Собор Предтечи и Крестителя Господня Иоанна




Ин.

Ирмо́с: Я́же пре́жде со́лнца свети́льника Бога возсия́вшаго,/ пло́тски к на́м прише́дшаго, из боку́ Де́ви́чу,/ неизрече́нно воплоти́вшая, Бла́гослове́нная Всечи́стая, Тя Богородице, велича́ем.

Припе́в к тропаре́м Предте́чевым:

Велича́й, душе́ моя́,/ (и́же) во проро́цех вели́каго Предте́чу.

Из пустыни Предте́ча глас, Сло́во показу́ет пло́тски к на́м прише́дшее,/ и прису́щее прера́достно крести́ти гото́вится,/ ду́ши очища́ющее от греха́, ве́ры ра́ди.

Благода́ть же и зако́н хода́тая тя че́стна я́ве предлага́ют:/ о́в у́бо запеча́тствующаго, о́вая же начина́ющаго,/ всех проро́ков Сло́вом предпочте́ннаго,/ па́че ви́димых пожи́вша, всече́стне.

Безтеле́сным подо́бное житие́ показа́в, со А́нгельскими ли́ки весели́тся/ и, престо́лу предстоя́ Влады́чню ра́дуется,/ восхваля́ющим оставле́ние и спасение испроша́я.

Припе́в пе́рвый: Велича́й, душе́ моя́,/ Честне́йшую го́рних во́инств,/ Де́ву Пречи́сту Богоро́дицу.

Богоро́дичен: За бла́гоутро́бие всех Изба́витель Челове́к быва́ет/ и плотско́е рожде́ние прие́млет,/ человеколю́бно па́че челове́ков сы́й Человеколю́бец,/ из девственнаго ложесна́ Твоего́, Богороди́тельнице Всеблаже́нная.

И посем на схо́де пое́м о́ба лика вку́пе припе́в пра́здника. Та́же катава́сиа: Недоуме́ет вся́к язы́к: Та́же припе́в Богоро́дице, и ирмо́с: О, па́че ума́: и покло́н.


Свети́лен Предте́чи. Подо́бен: Духом в свя́ти́лищи:

Стези предугото́вал еси́ чу́дно Го́сподеви:/ глас бо был еси́ Того́ прише́ствия, и пропове́дник и́стиннейший,/ проро́ков превы́шний, бла́же́нне Иоа́нне:/ ты Свет ви́дел еси́, я́ко неизглаго́ланное Его́ сконча́в смотре́ние.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника:

Яви́ся Спа́с, Благода́ть и И́стина во струя́х Иорда́нских,/ и су́щия во тьме и сени спя́щия просвети́л есть,/ и́бо прии́де и яви́ся Свет Непристу́пный.

На хвали́тех стихиры на 4, глас 1.

Самогласны: Свет от Света/ возсия́ миру Христо́с, Спа́с наш,/ явле́йся Бог:/ Сему́, лю́дие, поклони́мся.

Ка́ко Тя, Христе́, раби́, Влады́ку, досто́йно почти́м?/ Я́ко в вода́х всех нас обнови́л еси́.

Ты во Иорда́не кре́щся, Спа́се наш,/ во́ды освяти́л еси́,/ дла́нию раба́ рукополага́емый,/ и страсти мира врачу́яй./ Ве́лие та́инство явле́ния Твоего́, Человеколю́бче Го́споди, сла́ва Тебе́.

И́стинный Свет яви́ся/ и всем просвеще́ние да́рует./ Креща́ется Христо́с с на́ми,/И́же вся́кия вы́шше чистоты:/ влага́ет свяще́ние воде́,/ и душа́м сие́ очище́ние быва́ет,/ земно́е явля́емое, и вы́шше Небе́с разумева́емое./ Ба́нею спасение, водо́ю же Дух:/ погруже́ния ра́ди, и́же к Богу, наш восхо́д быва́ет./ Чуде́сна дела́ Твоя, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Сла́ва, глас 6. Самогласен:

А́нгел из непло́дных ложе́сн произше́л еси́, Крести́телю,/от самых пеле́н в пустыню всели́лся еси́,/ печа́ть же всех проро́ков показа́лся еси́:/ Его́же бо они́ многообра́зно ви́деша,/ и гада́тельно пропове́даша/ Сего́ крести́ти во Иорда́не сподо́бился еси́./ Глас же услы́шал еси́ Оте́ческий с Небесе,/ свиде́тельствующь Его́ Сыновство́,/ и Духа ви́дел еси́ голуби́ным ви́дом,/ Глас влеку́щаго на Креща́емаго./ Но, о всех проро́ков превы́шший,/ Не преста́й моли́тися о нас,/ ве́рно творя́щих твою́ па́мять.

И ны́не, глас 2. Анато́лиа:

Днесь Христо́с на Иорда́н прии́де крести́тися,/ днесь Иоа́нн каса́ется верху́ Влады́чню./ Силы Небе́сныя ужасо́шася,/ пресла́вное ви́дяще та́инство./ Мо́ре ви́де и побеже́,/ Иорда́н ви́дев, возврати́ся./ Мы́ же просве́щшеся вопие́м:/ сла́ва яви́вшемуся Богу,/ и на земли́ ви́денному, и просвети́вшему мир.

Славосло́вие вели́кое. По трисвя́то́м тропа́рь Предте́чи: Сла́ва, и ны́не, пра́здника: ектении́ и отпу́ст, и ча́с пе́рвый. На 1-м часе тропа́рь пра́здника. Сла́ва, Предте́чи: и ны́не, Богородичен часо́в. По трисвя́то́м конда́к пра́здника, и про́чее. И соверше́нный отпу́ст.

На литурги́и

Бла́же́нна пра́здника, пе́снь 3-я, на 4: и свя́та́го пе́снь 6-я, на 4. По вхо́де тропа́рь пра́здника, и Предте́чи. Сла́ва, конда́к Предте́чи: и ны́не, пра́здника. Вхо́дное: Спаси́ ны, Сыне Бо́жий, во Иорда́не крести́выйся, пою́щия Ти́: аллилу́иа. Си́це пое́м и до отда́ния. Проки́мен, глас 7: Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде, и упова́ет на Него́. Стих: Услыши, Боже, глас мой, внегда молити ми ся к Тебе. Апо́стол в Дея́ниих, зача́ло 42. Аллилу́иа, глас 5: Свет возсия́ пра́веднику, и правым сердцем веселие. Стих: Весели́теся пра́ведник о Го́споде, и испове́дайте па́мять святы́ни Его́. Ева́нгелие Иоа́нна, зача́ло 3. Прича́стен: яви́ся благода́ть бо́жия: Други́й: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, от слуха зла не убоится.

Молитва

Крести́телю Христо́в, проповедниче покая́ния, ка́ющагося не презри́ ме́не, но, совокупля́лся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Владыце за ме́не, недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия бе́ды впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́. Аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю, пригвожде́н бо есть ум мой земны́м веще́м. Что сотворю́, не вем, и к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет душа́ моя́, то́кмо к тебе́, сня́тый Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем, по Богоро́дице, вем бо́льша быти рожде́нных всех: ты бо сподо́бился еси косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, А́гнца Божия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу́, да поне́ отны́не, в пе́рвый-надеся́ть час, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чистоты́ учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в, тя молю́, к тебе́ прибега́ю, не отри́ни ме́не от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя, па́дшагося мно́гими грехи́, обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обо́его нача́льник еси́, креще́нием омыва́яй грех, покая́ние же пропове́дуяй во очище́ние кого́ждо дел скве́рных; очи́сти у́бо мя, грехми́ оскверне́ннаго, и понуди́ вни́ти, а́може ничто́ же скве́рно вхо́дит, в Ца́рствие Небе́сное, Ами́нь.

А́ще прилучи́тся собо́р Иоа́нна Предте́чи в неде́лю, пое́м си́це: в суббо́ту ве́чера на ма́лей вече́рни стихиры воскре́сны и Богородицы, по обы́чаю. На вели́цей вече́рни по кафи́сме, на Го́споди, воззва́х, стихиры воскре́сны гласа, 3: И пра́здника, 4, глас 2: Просвети́теля нашего: и Предте́чи 3, глас 1, подо́бен: Всехва́льнии му́ченицы: Сла́ва, Предте́чи: И ны́не, Богородичен пе́рвый, гласа. Проки́мен дне. На лити́и стихиры пра́здника, пое́мыя на самый пра́здник. Сла́ва, пра́здника, глас 8: Го́споди, испо́лнити хотя. И ны́не, глас то́йже: Днесь тва́рь просвеща́ется: На стихо́вне стихиры воскре́сны, от алфави́та. Сла́ва, Предте́чи, глас 4: И ны́не, пра́здника. На бла́гослове́нии хле́бов тропа́рь, Богородице Де́во: еди́ножды, и пра́здника еди́ножды, и Предте́чи, еди́ножды. И чтем в Посла́ниих апостольских.

[зри́] а иде́же несть всено́щнаго, на повече́рии по Досто́йне и по трисвя́то́м глаго́лем конда́к Предте́чи. Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

На у́трени: На Бог Госпо́дь, тропа́рь воскре́сен два́жды: Сла́ва, Предте́чи: И ны́не, пра́здника. По обы́чных стихоло́гиах седальны воскре́сны с Богородичны и́х: и чте́ние в толкова́нии Ева́нгелиа, е́же от Матфе́а, неде́ля по Креще́нии. По непоро́чнах тропари́ и́х, и впакои́ гласа. И чтем в толкова́нии Ева́нгелиа, неде́ля ря́д. А́ще ли же неде́ля ря́д бу́дет во отсту́пке, тогда́ Ева́нгелие неде́ли ря́д не чтем. Степе́нна гласа, и проки́мен: Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие воскре́сно. Воскресение Христо́во: и про́чее воскре́сно. Кано́н воскре́сн со ирмосо́м на 4, и пра́здника, о́ба кано́на на 6, и Предте́чи на 4. Катава́сиа пра́здника, о́ба лика вку́пе. По 3-й пе́сни конда́к и и́кос пра́здника, и седален Предте́чи два́жды: сла́ва, и ны́не, пра́здника. И чте́ние о принесении руки́ Предте́чевы. По 6-й пе́сни конда́к и и́кос Предте́чи. На 9-й пе́сни пое́м Честне́йшую: Свети́лен воскре́сен. Сла́ва, Предте́чи. И ны́не, пра́здника. На хвали́тех стихиры воскре́сны 4: и пра́здника 4, со стихи́ пра́здничными, и́же писаны ве́чера на стихо́вне. Та́же глаго́лем стих на глас 6-й: Возвесели́тся пра́ведник: и пое́м самогласну стихи́ру Предте́чи, я́же пи́сана на Сла́ву, на хвали́тех: А́нгел из непло́дных ложе́сн: Сла́ва, стихи́ра Ева́нгельская. И ны́не: Пребла́гослове́нна еси́, Богородице Де́во: Славосло́вие вели́кое: и тропа́рь воскре́сен то́чию: и ектении́, и отпу́ст. На 1-м часе тропа́рь воскре́сн: Сла́ва, пра́здника: и ны́не, Богородичен часо́в. По трисвя́то́м конда́к пра́здника. На 3-м часе тропа́рь воскре́сен. Сла́ва, Предте́чи: И ны́не, Богородичен часо́в. По трисвя́то́м конда́к Предте́чи. Та́кожде глаго́лем и на про́чих часех, тропа́рь и конда́к пра́здника, и Предте́чи, пременя́юще.

На Литурги́и: Блаже́нны Окто́иха на 4: и пра́здника пе́снь 3-я на 4. Обои́х кано́нов: и предте́чи пе́снь 6-я, на 4. По вхо́де тропа́рь воскре́сн, и пра́здника, и Предте́чи. Та́же Сла́ва, конда́к Предте́чи. И ны́не, пра́здника. Проки́мен, Апостол, аллилу́иа, и Ева́нгелие Неде́ли по Богоявле́нии, и Предте́чи. Прича́стен пра́здника, и Предте́чи. В па́мять ве́чную: А́ще не бу́дет отсту́пка бу́дут, Апо́стол, и Ева́нгелие неде́ли ра́ду не чтем и прокимен гла́са оставля́ется.

Подоба́ет ве́дати:

А́ще прилучи́тся попра́зднство Креще́ния Христо́ва в неде́лю, а свя́тый пое́тся на 4, или́ на 6.

В суббо́ту ве́чера на ма́лей вече́рни стихиры воскре́сны и Богородице, по обы́чаю. Тропа́рь воскре́сен: Сла́ва, и ны́не, Богородичен его́. На вели́цей вече́рни, по стихоло́гии, на Го́споди, воззва́х, стихиры воскре́сны 4: и пра́здника 3, того́ дне́, и свя́та́го 3.

[зри́] А́ще ли пое́тся свя́тый на 6, или́ ему́же и полиеле́й, и пое́м стихиры воскре́сны 3, и пра́здника 3, и свя́та́го 4. Сла́ва, свя́та́го. А́ще же ни́, Сла́ва, пра́здника: И ны́не, Богородичен пе́рвый гласа.

На лити́и стихиры пра́здника, того́ дне́ рядовыя стихо́вныя. Сла́ва, и ны́не, пра́здника. А́ще ли и́мать свя́тый Сла́ву, Сла́ва, свята́го: И ны́не, пра́здника. На стихо́вне стихиры воскре́сны. Сла́ва, свя́та́го, а́ще есть: И ны́не, пра́здника. А́ще ли ни́, Сла́ва, и ны́не, пра́здника. На бла́гослове́нии хле́бов тропа́рь, Богородице Де́во: два́жды, и пра́здника еди́ножды: и Бу́ди И́мя Госпо́дне: и про́чее, и чте́ние в Посла́ниих апо́стольских.

На у́трени, на Бог Госпо́дь, тропа́рь воскре́сен, два́жды. Сла́ва, свя́та́го, а́ще есть: а́ще ли ни́, Сла́ва, и ны́не, пра́здника. По кафи́смах седальны воскре́сны, и Богородичны и́х. И чте́ние во Ева́нгелии толково́м, неде́ля по Просвеще́нии, и непоро́чны, и тропа́рь: А́нгельский собо́р: впакои́ гласа. И чте́ние во Ева́нгелии толково́м, неде́ля ря́д.

[зри́] (А́ще ли и́мать свя́тый полиеле́й. И по полиеле́и, тропари́: А́нгельский собо́р: И по ектении́ седальны свя́та́го вси́, и чте́ние.) Степе́нна, и проки́мен гласа: и Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие воскре́сно: стихи́ра воскре́сна, и про́чее воскре́сно. Кано́н воскре́сен со ирмосо́м на 4: и Богородице на два́: и пра́здника на 4: и свя́та́го на 4. Катава́сиа пра́здника. А́ще полиеле́й, или́ славосло́вие, и пое́м кано́н воскре́сен со ирмосо́м на 4, и пра́здника на 4, и свя́та́го на 6. По 3-й пе́сни конда́к и и́кос пра́здника, и свя́та́го, а́ще и́мать, и седален свя́та́го. Сла́ва, и ны́не, пра́здника, и чте́ние. По 6-й пе́сни конда́к воскре́сн и и́кос, и про́лог. На 9-й пе́сни пое́м Честне́йшую. Свети́лен воскре́сен: Сла́ва, свя́та́го, а́ще и́мать: а́ще ли ни́, Сла́ва, и ны́не, пра́здника. На хвали́тех стихиры воскре́сны 4: и свя́та́го, а́ще и́мать, подо́бны 3, и самогласен, и́же на Сла́ву, пое́м с припе́вы его́. А́ще ли не и́мать свя́тый хвали́тных, и пое́м стихиры воскре́сны 4: и пра́здника 4, того́ дне́ стихо́вны у́тренния с припе́вы пра́здничными. Сла́ва, стихи́ра Ева́нгельская. И ны́не: Пребла́гослове́нна еси́: Славосло́вие вели́кое. По трисвя́то́м тропа́рь воскре́сен то́чию. Ектении́, и отпу́ст, и оглаше́ние, и обы́чное исхожде́ние в притво́р, и ча́с 1-й. На 1-м часе тропа́рь воскре́сен: Сла́ва, пра́здника: и ны́не, Богородичен часо́в. По О́тче наш: конда́к пра́здника. Та́кожде и в про́чия часы́ глаго́лем конда́к пра́здника и воскре́сен пременя́юще: а́ще полиеле́й, и свя́та́го.

На литурги́и: Бла́же́нна гласа на 6, и пра́здника пе́снь рядова́я на 4. А́ще ли и́мать свя́тый пе́снь: и Бла́же́нна воскре́сна на 4: и пра́здника пе́снь рядова́я на 4: и свя́та́го пе́снь 6-я, на 4. По вхо́де тропа́рь воскре́сен, и пра́здника: та́же храма, и свя́та́го, а́ще и́мать. Сла́ва, конда́к свя́та́го: и ны́не, пра́здника.

[зри́] А́ще ли не и́мать свя́тый тропаря́ и кондака́: Сла́ва, воскре́сен. И ны́не, пра́здника. Проки́мен, Апо́стол, аллилу́иа, и Ева́нгелие неде́ли по Просвеще́нии. Та́же свя́та́го, а́ще и́мать: а́ще ли ни́, ря́д. А проки́мен гласа оставля́ется. Прича́стен: Хвали́те Го́спода с Небе́с: Други́й свя́та́го, а́ще и́мать: а́ще ли ни́, пра́здника.

[зри́] Суббо́та по Просвеще́нии. Проки́мен, аллилу́иа, и прича́стен пра́здника. Апо́стол к Ефесе́ем, зача́ло 233. Ева́нгелие от Матфе́а, зача́ло 7.

Неде́ля по Просвеще́нии.

Проки́мен, глас 1: Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас,/ я́коже упова́хом на тя. Стих: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде, правым подоба́ет похвала́. Апо́стол к Ефесе́ем, зача́ло 224 от полу́. Аллилу́иа, глас 5: Ми́лости Твоя́, Го́споди, во ве́к воспою́,/ в род и род возвещу́ и́стину Твою́ усты мои́ми. Стих: Зане́ ре́кл еси́, в ве́к ми́лость сози́ждется,/ на Небесех угото́вится и́стина твоя́. Ева́нгелие матфе́а, зача́ло 8. Прича́стен пра́здника: Яви́ся бла́года́ть Бо́жия, спаси́тельная всем челове́ком. Други́й: Хвали́те Го́спода с Небе́с, хвали́те Его́ в Вы́шних.

Собор Предтечи и Крестителя Господня Иоанна

В Православной Церкви установлен обычай на следующий день великих Господских и Богородичных праздников вспоминать тех святых, которые ближайшим образом послужили данному священному событию в истории. На следующий день Богоявления Церковь чтит того, кто послужил делу крещения Христова, возложив свою руку на главу Спасителя. Святой Предтеча и Креститель Господень Иоанн, величайший из пророков, завершает историю Церкви Ветхозаветной и открывает эпоху Нового Завета. Он, по словам Блаженного Августина, епископа Ипонийского, «всех превосходит, пред всеми имеет преимущество; всяк, кто токмо рожден от жены, ниже Иоанна». Святой пророк Иоанн засвидетельствовал о пришествии на землю Единородного Сына Божия, воспринявшего человеческую плоть. Он сподобился крестить Его в водах Иордана и свидетельствовал таинственное Явление Пресвятой Троицы в день Крещения Спасителя. Сродник Господень по матери, сын священника Захарии и праведной Елисаветы, Предтеча Господень родился шестью месяцами раньше Иисуса Христа. Архангел Гавриил предвозвестил о его рождении в храме священнику Захарии. Испрошенный молитвами благочестивой четы, до преклонных лет лишенной детей, младенец Иоанн был исполнен благодати Святого Духа. Спасенный, по милости Божией, от смерти, постигшей младенцев в Вифлееме, он возрос в дикой и бесплодной пустыне, приготовляя себя к пророческому служению строгим постом, богомыслием и молитвой.

В возрасте около 30 лет святой Иоанн вышел на проповедь покаяния на берег Иордана, чтобы своей проповедью приготовить народ к принятию Спасителя мира. По выражению церковных песнопений, святой Иоанн был «светлою утреннею звездою», которая своим блеском превосходила сияние всех других звезд и предвещала утро благодатного дня, освещаемого духовным Солнцем – Христом (Мал. 4,2).

Свою жизнь святой Иоанн Предтеча завершил мученически. Он обличил царя Ирода в беззаконном сожительстве с Иродиадой, женой своего брата Филиппа, за что был заключен в темницу и обезглавлен (Мф. 14, 1–10). Святое тело Иоанна Предтечи было погребено его учениками в самарийском городе Севастии, где совершилось злодеяние. Память зачатия святого пророка Иоанна Предтечи Церковь празднует 23 сентября; рождество – 24 июня; усекновение главы – 29 августа; ее первое и второе обретение (452 г.) – 24 февраля; третье (ок. 850 г.) – 25 мая; перенесение десной руки из Антиохии в Константинополь (956 г.) – 7 января; перенесение ее с острова Мальта в Петербург (1799 г.) – 12 октября.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-06-06 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: