Meeleolu: Inimestel (neil) on hea meeleolu, ....




EESTI KEELE RIIGIEKSAM 2011

Kirjalik eksam algab 18.04.10, kell 10.00. Kohal peate olema kell 9.30.

Письменный экзамен состоится 18 апреля, в понедельник, начнется в 10 час. Придти в 9.30, чтобы заранее узнать номер своего кабинета. Не опаздывать!

Не забудьте взять с собой паспорт или ID-карточку и авторучку!!!

 

Suuline osa – 19.04.10, kell 9.00. Ärge unustage passi kaasa võtta!

Устный экзамен на следующий день, во вторник. Начнется в 9.00, не забудьте посмотреть списки очередности и номер кабинета.

C собой паспорт или ID-карточку!!!

Описание устного экзамена по эстонскому языку

~20 min

Описание устного экзамена

 

 

ВЫУЧИТЕ НАИЗУСТЬ СЛОВА, НАПИСАННЫЕ по-эстонски ЖИРНЫМ ШРИФТОМ!

 

- Tere, palun öelge oma ees- ja perekonnanimed. Näidake oma dokumente eksamikomisjonile. Rääkige selgelt ja valju häälega. / Здравствуйте, назовите свои имена и фамилии. Покажите свои документы комиссии. Говорите ясно и громким голосом./ Alustame lindistamist. / Начнем запись./

*****

- Tere päevast. Te olete eesti keele riigieksamil. Öelge palun oma nimed. / Esitlege ennast./ Tutvustage end. / Представьтесь, пожалуйста.

 

*Tere, minu nimi on Aleksei Korobov. Õpin Sillamäe Kutsekoolis koka eriala.

*Tere päevast. Mina olen Oleg Zobov. Ma õpin ka Sillamäe Kutsekoolis kolmandal kursusel koka erialal. (~kokaks)

Sissejuhatav osa / вводная часть

- Räägime pisut Teie tulevikust / Поговорим немного о Вашем будущем.

Aleksei, Kas Te kavatsete tulevikus töötada kutsekoolis omandatud erialal? Miks? / Алексей, Вы собираетесь работать в будущем по специальности, приобретенной в училище? Почему? - *Kavatsen küll, sest mulle meeldib minu eriala. Koka elukutse on väga perspektiivne, mulle meeldib küpsetada ja süüa teha. Arvan, et minu tulevane erialane töö on loominguline töö, mis võimaldab edu saavutada ja karjääri teha.

NB! Примерный перечень вопросов смотри в файле «Sissejuhatav osa », заранее подготовь на них ответы!

 

* Отвечаете по очереди на заданный экзаменатором вопрос 2-3-4

предложениями. Будет задано 2-3 вопроса каждому.

- Nüüd läheme eksami esimese osa juurde. / Теперь переходим к первой части.

1-я часть устного экзамена: Описание картинки и определение другой картинки по описанию напарника.

Минут

- Nüüd vestleme teemal...... (преподаватель - экзаменатор называет вашу экзаменационную тему). Ма annan teile,.... - (называется имя одного из учеников), ühe pildi. (одну картинку). Palun ärge näidake seda omavestluskaaslasele (Прошу не показывать её собеседнику).

Kirjeldage sellel pildil

· inimesi

· tegevust

· meeleolu.

(Опишите на этой картинке людей, их деятельность и настроение. )

- Преподаватель - экзаменатор обращается к другому ученику:

- Ма annan teile,...... (называет имя другого ученика), pildikaardi, millel on neli pilti. Palun vaadake neid pilte. Kuulake orna vestluskaaslase kirjeldust ja mõelge, mis pildist teie vestluskaaslane räägib. Esitage talle paar täpsustavat küsimust. (А вам,..., я даю карточку, на которой 4 картинки. Посмотрите на них, послушайте описание напарника и определите, какую картинку он описывает. Задайте ему пару уточняющих вопросов.)

Учащийся начинает описывать картинку, где она могла бы быть сделана, что и кого он на ней видит, что люди делают или что собираются делать, какие они (возраст, одежда, и т.п.,), кем могут быть, и их настроение, например:

* Ma arvan, et see pilt on tehtud (kus?) maal või linna ääres, sest tagaplaanil on kujutatud ainult üks väike puumaja. Pildi esiplaanil on uus palkmaja. Я считаю, что эта картинка сделана в деревне или на окраине города, потому что на заднем плане изображен только один маленький деревянный дом. На переднем плане новый бревенчатый дом. Sellel pildil ma naen... (keda? Mida?) / 2 inimest. На этой картинке я вижу (кого? Что?) 2 человек. (mida nad teevad?) (что они делают?) Nad seisavad eramaja juures. Võib olla see on nende sõprade maja ja noored tulid neile külla. Они стоят около частного дома. Может быть это дом их друзей и они пришли в гости. (kes nad on?) (millised inimesed need on?) (kui vanad nad on?) (mis nendel seljas on?) Need on naine ja mees. Nad on umbes 30 aastat vanad ja ma võin oletada, et see on noor perekond. (кто они?) (какие они? Сколько им лет? Во что одеты?) Это мужчина и женщина. Им приблизительно по 30 лет и я могу предположить, что это молодая семья. Mehel on Т-särk seljas ja kott käes; naisel on hele pluus ja seelik seljas. Nad on riides kergelt ja sellepärast võin öelda, et pilt on tehtud suvel. На мужчине одета футболка и у него в руке сумка. На женщине светлая блузка и юбка. (какое настроение у них? Что собираются делать?) Они легко одеты и поэтому могу сказать, что картинка сделана летом. (milline tuju nendel on?) (mida nad kavatsevad teha?) Inimestel on väga hea tuju, sest nad puhkavad, ilm on soe ja ilus. Noored naeratavad. … Võin oletada, et varsti nad lähevad mereranda päevitama ja suplema.... У них очень хорошее настроение, потому что они отдыхают, погода теплая и красивая. Молодые улыбаются.... Могу предположить, что скоро они пойдут на берег моря загорать и купаться. …

!!! При описании картинки уделите больше внимания на деятельность изображенных на картинке людей, и их настроение! Больше фантазируйте, чтобы показать свой словарный запас. Поясните свои предположения!

Когда первый учащийся достаточно охарактеризовал картинку и изображенных на ней людей, (оцениваются умение описывать незнакомую картинку, грамотность, словарный запас) экзаменатор обращается ко второму ученику:

Esitage palun oma vestluskaaslasele paar täpsustavat kusimust ja öelge, millist pilti teie vestluskaaslane kirjeldas. (Задайте собеседнику пару уточняющих вопросов и скажите какую картинку он описал.)

*Mitmekorruselise maja juures nad seisavad? Около какого дома (сколько этажного) они стоят? — Nad seisavad ühekorruselise maja juures. (Они стоят около одноэтажного дома.)

*Kas pildi esiplaanil on kujutatud kirsipuu? На переднем плане изображена вишня? – Jah, maja ees kasvab kirsipuu. Да, перед домом растет вишня.

! Нельзя спрашивать о том, о чем первый учащийся уже сказал, так как оценивается ваше умение слушать и понимать сказанное.

*Minu arvates, see on pilt number 1. / esimene pilt (По моему мнению, это картинка номер 1).

Преподаватель обращается к ученикам:

- Тänаn. Palun andke pildikaart ja pilt tagasi. Nüüd vahetame osad.

Nüüd ma annan teile,...... (называет имя другого ученика), ühe pildi. (Благодарю. Прошу вернуть картинку и карточку/ лист с картинками. Теперь меняем части.) Протягивает другому ученику одну из трех оставшихся картинок и говорит: - Palun ärge näidake seda omavestluskaaslasele. Kirjeldage sellel pildil

inimesi

tegevust

meeleolu. (также просит описать людей, деятельность и настроение).

Обращаясь кпервому ученику:

Nüüd annan ma teile,...... (называет имя первого ученика), pildikaardi, millel on neli pilti. Palun vaadake neid pilte. Kuulake omavestluskaaslase kirjeldust ja mõelge, mis pildist teie vestluskaaslane räägib. Peale ettekande lõppu esitage oma vestluskaaslasele paar täpsustavat küsimust. (теперь он смотрит на картинки, слушает описание, задает уточняющие вопросы и затем называет номер описываемой картинки.)

...............................

1)..............................? 2)..............................?

*Ма arvan, et see on pilt number 2. / teine pilt / et ta rääkis pildist

number 2. (Я считаю, что это картинка номер 2. / что он говорил о картинке

номер 2.)

Экзаменатор просит вернуть картинки, благодарит учеников и переходит ко второму заданию:

- Tänan. Palun andke kaart ja pilt tagasi. Läheme nüüd teise ülesande juurde.

________________

!!! При описании картинки также используйте выражения, которые напечатаны на листе с названием Pildi järgi jutustamine, копию которого можно сделать в библиотеке или посмотреть в файле. „Pildi kirjeldamine“

1. Koht: pilt on tehtud - картинка сделана

*Ma arvan, et pilt on tehtud arvutiklassi s (kus?)…, sest … pildil on kujutatud arvutid ja õpilased.

(*Pildi esiplaanil on …, /tagaplaanil /keskel on kujutatud… võib-olla, see on...

2. Inimesed: pildil on kujutatud – на картинке изображены

3. Tegevused: Võib olla- может быть Võin oletada, et…

*Võib olla inimestel on puhkus ja nad reisivad välismaale, kus on soe ja ilus ilm.

*Võin oletada, et.... – могу предположить, что

Meeleolu: Inimestel (neil) on hea meeleolu,....

*Inimestel on rõõmus meeleolu. Ma arvan nii, sest nad puhkavad ja naeratavad.

* Mulle tundub, et tüdrukul on nukker meeleolu, sest tal on väga kurb nägu. Võib olla tal juhtus midagi.)

Sellepärast - поэтому

Sellepärast, et - потому-что

Sest - потому-что

· Mis aastaajal pilt on tehtud? — Ма аrvап, et see on suvi, sest inimesed on riides suviselt.

· Mitu inimest on kujutatud pildil? – Esiplaanil on kolm inimest, aga tagaplaanil on kujutatud palju inimesi.

Mitu? - сколько?

Milline? Missugune? - какой?

Millised? – какие?

Kas? pildi tagaplaanil seisab auto? – (Разве) На заднем плане стоит машина?

Mis värvi? T-särk on poisil? – какого цвета?

Mis on kujutatud pildi tagaplaanil? – что изображено на заднем плане?

DISKUSSIOON

Вторая часть устного экзамена – ДИСКУССИЯ

Минут

 

1) Nüüd vestleme pisut teemal.... Millest sõltub teie arvates elukutsevalik? / Теперь побеседуем немного по теме: От чего зависит, по вашему мнению, выбор профессии? /

- Palun arutage omavahel teemat: Millest sõltub teie arvates elukutsevalik? / Обсудите друг с другом: От чего зависит, по вашему мнению, выбор профессии?

-

NB! Список возможных тем для дискуссии можно посмотреть на стр. 53 – 56 зеленой тетради Eesti keele harjutustest. Kesktase., копии этих листов можно сделать в библиотеке. К ответам на вопросы по этим темам можно также заранее подготовиться. Смотрите рабочие тетради за 2 и 3 курсы!

 

- Palun, Oleg, võite alustada! / Пожалуйста, Олег, можете начинать.

*Ma arvan, et kõigepealt elukutsevalik sõltub inimesest endast, tema huvidest … / Я считаю, что прежде всего выбор профессии зависит от самого человека, от его интересов … (3-4 предложения)

 

*Mina olen nõus oma vestluskaaslasega, et elukutsevalik sõltub inimese harrastustest. Kui inimene armastab näiteks süüa teha, ta võib valida koka või kondiitri eriala. Veel ma arvan, et kutse valikule mõjuvad vanemad, (kutsevalik sõltub ka vanematest) … / Я согласен со своим собеседником, что выбор профессии зависит от интересов человека. Если например человеку нравится готовить еду, он может выбрать профессию повара или кондитера. Еще я считаю, что на выбор профессии влияют родители (выбор зависит от родителей). …

 

2) Palun arutlege veel omavahel teemal: Mida saaks riik teha tööpuuduse vähendamiseks? / Пожалуйста обсудите тему: Что могло бы государство сделать для уменьшения безработицы?

 

- Aleksei, milline on Teie seisukoht? / Teie arvamus? / Алексей, какова Ваша точка зрения/ Ваше мнение?

 

*Minu arvamus on selline: riik saaks toetаda ettevõtjaid. Sellel juhul avaksid uued ettevõtted, oleks rohkem töökohti. … / Мое мнение следующее: государство могло бы поддержать предпринимателей. В этом случае открылись бы новые предприятия, было бы больше рабочих мест.

 

Задаются 2-3 вопроса, на которые нужно отвечать полно и аргументировано.

Olen kindel, et ….я уверен, что …

Loodan, et – надеюсь, что ….

Mulle tundub – мне кажется

Ma arvan ka nii – я тоже так считаю

Minu arvates / minu meelest - по моему мнению

Olen sinuga nõus ja võin lisada.... – я согласен с тобой и могу добавить …

Jah, see on nii. – да, это так

Loomulikult. - естесственно

See on täiesti õige. – это совершенно правильно

Sul on õigus. – ты прав

Olen sinuga ühel arvamusel. – я одного мнения с тобой

Teisiti ei saa olla.по-другому не может быть

Ma jagan sinu arvamust. – я разделяю твое мнение

 

С собеседником можно не соглашаться:

Ma ei ole sinuga nõus, sest arvan, et … я не согласен с тобой, потому что считаю, что …..

Aga mul on teine arvamus: … - а у меня другое мнение …

Ma ei saa sinuga nõustuda. – я не могу с тобой согласиться.

Me suhtume sellesse erinevalt. – мы относимся к этому по-разному.

Ma jään oma arvamuse juurde. – я остаюсь при своем мнении.

Mingil määral on see tõesti nii, kuid...в какой-то степени это действительно так, но …..

Peaks olema. – должно-бы быть

Voiks olla. – могло-бы быть

Raske öelda, mulle tundub, et....трудно сказать, мне кажется, что

Ma kahtlen selles.я сомневаюсь в этом

 

OTSUSTAMINE

Третья часть устного экзамена – РЕШЕНИЕ 6-8 минут

- Palun vaadake loetelu number 1 / (2). / Посмотрите пожалуйста список (перечень) номер 1 (или 2).

- Затем экзаменатор читает вслух описание ситуации. Постарайтесь понять содержание. Например:

- Kujutage ette olukordaПредставьте себе ситуацию, kus te õpite võõras linnas. – что Вы учитесь в чужом городе. Ajapikku tekib seal uus sõpruskond. - Co временeм у вас появляются новые друзья. Milliseid omadusi peate oma sõprade puhul kõige olulisemaks?Какие качества по отношению к друзьям вы считаете самыми существенными?

Millisesse tähtsusjärjekorda paneksite sõprade puhul loetelus nimetatud omadused?В какую бы очередность по степени важности Вы бы поставили названные в перечне качества?

- Palun Aleksei, võite alustada. Palun Teil oma reastust / valikuid ka põhjendada. / Aleksei, можете начинать. Прошу Вас свой порядок/выбор обосновать.

 

*Kõige tähtsamaks omaduseks ma pean iseloomu, sest … / Самым важным качеством я считаю характер, потому что … (Inimeste suhted sõltuvad nende iseloomudest. Mulle meeldib, kui minu sõbral on hea, aus, seltskondlik iseloom. / Отношения людей зависят от их характеров. Мне нравится, когда у моего друга хороший, честный и общительный характер.)

или:

*Esimesele kohale ma paneksin huvialad, sest … / На первое место я бы поставил область интересов, потому что …

или:

*Kõige tähtsam on minu jaoks selline omadus nagu optimistlik ellusuhtumine, sest … / Самое важное для меня такое качество как оптимистическое отношение к жизни, потому что …)

или:

*Kõigepealt /прежде всего/ ma tahaksin, et ta oleks… / мне бы хотелось, чтобы он был бы …

* kõigepealt ma valiksin... прежде всего я выбрал бы …

 

*Siis (teisele kohale) (seejärel) ma paneksin … / valiksin… (mille?)

*Viimasele kohale paneksin … (välimuse), sest … (ma arvan, et välimus on kõige ebaolulisem sõbra omadus. Mul on ükskõik, milline välimus on minu sõbral, sest ta ongi minu sõber!) /

/ Затем (на второе место) я бы поставил … /

/На последнее место поставил бы … (внешность. Я считаю, что внешность самое несущественное качество друга. Мне все равно, какая внешность у моего друга, потому что он мой друг!)

 

- Oleg, mida teeksite Teie sellises olukorras? / Олег, что бы Вы сделали в этой ситуации? Milline oleks Teie reastus? / Какой был бы Ваш порядок? Põhjendage oma seisukohti. / Обоснуйте свою точку зрения.

* Selles olukorras (situatsioonis) ma paneksin esimesele kohale... iseloomu, sest …

minu arvates sel juhul see mängib väga tähtsat rolli. В данной ситуации я бы поставил на первое место характер, потому что, на мой взгляд, в этом случае, это играет очень важную роль. /

/(Sest selles situatsioonis just see on kõige tähtsam.) - Потому что в этой ситуации именно это является самым важным.

 

*Seejärel on …, sest… Затем ….

*Veel on oluline /tähtis minu jaoks..., sest... Еще существенно/важно для меня..

*Ebaoluliseks pean...., sest.. Несущественным считаю …..

*Viimasel kohal mul oleks siis...... И тогда на последнем месте у меня было бы.....

 

***************

I)

*Kõige tähtsamaks / oluliseks pean...... (mida?).........., sest.....самым важным / существенным считаю ….., потому что …..

*Esiteks, vali ksi n...... (mille?)....., sest.... – во-первых, выбрал бы., потому что

ehita ksi n построил бы / sõida ksi n поехал бы / lähe ks matkale пошел бы в поход / tee ks sporti занялся бы спортом / loe ksi n прочитал бы /reisi ksi n попутешествовал бы / osta ksi n купил бы / telli ksi n заказал бы.....

*Esimesele kohale paneksin......, sest.... – на первое место поставил бы., потому что

*Kõige tähtsam minu jaoks oleks......., sest....самое важное для меня было бы

*Kõigepealt valiksin....., sest.... – прежде всего выбрал бы ….

* Kõigepealt tahaksin, et ta/mul... oleks...., sest.... – прежде всего хотел бы, чтобы он был бы / у меня было бы., потому что

*Kõige parem minu jaoks on / oleks....., sest.... – самое лучшее для меня есть … / было бы

II)

*Seejärel... on затем/ oleks hea было бы хорошо / valiksin выбрал бы/...., sest...., потому что

*Teiseks.... во-вторых …..

*Teisele kohale paneksin...., sest.... – на второе место поставил бы …..., потому что

III, IV, V)

*Veel on oluline / tähtis minu jaoks....., sest....., еще существенно / важно для меня … потому что

*Ka läheksin...., valiksin....., sest.... также пошел бы …., выбрал бы ….., потому что

*Järgmisele kohale paneksin......, sest.... на следующее место поставил бы ….., потому что

*Siis .... тогда ….

*Pärast.... (seda sõidaksime.....) после этого поехали бы

 

VI)

*Pean ebaoluliseks......, sest.... считаю несущественным …., потому что

*Ei ole tähtis minu jaoks....., sest.... не важно для меня ….., потому что

*Viimasele kohale paneksin....., sest...... на последнее место поставил бы ….., потому что

*ei ole nii oluline...., sest.... .не так существенно для меня …., потому что

******

...., sest....., потому что / ma ei ole seal kunagi käinud/olnud я никогда туда не ездил / не был

*mulle meeldib.... мне нравится ….

*mulle ei meeldi.... мне не нравится ….

*mind huvitab.... меня интересует …..

*mind ei huvita..... меня не интересует …. /ma olen juba seal käinud я уже туда ездил

*mina armastan... я люблю

*ma ei armasta.... я не люблю

 

 

******

-Tänan teid eksamil osalemise eest. / Благодарю вас за участие в экзамене./ Sellega eksam on lõppenud. / На этом экзамен закончен.

 

NB! Если учащиеся не отвечают на вопросы вводной части экзамена, он заканчивается для них так и не начавшись - 0 баллов.

Если учащийся молчит и ничего не говорит во время экзамена, не отвечает на вопросы, экзамен также может закончиться для него раньше.: Vabandage, sellega eksam on Teie jaoks lõppenud.

 

ВЫУЧИТЕ НАИЗУСТЬ СЛОВА, НАПИСАННЫЕ по-эстонски ЖИРНЫМ ШРИФТОМ! Не подведите!

 

Soovin Teile edu! Niina Aleksandrovna



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-11-01 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: