Случаи употребления Будущего Простого и Будущего Длительного




Задание 1. Прочтите текст и устно сделайте перевод. Выпишите незнакомые слова в словарь.

Business etiquette

Business etiquette is made up of significantly more important things than knowing which fork to use at lunch with a client. Etiquette is about presenting yourself with the kind of polish that shows you can be taken seriously. Etiquette is also about being comfortable around people.

People are a key factor in your own and your business’ success. Many potentially worthwhile and profitable alliances have been lost because of an unintentional breach of manners.

The most important thing to remember is to be courteous and thoughtful to the people around you, regardless of the situation. Consider other people’s feelings, stick to your convictions as diplomatically as possible. Address conflict as situation-related, rather than person-related. Apologize when you step on toes.

Make it a point to arrive ten or fifteen minutes early and visit with people that work near you. When you’re visiting another site, linger over a cup of coffee and introduce yourself to people nearby. If you arrive early for a meeting, introduce yourself to the other participants.

Keep notes on people. There are several “contact management” software applications that are designed for salespeople, but in business, nearly everyone is a salesperson in some capacity or another.

Social rank or class is a cornerstone of social interaction in many cultures. The corporate climate in the United States is no exception. People tend to feel uneasy until they’ve seen an “organizational chart” or figured out who reports to whom. They feel that it is more important to show respect and practice etiquette around superiors than around peers or subordinates.

The only thing you owe your boss above and beyond what you owe peers and subordinates is more information. Unobtrusively be sure he or she knows what you’re doing, is alerted as early as possible to issues that may arise, and is aware of outcomes and milestones.

If you’re travelling on business to a foreign destination, or have visitors here, it is a good idea to learn as much as you can about the culture they are coming from and make appropriate allowances.

Items to consider:

· Language (make an effort to learn theirs if possible, but don’t pretend to be fluent unless you have many years of study under your belt!)

· Time zones

· Working schedules

· Holidays

· Food customs (table manners, use of implements, etc.)

It can be insulting to your coworkers or clients to show a lack of concern about your appearance.

Being wrinkled, unshaven, smelly or unkempt communicates (intentionally or not) that you don’t care enough about the situation, the people or the company to present yourself respectably.

If you think a situation may call for dress slacks, wear a dress shirt and tie. If you have any inkling that a suit may be called for, dress to the nines.

Women’s clothing is a bit more complicated, but again, err on the side of conservative and dressy.

The important thing to remember is that if you strive to make the people around you feel comfortable and valued, you have succeeded whether you’re perfectly in compliance with these or any rules you’ve read.

Задание 2. Изучите способы образования времен Future Simple и Future Continuous

Способы образования Future Simple и Future Continuous

Чтобы вспомнить, чем отличаются конструкции обоих времен, следует посмотреть на сравнительную таблицу.

  Future Simple Future Continuous
+ I will water the flowers tomorrow. – Я полью цветы завтра. I will be watering the flowers at 5 pm tomorrow. – Я буду поливать цветы в 5 часов вечера завтра.
_ She won’t water the flowers tomorrow. – Она не польет цветы завтра. She won’t be watering the flowers at 5 pm tomorrow. – Она не будет поливать цветы завтра в 5 часов вечера.
? Will he water the flowers tomorrow? – Он польет цветы завтра? Will he be watering the flowers at 5 pm tomorrow? – Он будет поливать цветы завтра в 5 часов вечера?
  Yes, he will./No, he won’t. – Да./Нет. Yes, he will./No, he won’t. – Да./Нет.

Исходя из правила формирования конструкций разных по типу высказывания предложений, можно сделать вывод о небольшом структурном отличии. Формула Простого Будущего времени представлена, как “will+глагол в начальной форме”. Схема Будущего Длительного времени – “will+be+глагол с окончанием -ing”.

Случаи употребления Будущего Простого и Будущего Длительного

Судя по названиям времен, различие Future Simple и Future Continuous в их использовании в речи состоит в том, что первое время указывает на однократные или регулярные действия, в то время как второе – на процесс.

Future Simple используется для: Future Continuous применяют для:
рассказа о запланированном действии в будущем: They will travel to Prague next week. – Они поедут в Прагу на следующей неделе. рассказа о том, что точно произойдет в будущем, согласно расписанию или предварительной договоренности: The train will be leaving at 6. – Поезд будет отправляться в 6.
   
сообщение о действии, которое будет регулярным в будущем: I will go to the swimming pool every day. – Я буду ходить в бассейн каждый день. Рассказа о процессе, который будет идти в момент совершения другого однократного действия: You will be dancing when your mum comes to the club. – Ты будешь танцевать, когда твоя мама придет в клуб. (В придаточных предложениях времени и условия используют Present Simple вместо Future Simple).

Future Continuous не используется с глаголами, обозначающими чувства, состояние, мыслительную деятельность: love (любить), hate (ненавидеть), believe (верить), like (нравиться), hear (слышать), see (видеть), feel (чувствовать). Вместо этого употребляют Future Simple: I will see you at this time tomorrow. – Я увижу тебя завтра в это время.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-06-05 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: