Добавить в Избранное
• Великая вечерня
• Утреня
• Литургия
В СУББОТУ ВЕЧЕРА По предначинательном псалме, стихословим Блажен муж: 1‑ю кафисму всю. На Господи воззвах, поставим стихов 10: и поем Осмогласника стихиры воскресны 3: и Анатолиевы 4: и Триоди самогласны две, повторяюще первую. Глас 1. | В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ После предначинательного псалма читаем всю первую кафизму. НаГосподи воззвах:поем стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 4 и две самогласные из Триоди, дважды повторяя первую. Глас 1. | |
Не помолимся фарисейски, братие: / ибо возносяй себе смирится. / Смирим себе пред Богом, / мытарски пощением зовуще: / очисти ны Боже, грешныя. | Не будем молиться по-фарисейски, братия: / ибо возносящий самого себя унижен будет. / Смирим самих себя пред Богом, / как мытарь в дни поста взывая: / “Будь милостив, Боже, к нам грешным!” (2) | |
Фарисей тщеславием побеждаемь, / и мытарь покаянием приклоняемь, / приступиста к Тебе единому Владыце: / но ов убо похвалився, лишися благих: / ов же ничтоже вещав, сподобися дарований. / В сих воздыханиих утверди мя Христе Боже, / яко Человеколюбец. | Фарисей тщеславием побеждаемый, / и мытарь покаянием приклоняемый, / приступили к Тебе, Единому Владыке: / но один, похвалившись, лишился благ, / другой же без многих слов удостоился даров. / В тех стенаниях укрепи меня, Христе Боже, / как Человеколюбец. | |
Слава, глас 8:Вседержителю Господи, / вем, колико могут слезы: / Езекию бо от врат смертных возведоша, / грешную от многолетных согрешений избавиша, / мытаря же паче фарисея оправдаша: / и молюся, с ними причтав, помилуй мя. | Слава, глас 8:Вседержитель, Господи, / знаю, сколько могут слезы: / ибо Езекию они от врат смерти возвели, / грешницу от согрешений долговременных избавили, / мытаря же более фарисея оправдали; / и прошу: / “К ним причислив, помилуй меня!” | |
И ныне, Богородичен 1, рядоваго гласа. | И ныне, Богородичен: догматик рядового гласа. | |
На литии стихира святаго обители, по обычаю. | На Литии стихира храма | |
Слава, глас 3:Мытаря и фарисея различие разумевши душе моя, / онаго убо возненавиждь гордынный глас, / оваго же ревнуй благоумиленной молитве, и возопий: / Боже очисти мя грешнаго, и помилуй мя. | Слава, глас 3:Различие мытаря и фарисея уразумев, душа моя, / возненавидь первого надменный глас, / но поревнуй молитве второго с добрым сокрушением и воззови: / “Боже, сжалься надо мною, грешным, и помилуй меня!”* | |
И ныне, Богородичен воскресен, в тойже глас. | И ныне, Богородичен: воскресный того же гласа. |
На стиховне стихиры Осмогласника по алфавиту. | Стихиры на стиховне октоиха | |
Слава, глас 5:Отягченныма очима моима от беззаконий моих, / не могу воззрети и видети высоту небесную: / но приими мя, яко мытаря кающася, Спасе, / и помилуй мя. | Слава, глас 5:Очами моими, отягченными от беззаконий моих, / не могу я воззреть и увидеть высоту небесную; / но прими меня, как мытаря кающегося, Спаситель, / и помилуй меня. | |
И ныне, Богородичен, в тойже глас: Храм и дверь еси, / палата и престол Царев, / Дево Всечестная, / Еюже Избавитель мой Христос Господь, / во тьме спящим явися, / солнце сый правды, / просветити хотя, яже созда по образу Своему рукою Своею: / темже, Всепетая, / яко матерне дерзновение к Нему стяжавши, / непрестанно моли / спастися душам нашим. | И ныне, Богородичен, глас 5:Храм и дверь, дворец и престол Царя, – / Ты, Дева досточтимая; / чрез Тебя Искупитель мой, Христос Господь, / явился спящим во тьме, как Солнце правды, / просветить желая тех, кого Он создал / Своею рукою по образу Своему. / Потому, Всепрославленная, / как материнское дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно ходатайствуй / о спасении душ наших. | |
Тропарь: Богородице Дево, глаголется трижды. И бывает благословение хлебов, и раздаяние. И чтение велие в Посланиих апостольских. Последование прилучившагося святаго в Неделю сию, и в блуднаго, поем в пяток на Повечерии, или егда екклисиарх разсудит: аще токмо не случится коего великаго святаго, или святаго храму: зане храм и не великаго святаго, больши воследуется великаго святаго, на свой ему храмный праздник, еже должно есть бдению бывати, и никакоже оставляти в память его, ниже прелагается на ин день. Но поем службу храму, якоже и Сретению Господню, во вся дни, в няже и Сретение Господне бывает. |
НА УТРЕНИ | НА УТРЕНИ | |
По шести псалмех, Бог Господь, на глас Осмогласника. И глаголем тропарь воскресен дважды: Богородичен единожды, и обычная стихословия. Седальны Осмогласника. По Непорочных тропари: Ангельский собор: ипакои. Степенны и прокимен гласа: Всякое дыхание: Евангелие воскресно ряду. Воскресение Христово: псалом 50. | После шестопсалмияБог Господь:на глас Октоиха и дважды поем воскресный тропарь, и Богородичен один раз. Затем обычное стихословие Псалтири. Седальны Октоиха. После “Непорочных” тропари: Ангельский сонм: Ипакои. Степенны и Прокимен гласа. Всякое дыхание: Евангелие воскресное рядовое. Воскресение Христово: Псалом 50. | |
Слава, глас 8:Покаяния отверзи ми двери Жизнодавче, / утренюет бо дух мой ко храму святому Твоему, / храм носяй телесный весь осквернен: / но яко щедр, очисти / благоутробною Твоею милостию. | Слава, глас 8:Покаяния врата / отверзи мне, Податель жизни, / ибо с рассвета стремится дух мой / ко храму святому Твоему, / нося весь оскверненный телесный храм. / Но Ты, как сострадательный, очисти его / благосердною Твоею милостью. | |
И ныне, Богородичен: На спасения стези настави мя Богородице, / студными бо окалях душу грехми, / и в лености все житие мое иждих: / но Твоими молитвами / избави мя от всякия нечистоты. | И ныне, Богородичен: На пути спасения / направь меня, Богородица / ибо постыдными грехами я душу запятнал / и легкомысленно растратил всю жизнь мою. / Но Твоими молитвами / избавь меня от всякой нечистоты. | |
Таже, глас 6: Помилуй мя Боже, / по велицей милости Твоей, / и по множеству щедрот Твоих, / очисти беззаконие мое. | Также, глас 6: Помилуй меня, Боже, по великой милости Твоей / и по множеству щедрот Твоих изгладь беззаконие мое. | |
Множества содеянных мною лютых, помышляя окаянный, / трепещу страшнаго дне суднаго: / но надеяся на милость благоутробия Твоего, / яко Давид вопию Ти: / помилуй мя Боже / по велицей Твоей милости. | О множестве соделанных мною согрешений тяжких размышляя, / я, несчастный, трепещу пред страшным днем суда. / Но, надеясь на милость благосердия Твоего, / как Давид взываю Тебе: / “Помилуй меня, Боже, / по великой Твоей милости!” | |
Канон воскресен Осмогласника, со ирмосом на 4, и крестовоскресный на два, и Богородицы на два: и в Триоди на 6. Творение Георгия. Егоже краестрочие в Богородичнах: | Канон первый – воскресный на 4, второй – крестовоскресный на 2 и третий – Богородичен на 2, и Октоиха на 6: творение Георгия. Акростих его имени в Богородичнах. | |
Георгия, глас 6. Песнь 1: | Канон Георгия, глас 6 Песнь 1 | |
Ирмос: Яко по суху, пешешествовав Израиль / по бездне стопами, / гонителя фараона / видя потопляема, / Богу победную песнь поим, вопияше. | Ирмос: Как по суше прошел Израиль / по бездне стопами, / и взывал, гонителя фараона видя утопавшим: / “Богу победную песнь воспоем!” | |
Притчами вводяй вся Христос, / к жития исправлению, / мытаря возвышает от смирения, / показав фарисея возвышением смиряема. | Притчами приводя всех / к исправлению жизни, / Христос мытаря возвышает за смирение, / показав и фарисея, возношением смиряемого. | |
От смирения честь высокотворящую, / от возношения же падение видя лютое, / мытаревым ревнуй добрым, / и фарисейскую злобу возненавиждь. | От смирения видя честь возвышающую, / от возношения же – падение тяжкое, / ревнуй добродетелям мытаря, / а фарисейскую порочность возненавидь. | |
От возношения испражняется всякое благое, / от смирения же потребляется всякое злое: / еже облобызаим вернии, / гнушающеся яве образа тщеславнаго. | От безрассудства тщетным становится всякое благо, / от смирения же истребляется всякое зло; / его и возлюбим, верные, / гнушаясь искренне поведения тщеславного. | |
Смиренномудрым быти Своим учеником хотя всех Царь, / наказуя учаше ревновати / мытареву воздыханию и смирению. | Смиренномудренными желая видеть Своих учеников, / Царь всех убеждал и учил их ревновать / стенанию мытаря и его смирению. | |
Слава: Яко мытарь стеню, и рыданьми немолчными Господи, / ныне прихожду Твоему благоутробию: / ущедри и мене, смирением жизнь ныне препровождающа. | Слава: Как мытарь стенаю, / и с рыданиями неумолкающими, Господи, / ныне прихожу к Твоему милосердию: / сжалься и надо мною, / во смирении жизнь ныне проводящим! | |
И ныне, Богородичен: Разум, совет, чаяние, / тело, душу и дух, Владычице, возлагаю к Тебе: / лютых враг и напастей, / и будущаго прещения избави, и спаси мя. | И ныне, Богородичен: Разум, волю, надежду, / тело, душу и дух, Владычица, / я вверяю Тебе: / от злобных врагов, и искушений, и грядущего наказания / избавь и спаси меня. | |
Катавасия: Отверзу уста моя, / и наполнятся Духа, / и слово отрыгну Царице Матери, / и явлюся, светло торжествуя, / и воспою, радуяся, Тоя чудеса. | Катавасия: Отверзу уста мои, / и они исполнятся Духа, / и слово изреку Царице Матери, / и явлюсь светло торжествующим, / и воспою радостно Ее чудеса. |
Песнь 3: Ирмос: Несть свят, / якоже Ты, Господи Боже мой, / вознесый рог верных Твоих, Блаже, / и утвердивый нас на камени / исповедания Твоего. | Песнь 3 Ирмос: Нет святого, / как Ты, Господи Боже мой, / возвысивший достоинство верных Тебе, Благой, / и утвердивший нас на камне / исповедания Твоего. | |
От гноища убо страстей смиренный возношается, / от высоты же добродетелейнизпадает люте всяк высокосердый: / егоже образа злобы убежим. | Из грязи и страстей / смиренный возносится, / но с высоты добродетелей падает бедственно / всякий гордый сердцем: / от его нрава, от порока бежим! | |
Тщеславие оттщетевает богатство правды, / смирение же расточает страстей множество: / еже подражающия ны, части покажи мытаревы Спасе. | Тщеславие делает тщетным богатство праведности, / смирение же рассеивает страстей множество; / нас, подражающих тому, / общниками мытаря яви, Спаситель. | |
Яко мытарь и мы биющеся в перси, умилением вопием: / очисти Боже нас грешных, / яко да сего приимем оставление. | Как мытарь и мы, ударяя себя в грудь, / в сокрушении будем взывать: / “Будь милостив, Боже к нам, грешным!” / – чтобы за это получить отпущение. | |
К ревности приидем вернии, исправляюще кроткое, / смирению соживуще в стенании сердца, плаче же и молитве, / яко да имамы от Бога прощение. | С ревностью приступим, верные, / достигая кротости, живя со смирением, / в стенании сердца и плаче с молитвой, / да обретем от Бога прощение. | |
Слава: Отринем вернии высокохвальную гордыню, / возношение же лютое, и дмение мерзкое, / и злейшее фарисеево Богу нелепое свирепство. | Слава: Отвергнем, верные, надменную похвальбу, / и безрассудство безмерное, / и мерзкую спесь, / и гнуснейшую пред Богом / непристойную бессердечность фарисея. | |
И ныне, Богородичен: В Тебе едином прибежищи надеявся, / да не отпаду добраго чаяния: / но да улучу Твою помощь Чистая, / всякаго вреда лютых избавляемый. | И ныне, Богородичен: В Тебе уверенный, едином прибежище, / да не лишусь я доброй надежды, / но да получу от Тебя помощь, Чистая, / от всякого вреда и бедствий избавляясь. | |
Катавасия: Твоя песнословцы, Богородице, / Живый и Независтный Источниче, / лик себе совокупльшия, духовно утверди, / в Божественней Твоей славе / венцев славы сподоби. | Катавасия: Твоих песнопевцев, Богородица, / как живой и обильный источник, / устроивших праздник духовный, Ты утверди / и в божественной славе Твоей / удостой венцов славы. | |
Седальны, глас 4. Подобен: Скоро предвари: | Седальны, глас 4 | |
Смирение вознесе одержимаго злыми, мытаря возстенавша, / и еже очисти, к Зиждителю воззвавша: / возношение же низложи от правды / окаяннаго фарисея велеречующа. / Темже поревнуим добрым, злых отступающе. | Смирение возвысило / оскверненного делами злыми мытаря, / печального и “Смилуйся!” к Создателю воззвавшего; / возношение же низложило, лишив праведности / жалкого фарисея величавшегося. / Так поревнуем же делам добрым, / удаляясь от злых. | |
Слава: Смирение древле вознесе мытаря, / плачем возопивша: очисти, и оправдися. / Того подражаим вси, во глубину зол впадшии, / возопиим Спасу из глубины сердца: / согрешихом, очисти едине Человеколюбче. | Слава: Смирение возвысило некогда / мытаря, с плачем воззвавшего: “Смилуйся!” / и оправдало его. / Будем же подражать ему / все, во глубину зол впадшие, / возгласим Спасителю из глубины сердца: / “Согрешили мы, смилуйся единый Человеколюбец!” | |
И ныне, Богородичен: Скоро приими Владычице, моления наша, / и сия принеси Твоему Сыну и Богу, Госпоже Всенепорочная: / разреши обстояния к Тебе притекающих, / сокруши козни, и низложи дерзость вооружающихся безбожно / на рабы Твоя, Пречистая. | И ныне, Богородичен: Скоро прими, Владычица, моления наши / и принеси их Сыну Твоему и Богу, Госпожа Всенепорочная. / Разреши бедствия к Тебе прибегающих, / сокруши козни и низложи дерзость безбожных, / вооружающихся против рабов Твоих. |
Песнь 4: Ирмос: Христос моя сила, / Бог и Господь, / честная Церковь / боголепно поет, взывающи, / от смысла чиста, о Господе празднующи. | Песнь 4 Ирмос: “Христос – моя сила, / Бог и Господь”, / – святая Церковь благоговейно поет, / возглашая от чистого разума, / в Господе торжествуя. | |
Изрядный показа путь возношения, смирение, / Слово смирившееся даже и до зрака рабия: / Егоже подражая всякий, возношается смиряяся. | Превосходный путь возвышения – смирение, / показало Слово, / смирившееся даже и до образа рабского: / тому подражая, всякий возносится, смиряясь. | |
Вознесеся праведник, и низпаде фарисей: / во множестве же зол отягчаемый смирися, / но вознесеся мытарь, ненадежно оправдаемый. | Вознесся праведный фарисей – и пал; / мытарь же, множеством пороков отягощаемый / смирился, но был возвышен, / сверх надежды получая оправдание. | |
Нищеты ходатай, от богатства добродетелей, безумие явися: / и богатство абие смирение оправдания от крайния нищеты, / юже стяжим. | Приносящим нищету, / не смотря на изобилие добродетелей, / явилось безрассудство; / а смирение напротив – обретением оправдания, / не смотря на скудость крайнюю. / Будем же его приобретать! | |
Предрекл еси Владыко, велемудрствующим противостати всячески, / и смиренным благодать Твою подая Спасе, / смирившимся ныне нам Твою благодать низпосли. | Предрек Ты, Владыка, / что высокоумным всячески противишься, / а смиренным благодать Твою подаешь, Спаситель; / ныне нам, смирившимся, / благодать Твою ниспошли. | |
Слава: К Божественному возношению присно возводя нас Спас и Владыка, / высокотворное показа смирение: / ноги бо учеником Своима рукама обмы. | Слава: К божественной высоте всегда нас возводя, / Спаситель и Владыка показал возвышающее смирение: / ибо ноги ученикам / Он Своими руками омыл. | |
И ныне, Богородичен: Яко Свет неприступный Дево рождшая, / души моея тьму светительною зарею разжени, / и к стезям спасения житие мое руководствуй. | И ныне, Богородичен: Как Свет Неприступный родившая, / души моей тьму светлым сиянием, Дева, рассей, / и к стезям спасения жизнь мою направь. | |
Катавасия: Седяй в Славе / на Престоле Божества / во облаце легце, / прииди Иисус Пребожественный, / Нетленною Дланию / и спасе зовущия: / слава, Христе, силе Твоей. | Катавасия: Сидящий в славе / на престоле Божества, / на облаке легком, / пришел Иисус божественнейший, / носимый непорочной рукою, / и спас взывающих: / “Слава, Христе, силе Твоей!” |
Песнь 5: Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, / утренюющих Ти души любовию озари, молюся, / Тя ведети, Слове Божий, / истиннаго Бога, / от мрака греховнаго взывающа. | Песнь 5 Ирмос: Божественным светом Своим, Благой, / души с рассвета к Тебе стремящихся / любовью озари, – молюсь я, – / чтобы знать Тебя, Слово Божие, истинного Бога, / от мрака грехов / к Себе призывающего. | |
Фарисеевы добродетели потщимся подражати, / и поревновати мытареву смирению, / во обою ненавидяще безместное мнение, / и пагубу падений. | Фарисеевым добродетелям постараемся подражать, / и ревновать смирению мытаря, / ненавидя в них обоих недоброе: / безрассудство и пагубу грехопадений. | |
Правды течение тщетное обличися, / сопряг в нем фарисей мнение: / абие же мытарь высокотворною добродетелию / стяжа спутника, смирение. | Бег праведности как тщетный обличен: / ибо сочетал с ним фарисей самомнение; / мытарь же, напротив, взял в спутники себе / возвышающую добродетель – смирение. | |
Колесничник в добродетелех, мняшеся тещи фарисей: / но пеший, паче лидийския колесницы текий, мытарь добре предвари, / припряг щедроте смирение. | Как возничий мчаться в добродетелях думал фарисей; / но пешим с быстрой колесницей состязаясь, / мытарь успешно его опередил, / с жалостным возгласом сочетав смирение. | |
Мытареву притчу вси уразумевше умом, / приидите поревнуим слезам, / дух сокрушенный Богу приносяще, / грехов ищуще оставления. | Притчу о мытаре все уразумев умом, / давайте возревнуем со слезами, / дух сокрушенный Богу принося, / когда ищем грехов отпущения. | |
Слава: Возносливый и злобный, горделивый же и дерзый / далече отринем разумнии фарисеев нрав, лютый велехвальный, / яко да не обнажимся Божественныя благодати. | Слава: Горделивый и порочный, кичливый же и дерзкий / далеко отринем, разумные, фарисеев нрав, страшно заносчивый, / чтобы не лишиться нам / божественной благодати. | |
И ныне, Богородичен: Жезл силы Благая, всем низпосли нам к Тебе прибегающим, / обладати посреде всех враг подающи, / и всякаго вреда изымающи. | И ныне, Богородичен: Жезл силы, Благая, ниспошли / всем нам, к Тебе прибегающим, / давая нам господствовать среди всех врагов / и от всякого вреда избавляя. | |
Катавасия: Ужасошася всяческая / о Божественней славе Твоей: / Ты бо, Неискусобрачная Дево, / имела еси во утробе над всеми Бога / и родила еси Безлетнаго Сына, / всем воспевающим Тя / мир подавающая. | Катавасия: Изумился весь мир / о божественной славе Твоей: / ибо Ты, брака не познавшая Дева, / носила во чреве Твоём Всевышнего Бога / и родила вечного Сына, / всем воспевающим Тебя мир подающего. |
Песнь 6: Ирмос: Житейское море, / воздвизаемое зря напастей бурею, / к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: / возведи от тли живот мой, / Многомилостиве. | Песнь 6 Ирмос: Житейское море видя / поднимающееся волнами искушений, / я, к тихой пристани Твоей прибегнув, взываю Тебе: / “Возведи от гибели жизнь мою, / Многомилостивый!” | |
Жития поприще мытарь вкупе и фарисей течаста: / но ов убо высокоумием содержимь, срамне утону, / ов же смирением спасеся. | Жизненный путь вместе / мытарь и фарисей прошли: / но один безрассудством увлеченный, / позорно крушение потерпел, / другой же смирением спасся. | |
Жития бедное преминующе мы течение, / подражаим мытарево убо мудрование ревнительно: / бежим же кичения мерзкаго фарисея, и живи будем. | Мы, жизнь к праведности изменяя, / шествию мытаря будем подражать, / его образу мыслей завидному: / но от мерзкой спеси фарисея / убежим, и живы будем. | |
Нравом поревнуим Спаса Иисуса, и Его смирению, / желающе непрестанное радости селение получити, / во стране живущих водворяющеся. | Нравам будем ревновать / Спасителя Иисуса и Его смирению, / мы, желающие обители непрестанной радости достичь, / в стране живых водворившись | |
Показал еси Владыко, Твоим учеником высокотворное смирение, / лентием препоясан по чреслом, нозе умыл еси, / и сему образу подражати повелел еси. | Показал Ты, Владыка, Своим ученикам / возвышающее смирение, / полотенцем препоясавшись по чреслам, ноги им омыл, / и Своему примеру подражать заповедал. | |
Слава: Житие проидоста фарисей добродетельми, и мытарь прегрешеньми. / Но ов убо от гордости умовредныя, отступи смирения: / ов же возношается, смиренномудр явлься. | Слава: Жизнь по-разному двое прожили: / фарисей в добродетелях, а мытарь в согрешениях. / Но один по гордости безумной от смирения отступил; / другой же возвышается, смиренномудренным явившись. | |
И ныне, Богородичен: Нага простотою, нехитростною же жизнию создана, / преступления лестию одея мя враг, и плоти дебельством: / ныне же Твоим ходатайством Отроковице, спасаюся. | И ныне, Богородичен: Меня, нагим по простоте / и для жизни бесхитростной созданного, / преступления одеждою одел враг и тяжестью плоти; / ныне же я посредничеством Твоим / спасаюсь, Отроковица. | |
Катавасия: Божественное сие и всечестное / совершающе празднество, / Богомудрии, Богоматере, / приидите, руками восплещим, / от Нея рождшагося Бога славим. | Катавасия: Божественный сей и всеми чтимый / совершая праздник Богоматери, / придите, богомудрые, / начнем рукоплескать, / от Нее рожденного Бога славя. |
Кондак, глас 4. Подобен: Явился еси днесь: | Кондак, глас 4 | |
Фарисеева убежим высокоглаголания, / и мытареве научимся высоте глагол смиренных, / покаянием взывающе: / Спасе мира, / очисти рабы Твоя. | Избегать будем фарисеева велеречия / и научимся высоте слов мытаря смиренных, / покаянно восклицая: / “Спаситель мира, / будь милостив к рабам Твоим!” | |
Вторый кондак, глас 3. Подобен: Дева днесь: | Иной кондак, глас 3 | |
Воздыхания принесем мытарская Господеви, / и к Нему приступим грешнии яко Владыце: / хощет бо спасения всех человеков, / оставление подает всем кающимся. / Нас бо ради воплотися, / Бог сый Отцу собезначальный. | Подобно мытарю стенания принесем Господу, / и припадем к Нему, грешные, как к Владыке: / ибо желает Он спасения всех людей, / прощение подает всем кающимся; / ведь ради нас Он воплотился, / Бог, Отцу собезначальный. | |
Икос: Сами себе братие вси смирим воздыханьми, / рыданьми побием совесть: / да в суде тогда вечном тамо явимся вернии, / неповинни, получивше оставление. / Тамо бо есть воистинну ослабление, / еже видети нам ныне умолим: / тамо болезнь отбеже, печаль и из глубины воздыхания, / во Едеме дивнем, егоже Христос Зиждитель, / Бог сый Отцу собезначальный. | Икос: Сами себя, братия, все смирим, / стенаниями и сетованиями поразим совесть, / чтобы тогда, на суде вечном, / явиться верными, неповинными, прощение получив. / Ибо там поистине отрада, / и чтобы нам ее узреть, ныне принесем мольбы; / там мука отошла, скорбь и из глубины стенания, / в Эдеме дивном, Творец которого Христос, / Бог, Отцу собезначальный. |
Песнь 7: Ирмос: Росодательну убо пещь / содела Ангел / преподобным отроком, / халдеи же опаляющее / веление Божие мучителя увеща вопити: / благословен еси, Боже отец наших. | Песнь 7 Ирмос: Росоносною соделал печь / Ангел для благочестивых отроков, / а Божие веление, халдеев опалявшее, / мучителя убедило взывать: / “Благословен Ты, Боже отцов наших!” | |
Оправдания делы возвышаемый, / сетьми тщеславия люте превознесеся фарисей, безмерно хваляся: / мытарь же легким крилом смирения вознесся, Богу приближися. | Оправданием делами надмеваясь, / в сетях тщеславия бедственно превознесся / фарисей, без меры хвалившийся; / мытарь же легким крылом смирения поднявшись, / к Богу приблизился. | |
Смирения аки лествицею употребився образом мытарь, / к небесней высоте возвысися: / гордынею же гнилою и безумием окаянный вознесся фарисей, / сниде до ада преисподняго. | Смирение как лестницу употребив, / мытарь так к небесной высоте возвысился; / хвастливостью же и гнилою пустотой вознесшись, жалкий фарисей / до дна ада нисходит. | |
Праведных ловя убо лукавый, / образми тщеславия крадет: / грешных же сетьми отчаяния связует. / Но убо от обоих зол мытаря ревнителие, избавитися потщимся. | Праведных уловляя, обманщик / действием тщеславия грабит их, / грешных же связывает отчаяния сетями; / но мы от обоих этих зол, / ревностно подражая мытарю, / избавиться постараемся. | |
Молитвою Богу нашему припадем, / слезами и теплыми воздыхании, / подражающе мытарево высокотворное смирение, поюще вернии: / благословен еси Боже отец наших. | В молитве к Богу нашему припадем / со слезами и горячими стенаниями, / подражая возвышающему смирению мытаря / и воспевая, верные: / “Благословен Ты, Боже отцов наших!” | |
Слава: Наказуяй ученики предглаголал еси Владыко, не мудрствовати высокая, / совводитися же смиренным уча Спасе. / Темже зовем Тебе вернии: / благословен еси Боже отец наших. | Слава: Наставляя учеников, / заповедовал Ты, Владыка, не высокомудрствовать, / но учил за смиренными следовать, Спаситель. / Потому мы, верные, восклицаем Тебе: / “Благословен Ты, Боже отцов наших!” | |
И ныне, Богородичен: Иаковлю Тя доброту, и Божественную лествицу, / от долу юже виде первее, простертую к высоте, / вемы Чистая, низводящую свыше Бога воплощенна, / и земныя паки возводящую. | И ныне, Богородичен: Тебя, Красоту Иакова и божественную Лестницу, / которую он видел прежде, / от земли простертую к высоте, мы знаем, Чистая, / низводящую свыше Бога воплощенного, / а смертных вновь туда возводящую. | |
Катавасия: Не послужиша твари Богомудрии / паче Создавшаго, / но, огненное прещение мужески поправше, / радовахуся, поюще: / препетый отцев Господь и Бог, благословен еси. | Катавасия: Не почтили богомудрые / творения больше Творца, / но угрожавший им огонь мужественно поправ, / радостно воспевали: / “Прехвальный Господь и Бог отцов, / благословен Ты!” |
Песнь 8: Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси / и праведнаго жертву водою попалил еси: / вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. / Тя превозносим во вся веки. | Песнь 8 Ирмос: Из пламени Ты для благочестивых росу источил, / и жертву праведника водою попалил: / ибо все Ты совершаешь, Христе, одним Своим хотением. / Тебя мы превозносим во все века. | |
Смиренномудренным нравом / милостива Господа мытарь воздохнув обрете, и спасен бысть: / образом же лютым языка велеречиваго, / правды отпаде фарисей. | Смиреномудренным разумом восстенав, / мытарь обрел Господа милостивым и спасся; / но злым действием языка велеречивого / от праведности отпадает фарисей. | |
Фарисеева кичения произволения, / и именования чистоты, бежим вернии: / ревнующе мытареву добре / помилованному смирению и нраву. | От надменности, фарисеем избранной / и его так называемой чистоты, / бежим верные, ревнуя успешно / мытаря смирению и нраву его, / помилование ему принесшему. | |
Гласы мытаревы вернии вещаим в церкви святей: / Боже очисти, да с ним улучим прощение, / пагубы велехвальнаго избавльшеся фарисея. | Возгласы мытаря, верные, произнесем / в храме святом: “Боже умилосердись!”, / чтобы с ним прощение получить, / избавившись от пагубы хвастливого фарисея. | |
Воздыханию мытареву вси поревнуим, / и Богу беседующе, теплыми слезами возопиим Ему: / Человеколюбче, согрешихом, / благоутробне Щедрый, очисти и спаси. | Стенанию мытаря все поревнуем / и, с Богом беседуя, с горячими слезами / воскликнем Ему: / “Человеколюбец, согрешили мы! / Милосердный, сострадательный, помилуй и спаси!” | |
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа. | Благословим Отца, и Сына, и Святого Духа, Господа. | |
Стенанием мытаревым Бог преклонися, оправдив же сего, / всем показа преклонятися присно, воздыханьми же и слезами, / прегрешений просяще разрешение. | К стенанием мытаря преклонился Бог, / и оправдав его, всем указал всегда склоняться, / со стенаниями и слезами прося, / согрешений разрешения. | |
И ныне, Богородичен: Не вем паче Тебе иного заступления, / Тя предлагаю молитвенницу, Чистая Всенепорочная. / Тя ко из Тебе рожденному ходатаицу движу: / всех оскорбляющих мя свободна покажи. | И ныне, Богородичен: Не знаю я иной помощи кроме Тебя, / Тебя побуждаю к заступничеству, Чистая, Всенепорочная, / Тебя, меж нами и Рожденным от Тебя Посредницу: / от всех печалей свободным меня яви. | |
Катавасия: Отроки благочестивыя в пещи / Рождество Богородичо спасло есть; / тогда убо образуемое, / ныне же действуемое, / вселенную всю воздвизает пети Тебе: / Господа пойте, дела, / и превозносите Его во вся веки. | Катавасия: Отроков благочестивых в печи / Дитя Богородицы спасло: / тогда – прообразуемое, а ныне – действующее; / всю вселенную созывает Он петь Тебе. / Пойте Господа, творения, / и превозносите во все века! |
Песнь 9: Ирмос: Бога / человеком невозможно видети, / на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати; / Тобою бо, Всечистая, явися человеком / Слово воплощенно, / Егоже величающе, / с Небесными вои Тя ублажаем. | Песнь 9 Ирмос: Невозможно людям увидеть Бога, / на Которого не смеют полки Ангелов взглянуть; / но чрез Тебя, Всечистая, / стало видимым для смертных Слово воплощенное. / Его величая, / мы вместе с небесными воинствами / Тебя восхваляем. | |
Путь возношения смирение, / от Христа вземше спасения образ, / мытареву обычаю поревнуим, / кичение возношения далече отметающе, / нравом же смиренномудрия Бога умоляюще. | Путь возвышения – смирение, от Христа постигнув, / спасения примеру, нраву мытаря поревнуем, / спесь презрительную отгоняя далеко, / умом же смиренномудренным Бога умилостивляя. | |
Душевную гордыню отвержим, / нрав правый смиренномудрия стяжим, / себе оправдати не тщимся, / тщеславия кичение возненавидим, / и с мытарем Бога умолим. | Душевное безрассудство отвергнем, / нрав прямой в смиренномудрии приобретем, / не будем к самооправданию стремиться, / спесь тщеславную возненавидим / и с мытарем Бога умилостивим. | |
Молитвы Содетелю милости принесем мытарския, / фарисейских отвращающеся неблагодарных молитв, и велехвальных гласов, / иже на ближняго суд возводят, / да Бога милостива и свет привлечем. | Мольбы в сетовании как мытарь принесем Творцу, / отвращаясь фарисейских молитв безблагодатных, / и хвастливых восклицаний, которые о ближнем произносят суд, / чтобы милость Божию и свет к себе привлечь. | |
Многим прегрешений собранием отягчен, / изобилием злобы мытаря преидох, / и фарисеево велехвальное кичение притяжах, / отвсюду пуст всех быв благих: / Господи, пощади мя. | Великим множеством согрешений отягчен, / я мытаря превзошел преизобилием порока / и спесь хвастливую фарисея приобрел, / отовсюду оказавшись всех добродетелей лишенным: / Господи, пощади меня. | |
Твоего сподоби блаженства, / Тебе ради духом нищих сущих: / учением бо Твоего повеления, / дух сокрушенный Тебе приносим, Спасе / прием, спаси Тебе служащия. | Удостой Твоего блаженства / Тебя ради стяжавших духовную нищету: / ибо основу учения Твоего / дух сокрушенный Тебе приносим; / приняв их, Спаситель, благосклонно, / спасай служащих Тебе. | |
Слава: Богу мытарь некогда помоливыйся, / в церковь верне вшед, оправдася: / воздыханьми бо и слезами пришед, сокрушением же сердца: / все отложи грехов бремя очищеньми. | Слава: Некогда мытарь, Богу помолившийся, / во храм с верою взойдя, был оправдан; / ибо, со стенаниями и слезами приступив, / и с сокрушением сердца, / снял с себя все бремя грехов, / по Божией милости. | |
И ныне, Богородичен: Пети, славити, и блажити Тя давай нам, / достойно чтущим Тя Пречистая, / и Рождество Твое величающим, едина благословенная: / Ты бо еси похвала христианом, / и к Богу молитвенница благоприятная. | И ныне, Богородичен: Воспевать, славить и превозносить Тебя / подавай нам, достойно чтущим Тебя, Пречистая, / и рождение от Тебя Христа величающим, Единая благословенная: / ибо Ты похвала христиан, / и к Богу Ходатаица благоприятная. | |
Катавасия: Всяк земнородный / да взыграется, Духом просвещаемь, / да торжествует же Безплотных умов естество, / почитающее священное торжество Богоматере, / и да вопиет: / радуйся, Всеблаженная, / Богородице, Чистая Приснодево. | Катавасия: Всякий на земле рожденный / да ликует, Духом просвещаясь, / да торжествует и бесплотных Умов естество, / почитая священное торжество Богоматери, / и да взывает: / “Радуйся, Всеблаженная, / Богородица чистая, Приснодева!” |
Ексапостиларий воскресный. Таже Триоди, глас 1. Подобен: Со ученики взыдем: | Ексапостиларий воскресный и затем из Триоди, глас 1 | ||||
Слава: Высокоречия убежим фарисеева злейшаго, / смирению же навыкнем мытареву изряднейшему, / да вознесемся вопиюще к Богу со онем: / очисти рабы Твоя, / родивыйся от Девы Христе Спасе волею, / и Крест претерпевый, / совоздвигнувый мир Твоим Божественным могутством. | Слава: Избегнем высокоречия фарисеева позорнейшего, / научимся же смирению мытаря достойнейшему, / чтобы нам возвыситься, взывая к Богу с ним: / “Будь милостив к рабам Твоим, Христе Спаситель, / родившийся от Девы по воле Своей, / и, Крест претерпев, с Собой воздвигший мир Твой / божественным могуществом!” | ||||
И ныне, Богородичен, подобен: Творец создания, и Бог всех, / плоть человеческую прият из непорочныя утробы Твоея, / Всепетая Богородице: / и тленное мое естество все обнови, / паки якоже прежде рождества оставль по рождестве. / Отонудуже Тя верою вси восхваляюще зовем: / радуйся миру славо. | И ныне, Богородичен: Творец создания и Бог всего / плоть человеческую принял / из непорочного чрева Твоего, всехвальная Богородица; / и тленное мое естество все обновил, / вновь, как до рождения Своего сохранив Тебя и по рождении. / Потому все мы, восхваляя Тебя с верою, взываем: / “Радуйся, миру слава!” | ||||
На хвалитех стихиры воскресны Осмогласника, 4. | На “Хвалите” стихиры воскресные Октоиха 4 | ||||
И Триоди самогласны 4: Не помолимся фарисейски, братие: / ибо возносяй себе смирится. / Смирим себе пред Богом, / мытарски пощением зовуще: / очисти ны Боже, грешныя. | И Триоди самогласны 4: Не будем молиться по-фарисейски, братия: / ибо возносящий самого себя унижен будет. / Смирим самих себя пред
Поиск по сайту©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование. Дата создания страницы: 2021-03-25 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных |
Поиск по сайту: Читайте также: Деталирование сборочного чертежа Когда производственнику особенно важно наличие гибких производственных мощностей? Собственные движения и пространственные скорости звезд |