Святитель Феофан, Затворник Вышенский (в миру Георгий)




Песнь 1.

Кано́н пра́здника пе́рвый со ирмо́сом на 6, глас 2.

Ирмо́с: Глубины́ откры́л есть дно/ и су́шею Своя́ влече́т,/ в ней покры́в проти́вныя,/ кре́пкий во бране́х Госпо́дь,/ я́ко просла́вися.

Ада́ма истле́вшаго обновля́ет струя́ми Иорда́нскими/ и змие́в главы́ гнездя́щихся сокруша́ет Царь веко́в, Госпо́дь,/ я́ко просла́вися.

Огне́м Божества́ Невеще́ственным/ в плоть веще́ственну оде́явся, Иорда́нскою облага́ется водо́ю/ воплоще́йся от Де́вы Госпо́дь, я́ко просла́вися.

Скве́рну омыва́яй челове́ков, сим очи́щся во Иорда́не,/ и́мже, восхоте́в, уподо́бися, е́же бе пребы́в,/ су́щия во тьме просвеща́яй Госпо́дь, я́ко просла́вися.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла изобежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изобави́телю и Бо́гу на́шему пои́м.

Ра́достно принося́ще хвале́ние,/ смире́нно к тебе́ припа́дающе, про́сим:/ приими́ недосто́йное моле́ние на́ше, святи́телю о́тче Феофа́не.

А́нгеле земны́й и челове́че Бо́жий,/ в затво́ре Вы́шинския оби́тели пребыва́я,/ непреста́нно моля́ся ко Го́споду, изъясня́л еси́ лю́дем путь ко спасе́нию.

Днесь соше́дшеся, ве́рнии,/ восхва́лим пе́сньми и пе́ньми духо́вными/ святи́теля Феофа́на, на́шего при́снаго к Бо́гу моли́твенника.

Богоро́дичен: Утверди́ нас, Ма́ти Бо́жия,/ в ве́ре Сы́ну и Бо́гу Твоему́,/ ди́вно прославля́ющему уго́дники Своя́ и дру́ги их нарица́ющему.

Песнь 3.

Кано́н пра́здника пе́рвый со ирмо́сом на 6, глас 2.

Ирмо́с: Кре́пость дая́й царе́м на́шим Госпо́дь/ и рог пома́занных Свои́х вознося́й/ от Де́вы ражда́ется, гряде́т же ко Креще́нию./ Тому́, ве́рнии, возопие́м:/ несть свят, я́ко Бог наш.

Непло́дная дре́вле и безча́дная лю́те, днесь весели́ся, Христо́ва Це́рковь:/ водо́ю бо и Ду́хом сы́нове тебе́ роди́шася, ве́рою взыва́юще:/ несть свят, я́коже Бог наш.

Ве́лиим гла́сом в пусты́ни вопие́т Предте́ча:/ Христу́ угото́вайте пути́/ и стези́ Бо́гу на́шему пра́вы соде́лайте, ве́рою взыва́юще:/ несть свят, я́коже Бог наш.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га/ Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.

И́мя твое́, святи́телю Феофа́не,/ я́ко ми́ро, зе́млю на́шу облагоуха́,/ услажда́юще сердца́ ве́рных, призыва́юще всех к духо́вней ра́дости и спасе́нию.

Свя́тче Бо́жий, уго́дниче Христо́в Феофа́не,/ при́зри на не́мощи на́ша и исцели́ ду́ши на́ша,/ страстьми́ при́сно обурева́емый.

Я́ко пчела́ трудолюби́вая,/ с лу́га духо́внаго ме́д писа́ний оте́ческих нам предлага́еши, святи́телю,/ во спасе́ние с моли́твою к тебе́ притека́ющих.

Богоро́дичен: Феофа́не святи́телю, прииди́, ста́ни с на́ми,/ да просла́вим вку́пе Пресвяту́ю Де́ву,/ Христа́ Бо́га Ро́ждшую.

Седален, глас 8:

Житие́ твое́ сла́вно бысть и успе́ние со святы́ми,/ свя́тче Бо́жий Феофа́не,/ ны́не же у Престо́ла Всевы́шняго предстоя́й,/ моли́ся о нас, всеблаже́нне,/ да спасе́т Госпо́дь ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас 5

Егда́ явле́нием Твои́м просвети́л еси́ вся́ческая,/ тогда́ сла́ное неве́рия мо́ре побеже́,/ и Иорда́н, до́ле теки́й, возврати́ся,/ к Небеси́ возвыша́я нас./ Но высото́ю Боже́ственных за́поведей Твои́х/ соблюди́, Христе́ Бо́же, моли́твами Богоро́дицы и поми́луй нас.

Песнь 4.

Кано́н пра́здника пе́рвый со ирмо́сом на 6, глас 2.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, глас Твой, его́же рекл еси́,/ глас вопию́щаго в пусты́ни,/ я́ко возгреме́л еси́ над вода́ми мно́гими,/ Твоему́ свиде́тельствуяй Сы́ну,/ весь быв соше́дшаго Ду́ха, возопи́:/ Ты еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Очища́емо со́лнце кто ви́де, -/ пропове́дник вопие́т, – пресве́тлое естество́м?/ Да Тебе́ вода́ми, сия́ние Сла́вы, Отца́ о́браз Присносу́щнаго, омы́ю/ и, се́но сый, Огню́ прикосну́ся Твоего́ Божества́?/ Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Яви́ Боже́ственное, е́же име́, благогове́ние Моисе́й, прилучи́вся Тебе́,/ я́ко бо из купины́ Тя, возгласи́вша, разуме́, а́бие отврати́ лице́./ Аз же ка́ко Тя уви́жу я́сно?/ Или́ ка́ко руку́ положу́ на Тя?/ Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Душе́вное соверша́я му́дре и сло́вом почте́нный, безду́шных стыжду́ся./ А́ще бо крещу́ Тя, клеве́тна ми есть огне́м дымя́щаяся гора́,/ побе́гшее же мо́ре на дво́е и Иорда́н сей, возврати́выйся:/ Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бце.

Феофа́не святи́телю, ра́зум твой му́дре Христу́ вве́рил еси́,/ Ца́рствия ве́чнаго сподо́бися,/ моли́ ны́не вся Прему́дростию Сотво́ршаго, да спасе́т ду́ши на́ша.

Его́же возлюби́л еси, Его́же Еди́наго возжеле́л еси́,/ Его́же ра́ди в затво́ре подвиза́лся еси́,/ моли́ ны́не, да спасе́т ду́ши на́ша.

О́браз был еси богода́нней па́стве твое́й,/ сло́вом, житие́м, любо́вию, ду́хом, ве́рою и чистото́ю./ Сего́ ра́ди тя я́ко и́стиннаго па́стыря почита́ем, Феофа́не, о́тче наш.

Богоро́дичен: Феофа́не богому́дре,/ моли́ся о нас Пресвяте́й Влады́чице Богоро́дице,/ да Свои́м всеси́льным предста́тельством умо́лит Христа́ спасти́ ду́ши на́ша.

Песнь 5.

Кано́н пра́здника пе́рвый со ирмо́сом на 6, глас 2.

Ирмо́с: Иису́с, живота́ Нача́льник,/ разреши́ти осужде́ние гряде́т Ада́ма первозда́ннаго,/ очище́ний же, я́ко Бог, не тре́буя,/ па́дшаго очища́ет во Иорда́не,/ в не́мже вражду́ уби́в,/ преиму́щ всяк ум мир да́рует.

Сше́дшимся без числа́ лю́дем от Иоа́нна крести́тися, сам посреде́ их ста./ Провозгласи́ же предстоя́щим:/ кто показа́, непокори́вии, гне́ва вам уклони́тися, хотя́щаго бы́ти?/ Плоды́ досто́йны Христу́ сотвори́те:/ Предстоя́й бо ны́не мир да́рует.

Де́латель и Зижди́тель, посреде́ стоя́й, я́ко Еди́н всех сердца́ испыту́ет,/ чисти́тельную же лопа́ту руко́ю прие́м,/ всеми́рное гумно́ всему́дре разлуча́ет, непло́дие паля́,/ благопло́дным ве́чный живо́т да́рует.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от Лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чу́ждая тьма, окая́ннаго,/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

А́нгели на Небеси́ ра́дуются,/ челове́цы на земли́ духо́вно торжеству́ют,/ па́мять соверша́юще святи́теля Феофа́на, ди́внаго о всех нас моли́твенника.

Научи́ нас, блаже́нне Феофа́не,/ ве́дети Христа́, Све́та и́стиннаго,/ просвеща́ющаго вся́каго челове́ка, гряду́щаго в мир.

Его́же во́инства Небе́сная сла́вят,/ в житии́ свое́м непреста́нно прославля́л еси́,/ научи́ и нас, свя́тче Бо́жий, доброде́тельми Го́спода сла́вити.

Богоро́дичен: Вы́шшую Небе́с и Чи́стшую све́тлостей со́лнечных,/ изоба́вльшую нас от кля́твы,/ Влады́чицу ми́ра пе́сньми почти́м.


Песнь 6.

Кано́н пра́здника пе́рвый со ирмо́сом на 6, глас 2.

Ирмо́с: Глас Словесе́, свети́льник Све́та,/ денни́ца Со́лнца, Предте́ча в пусты́ни, -/ пока́йтеся́ – всем вопие́т лю́дем, – и предочи́ститеся:/ се бо предстои́т Христо́с,/ от тли мир избавля́яй.

Ро́ждься нетле́нно от Бо́га и Отца́,/ от Де́вы кроме́ скве́рны воплоща́ется Христо́с,/ Ему́же реме́нь, я́же от нас Сло́ва сочта́ния, разреши́ти неудо́б, учи́т Предте́ча,/ земноро́дныя от ле́сти избавля́я.

Огне́м крести́т коне́чным Христо́с проти́вныя,/ а не Бо́га му́дрствующих Его́,/ Ду́хом же обновля́ет водо́ю благода́ти разумли́выя Божества́ Его́,/ от прегреше́ний избавля́я.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.

Ше́л еси те́сным путе́м ко спасе́нию,/ кро́ткий Кро́ткому взыва́я непреста́нно:/ мне прилепля́тися Бо́гови бла́го есть.

И́стины Христо́вы вожделе́в,/ ско́рби и оби́ды ра́достно терпе́л еси́, помышля́я непреста́нно,/ я́коже вене́ц без побе́ды, та́кожде побе́да без по́двига не быва́ет.

Не забу́ди нас, чад твои́х, о́тче Феофа́не,/ в дому́ Отца́ Небе́снаго пребыва́я,/ и сподо́би моли́твами твои́ми в черто́г Го́спода Сла́вы вни́ти.

Сла́ву и вся сокро́вища ми́ра презре́л еси́,/ неукло́нно ше́ствуя к го́рнему ми́ру,/ и ны́не ра́достию а́нгельскою ра́дуешися, о́тче наш, святи́телю Феофа́не.

Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во?/ Кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́?/ Моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, Сы́на Твоего́ и Бо́га поми́ловатися душа́м на́шим.

Конда́к, глас 4:

Богоявле́нию тезоимени́тый,/ святи́телю Феофа́не,/ уче́ными Твои́ми мно́ги лю́ди просвети́л еси́,/ со А́нгелы ны́не предстоя́ Престо́лу Святы́я Тро́ицы,/ моли́ непреста́нно о всех нас.

И́кос:

Я́коже явле́ние Боже́ственных дарова́ний вои́стину показа́лся еси́ земли́ Росси́йстей,/ святи́телю Феофа́не, па́стырю до́брый ста́да Христо́ва,/ вразумля́я житие́м, сло́вом и писа́нием наставля́я./ И ны́не Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы предстоя́,/ со дерзнове́нием воздева́я преподо́бнеи ру́це твои́,/ моли́ непреста́нно о всех нас.

Песнь 7.

Кано́н пра́здника пе́рвый со ирмо́сом на 6, глас 2.

Ирмо́с: Ю́ноши благочести́выя, пе́щи о́гненней приобщи́вшияся,/ шумя́щ дух ро́сный невреди́мы сохрани́/ и Бо́жия А́нгела снизхожде́ние./ Те́мже, в пла́мени ороша́еми, благода́рственно воспева́ху:/ препе́тый отце́в Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́.

Я́коже на Небеси́, с тре́петом и чу́дом предстоя́ху/ во Иорда́не си́лы А́нгельския, смотря́юще толи́ка Бо́жия схожде́ния:/ я́ко Держа́й превы́шних вод соста́в, в вода́х Плотоно́сец стоя́ше,/ Бог отце́в на́ших.

О́блак дре́вле и мо́ре Боже́ственнаго прообража́ху Креще́ния чу́до,/ в ни́хже дре́внии крести́шася, исходя́ще зако́ннии лю́дие./ Мо́ре же бе о́браз воды́, и о́блак – Ду́ха./ И́миже соверша́еми, – благослове́н еси́, – зове́м, – Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Вси ве́рнии, в Не́мже соверше́ние прия́хом,/ богосло́вяще немо́лчно со А́нгелы, просла́вим Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го:/ се бо – Тро́ица, Ипоста́сьми Единосу́щная, Еди́н же Бог./ Ему́же пое́м: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́./ Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Кре́стный путь Подвигополо́жника Христа́ вы́ну пред собо́ю име́я,/ путе́м те́сным, веду́щим в жизнь ве́чную, ше́ствовал еси́, блаже́нне, взыва́я непреста́нно:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Илии́ Фесви́тянину ре́вностию подража́л еси́, святи́телю Феофа́не,/ любо́вию Боже́ственною се́рдце твое́ распала́я, в терпе́нии ду́шу твою́ стяжа́л еси́, вопия́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

И́стины Боже́ственныя ре́вностный пропове́дниче,/ му́дростию слове́с твои́х и уче́ний, о́тче Феофа́не, наставля́еми, ку́пно с тобо́ю пое́м ны́не:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Пода́ждь утеше́ние рабо́м Твои́м, Богороди́тельнице Мари́е,/ да вопие́м с Тобо́ю к Сы́ну Твоему́ и Спа́су на́шему:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8.

Кано́н пра́здника пе́рвый со ирмо́сом на 6, глас 2.

Ирмо́с: Та́йну пресла́вную вавило́нская показа́ пещь,/ источи́вшая ро́су,/ я́ко струя́ми имя́ше невеще́ственный Огнь восприя́ти Иорда́н/ и объя́ти пло́тию креща́ема Зижди́теля,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Отложи́ страх весь, – Изба́витель Предте́чи рече́, -/ Мне же повини́ся, я́ко Благо́му,/ Мне приступи́, сие́ бо естество́м бых,/ Мои́м повеле́нием покори́ся и крести́ Мя, соше́дшаго,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Глаго́лы я́коже услы́ша Крести́тель Влады́чни, с тре́петом длань простира́ет,/ оба́че же, руко́ю косну́вся верху́ Зижди́теля своего́, Кре́щшемуся вопия́ше:/ освяти́ мя, Ты бо еси Бог мой,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Тро́ицы явле́ние во Иорда́не бысть,/ са́мое бо Пребоже́ственное Естество́, Оте́ц, возгласи́:/ Сей креща́емый – Сын возлю́бленный Мой,/ Дух же прии́де к Подо́бному,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

О́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки,/ соверша́юще ве́лие торжество́ прославле́ния уго́дника Бо́жия, святи́теля Феофа́на.

Досто́йно воспева́ти Бо́жию Сла́ву науча́л еси́ всех, пропове́дниче благоче́стия Феофа́не,/ и нас, ны́не с ве́рою прише́дших к тебе́, сему́ научи́,/ да сла́вится и́мя Бо́жие во ве́ки.

Ве́ры тве́рдый побо́рниче, благоче́стия му́дрый пропове́дниче,/ правосла́вия изря́дный богосло́ве, Феофа́не, Вы́шинский затво́рниче,/ сподо́би нас, недосто́йных, в ра́дости духо́вней воспева́ти Го́спода, превозноси́маго во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Исцеле́ний струи́ всегда́ ве́рным подае́ши, Ма́ти Бо́жия,/ исцели́ ду́ши на́ша, моли́тв ра́ди уго́дника Бо́жия Феофа́на,/ да сла́вим Рождество́ Твое́, Пречи́стая, и превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9.

Кано́н пра́здника пе́рвый со ирмо́сом на 6, глас 2.

Ирмо́с: Недоуме́ет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию,/ изумева́ет же ум и преми́рный пе́ти Тя, Богоро́дице,/ оба́че, Блага́я су́щи, ве́ру приими́,/ и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу:/ Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.

Дави́де, прииди́ Ду́хом к просвеще́нным, -/ ны́не приступи́те, – пой к Бо́гу, -/ ве́рою, – глаго́ля, – просвети́теся/ Сей ни́щий воззва́ Ада́м в паде́нии, и́бо Того́ услы́ша Госпо́дь,/ прише́д, струя́ми Иорда́нскими тле́ннаго же обнови́.

Иса́ия, – измы́йтеся, очи́ститеся – глаго́лет, -/ лука́вствия пред Го́сподем оста́вите./ Жа́ждущии, на во́ду жи́ву иди́те:/ кропи́т бо водо́ю, обновля́я, Христо́с приступа́ющия к Нему́ ве́рою/ и к животу́ нестаре́емому креща́ет Ду́хом.

Соблюда́емся благода́тию, ве́рнии, и печа́тию./ Я́ко бо губи́теля, бежа́ша пра́га евре́и, дре́вле окрова́влена,/ та́ко и нам исхо́дное Боже́ственное сие́ пакибытия́ ба́ня бу́дет./ Отсю́ду и Тро́ицы у́зрим Свет Незаходи́мый.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Ужасе́ся о сем Не́бо/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с/ Тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Жи́зни ве́чныя сподо́бился еси́, святи́телю,/ буди́ хода́тай и моли́твенник те́плый о нас к Бо́гу,/ ве́рою па́мять твою́ свяще́нную пра́зднующих.

Но́вый вои́стину чудотво́рец яви́лся еси́, Феофа́не богому́дре,/ я́ко цели́тель преми́лостивый и врач безме́здный душ и теле́с всех с ве́рою к тебе́ притека́ющих,/ ми́луя и утеша́я и щедро́ты твоя́ преизоби́льно излива́я.

И́стинно яви́лся еси́ моли́твенник те́плый о нас к Бо́гу,/ испроси́, о́тче, у Творца́ вся́ческих/ прегреше́ний оставле́ние всем с ве́рою и любо́вию тя велича́ющим.

Челове́че Бо́жий, ве́рный дру́же Христо́в,/ приими́ ми́лостивно моле́ния на́ша и принеси́ я ко Престо́лу сла́вы Го́спода,/ Креще́нием Свои́м Иорда́нския струи́ освяти́вшаго.

Богоро́дичен: Его́же во́инства Небе́сная сла́вят,/ Его́же во чре́ве носи́ла еси́, Богома́ти Пречи́стая,/ моли́ уще́дрити и спасти́ ду́ши на́ша.

Свети́лен:

Свети́льника, свы́ше просвеща́емаго,/ све́том Боже́ственным осия́ема,/ святи́теля Феофа́на, ра́дующеся, пе́сньми почти́м.

На хвали́тех стихи́ры, глас 7:

Возсия́ нам богоуго́дное житие́ твое́,/ святи́телю отче Феофа́не,/ Вы́шинский затво́рниче,/ все плотско́е мудрова́ние ду́ху повину́л еси́,/ моли́ся о нас,/ соверша́ющих свяще́нную па́мять твою́,/ да спасе́т Госпо́дь ду́ши на́ша.

По́двигов и́ноческих и воздержа́ния зерца́ло,/ любве́ же и смире́ния сокро́вище неистощи́мое яви́лся еси́, о́тче Феофа́не,/ те́мже чту́ще святу́ю па́мять твою́,/ венча́вшаго тя Христа́ прославля́ем,/ Его́же усе́рдно моли́,/ да спасе́т ду́ши на́ша.

Челове́че Бо́жий/ и ве́рный уго́дниче Христо́в, Феофа́не,/ безмо́лвия рачи́телю/ и еди́н Еди́ному Бо́гу собесе́дниче,/ помяни́ нас, чту́щих святу́ю па́мять твою́,/ и принеси́ те́плыя твоя́ моли́твы ко Го́споду,,/ да спасе́т ду́ши на́ша.

Сла́ва, глас то́йже::

Благоче́стия му́дрый пропове́дниче,/ Правосла́вия изря́дный богосло́ве,/ изъясня́л еси́ лю́дем та́йны жи́зни духо́вныя/ и та́ко мно́гия к ве́ре в Триеди́наго Бо́га приве́л еси́,/ те́мже чту́ще святу́ю па́мять твою́,/ богоно́сне о́тче Феофа́не,/ ку́пно с тобо́ю взыва́ем:/ Тро́ице Свята́я, Бо́же наш, сла́ва тебе́.

И ны́не, пра́здника, глас 2.

Днесь Христо́с на Иoрда́н прии́де крести́тися,/ днесь Иоа́нн каса́ется верху́ Влады́чню./ Си́лы Небе́сныя ужасо́шася,/ пресла́вное ви́дяще та́инство./ Мо́ре ви́де и побеже́,/ Иoрда́н, ви́дев, возврати́ся./ Мы же, просве́щшеся, вопие́м:/ сла́ва яви́вшемуся Бо́гу,/ и на земли́ ви́денному,/ и просвети́вшему мир.

Славосло́вие вели́кое.

На Литурги́и

Слу́жба пра́здника и святи́тельская.

Моли́тва

О святи́телю о́тче Феофа́не, архиере́ю пресла́вный и преди́вный затво́рниче, Бо́жий избра́нниче и Та́ин Христо́вых служи́телю, богому́дрый учи́телю и апо́стольских слове́с изря́дный изъясни́телю, оте́ческих добротолю́бных сказа́ний списа́телю, христиа́нскаго благоче́стия изя́щный пропове́дниче и жи́зни духо́вныя иску́сный наста́вниче, по́двигов мона́шеских усе́рдный ревни́телю и всем лю́дем благода́ти хода́таю! Ны́не к тебе́, на Небесе́х Бо́гу предстоя́щему и о нас моля́щемуся, припада́ем и си́це взыва́ем: испроси́ у всеще́драго Бо́га Це́ркви Росси́йстей и стране́ на́шей мир и благостоя́ние, святи́телем Христо́вым – и́стины Боже́ственный досто́йное охране́ние, па́ствы до́брое окормле́ние, лжеучи́телей и еретико́в изря́дное посрамле́ние; подвиза́ющимся – смире́ние, страх Бо́жий и чистоту́ душе́вную и теле́сную; учи́телем? боговедение и му́дрость, уча́щимся? ре́вность и по́мощь Божию; и всем правосла́вным – утвержде́ние на пути́ ко спасе́нию, да вку́пе с тобо́ю просла́вим Бо́жию Си́лу и Прему́дрость, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, со Безнача́льным Его́ Отце́м, с Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святитель Феофан, Затворник Вышенский (в миру Георгий)

Родился 10 января 1815 года в селе Чернавское Орловской губернии в семье священника Василия Тимофеевича Говорова. Мать его Татьяна Ивановна была дочерью священника.

В 1837 году Георгий окончил Орловскую духовную семинарию и поступил в Киевскую духовную академию. В 1841 году он принял монашество с именем Феофан и окончил академию. Затем будущий святитель преподавал в Санкт-Петербургской духовной академии (СПДА).

В 1847 году иеромонаха Феофана направили в Иерусалим в составе Русской Духовной Миссии. Начальником Миссии был архимандрит (затем – епископ) Порфирий (Успенский). Отец Феофан посетил Святые места, древние монашеские обители, беседовал со старцами Святой Горы Афон, изучал писания отцов Церкви по древним рукописям. Он овладел греческим и французским языками, ознакомился с еврейским и арабским.

В 1855 году будущий святитель в сане архимандрита преподавал в СПДА, затем был ректором Олонец- кой духовной семинарии. С 1856 года он – настоятель посольской церкви в Константинополе, с 1857 года – ректор СПДА.

В 1859 году архимандрит Феофан был хиротонисан во епископа Тамбовского и Шацкого. Святитель Феофан устраивал церковноприходские и воскресные школы, заботился о повышении образования духовенства. С июля 1863 года он на Владимирской кафедре. Все духовные академии избрали его почетным членом, а СПДА удостоила и звания доктора богословия,

В 1866 году по прошению святитель был уволен на покой в Успенскую Вышенскую пустынь Тамбовской епархии. Время после богослужения и молитвы святитель Феофан посвящал письменным трудам. После Пасхи 1872 года он ушел в затвор. Святитель совершал богослужения, занимался литературно-богословскими трудами (истолкованием Священного Писания и переводом творений древних отцов и учителей), писал много писем. Он отмечал: «Писать – это служба Церкви нужная... Лучшее употребление дара писать и говорить есть обращение его на вразумление грешников».

Святитель Феофан оказал глубокое влияние на духовное возрождение общества. Его учение подобно учению святого старца Паисия Величковского, особенно рассуждения о старчестве и умной молитве. Наиболее значительные труды святителя – «Письма о христианской жизни», «Добротолюбие» (перевод), «Толкование апостольских посланий», «Начертание христианского нравоучения».

Святитель Феофан мирно скончался 6 января 1894 года, в праздник Крещения Господня; при облачении на лице его просияла блаженная улыбка. Он был погребен в Казанском соборе Вышенской пустыни. В 1988 году святитель Феофан, Затворник Вышенский, прославлен в лике святых.

* * *

29

Запрети́в – угрожал

30

Пругла зе́льная – западня крепкая

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-05-11 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: