Й день
Святы́я благове́рныя вели́кия княги́ни Евдоки́и, во и́нокинях Евфроси́нии
НА МАЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 4, глас 8:
Воспои́м и возвели́чим ны́не па́мять преподо́бныя ма́тере на́шея Евфроси́нии,/ при́сно предста́тельствующия о нас ко Го́споду/ и избавля́ющия от вра́жиих нападе́ний/ с ве́рою к ней притека́ющия.
О ма́ти Евфроси́ние,/ не забу́ди ны, ча́да твоя́,/ во оби́тели твое́й живу́щия,/ и всех, с ве́рою припа́дающих к ра́це моще́й твои́х;/ помина́юще твоя́ по́двиги и труды́,/ тя про́сим, ма́ти Евфроси́ние:/ не преста́й о нас моли́ти Царя́ Христа́,/ да не отлучи́т ны избра́ннаго Своего́ ста́да.
Небрегла́ еси́, ма́ти преподо́бная, о теле́сней красоте́,/ те́ло твое́ изнури́вши посто́м и до́лгим стоя́нием на моли́тве,/ плотско́е мудрова́ние покори́ла еси́ ду́ху,/ и, от Бо́га да́ра исцеле́ний сподо́бльшися,/ слепо́му подала́ еси́ прозре́ние,/ и три́десять боля́щих исцели́ла еси́ еще́ в житии́ твое́м;/ ве́руем же, я́ко по преставле́нии сугу́бую и́маши благода́ть,/ моли́ся у́бо о нас ко Го́споду.
Сла́ва, глас 2:
И́маши, о ма́ти Евфроси́ние,/ ве́лие дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу,/ твоея́ ра́ди презе́льныя любве́ к Нему́./ Его́ бо ра́ди сла́ву ца́рства и кра́сная ми́ра/ и вся плотски́я уте́хи презре́ла еси́,/ еще́ в мирсте́м житий равноа́нгельно пожи́вши,/ и, да́ра чудотворе́ний сподо́бльшися,/ во и́ночестем чи́не ко Христу́ преста́вилася еси́,/ Его́же моли́ о чту́щих святу́ю па́мять твою́.
|
И ны́не, Богоро́дичен:
Непроходи́мая врата́, та́йно запеча́тствованная,/ Благослове́нная Богоро́дице Де́во,/ приими́ моле́ния на́ша/ и принеси́ Твоему́ Сы́ну и Бо́гу,/ да спасе́т Тобо́ю ду́ши на́ша.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2:
Земну́ю сла́ву и ри́зы мя́гкия презре́ла еси́,/ о́строю власяни́цею оде́ялася еси́,/ теле́сныя боле́зни терпе́ла еси́ бу́дущаго ра́ди наслажде́ния,/ е́же ны́не получи́вши/ и Престо́лу Влады́ки всех предстоя́щи,/ помяни́ и нас, ма́ти преподо́бная.
Стих: Воззва́ша пра́веднии,/ и Госпо́дь услы́ша их.
Волн мирска́го мяте́жа уклони́вшися/ и в приста́нище ти́хое дости́гши,/ в созда́нную тобо́ю оби́тель вше́дши/ и та́мо богоуго́дно пожи́вши,/ преста́вилася еси́ к ве́чным оби́телем./ Те́мже, ма́ти преподо́бная,/ Христа́ Бо́га моли́/ спасти́ся душа́м на́шим.
Стих: Мно́ги ско́рби пра́ведным,/ и от всех их изба́вит я́ Госпо́дь.
Ны́не уже́ прия́ла еси́ вене́ц сла́вы от Царя́ Христа́,/ ра́дость и весе́лие несконча́емо/ и наслажда́ешися ве́чным поко́ем,/ моли́ся у́бо о нас, преподо́бная Евфроси́ние,/ Христу́ Бо́гу на́шему,/ да вся ны сопричте́т избра́нному Своему́ ста́ду/ по вели́цей Свое́й ми́лости.
Сла́ва, глас 8:
Прииди́те, вси празднолю́бцы и мона́шествующих жен сосло́вие,/ ве́рою соше́дшеся, торжеству́ем Днесь/ в па́мять благове́рныя княги́ни и на́шея ма́тере Евфроси́нии,/ пе́сньми возвели́чим ю и усе́рдно возопии́м ей, глаго́люще:/ ра́дуйся, мона́шествующих жен наста́внице/ и в ми́ре живу́щих ко спасе́нию путеводи́тельнице!/ Ты от челове́к бе́сы ско́ро отго́ниши/ и здра́вие подае́ши/ всем, к тебе́ с ве́рою прибега́ющим.
|
И ны́не, Богоро́дичен:
Аз, Де́во Свята́я Богоро́дице,/ к покро́ву Твоему́ прибега́ю:/ вем, я́ко обря́щу Тобо́ю спасе́ние,/ мо́жеши бо, Чи́стая, помощи́ мне.
Тропа́рь пи́сан на вели́цей вече́рни.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.
НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ
Блаже́н муж: 1-й антифо́н. На Го́споди, воззва́х: стихи́ры на 8, глас 8:
Ро́да свята́го Влади́мира о́трасль блага́я была́ еси́,/ о преподо́бная ма́ти Евфроси́ние,/ благи́ми нра́вы сла́ву княже́ния украси́вши:/ любо́вию к Бо́гу и моли́твою непреста́нною,/ поще́нием и благотворе́нием Бо́гу угоди́ла еси́,/ и еще́ в житии́ сем дар чудотворе́ний прия́ла еси́,/ и, земна́го ца́рства сла́ву оста́вльши/ и во оби́тель, тобо́ю созда́нную, всели́вшися,/ к Небе́сней сла́ве, ра́дующися, преста́вилася еси́./ Те́мже ны́не предстоя́щи Престо́лу Госпо́дню,/ помина́й нас, чту́щих святу́ю па́мять твою́.
От ю́ности и́го Христо́во на ра́мена твоя́ взе́мши,/ преподо́бная и прехва́льная княги́не Евфроси́ние,/ доброде́тельми ду́шу твою́ украси́ла еси́,/ оби́тели и хра́мы во сла́ву Бо́жию воздви́гла еси́,/ к ни́щим и убо́гим любо́вь милосе́рдую стяжа́ла еси́,/ в моли́твах и поще́ниих те́ло изнури́вши,/ стра́сти плотски́я вконе́ц искорени́ла еси́./ Те́мже ны́не в Небе́сней сла́ве прославля́ющися,/ помина́й нас, чту́щих святу́ю па́мять твою́.
|
В са́не кня́жестем преподо́бне пожила́ еси,/ прехва́льная ма́ти Евфроси́ние,/ сла́вою княже́ния, бога́тствы тле́нными/ и ми́ра уте́хами ника́коже прельща́ющися,/ но о́браз в себе́ всем лю́дем показу́ющи:/ моли́твы непреста́нныя, воздержа́ния и поще́ния/ и плотски́х страсте́й отсече́ния,/ к ни́щим благотворе́ния,/ в ско́рбех и вра́жиих обстоя́ниих несомне́ннаго на Бо́га упова́ния./ Те́мже ны́не предстоя́щи Престо́лу Госпо́дню,/ от прило́г вра́жиих спаса́й при́сно град сей, и оби́тель твою́,/ и всех, чту́щих пя́мять твою́.
И́ны стихи́ры, глас 2:
Егдя́ тя, блаже́нная княги́не Евфроси́ние,/ свободи́ Госпо́дь от уз супру́жества,/ вта́йне Бо́гу рабо́тающи,/ труды́ ко трудо́м приложи́ла еси́/ и, в кня́жестем черто́зе пребыва́ющи,/ ри́зы же све́тлыми облача́ющися,/ посто́м и бде́нии плоть твою́ та́ко изнури́ла еси́,/ я́ко псало́мски, ко́сти твоя́, я́ко суши́ло, сосхо́шася,/ и плоть твоя́ прильпе́ ко́сти твое́й,/ я́коже ужаса́тися ча́дом твои́м,/ твое́ уве́девшим по́стническое житие́.
Егда́ прибли́жися вре́мя твоего́ к Бо́гу отше́ствия,/ преподо́бная княги́не Евфроси́ние,/ яви́ся тебе́ Арха́нгел Михаи́л,/ Небе́снаго све́та осия́нием/ и благода́ти Бо́жия сугу́бым прича́стием/ ду́шу твою́ ко исхо́ду уготовля́я/ и те́мныя ду́хи от Тебе́ дале́че отгоня́я;/ его́же явле́ние а́ще и сотвори́ тя безгла́сну,/ но уве́дано бысть в разреше́нии язы́ка твоего́,/ да вси, чудеси́ удивля́ющеся,/ просла́вят твое́ на земли́ а́нгельское житие́.
В ми́ре по́стнически пожи́вши,/ во и́ночестем ли́це Бо́гу порабо́тати возжела́ла еси́./ Те́мже сла́вы княже́ния и ми́ра кра́сных отре́кшися,/ егда́ ра́достно в созда́нную тобо́ю оби́тель потекла́ еси́,/ слепо́му прозре́ние дарова́ла еси́/ и три́десять неду́жных исцели́ла еси́,/ не я́ко в доброде́телех новонача́льная и́ноческаго жития́ и́щущи,/ но я́ко же́ртву соверше́нную себе́ Бо́гу принося́щи;/ Ему́же по ма́ле ду́шу в ру́це преда́вши,/ те́ло твое́ многоцеле́бное оби́тели твое́й во утвержде́ние/ и всем, с ве́рою притека́ющим,/ во исцеле́ние оста́вила еси́.
Сла́ва, глас 5:
Ублажи́м ны́не преподо́бную Евфроси́нию,/ в ми́ре свя́то пожи́вшую/ и во и́ночестем чи́не к Бо́гу преста́вльшуюся,/ в са́не кня́жестем о́браз благоче́стия всем лю́дем в себе́ показа́вшую,/ в бога́тствах на ни́щия и убо́гия при́сно призира́вшую,/ в черто́зех кня́жеских и́ночески пожи́вшую,/ во оби́лии благ пост и бде́ние возлю́бльшую,/ све́тлыми ри́зами пло́ти изможде́ние сокрыва́вшую,/ арха́нгельскаго явле́ния сподо́бльшуюся,/ еще́ в житии́ сем дар чуде́с прии́мшую/ и доны́не исцеле́ния неоску́дно подаю́щую/ с ве́рою восхваля́ющим святу́ю па́мять ея́.
И ны́не, Богоро́дичен: В Чермне́м мо́ри, / Неискусобра́чныя Неве́сты о́браз написа́ся иногда́: / та́мо Моисе́й, раздели́тель воды́: / зде же Гаврии́л, служи́тель чудесе́. / Тогда́ глубину́ ше́ствова немо́кренно Изра́иль; / ны́не же Христа́ роди́ безсе́менно Де́ва. / Мо́ре по проше́ствии Изра́илеве пребы́сть непрохо́дно; / Непоро́чная по Рождестве́ Эмману́илеве пребы́сть Нетле́нна. / Сый, и пре́жде Сый, / явле́йся, я́ко Челове́к, / Бо́же поми́луй нас.
Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.
При́тчей чте́ние (глава́ 31):
Жену́ до́блю кто обря́щет, дража́йши есть ка́мения многоце́ннаго такова́я./ Дерза́ет на ню се́рдце му́жа ея́:/ такова́я до́брых коры́стей не лиши́тся./ Де́лает бо му́жу своему́ блага́я во все житие́./ Обре́тши во́лну и лен, сотвори́ благопотре́бную рука́ма свои́ма./ Бысть, я́ко кора́бль, ку́плю де́ющий издале́ча:/ собира́ет себе́ бога́тство./ И востае́т из но́щи, и даде́ бра́шна до́му и дела́ рабы́ням./ Препоя́савши кре́пко чре́сла своя́,/ утверди́т мы́шцы своя́ на де́ло./ И вкуси́, я́ко добро́ есть де́лати,/ и не угаса́ет свети́льник ея́ всю нощь./ Ру́це свои́ отверза́ет убо́гому,/ длань же простре́ ни́щу./ Не пече́тся о су́щих в дому́ муж ея́,/ егда́ где заме́длит: вси бо у нея́ оде́яни суть,/ Уста́ своя́ отве́рзе внима́тельно и зако́нно и чин запове́да язы́ку своему́./ Кре́постию и ле́потою облече́ся/ и возвесели́ся во дни после́дния./ Те́сны стези́ до́му ея́, бра́шна же ле́ностнаго не яде́./ Уста́ своя́ отве́рзе му́дро и зако́нно,/ ми́лостыня же ея́ возста́ви ча́да ея́, и обогати́шася./ Мно́ги дще́ри стяжа́ша бога́тство, мно́ги сотвори́ша си́лу,/ ты же предуспе́ла и превознесла́ся еси́ над все́ми./ Ло́жнаго угожде́ния и су́етныя добро́ты же́нския несть в тебе́:/ жена́ бо разу́мная благослове́на есть./ Страх же Госпо́день сия́ да хва́лит.
Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (главы́ 5 и 6):
Пра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда их/ и попече́ние их у Вы́шняго./ Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия/ и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни./ Зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их./ Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́,/ и вооружи́т тварь в месть враго́м./ Облече́тся в броня́ пра́вды/ и возложи́т шлем – суд нелицеме́рен./ Прии́мет щит непобеди́мый – преподо́бие./ Поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие,/ спобо́рет же с ним мир на безу́мныя./ По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины/ и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т./ И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды:/ вознегоду́ет на них вода́ морска́я, ре́ки же потопя́т я на́гло./ Сопроти́в ста́нет им дух си́лы/ и, я́ко ви́хор, разве́ет их, и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние,/ и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных./ Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте,/ навы́кните, судии́ конце́в земли́./ Внуши́те, держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́к,/ я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам/ и си́ла от Вы́шняго.
Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):
Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией,/ и не прико́снется их му́ка./ Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти/ и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их,/ и е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они́ же суть в ми́ре./ И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут,/ упова́ние их безсме́ртия испо́лнено./ И вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут,/ я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны себе́./ Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их/ и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я./ И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют/ и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т./ Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́,/ и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки./ Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину/ и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́,/ я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́/ и посеще́ние во избра́нных Его́.
На лити́и стихи́ры, глас 3:
Те́плыми твои́ми к Бо́гу моли́твами/ во всех ско́рбех и вра́жиих нахожде́ниих,/ лю́ди вся подвиза́ющи ко усе́рдному моле́нию,/ мно́гажды, преподо́бная, улучи́ла еси́ от бед свобожде́ние,/ от нахожде́ний вра́жиих спасе́ние/ и ва́рварскаго избежа́ла еси́ плене́ния;/ хра́мы и оби́тели мно́ги воздви́гла еси́,/ Еди́ному Бо́гу хвалу́ и благодаре́ние воздаю́щи,/ спаса́ющему лю́ди Своя́ от бед моли́твами твои́ми, преподо́бная.
О и́ночестем житии́ ревну́ющи,/ еще́ во сла́ве княже́ния су́щи,/ оби́тели и́ноческия созида́ла еси́, преподо́бная,/ спасе́ния и́щущим стезю́ к Небеси́ удо́бну указу́ющи;/ и, в ми́ре Бо́гу угоди́вши,/ я́ко и да́ра чуде́с от Него́ сподо́битися,/ во и́ночестем ли́це к Богу преста́витися возжела́ла еси́,/ и в созда́нней тобо́ю оби́тели о́браз свята́го жития́ показа́ла еси́./ Те́мже моли́ся, преподо́бная, ко Го́споду,/ спасти́ся ста́ду, тобо́ю собра́нному,/ и с тобо́ю ку́пно улучи́ти Небе́сная ра́йская селе́ния.
Мно́ги труды́ приложи́ла еси́, преподо́бная,/ ко устрое́нию сея́ оби́тели/ и, я́ко сокро́вище неиждива́емо,/ чудоде́йственныя мо́щи твоя́ в ней оста́вила еси́,/ к ни́мже припа́дающе, со умиле́нием взыва́ем ти:/ не отлуча́йся, преподо́бная ма́ти, от оби́тели твоея́,/ но при́сно посеща́й ю ду́хом твои́м,/ сохраня́ющи ю от вся́каго зла́го обстоя́ния,/ и твое́ свято́е житие́ почита́ющия/ и к тебе́ с ве́рою притека́ющия/ спаса́й при́сно моли́твами твои́ми.
Сла́ва, глас 6:
Соше́дшеся Днесь в па́мяти преподо́бния Евфроси́нии,/ со умиле́нием воззове́м к ней:/ о преподо́бная ма́ти Евфроси́ние,/ не преста́й моля́щися о нас ко Го́споду,/ град Москву́ сохраня́й при́сно от бед и губи́тельств,/ святу́ю твою́ оби́тель от вся́каго зла́го обстоя́ния невреди́му соблюди́,/ лик и́ноческий, тобо́ю собра́нный, в доброде́телех преспе́ющ покажи́/ и всем, чту́щим твою́ святу́ю па́мять,/ испроси́ у Го́спода мир и ве́лию ми́лость.
И ны́не, Богоро́дичен:
Упова́ние ми́ра, Блага́я Богоро́дице Де́во,/ Твое́ и еди́но держа́вное предста́тельство про́сим:/ умилосе́рдися на безпредста́тельственныя лю́ди,/ моли́ Ми́лостиваго Бо́га/ изба́витися душа́м на́шим от вса́каго преще́ния,/ Еди́на Благослове́нная.
На стихо́вне стихи́ры, глас 2:
До́бре земно́е житие́ соверши́ла еси́,/ преподо́бная ма́ти Евфроси́ние,/ к Бо́гу любо́вь ве́лию иму́щи,/ к моли́твам во дни и нощи́ прилежа́щи,/ посто́м и бде́нии пло́ти мудрова́ния смира́ющи,/ чистото́ю и целому́дрием ду́шу украша́ющи,/ ко всем кро́тость и смире́ние явла́ющи,/ ни́щим и убо́гим благотворе́ния источа́ющи,/ те́мже в Небе́сных оби́телех ны́не водворя́ешися,/ при́сно мола́щися о чту́щих тя.
Стих: Воззва́ша пра́веднии,/ и Госпо́дь услы́ша их.
Ве́лию любо́вь к Бо́гу в се́рдце твое́м име́ла еси́, преподо́бная,/ те́мже ни сла́вы земна́го княже́ния,/ ни бога́тств земны́х оби́лие,/ ни жи́зни вре́менныя сла́дости/ ника́коже возмого́ша от любве́ Бо́жия тя отлучи́ти/ и от жесто́каго по́стническаго жития́ отврати́ти,/ но да́же до конца́ ве́ру и терпе́ние соблюла́ еси́./ Те́мже и Небе́сным венце́м увенча́вшися,/ в Небе́сных черто́зех водворя́ешися,/ при́сно моля́щися о чту́щих тя.
Стих: Мно́ги ско́рби пра́ведным,/ и от всех их изба́вит я́ Госпо́дь.
Мно́ги ско́рби в житий твое́м претерпе́ла еси́,/ преподо́бная ма́ти Евфроси́ние:/ смертоно́сныя я́звы о́крест губи́тельство,/ мно́гажды враго́в безбо́жных нахожде́ния/ и гра́да ца́рствующаго разоре́ния и запале́ния,/ супру́жника в ю́ных ле́тех лише́ние,/ от клеветы́ и злоре́чия поноше́ния;/ но, во всем Бо́гу себе́ предаю́щи/ и те́плыя Тому́ моли́твы непреста́нно возсыла́ющи,/ а́ко адама́нт непоколеби́мый,/ во упова́нии на Бо́га пребыла́ еси́, преподо́бная.
Сла́ва, глас то́йже:
Вта́йне Бо́гу рабо́тати жела́ла еси́,/ преподо́бная ма́ти Евфроси́ние,/ твоя́ моли́твенная бде́ния но́щию/ от при́сных и чад твои́х утаева́ющи/ и по́стническое те́ла изможде́ние/ во мно́гих све́тлых ри́зах сокрыва́ющи./ Бог же, испыту́яй сердца́ и ве́дый та́йная,/ всем явле́но сотвори́ твое́ свято́е житие́,/ да́ра чуде́с еще́ в жи́зни тя сподо́бив/ и по преставле́нии твое́м при́сно и доны́не/ неоску́дно да́руя исцеле́ния всем,/ с ве́рою призыва́ющим тя,/ преподо́бная ма́ти Евфроси́ние.
И ны́не, Богоро́дичен: О чудесе́ но́ваго всех дре́вних чуде́с! / Кто бо позна́ ма́терь без му́жа ро́ждшую, / и на руку́ нося́щую, всю тварь Содержа́щаго? / Бо́жие есть изволе́ние Ро́ждшееся. / Его́же, я́ко Младе́нца, Пречи́стая, / Твои́ма рука́ма носи́вшая, / и Ма́тернее дерзнове́ние к Нему́ иму́щая, / не преста́й моля́щи о чту́щих Тя, / уще́дрити и спасти́ ду́ши на́ша.
По Ны́не отпуща́еши: тропа́рь преподо́бныя, дважды и Богоро́дице, Де́во, ра́дуйся: единожды.
Тропа́рь святы́я, глас 8:
По земне́м вдовстве́ Небе́сному Жениху́ себе́ уневе́стивши/ и в кня́жестем черто́зе подви́жнически пожи́вши,/ по́слежде и черто́г, и чад твои́х/ Бо́га ра́ди оста́вила еси́, преподо́бная Евфроси́ние,/ и вше́дши во оби́тель, тобо́ю созда́нную,/ и во и́ночестем о́бразе мно́ги по́двиги показа́ла еси́,/ и свято́е твое́ житие́ по благода́ти Бо́жией блаже́нною кончи́ною увенча́ла еси́./ И ны́не предстоя́щи Христу́ Бо́гу,/ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Ин тропа́рь, глас 5:
От ю́ности предызбра́нная Бо́гом уго́днице,/ оста́вльши све́тлый черто́г кня́жеский,/ уклони́лася еси́ во оби́тель, тобо́ю созда́нную,/ и, пучи́ну жите́йскаго мо́ря преплы́вши,/ ны́не со А́нгелы песносло́виши Христа́ Бо́га./ Ему́же непреста́нно моли́ся, преподо́бная,/ я́ко да сохраня́ет вы́ну оби́тель, тобо́ю созда́нную,/ и да́рует нам мир и ве́лию ми́лость.
НА У́ТРЕНИ
На Бог Госпо́дь: тропа́рь преподо́бныя, дважды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 5:
До́блественне Бо́гу рабо́тавши,/ злоко́зненнаго врага́ низложи́ла еси́/ и в терпе́нии мно́зе земно́е житие́ препроводи́ла еси́, преподо́бная Евфроси́ние,/ и ны́не ра́достно предстои́ши Престо́лу Госпо́дню, моля́щися о всех нас.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Всенепоро́чная Ма́ти, возсия́й ми лучу́,/ и разжени́ мрак безме́рных мои́х грехо́в,/ и лука́выя по́мыслы отжени́, Де́во, от се́рдца моего́ оскверне́ннаго.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:
Плоть распя́ла еси́ со страстьми́ и похотьми́,/ и всем се́рдцем возлюби́ла еси́ Христа́ Бо́га,/ и все жела́ние к Нему́ устреми́ла еси́, преподо́бная Евфроси́ние./ Те́мже прия́ла еси́ неоску́дный дар исцеле́ний:/ от челове́к бо изгоня́еши бе́сы и здра́вие в боле́знех ско́ро подае́ши,/ водворя́ющися в Небе́сных селе́ниих.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Тружда́ет мя бу́ря грехо́вная и возмуще́ние безме́стных помышле́ний:/ умилосе́рдися, Всенепоро́чная, и ру́ку по́мощи, я́ко Милосе́рдая, простри́ ми,/ да велича́ю Тя, спаса́емый.
Велича́ние:
Ублажа́ем тя,/ преподо́бная ма́ти Евфроси́ние,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши за нас/ Христа́, Бо́га на́шего.
Псало́м избра́нный: Терпя́, потерпе́х Го́спода:
По полиеле́и седа́лен, глас 2:
Тве́рдое изволе́ние Бо́гу усе́рдно служи́ти име́ла еси́, преподо́бная ма́ти./ Те́мже ни мирска́го жития́ широта́, ни ско́рби те́снаго пути́ подви́жническаго/ отню́д не возмого́ша от любве́ Бо́жия отлучи́ти тя,/ но, до́брым по́двигом подвиза́вшися на земли́, Небе́сную сла́ву улучи́ла еси́ на Небесе́х,/ иде́же при́сно веселя́щися, моли́ Бо́га о чту́щих тя.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
На Тя упова́ние, Богоро́дице, возложи́хом, ча́яния да не отпаде́м,/ спаси́ нас от бед, Помо́щнице недоуме́емым, и сопроти́вных сове́ты разори́:/ Ты бо еси́ на́ше спасе́ние, Благослове́нная.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х,/ Бог Изра́илев. Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га, Го́спода от исто́чник Изра́илевых. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 16, от полу́.
По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 2: Небрегла́ еси́, ма́ти преподо́бная, о теле́сней красоте́,/ те́ло твое́ изнури́вши посто́м и до́лгим стоя́нием на моли́тве,/ плотско́е мудрова́ние покори́ла еси́ ду́ху,/ и, от Бо́га да́ра исцеле́ний сподо́бльшися,/ слепо́му подала́ еси́ прозре́ние,/ и три́десять боля́щих исцели́ла еси́ еще́ в житии́ твое́м;/ ве́руем же, я́ко по преставле́нии сугу́бую и́маши благода́ть,/ моли́ся у́бо о нас ко Го́споду.
или́ стихи́ра, глас 6, зри Сла́вник на лити́и:
Соше́дшеся Днесь в па́мяти преподо́бния Евфроси́нии,/ со умиле́нием воззове́м к ней:/ о преподо́бная ма́ти Евфроси́ние,/ не преста́й моля́щися о нас ко Го́споду,/ град Москву́ сохраня́й при́сно от бед и губи́тельств,/ святу́ю твою́ оби́тель от вся́каго зла́го обстоя́ния невреди́му соблюди́,/ лик и́ноческий, тобо́ю собра́нный, в доброде́телех преспе́ющ покажи́/ и всем, чту́щим твою́ святу́ю па́мять,/ испроси́ у Го́спода мир и ве́лию ми́лость
Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6, глас 6: Приими́, Де́во: зри в Окто́ихе на повече́рии в четверто́к. И кано́н преподо́бныя, глас то́йже, на 8.
Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6, глас 6.
Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Приими́, Де́во, мольбу́ мою́ из у́ст недосто́йных, от скве́рных усте́н дерзнове́нно приноси́ти устреми́вшагося: и све́т умиле́ния, Чи́стая, озари́ рабу́ Твоему́.
Ту́чи сле́з ми́ пода́ждь, Твои́ми моли́твами, Де́во Ма́ти Чи́стая: я́ко да пла́чу те́пле, о и́хже соде́лах на земли́, и убе́гну Тобо́ю му́ки вся́кия.
Сла́ва: Моего́ рыда́ния не отри́ни, Я́же Исто́чник Милосе́рдия ро́ждшая: но ми́лостивно, Блага́я, Твои́м ми́лостивным о́ком, Богоро́дице, души́ моея́ стра́сти исцели́.
И ны́не: Стена́нием пла́чися, душе́ моя́, и себе́ отню́д рыда́й, покланя́ющися Ма́тери Бо́жии, и глаго́лющи: мене́ пови́ннаго изба́ви му́ки стра́шныя.
Кано́н преподо́бныя, глас 6.
Песнь 1
Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль,/ по бе́здне стопа́ми,/ гони́теля фарао́на/ ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.
Моего́ ра́зума омраче́ние твои́ми моли́твами отжени́, преподо́бная Евфроси́ние,/ да восхвалю́ сла́вную и светоно́сную твою́ па́мять,/ поя́ Боже́ственную песнь.
Я́ко река́ многово́дная, ты, сла́вная Евфроси́ние,/ благода́ти Боже́ственными струя́ми, напои́ла еси́ ве́рных со́нмы,/ вопию́щия Бо́гу песнь побе́дную.
Боже́ственными сия́ньми ду́шу твою́ озари́вши,/ сладостра́стие пло́ти попали́ла еси́ воздержа́нием кра́йним,/ воспева́ющи Христу́ Бо́гу песнь побе́дную.
Богоро́дичен: Све́тлыми луча́ми Твоего́ Сы́на, Богоро́дице,/ просвети́ омраче́нную мою́ ду́шу,/ страсте́й смуще́ние отжени́, Твои́ми, Чи́стая, хода́тайствы.
Катава́сия: Отве́рзу уста́ моя́:
Песнь 3.
Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6, глас 6.
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Не́сть и́н я́коже а́з прегреши́в, Пресвята́я Чи́стая, порабо́щься зло́бами безме́рных помышле́ний: но на Тя́ наде́явся молю́, си́х мя́ исхити́.
Се́ наидо́ша на мя́ я́ко ра́ны, вся́ вра́жия зло́бы отяготе́вше, и зело́ возсмерде́ша, и ду́шу веду́т на вся́ко паде́ние.
Сла́ва: Мно́гое мно́жество мои́х прегреше́ний: сего́ ра́ди, Пресвята́я, ве́рою припа́дая, вопию́ Ти смире́нный: в ча́с стра́шный умоли́ти, Его́же воплоти́ла еси́.
И ны́не: Свята́я Богоро́дице, мене́ пови́ннаго вся́кому осужде́нию изми́, дерзнове́ние к Бо́гу я́ко иму́щи Ма́терне, и черто́гу Сего́ учини́ мя.
Кано́н преподо́бныя, глас 6:
Ирмо́с: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.
Испо́лншися, му́драя ма́ти Евфроси́ние, Боже́ственнаго Ду́ха,/ дом яви́лася еси́ Его́/ и, чад твои́х по пло́ти оста́вльши и Бо́гу прилепи́вшися,/ Тому́ воспева́ла еси́:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.
От повеле́ния Боже́ственнаго я́влься тебе́, Архистрати́г Михаи́л/ осия́ тя луча́ми све́та Небе́снаго и удержа́ язы́к твой,/ да изве́стно сотвори́т всем явле́ние свое́ тебе́.
На го́ру высо́кую доброде́телей возжела́вши вни́ти, преподо́бная,/ по явле́нии тебе́ Архистрати́га оста́вила еси́ вре́менную княже́ния сла́ву/ и, в созда́нную тобо́ю оби́тель укло́ньшися, Христу́ Бо́гу воспе́ла еси́:/ Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.
Богоро́дичен: Се ле́ствица, ю́же ви́де иногда́ Иа́ков утвержде́ну на земли́,/ на не́йже утвержда́шеся Бог,/ Светоно́сная Пречи́стая Богоро́дица, Присноде́вствующая.
Седа́лен, глас 3:
Яви́лася еси́, преподо́бная Евфроси́ние, во гра́де Москве́, я́ко со́лнце ино́е,/ озаря́ющи ве́рных луча́ми чуде́с твои́х/ и исцеле́ния подаю́щи всем, с ве́рою приходя́щим к тебе́ и вопию́щим ти:/ ра́дуйся, в ми́ре благоче́стно живу́щих похвало́ и мона́шествующих удобре́ние.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Пречи́стыя Твой ру́це, Де́во Ма́ти, просте́рши,/ покры́й упова́ющия на Тя и к Сы́ну Твоему́ зову́щия:/ всем пода́ждь, Христе́, Твоя́ ми́лости.
Песнь 4.
Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6, глас 6.
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь Боголе́пно пое́т взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Исто́чник ми́ сле́з да́руй, Влады́чице, я́ко да отмы́ю скве́рну смире́нныя души́ моея́, и обря́щу добро́ту, ю́же погуби́х сове́том змии́ным.
Бо́же мо́й Милосе́рде, Бо́же Человеколю́бче, воли́телю ми́лости, ны́не на мя́ изли́й Твою́ ми́лость: мо́лит Тя́ наде́жда и засту́пница моя́, Ма́ти Твоя́.
Сла́ва: Мене́ блу́днаго, мене́ ужа́снаго, без ума́ и безсту́дно мно́го согре́шша к Тебе́, Пренепоро́чная, уще́дривши спаси́, и гее́нны свободи́.
И ны́не: Па́жить потреби́ сме́рти, ро́ждши Жи́знь вся́ческих. Те́мже и а́з зову́ Ти: согреши́х, спаси́ мя, Чи́стая, Ма́терними Твои́ми мольба́ми.
Кано́н преподо́бныя, глас 6:
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь/ боголе́пно пое́т, взыва́ющи,/ от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.
Посто́м и моли́твою, преподо́бная Евфроси́ние, себе́ очи́стивши,/ вся све́та испо́лнилася еси́/ и дом Свята́го Ду́ха показа́лася еси́.
Бде́нии и поще́нием, бу́дущаго ра́ди воздая́ния,/ лю́те плоть твою́ умерщвля́ла еси́, блаже́нная Евфроси́ние,/ и ны́не чи́сте зри́ши Святу́ю Тро́ицу.
Облиста́ема сла́вою кра́сных жития́ твоего́ исправле́ний,/ яви́лася еси́, я́ко меч обою́ду о́стрый, ссека́ющий де́монская ухищре́ния,/ Боже́ственною си́лою укрепля́ема.
Богоро́дичен: Свети́льник всесве́тлый, Боже́ственная трапе́за,/ Бо́жие селе́ние, киво́т и жезл процве́тший/ ми́ру Ты показа́лася еси́, Ма́ти Де́во.
Песнь 5.
Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6, глас 6.
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́шы любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Поми́луй мя́, Чи́стая, на Тя́ всю́ наде́жду мою́ возложи́вшаго: и уще́дри, ве́рою взыва́ю Ти́, презре́вши души́ моея́ вся́ стра́сти лю́тыя.
Спаси́ мя от страсте́й, ско́рби и вре́да, лука́вых сопроти́вных, и изба́ви си́х ла́яния смире́нную мою́ ду́шу, да не реку́т, Де́во: укрепи́хомся на́нь.
Сла́ва: Чиста́ те́лом и душе́ю, Пречи́стая, я́вльшися, ду́шу мою́ от скве́рны свободи́, дая́ ми чи́сто жи́ти, и наста́ви твори́ти ми́ Госпо́дню Боже́ственную во́лю.
И ны́не: Тя́ Еди́ну и́мам прибе́жище, и к Бо́гу премене́ние, и́же во мно́гих прегреше́ниих все́ житие́ мое́ ижди́х. Те́мже мя́, Богоро́дице, Ты́ уще́дри.
Кано́н преподо́бныя, глас 6:
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Светопода́тельными благода́ти блиста́ньми,/ осиява́й вся ны, преподо́бная ма́ти,/ и тьму отжени́ искуше́ний и грехо́внаго омраче́ния.
Тебе́ вси засту́пницу и́мамы, преподо́бная ма́ти на́ша Евфроси́ние:/ не преста́й у́бо о нас моли́ти Го́спода,/ да не лише́ни бу́дем Черто́га Его́ Небе́снаго.
Я́ко звезда́ светоза́рная, показа́лася еси́, ма́ти Евфроси́ние,/ блужда́ющих во мра́це путеводя́щая,/ во искуше́ниих и вра́жиих наве́тех ско́рая и наде́жная помо́щница.
Богоро́дичен: Добро́та Иа́ковля, ю́же возлюби́ Бог/ и в Ню́же всели́тися изво́ли Сло́во Бо́жие,/ земны́х сла́ва и гре́шных прибе́жище Ты еси́, Богоро́дице Чи́стая.
Песнь 6.
Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6, глас 6.
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Испра́ви, Влады́чице, ма́лое мое́ стена́ние, и рука́ма воздея́ние, я́коже благово́нну же́ртву, и Тво́й сподо́би зра́к чи́стою со́вестию узре́ти.
Глаго́л мои́х, Влады́чице Блага́я, не пре́зри моле́ние, Роди́тельнице Ми́лостиваго Бо́га, от Твоея́ утро́бы возсия́вшаго: но да́ждь ми́ пре́жде конца́ Боже́ственное оставле́ние.
Сла́ва: Преклони́хся страстьми́ блу́дно преокая́нный, и удали́хся от Бо́га: Его́же моли́ спасти́ мя, Блага́я, к Тебе́ бо прибего́х, и оде́ждами мя́ пре́дними украси́.
И ны́не: Не опали́ ложе́сн Твои́х О́гнь сы́й Иису́с, из Тебе́ пло́тию прихо́дит: Сего́, Чи́стая, моли́ огня́ и вся́кия му́ки изба́вити, ве́рою воспева́ющих Тя́.
Кано́н преподо́бныя, глас 6:
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.
Возсия́вши, я́ко со́лнце, богосия́нными луча́ми, преподо́бная Евфроси́ние,/ струи́ излива́еши исцеле́ний всем,/ похваля́ющим твоя́ по́стническия труды́ и ди́вныя по́двиги.
Ублажа́ем и чтим твою́ па́мять святу́ю и мо́лим тя при́сно:/ помяни́ и нас, ма́ти Евфроси́ние, у Престо́ла всех Царя́.
Егда́ то́кмо узре́ла еси́, преподо́бная Евфроси́ние, трети́цею/ напи́санный о́браз я́вльшагося тебе́ Архистрати́га,/ и а́бие разреши́шася у́зы язы́ка твоего́,/ и просла́вила еси́ Го́спода, творя́щаго ди́вная чудеса́.
Богоро́дичен: Вся хоте́нием соста́вивый Бог и содержа́й вся́ческая словом,/ Твои́ма рука́ма держи́тся, Пречи́стая,/ И́же Боже́ственным Существо́м неопи́санный.
Конда́к, глас 2: