И ныне, Богородичен или Крестобогородичен.
Подобен: О преславнаго чудесе́!
Что зримое виде́ние,/ еже Мои́ма очи́ма видится, о Владыко:/ Содержа́й всю тварь,/ на Древо воздви́жен быв,/ и умираеши, всем дая́й жизнь,/ Богородица, плачущи, глаголаше,/ егда узре́ на Кресте́ возноси́ма/ из Нея неизреченно возсиявшаго/ Бога и Человека.
Тропарь, глас 1:
Мужествовавше во Христе противу безбожнаго царя,/ мученицы святии,/ и того неверие иудейское во Христа обличивше,/ прияша мук томление и главам усечение;/ тем восхвалиша тя Ангели,/ и верных роди тя прославляют, Арефо,/ и пострадавших с тобою,/ яко молящихся присно о душах наших.
Слава, и ныне, Богородичен или Крестобогородичен
На утрени
Оба канона Октоиха, и мучеников, на 4.
Егоже краегране́сие:
Мученический собор Богокрасне воспоем песнь ми.
Творение Феофа́ново. Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Песнь возсле́м, людие,/ чу́дному Богу нашему,/ свободившему Изра́иля от работы,/ песнь победную по юще и вопию́ще:/ пои́м Тебе, Единому Владыце.
Мучениче, страстотерпче Христов, Аре́фо всеблаженне,/ молитвами твоими и су́щих с тобою мучеников ум мой просвети́:/ яко да воспою́ вашу светоно́сную и Божественную память.
Выспрь житие́ я́ве на Небесе́х стяжа́в, Богоблаженне, Христовым подобием,/ себе пре́дал еси желанием мучения/ беззаконным евреем, Богомудре.
Глагол преступи́в Божий,/ евре́ин пребеззако́нный и непра́веднейший/ Богоизбра́нное стадо Христово погуби́:/ оба́че восприя́ше суд праведным и Божественным Про́мыслом.
Стезю́ ше́ствовав неуклонно, к Небеси веду́щую,/ Христу приве́л еси мученический собор, Аре́фо всехвальне,/ всякаго возраста и ро́да всякаго со́бранный.
|
Богородичен:
Пе́сньми Пресвятую, вернии, Марию похва́лим,/ Богоматерь Обрадованную,/ покров Божественный, тихое пристанище,/ всех верных Предстательницу.
Песнь 3
Ирмос: Небеснаго кру́га Верхотворче, Господи,/ и Церкве Зижди́телю,/ Ты мене утверди́ в любви Твоей,/ желаний кра́ю, верных утверждение,/ Едине Человеколюбче.
Утвержде́нну зря́ще Креста благодатию Твою Церковь,/ еврейстии о́троцы пребеззако́ннии,/ завистию та́юще,/ и ра́нами многообра́зными неща́дно му́чаху,/ Едине Человеколюбче.
Ядоме́тный язы́к зловернии иму́ще и Тя ху́ляще,/ сих прароди́тели Избавльшаго древняго мучительства,/ в Тя верующия, Спа́се, закла́ша.
Создавый наедине́ Богодейственным ма́нием человеческая сердца́,/ кто Про́мысла Твоего глубину́ возможет пости́гнути,/ яко стадо, еже, Христе, собрал еси,/ волко́м пре́дал еси.
Богомудрое твое стадо,/ ва́рварскими мечи́ ссека́емо,/ усердно призываше Тя:/ приими ду́хи и ду́ши наша, Спа́се,/ и к свету наста́ви Царствия Твоего.
Богородичен:
Умерщвле́на мя дре́вле, к жизни, Пречистая, па́ки возвела́ еси,/ едина Ипостасную Жизнь рождшая,/ Ейже прирази́вшися, расто́ржеся я́ве враждебнейшая смерть.
Седален, глас 8. Подобен: Премудрости
Креста силою вооружився и верою огради́в град твой,/ де́лы посрами́л еси мучителево свере́пство,/ терпения же образ Божественнаго быв,/ привел еси Христу мученики./ Тем, сошедшеся, по до́лгу почтим, Арефо прехвальне,/ всепра́зднственную память твою,/ страстоносче всеславне, моли Христа Бога грехо́в оставление пода́ти/ честву́ющим любовию святую память твою.
|
Слава и ныне, Богородичен:
В напа́сти многоплете́нныя впад от враг видимых и невидимых,/ бурею одержи́м безчисленных согрешений моих,/ и, яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая,/ ко приста́нищу притекаю Твоей благости./ Темже, Пречистая,/ из Тебе Воплощенному безсе́менне, молися прилежно о всех рабе́х Твоих,/ непрестанно моля́щихтися, Богородице Пречистая,/ моля́щи Его при́сно согрешений оставле́ние дарова́ти/ воспевающим достойно славу Твою.
Крестобогородичен:
Агнца и Па́стыря, и Изба́вителя/ Агница зрящи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи,/ и, горько рыда́ющи, вопияше:/ мир у́бо радуется, прие́мля Тобою избавле́ние,/ утро́ба же Моя гори́т, зрящи Твое распятие, еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпели́ве Господи, милости бе́здно и источниче неисчерпаемый,/ умилосердися и даруй согрешений оставле́ние,/ верою поющим Божественныя страсти Твоя.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя крепость, Господи,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое радование,/ не оставль не́дра о́тча/ и нашу нищету посети́в./ Тем с пророком Аввакумом зову́ Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Собор, укрепляем благодатию,/ и лик Божественный и пресветлый,/ мученически множество стражда́, во́инство победоносное,/ Арефу иму́ще чиноначальника,/ да пое́тся любовию че́стно песнопою́щими:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
|
Твоим содержащей разумом Богомудрый град твой, пребогате,/ седи́ною светя́щяся честно́ю,/ к пребеззаконным му́жески подвиза́ся,/ и, победу взем, песнопое́т Спа́су:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Законом новым Животворящаго Духа огражда́ем,/ закон пи́смене попира́я,/ благоче́стный град/ преодоле́ душевною чистотою и нравом благородия, Христу песнопоя́:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Воистину град Божий явился еси пречестны́й/ и мучеников Божественное жили́ще,/ и о тебе поются светло ныне преславная, ве́лия же и ди́вная,/ лик бо поющих Владыце приво́диши:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Богородичен:
Из Давидова царскаго прозя́бши сро́дства,/ Всецарствующаго прежде век,/ из Отца Слова неизреченно и па́че ума́ возсиявшаго, родила́ еси, Дево./ Тем Тя, Богородицу, Богомудренно вернии ублажа́ем.
Песнь 5
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси/ от лица Твоего, Свете незаходимый,/ и покрыла мя есть чужда́я тьма, окаяннаго,/ но обрати́ мя и к свету заповедей Твоих/ пути моя напра́ви, молю́ся.
Богозванный собор и Богоблаженный,/ подвиза́яся, и те́пле друг друга укрепляюще, и способствующе,/ от беззаконных Христа ради заклатися,/ благославно, добропобеднии,изво́лиша.
Укре́пльшеся верою и благочестия ре́вностию распаля́еми,/ уго́дницы Твои, Христе,/ пребеззаконных страха не убоя́шася,/ и, Твоею любовию целомудренно свя́зани,/ сами волею преда́шася.
Бога Божественным Промышле́нием/ и неизбежным Про́мысла судьба́м всю жизнь свою возложи́вше,/ собор Божественный,/ к пребеззаконным еврейским скверноубийством благоде́рзостно,/ до́блии, устреми́шася.
На Тя надеющеся и ве́ровавше ныне Воскресению Твоему,/ Твои, Спасе, мученицы, не ретя́щеся, ниже́ во́пляще,/ беззаконными за Твое исповедание убие́ни быша,/ до́блественнейшии.
Богородичен:
Божие Бог Слово,/ прежде век Отцу Соприсносу́щный,/ благоутробия богатством во утро́бу Твою всели́вся,/ обнища́, и Человек яви́ся на земли́, плоть быв,/ Дево Богородице Всепетая.
Песнь 6
Ирмос: Очисти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззакония моя,/ и из глубины зол возведи, молюся:/ к Тебе бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Боже спасения моего.
Кровию Христовою зна́менавшеся, святии,/ кро́ви своя́ усердно излия́ша, славнии мученицы,/ и ныне ца́рствовати с Ним сподо́бишася.
Мир пророчески глаго́лаху язы́цы немотству́ющии,/ пропове́даху Христа младенцев немова́ния,/ девы Богомудрыя за благочестие сами себе́ Богу принесо́ша.
Отдели́ся тебе свет,/ возсияющ исцеления бога́тно от Христа,/ Арефо Богоглаголиве,/ к Немуже изшел еси,/ еще иска́пая по́ты страдания.
Множество Тебе мученическое/ Божественно, Спа́се, приведе́ся:/ о́крест Тебе ли́цы святых, лику́юще,/ просят оставления грехов/ тех присно прославля́ющим.
Богородичен:
Возсия́ от Сиона высочайшаго Благолепие/ приятием плоти по соединению неизреченно/ из Тебе, Неискусобрачная, оде́ян,/ и мир просвети́.
Кондак, глас 4. Подобен: Явился еси днесь
Веселия хода́тай нам наста́/ светоносный днесь страстотерпец праздник,/ егоже совершающе, славим в Вышних сущаго Господа.
Икос:
Ум мой просвети́, Христе,/ зарею подвигов Арефы до́бляго/ и всех святых, с ним пострадавших:/ первый бо всех явися верный,/ мужески ополчи́вся на отме́щущих воплощение,/ Тебе, па́че естества вопло́щшагося и ро́ждшагося,/ да нас изба́виши от ле́сти/ и пока́жет и небла́зненно хотящим ше́ствовати путь свидетельства, имже страдальцы ходи́ша,/ Тя пою́ще в Вышних сущаго Господа.
Песнь 7
Ирмос: Божия снизхождения/ огнь устыде́ся в Вавилоне иногда,/ сего ради о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю,/ яко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.
Крове́й пото́цы страдалец Твоих источают исцеления,/ верою тех память похваля́ющим,/ и Тебе, Творцу, усердно зовущим:/ благословен еси, Боже отец наших.
Посрами́ша весь, победоносцы, беззаконных совет,/ яко Божественным разумом и остроумием украша́еми,/ и, веселящеся, закала́еми поя́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.
Матери щедрыя, яко уя́звлени Твоею любовию, Христе,/ не пощаде́ша детей, но в пещи́ попаляемыя,/ тебе, Владыце, взывающе поя́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.
Свещи́ страдания де́вства светло вже́гше,/ в Божии черто́зе, Богоноснии,/ веселя́щеся с мудрыми девами, зовут:/ благословен еси, Боже отец наших.
Богородичен:
Душ очищение и спасения Ходатаица еси,/ верою Тя и любовию, Божию Матерь, возвеща́ющим/ и Сыну Твоему согласно зовущим:/ благословен еси, Боже отец наших.
Песнь 8
Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучитель/ Богочестивым неи́стовно разжже́,/ силою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ священницы, воспойте,/ лю́дие, превозноси́те во вся веки.
Не в законе бысть я́ве соверше́ние, но в Христе спасение даде́ся,/ вопия́ху мученицы, богоубийцам глаголюще./ Тем, ра́дующеся, закаля́емся вси/ и умираем усердно, Тому песнопою́ще:/ лю́дие, превозносите Христа во веки.
Тайнонауча́ет младенец и учи́т безумныя к Твоему образу зре́ти пречистому, Христе,/ и веру прия́ти пришествия Твоего на земли́,/ и утаи́вся пребеззаконных рук, в пла́мень вни́де с рождшею, поя́:/ лю́дие, превозноси́те Его во веки.
На земли́ мученицы благочестно подвиза́вшеся,/ на Небеса́х от Христа венцы достойно прия́ша,/ радостно отше́дше, иде́же веселящихся жили́ще,/ верою песнопою́щих и вопию́щих непрестанно:/ лю́дие, превозноси́те Его во веки.
Победи́вше, святи́и, лю́таго миродержца и служа́щия того хотением,/ ко Вседержителю и всех Господу со дерзнове́нием и радостию неизрече́нною преидо́сте, вопию́ще:/ свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Его во веки.
Богородичен:
За ны моли́ся Сыну Твоему и Господу,/ чисто и истинно поющия Тя/ и Тя, Богоматерь, исповедающия, Пречистая,/ грехо́в прося́щи разреше́ния,/ получи́ти же спасение верно поющим:/ свяще́нницы, благослови́те,/ лю́дие, превозноси́те Его во веки.
Песнь 9
Ирмос: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Божия снизхождения,/ я́ко Вышний волею сни́де даже и до плоти,/ от Девическаго чрева быв Человек:/ темже Пречистую Богородицу, ве́рнии велича́ем.
Прича́стницы славы Христовы, общева́вшеся смерти бы́сте, святии мученицы,/ и Царствия диади́мою украси́стеся све́тло./ Богу же предстои́те, нам просяще спасения душевнаго, достославнии.
Законнии яви́стеся Христо́ви во́ини и непобеди́мии мученицы,/ Аре́фо всемудре и со страда́вшими с тобою усердно,/ со страстоте́рпицами жена́ми, девы отрокови́цы,/ темже мо́лим:/ прилежно о нас моли́теся.
Упра́ви, Сло́ве Божий, жизнь мою́ и окорми́, Владыко,/ угодников Твоих моле́ньми лю́бящих Тя,/ и сподо́би тех соприча́стнику бы́ти, грехи́ моя́ презира́я/ яко Благ и Человеколюбец.
Богородичен
Селе́ние была еси Божие, Невместимаго во чреве вмещшая/ и, прежде Безплотнаго, воплоще́нна нам порождшая./ егоже ныне умоли́, Чистая, прегреше́ний оставле́ние всем дарова́ти,/ верою Тя при́сно величающим.