Хор: можно по нотам (рапев см выше), но можно и постовым напевом.




Хор: по нотам, (но можно и постовым напевом)

Чтец: Ве́дом во Иуде́и Бог, во Изра́или ве́лие и́мя Его́.

 

Парими́и Трио́ди:

Диа́кон: Прему́дрость.

Чтец: Бытия́ чте́ние.

 

Диа́кон: Во́нмем

(Из глав 10-11)

Чтец: Сия́ племена́ сыно́в Но́евых по родо́м их, по язы́ком их: от сих разсе́яшася о́строви язы́ков на земли́ по пото́пе. И бе вся земля́ устне́ еди́не, и глас еди́н всем. И бысть внегда́ поити́ им от восто́к, обрето́ша по́ле в земли́ Сеннаа́рстей, и всели́шася та́мо. И рече́ челове́к бли́жнему своему́: прииди́те, сотвори́м пли́нфы, и испече́м их огне́м. и бысть им пли́нфа в ка́мень, и бре́ние вме́сто ме́ла. И реко́ша: прииди́те, сози́ждем себе́ град и столп, его́же верх бу́дет да́же до небесе́: и сотвори́м себе́ и́мя, пре́жде не́же разсе́ятися нам по лицу́ всея́ земли́. И сни́де Госпо́дь ви́дети град и столп, его́же созида́ша сы́нове челове́честии. И рече́ Госпо́дь: се род еди́н, и устне́ еди́не всех, и сие́ нача́ша твори́ти: и ны́не не оскуде́ют от них вся, ели́ка а́ще восхотя́т твори́ти. Прииди́те, и соше́дше смеси́м та́мо язы́к их, да не услы́шат ки́йждо гла́са бли́жняго [своего́]. И разсе́я их отту́ду Госпо́дь по лицу́ всея́ земли́: и преста́ша зи́ждуще град и столп. Сего́ ра́ди нарече́ся и́мя его́ Смеше́ние, я́ко та́мо смеси́ Госпо́дь устна́ всея́ земли́, и отту́ду разсе́я их Госпо́дь по лицу́ всея́ земли́.

 

Диа́кон: Во́нмем.

 

Проки́мен Трио́ди, глас 8:

Чтец: Проки́мен, глас осьмы́й:

Гла́сом мои́м ко Го́споду воззва́х,/ гла́сом мои́м к Бо́гу, и внят ми.

Хор: можно по нотам (рапев см выше), но можно и постовым напевом.

Гла́сом мои́м ко Го́споду воззва́х,/ гла́сом мои́м к Бо́гу, и внят ми.

 

Чтец: В день ско́рби моея́ Бо́га взыска́х.

 


Диа́кон: Прему́дрость.

Чтец: При́тчей чте́ние.

 

Диа́кон: Во́нмем

(Из глав 13-14):

Чтец: Жела́ния благочести́вых наслажда́ют ду́шу: дела́ же нечести́вых дале́че от ра́зума. Ходя́й с прему́дрыми прему́др бу́дет: ходя́й же с безу́мными позна́н бу́дет. Согреша́ющих пости́гнут зла́я: пра́ведных же пости́гнут блага́я. Благ муж насле́дит сы́ны сыно́в: сокро́виществуется же пра́ведным бога́тство нечести́вых. Пра́веднии насладя́тся в бога́тстве ле́та мно́га: непра́веднии же поги́бнут вско́ре. И́же щади́т же́зл [свой,] ненави́дит сы́на своего́: любя́й же наказу́ет приле́жно. Пра́ведный яды́й насыща́ет ду́шу свою́: ду́ши же нечести́вых ску́дны. Му́дрыя же́ны созда́ша до́мы: безу́мная же раскопа́ рука́ма свои́ма. Ходя́й пра́во, бои́тся Го́спода: развраща́яй же пути́ своя́, обезче́стится. Из уст безу́мных жезл досажде́ния: устне́ же му́дрых храня́т я́. Иде́же несть воло́в, я́сли чи́сты: а иде́же жи́та мно́га, я́вна волу́ кре́пость. Свиде́тель ве́рен не лжет: разжиза́ет же ло́жная свиде́тель непра́веден. Взы́щеши прему́дрости у злых, и не обря́щеши: чу́вство же у му́дрых удо́бно.

 

Парими́и Благове́щения:

Диа́кон: Прему́дрость.

Чтец: Исхо́да чте́ние.

 

Диа́кон: Во́нмем

(Из главы 3):

Чтец: Вни́де Моисе́й в го́ру Бо́жию Хори́в, яви́ся же ему́ А́нгел Госпо́день в пла́мени о́гненне из купины́, и ви́де, я́ко купина́ горя́ше огне́м и купина́ не сгара́ше. Рече́ же Моисе́й: преше́д, узрю́ виде́ние вели́кое сие́, что я́ко не сгара́ет купина́? Я́коже ви́де Госпо́дь, я́ко приступа́ет ви́дети, призва́ его́ Госпо́дь, из купины́ глаго́ля: Моисе́е, Моисе́е. Он же рече́: что есть? И рече́: не прибли́жися се́мо. Иззу́й сапо́г от ногу́ твое́ю: ме́сто бо, на не́мже ты стои́ши, земля́ свята́ есть. И рече́ ему́: Аз есмь Бог отца́ твоего́, Бог Авраа́мов, и Бог Исаа́ков, и Бог Иа́ковль. Отврати́ же Моисе́й лице́ свое́, стыдя́ше бо ся зре́ти пред Бо́гом. Рече́ же Госпо́дь к Моисе́ю: ви́дя, ви́дех озлобле́ние люде́й Мои́х, и́же во Еги́пте, и вопль их услы́шах от наси́льствующих в де́лех. Вем бо боле́знь их, и снидо́х, е́же изъя́ти их от руки́ еги́птян, и извести́ их от земли́ о́ныя, и ввести́ их в зе́млю бла́гу и мно́гу, в зе́млю, точа́щу мед и млеко́.

 

Диа́кон: Прему́дрость.

Чтец: При́тчей чте́ние.

 

Диа́кон: Во́нмем

(Из главы 8):

Чтец: Госпо́дь созда́ мя нача́ло путе́й Свои́х в дела́ Своя́. Пре́жде век основа́ мя в нача́ле, пре́жде не́же зе́млю сотвори́ти, и пре́жде не́же бе́здны соде́лати, пре́жде не́же произы́ти исто́чником вод, пре́жде, не́же гора́м водрузи́тися, пре́жде же всех холмо́в ражда́ет мя. Госпо́дь сотвори́ страны́, и пусты́ни, и концы́, населе́ны под Небесе́м. Егда́ гото́вяше не́бо, с Ним бех, и егда́ отлуча́ше Себе́ престо́л на ве́трех, егда́ кре́пки творя́ше вы́шния о́блаки и я́ко тве́рды полага́ше исто́чники поднебе́сныя. Внегда́ полага́ти мо́рю преде́л его́, и во́ды не ми́мо и́дут уст Его́, и кре́пки творя́ше основа́ния земли́, бех при Нем устроя́я подо́бна. Аз бех, о не́йже ра́довашеся: по вся же дни веселя́хся пред лице́м Его́ на вся́ко вре́мя.

 

Открываются царские врата.

 


Ма́лая ектения́:

Диа́кон: Па́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.

Хор: Го́споди, поми́луй.

Диа́кон: Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Хор: Го́споди, поми́луй.

Диа́кон: Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю, со всеми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́, и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Хор: Тебе́, Го́споди.

Иере́й: Я́ко Свят еси́, Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно.

Хор: Ами́нь.

 

Диа́кон: Го́споди, спаси́ благочести́выя.

Хор: Го́споди, спаси́ благочести́выя.

 

Диа́кон: И услы́ши ны.

Хор: И услы́ши ны.

 

Диа́кон: И во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

 

Трисвято́е:

Хор: Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Бессме́ртный, поми́луй нас. (Три́жды)

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святы́й Бессме́ртный, поми́луй нас.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Бессме́ртный, поми́луй нас.

 

Диа́кон: Во́нмем.

Иере́й: Мир всем.

Чтец: И ду́хови твоему́.

 

Диа́кон: Прему́дрость.

Проки́мен Благове́щения, глас 4:

Чтец: Прокимен, глас четве́ртый: Благовести́те день от дне спасе́ние Бо́га на́шего.

Хор:

Чтец: Воспо́йте Го́сподеви песнь но́ву, воспо́йте Го́сподеви вся земля́.

 

Диа́кон: Прему́дрость.

Чтец: Ко Евре́ем посла́ния свята́го Апо́стола Па́вла чте́ние.

 

Диа́кон: Во́нмем.

(Евр., зач. 306, гл. 2, стт. 11-18):

Чтец: Бра́тие, святя́й и освяща́емии, от Еди́наго вси, ея́же ра́ди вины́ не стыди́тся бра́тию нарица́ти их, глаго́ля: возвещу́ И́мя Твое́ бра́тии Мое́й, посреде́ Це́ркве воспою́ Тя. И па́ки: Аз бу́ду наде́яся Нань. И па́ки: се Аз и де́ти, я́же Ми дал есть Бог. Поне́же у́бо де́ти приобщи́шася пло́ти и кро́ви, и Той прии́скренне приобщи́ся те́хже, да сме́ртию упраздни́т иму́щаго держа́ву сме́рти, си́речь диа́вола, и изба́вит сих, ели́цы стра́хом сме́рти чрез все житие́ пови́нни бе́ша рабо́те. Не от А́нгел у́бо когда́ прие́млет, но от се́мене Авраа́мова прие́млет; отню́дуже до́лжен бе по всему́ подо́битися бра́тии, да ми́лостив бу́дет и ве́рен первосвяще́нник в тех, я́же к Бо́гу, во е́же очи́стити грехи́ людски́я. В не́мже бо пострада́, Сам искуше́н быв, мо́жет и искуша́емым помощи́.

 


Иере́й: Мир ти.

Чтец: И ду́хови твоему́.

 

Диа́кон: Прему́дрость.

Чтец: Глас 1: Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Хор:

 

Чтец: Сни́дет, я́ко дождь на руно́, и, я́ко ка́пля, ка́плющая на зе́млю.

Чтец: Бу́дет и́мя Его́ благослове́нно во ве́ки, пре́жде со́лнца пребыва́ет и́мя Его́.

 

 

Диа́кон: Благослови́, влады́ко, благовести́теля свята́го Апо́стола и Евангели́ста Луки́.[3]

Иере́й: Бог, моли́твами свята́го, сла́внаго, всехва́льнаго Апо́стола и Евангели́ста Луки́, да да́ст тебе́ глаго́л благовеству́ющему си́лою мно́гою, во исполне́ние Ева́нгелия возлю́бленнаго Сы́на Своего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́.

 

Диа́кон: Ами́нь. Прему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.

 

Иере́й: Мир всем.

Хор: И ду́хови твоему́.

 

Диа́кон: От Луки́ свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Хор: Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

Диа́кон: Во́нмем.

(Лк., зач. 3, гл. 1, стт. 24-38):

Диа́кон: Во дне́х о́нех зача́т Eлисаве́т, жена́ Заха́риина, и тая́шеся ме́сяц пять, глаго́лющи: я́ко та́ко мне сотвори́ Госпо́дь во дни, в ня́же призре́ отъя́ти поноше́ние мое́ в челове́цех. В ме́сяц же шесты́й по́слан бысть А́нгел Гаврии́л от Бо́га во град Галиле́йский, eму́же и́мя Назаре́т, к Де́ве обруче́нней му́жеви, eму́же и́мя Ио́сиф, от до́му Дави́дова, и и́мя Де́ве, Мариа́м. И вшед к Ней А́нгел, рече́: ра́дуйся Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, благослове́на Ты в жена́х. Oна́ же ви́девши смути́ся о словеси́ eго́, и помышля́ше, каково́ бу́дет целова́ние сие́. И рече́ А́нгел Eй: не бо́йся Мариа́м, обре́те бо благода́ть от Бо́га. И се зачне́ши во чре́ве, и роди́ши Сы́на, и нарече́ши и́мя Eму́ Иису́с. Сей бу́дет ве́лий, и Сын Вы́шняго нарече́тся, и даст Eму́ Госпо́дь Бог престо́л Дави́да oтца́ Eго́, и воцари́тся в дому́ Иа́ковли во ве́ки, и Ца́рствию Eго́ не бу́дет конца́. Рече́ же Мариа́м ко А́нгелу: ка́ко бу́дет сие́, иде́же му́жа не зна́ю? И отвеща́в А́нгел, рече́ Eй: Дух Святы́й на́йдет на Тя, и си́ла Вы́шняго осени́т Тя, те́мже и ражда́емое Свя́то, нарече́тся Сын Бо́жий. И се Eлисаве́т, ю́жика Твоя́, и та зача́т сы́на в ста́рости свое́й, и сей ме́сяц шесты́й eсть eй, нарица́емей непло́ды. Я́ко не изнемо́жет от Бо́га всяк глаго́л. Рече́ же Мариа́м: се раба́ Госпо́дня, бу́ди Мне по глаго́лу твоему́. И оты́де от Нея́ А́нгел.

Хор: Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

Ектения́ сугу́бая: и далее обычное последование Литургии св. Иоанна Златоустого

 


[1] О чтении Символа веры на изобразительных Типикон умалчивает, однако старопечатные Уставы в последовании изобразительных в праздник Благовещения назначают на «И ныне» – «Верую во Единаго Бога...» (см.: Устав. М., 1610. Л. 631 об.; Устав. М., 1634. Л. 64; Устав. М., 1641. Л. 550 об.; ср. также: Розанов В. Богослужебный Устав Православной Церкви. С. 601).

[2] Если вечерня с Литургией свт. Иоанна Златоуста совершается сразу после изобразительных, то на начальный возглас «Благослове́но Ца́рство...» Хор отвечает: "Ами́нь" и чтец следом: "Прииди́те поклони́мся…" трижды и 103 (предначинательный) псалом.

[3] По служебнику этот диалог произносится не во всеуслышание в алтаре во время пения Аллилуария, но также распространена практика произнесения этого диалога возгласно после Аллилуария.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-04-04 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: