1-й антифон:
Во исхо́де Изра́илеве от Еги́пта,/ до́му Иа́ковля из люде́й ва́рвар.
Моли́твами Богоро́дицы, Спа́се, спаси́ нас.
- припев поется после каждого последующего стиха:
Бысть Иуде́я святы́ня Его́,/ Изра́иль о́бласть Его́.
Мо́ре ви́де и побеже́,/ Иорда́н возврати́ся вспять.
Что ти есть, мо́ре, я́ко побе́гло еси́?/ И тебе́, Иорда́не, я́ко возврати́лся еси́ вспять?
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-й антифон:
Возлюби́х, я́ко услы́шит Госпо́дь/ глас моле́ния моего́.
Спаси́ ны, Сы́не Бо́жий,/ во Иорда́не крести́выйся, пою́щия Ти:// аллилу́ия.
- припев поется после каждого последующего стиха:
Я́ко приклони́ у́хо Свое́ мне,/ и во дни моя́ призову́.
Объя́ша мя боле́зни сме́ртныя, беды́ а́довы обрето́ша мя,/
скорбь и боле́знь обрето́х и И́мя Госпо́дне призва́х.
Ми́лостив Госпо́дь и пра́веден,/ и Бог наш ми́лует.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Единоро́дный Сы́не и Сло́ве Бо́жий, Безсме́ртен Сый/ и изво́ливый спасе́ния на́шего ра́ди/ воплоти́тися от Святы́я Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и,/ непрело́жно вочелове́чивыйся,/ распны́йся же, Христе́ Бо́же, сме́ртию смерть попра́вый,/ Еди́н Сый Святы́я Тро́ицы,// спрославля́емый Отцу́ и Свято́му Ду́ху, спаси́ нас.
3-й антифон:
Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ,/ я́ко в век ми́лость Его́.
ТРОПАРЬ ПРАЗДНИКА СВЯТОГО БОГОЯВЛЕНИЯ, глас 1:
Во Иoрда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди,/ Тро́йческое яви́ся поклоне́ние:/ Роди́телев бо глас свиде́тельствоваше Тебе́,/ возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я,/ и Дух в ви́де голуби́не/ изве́ствоваше словесе́ утвержде́ние./ Явле́йся Христе́ Бо́же// и мир просвеще́й, сла́ва Тебе́.
- тропарь поется после каждого последующего стиха:
Да рече́т у́бо дом Изра́илев:/ я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.
Да рече́т у́бо дом Ааро́нь:/ я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.
Да реку́т у́бо вси, боя́щиися Го́спода:/ я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.
Во время входа с Евангелием:
Благослове́н гряды́й во И́мя Госпо́дне,/ благослови́хом вы из до́му Госпо́дня,/ Бог Госпо́дь и яви́ся нам.
Тропарь ПРАЗДНИКА, глас 1: Во Иoрда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди … (св. выше)
СЛАВА, И НЫНЕ: Кондак Праздника, глас 4:
Яви́лся еси́ днесь вселе́нней,/ и свет Твой, Го́споди, зна́менася на нас,/ в ра́зуме пою́щих Тя:/ прише́л еси́ и яви́лся еси́,// Свет Непристу́пный.
Вместо Трисвятого:
Ели́цы во Христа́ крести́стеся,/ во Христа́ облеко́стеся.// Аллилу́ия.
Прокимен, глас 4: Благослове́н гряды́й во И́мя Госпо́дне,/ Бог Госпо́дь и яви́ся нам.
Стих: Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.
К Титу послание святого апостола Павла (гл.1: 2–14, гл.3:4–7) [перевод на русский язык]
Сын мой Тит, явилась благодать Божия, спасительная для всех людей, научающая нас, чтобы мы, отвергнув нечестие и мирские похоти, целомудренно, праведно и благочестиво жили в нынешнем веке, ожидая блаженного упования и явления славы великого Бога и Спасителя нашего Иисуса Христа, Который дал Себя за нас, чтобы избавить нас от всякого беззакония и очистить Себе народ особенный, ревностный к добрым делам. Когда же явилась благодать и человеколюбие Спасителя нашего, Бога, Он спас нас не по делам праведности, которые бы мы сотворили, а по Своей милости, банею возрождения и обновления Святым Духом, Которого излил на нас обильно через Иисуса Христа, Спасителя нашего, чтобы, оправдавшись Его благодатью, мы по упованию соделались наследниками вечной жизни.
ЕВАНГЕЛИЕ от Матфея (глава 3: 13–17)
В то время приходит Иисус из Галилеи на Иордан к Иоанну креститься от него. Иоанн же удерживал Его и говорил: мне надобно креститься от Тебя, и Ты ли приходишь ко мне? Но Иисус сказал ему в ответ: оставь теперь, ибо так надлежит нам исполнить всякую правду. Тогда Иоанн допускает Его. И, крестившись, Иисус тотчас вышел из воды, – и вот, отверзлись Ему небеса, и увидел Иоанн Духа Божия, Который сходил, как голубь, и ниспускался на Него. И вот, глас с небес глаголющий: Сей есть Сын Мой возлюбленный, в Котором Мое благоволение.
Задосто́йник (Вме́сто «Досто́йно есть…»):
Велича́й, душе́ моя́,// Честне́йшую го́рних во́инств, Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу.
Ирмо́с праздника: Недоуме́ет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию,/ изумева́ет же ум и преми́рный пе́ти Тя, Богоро́дице,/ оба́че, Блага́я су́щи, ве́ру приими́,/ и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу:// Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.
Величаем Тя, / Живода́вче Христе́,/ нас ра́ди ны́не пло́тию крести́вшагося // от Иоа́нна в вода́х Иорда́нских.
С КРЕЩЕНИЕМ ГОСПОДНИМ!
Вели́кое освяще́ние воды́
Тропари на водоосвящении, глас 8
Глас Госпо́день на вода́х вопие́т, глаго́ля:/ прииди́те, приими́те вси/ Ду́ха прему́дрости,/ Ду́ха ра́зума,/ Ду́ха стра́ха Бо́жия,// я́вльшагося Христа́. (Трижды)
Днесь вод освяща́ется естество́,/ и разделя́ется Иорда́н,/ и свои́х вод возвраща́ет струи́,// Влады́ку зря креща́ема. (Дважды)
Я́ко Челове́к, на реку́ прише́л еси́, Христе́ Царю́,/ и ра́бское Креще́ние прия́ти тщи́шися, Бла́же,/ от Предте́чеву руку́// грех ра́ди на́ших, Человеколю́бче. (Дважды)
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Ко гласу вопиющаго в пустыни, уготовайте путь Господень. Пришел еси, Господи, зрак рабий приим, крещения прося, не ведый греха: видеша Тя воды и убояшася. Трепетен бысть Предтеча, и возопи глаголя: како просветит светильник Света? Како руку положит раб на Владыку? Освяти мене и воды, Спасе, вземляй мира грех.
ПАРЕМИИ
Пророчества Исаиина чтение (из главы 35) - перевод на русский язык
Так говорит Господь: возвеселится пустыня и сухая земля, и возрадуется страна необитаемая и расцветет как нарцисс; великолепно будет цвести и радоваться, будет торжествовать и ликовать; слава Ливана дастся ей, великолепие Кармила и Сарона; они увидят славу Господа, величие Бога нашего. Укрепите ослабевшие руки и утвердите колени дрожащие; скажите робким душею: будьте тверды, не бойтесь; вот Бог ваш, придет отмщение, воздаяние Божие; Он придет и спасет вас. Тогда откроются глаза слепых, и уши глухих отверзутся. Тогда хромой вскочит, как олень, и язык немого будет петь; ибо пробьются воды в пустыне, и в степи — потоки. И превратится призрак вод в озеро, и жаждущая земля — в источники вод; в жилище шакалов, где они покоятся, будет место для тростника и камыша. И будет там большая дорога, и путь по ней назовется путем святым: нечистый не будет ходить по нему; но он будет для них одних; идущие этим путем, даже и неопытные, не заблудятся. Льва не будет там, и хищный зверь не взойдет на него; его не найдется там, а будут ходить искупленные. И возвратятся избавленные Господом, придут на Сион с радостным восклицанием; и радость вечная будет над головою их; они найдут радость и веселье, а печаль и воздыхание удалятся.
Пророчества Исаиина чтение (из главы 55):
Так говорит Господь: жаждущие! идите все к водам; даже и вы, у которых нет серебра, идите, покупайте и ешьте; идите, покупайте без серебра и без платы вино и молоко. Для чего вам отвешивать серебро за то, что не хлеб, и трудовое свое за то, что не насыщает? Послушайте Меня внимательно и вкушайте благо, и душа ваша да насладится туком. Приклоните ухо ваше и придите ко Мне: послушайте, и жива будет душа ваша, — и дам вам завет вечный, неизменные милости, обещанные Давиду. Вот, Я дал Его свидетелем для народов, вождем и наставником народам. Вот, ты призовешь народ, которого ты не знал, и народы, которые тебя не знали, поспешат к тебе ради Господа Бога твоего и ради Святаго Израилева, ибо Он прославил тебя. Ищите Господа, когда можно найти Его; призывайте Его, когда Он близко. Да оставит нечестивый путь свой и беззаконник — помыслы свои, и да обратится к Господу, и Он помилует его, и к Богу нашему, ибо Он многомилостив. Мои мысли — не ваши мысли, ни ваши пути — пути Мои, говорит Господь. Но как небо выше земли, так пути Мои выше путей ваших, и мысли Мои выше мыслей ваших. Как дождь и снег нисходит с неба и туда не возвращается, но напояет землю и делает ее способною рождать и произращать, чтобы она давала семя тому, кто сеет, и хлеб тому, кто ест, — так и слово Мое, которое исходит из уст Моих, — оно не возвращается ко Мне тщетным, но исполняет то, что Мне угодно, и совершает то, для чего Я послал его. Итак вы выйдете с веселием и будете провожаемы с миром; горы и холмы будут петь пред вами песнь, и все дерева в поле рукоплескать вам. Вместо терновника вырастет кипарис; вместо крапивы возрастет мирт; и это будет во славу Господа, в знамение вечное, несокрушимое.
Пророчества Исаиина чтение (из главы 12):
Так говорит Господь: и в радости будете почерпать воду из источников спасения, и скажете в тот день: славьте Господа, призывайте имя Его; возвещайте в народах дела Его; напоминайте, что велико имя Его; пойте Господу, ибо Он соделал великое, — да знают это по всей земле. Веселись и радуйся, жительница Сиона, ибо велик посреди тебя Святый Израилев.
Прокимен, глас 3: Госпо́дь просвеще́ние мое́ и Спаси́тель мой,/ кого́ убою́ся?
Стих: Госпо́дь Защи́титель живота́ моего́, от кого́ устрашу́ся?
Первое послание святого апостола Павла к Коринфянам (глава 10:1-4):
Братья, я не хочу, чтобы вы были в неведении, что отцы наши все были под облаком и все прошли сквозь море; и все в Моисея были крещены в облаке и в море; и все вкусили одну и ту же духовную пищу, и все пили одно и то же духовное питие; ибо пили из духовной скалы, их сопровождавшей. А скала – это был Христос.
ЕВАНГЕЛИЕ от Марка (гл. 1:9–11):
В то время пришел Иисус из Назарета Галилейского и был крещен Иоанном во Иордане. И тотчас, выходя из воды, увидел разверзающиеся небеса и Духа, как голубя, нисходящего на Него. И голос раздался с небес: «Ты – Сын Мой Возлюбленный, на Тебе Мое благоволение».
Тропарь праздника, глас 1
Во Иoрдане крещающуся Тебе, Господи, /
Тройческое явися поклонение: / Родителев бо глас свидетельствоваше Тебе, / возлюбленнаго Тя Сына именуя, / и Дух в виде голубине / извествоваше словесе утверждение. / Явлейся Христе Боже / и мир просвещей, слава Тебе.
Стихира праздника, глас 6:
Воспоим, вернии, / еже о нас Божия благодеяния величество: / о нашем бо прегрешении быв Человек, / нашим очищением очищается во Иордане, / Един Чистый и Нетленный, / освящаяй мене и воды / и главы змиев сокрушаяй в воде. / Почерпем убо воду с веселием, братие: / благодать бо Духа верно почерпающим / невидимо подавается от Христа Бога / и Спаса душ наших.
Псалом 33:
Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя,/ вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х./
О Го́споде похва́лится душа́ моя́,/ да услы́шат кро́тцыи, и возвеселя́тся./
Возвели́чите Го́спода со мно́ю,/ и вознесе́м И́мя Его́ вку́пе./
Взыска́х Го́спода, и услы́ша мя,/ и от все́х скорбе́й мои́х изба́ви мя./
Приступи́те к Нему́, и просвети́теся,/ и ли́ца ва́ша не постыдя́тся./
Сей ни́щий воззва́, и Госпо́дь услы́ша и,/ и от все́х скорбе́й его́ спасе́ и./
Ополчи́тся а́нгел Госпо́день о́крест боя́щихся Его́,/ и изба́вит их./
Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь:/ блаже́н муж, и́же упова́ет Нань./
Бо́йтеся Го́спода, вси́ святи́и Его́,/ я́ко несть лише́ния боя́щимся Его́./
Бога́тии обнища́ша и взалка́ша:/ взыска́ющии же Го́спода не лиша́тся вся́каго бла́га./
Прииди́те, ча́да, послу́шайте мене́,/ стра́ху Госпо́дню научу́ вас./
Кто́ есть челове́к хотя́й живо́т,/ любя́й дни ви́дети бла́ги?/
Удержи́ язы́к твой от зла,/ и устне́ твои́, е́же не глаго́лати льсти./
Уклони́ся от зла и сотвори́ бла́го./ Взыщи́ ми́ра, и пожени́ и́./
О́чи Госпо́дни на пра́ведныя,/ и у́ши Его́ в моли́тву их./
Лице́ же Госпо́дне на творя́щия зла́я,/ е́же потреби́ти от земли́ па́мять их./
Воззва́ша пра́веднии, и Госпо́дь услы́ша их,/ и от всех скорбе́й их изба́ви их./
Близ Госпо́дь сокруше́нных се́рдцем,/ и смире́нныя ду́хом спасе́т./
Мно́ги ско́рби пра́ведным,/ и от всех их изба́вит я́ Госпо́дь./
Храни́т Госпо́дь вся ко́сти их,/ ни еди́на от них сокруши́тся./
Смерть гре́шников люта́,/ и ненави́дящии пра́веднаго прегре́шат./
Изба́вит Госпо́дь ду́шы раб Свои́х,/ и не прегреша́т// вси, упова́ющии на Него́.