Богородичен: Я́ же невмести́маго все́ми, богора́дованная вмести́ла еси́, и ро́ждши па́че естества́ и сло́ва, того́ ми́лостива бы́ти все́м, Влады́чице, умоли́.
По вхо́де:
Тропа́рь, глас 2:
Хор: А по́столи, му́ченицы и проро́цы,/ святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии,/ до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии,/ дерзнове́ние иму́щии ко Спа́су,/ о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те// спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.
Тропа́рь, глас 2:
П омяни́, Го́споди, я́ко Благ, рабы́ Твоя́,/ и ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́:/ никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты,// моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Кондáк, глас 8:
С о святы́ми упоко́й/ Христе́, ду́ши раб Твои́х,/ иде́же несть боле́знь, ни печа́ль,/ ни воздыха́ние,// но жизнь безконе́чная.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богоро́дичен, глaс 8:
Т ебе́ и сте́ну, и приста́нище и́мамы,/ и моли́твенницу благоприя́тну к Бо́гу,// Его́же родила́ еси́ Богоро́дице безневе́стная, ве́рных спасе́ние.
Проки́мен суббо́ты, глас 8:
В есели́теся о Го́споде и ра́дуйтеся, пра́веднии.
Проки́мен заупоко́йный, глас 6:
Д у́ши их во благи́х водворя́тся.
Апо́стольское чте́ние дня:
2 Кор., зач. 185 (гл. 8, ст.1-5)
Б ра́тие, сказу́ю вам благода́ть Бо́жию, да́нную в це́рквах Македо́нских, я́ко во мно́зем искуше́нии скорбе́й избы́ток ра́дости их, и я́же во глубине́ нищета́ их избы́точествова в бога́тство простоты́ их. Я́ко по си́ле их, свиде́тельствую, и па́че си́лы доброхо́тни, со мно́гим моле́нием моля́ще нас, благода́ть и обще́ние служе́ния, е́же во святы́х, прия́ти нам. И не я́коже наде́яхомся, но себе́ вда́ша пе́рвее Го́сподеви, и нам во́лею Бо́жиею.
|
Апо́стольское чте́ние за упоко́й:
1 Сол., зач. 270 (гл. 4, ст.13-17)
Б ра́тие, не хощу́ вас неве́дети о уме́рших, да не скорбите́, я́коже и про́чии не иму́щии упова́ния. А́ще бо ве́руем, я́ко Иису́с у́мре и воскре́се та́ко и Бог уме́ршия во Иису́се приведе́т с Ним. Сие́ бо вам глаго́лем сло́вом Госпо́дним, я́ко мы живу́щии, оста́вшии в прише́ствие Госпо́дне, не и́мамы предвари́ти уме́рших. Я́ко Сам Госпо́дь в повеле́нии, во гла́се Арха́нгелове и в трубе́ Бо́жии сни́дет с небесе́, и ме́ртвии о Христе́ воскре́снут пе́рвее. Пото́м же мы, живу́щии оста́вшии, ку́пно с ни́ми восхище́ни бу́дем на о́блацех в сре́тение Госпо́дне на возду́се и та́ко всегда́ с Го́сподем бу́дем.
Аллилуа́рий суббо́ты, глас 4:
В оззва́ша пра́веднии, и Госпо́дь услы́ша их, и от всех скорбе́й их изба́ви их.
М но́ги ско́рби пра́ведным и от всех их изба́вит я́ Госпо́дь.
Аллилуа́рий заупоко́йный, глас 8:
Б лаже́ни, я́же избра́л и прия́л еси́, Го́споди, и па́мять их в род и род.
Ева́нгельское чте́ние дня:
Лк., зач. 29 (гл. 7, ст.2-10)
В о вре́мя о́но, вни́де Иису́с в Капернау́м. Со́тнику же не́коему раб боля́ зле, хотя́ше умре́ти, и́же бе ему́ че́стен. Слы́шав же о Иису́се посла́ к Нему́ ста́рцы иуде́йския, моля́ Его́, я́ко да прише́д спасе́т раба́ его́. Они́ же прише́дше ко Иису́сови, моля́ху Его́ то́щно, глаго́люще, я́ко досто́ин есть, е́же а́ще да́си ему́, лю́бит бо язы́к наш, и со́нмище той созда́ нам. Иису́с же идя́ше с ни́ми. Еще́ же Ему́ не дале́че су́щу от хра́мины, посла́ к Нему́ со́тник дру́ги, глаго́ля Ему́: Го́споди, не дви́жися, несмь бо досто́ин, да под кров мой вни́деши. Те́мже ни себе́ досто́йна сотвори́х приити́ к Тебе́, но рцы сло́во, и исцеле́ет о́трок мой. И́бо и аз челове́к есмь под влады́кою учине́н, име́я под собо́ю во́ины, и глаго́лю сему́: иди́, и и́дет, и друго́му: прииди́, и прии́дет, и рабу́ моему́: сотвори́ сие́, и сотвори́т. Слы́шав же сия́ Иису́с, чуди́ся ему́, и обра́щься иду́щему по Нем наро́ду рече́: глаго́лю вам, ни во Изра́или толи́ки ве́ры обрето́х. И возвра́щшеся по́сланнии обрето́ша боля́щаго раба́ исцеле́вша.
|
Ева́нгельское чте́ние за упоко́й:
Ин., зач. 16 (гл. 5, ст.24-30)
Р ече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: ами́нь, ами́нь глаго́лю вам, я́ко слу́шаяй словесе́ Моего́ и ве́руяй Посла́вшему Мя и́мать живо́т ве́чный, и на суд не прии́дет, но пре́йдет от сме́рти в живо́т. Ами́нь, ами́нь глаго́лю вам, я́ко гряде́т час, и ны́не есть, егда́ ме́ртвии услы́шат глас Сы́на Бо́жия и услы́шавше оживу́т. Я́коже бо Оте́ц и́мать живо́т в Себе́, та́ко даст и Сы́нови живо́т име́ти в Себе́ и о́бласть даде́ Ему́ и суд твори́ти, я́ко Сын Челове́чь есть. Не диви́теся сему́, я́ко гряде́т час, во́ньже вси су́щии во гробе́х услы́шат глас Сы́на Бо́жия, и изы́дут сотво́ршии блага́я в воскреше́ние живота́, а сотво́ршии зла́я в воскреше́ние суда́. Не могу́ Аз о Себе́ твори́ти ничесо́же. Я́коже слы́шу, сужду́, и суд Мой пра́веден есть, я́ко не ищу́ во́ли Моея́, но во́ли посла́вшаго Мя Отца́.
|
Прича́стен суббо́ты:
Р адуйтеся, пра́веднии о Господе, пра́вым подоба́ет похвала́
Прича́стен заупоко́йный:
Б лаже́ни, я́же избра́л, и прия́л еси́, Го́споди, и па́мять их в род и род.
А ллилу́ия (Три́жды.)
[1] Если вечерня служится отдельно от девятого часа, то после возгласа священника читается обычное начало:
Иерей: Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Чтец: Ами́нь.
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй, (трижды).
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Иерей: Я́ко Твое́ есть Ца́рство…
Чтец: Ами́нь. Го́споди, поми́луй (12 раз)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.
[2] По традиции, если сразу за вечерней следует утреня, после того, как хор пропоет «Утверди Боже..»,
священник взяв кадило дает возглас утрени: «Сла́ва Святей…» и чтец тутже начинает чтение шестопсалмия с Малого славословия: «Слава в Вышних… Господи, устне мои…»
[3] Если последование утрени совершается отдельно от вечерни, то после возгласа священника чтется обычное начало (см. сноску 1 на стр. 1)
[4] Данная ектения всегда произносится иереем.
[5] «Аллилуиа» обыкновенно поется трижды по трижды (ср.: Розанов В. Богослужебный Устав Православной Церкви. С. 754–755).
[6] Кафизма 17-я, разделяемая на две статии́, поется, по Уставу, на 2-й глас, без «захода» («Господи, помилуй» (трижды), «Слава, и ныне»); к каждому стиху 1-й статии́ поется припев: «Благослове́н еси, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м», к стихам 2-й статии́ припев: «Спа́се, спаси́ мя».
[7] А) В храме Господском и Богородицы – храма со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды), преподобного на 4 и Октоиха 1-й (мученичный) на 4.
Примечание. О пении канонов в храме Воскресения Христова в субботу см. Октоих, ч. 1, с. 699.
Б) В храме святого – канон преподобного со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды), храма на 4 и Октоиха 1-й (мученичный) на 4.