Преподобный Георгий Хозевит




Песнь 1.

Кано́н пра́здника пе́рвый, со ирмосо́м на 6.

Ирмо́с: Глубины́ откры́л есть дно/ и су́шею Своя́ влече́т,/ в ней покры́в проти́вныя,/ кре́пкий во бране́х Госпо́дь,/ я́ко просла́вися.

Ада́ма истле́вшаго обновля́ет струя́ми Иорда́нскими/ и змие́в главы́ гнездя́щихся сокруша́ет Царь веко́в, Госпо́дь,/ я́ко просла́вися.

Огне́м Божества́ Невеще́ственным/ в плоть веще́ственну оде́явся, Иорда́нскою облага́ется водо́ю/ воплоще́йся от Де́вы Госпо́дь, я́ко просла́вися.

Скве́рну омыва́яй челове́ков, сим очи́щся во Иорда́не,/ и́мже, восхоте́в, уподо́бися, е́же бе пребы́в,/ су́щия во тьме просвеща́яй Госпо́дь, я́ко просла́вися.

Кано́н преподо́бнаго, глас 4.

Ирмо́с: Отве́рзу уста моя,/ и напо́лнятся Духа,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся светло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Отверзе́ние уст да́ти мне благода́ть, моли́ прему́дрости, Гео́ргие, нача́ло Иису́са,/ я́ко да воспою́ твою́ па́мять по досто́инству, неразумный,/ пе́сньми Боже́ственными, ра́дуяся.

На земли́ пожи́л еси́ я́ко безпло́тен, сла́вне,/ совокупи́лся же еси́ отсю́ду безпло́тным лико́м,/ Безпло́тнаго пе́сньми трисвятыми поя́, и прие́мля Сего́ осия́ние.

Мир преоби́дел еси́ премирными мы́сльми твои́ми,/ пости́вся же в мире, иде́же воспита́ся Христо́с,/ отше́л же еси́ к нетле́нному миру,/ лико́м совокупи́вся перворо́дных, му́дре.

Богоро́дичен: Отве́рз уста моя, Чи́стая,/ предвозглаго́лю воспе́ти Тя, Му́дрость ро́ждшую Ипоста́сную,/ но, я́ко нечи́ст, Всечи́стую я́ко ле́по пе́ти Тя не моги́й, прошу́ по́мощи.

Ин кано́н преподо́бныя, его́же краегране́сие: Доброотрокови́цу ны́не честву́ю Домни́ку. Ио́сиф. Глас 2.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́/ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла,/ вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть,/ препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Боже́ственным жела́нием душу, сла́вная, впери́вши,/ пло́тская ловле́ния прелете́ла еси́./ Те́мже молю́ тя:/ уловле́на мя сетьми́ змии́ными, твои́ми моли́твами, всему́драя Домни́ко, изба́ви.

После́довала еси́ ра́дующися Христу́,/ в след Сего́ ходи́вши свяще́ннаго законоположе́ния, всечестна́я,/ и дев чино́м сочи́слилася еси́, я́ко дева и непоро́чная./ Те́мже тя почита́ем ве́рою соше́дшеся, досточу́дная.

Дрема́нием зло́бы ника́коже, сла́вная, воздрема́вшися,/ побде́ла еси́ светоза́рными дея́ньми,/ и к Све́ту Невече́рнему отшла́ еси́, отону́дными светлостьми́ облия́на,/ и просвеща́еши пою́щия тя.

Богоро́дичен: И пре́жде рождества́ нетле́нна, Чи́стая,/ и по рождестве́ Ма́ти Бо́жия преесте́ственно пребыла́ еси́./ Те́мже Тя пожела́вши Боже́ственным Духом,/ Домни́ка в след Тебе́ нетле́нна приведе́ся,/ Всецарю́ Сы́ну Твоему́, Чи́стая

Пе́снь 3.

Кано́н пра́здника пе́рвый, со ирмосо́м на 6.

Ирмо́с: Кре́пость дая́й царе́м на́шим Госпо́дь/ и рог пома́занных Свои́х вознося́й/ от Де́вы ражда́ется, гряде́т же ко Креще́нию./ Тому́, ве́рнии, возопие́м:/ несть свят, я́ко Бог наш.

Непло́дная дре́вле и безча́дная лю́те, днесь весели́ся, Христо́ва Це́рковь:/ водо́ю бо и Ду́хом сы́нове тебе́ роди́шася, ве́рою взыва́юще:/ несть свят, я́коже Бог наш.

Ве́лиим гла́сом в пусты́ни вопие́т Предте́ча:/ Христу́ угото́вайте пути́/ и стези́ Бо́гу на́шему пра́вы соде́лайте, ве́рою взыва́юще:/ несть свят, я́коже Бог наш.

Кано́н преподо́бнаго, глас 4.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный Исто́чниче,/ лик Себе́ совоку́пльшия духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.

Омыва́яся слеза́ми твои́ми, от бре́ния мирска́го плоть очи́стил еси́,/ и я́коже струя́ми ре́чными/ си́ми, де́монов полки́ по́стнически потопи́л еси́.

Преподо́бне, непоро́чне и пра́ведне житие́ преше́л еси́, му́дре,/ к сему́ и боле́зньми по́стническими неболе́зненную жи́знь насле́довал еси́,/ Богоблаже́нне Гео́ргие.

Объе́мся Боже́ственным жела́нием, всеблаже́нне, к ме́стом Сио́нским отше́л еси́,/ и та́мо пребы́л еси́, да́же до сме́рти, всему́дре,/ изнуря́я боле́зньми плоть твою́.

Богоро́дичен: Твоего́ песносло́вца заблу́ждша, Отрокови́це, к пути́ покая́ния напра́ви,/ я́же Сло́во ро́ждшая, ми́ра очища́ющаго грехи́, Богоневе́сто.

Ин кано́н преподо́бныя, глас 2.

Ирмо́с: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди,/ язы́ческая неплодя́щая Це́рковь/ прише́ствием Твои́м,/ в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Пла́ватели в мо́ри обурева́емыя спасла́ еси́,/ еле́й со бла́гослове́нием пусти́вши в мо́ре,/ и преложи́вши в тишину́, Домни́ко, обурева́ние.

Невеще́ственными сия́ющую тя луча́ми,/ А́нгел светови́ден возвести́ иера́рху прише́дшую к Ца́рскому гра́ду23/ Боже́ственным манове́нием.

Ве́трилом окриле́на воздержа́ния,/ дости́гла еси́ в безстра́стия, сла́вная, приста́нища./ Приста́нище же была́ еси́ во глубина́х зло́бы попо́лзшимся.

Богоро́дичен: Укрепи́, Дево, не́мощь мою́,/ си́лу Вы́шняго ро́ждшая, е́же бы́ти всем подаю́щую,/ и Домни́ки па́мять возвели́чившую.

Конда́к преподо́бнаго, глас 4. Подо́бен: Яви́лся еси́:

Яви́лся еси́ свети́ло пресве́тлое, Гео́ргие,/ озаря́я Боже́ственными заря́ми ве́рно зову́щия ти́:/ моли́ о нас Влады́ку Христа/ я́вльшагося во струя́х,/ и просве́щшаго земноро́дныя.

Седален, глас 5. Подо́бен: Собезнача́льное сло́во:

Мно́гаго в поще́нии, и сла́внаго Небе́снаго граждани́на,/ и ве́рных моли́твенника воспои́м ны́не и велича́ем./ и́бо Благоизво́лившему взы́ти на Крест потща́ся угоди́ти/ боле́зньми непоро́чными вои́стинну и сла́вным свои́м житие́м.

Сла́ва, преподо́бныя, глас 4. Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Плоть распя́ла еси́ со страстьми́,/ и все любле́ние ко Христу́ име́ла еси́, Домни́ко, Жениху́ твоему́ нетле́нному./ Сего́ ра́ди прия́ла еси́ вене́ц,/ и А́нгельским лико́м сочи́слилася еси́, преподо́бная,/ моля́щися Тому́ приле́жно о чту́щих тя.


И ны́не, пра́здника, глас то́йже:

Струи́ освяти́л еси́ Иорда́нския,/ держа́ву сокруши́л еси́ грехо́вную, Христе́ Бо́же наш,/ приклони́л еси́ дла́ни Себе Предте́чеве,/ и спасл еси́ от ле́сти челове́ческий ро́д./ Темже Тя мо́лим:/ спаси́ ду́ши на́ша.

Пе́снь 4.

Кано́н пра́здника пе́рвый, со ирмосо́м на 6.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, глас Твой, его́же рекл еси́,/ глас вопию́щаго в пусты́ни,/ я́ко возгреме́л еси́ над вода́ми мно́гими,/ Твоему́ свиде́тельствуяй Сы́ну,/ весь быв соше́дшаго Ду́ха, возопи́:/ Ты еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Очища́емо со́лнце кто ви́де, -/ пропове́дник вопие́т, – пресве́тлое естество́м?/ Да Тебе́ вода́ми, сия́ние Сла́вы, Отца́ о́браз Присносу́щнаго, омы́ю/ и, се́но сый, Огню́ прикосну́ся Твоего́ Божества́?/ Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Яви́ Боже́ственное, е́же име́, благогове́ние Моисе́й, прилучи́вся Тебе́,/ я́ко бо из купины́ Тя, возгласи́вша, разуме́, а́бие отврати́ лице́./ Аз же ка́ко Тя уви́жу я́сно?/ Или́ ка́ко руку́ положу́ на Тя?/ Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Душе́вное соверша́я му́дре и сло́вом почте́нный, безду́шных стыжду́ся./ А́ще бо крещу́ Тя, клеве́тна ми есть огне́м дымя́щаяся гора́,/ побе́гшее же мо́ре на дво́е и Иорда́н сей, возврати́выйся:/ Ты бо еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.

Кано́н преподо́бнаго, глас 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́,/ во о́блаце ле́гце/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный,/ Нетле́нною Дла́нию, и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Поще́ньми, я́ко снедьми́, любоче́стно пита́яся,/ ду́шу твою́, блаже́нне, ны́не веселя́щуюся предста́вил еси́ Творцу́ всех,/ призва́вшему тя к Вы́шней Боже́ственней сла́дости ра́дующася.

Не́бо не́кое яви́лся еси́, дея́ньми, я́ко звезда́ми, укра́шен,/ нося́ я́коже со́лнце Го́спода,/ твою́ душу я́ко луну́ озаря́юща, и показу́юща Своея́ сла́вы прича́стника.

Влады́ка, с Небесе́ нас ра́ди сшед,/ Сио́н обре́те Боже́ственное вои́стинну жили́ще,/ иде́же все́лься ты жела́нием/ я́коже ле́ствицею, к Вы́шнему возше́л еси́ Сио́ну,/ в сем до́льнем пожи́в.

Богоро́дичен: Седя́й в не́дрех присносу́щно Роди́вшаго неопи́санно,/ на Твоих объя́тиих яви́ся ны́не опи́санно седя́,/ Ро́ждшую Тя показа́в по рождестве́ Приснодеву, и и́стинно нетле́нну.

Ин кано́н преподо́бныя, глас 2.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы,/ не хода́тай, ни А́нгел, но Сам, Го́споди, вопло́щся,/ и спасл еси́ всего́ мя челове́ка./ Тем зову́ Ти:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Облиста́ла еси́ просвеще́ние врачева́ний, отгоня́щи страсте́й омраче́ние, и де́монов полки́,/ вся же просвети́ла еси́ бла́гоче́стно к тебе́, Домни́ко, приходя́щия.

Жени́х тя, Царь Небе́сный, сла́вная, прославля́ет пред ца́рствующим на земли́,/ удивля́ющимся твоему́ нескве́рному житию́ и чудесе́м.

Услы́шатель моли́тв твои́х сый Госпо́дь, я́ве прозна́менует твое́ место,/ в не́мже учи́лище воздви́гла еси́,/ ду́хи лука́вствия, Домни́ко, отгна́вши.

Богоро́дичен: Умерщвле́ния риз Ада́м совлече́ся Бо́же́ственным Рождество́м Твои́м/ и во оде́жду облече́ся,/ Еди́но, ю́же истка́ во утро́бе Твое́й, Сло́во воплоща́емо.

Пе́снь 5.

Кано́н пра́здника пе́рвый, со ирмосо́м на 6.

Ирмо́с: Иису́с, живота́ Нача́льник,/ разреши́ти осужде́ние гряде́т Ада́ма первозда́ннаго,/ очище́ний же, я́ко Бог, не тре́буя,/ па́дшаго очища́ет во Иорда́не,/ в не́мже вражду́ уби́в,/ преиму́щ всяк ум мир да́рует.

Сше́дшимся без числа́ лю́дем от Иоа́нна крести́тися, сам посреде́ их ста./ Провозгласи́ же предстоя́щим:/ кто показа́, непокори́вии, гне́ва вам уклони́тися, хотя́щаго бы́ти?/ Плоды́ досто́йны Христу́ сотвори́те:/ Предстоя́й бо ны́не мир да́рует.

Де́латель и Зижди́тель, посреде́ стоя́й, я́ко Еди́н всех сердца́ испыту́ет,/ чисти́тельную же лопа́ту руко́ю прие́м,/ всеми́рное гумно́ всему́дре разлуча́ет, непло́дие паля́,/ благопло́дным ве́чный живо́т да́рует.

Кано́н преподо́бнаго, глас 4.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га,/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя мир подава́ющая.

Удиви́шася А́нгели, и все преподо́бных сосло́вие,/ вои́стинну непреста́нное боле́зней твои́х зря́ще, и жития́ жесто́кое:/ ты бо я́ко безду́шный боле́знуя ка́мень,/ сконча́л еси́ доброде́телей исправле́ние.

Вся́ку просия́ у́бо ду́шу, вели́кий, вся исполня́я светоли́тия,/ и тмы свобожда́я страсте́й, я́коже чисте́йшее и ны́не со́лнце,/ испуща́я спаси́тельное движе́ние.

Оте́чества устрани́лся еси́ твоего́, му́дре Гео́ргие,/ па́че подоба́ющих житию́ Христа́ возлюби́в устра́ншагося челове́ком./ Темже бы́л еси́ Тому́ досто́ин, Го́рния удостоя́емь благода́ти.

Богоро́дичен: Украси́ла еси́, Чи́стая, Ты челове́ков исполне́ние:/ Ты бо яви́лася еси́ простра́ннейши небе́сныя широты,/ ро́ждшая Бо́га Сло́во, я́ко ко́жу небеса́, Отрокови́це, просте́ршаго,/ и земны́я возсозда́вшаго.

Ин кано́н преподо́бныя, глас 2.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю,/ и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во свете Твоих повеле́ний наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Зе́млю возде́лавши,/ и ра́лом моли́тв секу́щи душе́вную бразду́ многопло́дну,/ пожа́ла еси́ пло́д в Боже́ственных жи́тницах, чи́стая, соблюда́емь.

Просвеща́ющи чи́стый твой по́мысл,/ сия́ние Вседе́тельнаго Ду́ха, показу́ет да́льная, я́ко близ,/ и бу́дущих предглаго́лет сбытие́.

Си́ла Духа свя́щеннодействи́теля тя сотворя́ет, ма́стию Богоде́тельною служе́ния,/ па́ствити свяще́нныя ду́ши повелева́я, Домни́ко Богому́драя.

Богоро́дичен: Свята́го Го́спода Го́сподороди́тельнице, всех родила́ еси́,/ Его́же от души́ Домни́ка жела́ющи,/ страстьми́ тлетво́рными облада́вши, Де́во, пою́щи Тя.

Пе́снь 6.

Кано́н пра́здника пе́рвый, со ирмосо́м на 6.

Ирмо́с: Глас Словесе́, свети́льник Све́та,/ денни́ца Со́лнца, Предте́ча в пусты́ни, -/ пока́йтеся́ – всем вопие́т лю́дем, – и предочи́ститеся:/ се бо предстои́т Христо́с,/ от тли мир избавля́яй.

Ро́ждься нетле́нно от Бо́га и Отца́,/ от Де́вы кроме́ скве́рны воплоща́ется Христо́с,/ Ему́же реме́нь, я́же от нас Сло́ва сочта́ния, разреши́ти неудо́б, учи́т Предте́ча,/ земноро́дныя от ле́сти избавля́я.

Огне́м крести́т коне́чным Христо́с проти́вныя,/ а не Бо́га му́дрствующих Его́,/ Ду́хом же обновля́ет водо́ю благода́ти разумли́выя Божества́ Его́,/ от прегреше́ний избавля́я.

Кано́н преподо́бнаго, глас 4.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное,/ проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся:/ от тли изба́ви мя,/ Иису́се, Ца́рю́ сил.

Возопи́л еси́ к Бо́гу с непреста́нными слеза́ми,/ и жития́ я́ко от ки́та лю́таго тя спасе́,/ к небу́рным и приснотеку́щим исто́чником обоже́ния.

Четвероуго́льну доброде́телей лик тя, поста́ви стену, блаже́нне,/ мы́сленных враго́в не боя́щася верхостреля́ний:/ я́ко кре́пок бо побежда́еши искуси́теля.

Я́ко овча́ в Хози́в, честны́й, прите́кл еси́,/ дея́нии же я́ко жезло́м подпира́яся,/ к Еде́му напра́вил еси́ того́ вруче́ныя о́вцы.

Богоро́дичен: Всели́ся, я́ко Челове́к, во утро́бу Твою́ Госпо́дь,/ челове́ка мя нетле́нных се́л сподобля́я,/ презира́я моя деяния беззако́нная, Чи́стая, и прегреше́ния.

Ин кано́н преподо́бныя, глас 2.

Ирмо́с: В бездне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли́, Бо́же, мя возведи́.

Свяще́нное проро́чество воздви́гла еси́, Боже́ственнаго Заха́рии проро́ка Богому́драго,/ с ни́мже во хра́ме святе́м лику́еши, Домни́ко Богому́драя.

Струя́ яви́лася еси́ исцеле́ний оби́льна, отмыва́ющи пла́мень страсте́й,/ и источа́ющи свяще́ние спаси́тельное, го́сподоиме́нная де́во всехва́льная.

Я́ко добру́, я́ко красну́, я́ко че́стну,/ я́ко де́вства заря́ми сия́ющую,/ тя Жених Госпо́дь Себе совво́дит, сла́вная.

Богоро́дичен: Мене́ ра́ди по мне бы́сть Младнец, Всесоверше́нный,/ обновля́я мя обветша́вшаго страстьми́, Тебе́ ра́ди, Всесвята́я Богоневе́сто.

Конда́к, глас 4:

Яви́лся еси́ днесь вселе́нней,/ и свет Твой, Го́споди, зна́менася на нас,/ в ра́зуме пою́щих Тя:/ прише́л еси́ и яви́лся еси́,/ Свет Непристу́пный.

И́кос:

Галиле́и язы́честей, Завуло́нстей стране́ и Неффали́мстей земли́,/ я́коже рече́ проро́к, Свет вели́к возсия́, Христо́с./ Омраче́нным све́тла яви́ся Заря́, из Вифлее́ма облиста́ющая,/ па́че же из Мари́и Госпо́дь, всей вселе́нней возсиява́ет лучи́ Со́лнце пра́вды./ Те́мже, и́же от Ада́ма нази́и, прииди́те вси, облече́мся в Него́, да согре́емся,/ покрыва́ет бо наги́я и просвеща́ет те́мныя./ Прише́л еси́ и яви́лся еси́, Свет Непристу́пный.

Пе́снь 7.

Кано́н пра́здника пе́рвый, со ирмосо́м на 6.

Ирмо́с: Ю́ноши благочести́выя, пе́щи о́гненней приобщи́вшияся,/ шумя́щ дух ро́сный невреди́мы сохрани́/ и Бо́жия А́нгела снизхожде́ние./ Те́мже, в пла́мени ороша́еми, благода́рственно воспева́ху:/ препе́тый отце́в Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́.

Я́коже на Небеси́, с тре́петом и чу́дом предстоя́ху/ во Иорда́не си́лы А́нгельския, смотря́юще толи́ка Бо́жия схожде́ния:/ я́ко Держа́й превы́шних вод соста́в, в вода́х Плотоно́сец стоя́ше,/ Бог отце́в на́ших.

О́блак дре́вле и мо́ре Боже́ственнаго прообража́ху Креще́ния чу́до,/ в ни́хже дре́внии крести́шася, исходя́ще зако́ннии лю́дие./ Мо́ре же бе о́браз воды́, и о́блак – Ду́ха./ И́миже соверша́еми, – благослове́н еси́, – зове́м, – Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Вси ве́рнии, в Не́мже соверше́ние прия́хом,/ богосло́вяще немо́лчно со А́нгелы, просла́вим Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го:/ се бо – Тро́ица, Ипоста́сьми Единосу́щная, Еди́н же Бог./ Ему́же пое́м: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Кано́н преподо́бнаго, глас 4.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии,/ па́че Созда́вшаго,/ но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:/ препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, бла́гослове́н еси́.

Не вдал еси́ себе, боле́зньми изнуря́емь поще́ния, сатанинским помысло́м:/ ум бо нескита́телен к могу́щему спаса́ти Го́споду ты стяжа́в,/ всяк прило́г отря́сл еси́.

Низулежа́ньми, бде́ньми и поще́ньми твоя вся умертви́л еси́ у́ды, я́же на земли,/ и ны́не нетле́нную и неболе́зненную жи́знь живе́ши, блаже́нне,/ о нас моля́ся, пою́щих тя с любо́вию.

Присносу́щаго гро́б возжела́л еси́ кра́йне видети и поклони́тися, му́дре,/ и та́мо быв, изво́лил еси́ преподо́бно воздержа́нием соумертви́тися, преподо́бне,/ за милосе́рдие умертви́вшемуся.

Богоро́дичен: Не послужи́ша тва́ри и́же Творца́ Тя позна́вшии Ро́ждшую,/ но Бо́га и́стинна из Тебе́ возсия́вшаго Сло́ва, ве́дуще, Отрокови́це, зову́т:/ отце́в Госпо́дь и Бог, бла́гослове́н еси́.

Ин кано́н преподо́бныя, глас 2.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние/ беззако́ннующаго мучи́теля, высо́к пла́мень вознесло́ есть,/ Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную,/ Сый бла́гослове́н и препросла́влен.

Ум тво́й воззре́ньми су́щими к Бо́гу обожа́емь всегда́, Богови́ден бы́сть./ Отсю́ду уклони́лася еси́ ми́лования плотска́го, пою́щи, Богому́драя:/ Сый бла́гослове́н и препросла́влен.

Та́инства Боже́ственная тебе́ открыва́ет Бог Пресу́щный, в тебе́ почива́яй:/ ви́дела бо еси́ прише́дша свята́го А́нгела, и освяти́вша,/ честна́я, во́д естество́ Духом.

Хра́м Боже́ственнаго Ду́ха бы́вши,/ во хра́ме святе́м су́щи, услы́шала еси́ глас, уча́щий тя Боже́ственным та́йнам,/ и е́же от телесе́, честна́я, отше́ствие ца́рствующаго.

Богоро́дичен: Кре́пость моя́ и пе́ние, и спасе́ние есть Госпо́дь,/ и́же тя Ма́терь Всечи́сту, и Неве́сту неневе́стну предызбра́в./ Его́же о рабе́х Твои́х при́сно не преста́й моли́ти, Чи́стая.

Пе́снь 8.

Кано́н пра́здника пе́рвый, со ирмосо́м на 6.

Ирмо́с: Та́йну пресла́вную вавило́нская показа́ пещь,/ источи́вшая ро́су,/ я́ко струя́ми имя́ше невеще́ственный Огнь восприя́ти Иорда́н/ и объя́ти пло́тию креща́ема Зижди́теля,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Отложи́ страх весь, – Изба́витель Предте́чи рече́, -/ Мне же повини́ся, я́ко Благо́му,/ Мне приступи́, сие́ бо естество́м бых,/ Мои́м повеле́нием покори́ся и крести́ Мя, соше́дшаго,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Глаго́лы я́коже услы́ша Крести́тель Влады́чни, с тре́петом длань простира́ет,/ оба́че же, руко́ю косну́вся верху́ Зижди́теля своего́, Кре́щшемуся вопия́ше:/ освяти́ мя, Ты бо еси Бог мой,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Тро́ицы явле́ние во Иорда́не бысть,/ са́мое бо Пребоже́ственное Естество́, Оте́ц, возгласи́:/ Сей креща́емый – Сын возлю́бленный Мой,/ Дух же прии́де к Подо́бному,/ Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.

Кано́н преподо́бнаго, глас 4.

Ирмо́с: О́троки бла́гочестивыя в пещи́/ Рожде́ство́ Богоро́дичо спасло́ есть./ Тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Отню́д дрема́ния твои́м ве́ждам,/ ниже́ сна́ твои́м очесе́м, о́тче, дал еси́,/ до́ндеже сотвори́л еси́ место уго́дно тебе́ сама́го и селе́ние Вседержи́теля,/ Его́же вся пою́т дела́, и превозно́сят во ве́ки.

Обре́л еси́ возме́здие трудо́в безме́рных, всеблаже́нне,/ ра́й, его́же предугото́ва того́ жела́ющим от души́ Госпо́дь,/ о́бщее ца́рство, зову́щим непреста́нно:/ по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Обре́те оби́тель Хози́вская тя пра́вило, и изве́стнейший о́браз,/ всяк проше́дша доброде́тельных дея́ний вид,/ преподо́бных похвало́, му́дре Гео́ргие./ Темже пожи́вше Бо́же́ственне, с тобо́ю игра́ют во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Яви́ся прост Боже́ственным естество́м, из Тебе́, Богороди́тельнице, вои́стинну сло́жен,/ за неизрече́нную ми́лость Свои́м Боже́ство́м, плоть от крове́й Твои́х прие́м./ Те́мже Тя Богоро́дицу ве́дуще, песносло́вим во вся ве́ки.

Ин кано́н преподо́бныя, глас 2.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго,/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте дела́ я́ко Го́спода,/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Укра́шена доброде́тельми,/ и чуде́с ря́снами упещре́на,/ к кра́сному черто́гу Царя́ Христа́, До́мнико, востекла́ еси́,/ пою́щи и превознося́щи Его́ во ве́ки.

После́довавши Христу́, я́ко Па́стырю чи́сту, а́гнице свята́я,/ к Небе́сней огра́де, в не́йже назнамена́нных ове́ц соводворе́ние есть,/ с ра́достию всели́лася еси́, преподо́бная.

Манове́нием Бо́га вседе́тельным отложе́ние уве́девши твоего́ телесе́,/ ра́достну хвалу́ чисте́йшею душе́ю всех вино́вному приноси́ла еси́,/ Ему́же тво́й, чи́стая, в ру́ки преложи́ла еси́ дух.

Богоро́дичен: Пресу́щественный Бог существу́ется нас ра́ди от Твоих крове́й,/ истле́вшее существо́ обнови́ти хотя за милосе́рдие, Дево, и ми́лость,/ препросла́вленный во вся ве́ки.

Пе́снь 9.

Кано́н пра́здника пе́рвый, со ирмосо́м на 6.

Ирмо́с: Недоуме́ет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию,/ изумева́ет же ум и преми́рный пе́ти Тя, Богоро́дице,/ оба́че, Блага́я су́щи, ве́ру приими́,/ и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу:/ Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.

Дави́де, прииди́ Ду́хом к просвеще́нным, -/ ны́не приступи́те, – пой к Бо́гу, -/ ве́рою, – глаго́ля, – просвети́теся/ Сей ни́щий воззва́ Ада́м в паде́нии, и́бо Того́ услы́ша Госпо́дь,/ прише́д, струя́ми Иорда́нскими тле́ннаго же обнови́.

Иса́ия, – измы́йтеся, очи́ститеся – глаго́лет, -/ лука́вствия пред Го́сподем оста́вите./ Жа́ждущии, на во́ду жи́ву иди́те:/ кропи́т бо водо́ю, обновля́я, Христо́с приступа́ющия к Нему́ ве́рою/ и к животу́ нестаре́емому креща́ет Ду́хом.

Соблюда́емся благода́тию, ве́рнии, и печа́тию./ Я́ко бо губи́теля, бежа́ша пра́га евре́и, дре́вле окрова́влена,/ та́ко и нам исхо́дное Боже́ственное сие́ пакибытия́ ба́ня бу́дет./ Отсю́ду и Тро́ицы у́зрим Свет Незаходи́мый.

Кано́н преподо́бнаго, глас 4.

Ирмо́с: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свя́ще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т:/ ра́дуйся, всебла́же́нная Богоро́дице,/ Чи́стая Приснодево.

Вся́кую сла́дость жития́ оплева́л еси́ Вы́шния ра́ди сла́дости:/ жесто́кому бо пребыва́нию па́че сла́дкаго жития́ поревнова́л еси́,/ и страсте́й потща́лся еси́ угаси́ти пе́щь мно́гими твои́ми слеза́ми, Гео́ргие,/ мона́шествующих честно́е украше́ние.

Ны́не я́ко вои́стинну пред Бо́гом стои́ши, всему́дре,/ Ему́же воздержа́нием присво́итися пе́рвее потща́лся еси́,/ и Того́ явле́ний наслажда́ешися я́ве./ Темже всем дава́й чту́щим тя просвеще́ние и Боже́ственных прича́стие.

Взя́лся еси́ к Свету Незаходи́мому, сла́вне, тьмы жития́ изба́вився,/ и Вседержи́телю и Трисо́лнечному Свету предстои́ши с Вы́шними чи́нми,/ и отону́дныя наслажда́ешися испуща́емыя све́тлости, блаже́нне,/ и нас озаря́еши пою́щих тя.

Богоро́дичен: Всего́ мя Бог обожи́ти хотя, ве́сь едини́тся Тебе́,/ и непости́жное всем та́инство новоде́йствуется:/ ражда́еши Де́ва Нетле́нна, и плоть ви́дится Бог./ Его́же чту́ще, Тя ны́не блажи́м, Мари́е, я́коже Сама́ прорекла́ еси́.

Ин кано́н преподо́бныя, глас 2.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Свяще́ннейшии ли́цы, в честне́м твое́м успе́нии начина́юще,/ Боже́ственней твое́й души́, зря́щим яви́шася свяще́нными песнопе́нии,/ в ме́сто путеводя́ще тя селе́ния чу́днаго,/ иде́же шум пра́зднующих, сла́вная.

Я́ко лозы́ Боже́ственныя бла́гора́сленнейшая розга́ я́вльшися,/ умиле́ния нам Боже́ственныя израсти́ла еси́ гро́зды,/ источа́ющия вино́ исцеле́ний, Домни́ко,/ и ду́ши и сердца́ ве́рно чту́щих тя веселя́щее.

Теле́сных страсте́й, и душе́вных скве́рн,/ и вся́каго вра́жия наве́та изба́ви ны́ моли́твами твои́ми,/ к покро́ву твоему́ любо́вию прибега́ющия, Домни́ко,/ и тво́й пра́здник соверша́ющия боже́ственный и честны́й.

Я́ко со́лнечную лучу́, озаря́ющую мир,/ я́ко неве́сту Христо́ву предо́бру, и я́ко го́рлицу любоче́стну,/ я́ко ма́слину, я́ко ке́др, я́ко су́щу избра́нну голуби́цу/ восхваля́ем тя вси́, Домни́ко господоимени́тая.

Богоро́дичен: Пощади́ мя, Го́споди, пощади́, егда́ хо́щеши ми́ суди́ти,/ и не осуди́ мене́ во о́гнь, ни я́ростию твое́ю обличи́ мене́, – мо́лит тя дева, тя ро́ждшая, Христе́,/ и А́нгел мно́жества, и преподо́бных чи́ни.

Свети́лен пра́здника. Подо́бен: Посети́л ны́:

Яви́ся Спас, Благода́ть и И́стина во струя́х Иорда́нских,/ и су́щия во тме и се́ни спя́щия просвети́л есть,/ и́бо прии́де и яви́ся Свет Непристу́пный.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2. Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Ве́лие и стра́шно/ та́инство соверша́ется:/ Влады́ка бо всех,/ челове́ков на очище́ние всех,/ руко́ю раба́ креща́ется.

Стих: Мо́ре виде и побеже́,/ Иорда́н возврати́ся вспя́ть.

Свы́ше Оте́ц вопия́ше:/ Сей есть Сын возлю́бленный Мой,/ вода́ми Иорда́нскими/ пло́тию ны́не креща́емый.

Стих: Что ти есть мо́ре, я́ко побегло еси́?/ и тебе́, Иорда́не, я́ко возврати́лся еси́ вспя́ть?

Чини А́нгельстии/ видевше Влады́ку,/ уподо́бльшася рабу́,/ и вода́ми креща́ема,/ пою́ще дивля́хуся.

Сла́ва, и ны́не, глас то́йже. Самогласен:

Видеша Тя во́ды, Бо́же,/ ви́деша Тя во́ды, и убоя́шася:/ к Твое́й бо сла́ве противозре́ти Херуви́ми не мо́гут,/ ниже́ взира́ти Серафи́ми,/ но со стра́хом предстоя́ще,/ о́вии у́бо но́сят,/ о́вии же сла́вят си́лу Твою́./ С ни́миже, Ще́дре, возвеща́ем хвалу́ Твою́, глаго́люще:/ явле́йся Бо́же, поми́луй нас.

На литурги́и

Блаже́нна пра́здника, пе́снь 1-я, обои́х кано́нов, на 6.


Преподобный Георгий Хозевит

Родился на острове Кипре в благочестивой христианской семье. Старший брат святого Георгия Ираклий удалился в Палестину и принял постриг в Коломановой Лавре. Святой Георгий жил в доме родителей до их кончины. Оставшись сиротой, святой Георгий оставил родину и отплыл на корабле в Палестину. В Иерусалиме он поклонился святым местам земной жизни Спасителя, после чего пришел в Коломанову Лавру к своему старшему брату Ираклию. Тот направил его в обитель Хузив (или Хозева), основанную в V веке в честь Пресвятой Богородицы.

В этой обители (между Иерусалимом и Иерихоном) святой Георгий стал иноком и вступил на путь подвижничества (отсюда его прозвание Хозевит). Трудясь в смирении и полном послушании, молодой монах настолько преуспел в иноческом делании, что возбудил удивление всей братии. Избегая славы, он ушел в Лавру к своему брату. Оба подвижника несколько лет подвизались вдвоем. Святой Георгий был посвящен в сан диакона. Уже в то время святой Георгий достиг такого духовного совершенства, что стяжал дар чудотворения. Однажды своей молитвой ко Господу он испросил даровать бесплодной пальме плодоношение. По молитве преподобного Георгия Господь воскресил умершего младенца. После смерти своего брата, достигшего семидесятилетнего возраста, преподобный Георгий возвратился в Хозевитский монастырь и здесь продолжал свои суровые аскетические подвиги. Пищу, самую скудную, употреблял через 2 – 3 дня, никогда не носил новых риз, изготовляя себе одежду из старых тряпок.

Много лет он трудился в хлебопекарне бессменно, так что братия называли его железным. Святой с любовью относился ко всем братьям и всех приходящих к нему назидал с кротостью и смирением.

Кончину преподобного Георгия описал его ученик Антоний. Лежа на смертном одре, преподобный Георгий послал одного из братии к нему, чтобы проститься. Антоний в то время был занят послушанием по приему странников и очень скорбел, что не успеет проститься со своим аввой. Но преподобный Георгий, узнав об этом духом, объявил через посланных, чтобы Антоний исполнял послушание, обещая подождать. Действительно, когда Антоний около полуночи поспешил к умирающему старцу, тот еще был жив. Преподобный Георгий с любовью благословил ученика, простился с ним, после чего, обернувшись к востоку, произнес трижды: «Изыди, душе моя, ныне о Господе, изыди», – и мирно скончался.

Преподобная Домника

Была уроженкой Карфагена, откуда прибыла в Константинополь в царствование императора Феодосия Великого (379 – 395). Юная Домника была язычницей, но сохранила девство и пламенела желанием удостоиться Святого Крещения и жить, соблюдая заповеди Христовы. Святитель Нектарий, Патриарх Константинопольский (381 – 397; память в субботу сырную) совершил над ней таинство Крещения и поставил ее диаконисой. Через некоторое время святая Домника основала в предместье Константинополя монастырь во имя святого Захарии. Собрав вокруг себя девственниц, она провела всю свою дальнейшую жизнь в строгих подвигах поста и молитвы. За свои многолетние подвиги преподобная Домника получила от Господа дар пророчества, дар исцелений и чудотворений. Так, своей молитвой она спасла однажды мореплавателей во время бури, возлив в волны морские благословенное масло, после чего буря утихла. Преподобная Домника предузнала и предсказала кончину императора Льва I (457 – 474). Однажды она видела, как Ангел Господень освятил естество воды, получала и другие откровения Божественных тайн. Жители Константинополя глубоко чтили преподобную, и пример ее святой жизни побуждал многих из них к исправлению.

Преподобная Домника, дожив до глубокой старости, мирно отошла ко Господу около 474 года.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2021-02-02 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: