Благовещение Пресвятой Богородицы и Приснодевы Марии




Глас 1.

Византи́ево: В шесты́й ме́сяц Архистрати́г по́слан бы́сть/ к Тебе́, Де́ве и Чи́стей,/ возвести́ти Тебе́ сло́во спасе́ния,/ вку́пе же и зва́ти Тебе́:/ ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю,/ роди́ши Сы́на преве́чнаго из Отца́,/ и спасе́т лю́ди Своя́ от грех их.

Анато́лиево: В ме́сяц шесты́й по́слан бы́сть с Небесе́ Гаврии́л Арха́нгел/ во град галиле́йский Назаре́т/ принести́ Отрокови́це ра́дость благове́щения./ И, прише́д к Ней, возопи́, глаго́ля:/ ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю;/ ра́дуйся, вмести́лище невмести́маго естества́,/ Его́же бо Небеса́ не вмести́ша,/ утро́ба Твоя́ вмести́, Благослове́нная;/ ра́дуйся, честно́е Ада́мово воззва́ние, и Е́вино избавле́ние,/ и ра́дость ми́ра,/ и весе́лие ро́да на́шего.

По́слан бы́сть Арха́нгел Гаврии́л с Небесе́ от Бо́га/ к Де́ве нескве́рней во град галиле́йский Назаре́т/ благовести́ти Ей стра́ннаго о́браза зача́тие./ По́слан бы́сть раб безпло́тен/ ко одушевле́нному гра́ду и две́ри мы́сленней/ возвести́ти Влады́чняго прише́ствия сни́тие./ По́слан бы́сть во́ин Небе́сный к Пресвяты́я сла́вы пала́те/ проугото́вати Зижди́телю жили́ще неотъе́млемо,/ и, прише́д к Ней, взыва́ше:/ ра́дуйся, престо́ле огнезра́чный,/ четверозра́чных пресла́внейший;/ ра́дуйся, седа́лище Царя́ Небе́снаго;/ ра́дуйся, горо́ несеко́мая, прия́телище пречестно́е,/ в Тебе́ бо все исполне́ние всели́ся Божества́ теле́сне/ благоволе́нием Отца́ присносу́щнаго/ и соде́йством Всесвята́го Ду́ха;/ ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю.

А́ще суббо́та или́ неде́ля:

Сла́ва, глас 8. Иоа́нна мона́ха:

Да веселя́тся Небеса́, и ра́дуется земля́,/ и́бо Отцу́ Соприсносу́щный, Собезнача́льный и Сопресто́льный,/ щедро́тство прие́м и человеколю́бную ми́лость,/ Себе́ поста́ви во истоща́ние/ благоволе́нием и сове́том О́тчим/ и во утро́бу всели́ся Деви́чу, предочище́нную Ду́хом./ О, чудесе́! Бог в челове́цех,/ Невмести́мый в ложесна́х, Безле́тный в ле́то,/ и е́же пресла́внее, я́ко и зача́тие безсе́менно,/ и истоща́ние несказа́нно, и та́инство ели́ко./ Бог бо истощава́ется, и воплоща́ется, и зи́ждется,/ А́нгелу к Чи́стей зача́тие глаго́лавшу:/ ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю,/ име́яй ве́лию ми́лость.

И ны́не, глас 2:

Благовеству́ет Гаврии́л Благода́тней дне́сь:/ ра́дуйся, неневе́стная Ма́ти и неискусобра́чная./ Не удивля́йся стра́нному моему́ зра́ку,/ ни ужаса́йся, Арха́нгел бо е́смь./ Змий прельсти́ Е́ву иногда́,/ ны́не же благовеству́ю Тебе́ ра́дость,/ и пребу́деши нетле́нна,/ и роди́ши Го́спода, Пречи́стая.

А́ще же де́нь по́стен: Сла́ва, и ны́не: Благовеству́ет Гаврии́л: Та́же моли́твы обы́чныя бде́ния. И, вше́дше во храм, пое́м.

На стихо́вне стихи́ры самогла́сны, глас 4:

В шесты́й ме́сяц по́слан бы́сть Арха́нгел/ к Де́ве Чи́стей/ и, ра́доватися Ей прире́к,/ благовести́ из Нея Изба́вителю проити́./ Те́мже, прии́мши целова́ние,/ зача́т Тя, Преве́чнаго Бо́га,/ несказа́нно благоволи́вшаго вочелове́читися/ во спасе́ние душ на́ших.

Стих: Благовести́те де́нь от дне/ спасе́ние Бо́га на́шего.

Язы́ка, его́же не ве́дяше,/ услы́ша Богоро́дица:/ глаго́лаше бо к Ней Арха́нгел благове́щения глаго́лы,/ отону́дуже ве́рно, прии́мши целова́ние,/ зача́т Тя, Преве́чнаго Бо́га./ Те́мже и мы, ра́дующеся, вопие́м Ти:/ из Нея́ воплоти́выйся непрело́жно Бо́же,/ мир ми́рови да́руй/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Стих: Воспо́йте Го́сподеви пе́снь но́ву,/ воспо́йте Го́сподеви, вся земля́.

Се воззва́ние ны́не яви́ся нам:/ па́че сло́ва Бог челове́ком соединя́ется,/ Арха́нгеловым гла́сом пре́лесть отгоня́ется./ Де́ва бо прие́млет ра́дость,/ земна́я бы́ша Не́бо,/ мир разреши́ся пе́рвыя кля́твы./ Да ра́дуется тва́рь и гла́сы да воспое́т:/ Тво́рче и Изба́вителю наш,/ Го́споди, сла́ва Тебе́.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже.

Андре́я Иеросолими́ты: Дне́сь ра́дость благове́щения,/ де́вственное торжество́,/ ни́жняя с Вы́шними совокупля́ются./ Ада́м обновля́ется,/ и Е́ва пе́рвыя печа́ли свобожда́ется,/ и се́нь на́шего существа́,/ обоже́нием прие́мшаго смеше́ние,/ Це́рковь Бо́жия бы́сть./ О, та́инство! О́браз истоща́ния неве́домь,/ бога́тство бла́гости несказа́нно:/ А́нгел слу́жит чудеси́,/ Деви́ча утро́ба Сы́на прие́млет,/ Дух Святы́й низпосыла́ется,/ Оте́ц свы́ше благоволи́т,/ и измене́ние о́бщим твори́тся сове́том,/ в не́мже и и́мже спа́сшеся,/ вку́пе с Гаврии́лом к Де́ве возопии́м:/ ра́дуйся, Обра́дованная,/ из Нея́же спасе́ние – Христо́с Бог наш,/ е́же по нам прие́м естество́,/ к Себе́ возведе́./ Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Та́же, Ны́не отпуща́еши: И по О́тче наш:

На благослове́нии хле́бов тропа́рь, глас 4:

Дне́сь спасе́ния на́шего глави́зна/ и е́же от ве́ка та́инства явле́ние:/ Сын Бо́жий Сын Де́вы быва́ет,/ и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет./ Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м:/ ра́дуйся, Благода́тная,/ Госпо́дь с Тобо́ю. Три́жды.

И Бу́ди И́мя Госпо́дне: с пе́нием, три́жды. И чте́ние пра́здника.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника, три́жды.

По 1-й кафизме о́ба седа́льны Трио́ди без ектени́й и чте́ние дне.

По 2-й же кафизме ектения́ и седа́лен пра́здника, глас 1. Подо́бен: Гроб Твой:

Вели́кий воево́да невеще́ственных А́нгел, во град Назаре́т предста́в,/ Царя́ возвеща́ет Тебе́, Пречи́стая, веко́в и Го́спода,/ ра́дуйся, – глаго́ля Тебе́, – Благослове́нная Мари́е,/ непостижи́мое и несказа́нное чу́до, челове́ков обновле́ние.

Сла́ва, и ны́не, то́йже, и чте́ние пра́здника.

По 3-й кафизме седа́лен, глас 3. Подо́бен: Красоте́:

Дне́сь вся тва́рь ра́дуется,/ я́ко – е́же ра́дуйся, – Тебе́ глаго́лет Арха́нгел,/ благослове́нная честна́я и пречи́стая Ма́ти Христа́ Бо́га./ Дне́сь омрача́ется змии́но шата́ние,/ кля́твы бо пра́отчи разреша́ется сою́з./ Те́мже и непреста́нно вопие́м Ти:/ ра́дуйся, Обра́дованная.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

По чте́нии же даю́тся свещи́ бра́тии.

По полиеле́и седа́лен, глас 4. Подо́бен: Удиви́ся:

Гаврии́л с Небесе́, е́же ра́дуйся, зове́т Честне́й,/ я́ко зачне́т во чре́ве Преве́чнаго Бо́га,/ сло́вом концы́ соста́вльшаго./ Те́мже Мариа́м отвещава́ше:/ безму́жна е́смь и ка́ко рожду́ Сы́на?/ безсе́менное рожде́ние кто ви́де?/ И, сказу́я, глаго́лаше А́нгел Богоро́дице и Де́ве:/ на́йдет на Тя Дух Святы́й,/ и си́ла Вы́шняго осени́т Тя.

Сла́ва, и ны́не, глас и подо́бен то́йже.

По́слан бы́сть Гаврии́л к Де́ве Мари́и и возвести́ Ей неизглаго́ланную ра́дость,/ я́ко безсе́менно зачне́т и не истле́ет,/ роди́ши бо Сы́на, Предве́чнаго Бо́га, и спасе́т лю́ди Своя́ от грех их./ И свиде́тельствует посла́вый мя вопи́ти Тебе́, Благослове́нная, е́же ра́дуйся:/ Де́ва роди́ши, и по рождестве́ па́ки пребу́деши Де́ва.

И чте́ние пра́здника.

Та́же степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са.

Проки́мен, глас 4: Благовести́те де́нь от дне/ спасе́ние Бо́га на́шего. Стих: Воспо́йте Го́сподеви пе́снь но́ву,/ воспо́йте Го́сподеви, вся земля́. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 4.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 2. Самогла́сна:

Благовеству́ет Гаврии́л Благода́тней дне́сь:/ ра́дуйся, Неневе́стная Ма́ти и Неискусобра́чная./ Не удивля́йся стра́нному моему́ зра́ку,/ ни ужаса́йся, Арха́нгел бо е́смь./ Змий прельсти́ Е́ву иногда́,/ ны́не же благовеству́ю Тебе́ ра́дость,/ и пребу́деши нетле́нна,/ и роди́ша Го́спода, Пречи́стая.

Кано́н пра́здника, ирмосы́ по два́жды, тропари́ же на 12. Катава́сия пра́здника, о́ба ли́ка вку́пе. А иде́же трипе́снец, та́мо пое́м пра́здника со ирмосо́м на 6 и трипе́снец на 8. Катава́сия Трио́ди, о́ба ли́ка вку́пе.

Кано́н, творе́ние кир Феофа́на, его́же краегране́сие по алфави́ту до 8-я пе́сни. Глас 4.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуйся, Тоя́ чудеса́.

Да пое́т Тебе́, Влады́чице, движа́ свире́ль духо́вную, Дави́д, пра́отец Твой:/ послу́шай, Дщи, ра́дованнаго гла́са от А́нгела,/ ра́дость бо возвеща́ет Тебе́ неизглаго́ланную.

А́нгел возопи́:

Вопию́ Тебе́, веселя́ся,/ приклони́ у́хо Твое́ и вонми́ ми,/ Бо́жие возвеща́ющу безсе́менное зача́тие,/ обрела́ бо еси́ благода́ть пред Бо́гом,/ ея́же никогда́же обре́те друга́я, Всечи́стая.

Богоро́дица рече́:

Да разуме́ю, А́нгеле, твои́х глаго́л си́лу,/ ка́ко бу́дет, е́же рекл еси́, глаго́ли я́вственнейше?/ Ка́ко зачну́, Де́ва су́щи, Отрокови́ца?/ Ка́ко же и Ма́ти бу́ду Зижди́теля Моего́?

А́нгел возопи́:

Ле́стно мя веща́ти помышля́еши, я́ко мню,/ и ра́дуюся, зря Твое́ утвержде́ние./ Дерза́й, Влады́чице,/ Бо́гу бо хотя́щу, удо́бь сконча́ются и пресла́вная.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.

Богоро́дица рече́:

Оскуде́ кня́зь от Иу́ды, вре́мя наста́ про́чее,/ в не́же яви́тся язы́ков наде́жда, Христо́с;/ ты же, ка́ко Сего́ рожду́, Де́ва су́щи, скажи́?

А́нгел возопи́:

И́щеши от Мене́ уве́дети, Де́во, о́браз зача́тия Твоего́,/ но той несказа́нен е́сть:/ Дух же Святы́й, зижди́тельною си́лою осени́в Тя, соверши́т.

Богоро́дица рече́:

Моя́ прама́ти, прие́мши ра́зум змии́н, пи́щи Боже́ственныя изгна́на бы́сть,/ те́мже и Аз бою́ся целова́ния стра́ннаго твоего́,/ стыдя́щися поползнове́ния.

А́нгел возопи́:

Бо́жий предста́тель, по́слан е́смь Боже́ственный пове́дати Тебе́ сове́т./ Что мене́ бои́шися, Всенепоро́чная, па́че Тебе́ боя́щагося?/ Что благогове́еши мне, Влады́чице,/ Тебе́ че́стно благогове́ющему?

Седа́лен, глас 8. Подо́бен: Свире́лей па́стырских:

Сло́во Бо́жие на зе́млю ны́не сни́де, А́нгел предста́, вопия́ Де́ве:/ ра́дуйся, Благослове́нная, Я́же печа́тию еди́на сохра́ншися,/ во утро́бе прие́мши предве́чнаго Сло́ва и Го́спода,/ да от пре́лести спасе́т, я́ко Бог, род челове́ческий.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже. Подо́бен: Повеле́нное:

По́слан бы́сть с Небесе́ Архистрати́г Гаврии́л от Бо́га,/ ско́ро предста́ ко одушевле́нному гра́ду, глаго́ля к Ней я́вственно:/ Зижди́теля прии́меши, Де́во, во утро́бе/ и роди́ши Сего́ непрело́жне с пло́тию./ Те́мже по́слан е́смь возвести́ти Тебе́ стра́нное рождество́, Чи́стая,/ и стою́, зовя́ Тебе́:/ ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спа́се зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Богоро́дица рече́:

Свяще́нную не́кую Де́ву ражда́ющую слы́шах проро́ка, дре́вле Емману́ила проре́кша;/ хощу́ же разуме́ти, ка́ко Божества́ растворе́ние естество́ челове́ческое претерпи́т?

А́нгел возопи́:

Яви́ла е́сть купина́, неопа́льна пребы́вши,/ прие́мши пла́мень, обра́дованная Всепе́тая, на Тебе́ та́инства пресла́вное:/ по рождестве́ бо пребу́деши Чи́стая Присноде́ва.

Богоро́дица рече́:

Освеща́емь сия́нием Бо́га Вседержи́теля,/ и́стины пропове́дниче, глаго́ли, Гаврии́ле, и́стиннейшя:/ ка́ко, нетле́ние бы́вши чистоте́ Мое́й,/ Сло́ва рожду́, с пло́тию Безпло́тнаго?

А́нгел возопи́:

Со стра́хом Тебе́, я́ко раб Госпоже́, предстою́,/ с боя́знию, Отрокови́це, ны́не смотри́ти стыжду́ся Тебе́,/ я́ко бо до́ждь на руно́, сни́дет на Тя Сло́во О́тчее, я́ко благоволи́.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й;/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя/ мир подава́ющая.

Богоро́дица рече́:

Разуме́ти не могу́ Твои́х слове́с изве́стия:/ чудеса́ бо бы́ша мно́жицею,/ Боже́ственною си́лою чудоде́йствуема,/ зна́мения и о́бразы зако́ннии,/ роди́ же де́ва неискусому́жне никогда́же.

А́нгел возопи́:

Диви́т, Всенепоро́чная, и стра́нно бо чу́до Твое́,/ еди́на бо Ты всех Царя́ прии́меши во утро́бе, воплоща́ема,/ и Тя прообразу́ют проро́ческая рече́ния, и гада́ния, и зако́ннии о́бразы.

Богоро́дица рече́:

Все́ми Невмести́мый и все́ми Неви́димый,/ ка́ко сей мо́жет во чре́ве деви́че всели́тися, е́же Сам созда́?/ Ка́ко же и зачну́ Бо́га Сло́ва, собезнача́льна Отцу́ и Ду́ху?

А́нгел возопи́:

К Твоему́ пра́отцу Дави́ду обеща́вся/ посади́ти от плода́ Твоего́ чре́ва на престо́ле ца́рства его́,/ Иа́ковлю Тя добро́ту, еди́ну избра́ в слове́сное селе́ние.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное,/ проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся:/ от тли изба́ви мя,/ Иису́се, Царю́ сил.

Богоро́дица рече́:

Глаго́л твои́х, Гаврии́ле, глас ра́дованен прие́мши, весе́лия Боже́ственнаго испо́лнихся:/ ра́дость бо пове́даеши и весе́лие возвещаеши безконе́чное.

А́нгел возопи́:

Тебе́ даде́ся ра́дость, Богома́ти Боже́ственная,/ Тебе́, е́же ра́дуйся, вся тва́рь вопие́т, Богоневе́сто:/ Ты бо еди́на Ма́ти Сы́на Бо́жия пронарече́ся, Чи́стая.

Богоро́дица рече́:

Е́вы Мно́ю ны́не да упраздни́тся осужде́ние,/ да возда́стся Мно́ю долг дне́сь,/ Мно́ю заи́мствование дре́внее да да́стся преиспо́лнено.

А́нгел возопи́:

Обеща́ся Бог Авраа́му пра́отцу/ благослови́тися в се́мени его́ язы́ком, Чи́стая,/ Тобо́ю же коне́ц обеща́ние прие́млет дне́сь.

Конда́к, глас 8:

Взбра́нной Воево́де победи́тельная,/ я́ко изба́вльшеся от злых,/ благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице,/ но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую,/ от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти:/ ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

И́кос: А́нгел предста́тель с Небесе́ по́слан бы́сть рещи́ Богоро́дице: ра́дуйся!/ и со безпло́тным гла́сом воплоща́ема Тя зря, Го́споди, ужаса́шеся/ и стоя́ше, зовы́й к Ней такова́я:/ ра́дуйся, Е́юже ра́дость возсия́ет;/ ра́дуйся, Е́юже кля́тва исче́знет./ Ра́дуйся, па́дшаго Ада́ма воззва́ние;/ ра́дуйся, слез Е́виных избавле́ние./ Ра́дуйся, высото́ неудобовосходи́мая челове́ческими по́мыслы;/ ра́дуйся, глубино́ неудобозри́мая и А́нгельскима очи́ма./ Ра́дуйся, я́ко еси́ Царе́во седа́лище;/ ра́дуйся, я́ко но́сиши нося́щаго вся./ Ра́дуйся, звездо́, явля́ющая Со́лнце;/ ра́дуйся, утро́бо Боже́ственнаго воплоще́ния./ Ра́дуйся, Е́юже обновля́ется тва́рь;/ ра́дуйся, Е́юже покланя́емся Творцу́./ Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Богоро́дица рече́:

Свет невеще́ственный пове́дая, в веще́ственне телеси́ совокупля́емь за милосе́рдие мно́гое,/ све́тлое благове́щение, Боже́ственная пропове́дания, ны́не взыва́еши Ми:/ благослове́н, Всечи́стая, Плод Твоего́ чре́ва.

А́нгел возопи́:

Ра́дуйся, Влады́чице Де́во,/ ра́дуйся, Пречи́стая, ра́дуйся, прия́телище Бо́жие,/ ра́дуйся, све́щниче Све́та, Ада́мово воззва́ние,/ Е́вы избавле́ние, горо́ свята́я,/ прея́вственное свяще́ние и черто́г безсме́ртия.

Богоро́дица рече́:

Ду́шу очи́сти, те́ло освяти́,/ це́рковь сотвори́ мя вмести́тельну Бо́га,/ ски́нию Богоукраше́ну, одушевле́н храм наи́тием Пресвята́го Ду́ха/ и Жи́зни чи́стую Ма́терь.

А́нгел возопи́:

Я́ко многосве́тлую свещу́ и Богоде́ланен черто́г,/ ви́жу Тя ны́не, я́ко злат киво́т,/ зако́на Пода́теля приими́, Богоневе́сто,/ благоизво́лившаго челове́ческое изба́вити Тобо́ю тле́нное существо́.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Слы́ши, Отрокови́це, Де́во чи́стая,/ да рече́т у́бо Гаврии́л/ сове́т Вы́шняго дре́вний и́стинный:/ бу́ди к прия́тию гото́ва Бо́жию,/ Тобо́ю бо Невмести́мый с челове́ки поживе́./ Тем и, ра́дуяся, вопию́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дица рече́:

Ум всяк побежда́ется земны́х, – отвеща́ Деви́ца, –/ и́щущи, я́же Мне веща́еши, пресла́вная:/ слы́шах твоя́ словеса́, но бою́ся, ужаса́ющися,/ да не ле́стию Мя, я́ко Е́ву, дале́че по́слеши от Бо́га./ Но оба́че се вопию́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

А́нгел возопи́:

Се Тебе́ недоуме́нное разреши́ся, – глаго́лет к сим Гаврии́л, – до́бре бо рекла́, еси́, ве́щь неудобопости́жна./ Словесе́м Твои́х усте́н повину́ющися про́чее,/ не сумни́ся, я́ко ле́сти, я́коже ве́щи, ве́руй./ Аз бо, ра́дуяся, вопию́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дица рече́:

Зако́н сей от Бо́га е́сть челове́ком, – Непоро́чная а́бие глаго́лет, –/ от о́бщия любве́ рождество́ происхо́дит./ Не вем супру́жника сла́сти всеконе́чно,/ ка́ко, у́бо глаго́леши, я́ко рожду́?/ Бою́ся, еда́ ле́сть глаго́леши?/ Но оба́че се вопию́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

А́нгел возопи́:

Глаго́лы, я́же мне веща́еши, Чи́стая, –/ А́нгел па́ки глаго́лет, –/ обы́чая е́сть рождества́ челове́ков сме́ртных,/ и́стинно Бо́га Тебе́ обещава́ю,/ па́че сло́ва же и смы́сла воплоща́ема, я́ко ве́сть, из Тебе́./ Те́мже и, ра́дуяся, вопию́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дица рече́:

Явля́ешися Мне и́стины веща́тель, – рече́ Де́ва, –/ ра́дости бо о́бщия прише́л еси́ благове́стник./ Ду́шу у́бо очи́стих с те́лом, и по глаго́лу твоему́ бу́ди Мне,/ да всели́тся Бог в Мя, к Нему́же вопию́ с тобо́ю:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

На 9-й пе́сни па́ки вжига́ют свещи́ бра́тия.

Честне́йшую: не пое́м, но пое́м припе́в пра́здника: Благовеству́й, земле́, ра́дость ве́лию,/ хвали́те, Небеса́, Бо́жию сла́ву. Та́же ирмо́с: Я́ко одушевле́нному: Подо́бне и 2-й лик припе́в, и ирмо́с, и к про́чим тропаре́м пра́здника то́йже припе́в. У трипе́снца же к тропаре́м припева́ем: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́. К Богоро́дичным припева́ем припе́в пра́здника.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Я́ко одушевле́нному Бо́жию киво́ту,/ да ника́коже ко́снется рука́ скве́рных./ Устне́ же ве́рных, Богоро́дице, немо́лчно,/ глас А́нгела воспева́юще,/ с ра́достию да вопию́т:/ ра́дуйся, Благода́тная,/ Госпо́дь с Тобо́ю.

Па́че смы́сла заче́нши Бо́га, естества́ обы́чая утаи́ся, Отрокови́це,/ Ты бо в рождестве́ ма́терскаго избежа́ла еси́ тле́ннаго естества́/ и превы́шши су́щи./ Те́мже досто́йно слы́шиши:/ ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Ка́ко то́чиши млеко́, Де́во Чи́стая, не мо́жет изрещи́ язы́к зе́млен,/ стра́нну бо естества́ показу́еши ве́щь, зако́ннаго рождества́ уста́в прехо́диши./ Те́мже досто́йно слы́шиши:/ ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Та́йно во свяще́нных писа́ниях/ глаго́лася о Тебе́, Ма́ти Вы́шняго,/ ле́ствицу бо дре́вле Иа́ков, Тя образу́ющую, ви́дев, рече́:/ степе́нь Бо́жия сия́./ Те́мже досто́йно слы́шиши:/ ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Чу́дное священноявле́нному Моисе́ю/ купина́ и о́гнь показа́ чу́до,/ ища́й же конца́ в прехожде́нии време́н, во Отрокови́це чи́стей, рече́, узрю́./ Е́йже, я́ко Богоро́дице, да рече́тся:/ ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Дании́л Тя го́ру нарече́ мы́сленную,/ роди́тельницу же Бо́жию Иса́ия,/ ви́дит же, я́ко руно́, Гедео́н,/ Дави́д же свяще́ние глаго́лет, две́рь же Тя ин./ Гаврии́л же Тебе́ взыва́ет:/ ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Та́же ирмо́с Трио́ди, и пра́здника припе́в, и ирмо́с о́ба ли́ка вку́пе.

Свети́лен. Подо́бен: Со ученики́:

А́нгельских сил Архистрати́г/ по́слан бы́сть от Бо́га Вседержи́теля к Чи́стей и Де́ве/ благовести́ти стра́нное и неизрече́нное чу́до:/ зане́ Бог, я́ко Челове́к, из Ней младоде́йствуется без се́мене,/ назида́яй ве́сь челове́ческий род./ Лю́дие, благовести́те обновле́ние ми́ра.

Сла́ва, и ны́не, ин свети́лен. Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Е́же от ве́ка дне́сь познава́ется та́инство Бо́жие:/ Бог Сло́во Сын Де́вы Мари́и за милосе́рдие быва́ет,/ и ра́дость благове́щения Гаврии́л провещава́ет./ С ни́мже возопие́м Ей:/ ра́дуйся, Ма́ти Госпо́дня.

На хвали́тех Вся́кое дыха́ние: и пое́м стихи́ры, на 4. Глас 1.

Подо́бен: Небе́сных чино́в:

С Небе́сных круго́в слете́в Гаврии́л в Назаре́т,/ прии́де к Де́ве Мари́и,/ вопия́ Ей: ра́дуйся!/ Зачне́ши Сы́на, Ада́ма дре́внейшаго,/ Творца́ веко́в и Изба́вителя/ вопию́щих Тебе́:/ ра́дуйся, Чи́стая.

Соприсносу́щное Сло́во Пребезнача́льнаго Отца́,/ не разлучи́вся Го́рних,/ ны́не предста́ до́льным, ра́ди кра́йняго благоутро́бия,/ ми́лость прие́м, е́же на ны поползнове́ния,/ и, Ада́мову нищету́ восприе́м,/ вообрази́ся в чужде́е.

Гаврии́л, Де́ве благовести́в с Небесе́ прине́с,/ вопия́ше: ра́дуйся!/ Зачне́ши во чре́ве Твое́м/ Тобо́ю вмести́маго,/ Невмести́маго же все́ми,/ и ражда́ющая яви́шися/ от Отца́ пре́жде денни́цы возсия́вшаго.

Пресу́щественное Сло́во,/ пло́тию всели́вся в Тя/ О́тчим сове́том, Богоро́дице Де́во,/ назда́ род, и́же по нам,/ па́дший от дре́вния кля́твы./ Тем – е́же ра́дуйся – Тебе́ вси, Ма́ти Христо́ва,/ со А́нгелом вопие́м ве́рно.

Сла́ва, и ны́не, глас 2. Феофа́ново:

Е́же от ве́ка та́инство открыва́ется дне́сь,/ и Сын Бо́жий Сын челове́чь быва́ет,/ да, ху́ждшее восприе́м, пода́ст ми лу́чшее./ Солга́ся дре́вле Ада́м,/ и Бог, возжеле́в бы́ти, не бы́сть:/ Челове́к быва́ет Бог,/ да бо́га Ада́ма соде́лает./ Да весели́тся тва́рь, да ликовству́ет естество́,/ я́ко Арха́нгел Де́ве со стра́хом предстои́т/ и – е́же ра́дуйся – прино́сит, печа́ли сопроти́вное./ За милосе́рдие ми́лости вочелове́чивыйся,/ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

А́ще е́сть суббо́та или́ неде́ля, славосло́вие вели́кое, и ектении́, и отпу́ст. А́ще же де́нь по́стен, пое́м на стихо́вне Трио́ди самогла́сен дне, два́жды, и му́ченичен.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас 8:

Да веселя́тся Небеса́, и ра́дуется земля́,/ и́бо Отцу́ Соприсносу́щный, Собезнача́льный и Сопресто́льный,/ щедро́тство прие́мь и человеколю́бную ми́лость,/ Себе́ поста́ви во истоща́ние/ благоволе́нием и сове́том О́тчим/ и во утро́бу всели́ся Деви́чу, предочище́нную Ду́хом./ О, чудесе́! Бог в челове́цех,/ Невмести́мый в ложесна́х, Безле́тный в ле́то,/ и е́же пресла́внее, я́ко и зача́тие безсе́менно,/ и истоща́ние несказа́нно, и та́инство ели́ко./ Бог бо истощава́ется, и воплоща́ется, и зи́ждется,/ А́нгелу к Чи́стей зача́тие глаго́лавшу:/ ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю,/ име́яй ве́лию ми́лость.

Таже, Бла́го е́сть: еди́ножды. По О́тче наш: тропа́рь пра́здника, и ектения́, в коне́ц три покло́ны великия, без отпу́ста у́трени; дае́тся же и святы́й еле́й бра́тии, и пое́тся стихи́ра самогла́сна, и час 1-й с кафизмою. Тропа́рь и конда́к пра́здника, и в коне́ц три покло́ны великия, и моли́тва: Христе́, Све́те и́стинный: и отпу́ст.

* * *

В 3-й же час дне исхо́дим со кресты́ с лити́ею вне монастыря́ и, возвра́щшеся, вхо́дим в трапе́зу и пое́м часы́ 3-й и 6-й с кафизмами без покло́нов, тропа́рь и конда́к пра́здника.

На часе́х же в кампа́н не ударя́ем, на 6-м часе́ пое́м тропа́рь паремии́ Трио́ди и про́чая, по чи́ну их, и паремия́ и чтем сло́во, ему́ же нача́ло: Па́ки ра́дость благове́щения: Присовокупля́ем же и 9-й час с кафизмою и чте́нием. Посе́м, Блаже́нны: ско́ро без пе́ния и без покло́нов. Помяни́ нас, Го́споди: Лик Небе́сный: Сла́ва: Лик святы́х А́нгел: Осла́би, оста́ви: По О́тче наш: конда́к пра́здника. Го́споди, поми́луй, 40. Сла́ва, и ны́не: Честне́йшую Херуви́м: И покло́ны три вели́кия и моли́тва: Всесвята́я Тро́ице: и отпу́ст. И пое́м вече́рню без кафизмы и без покло́нов.

На Го́споди, воззва́х: пое́м Трио́ди самогла́сен дне, два́жды, без му́ченична, и подо́бны Трио́ди три, и пра́здника три, и Арха́нгела три. Стихи́ры пра́здника, глас 4. Самогла́сны:

В шесты́й ме́сяц по́слан бы́сть Арха́нгел/ к Де́ве Чи́стей/ и, ра́доватися Ей прире́к,/ благовести́ из Нея́ Изба́вителю проити́./ Те́мже, прии́мши целова́ние,/ зача́т Тя, Преве́чнаго Бо́га,/ несказа́нно благоволи́вшаго вочелове́читися/ во спасе́ние душ на́ших.

Язы́ка, его́же не ве́дяше, услы́ша Богоро́дица,/ глаго́лаше бо к Ней Арха́нгел благове́щения глаго́лы,/ отону́дуже ве́рно, прии́мши целова́ние,/ зача́т Тя, Преве́чнаго Бо́га./ Те́мже и мы, ра́дующеся, вопие́м Ти:/ из Нея́ воплоти́выйся непрело́жно Бо́же,/ мир ми́рови да́руй/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Се воззва́ние ны́не яви́ся нам,/ па́че Сло́ва Бог челове́ком соединя́ется,/ Арха́нгеловым гла́сом пре́лесть отгоня́ется,/ Де́ва бо прие́млет ра́дость,/ земна́я бы́ша Не́бо,/ мир разреши́ся пе́рвыя кля́твы./ Да ра́дуется тва́рь и гла́сы да воспое́т:/ Тво́рче и Изба́вителю наш,/ Го́споди, сла́ва Тебе́.

Арха́нгела стихи́ры, глас 1. Подо́бен: Всехва́льнии му́ченицы:

Гаврии́л вели́кий,/ ум Богови́днейший, светоза́рный и спаси́тельный,/ Свет Трисо́лнечный зрит/ и пое́т с Вы́шними чи́ны/ Боже́ственное и стра́шное пе́ние,/ мо́лит дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

Вели́кое та́инство,/ пе́рвее А́нгелом неве́домое/ и пре́жде век соблюда́емое,/ еди́ному уве́рися тебе́, Гаврии́ле,/ и сие́ еди́ней пове́дал еси́ Чи́стей, в Назаре́т прише́д./ С Не́юже моли́/ дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

К 11-му стиху́ припе́в: Творя́й А́нгелы Своя́ ду́хи/ и слуги́ Своя́ пла́мень о́гненный.

Све́та сый испо́лнь при́сно,/ и творя́ хоте́ние,/ и скончава́я повеле́ния Вседержи́теля,/ нача́льниче А́нгелов,/ Гаврии́ле всеизря́дне,/ любо́вию тя чту́щия спаса́й,/ при́сно прося́/ дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, глас 6. Самогла́сен:

По́слан бы́сть с Небесе́ Гаврии́л Арха́нгел/ благовести́ти Де́ве зача́тие/ и, прише́д в Назаре́т,/ помышля́ше в себе́, чудеси́ удивля́яся:/ о, ка́ко в Вы́шних непостижи́м Сый от Де́вы ражда́ется!/ Име́яй престо́л Не́бо и подно́жие зе́млю/ во утро́бу вмеща́ется Деви́чу!/ На Него́же шестокрила́тии и многоочи́тии зре́ти не мо́гут,/ сло́вом еди́ным от Сея́ воплоти́тися благоизво́ли./ Бо́жие е́сть сло́во настоя́щее./ Что у́бо стою́ и не глаго́лю Де́ве:/ ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю;/ ра́дуйся, чи́стая Де́во;/ ра́дуйся, Неве́сто неневе́стная;/ ра́дуйся, Ма́ти Живота́,/ благослове́н Плод чре́ва Твоего́!

Иере́й же твори́т проскоми́дию в стихи́ры.

Вход со Евангелием. Све́те ти́хий: Проки́мен, и чте́ния дне, и пра́здника две: 1-я, Вни́де Моисе́й: 2-я, Госпо́дь созда́ мя: Та́же ектения́ ма́лая, и возгла́с трисвята́го, и трисвято́е. Проки́мен, глас 4: Благовести́те де́нь от дне/ спасе́ние Бо́га на́шего. Стих: Воспо́йте Го́сподеви пе́снь но́ву,/ воспо́йте Го́сподеви, вся земля́. Апо́стол ко Евре́ем, зача́ло 306: Бра́тие, святя́й и освяща́емии: Аллилу́ия, глас 1: Сни́дет, я́ко до́ждь на руно́,/ и, я́ко ка́пля, ка́плющая на зе́млю. Стих: Бу́дет и́мя Его́ благослове́нно во ве́ки,/ пре́жде со́лнца пребыва́ет и́мя Его́. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 3: Во днех о́нех зача́т Елисаве́т: и про́чая Боже́ственныя Литурги́и Златоу́стаго. Вме́сто Досто́йно: пое́м ирмо́с: Я́ко одушевле́нному: Прича́стен: Избра́ Госпо́дь Сио́на/ и изво́ли его́ в жили́ще Себе́.

Иоа́нна по́стника:

Обрета́ем в не́киих ти́пицех, е́же пе́тися в сем дни честна́го сего́ пра́здника: Да испра́вится моли́тва моя́: и сие́ не вем, ки́им нра́вом определи́ся. Не́ции бо из произволе́ния и неуче́ния мно́гая приложи́ша. Аз же, я́ко мню, сие́ не попуща́ти в Златоу́стаго соверше́нной Литурги́и, и в 6-м часе́, и проскоми́дии бы́вшей.

Глаго́лет бо, в Яково́м дни случи́тся пра́здник Боже́ственнаго Благове́щения, Литурги́я Златоу́стаго, и на трапе́зе разреше́ние рыб, яко́в а́ще де́нь случи́тся.

Сие́ бо прия́хом от Боже́ственных отце́в, е́же я́сти ры́бы в де́нь Боже́ственнаго Благове́щения.

Да испра́вится: же, в преждесвяще́нных Литурги́и зачини́ся пе́ти, и в 9-м часе́, не бо тре́бствует ко́ему пла́ча зна́мению в сем дни пе́тися, честву́ем бо той я́ко глави́зну на́шего спасе́ния.

А́ще вели́кия ра́ди ну́жды не́сть Литурги́и.

На Го́споди воззва́х: стихи́ры Трио́ди подо́бны 3, и пра́здника 4, и Арха́нгела 3. Сла́ва, и ны́не, пра́здника. Вход, проки́мен и чте́ние дне и пра́здника 2. Та́же проки́мен, Апо́стол и Ева́нгелие пра́здника и по чте́нии: Сподо́би, Го́споди: На стихо́вне Трио́ди самогла́сен дне, два́жды, и му́ченичен. Сла́ва, и ны́не: Дне́сь ра́дость: По Ны́не отпуща́еши:

Тропа́рь Арха́нгела, глас 4:

Небе́сных во́инств Архистрати́же,/ мо́лим тя при́сно мы, недосто́йнии,/ да твои́ми моли́твами огради́ши нас/ кро́вом крилу́ невеще́ственныя твоея́ сла́вы,/ сохраня́я ны, припа́дающих приле́жно и вопию́щих:/ от бед изба́ви ны,/ я́ко чинонача́льник Вы́шних сил.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника. Ектения́, и три покло́ны вели́кия, и отпу́ст. На трапе́зе быва́ет утеше́ние бра́тии ве́лие, яди́м ры́бы, и пие́м вино́, в ки́йлибо де́нь случи́тся, еди́ножды днем, кроме́ суббо́ты и неде́ли.

Повече́рие пое́м ма́лое в притво́ре поско́ру, без покло́нов и кано́на, точим на Сла́ва в Вы́шних: три покло́ны, и по трисвято́м три покло́ны, и по Честне́йшую: 3 покло́ны вели́кия с моли́твою: Го́споди и Влады́ко: и прочия 12 и на после́днем трисвято́м 3 покло́ны и отпу́ст.

* * *

А́ще случи́тся Благове́щение в суббо́ту 3-ю или́ 4-ю посто́в.

В пято́к ве́чера кафизмы не глаго́лем, на Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 10: Трио́ди самогла́сен дне, два́жды, и пра́здника, 8: Сла́ва, и ны́не, пра́здника. И чте́ния пре́жде дне и пра́здника, 5. И Да испра́вится моли́тва моя́: и про́чее преждесвяще́нных. О 1-м же часе́ но́щи пое́м повече́рие вели́кое по обы́чаю. По 1-м трисвято́м тропа́рь пра́здника. По 2-м конда́к пра́здника. По Сла́ва в Вы́шних: исхожде́ние, я́коже предуказа́ся в де́нь по́стен.

На утрени быва́ет слу́жба вся п



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2021-01-30 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: