

Who plays eSports?

As hard as it may be to imagine for devotees of traditional sports leagues like the NFL or the NBA;eSports, at its highest levels, functions in a similar way. In fact, this April, the NBA held a draft for the launch of its new eSports league centered around the basketball-themed NBA 2K game franchise. During the draft, 102 professional eSports players were selected, with all of the pomp and circumstance normally reserved for players on the court.

NBA Commissioner Adam Silver, center, poses for photographs with gamers at the NBA 2K League draft in April, 2018.

Colleges have even gotten in on the action. More than 50 colleges have varsity eSports programs, recognized by a governing body called the National Association of Collegiate Esports. NACE championships dole out thousands of dollars in prize money, which is put towards scholarships for the winners.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2021-01-30 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: