Феодоровская Чудотворная икона Божией Матери. История.




Празднование 14 / 27 марта, 16 / 29 августа

Кондак 1

В збранной Воеводе, Пренепорочней Деве Богородице, Заступнице нашей и предстательству христиан непостыдному, явлением чудныя иконы Своея радование подавшей земле Российстей и вся верныя чада Церкве просветившей, благодарение усердно приносим Ти, Богородице, и припадающе пречудному образу Твоему умильно глаголем: спаси, Госпоже, и помилуй рабы Твоя зовущия: Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Икос 1

А нгел Гавриил от Бога послан бысть во град Назарет ко Пречистей Деве Марии, и вшед к Ней рече: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах. Ангельскому гласу подражающе, и мы, грешнии, радости благодарения в сердцы своем исполнени, пред явленным образом Твоим благохваления наша возносити к Тебе дерзаем, Пресвятая Богородице: Р адуйся, отрасле от корене Давидова благословенная; радуйся, обетом родителей в жертву Богу принесенная. Радуйся, святых праведных Иоакима и Анны Дщи Богоданная; радуйся, триех лет во храм Божий введенная и тамо воспитанная. Радуйся, тамо смирением и чистотою всех удивившая; радуйся, тамо Ангельския беседы сподобльшаяся. Радуйся, Дево, о зачатии Бога Слова благовестие во смирении приемщая; радуйся, избранная Отроковице, к зачатию Бога Слова силою свыше осененная. Радуйся, тайну воплощения Сына Божия, от веков в Бозе сокровенную, открывшая; радуйся, Агнице, рождшая Агнца Христа, вземшаго грехи мира. Радуйся, Тобою бо избавляемся мук адовых; радуйся, Тобою бо сподобляемся Вечныя Жизни. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 2

В идя икону Твою, Пресвятая Дево, на древе стоящу, князь благочестивый костромский ужасом многим содрогашеся недоумея, что бысть видение сие. Хотящу же ему прияти ю и от сего свыше удержану ему бывшу, не можаше: уведев, яко чудно есть иконы тоя явление, воззва к Богу: А ллилуиа.

Икос 2

Р азумом желая разумети князь благочестивый пришествие пречудного Твоего образа во град Кострому, Богородице, душею радования преисполненною себе предаде водительству Божию, и преклонь колена, со страхом вопияше Тебе: Р адуйся, Дево, явльшая образ Свой чудно; радуйся, Благословенная, в явлении образа Своего милосердие нам являющая. Радуйся, о всех чтущих Сына Твоего промышляющая; радуйся, всем просящим у Тебе дары, в меру веры, ко спасению подающая. Радуйся, путь истины заблуждшим показующая; радуйся, к Горнему миру чудесы твоими ум наш возводящая. Радуйся, смущения помышлений сумнительных удаляющая; радуйся, славящих Тя всегда прославляющая. Радуйся, чистотою Твоею чистоте нас научающая; Радуйся, чистотою Твоею нечистоту нашу обличающая. Радуйся, моления наша приемлющая; радуйся, рыданий и слез неотметающая. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 3

С илу Божию благочестивый князь познав в восхождении образа чуднаго Твоего, Богомати, в явлении же видев милосердие Твое ко всем, спасение хотящим получити, рече: А ллилуиа.

Икос 3

И мев помысл стяжати даруемое Небесное сокровище, Лик Твой светлый, Богомати, второе простре державный руку к образу низшедшему: узрев же паки его восхождение, скоро пойде во град и поведа о бывших ему Освященному Собору, да пришедше и видяще иконы Твоея явление возопиют с ним вернии: Р адуйся, Царице Небесе и земли; радуйся, Престоле Царя царствующих. Радуйся, Пренепорочная Дево; радуйся. Мати Непреступнаго Света. Радуйся, Честнейшая Херувим; радуйся, Славнейшая без сравнения Серафим. Радуйся, Небесными Силами величаемая; радуйся, от всех земнородных ублажаемая. Радуйся, неизреченное веселие Ангелов; радуйся венче царственный всех пророков и апостолов. Радуйся, православия Христовы Церкве ограждение; радуйся, всех суемудрых учений и ересей низложение. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 4

Б урю внутрь имея помышлений недоуменных, Освященный Собор со псалмы и песньми духовными абие притече видети образ Твой Неискусобрачная. Узрев же его на древе дивно стояща и благолепно красотою сияюща, рече: А ллилуиа.

Икос 4

С лышаша людие честныя иконы Твоея, Богоотроковице, пришествие, и ко оной текше покланяхуся, аки Самей Тебе сущей, и со умилением и слезами вопияху к Тебе: Р адуйся, Дево, благословенная. в женах, во чреве Твоем Носителя всяческих носившая; радуйся, рождением Сына Твоего спасение миру всему явльшая. Радуйся, человеки с Богом соединившая; радуйся, Превышшая Небес, избавльшая нас от клятвы. Радуйся, нас к Вечней Жизни руководящая; радуйся, Владычице мира. Радуйся, Божие к смертным благоволение; радуйся, смертных к Богу дерзновение. Радуйся, благих во благости соблюдающая; радуйся, лукавых на путь благий обращающая. Радуйся, под сень крова Твоего прибегающих милующая; радуйся, уповающим на Тя вся потребная к животу и благочестию дарующая. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 5

Я ко Боготечную звезду узреша людие икону Твою, Безневестная Дево, и яко многосветлый светильник поставиша ю во святем соборнем храме, радующеся и вопиюще Богу: А ллилуиа.

Икос 5

В идевше жителие града Городца образ Твой, Владычице, во храме града Костромы стоящий, и на руку Твоею держима Богомладенца Иисуса, скорбию одержими беша: зане отшествие его бысть из града их. Мы же, обрадовани благоволением Твоим ко граду нашему, приносим Ти дары, и с любовию лобызающе Твой святый образ, вопием Ти: Р адуйся, Звездо, Солнце Правды нам явльшая; радуйся, возлюбившая сию страну. Радуйся, обретение Тебе ищущих; радуйся, радостию неизреченною верных сердца исполняющая. Радуйся, сокровище благодати неистощимое; радуйся, милости приснотекущий источниче. Радуйся, от тяжких бед спасающая; радуйся, от смерто-носныя язвы избавляющая. Радуйся, всего мира Ходатаице; радуйся, всех недугующих Целительнице. Радуйся, красото несравненная; радуйся, доброто несказанная. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 6

П роповедницы богоноснии быша видевшии образ Твой, Богородице. Возвращся бо кийждо во страну свою, возвещаше о пришествии его и чудесех от него бываемых, воспевая Богу: А ллилуиа.

Икос 6

В озсиявша благодать от чуднаго образа Твоего, Чистая, веру немощствующих утверди, верных же возвесели сердца любовию. Сего ради радующеся вопием Ти: Р адуйся, Пресвятая Дево, светом Небесныя истины нас озаряющая; радуйся, мглу греховную от нас отгоняющая. Радуйся, чудесы Твоими к Боговедению нас приводящая; радуйся, всех кающихся грешник ко благочестию подвизающая. Радуйся, всех притекающих к Тебе крепкое заступление; радуйся, немощствующих умом утверждение. Радуйся, изнемогающих в вере возставляющая; радуйся, тихое пристанище в море житейстем обуреваемым. Радуйся, злыя советы сынов погибельных открывающая; радуйся, вознесенную гордыню врагов отечества нашего смиряющая. Радуйся, православных царей Державо; радуйся, всех христиан Похвало. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 7

Х отя прославити Сын Твой, Богородице, святую икону Твою во граде Костроме, повеле ю в день Успения Твоего святому великомученику Феодору Стратилату носити по граду сему, да вси видяще чудо сие благодарным сердцем возопиют Ему: А ллилуиа.

Икос 7

Ч удо новое яви нам Господь мольбами Твоими, Богородице, егда сгоревшу храму, в немже бе поставлен святый образ Твой, сохрани его в пепле невредима от огня, и тако мневших сгоревша его печаль в радость преложи. Мы же, чудо сие ведяще, воспеваем Ти таковая: Р адуйся, Купино Неопалимая; радуйся, огненный Столпе, сущия во тьме наставляяй. Радуйся, Животе, Духом позлащенный, невместимаго Бога вместивший; радуйся, кадильнице златая, яко фимиам благоуханный, молитвы Твоя за ны к Богу Сыну присно возносящая. Радуйся, Жезле Ааронов к явлению в мир Сына Твоего прозябший; радуйся, Руно Гедеоново, благодатию Божиею во спасение наше орошенное. Радуйся, Горо несекомая, от Неяже отсечеся краеугольный Камень Христос; радуйся, Храме одушевленный, в немже вселися Божество телесне. Радуйся, девства охранение; радуйся, супружества благословение. Радуйся, паче всех Господа возлюбившая; радуйся, паче всех от Него превознесенная. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 8

С транное чудо видевше, на воздусе икону Богоматери стоящу, аки руками Ангельскими держиму, егда второе сгоре храм, в немже стоявше явленная сия икона, отвержемся, людие, мира сего, ум на Небеса преложше: сего бо ради и дадеся нам чудная икона Богородицы, да взирающе на ню горняя мудрствуем, а не земная, вопиюще к Богу: А ллилуиа.

Икос 8

В Вышних пребывающи Селениих, и нижних не разлучилася еси, Богородице, чудесы Твоими всех просвещающи приходящих к Тебе верою: сего ради и слышиши от нас сия: Р адуйся, Мати Христа Бога нашего, на Небеси пребывающая; радуйся, на земли нас не оставляющая. Радуйся, ради величества Твоего на Небеси Ангелы окруженная; радуйся, ради славы Твоея на земли от человек прославляемая. Радуйся, Тебе бо служат вся Небесныя Силы; радуйся, Тебе бо, по Бозе, хваление возносят Херувими и Серафими. Радуйся, лице Божие выну на Небеси созерцающая; радуйся, пред престолом Сына Твоего Матерния руце Твои за ны молящися простирающая. Радуйся, нас сущих на земли от всякаго зла омофором Твоим покрывающая; радуйся, верных от всяких душепагубных дел удаляющая. Радуйся, рождением Сына Божия двери Царства Христова нам отверзшая; радуйся, надеждою прияти небесных благ верных души услаждающая. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 9

В сякое естество Ангельское превозносит Тя, Дево, великия ради любве Твоея к роду христианскому: незрима бо и неприступна, яко Мати Бога от земли к Небеси возшедшая, Пречистым Твоим образом зриму и приступну Себе являеши всем воспевающим Сыну Твоему: А ллилуиа.

Икос 9

В етия многовещанныя, яко рыбы безгласны зрим о Тебе, Богородице: недоумевают бо глаголати о славных чудесех, от явления Твоея иконы бываемых. Мы же онем дивящеся благодарно вопием Ти: Р адуйся, слепых прозрение; радуйся, хромых хождение. Радуйся, от темных и лукавых духов исцеляющая; радуйся, лучами от Твоего Пречистого образа изшедшими врагов земли нашея отгнавшая. Радуйся, больным видение Твое даровавшая; радуйся, молящимся явленней иконе Твоей исцеление подающая. Радуйся, расслабленных от одра болезни воздвигающая; радуйся, немым разрешающая уста. Радуйся, от плена вражия возвращающая; радуйся, лютыя плоти страсти утоляющая. Радуйся, души верных неизреченным милосердием Твоим умиляющая; радуйся, неизглаголанным Твоим человеколюбием унывающих ободряющая. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 10

С облюсти хотящи в чистоте домостроительство Церкве Православныя, Чистая, и утвердити скипетр державы Российские чудною иконою твоею вложила еси в сердце благовернаго государя Михаила Феодоровича прияти венец царский земли Российския, да вси видящии видят, яко Вышний владеет царством, и емуже хощет дает е, и возопиют Ему: А ллилуиа.

Икос 10

С тена еси необоримая, Богородице Дево, всем к Тебе прибегающим: никтоже бо притекайя к Тебе тощь отходит. Сего ради ущедряеми милостию Твоею, во умилении души возглашаем Тебе: Р адуйся, твердая стено, от враг видимых и невидимых охраняющая; радуйся, крепкая защите упование на тя возложившим. Радуйся, познания истины чистое зерцало; радуйся, сохранения веры крепкое забрало. Радуйся, грады и страны христианския предстательством Твоим от врагов спасающая; радуйся, царем благоверным поборающая. Радуйся, мир в градех селящая; радуйся, благонравным благопоспешающая. Радуйся, силою молитв Твоих злыя помыслы в ничтоже обращающая; радуйся, силы врагов ближняго сокрушающая. Радуйся, юности наставление; радуйся, старости поддержание. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 11

П ение всякое побеждается спростретися тщащееся множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песку морскому песни аще приносим Ти, Богородице Дево, ничтоже совершаем достойно, яже даровала еси нам вопиющим к Богу: А ллилуиа.

Икос 11

С ветоприемную свещу, древле явльшуюся, зрим во святей иконе Твоей, Богородице Дево, егда град наш защитила еси от разорения врагов земли нашея лучами, от святая твоея иконы исходящими. Сего ради с верою припадающе к ней и с любовию лобызающе ю, вопием Ти: Р адуйся, Мати, Превечнаго Света Христа, учением Его души просвещающая; радуйся, благодатию Божиею неверующих к вере в Бога приводящая. Радуйся, путешествующим спутешествующая; радуйся, нуждно плавающих Кормчая. Радуйся, от всякия скорби, гнева и нужды спасающая; радуйся, от глада, губительства, труса и огня сохраняющая. Радуйся, избавляющая от иноплеменных; радуйся, охраняющая от междоусобныя брани. Радуйся, в святей иконе Твоей яко солнце в костромских пределах возсиявшая; радуйся, зде отрасль царственную возвеличившая. Радуйся, Тобою бо утверждаются царства; радуйся, Тобою бо венчаются царие. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 12

Б лагодать приявшая от Бога Сына Твоего, Дево Богородице, и ту древле излиявшая на всех прибегающих к образу Твоему, не лиши ныне и нас богатыя Твоея милости, даруй нам покаяние о гресех, да чистым сердцем и устны взываем к возлюбленному Сыну Твоему и Богу нашему: А ллилуиа.

Икос 12

П оюще Твоя милости и чудеса, хвалим Тя вси, Богородице, и яко древлий Израиль к Кивоту Завета притекаем ко образу лица Твоего, и из глубины души вопием: воздвигни руце Твоя к Сыну Твоему, да подаст нам вся благая и спасительная с верою и любовию вопиющим Ти: Р адуйся, утешение наше в скорбех; радуйся, утоление печалей наших. Радуйся, радосте наша бесконечная; радуйся, светлосте и отрадо сердечная. Радуйся, надеждо наша крепкая; радуйся, сирым приятелище. Радуйся, странным прибежище; радуйся, обидимым покровительнице. Радуйся, оклеветаемых оправдание; радуйся, благих защищение. Радуйся, тела моего врачевание; радуйся, души моея спасение. Р адуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная.

Кондак 13

О Премилосердая Заступнице наша, великия ради милости Твоея даровавшая отечеству и граду нашему чудотворную икону Твою во освящение, утешение и ограждение наше, нынешнее приемши славословие, от всякаго злаго обстояния избави нас, рабы Твоя, даруя нам здравие и спасение, на враги победу и одоление, и всех нас вечных мук свободи, устнами, душею же и сердцем вопиющих: А ллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

 

Молитвы к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Феодоровская”

Молитва первая

О, Пресвятая Владычице Богородице и Приснодево, Марие, единая надеждо нам грешным! К Тебе прибегаем и Тебе молим, яко велие имаши дерзновение пред рождшимся от Тебе по плоти Господем Богом и Спасителем нашим Иисусом Христом. Не презри слез наших, не возгнушайся воздыханий наших, не отрини скорби нашея, не посрами упования нашего на Тя, но Матерними молении Твоими умоли Господа Бога, да сподобит нас грешных и недостойных свободитися от грехов и страстей душевных и телесных, умрети миру и жити Ему единому по вся дни живота нашего. О Пресвятая Владычице Богородице, путешествующим спутешествуй и ограждай и охраняй оныя, избави плененных от пленения, свободи страждущих от бед, утеши сущих в печали, скорбех и напастех, облегчи нищету и всяко злострадание телесное, и даруй всем вся потребная к животу, благочестию и жизни временней. Спаси, Владычице, вся страны и грады и сию страну и сей град, имже сия чудотворная и святая икона Твоя дадеся во утешение и ограждение, избави я от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных, междоусобныя брани, и отврати всякий гнев на ны праведно движимый. Даруй нам время на покаяние и обращение, избави нас от внезапныя смерти, и во время исхода нашего предстани нам явльшися, Дево Богородице, и избави нас от воздушных мытарств, князей века сего, сподоби на Страшнем Судищи Христовем стати одесную, и соделай нас наследники вечных благ, да славим вовеки великолепое имя Сына Твоего и Бога нашего со Безначальным Его Отцем и Святым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. А минь.

Молитва вторая

О Премилосердая Госпоже, Царице Богородице, приими смиренное моление наше, и не отрини нас, Заступление и Прибежище наше, и не возгнушайся нас, недостойных, но яко Милосердая, не престани молящи, Егоже родила еси, да дарует нам прощение многих согрешений наших, да спасет нас имиже весть судьбами. Помилуй нас, Владычице, помилуй нас, несть бо нам спасения от дел. Темже верно вопием Ти: помилуй рабы Твоя, и неплодное сердце наше покажи плодоносно благих дел. Призри на нас недостойных. Ты бо упование и покров наш, жизнь и свет сердцу нашему. Яко Невечерний Свет от чрева Твоего воздвигшая, озари душу нашу, Чистая, и отжени всяку мглу сердца нашего. Даруй нам умиление, покаяние и сокрушение сердечное. Сподоби нас по вся дни живота нашего творити волю Сына Твоего и Бога нашего и во всем благоугождати Ему единому. О Богомати, не престани молящи Рождшагося от Тебе за вся притекающия с верою к сему чудотворному образу Твоему и подавай им скорую помощь и утешение в скорбех, и напастех, и злостраданиих, избави их от клеветы и злобы человеческия, от враг видимых и невидимых, и всякия нужды и печали. Спаси отечество наше, град сей и вся грады и страны от всяких бед и нужд, и сотвори милостива нам быти Бога нашего, отврати всякий гнев Его на ны движимый и избави ны от належащаго и праведнаго Его прещения. О Боголюбивая Владычице, Ангелов украшение, мучеников славо и всех святых радосте, с ними моли Господа, да сподобит нас в покаянии скончати живота нашего течение. В смерти же час, Пресвятая Дево, избави нас от власти бесовския и осуждения, и ответа, и страшнаго испытания, и мытарств горьких, и огня вечнаго, да, сподобльшеся славнаго Царствия Божия, величаем Тя и славим воплощшагося от Тебе Христа Бога нашего, Емуже слава со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. А минь.

Молитва третья

К кому воззову, Владычице; к кому прибегну в печали моей; к кому привнесу слезы и воздыхания моя, аще не к Тебе, Царице Небесе и земли. Кто исторгнет мя из тины грехов и беззаконий, аще не Ты, о Мати Живота, Заступнице и Прибежище рода человеческаго. Услыши стенание мое, утеши мя и помилуй в горести моей, защити в бедах и напастех, избави от озлоблении и скорбей и всяких недугов и болезней, от враг видимых и невидимых, умири вражду стужающих мне, да избавлен буду от клеветы и злобы человеческим; такождь от своея ми плоти гнусных обычаев свободи мя. Укрый мя под сению милости Твоя, да обрящу покой и радость и от грехов очищение. Твоему Матернему заступлению себе вручаю: буди мне Мати и Надежда, Покров и Помощь и Заступление, радость и утешение и скорая во всем Помощница. О, чудная Владычице! Всяк притекаяй к Тебе, без Твоея всесильныя помощи не отходит: сего ради и аз недостойный к Тебе прибегаю, да избавлен буду от внезапныя и лютыя смерти, скрежета зубнаго и вечнаго мучения. Небесное же Царствие получити сподоблюся и Тебе во умилении сердца реку: радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная, во веки веков. А минь.

 

Тропарь, глас 4

П рисшествием честныя твоея иконы, Богоотроковице, / обрадованный днесь богохранимый град Кострома, / якоже древний Израиль к кивоту завета, / притекает к изображению лица Твоего / и воплотившагося от Тебе Бога нашего, / да Твоим матерним к Нему предстательством / присно ходатайствуеши всем, / под сень крова Твоего прибегающим, // мир и велию милость.

 

Тропарь, глас 4

Д несь светло красуется преименитый град Кострома / и вся Русская страна, / созывающи к веселию вся боголюбивыя народы христианския, / на преславное торжество Божия Матере, / пришествия ради чудотворнаго Ея и многоцелебнаго образа, / днесь бо явися нам пресветлое великое солнце, / приидите, вси Богоизбраннии людие, новый Израиль, / ко источнику цельбоносному, / источает бо нам неоскудныя милости Пресвятая Богородица / и избавляет вся грады и страны христианския / невредимы от всех навет вражиих. / Но, о Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице, Владычице, / спаси страну нашу, и архиереи, и вся люди Твоего достояния от всех бед / по велицей Твоей милости, да зовем Ти: // радуйся, Дево, Христианом похвало.

 

Кондак, глас 8:

Б лагодарственная приносяще Ти, раби Твои, Богородительнице, о всех, / имиже благодеяла еси граду нашему, / из глубины души взываем к Тебе и мили ся деем: / не престани, Владычице, / Матерними к Сыну Твоему и Богу нашему молитвами / подавати вся благая и спасительная всем, / верою и любовию вопиющим Ти: // радуйся, Дево, христиан похвало.

К ондак, глас 8

П ритецем, людие, вси к тихому и доброму пристанищу, / в дом Божия Матере, чудному образу Царицы и Богородицы, / за неизреченную милость Ея явленному, / верно припадающе и вопиюще: / о Всемилостивая Владычице, за спасительное Твое смотрение, / чуднаго образа к нам пришествие, посети нас, грешных, / светло сотворяющих празднество Твое, / укрепи страну нашу, дивно на враги победу подающи, / и веру утверди. Церковь Сына Твоего непоколебиму соблюди, / притекающих к Тебе спаси, от всяких напастей избави, / сохраняющи в мире все Православие, да зовем Ти: // радуйся, Невесто Неневестная.

*********************************************************

Феодоровская Чудотворная икона Божией Матери. История.

Главной святыней Костромского края является чудотворная Феодоровская икона Пресвятой Богородицы. Чудотворная Феодоровская икона Пресвятой Богородицы известна с XII века, когда она находилась в часовне близ старинного поволжского города Городца. Впоследствии здесь был основан мужской монастырь,именовавшийся Богородице-Феодоровским; чудотворный образ являлся главной святыней обители до 1239 года – когда монголо-татарские захватчики разорили и сожгли Городец, а икона исчезла из города.

По преданию, подтверждаемому исследованиями современных историков, в описываемое время Феодоровская икона стала моленным образом святого благоверного великого князя Александра Невского, и именно этой иконой в 1239 году великий князь Ярослав Всеволодович благословил своего сына – святого князя Александра – на брак с полоцкой княжной Параскевой. Вместе с благоверным князем Феодоровская икона путешествовала в Орду, где святой Александр отстаивал интересы Русской земли; этот образ Пресвятой Богородицы он брал с собой в военные походы; перед ликом Феодоровской иконы Божией Матери благоверный князь, приняв монашество, завершил свой жизненный путь.

Чудесное явление Феодоровской иконы в Костроме князю Василию Ярославичу, младшему брату святого Александра Невского, совершилось в конце 50-х – начале 60-х годов XIII столетия. Накануне явления, в день праздника Успения Пресвятой Богородицы, многие жители Костромы видели на улицах города воина с иконой Божией Матери на руках. В воине костромичи узнали святого великомученика Феодора Стратилата – по его иконописному изображению в соборном храме Костромы. На следующий день, 16 августа, по старому стилю, князь Василий Ярославич во время охоты увидел эту икону на ветвях дерева вблизи речки Запрудни. Обретенная святыня была торжественно принесена крестным ходом в Кострому и поставлена в соборном храме во имя великомученика Феодора Стратилата, после чего и стала именоваться Феодоровской.

В память явления чудотворной Феодоровской иконы было установлено празднование, совершаемое 16/29 августа и традиционно сопровождаемое в Костроме общегородским крестным ходом из кафедрального собора к храму Спаса-на-Запрудне, воздвигнутому на месте явления святыни. Эта традиция, насильственно прерванная в ХХ веке, возрождена в 1990 году.

14 марта, по старому стилю, 1613 года в костромском Свято-Троицком Ипатьевском мужском монастыре Михаил Феодорович Романов перед ликом чудотворной Феодоровской иконы принял избрание его Земским собором на престол государства Российского. По летописным свидетельствам, посланцы собора, представлявшие все сословия земли Русской, много часов просили Михаила Феодоровича и его мать, великую инокиню Марфу Иоанновну, принять соборное определение; согласие было получено лишь после обращения возглавлявшего посольство архиепископа Рязанского и Муромского Феодорита, призвавшего юного Михаила и его родительницу преклониться перед волей Божией. У чудотворного Феодоровского образа Пресвятой Богородицы Михаил Феодорович Романов принес обеты верности Отечеству, Православной Церкви и русскому народу. Со времени этого события, явившегося началом преодоления Великой смуты, Феодоровский образ Божией Матери и Свято-Троицкий Ипатьевский мужской монастырь града Костромы стали особо чтимыми святынями царственного дома Романовых, а в память о призвании Михаила Феодоровича на царство было установлено еще одно празднование иконе – 27 марта, по новому стилю.

Со второй половины XVIII столетия многие члены царской семьи, в том числе все российские императоры, начиная с Николая I, считали своим долгом посетить Кострому – «колыбель дома Романовых» – и поклониться чудотворной Феодоровской иконе Пресвятой Богородицы. В 1913 году, в ходе общегосударственного празднования 300-летия дома Романовых, Кострому посетили святые царственные страстотерпцы – последний русский император Николай Александрович и его августейшая семья. Особое почитание чудотворного образа Божией Матери династией Романовых нашло свое выражение в постройке в Царском Селе Феодоровского городка с храмом во имя чудотворной Феодоровской иконы Божией Матери, а также в том, что переходившие из инославия в православную веру невесты членов царской семьи брали себе отчество «Феодоровна».

В годы гонений на Церковь в ХХ столетии чудотворная Феодоровская икона Пресвятой Богородицы не покинула храмовых стен, сохранилась как церковная святыня. Учитывая духовно-культурную ценность и значимость иконы для Православия, этот случай является уникальным в новейшей истории Русской Православной Церкви. С 1991 года чудотворный образ хранится в Богоявленско-Анастасиином кафедральном соборе Костромы. Также с 1991 года ведется летопись современных чудес, совершающихся по молитвам у Феодоровской иконы; к настоящему времени таких событий зафиксировано более 100.

Чудотворная Феодоровская икона Божией Матери с давних времен почитается православным народом как покровительствующая семейному благополучию, рождению и воспитанию детей, помогающая в трудных родах.

По благословению Предстоятеля Русской Православной Церкви Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II в 2001-2004 годах Феодоровская икона Пресвятой Богородицы приносилась для поклонения верующих в Москву и Санкт-Петербург, Екатеринбург и Архангельск, на Соловецкие острова, в Нижний Новгород и Казань, Тверь. Осенью 2004 года по благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II и по приглашению Предстоятеля Украинской Православной Церкви Митрополита Киевского и всея Украины Владимира главная святыня Костромского края принимала участие в проведении Всеукраинского крестного хода, который прошел по 40 крупным и малым городам Украины и собрал несколько миллионов человек.

29 августа 2002 года Божественную литургию и общегородской крестный ход, в котором приняли участие более 40 тысяч костромичей, в день празднования явления чудотворной Феодоровской иконы Божией Матери в ходе своего визита в Кострому впервые в истории возглавил Предстоятель Русской Православной Церкви Святейший Патриарх Московский и всея Руси Алексий II.

В 1891 году московскими мастерами на добровольные пожертвования костромичей и жителей других областей России, при личном участии императора Александра III, для Феодоровской иконы Божией Матери была изготовлена золотая риза, украшенная драгоценными камнями, которые были собраны со всех концов России. Высокая художественная ценность ризы позволяла считать ее одним из выдающихся произведений ювелирного искусства ХIХ века.

В марте 1922 года подкомиссией Губернской комиссии по изъятию церковных ценностей риза была снята с Феодоровский иконы и увезена в неизвестном направлении.

С 20 июня по 15 июля чудотворная Феодоровская икона Божией Матери по благословению Святейшего Патриарха Алексия пребывала в пределах Краснодарского края и Республики Адыгея. Сотни тысяч православных верующих юга России впервые получили возможность поклониться этой древней святыне. По пути в Краснодар икона побывала в Москве, где к ней в рабочей Патриаршей резиденции на Чистом переулке приложился Предстоятель Русской Православной Церкви Патриарх Алексий II. Его Святейшество совершил молебен и передал в дар для этой иконы новую драгоценную ризу – копию утраченного в революционные годы оклада, который в 1891 году при личном участии императора Александра III был изготовлен на добровольные пожертвования костромичей и жителей других областей России.

******************************************************************

Пред иконой молятся женщины о даровании им чадородия, молятся о сохранении крепкой семьи, девицы молятся о даровании жениха, матери о здоровье своих детей и внуков, благочестивые мужья – о даровании благоденствия в семье.

 

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2016-04-11 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: