Боярину Михаилу Никитичу Романову




АКАФИСТ

Кондак 1:

Избранный Богом во первомученики Дома Романовых. Пред царями за народ неленостный предстателю. Престола доблестный слуга и благочестия ревнителю. За обидимых печальниче и за неправды терпящих ходатаю. «Каменю краеугольный» и столпе непоколебимый богодарованного Царствия. Сего ради восхваляя добродетели твоя, в благодареньи воспоем ти:

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Икос 1:

Архистратига Михаила и Архангела Гавриила подобниче. Крепосте и любве в стоянии за народ свой. Державы Русской и древлего благочестия непоколебимый адаманте. Сродниче первого Русского Помазанника-Царя. Будущего Царства надеждо и упование. Заповедь о любви возложивший прежде всех дел. Мы же, видяще сие, от избытка сердца тако возгласим:

Радуйся, путей Венчания на Царство не искавший;

Радуйся, помыслить о порфирах Мономаха не дерзавший.

Радуйся, Скипетр и Державу, сроднику Царя Феодора, уступивый;

Радуйся, Престола отверженьем, на Голгофу путь себе открывый.

Радуйся, «Каменю краеугольный» Династии благословенной;

Радуйся, молитвенниче за мир, к Владыке мира, дерзновенный.

Радуйся, будущего Царства – столп и утверждение;

Радуйся, пажитей небесных – обретение.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Кондак 2:

Видяще люди Российские добродетели твоя, честь и славу воздавая, возглашали сице: «Достоин есмь!» Яко – един дух и едино сердце, князи и люди, святители и священницы, почитали тя основателем Династии новыя. Ты же, не ищущий славы человеческия, но предавая себя воле Небесного Царя, возглашал – за все, в благодареньи, Богу: Аллилуиа.

 

 

Икос 2:

Разума и воли своея отвергаясь, по слову Апостола: «Любовь не ищет своего» - подобно Сыну Божию, в Гефсимании сказавшему: «Да будет воля Твоя» - уступил Престол сроднику Царя Феодора. Мы же, преклонив колена пред смирением твоим, воспоем ти сице:

 

Радуйся, пред Царем Небесным за Державу Русскую печальниче;

Радуйся, Династии грядущей кроткий провозвестниче.

Радуйся, Престола Царского благое основание;

Радуйся, народа Русского, в грехах погибшего, взыскание.

Радуйся, Предтече Иоанну, возвестившему пришествие Христово,

уподобивыйся;

Радуйся, с пророком Моисеем, возвестить обетованье Царствия,

сподобивыйся.

Радуйся, адаманте – Первопрестольной столицы украшение;

Радуйся, даров, паче царей аравских и фарсийских – приношение.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Кондак 3:

Силою Архангельской укрепляемый, царю законному клятву верности провозгласив, в кротости отверг тем наветы противников своих. Будучи же, клеветы ради, имения лишен и во узы заточен, Иоанну Златоустому подобно, хвалу Богу возглашая, Господу воспел: Аллилуиа.

 

Икос 3:

Имея добродетельное житие, блаженство милостивых от юности стяжал еси. Нищих питателю, скорбящих утешителю, за неправедно обидимых ходатаю дерзновенный, за народ – суда достойный, Божий поручателю. Сам же, обретя немилость Ирода-царя, от людей ручательства не принимая, уста свои для самооправданья затворил еси. Мы же, славу Первоверховнаго Архистратига, не укорившего Денницы, видя на тебе, возгласив смиренно: «буди на все Твоя святая воля» - воспоем ти:

Радуйся, пред Царями за обидимых предстателю;

Радуйся, Никите Столпнику, невольный подражателю.

Радуйся, святому Иринарху, сомолитвенниче;

Радуйся, будущего заточенья Гермогена, сопричастниче.

Радуйся, Патриарха Иова, сотаинник сокровенный;

Радуйся, Патриарху Филарету, перед Господом, ходатай дерзновенный.

Радуйся, инокини Марфы, к чину ангельскому, причисление;

Радуйся, отрока Михаила, на Царство возведение.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Кондак 4:

Бурю клеветы от врага рода человеческого воздвигаемую, со смирением ангельским претерпел еси. И, яко братия твои, в железы закованный, на восход солнца, в сретение Востоку Востоков, в пределы Югорские отправился еси. Ты же, в Сретении сем, Чашу скорби из руки Господней принимая, Гефсимански возгласил: Аллилуиа.

 

Икос 4:

Слухом полнится Земля Русская об узнике именитом: «Увы! увы!.. Горе нам!» – Солнце не дает света. Небеса затворены. Голоть, град, жупел!.. Гнев Божий на нас! Чем загладить вину нашу?!.. Мы же, Бога о прощеньи умоляя, перед узами твоими колена преклонив, в горести возопиим:

Радуйся, к Владыке Неба и земли, благое дерзновение;

Радуйся, за грехи народа – жертвоприношение.

Радуйся, алтарь Отечества безвинной жертвой освятивший;

Радуйся, гибель Царства, подвигом своим остановивший.

Радуйся, безвинных, от суда неправедного – заступление;

Радуйся, Судии Нелицеприятного, умилостивление.

Радуйся, превыше Иова-Многострадального награду получивший;

Радуйся, подвиг мученика-Царя предвосхитивший.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

Кондак 5:

Боготечная звезда, яко Вифлеемская, на край Земли Русской, в место Ныроб (что значит – «свет преисподней»), с тобой последовала еси. Ты же, болярине святый, яко вольные – невольные страдания терпя, во всем Христу уподобляясь – нас ради человек, от света Небесного до ада преисподнего нисшедшего, Богу возгласил: Аллилуиа.

 

Икос 5:

Видевши жители места Ныроб, яко узник именитый, в колоды и железа закованный, прибыл к месту заточения своего. Со смиреньем, от клевретов приговора возглашение услышав, с горьким вздохом: «Где здесь место для преемника Престола?!» - отшвырнув на пять саженей колесницу, вольной волею на страдания последовал еси. Мы же видяще сие, перед подвигом твоим колена преклоняя, воспоем смиренными усты:

Радуйся, плод долготерпения благословенный;

Радуйся, «яко к разбойникам сопричтенный».

Радуйся, пророку Ионе, во чреве кита три дни пребывшему, уподобление;

Радуйся, Апостола Иоанна, сорок дней в пучине погибавшего, терпение.

Радуйся, страдания невольные, вольно воспринявший;

Радуйся, помилования у сильных сего мира, не искавший.

Радуйся, Агнца Непорочного, смирение;

Радуйся, Владыки неба и земли, долготерпение.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Кондак 6:

Проповедию несения Голгофского Креста послужили страдания твоя, Михаиле. От суда Каиафы, рекшего: «Ты ли Христос, Сын Божий?!» - по пути скорби на пропятие последовал еси. Сам же, в месте Ныроб, не яко в темнице Каиафы, но яко во гробе Иосифа из Аримафеи пребывая, возглашал безропотны усты: Аллилуиа.

 

Икос 6:

Сиянием света Невечернего, яко Христа на горе Фавор, озарил тя Господь во мраке узилища твоего. Ты же, облистанием света сего утешаемый, в месте скорби, яко в кущах райских пребывал еси. Мы же слыша глас Фаворский: «Сей есть Сын Мой возлюбленный!», со Апостолы Иаковом, Петром, Иоанном, преклонив колена, сице воспоем:

Радуйся, горы Фаворской – предстоятелю избранный;

Радуйся, Нетварным светом, паче Илии и Моисея, облистанный.

Радуйся, Державы гибнущей – взыскание;

Радуйся, Небесной славы – обладание.

Радуйся, народа Русского, в скорбях – Преображение;

Радуйся, нашествия иноплеменных – отражение.

Радуйся, Престола нового Царя, надежный охранителю;

Радуйся, в буре Смуты, Царства Русского – спасителю.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

Кондак 7:

Хотяй царь Ирод, чрез избиение законных Преемников Престола, упрочить славу свою. Сбывается реченное: «Глас в Раме слышен… Рахиль плачет о детях своих». Мы же, видя безславие губителя сего – «ибо умерли искавшие души Младенца», Богу воспоем: Аллилуиа.

 

Икос 7:

Нового Царя восхотел Господь, по слову: «Семя, аще не умрет, то и не прорастет!», воздвигнуть от отрасли твоея, Михаиле. Ты же, горькой Чаши не отвергаясь, уподобившись семени тому, отрасли великой начало даровал еси. Мы же, видя славу древа сеннолиственного, мольбами твоими возращенного, тебе славу воспоем:

Радуйся, корене Древа сеннолиственного, благословенный;

Радуйся, яко Агнец непорочный, на закланье принесенный.

Радуйся, «семя если не умрет, то и не прорастет»;

Радуйся, за темной ночью неизбежен рассвет.

Радуйся, Бориса и Глеба, подвига смиренья, повторение;

Радуйся, Михаилу Черниговскому, уподобление.

Радуйся, стези Михаила Тверского, продолжение;

Радуйся, ходатай нашего спасения.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Кондак 8:

Страннический путь земной жизни завершая, в крайней веси Земли Русской, в столпническом подвиге, яко – столп и утверждение Истины, пребывая. Скорби, голод, хлад и жажду с благодарением терпя, Богу воспевал: Аллилуиа.

Икос 8:

Всеми оставленный на земли, по слову Давидову: «Яко обыдоша мя пси мнози… сонм лукавых обыдоша мя»[1] Пением псалмов Давида укрепляемый, Богу благодаренье возносил еси. Мы же, видящее сие: «Потерпи Господа, мужайся и да крепится сердце твое»[2] - возглашая, воспоем ти:

Радуйся, хваленья Богу, Иоанну Златоустому подобно, в скорби

возносивший;

Радуйся, долготерпением причину Смуты победивший.

Радуйся, пророка Илии, гнева Ахава ради, на край земли изгнание;

Радуйся, Предтечи Иоанна, от слуг Ирода заклание.

Радуйся, Климента Римского кончины повторение;

Радуйся, жертвенное, Мартина Исповедника, служение.

Радуйся, Завета мучеников Рима Первого, хранителю;

Радуйся, Державы Русской – Рима Третьего, спасителю.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Кондак 9:

Всячески враги твои пытались приблизить конец твой, по слову: «Ибо алкал Я, и вы не дали Мне есть; жаждал, и вы не напоили Меня… болен и в темнице, и не посетили Меня»[3] - Ты же в алчбе и жажде, малой жертвой жителей веси сея укрепляемый, Богу, побеждающему естества чин, воспевал: Аллилуиа.

 

Икос 9:

Витийствующие клевреты твои, яко слуги Каиафы: «Радуйся, царь Иудейский!» - произнося, не могут разуметь: яко возможно человеку, не десять дней, но десять месяцев на лоне смерти пребывати. И, яко слуги те: заушение, оплевание… крест, гвоздие, смерть – беззаконное удавление употребиша, не уразумели славы Божьей на тебе. Мы же, слыша глас последний твой: «Отче, отпусти им: не ведают бо что творят» - славу воспоем ти:

Радуйся, «Се Жених грядет в полунощи» - своей кончиной возвестивый;

Радуйся, и – «свет во тьме светит», со Апостолом провозгласивый.

Радуйся, Причино, Смутных дней, преодоление;

Радуйся, ходатай нашего спасения.

Радуйся, Чашу гнева, за народ безропотно испивый;

Радуйся, Аполлиона Смуты поразивый.

Радуйся, яко Гедеону, Козьме Минину на брань с мадианитянами

благословение;

Радуйся, «Умри душа моя!» - Сусанина Ивана, Самсоново

воскликновение.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Кондак 10:

Спасение обрел еси болярине Михаиле, отрешившись от славы земной, стал причиной славы Династии новой. Ныне же, яко печальник о Земле Русской, пред Престолом Божьим предстоя, воспеваешь Ему в славе: Аллилуиа.

 

Икос 10:

Ад стенет, видя обретение нетленного тела твоего, и с почестями, его в обитель града стольного перенесение. Мы же, видя чудо сие непостижимое, притекая к месту нового упокоения твоего, воспоем смиренными усты:

Радуйся, Андрея Боголюбского – крепосте Державная;

Радуйся, Александра Невского – Россия Православная.

Радуйся, Димитрия Донского, вера непоколебимая;

Радуйся, Даниила Московского, стояние за мир, неодолимое.

Радуйся, «Прямыми сделайте пути» для Династии Романовых,

кончиной возвестивый;

Радуйся, краеугольный камень для Державы Русской заложивый.

Радуйся, Престола Царя Михаила, благое основание;

Радуйся, Голгофы мученика-Царя – обетование.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Кондак 11:

Пение похвальное приносят ти земные и небесные, егда в усыпальнице Дома Романовых упокоенье обретя, уподобился «Каменю краеугольному» для Династии новой. Мы же, слыша пение сие, святители и князи, монаси и люди мирстии, соборне воспоем: Аллилуиа.

 

Икос 11:

Светозарному ангелу уподобился, в силе и славе, яко Херувим и Серафим, за страдания своя, Михаиле. Ныне же, предстоя у Престола Господня, Архангелу Михаилу – покровителю Израиля прежнего уподобляясь, стал Архангелом Израиля Нового. Мы же, зряще вознесение твое, пред обителью твоею предстоя, токмо возгласим:

Радуйся, стези святого мученика-Царя – предвосхищение;

Радуйся, к Голгофе Пермской – путь и восхождение.

Радуйся, Алапаевских страдальцев – крепосте неодолимая;

Радуйся, Великого князя Сергия – победа непобедимая.

Радуйся, Александра-Освободителя, от рук врагов, до времени хранение;

Радуйся, Царя Николая – крамолы подавление.

Радуйся, Александра Благословенного, оружие священное;

Радуйся, Павла Первого, предстательство пред Богом дерзновенное.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Кондак 12:

Благодарение великое вознес Начальник Династии новой, родственнику именитому своему, повелевая возвести обитель в веси Ныроб, и жителей его обельными грамотами оделяя. Мы же, вместе с жителями земли той, милость сию с ликованьем принимая, Богу воспоем: Аллилуиа.

 

Икос 12:

Поюще со Апостолы: «Ад – где твоя победа!» - Ангелы, спустя столетье, воздвигли храм у места упокоения твоего. И, храм сей, в ночь воздвигнутый, в народе «явленным» поименованный, утвердил навеки венец мученичества твоего. Мы же, к венцу сему, венки хвалений присоединяя, возглаголем в ликовании сердец:

Радуйся, «явленным храмом», славу Династии явивый;

Радуйся, радостотворным плачем, грех народа искупивый.

Радуйся, покаянье от потомков гонителей принявший;

Радуйся, добром за злодеяние воздавший.

Радуйся, с окраинной земли, в столицу с честью принесенный;

Радуйся, звоном колокольным, на всем пути сопровожденный.

Радуйся, Новоспасской обители, святое украшение;

Радуйся, Земле Российской, навсегда – благословение.

Радуйся, болярине Михаиле, первомучениче Дома Романовых.

 

Кондак 13:

О, великий угодниче Божий, Первомучениче Дома Романовых, Адаманте непоколебимый новыя Династии, буди ходатаем пред Престолом Небесного Царя, о даровании России Царя нового, дабы был народу своему – «яко пастырь добрый», и – «Кто – яко Бог», оградил Державу свою от разорения антихриста. Да, сподобимся все мы, видяще ходатайство твое, воспевать Небесному Владыке: Аллилуиа.

 

(Трижды. Затем – Икос 1 и Кондак 1.)

 

МОЛИТВА

О святый мучениче болярине Михаиле, «каменем краеугольным» Дома Романовых нареченный, первомучениче сонма Царственных мучеников и Новомучеников Российских, в страданиях своих, Иову Многострадальному уподобивыйся, сосудом избранным соделался еси. И, яко Архангел Михаил, поразивший прежде прегордого Денницу, поразил ныне желающих гибели России и гибели юного Царя. И, яко в чуде Архистратига Михаила, отвратившего потоки вод от храма имени своего, отвратил потоки Смуты от Державы Русской и, от Державного сродника твоего.

Ты же, ныне, в небесных чертогах пребывая, моли Превечного Бога о прощении народа, не возбранившего убиение Последнего Помазанника-Царя. Да, твоим ходатайством, не по грехам нашим, но по велицей Своей милости, возродит Господь Державу Русскую, и воздвигнет нового Царя. Да управит он, молитвами твоими, все пути и советы его, да возсияет во днех его правда и множество мира. Да, будет царство его «щит и ограждение» от всяких бед и напастей. Да, будет пастырь добрый народу своему и крепостью неодолимой на последние времена от злобы антихриста.

Не посрами упования нашего на тя возлагаемого.

 

И, яко прежде, твоим предстательством, воздвиг Господь Державу Русскую, тако и ныне исполнит обетование Свое о славе будущего Царства. Да сподобимся, твоими молитвами, Небесного Царствия, идеже купно с тобою и всеми святыми Царственными мучениками и Новомучениками Российскими, прославим Отца и Сына, и Святого Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

 

 

Тропарь, глас 4:

Возсиял еси яко звезда новая, в сонме святых Земли Русския, Предтече Иоанну подвигом уподобивыйся, яко «каменю краеугольный», стал Предтечей мучеников Царских. Ныне, пребывая в селениях славы, моли Бога о спасении Земли Русския. Да, молитвами твоими, избавимся от всех бед, и спасем души наша.

 

Примечания:

Икос 8: [1] - Пс. 21;17. [2] - Пс. 26;14. Кондак 9: [3] - Мф. 25;42,43.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-11-04 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: