Примеры проблемных упражнений




 

1. Which of these musical instruments could Louis Armstrong play?

Flute Dulcimer Drum Trumpet

Tuba Bugle Russian gusli Lute

2. Listen to the tune played by Louis Armstrong. Which instrument is he playing?

3. What animals can visitors see in London Zoo? Match the names and the pictures.

In the Zoo you can see a giraffe and an elephant. The giraffe is tall and the elephant is tall. But the giraffe is taller than the elephant. The giraffe is the tallest animal in the world.

You can see a tiger and a crocodile. They are dangerous. The tiger is more dangerous then the crocodile. The tiger is the most dangerous animal in the Zoo.

Crocodiles are long and pythons are long. But pythons are longer then crocodiles. The python is the longest animal in the zoo. You can see many beautiful birds in the zoo. You can see an ostrich and a peacock. The peacock is more beautiful than the ostrich. The peacock s the most beautiful bird in the zoo.

4. What animal is this information about?

a) The whale is the biggest animal in the world

b) The elephant is the biggest animal on the land

c) The mosquito is the most dangerous animal

d) The zebra is faster then the giraffe

e) The Goliath frog is bigger than the squirrel

f) The leopard is smaller then the chimpanzee

5. Do you believe that this information is true?

6. At the breakfast table the Bennets are talking about an interesting event. What event they are talking about?

- “ I will not sell anything”

- “Perhaps Peter will sell his old pull toy”

- “I will not pull my boots in the sale. I will repair them”

- “Next week we will have a garage sale”

- “I think I will put my old teddy bear in the garage sale”

Какие формы глаголов используются для описания действий в будущем?

7. Прочитайте сказку «Потерянный день рождения». Напишите рядом с буквами, кто является героями сказки.

a) _______ b) ________ c) ________ d) _______

Once upon a time there lived a big father elephant with a mother elephant and their little elephant. His name was Yalmar.

One day Yalmar ran into the hills. He wanted to find what his father had forgotten.

Yalmar climed a little hill. Soon he heard the sound of crying. He didn’t see anything but he said “Please, don’t cry, I will help you. Who are you? I can’t see you”.

“I’m a lost birthday.”, said a voice, “and I don’t know who I belong to”.

“oh, dear!”, said Yalmar. “That is sad. And is there a birthday cake?”

“Of course! There are always birthday cakes on birthdays”, said the lost birthday. “This birthday cake has six candles. Someone is six today.”

“How nice to be six!” said Yalmar. “I think I’d like to be six. I’m sorry that I cant help you. I don’t know who has forgotten a birthday.” Yalmar went home. When he came home he met his father.

“I remembered” his father said. “It’s your birthday. You are six today”.

Yalmar was happy. He ran quickly to the little hill. “Hello!” he said. “You are my birthday. I’m six today”. “Hooray!” said lost birthday.

The lost birthday was happy. That afternoon at teatime? Yalmar had a birthday cake with six candles. “It’s fun” he said. “I like to be six”.

8. Какие из этих предложний соответствуют содержанию текста, а какие нет? Напишите True или false.

1.______ Yalmar wanted to help lost birthday

2.______ The lost birthday had a birthday cake with six candles

3.______ The lost birthday knew that it was Yalmar’s birthday

4.______ When Yalmar came home he found out that the lost birthday was his father’s birthday

5.______ Yalmar and lost birthday were happy. At teatime they had a birthday cake with six candles.


Заключение

 

Итак, актуальность проблемного подхода к обучению иностранному языку определяется новыми целевыми установками современного образования, направленного как на овладение новыми знаниями аспектов языка, умениями в различных видах речевой деятельности, так и на формирование творческих способностей учащихся.

Исследования основных психолого-педагогических положений и понятий проблемного обучения в контексте личностно-деятельностного подхода послужили базой для разработки теории и практики использования проблемного подхода в методике преподавания иностранных языков, на основе учета его места и роли в общей системе традиционного обучения.

Таким образом, на современном этапе развития методической науки можно говорить не о целостном типе обучения, а лишь о реализации принципа проблемности или проблемного подхода, который является основой для интеграции различных подходов в преподавании иностранных языков.

Проблемный подход, тщательно разработанный в теории, к сожалению, подчас не находит своего применения в практике преподавания иностранных языков, в силу целого ряда причин.

Поэтому, этот метод, несмотря на эффективность, нельзя универсализировать, так как эффективность обучения зависит от умелого сочетания различных методов. Проблемное обучение заключается в том, чтобы предлагать обучаемым для решение посильные задачи, которые вели бы их к их собственным «открытиям».


Список использованной литературы:

 

1. Азимов Э.Г. Словарь методических терминов [Текст]/ Э.Г.Азимов, А.Н.Щукин. – С-Пб.: Златоуст, 1999. – 472

2. Использование проблемного метода при обучении иностранному языку на примере работы над иноязычным текстом [Электронный ресурс] /Круглянова Н.Н. – Беларусь. – Режим доступа: http: // www.rushauka.com.

3. Ковалевская Е.В. Проблемность в преподавании иностранных языков [Текст] / Е.В. Ковалевская. - М.: «МНПИ», 1999. - 118 с.

4. Ковалевская Е.В. Проблемное обучение: подход, метод, тип, система [Текст] / Е.В. Ковалевская. - М.: «МНПИ», 2000. - 247с.

5. Конышева А.В. Современные методы обучения английскому языку [Текст] / А.В.Конышева. – Минск: Тетра система, 2004. - 175 с.

6. Конышева А.В. Современные методы обучения английскому языку [Текст] / А.В.Конышева. – Минск: Тетра система, 2007. – 352 с.

7. Кузовлев В.П. Английский язык: учебник для 5 кл. общеобразоват. Учреждений [Текст] / В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа, Э.Ш.Перегудова. – М.: Просвещение, 2004. – 256 с.

8. Настольная книга преподавателя иностранного языка [Текст] /: Справочное пособие / Е.А.Маслыко, П.К. Бабинская, А.Ф.Будько – Минск: Вышэйшая школа, 2004. – 522 с.

9. Пассов Е.И. Упражнения как средства обучения [Текст]: Е.И.Пассов, Е.С.Кузнецова. – Воронеж: НОУ «Интерлингва», 2002. – 40 с.

10. Проблемность как основная составляющая обучения в сотрудничестве [Электронный ресурс] / Салтыковская Г.Н. – Пятигорск; 2005. – Режим доступа: http: //www.pn.pglu.ru

11. Психологические основы типов обучения [Электронный ресурс] / Режим доступа: https://www.ido.rudn.ru

12. Скалкин В.Л. Ситуативные упражнения [Текст] / И.Л.Скалкин. – М.: Знание, 2004. - 100 с.

13. Соловова Е.Н. Урок иностранного языка сегодня [Текст] / Е.Н.Соловова. – М.: Знание, 2006. – 160с.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-07-29 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: