Священномученик Ферапонт, епископ Сардийский




Песнь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную песнь/ пои́м, вопия́ше.

Со свяще́нными ли́ки на Небесе́х лику́я всегда́,/ чту́щия на земли́ святу́ю па́мять твою́,/ страсте́й и бед лю́тых, Ферапо́нте, изба́ви.

Простира́емо в ми́ре свяще́нное и честно́е твое́ страда́ние,/ возставля́ет ве́рныя в то,/ сла́вити тя, све́тло до́блествовавша, му́дре Ферапо́нте, благода́тию.

Богосия́нну тя звезду́, мы́сленное со́лнце показа́в,/ по́двиг твои́х све́том и чуде́с сия́нием ве́рныя озаря́ет,/ свяще́нно восхваля́ющия тя.

Богоро́дичен: Свяще́нный лик проро́ческий предсказа́ше издале́ча,/ хотя́щу Тя бы́ти Бо́жию Роди́тельницу, Чи́стая,/ вы́шшу Херуви́м и вся́кия тва́ри.

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.

Уго́дник был еси́ Христо́в,/ и́стинно нося́ и подо́бно, му́чениче, твое́ зва́ние вои́стинну,/ и цели́ши душ и теле́с всегда́ неду́ги.

Кровь, с ма́стию сме́шшися, твое́ свяще́нство светле́йше твори́т,/ святи́телю и па́стырю, му́чениче и врачу́ боля́щих,/ те́мже восхваля́ем тя.

Цели́ши стра́сти лю́тыя ве́рно приступа́ющих, и неду́ги уставля́еши,/ и духо́в лука́вых очища́еши вред Христо́вым призыва́нием Боже́ственным, всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Разуме́ти рождества́ Твоего́, Чи́стая,/ неизглаго́ланную глубину́ недоуме́ет ум челове́ч:/ Бог бо, излия́в Себе́ за милосе́рдие, во утро́бе Твое́й, всего́ мя обнови́.

Седа́лен, глас 1. Подо́бен: Гроб Твой:

Уго́дниче Христо́в, пострада́в зако́нно,/ яви́лся еси́ и́стинен святи́тель и му́ченик./ Те́мже мо́лим тя:/ душ на́ших, свя́те, ны́не уврачу́й неудобьисце́льныя стра́сти,/ Человеколю́бца и Воли́теля ми́лости Христа́ умоля́я.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Наста́ви нас на путь покая́ния,/ укло́ньшияся при́сно к безпу́тием зол/ и Преблага́го прогне́вавшия Го́спода,/ Неискусобра́чная благослове́нная Мари́е,/ прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие жили́ще.

Крестобогоро́дичен:

Зря́щи Тя, Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти,/ ме́ртва на Кресте́ просте́рта, вопия́ше:/ Сы́не Мой, собезнача́льне Отцу́ и Ду́ху,/ что́ неизрече́нное Твое́ сие́ смотре́ние,/ и́мже спасл еси́ пречи́стых рук Твои́х, Ще́дре, созда́ние?

Песнь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Очи́стив пе́рвее от страстны́я молвы́ ду́шу,/ прия́л еси́, священноде́йственне, пома́зание Боже́ственно свя́то/ и при кончи́не страда́льческим украси́лся еси́ венце́м.

Зна́мении всегда́ и Боже́ственными чудесы́ сия́я, ви́дишися/ и облиста́еши всю подсо́лнечную, благода́ть от Бо́га прие́м,/ святи́телю досточу́дне.

Упа́сл пе́рвее лю́ди благода́тию,/ безкро́вными же́ртвами, я́ко святитель, свяще́нно освя́щ/ и, я́ко а́гнец, закла́н быв, Го́сподеви приведе́ся.

Богоро́дичен: Я́ко дверь, веду́щую к Боже́ственному вхо́ду,/ я́ко рай Боже́ственный, я́ко разу́мно ме́сто освяще́ния,/ я́ко добро́ту Иа́ковлю, Де́ву ублажи́м.

Песнь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Боже́ственным сия́нием озари́вся, яви́лся еси́ пресве́тлая звезда́,/ просвеща́я подсо́лнечную Боже́ственными зна́мении Бо́жиим Ду́хом,/ Ферапо́нте, святи́телю Богоблаже́нне.

Я́ко всесожже́ние свяще́нно,/ я́ко приноше́ние, о́тче, прия́тно и же́ртва соверше́нна,/ пло́тию пострада́вшему Сло́ву прине́слся еси́, Ферапо́нте святи́телю,/ му́ченик быв.

Ча́шу налия́в всекрасно́ испове́дания вои́стинну,/ кре́пким твои́м страда́нием всех напоя́еши, Ферапо́нте преподо́бне,/ с высо́ким пропове́данием призыва́я.

Богоро́дичен: По рожде́нии стра́шнем пребыла́ еси́ Де́вою, я́коже пре́жде:/ Бог бо бе рожде́йся, устроя́яй вся во́лею,/ безневе́стная Мари́е, Богоблагода́тная.

Песнь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.

Житие́ твое́ Боже́ственно, жизнь боголе́пна/ и сла́вна смерть, му́ченическими сия́я добро́тами,/ чуде́с светлостьми́ озаря́я сердца́ пою́щих тя.

Плодови́ту ло́зу тя виногра́да и́стиннаго, разу́мнаго позна́хом,/ испове́дания гро́здие и́стинно принося́,/ источа́ющее терпе́ния, Богому́дре, вино́ изря́дно.

Храм твой показа́ся врачевство́ свяще́нно,/ облегча́я благода́тию вся́кия боле́зни немощны́х/ и реша́ неду́ги, святи́телю Богому́дре, досточу́дне.

Богоро́дичен: Сло́во во утро́бе Твое́й одебеле́ без се́мене,/ и Челове́к яви́ся соверше́н, обновля́я естество́ богоподо́бно,/ я́коже еди́н весть, Боговмести́мая две́ре, Всенепоро́чная.

Песнь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие/ мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Страсте́й треволне́ние укроти́в воздержа́нием, преподо́бне,/ пострада́в же, наводне́нием погаси́л еси́ твои́х крове́й пре́лести запале́ние,/ священному́чениче Христо́в, Ферапо́нте преподо́бне.

Соверши́лся еси́ ми́ром пома́зания, священнотаи́нниче преподо́бне,/ и, соверши́в свяще́нники и наро́д, я́ко па́стырь,/ соверши́л еси́ тече́ние до́брое, закла́н быв за Христа́,/ Ферапо́нте, му́чениче му́дре.

Тече́нием крове́й твои́х погрузи́л еси́ вра́жия полки́,/ чуде́с же сия́нием мрак страсте́й разоря́еши, Ферапо́нте,/ вои́стинну чудоде́йственник я́влься и врач немощны́х.

Богоро́дичен: Седя́й в не́дрех Роди́теля неопи́санно, Чи́стая,/ в не́дрех Твои́х ны́не сиди́т, опи́сан, Твои́м обложе́н зра́ком,/ за е́же спасти́ Ада́ма, нов Ада́м быв.

Песнь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́:/ вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Безкро́вны же́ртвы Бо́гу прине́сл еси́/ и поже́рлся еси́, я́ко а́гнец чист, непоро́чен;/ де́монския же́ртвы потреби́л еси́,/ красота́ страда́льцев, Ферапо́нте святи́телю.

Рая́ жи́тель Боже́ствен быв,/ и святы́х А́нгелов яви́лся еси́ соприча́стник, му́ченическою сия́я све́тлостию,/ му́чениче страстоно́сче и служи́телю Спа́сов.

Го́рдаго зми́я ты смири́л еси́ смире́нием се́рдца,/ сопроти́влься сему́ му́жески/ и му́ченическою кро́вию обагри́в, святи́телю, свяще́нную оде́жду твою́.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся пе́рвыя кля́твы Рождество́м Твои́м,/ Всеблагослове́нная Отрокови́це Богора́дованная, Гаврии́лов Тебе́ глас возсыла́ем:/ ра́дуйся, вино́вная всех спасе́нию.

Песнь 9

Ирмо́с: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/ на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти;/ Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Ви́дети сла́ву Вседержи́теля жела́я, непра́ведную претерпе́л еси́ смерть,/ и твое́ю возше́л еси́ кро́вию, святи́телю сла́вне, я́коже на колесни́це,/ и, к Небесе́м восте́к, ра́дуяся, почи́л еси́.

Я́ко свет, я́ко у́тро, нам возсия́л еси́ све́тлыми заря́ми, озаря́я концы́,/ святи́телю и па́стырю Богодохнове́нне,/ и страсте́й реши́ши омраче́ние./ Те́мже тя почита́ем и благоче́стно ублажа́ем.

Сый с ли́ки, Богоблаже́нне, патриа́рх и му́ченик,/ апо́стол и пра́ведник, и преподо́бных, / с си́ми моли́ся разреше́ние согреше́ний всем дарова́ти,/ творя́щим благоче́стно Боже́ственную па́мять твою́.

Твоего́ хра́ма, му́чениче, благоле́пие, блиста́нии чуде́с всегда́ просвеща́емо,/ ве́рою приступа́ющим в ду́се разреша́ет страсте́й мрак, уставля́ет неду́ги,/ му́чениче святи́телю и па́стырю досточу́дне.

Богоро́дичен: Све́том Твои́м, Богоблагода́тная, в жена́х Де́во,/ просвети́ мя, молю́ся, и огня́ ве́чнаго мя изба́ви;/ я́ко да велича́ю Тя, я́ко да Тя сла́влю,/ я́ко да по до́лгу воспою́ вели́чия Твоя́.

Священномученик Ферапонт, епископ Сардийский

Священномученик Ферапонт, епископ Сардийский (город Сардис (Сарды) находился в малоазийской области Лидии), пострадал за Христа в III веке. Исполняя свое святительское служение, святой Ферапонт просветил светом христианской веры и крестил многих язычников-эллинов. За это он предстал перед судом правителя Юлиана и бесстрашно обявил себя христианским епископом. Его бросили в темницу, где долгое время томили голодом и жаждой, потом предали жестоким истязаниям, но мучения не поколебали мужественного исповедничества святителя. В оковах святого повели в город Синаон во Фригии, оттуда в Анкиру (Анкара). Здесь его снова пытали. Затем привели святого Ферапонта к реке Астале, обнаженного растянули крестообразно на земле, привязав к четырем кольям, вбитым в землю, и жестоко избили. После этого истязания страстотерпца Христова привели в пределы Саталийской епископии, подчинявшейся Сардийской митрополии, и здесь после долгих избиений святитель Ферапонт закончил свой мученический подвиг. Сухие колья, к которым был привязан святой, напитанные его кровью, дали зеленые ростки и выросли в большие деревья, листья которых обрели целебные свойства и многим людям подавали благодатные исцеления.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2021-01-30 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: