V. Актуализация лексического навыка.




I.Организационный момент. Сообщение темы и целей урока (5 мин)

- Good morning, class. I’m very glad to see you. You may sit down.

Речевая разминка:

- Hello, Diana. Nice to see you. How are you? (I am fine, thank you. How are you?)

- I am fine, too. And what about you, Angela? (I am fine, thank you)

- I am glad to hear that. The weather is pleasant today, is not it, Ann? (Oh, yes. I agree with you. It is rather warm.)

- Kate, I'd like to ask you a questions. (You are welcome. What would you like to ask me about?)

- What day is it today? (Today it is Monday).
- What month is it now, Natasha? (It is month of Match now.)
- What season is it now, Masha? (It is spring now)

- Do you like spring, Tonya? (I like spring very much.)

- What date is it today, Julia? (

- Ok, tell me please, who is on duty today?

-Who is absent, Nobody is absent

- Well done. Thank you very much.

Фонетическая разминка

Let’s remember the words can help you today.

 

Проверка домашнего задания

-Last lessons we was speak about the kinds of books you and other teenagers like to read. Your tongues are ready to talk, are not they? Start with the questions prepared by P1. Listen to him \ her and answer his\ her questions.

P1 Do you like to read? (Yes, I do. I like to read)

P1 Is reading a hobby? (Yes, it is. Reading is a hobby).

P1 Is reading your friend's favorite activity? (No, it is not. My friend's favorite activity is watching TV and listening to music).

P1 Do you think reading is important?

P2 Yes, I do.

P1 Why do people read? Why is it important?

P3 People read to get some information, to learn something, to relax, to spend free time and other. It is important because without reading people can't understand some important things, they can't get the necessary information and other.

P1 Do you read often?

P4 Yes, I do. (No, I don't)

P1 What sorts of books do you read more often?

P 5 I usually read…(детектив, роман, повесть и т.д.)

P1 What do people in Britain prefer to read?

P5 British people prefer to read novels.

P1 What famous British writers do you know?

P6 They are Charles Dickens, William Shakespeare, Jerome K. Jerome, Oskar Wilde and other.

2.Знакомство с новым материалом:

The topic of our lesson is “The Numeral”. Today we are going to revise how to write, read, understand and use the numbers

1 слайд: «The Numeral» (числительные) обозначает количество или порядок предметов при счете.

2 слайд: Числительные делятся на количественные, порядковые, дробные.

3 слайд: Cardinal Numerals (количественные числительные) обозначают количество и отвечают на вопрос: «Haw many?». For example: Haw many books ….

4 слайд: по своей структуре числительные делятся на6 простые (от 1 до 12), производные (от 13 до 19), составные (десятки с единицами и числа более сотни)

5 слайд: простые числительные:1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12

6 слайд: производные числительные образуются при помощи суффикса – teen от соответствующих чисел первого десятка:13,14,15,16,17,18,19.

7 слайд: десятки образуются при помощи суффикса – ty:

8 слайд: в английском языке hundred – сто, thousand – тысяча, million – миллион существительные, если они используются в единственном числе, перед ними обязательно ставиться неопределенный артикль или числительное one.

9 слайд: составные числительные

3) Разминка для глаз.
- Sit still. Look at the window. Look at the door. Look at the ceiling. Look at the floor.

How much is this?

 

 

II. Тренировка навыка аудирования

1. Учащиеся получают карточку с парами цифр (приложение №1). Учитель диктует одно число из пары, учащиеся подчёркивают то, которое услышали.

You have a card with the pairs of numbers. I’ll read you one of the numbers from the pair and you match it.

16/ 60 15 /50 18 /80 90 /19 30/ 13

2. Учитель включает запись, где надиктованы числа по-английски, учащиеся записывают числа в тетрадях, после записи произносят по-английски то, что записали и записывают эти числа словами (по очереди выходят к доске, записывают по одному слову).

Now you’ll hear the recorded numbers, you task is to write them down

11, 14, 30, 22, 277, 489, 612, 5.870, 3.923, 15.804, 118.307, 165.000.000

 

IV. Речевая разминка.

1. Игра «Что исчезло?».

На доске развешаны карточки с числительными (приложение №2). Учащиеся закрывают глаза, учитель убирает карточку, учащиеся отгадывают, какая карточка исчезла.

 

Look at the blackboard. You see the cards with the numbers. Let’s name them. Now close your eyes. I’ll take away one of the cards and you must guess “What’ missing”

 

2. Игра «Весёлая цепочка».

К доске выходят 6 человек, каждый получает карточку с датой (приложение №3), не показывает классу. Учащиеся с места задают вопрос, чтобы выяснить год рождения “When were you born?”. Затем учащиеся у доски меняются карточками, и теперь учащиеся с места уже задают вопрос, называя год, “Were you born in 1985?” т.е. пытаются выяснить, кто родился в определённый год.

 

Now we are going to play one more game. It’s “A merry chain”. I want six persons to go to the blackboard. Take one of the cards. You see the date. Don’t show it to the class. The rest pupils must guess when each of the pupils at the blackboard was born. What question must we ask? Yes, you are right. It’s «When were you born?». Now let’s count to ten. While we count, the pupils at the blackboard must change the cards. And now we must guess Who was born in the certain year. Let’s start.

V. Актуализация лексического навыка.

1. Игра «Домино».

Учащиеся делятся на две команды. Каждая команда получает набор домино (приложение №4), где в одном поле-числительное в цифрах, в другом -написанное словами. Задача команд – подобрать так, чтобы цепочка замкнулась. Команды работают самостоятельно. Выигрывает команда, первой собравшая цепочку.

 

Now I want you to divide into two groups. Each group receives a set of cards to play the game “Domino”. The group that makes the whole and right chain wins.

So, start.

2. Игра «Лото».

Учащиеся получают игровое поле, в котором записаны примеры (приложение №5). Учитель диктует числа, учащиеся закрывают пример, ответ на который и есть произнесённое число.

 

Now you get a card to play the game “Lotto”. You see that there are some examples. I’ll name you some numbers, you task is to cover the example that is equal with them.

 

VI. Динамическая пауза. «Нарисуй телом».

Учитель даёт команды детям «нарисовать» разные цифры рукой, ногой, головой и т.д.

Now stand up and let’s draw. But we are going to draw with our body. Let’s try:

· Draw one with your right hand

· Draw two with you left foot

· ………………..

· Draw eight with your whole body.

O. k. Great! You may sit down.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-04-30 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: