Й день
Преподо́бнаго отца на́шего Дими́трия, Прилу́цкаго чудотво́рца
На ма́лой вече́рни
Стихи́ры на 4, глас 1. Подо́бен: Небе́сных чино́в:
Доброде́телию Боже́ственною, преблаже́нне Дими́трие,/ на Небе́сныя сла́вныя кру́ги возше́л еси́,/ не во мра́це заше́д неве́дения,/ но в благода́ти Боже́ственней яви́лся еси́,/ прие́мля неизрече́нная сия́ния.
Умо́м просвеще́нным,/ ду́шу твою́, о́тче, просвети́в, освяти́лся/ и от земны́х преста́вился еси́ в Христо́во Ца́рствие, Дими́трие преблаже́нне./ В по́стницех ты све́тел яви́лся еси́,/ пи́щи нестаре́емыя ны́не насыща́яся,/ Боже́ственною сла́вою облиста́ем.
Тро́ица Безнача́льная и Единосу́щная,/ яви́ тя Себе́ селе́ние, Богоно́се Дими́трие,/ и показа́ тя пресве́тла свети́льника./ От жите́йских мяте́жей уклони́лся еси́ се́рдцем/ и житие́ с Небе́сными приобре́л еси́.
Сла́ва, глас 3:
Преподо́бне о́тче Дими́трие,/ кре́пким поще́нием и жесто́ким воздержа́нием,/ по́том и труды́ стезю́ сию́ соверши́л еси́/ и, я́ко в сла́достех, почива́еши, ра́дуяся,/ Ева́нгельски же моли́твою и посто́м полки́ де́монския прогоня́еши./ Те́мже со А́нгелы водворя́ешися во Ца́рствии Небеснем/ и ны́не Христа́ Бо́га моли́/ о ве́рою хва́лящих всечестну́ю па́мять твою́.
И ны́не, Богоро́дичен.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2. Подо́бен: До́ме Евфра́фов:
Я́ко преходя́щую жизнь,/ я́же на земли́, презре́л еси́, блаже́нне,/ тем сподо́бился еси́/ улучи́ти жи́зни Божественныя/ и Того́ прия́л еси́ сия́ние, Богоно́се.
|
Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.
Любве́ ра́ди Христо́вы,/ преподо́бне Дими́трие,/ пло́ти рачи́тельное умертви́л еси́ мудрова́ние/ и ду́шу, от страсте́й свобо́дну,/ Богови предста́вил еси́.
Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Бо́дренными моли́твами/ и сле́зными исто́чники/ Це́ркви ве́рных/ обогати́л еси́,/ Богоблаже́нне.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Вы́шнии Тя ли́цы,/ Богоро́дице Де́во,/ пою́т с ни́жними,/ сла́вяще непреста́нно/ Рождество́ Твое́ Пречестно́е.
Тропа́рь пи́сан на вели́цей вече́рни.
На вели́цей вече́рни
Блаже́н муж:
на Го́споди, воззва́х: поста́вим стихо́в 8 и пое́м стихи́ры, глас 2. Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:
Свети́ло вели́кое яви́ся нам днесь,/ мир весь просвеща́юще Богодарова́нными чудесы́, о́тче преподо́бне./ Я́коже исто́чник неисчерпа́емый показа́лся еси́,/ я́ко струи́ чуде́с то́чиши исцеле́ния/ ве́рою приходя́щим ти, блаже́нне,/ и припа́дающим ко гро́бу твоему́ свято́му:/ да́руеши же душа́м и телесе́м здра́вие неоску́дно,/ боля́щим вели́кое врачева́ние,/ чудотво́рче о́тче наш Дими́трие,/ и о нас ны́не моли́ся ко Спа́су Христу́,/ пра́зднующих ве́рою че́стную па́мять твою́.
Сла́вы и че́сти ны́нешния не восхоте́в,/ того́ ра́ди оста́вил еси́ твое́ оте́чество/ и, о Бо́зе вся́чески в ми́ре просла́вився, чудотво́рец яви́лся еси́./ Отту́ду бо отбежа́в, в пусты́ни при вода́х пре́был еси́,/ и па́ки посреди́ ми́ра пожи́л еси́,/ уедини́вся душею, блаженне, от мирски́х/ и Божиею благодатию оби́тель соста́вив,/ в нейже, потруди́вся, преста́вился еси́,/ идеже лежа́т честный мо́щи твоя́./ Бо́гу бо тя па́че прославляющу,/ ты же, исцеле́ния от Него́ прося́ приходя́щим ти с ве́рою, блаженне,/ и нас ны́не не забуди в моли́твах ко Христу́, Спаси́телю на́шему.
|
На земли́, я́ко А́нгел, по́жил еси́ в телеси́,/ души́ плоть повину́л еси́,/ поще́нием же и воздержа́нием мно́гим/ светлообра́зен всегда́ явля́яся,/ украси́ бо ся душе́ю, блаже́нне,/ Святе́й Тро́ице оби́тель тебе́ соде́лал еси́./ И дарова́ния чуде́с сподо́бися,/ больны́я и прокаже́нныя исцеля́я/ и стра́ждущим от духо́в нечи́стых проще́ние подава́я,/ и нас изба́ви от враг ви́димых и неви́димых всегда́,/ пра́зднующих святу́ю па́мять твою́.
И́ны стихи́ры, глас 8. Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:
Преподо́бне о́тче Дими́трие,/ ты Ева́нгельски Го́спода Бо́га возлюби́л еси́,/ Боже́ственное Его́ и́го/ на ра́мена своя́ взял еси́/ и Крест Госпо́день я́ко ле́гкое Его́ бре́мя поне́сл еси́,/ не возвраща́яся на сла́сти вре́менныя,/ и был еси́ упра́влен в Ца́рствие Бо́жие./ Те́мже и ны́не непреста́нно Христа́ моли́/ спасти́ся душа́м на́шим.
|
Преподо́бне о́тче Дими́трие,/ твоему́ Владыце Христу́ подража́тель был еси́,/ я́ко бо благода́ть Свята́го Ду́ха прия́л еси́,/ та́ко и подае́ши исцеле́ние неду́гующим,/ разсла́бленныя моли́твами твои́ми к Бо́гу/ сотворя́еши здра́вы./ И был еси́ мона́хом похвала́ и утвержде́ние/ и моле́бник ко Спа́су/ о всех, к тебе́ притека́ющих.
Преподо́бне о́тче Дими́трие,/ бу́дущия ра́ди жи́зни/ до́блественне моли́твою и посто́м Бо́гу угоди́л еси́/ и неви́димых враг шата́ния и ко́зни попра́л еси́,/ си́лою Креста́ Христо́ва укре́пился;/ те́мже и по сме́рти ны́не, ра́дуяся, живе́ши./ Сего́ ра́ди и мы днесь вопие́м ти, блаже́нне:/ мо́ли Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, глас 8:
Укра́шен доброде́тельми духо́вными,/ преподо́бне о́тче наш Дими́трие,/ просла́ви бо тя Госпо́дь Бог житие́м же и чудесы́,/ в преставле́нии же твое́м ду́ши ве́рных облагоухал еси́ и телеса́./ И ны́не, блаже́нне, и нас моли́твами твои́ми очи́сти от вся́ких грехопаде́ний,/ пра́зднующих святу́ю па́мять твою́/ и со стра́хом и любо́вию припа́дающих к твоему́ гро́бу чудотво́рному,/ о́браз подо́бия твоего́ любе́зно целу́юще./ Не преста́й моля́ся за твое́ ста́до Богозва́нное,/ я́ко да ми́лостивый Госпо́дь спасе́т ду́ши на́ша.
И ны́не, Богоро́дичен: Царь Небе́сный / за человеколю́бие на земли́ яви́ся, / и с челове́ки поживе́: / от Де́вы бо Чи́стыя плоть прие́мый, / и из Нея́ проше́дый с восприя́тием. / Еди́н есть Сын, сугу́б естество́м, / но не Ипоста́сию. / Те́мже соверше́нна Того́ Бо́га/ и соверше́нна Челове́ка вои́стину пропове́дающе, / испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего: / Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная, / поми́ловатися душа́м на́шим.
Вход. Проки́мен дне. Чте́ния 3.
Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (глава́ 3):
Пра́ведных ду́ши в руце́ Божией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти,/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от нас ше́ствие – сокруше́ние;/ они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим, а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше,/ вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всеплодие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсияют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиеся на Него разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во и́збранных Его́.
Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (глава́ 4):
Пра́ведник, а́ще пости́гнет скончатися, в поко́и бу́дет./ Ста́рость бо честна́ не многоле́тна,/ ниже́ в числе́ лет исчита́ется./ Седи́на же есть му́дрость челове́ком,/ и во́зраст ста́рости – житие́ нескве́рное./ Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бы́сть,/ и живы́й посреде́ гре́шник, преста́влен бысть./ Восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зума его́/ или́ лесть прельсти́т ду́шу его́./ Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая/ и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив./ Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга,/ уго́дна бо бе Господеви душа́ его́,/ сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия./ Людие же ви́девше, и не разуме́вше,/ ни́же поло́жше в помышле́нии таково́е,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.
Прему́дрости Соломо́ни чте́ние (гла́вы 5 и 6):
Пра́ведницы во ве́ки живу́т,/ и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия/ и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни,/ зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́/ и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ пра́вды/ и возложи́т шлем – суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобеди́мый – преподо́бие,/ поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие,/ спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины/ и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т./ И, от каменоме́тныя я́рости испо́лнь, паду́т гра́ды./ Вознегоду́ет на них вода́ морска́я,/ ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух си́лы,/ и, я́ко ви́хор, разве́ет их,/ и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние,/ и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте,/ навы́кните, судий конце́в земли́./ Внуши́те, держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́к./ Я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам/ и си́ла от Вы́шняго.
На лити́и, стихи́ры, глас 1:
На Не́бо теку́щею, о́тче, стезе́ю ходи́ти изво́лил еси́,/ бу́дущия жи́зни жела́я,/ того́ ра́ди во вре́менней сей жи́зни, путь у́зкий ше́ствуя,/ простра́нная же сладостра́стия отрева́я,/ кра́йнее же житие́ воздержа́нием препроводи́л еси́,/ смиреному́дрием ни́жния сла́вы отбеже́,/ вы́шняго гра́да Иерусали́ма смотря́я/ сла́вы же и красоты́, и ве́чным благи́м насле́дник яви́лся еси́,/ и по́честь трудо́в твои́х от Христа́ прия́т./ Его́же, Дими́трие блаже́нне, моли́ о душа́х на́ших.
По́стником похвалу́, днесь Дими́трия почти́м,/ на земли́ бо я́ко А́нгела пожи́вшаго,/ ревни́теля же Илии́ Фесви́тянина,/ усугу́бившаго Елиссею благода́ть духо́вную./ Сей же своему́ ста́ду оста́ви сугу́бая благоуха́ния,/ Боже́ственных арома́т в преставле́нии свое́м испо́лни,/ и по сме́рти бо процвете́ чудесы́,/ я́ко дре́во Богосажде́нно при исхо́дищих вод,/ насыща́я днесь ве́рою творя́щих па́мять его́ пи́щею духо́вною/ и Спа́су Христу́ служа́щих преподо́бием и пра́вдою.
Ле́ствица Боже́ственная и честна́я, на высоту́ доброде́тели возводя́щая,/ всем яви́ся Богоприя́тное жити́е твое́./ Тезоимени́т быв Селу́нскому Дими́трию,/ в ми́лости же рачи́тель того́ милосе́рдию был еси́, преподо́бне:/ он у́бо свой град от пога́ных изба́ви,/ ты же, святе, иногда́ свой град от междоусо́бныя ра́ти сохрани́л еси́;/ он не́когда от плене́ния челове́ки износя́ на пра́здник свой,/ ты же, блаже́нне, всегда́ свобожда́я стра́ждущия от нечи́стых бесо́в,/ и́мя твое́ нарица́ющия то́кмо./ Те́мже и мы вопие́м ти:/ о́тче наш Дими́трие,/ со все́ми святы́ми моли́ о нас Еди́наго Человеколю́бца Христа́,/ спаса́ющаго ду́ши на́ша.
Сла́ва, глас 6:
Ра́дуйся и весели́ся, Росси́йская всесвяще́нная Це́рковь Божия,/ со свяще́нными и с князи благочести́выми,/ и́ноки же и просты́я/ блаже́ннаго Дими́трия днесь па́мять почита́юще,/ духо́вне соше́дшеся, пра́зднуем/ и, честны́й гроб его́ обстоя́ще,/ любе́зно покланя́ющеся,/ мо́лимся, реку́ще:/ ра́дуйся, преподо́бне Дими́трие,/ свети́льниче пресве́тлый и врачу́ боля́щим,/ моли́твенниче ко Спа́су Христу́ Бо́гу на́шему/ о и́же ве́рою и любо́вию притека́ющих к тебе́/ спасти́ся душа́м на́шим.
И ны́не, Богоро́дичен:
Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, / Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, / в мя Оболки́йся, / пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. / Те́мже Ти, Всечи́стая, / я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, / вои́стинну вопие́м немо́лчно: / ра́дуйся А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, / Предста́тельство и Покро́ве, / и Спасе́ние душ на́ших.
На стихо́вне стихи́ры, глас 5. Подо́бен: Ра́дуйся:
Ра́дуйся, свяще́нная главо́,/ преподо́бне о́тче наш Дими́трие,/ А́нгельским лико́м собесе́дниче в Вы́шних;/ на земли́ бо доброде́тельно по́жи́л еси́/ и яви́лся пречи́сто и нескве́рно зерца́ло,/ Ду́ха Свята́го заря́ми блиста́яся, пребога́те,/ и, озаря́ем, зрел еси́ бу́дущая./ Те́мже Христа́ Бо́га моли́/ пода́ти ду́шам на́шим ве́лию ми́лость.
Стих: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.
Ра́дуйся, свяще́нная главо́,/ по́стников непоколеби́мый сто́лпе/ и непобеди́мый побо́рниче,/ страсте́й посека́я коре́ния,/ бе́сов стремле́ния погуби́л еси́,/ кре́стным ору́жием вся козноде́йства отгоня́я,/ и по преставле́нии твое́м жив Святе́й Тро́ице предстои́ши,/ за ны моля́ся,/ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода,/ в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
Ра́дуйся, свяще́нная главо́,/ преблаже́нне Дими́трие,/ моли́твою враги́ устраша́я/ и неи́стовыя на святы́ню судо́м Божиим сме́рти предая́й,/ с ве́рою же приходя́щим стра́стныя неду́ги отгоня́я,/ и ко́рчащияся ру́це исправля́я,/ и бе́сы от челове́к прогоня́я,/ моли́твою же и свяще́нныя воды́ кропле́нием/ мно́гим исцеле́ния подая́./ Христу́ помоли́ся/ дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Сла́ва, глас 8:
Преподо́бне о́тче наш Дими́трие,/ твоя́ мо́щи честны́я оби́льно источа́ют всегда́ исцеле́ния/ ве́рою приходя́щим к твоему́ гро́бу,/ благоуха́ния всех исполня́я духо́внаго/ и тьму бесо́вскую дале́че отгоня́я,/ све́том благоче́стия ве́рных сердца́ озаря́я./ Те́мже мо́лим тя, раби́ твои́/ вся́каго наве́та вра́жия нас изба́вити,/ я́ко да ра́достною душе́ю свято́е твое́ успе́ние духо́вно пра́зднующе,/ прославля́ем Спа́са на́шего, тебе́ просла́вльшаго,/ Еди́наго во святы́х Свои́х Бо́га на́шего.
И ны́не, Богоро́дичен:
Влады́чице, приими́ моли́тву раб Твои́х/ и изба́ви нас/ от вся́кия ну́жды и печа́ли.
Тропа́рь, глас 1:
Свы́ше от Бо́га, преподо́бне, благода́ть прия́л еси́ духо́вную/ и от Него́ у́бо позна́лся еси́, блаже́нне,/ того́ ра́ди и ты ду́хом позна́л еси́ лу́чшая Его́, бу́дущаго ве́ка пребыва́ние,/ и по́стнически испыта́вся во свои́х оби́телех./ И ны́не, со А́нгелы ликовству́я,/ Спа́су всех за ны моли́ся, свя́те Дими́трие,/ да вси́ вопие́м:/ сла́ва Да́вшему ти кре́пость./ Сла́ва Венча́вшему тя./ Сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.
Ин тропа́рь, глас 1:
Свы́ше от Бо́га преподо́бне, благода́ть прия́л еси́, Дими́трие пресла́вне,/ и Того́ си́лою укре́пля́ем,/ Ева́нгельски ходи́ти изво́лил еси́,/ отону́ду же и от Христа́ возме́здие трудово́м обре́те, всеблаже́нне,/ Его́же моли́/ спасти́ся душа́м на́шим.
Сла́ва, и ны́не,
Богоро́дичен: Гаврии́лу, веща́вшу Тебе́, Де́во, ра́дуйся, / со гла́сом воплоща́шеся всех Влады́ка, / в Тебе́, Святе́м Киво́те, / я́коже рече́ пра́ведный Дави́д; / яви́лася еси́ ши́ршая небе́с, / поноси́вши Зижди́теля Твоего́. / Сла́ва Все́льшемуся в Тя, / сла́ва Проше́дшему из Тебе́, / слава Свободи́вшему нас рождество́м Твои́м.
На у́трени
На Бог Госпо́дь: тропа́рь свято́му, два́жды.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.
По 1-й стихоло́гии седа́лен, глас 3. Подо́бен: Красоте́ де́вства:
Я́ко Безплотен, на земли́, о́тче, пожи́л еси́,/ превознося́щагося врага́ смири́л еси́,/ темже и ны́не с невеще́ственными во́инствы водворя́ешися, блаже́нне,/ и́же тамо, блаже́нства наслажда́яся,/ и нас помина́й, пра́зднующих па́мять твою́ днесь,/ да вси ра́достными гла́сы воспева́ем Спа́са на́шего Иису́са Христа́,/ благода́ть тебе́ дарова́вшаго исцеле́ний.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Слова,/ Еди́на Пречи́стая Ма́ти Де́во,/ чистото́ю А́нгелы превозше́дшая,/ па́че всех мене́ персть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми,/ очи́сти моли́тв Твои́х Боже́ственными вода́ми,/ подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.
По 2-й стихоло́гии седа́лен, глас 4. Подо́бен: Яви́лся еси́ днесь:
Я́ко со́лнце, возсия́в,/ заря́ми блиста́еши всему́ ми́ру/ издале́ча чудесы́ твои́ми,/ чудотво́рче Дими́трие,/ светоно́сче блаже́нне, преподо́бным похвала́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
В кров Твой, Пречи́стая Де́во, прибега́ющих,/ мольбу́ принеси́ о нас к Челове́колюбцу Бо́гу,/ спасти́ся рабо́м Твои́м.
По полиелеи седа́лен, глас 8. Подо́бен: Прему́дрости:
Сладостра́стия нощь посто́м, о́тче, утоли́в,/ и Бо́гу ду́шу свою́ непоро́чну соблю́л еси́,/ и прие́м от Спа́са благода́ть Свята́го Ду́ха/ исцеля́ти стра́ждущих телесы́ и ду́ши ве́рных просвеща́ти./ Сего́ ра́ди благода́рственно вопие́м ти:/ Дими́трие, о́тче наш,/ моли́ Христа́ Бо́га/ согреше́ний проще́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Воплоще́ннаго Бо́га от Твоея́ утро́бы ро́ждши, Пречи́стая,/ мене́, растле́ннаго грехи́, от прило́г лука́ваго укрепи́, Ма́ти Божия,/ и се́рдце мое́ очи́сти, Богоблагодатная, ма́терними Тво́ими моли́твами,/ да и аз благода́рно зову́ Ти:/ моли́ Христа́ Бо́га, Сы́на Твоего́, Мари́е Богоро́дице,/ поми́ловати ста́до Твое́, е́же стяжа́ла еси́, Всенепоро́чная.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са.
Проки́мен: Честна́ пред Господем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Господеви о всех,/ я́же воздаде́ ми? Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:
Возлю́блен бысть Бо́гом от чре́ва ма́терня,/ я́коже други́й Се́ргий преподо́бный вели́кий,/ о́тче Дими́трие,/ и с ним благоду́шственно Спаси́телю Бо́гу угоди́л еси́,/ и Свята́го Ду́ха сосу́д яви́лся еси́ избра́нный,/ и́нокующим жезл кре́пости/ и всем тре́бующим чудотво́рный пода́тель,/ испроси́ нам от Христа́ Спа́са, чтущи́м тя,/ ве́лию ми́лость.
Кано́н Богоро́дице, глас 2: Нетре́ну, необычну: со ирмосо́м на 6. И свята́го два кано́на, на 8.
Кано́н Богоро́дице, глас 2:
Ирмо́с: Нетре́ну, необы́чну, немо́кренно морску́ю ше́ствовав стезю́, избра́нный вопия́ше Изра́иль: Го́сподеви пои́м, я́ко просла́вися.
Невеще́ственная дре́вле ле́ствица, и стра́нно оледене́вший пу́ть мо́ря, Твое́ явля́ше Рождество́, Чи́стая, е́же пое́м вси́: я́ко просла́вися.
Си́ла Вы́шняго, Ипоста́сь Соверше́нная, Бо́жия Му́дрость, вопло́щшися, Пречи́стая, из Тебе́, к челове́ком бесе́дова (прибли́жися) я́ко просла́вися.
Про́йде сквозе́ две́рь непрохо́дную, заключе́нныя утро́бы Твоея́, пра́вды Со́лнце, Чи́стая, и ми́рови возсия́: я́ко просла́вися.
Кано́н преподо́бнаго Дими́трия, глас 2.
Песнь 1
Ирмо́с:В о глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть,/ препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.
Тебе́ твоего́ блаже́нне, уче́ния долг принося́ще,/ возда́ния простира́ем, вене́ц похвала́ми плету́ще;/ ты же ми́лостив яви́ся, пребога́те,/ твои́ми мольба́ми благода́ть нам пода́ждь духо́вную.
Всегуби́тельное стремле́ние страсте́й, о́тче, увяди́л еси́,/ слове́сным объят Богому́дрием,/ благопребы́тен бо был еси́ и благогла́сен,/ кро́ток же и смире́н,/ сло́вом прему́дрости, Дими́трие, и ра́зума венча́н.
Священноукраси́л еси́ себе́, о́тче, ра́зумом и де́тельным виде́нием благода́ти,/ Богоглаго́ливе Дими́трие, жела́я венца́ сла́вы Христо́вы,/ и тво́ю наде́жду изря́дно, преблаже́нне, не погреши́л еси́.
Целому́дрие удержа́л еси́ я́ве,/ кра́йнюю же кро́тость и высо́кое, Богоно́се, смире́ние,/ и́миже возвыша́ем,/ трудо́в твои́х де́йством и виде́нием, ра́дуяся, принесе́ся,/ вене́ц неувяда́емый прие́м.
Богоро́дичен: Тва́рей яви́лася еси́, Чи́стая, всех ви́димых и неви́димых превы́шши, Всенепоро́чная:/ Зижди́теля бо родила́ еси́,/ я́коже изво́ли воплоти́тися во утро́бе Твое́й./ Его́же со дерзнове́нием моли́ спасти́ пою́щия Тя.
Други́й кано́н преподо́бнаго, глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Пои́м Господеви,/ прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Че́рмное мо́ре,/ я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Даждь ми, Христе́, мой Спа́се, проще́ние мно́гих ми согреше́ний,/ я́ко да и мы почита́ем па́мять Твоего́ уго́дника, преподо́бнаго Дими́трия./ Его́же моли́твами, Бо́же, спаси́ нас.
Твои́ми моли́твами же и мольба́ми ми́лостиваго умоля́й Бо́га,/ преподо́бне о́тче наш Дими́трие,/ и грехо́вный мрак печа́ли нашея разори́,/ и благоду́шия утеше́ния нас духовнаго испо́лни.
От младе́нства ты, блаже́нне Дими́трие, позна́н бысть Бо́гом/ и, на Него́ наде́яся, наставля́ем на спаси́тельная Его́ повеле́ния./ Ему́же ны́не предстоя́ со дерзнове́нием, о нас помоли́ся.
Богоро́дичен: Еди́наго от Святы́я Тро́ицы Сло́ва и Сы́на родила́ еси́, Де́во Пречи́стая,/ Его́же с преподо́бными и пра́ведными моли́ о рабе́х Твои́х,/ ве́рою прося́щих грехо́в проще́ния.
Катава́сия: Отве́рзу уста́ моя́:
Песнь 3.
Кано́н Богоро́дице, глас 2:
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, сла́вное Твое́ смотре́ние, и просла́вих, Человеколю́бче, непостижи́мую Твою́ си́лу.
Се́ превознесе́ся Боже́ственная Гора́ до́му Госпо́дня, превы́шше си́л, Богома́терь я́вственнейше.
Зако́нов есте́ственных кроме́, Еди́на Де́во ро́ждши Влады́чествующаго тва́рию, сподо́билася еси́ Боже́ственнаго зва́ния.
Кано́н преподо́бнаго Дими́трия, глас 2.
Ирмо́с: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Господи,/ язы́ческая неплодя́щая це́рковь/ прише́ствием Твои́м,/ в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.
Просия́л еси́ в житии́ твое́м, Богоно́се Дими́трие,/ я́коже всесве́тлое со́лнце в ми́ре,/ и просвети́ и́же к тебе́ ве́рою и любо́вию приходя́щия/ и пою́щия тя.
Просвеща́ются концы́ уче́нии твои́ми, преподо́бне,/ я́коже бо свети́льник просвети́л еси́, Богоно́се, Це́рковь Христо́ву,/ о Не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.
Непорабоще́ну соблю́л еси́ ду́шу твою́ страстьми́/ и сластьми́ теле́сными, Богоно́се Дими́трие всече́стне,/ те́мже ны́не по достоя́нию восхваля́ем тя.
Богоро́дичен: Сказу́я иногда́ сокрове́нное та́инство, Отрокови́це, Тебе́ дре́вле Гаврии́л зовя́ше:/ ра́дуйся, Божия пала́то, в то́же всели́ся вся челове́ки обожи́, я́ко Милосе́рд.
Други́й кано́н преподо́бнаго, глас 8.
Ирмо́с: Ты еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.
Ты еси́, преподо́бне о́тче Дими́трие, послу́шатель Ева́нгельских слове́с,/ Самаго́ Го́спода рече́нию,/ вся любы́ ми́ра сего́ отве́рг и после́довал еси́ стопа́м Христо́вым;/ Ему́же с ли́ки А́нгел ны́не служа́,/ и о нас моли́ся, чту́щих тя.
В зако́нех по́стных поуча́яся, преподо́бный/ не осла́бися в нача́льных соверше́нных нача́лех, хотя́ угоди́ти своему́ Го́споду,/ Ему́же жела́тельне обещася усе́рдно да́же и до кончи́ны,/ до́ндеже сын Ца́рствия Его́ показа́ся.
Воздержа́нием кра́йним плоть твою́ умертви́л еси́, Дими́трие,/ сего́ ра́ди Ду́хом Боже́ственным окрили́вся,/ дости́гл еси́ священнонача́льных служи́телей,/ иде́же Небе́сных Бо́жиих слуг безпло́тных ра́дования.
Богоро́дичен: Благослове́нная, Всенепоро́чная Богоро́дице Де́во Мари́е, Сло́во Божие нам ро́ждшая,/ свобожда́ющаго Свои́х преподо́бных от тле́ннаго ми́ра,/ и́хже ра́ди нас спаса́ющаго.
Ин конда́к, глас 3:
Же́злом, свя́те Дими́трие, от Бо́га да́нным ти,/ лю́ди своя́ упасе́ на па́житех зако́на живоно́сна,/ зве́ря же неви́димаго шата́ние сокруши́ под но́зе тебе́ пою́щих,/ я́ко да в беда́х тя те́пла предста́теля и́мамы.
Седа́лен, глас 3. Подо́бен: Красоте́ де́вства:
Исправле́ние жития́ твоего́ всем просвеща́ет стопы́, Дими́трие о́тче,/ вои́стинну ве́рою подо́бящим ти ся;/ те́мже, и́же любо́вию блажа́т тя всегда́,/ спаса́й моли́твами твои́ми от вся́кия тесноты́,/ Христа́ Преблага́го моля́,/ преподо́бне блаже́нне досточу́дне.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Я́ко невозде́ланная, Де́во, Лоза́, красне́йший грозд прозябла́ еси́,/ источа́ющ нам вино́ спасе́ния,/ всех веселя́щее ду́ши же и телеса́./ Те́мже я́ко вину́ Тя до́брых блажа́ще при́сно,/ со А́нгелом вопие́м Ти:/ ра́дуйся, Благода́тная.
Песнь 4.
Кано́н Богоро́дице, глас 2:
Ирмо́с: У́гль Иса́ии проявле́йся, Со́лнце из де́вственныя утро́бы возсия́, во тьме́ заблу́ждшым, богоразу́мия просвеще́ние да́руя.
О́блацы весе́лия сла́дость кропи́те су́щым на земли́: я́ко Отроча́ даде́ся, И́же сы́й пре́жде ве́к, от Де́вы вопло́щься Бо́г на́ш.
Житию́ и пло́ти мое́й све́т возсия́, и дря́хлость греха́ разруши́: напосле́док от Де́вы без се́мене вопло́щься Вы́шний.
Кано́н преподо́бнаго Дими́трия, глас 2.
Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, вопло́щься,/ и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка./ Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Ты, Дими́трие, и́нокующим бысть вене́ц,/ не ка́мением многоце́нным укра́шен, но доброде́телию обло́жен,/ яви́лся еси́, блаже́нне, Богорадова́нное вои́стинну украше́ние.
Боже́ственную, Богому́дре, поче́л еси́ прему́дрость:/ те́мже дарова́нии тя сия́ одари́,/ сла́ву ве́чную тебе́ хода́тайствовавши,/ о́тче Дими́трие всече́стне.
Све́тлостию нрав твои́х и о́бразы бла́гости,/ преподо́бне Дими́трие, подо́бне пожи́л еси́,/ те́мже присту́пен ты всем бысть,/ всеблаже́нне и пречу́дне.
Богоро́дичен: Умерщвле́ния плод нам Е́ва принесе́,/ Ты же, Жизнь ро́ждши Ипоста́сную,/ а́бие испра́вила еси́ род наш, Богоневе́сто Пречи́стая.
Други́й кано́н преподо́бнаго, глас 8.
Ирмо́с: Услы́шах, Господи,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Боже́ство.
Рачи́тель сый ми́лостиваго Спаси́теля Христа́ твоего́,/ е́же ми́лостивно к Нему́ наказу́я не ктому́ согреша́ти,/ разсла́бленную жену́ исцели́л еси́, я́коже при купе́ли иногда́.
Яко́же дре́во воздержа́ния, при вода́х насажде́н был еси́, о́тче блаже́нне,/ и благора́слена лоза́ яви́лся еси́, износя́ благоче́стия гро́зды.
Не восхоте́ сла́вы се́я тле́нныя,/ па́че кня́зя вся́чески благочести́ваго,/ Царю́ Небе́сному хотя́ угоди́ти,/ от Него́же по́честь трудо́в свои́х прия́т нетле́нную.
Богоро́дичен: Бы́вшее под ле́том Сло́во,/ Возсия́вшаго от Отца́ безле́тно Богома́ти нам родила́ еси́,/ Его́же моли́ спасти́ пою́щия Тя.
Песнь 5.
Кано́н Богоро́дице, глас 2:
Ирмо́с: У́гль Иса́ии проявле́йся, Со́лнце из де́вственныя утро́бы возсия́, во тьме́ заблу́ждшым, богоразу́мия просвеще́ние да́руя.
О́блацы весе́лия сла́дость кропи́те су́щым на земли́: я́ко Отроча́ даде́ся, И́же сы́й пре́жде ве́к, от Де́вы вопло́щься Бо́г на́ш.
Житию́ и пло́ти мое́й све́т возсия́, и дря́хлость греха́ разруши́: напосле́док от Де́вы без се́мене вопло́щься Вы́шний.
Кано́н преподо́бнаго Дими́трия, глас 2.
Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком был еси́, Христе́ Бо́же:/ Тобо́ю бо, Владыко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́,/ от но́щи неве́дения/ приведе́ние има́мы.
Стремле́ние страсте́й безстра́стием удержа́л еси́,/ Богоно́се Дими́трие,/ виде́нии и дея́нии просвети́л еси́, о́тче, душе́вное устрое́ние.
Умо́м чи́стым и писа́нии духо́вными бесе́довал еси́,/ Богоглаго́ливе Дими́трие,/ виде́ния и дея́ния собра́в бога́тство, о́тче преподо́бне.
Прему́дрости глубину́ испыта́в, Дими́трие,/ дости́гл еси́ обрести́, ели́ко благопотре́бно,/ и би́сер многоце́нный боле́зньми стяжа́л еси́, преблаже́нне, ра́зума.
Богоро́дичен: Се во чре́ве, Богоро́дице Пречиста́я, Христа́ Бо́га па́че сло́ва име́ла еси́,/ я́коже Иса́ия провозгласи́,/ и вы́ше естества́ Сего́, Богороди́тельнице, родила́ еси́.
Други́й кано́н преподо́бнаго, глас 8.
Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти,/ Го́споди: спаси́ ны,/ Ты бо еси́ Бог наш,/ ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.
А́ще и земно́е оте́чество, блаже́нне Дими́трие, оста́вил еси́,/ вся́чески Богоимени́тну оби́тель совокупи́л еси́:/ те́мже пе́рвое оте́чество Небе́сное прия́т,/ со дерзнове́нием Христу́ за ны моли́ся.
Благоче́стия па́ки на стезю́, Дими́трие, наста́влен был еси́, о́тче,/ от Бо́га к неги́блемому наслажде́нию, посто́м и моли́твою в Вы́шняя приве́дься.
Зело́ ми́лостива и странноприи́мца показа́ тя Спас наш ми́рови, о́тче,/ врача́ боля́щим, Дими́трие,/ си́рым и убо́гим засту́пника любе́зна.
Богоро́дичен: Вои́стинну Тя, Ма́терь Божию, испове́дуем, и́стинную Богоро́дицу,/ Твои́м Рождество́м тле́ннаго осужде́ния изба́вльшиися,/ милосе́рдия ра́ди Человеколю́бца Бо́га к жи́зни нетле́нней по́звани бы́хом.
Песнь 6.
Кано́н Богоро́дице, глас 2:
Ирмо́с: Гла́с глаго́л моле́бных от боле́зненныя, Влады́ко, души́ услы́шав, от лю́тых мя́ изба́ви: Еди́н бо еси́ на́шего спасе́ния вино́вен.
Естество́ челове́ческое рабо́тающее греху́, Влады́чице Чи́стая, Тобо́ю свобо́ду улучи́: Тво́й бо Сы́н, я́ко а́гнец, за все́х закала́ется.
Вопие́м Ти́ вси́ и́стинней Богома́тери, прогне́вавшыя рабы́ изба́ви: Еди́на бо дерзнове́ние к Сы́ну и́маши.
Кано́н преподо́бнаго Дими́трия, глас 2.
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
Вселе́нней свети́ло пресве́тлое, о́тче, яви́лся еси́, Дими́трие,/ слове́с све́тлостию просвеща́я/ ве́рою и любовию к тебе́ притека́ющия.
Блаже́нное житие́ проше́л еси́,/ назда́в у́бо чу́вства, вне был еси́ мирска́го мятежа́/ и Бо́гу прибли́жился еси́, Дими́трие.
Я́ко добр, я́ко красе́н вене́ц,/ и́мже ны́не венча́лся еси́, прему́дре Дими́трие,/ доброде́тельми венча́ем,/ и над страстьми́ ца́рствовал преизря́дне.
Богоро́дичен: Вы́ше естества́ родила́ еси́, Де́во, и ве́чнуеши Де́ва,/ я́вльши и́стиннаго Божества́ Сы́на и Бо́га Твоего́ о́бразы.
Други́й кано́н преподо́бнаго, глас 8.
Ирмо́с: Ри́зу мне пода́ждь светлу,/ одея́йся све́том, я́ко ри́зою,/ Многоми́лостиве Христе́, Бо́же наш.
В души́ свое́й Боже́ственная бога́тства Ду́ха Свята́го собра́в,/ непорочну моли́тву и чистоту́ красноле́пну,/ бде́ние и воздержа́ние,/ сего́ ра́ди жили́ще Святе́й Тро́ице яви́ся.
Ри́зную ху́дость име́л еси́, пребога́те,/ в зиме́ же и ле́те не пременя́я, боле́зненно претерпе́л еси́ Бо́га ра́ди соверше́нно;/ те́мже Небе́снаго прия́тия насле́дник бы́ти сподо́бился еси́.
На земли́, я́ко А́нгел, Бо́гу послужи́л еси́ вся́чески,/ и ны́не у Него́ со Безпло́тными и с преподо́бными/ ра́достно лику́еши, преблаженне Дими́трие,/ благоуха́ния же чуде́с нам испусти́л еси́.