Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)




Краевая диагностическая работа по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ВАРИАНТ № 1

ИНСТРУКЦИЯ ПО ВЫПОЛНЕНИЮ РАБОТЫ

Работа состоит из трёх разделов: «Аудирование», «Чтение» и «Грамматика и лексика».

Раздел 1 (задание по аудированию) включает 1 задание на понимание основного содержания текстов. Рекомендуемое время на выполнение раздела составляет 10 минут.

Раздел 2 (задания по чтению) содержит задания на понимание прочитанных


 

1.

  Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами A-D, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами 1-5. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз.В задании есть один заголовок лишний.
 

 

Good for everyone

2. An innovative idea

3. Clothes to protest


Раздел 2 (задания по чтению)


текстов. Рекомендуемое время на выполнение раздела составляет 15 минут.

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) включает в себя задания, предполагающие краткий ответ. При выполнении этих заданий вы должны записать ответ в соответствующем месте работы. Рекомендуемое время выполнения раздела составляет 20 минут.

Общее время проведения работы 45 минут. Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны.

Желаем успеха!

Раздел 1 (задание по аудированию)

  Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.
 

1. In а restaurant.

2. In a hotel.

3. In a clothes shop.

4. In the street.

5. At a post office.

 

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

 

Ответ: Диалог A B C D
Место действия        

 

 

Министерство образования, науки и молодежной политики Краснодарского края

«Институт развития образования» Краснодарского края


4. Part of culture

5. Working clothes

 

A. Jeans are one of fashion's most long enduring trends. Cowboys wear them but so do supermodels, farmers, presidents and housewives. Ask any group of people why they wear jeans and you will get a range of answers. For some they're comfortable and easy — for others they're trendy and cool. Jeans mean different things to different people but they are popular everywhere.

B. Americans do not have a national folk dress with a long tradition. Blue jeans are probably the most recognisable article of American clothing. They have been part of American life for over 125 years. Blue denim jeans became not only an expression of American fashion but also an element of American identity known around the world.

C. Jeans were first designed as trousers for farmers and miners in the states of the American West. They quickly grew popular with common people, including cowboys, factory employees and railroad builders. The new trousers were made from a very strong material which did not wear out easily. However, at the same time jeans were very practical and comfortable to wear.

D. By the middle of the twentieth century, these heavy cotton trousers were a symbol of opposition for young artists and writers. College students started to wear them to show they were against the Vietnam War. The new trousers were banned in American schools from coast to coast and sometimes in theatres and cinemas.

 

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

 

Текст A B C D
Заголовок        

 

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 3–9соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.

Министерство образования, науки и молодежной политики Краснодарского края

«Институт развития образования» Краснодарского края


АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК, 8 класс Вариант № 1, Октябрь 2018 АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК, 8 класс Вариант № 1, Октябрь 2018

 


 

Graffiti

Where do you expect to see graffiti? Probably not in a museum. Bristol Museum and Art Gallery, in the south-west of England, was the kind of place where you could see classical pictures and statues. However, in the summer of 2009 the exhibition ‘Banksy versus the Bristol Museum’ opened. The exhibition presented more than a hundred works by Banksy, one of the world’s most famous graffiti artists.

Banksy is a puzzle to all. He keeps his identity secret. He hardly ever gives interviews and likes to remain anonymous. Nobody knows much about his life or his background but many people believe that his real name is either Robert Banks or Robin Banks and that he was born in England, somewhere near Bristol.

Banksy’s street art is always provocative. It's his way of communicating with society. His graffiti is characterised by bright and frequently shocking images, often combined with slogans. His work is often a personal protest against wars, social policy or people's behaviour. Although graffiti is not allowed in cities, Banksy's works have become immensely popular.

Banksy believes that art should not be used for advertising. He has refused four times to do adverts for Nike, a famous sportswear company.

A year after the Bristol exhibition, Banksy made a film called “Exit Through the Gift Shop”. The film tells the story of a street artist. It got many positive reviews from the critics and from the general audience.

Another curious fact from Banksy's biography is that once he was named among the 100 most influential people in the world. He actually found himself in the company of Barack Obama, Steve Jobs and Lady Gaga. When he was asked to send a photo, Banksy sent a picture of himself with a paper bag (recyclable, naturally) over his head. His fans still don’t really know who he is.

Bristol isn’t the only place in Britain to welcome and accept graffiti. A park in Dundee, Scotland, has the longest legal graffiti wall (almost 110 metres long) in the UK. Anyone can paint on the wall any time they like. The idea of this graffiti wall project is to demonstrate the positive side of graffiti and to organise workshops and graffiti classes for local children.

Even the capital of the country could not stay free of street art. There's a special website dedicated to London's street art and artists. The site's team is a group of enthusiastic young people who are closely connected with the street art world. They try to record and register all the works and display them on their “Street Art London” site. That is quite a job to do! The reason is that street art is very temporal and short-lived: graffiti is soon covered by


 

5 Banksy often takes part in advertising campaigns for different goods.

1) True 2) False 3) Not stated

 

Ответ:

 

6 The film reviews strongly criticised Banksy's film.

1) True 2) False 3) Not stated

 

Ответ:

 

7 Banksy was put on the list of the most important world figures.

1) True 2) False 3) Not stated

 

Ответ:

 

8 Graffiti is officially allowed in Dundee park, Scotland.

1) True 2) False 3) Not stated

 

Ответ:

 

9 The website about London’s street art and artists is administered by Banksy.

1) True 2) False 3) Not stated

 

Ответ:

 

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 10–18, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 10–18.

Kitty lived next door to me and we'd been friends since


another wall painting so they have to be quick to take a picture and post it on the website.

 

3 Banksy sold his works to Bristol Museum and Art Gallery.

1) True 2) False 3) Not stated


10 childhood. We learnt at the same school and there together. I was sixteen and

11 she was four yearsthan me but we had a lot in common and


WALK YOUNG


Ответ:


12 enjoyed chatting on morning Kitty


way to school. Every WE


4 Banksy's personality remains mysterious to people.

1) True 2) False 3) Not stated

Ответ:


knocked on my door and I had to be ready by that time — she

13 waiting for me. One day she didn't knock. When I caught up


 

NOT LIKE


Министерство образования, науки и молодежной политики Краснодарского края

«Институт развития образования» Краснодарского края


Министерство образования, науки и молодежной политики Краснодарского края

«Институт развития образования» Краснодарского края


АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК, 8 класс Вариант № 1, Октябрь 2018 АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК, 8 класс Вариант № 1, Октябрь 2018

 


14 with her at the bus stop, shea magazine and didn't even look

15 at me. Iunderstand what was going on. "Hey, Kitty, what's

16 wrong? Why aren't you talking to?" "You yourself know why," Kitty said angrily. "No, I don't." "No, I don't. I wouldn't ask you if I

17. " "You went to the cinema with Lisa Parker yesterday," Kitty was almost crying. I felt puzzled and didn't know what to say. The two


READ NOT CAN I

 

KNOW


18


at the bus stop looked amused at our


WOMAN


conversation and didn't hide their smiles.

 

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 19–24, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 19–24.

 

 

If someone asks what your nationality is, how do you answer?

19 For British peopleidentity is a complex NATION issue. Take me for example. I carry a passport issued by the

20 British. I was born in England, but my GOVERN Mum is Scottish and my Granny is from Northern Ireland. So

21 what am I?, I am really all of them: ACTUAL English, Irish, Scottish and British. Each of the “nations” has a lot

in common but they also have their own unique culture and

22 lifestyle. TRADITION

23 Theyit when people call them English. LIKE


24 And perhaps the most importantof all — each nation has its own football team!


DIFFER


 


Министерство образования, науки и молодежной политики Краснодарского края

«Институт развития образования» Краснодарского края


Министерство образования, науки и молодежной политики Краснодарского края

«Институт развития образования» Краснодарского края


АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК, 8 класс Вариант № 2, Октябрь 2018 АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК, 8 класс Вариант № 2, Октябрь 2018

 


Краевая диагностическая работа по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ВАРИАНТ № 2

ИНСТРУКЦИЯ ПО ВЫПОЛНЕНИЮ РАБОТЫ

Работа состоит из трёх разделов: «Аудирование», «Чтение» и «Грамматика и лексика».

Раздел 1 (задание по аудированию) включает 1 задание на понимание основного содержания текстов. Рекомендуемое время на выполнение раздела


 

1.

  Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами A-D, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами 1-5. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз.В задании есть один заголовок лишний.
 

 

Historical facts




Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-12-28 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: