Премудрости Соломони чтение.




Пророчества Исаина чтение.

Тако глаголет Господь: вси языцы собрашася вкупе, и соберутся князи от них. Кто возвестит сия в них? Или яже от начала, кто слышана сотворит вам? Да приведут свидетели своя и оправдятся, и да услышат, и да рекут истину. Будите Ми свидетели, и Аз Свидетель, глаголет Господь Бог, и отрок, егоже избрах, да познаете и веруете Ми, и разумеете, яко Аз есмь, прежде Мене не бысть ин бог и по Мне не будет. Аз есмь Бог и несть, разве Мене, спасаяй. Аз возвестих и спасох, уничижих и не бе в вас чуждий. Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог, и еще от начала Аз есмь, и несть от рук Моих избавляяй. Сотворю и кто отвратит то? Сице глаголет Господь Бог, избавляяй вас, Святый Израилев. Ис 43:9–14

Премудрости Соломони чтение.

Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их. И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено. И в мале наказани бывше, великими благодетельствовани будут: яко Бог искуси я, и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле искуси их: и яко всеплодие жертвенное прият я. И во время посещения их возсияют, и яко искры по стеблию потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему. Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его. Прем 3:1–9

Премудрости Соломони чтение.

Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет. Старость бо честна, не многолетна, ниже в числе лет исчитается. Седина же есть мудрость человеком, и возраст старости – житие нескверное. Благоугоден Богу быв, возлюблен бысть, и живый посреде грешник преставлен бысть. Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его, или лесть прельстит душу его. Рачение бо злобы помрачает добрая, и парение похоти пременяет ум незлобив. Скончався вмале, исполни лета долга, угодна бо бе Господу душа его, сего ради потщася от среды лукавствия. Людие же видевше и не разумевше, ниже положше в помышлении таковое, яко благодать и милость в преподобных Его и посещение во избранных Его. Прем 4:7–15

Стихи́ры на стихо́вне, глас 2. Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Блаже́н еси́, гра́де Ки́еве,/ и свяще́нны сто́гны твоя́,/ напи́вшияся честны́я кро́ве/ страстоте́рпца кня́зя И́горя,// непра́ведное убие́ние та́мо прие́мша.

Стих: Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т,// я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится.

Ра́дуйся, гра́де Черни́гове,/ весели́ся, святы́й до́ме Спа́сов,/ вы бо сохраня́ете сокро́вище многоце́нное,/ святы́я мо́щи страстоте́рпца И́горя,// и́же непреста́нно мо́лится о душа́х на́ших.

Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни// во дво́рех Бо́га на́шего процвету́т.

Тве́рдо страда́льчествуя/ и му́жественне ско́рби терпя́,/ Го́спода лицезре́л еси́,/ венце́м му́ченическим украша́юща/ и во оби́тели Небе́сныя соводворя́юща тя.

Сла́ва, глас 6:

Прииди́те, мучениколю́бцы вси/ Христо́ва страстоте́рпца благоче́стно просла́вим,/ И́горя сла́внаго,/ сей бо зми́еву главу́ сокруши́/ и кро́вию зе́млю освяти́,/ от су́щих зде преста́вися к ве́чным жили́щем/ и от вседержи́тельныя руки́ по́двигов по́честь прия́т,/ про́сит очище́ния душа́м на́шим// и ве́лия ми́лости.

И ны́не, пра́здника, глас 6.

Глас проро́к Твои́х, Иса́ии и Дави́да,/ испо́лнися, Бо́же, глаго́лющий:/ прии́дут вси язы́цы, Го́споди,/ и покло́нятся пред Тобо́ю./ Се бо лю́дие, и́же Твоея, Бли́же, благода́ти напо́лнишася,/ во дво́рех Твои́х Иерусали́ма./ Крест претерпе́вый за ны/ и Воскресе́нием Твои́м животворя́й,// сохрани́ и спаси́ ны.

Аще пост, Богоро́дичен, глас то́йже: Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, / Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, / в мя Оболки́йся, / пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. / Те́мже Ти, Всечи́стая, / я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, / вои́стинну вопие́м немо́лчно: / ра́дуйся А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, / Предста́тельство и Покро́ве, / и Спасе́ние душ на́ших.

Тропа́рь, глас 4:

Наста́ днесь всечестна́я па́мять Страстоте́рпца,/ благове́рнаго кня́зя И́горя,/ созыва́ющая лю́ди в пречестны́й храм Спа́сов,/ иде́же, ра́достно соше́дшеся, благочести́вых мно́жество/ моли́твенно пра́зднуют святу́ю па́мять твою́/ и с ве́рою взыва́ют ти:/ моли́ся, свя́те,/ стране́ Росси́йстей, гра́ду Черни́гову и всем правосла́вным Христиа́ном// в ми́ре и благоде́нствии спасти́ся.

Ин тропа́рь, глас то́йже:

Просвети́вся боже́ственным креще́нием,/ Ду́ха Свята́го светлостьми́ озаря́емь,/ Ева́нгелие Христо́во в се́рдце твое́ восприя́л еси́,/ де́лом сло́во Сы́на Бо́жия исполня́я,/ благове́рный кня́же И́горю,/ моли́ всеблаго́го Спаси́теля на́шего/ дарова́ти нам мир и ми́лость/ и спасе́ние душ на́ших,// чту́щих честну́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, или́ Богоро́дичен, глас то́йже: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, / и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

На у́трени

Тропа́рь пра́здника два́жды. Сла́ва, свята́го. И ны́не, пра́здника. Аще пост, тропа́рь свята́го два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 1:

Ца́рство земно́е во́льне оста́вив, страстоте́рпче,/ я́же на Небесе́х возжела́л еси́ сла́ву,/ боле́зни претерпе́л еси́ и ну́ждную смерть:/ та́мже днесь всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднуем,/ Христу́ принося́ще хвалу́, преблаже́нне И́горю.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

Це́рковь вопие́т Тебе́, Христе́ Бо́же,/ в пе́вке и ке́дре и кипари́се, покланя́ющися Тебе́:/ побе́ды лю́дем Твои́м Богоро́дицею да́руяй, поми́луй ны.

Аще же пост, Богоро́дичен, глас то́йже:

Гаврии́лу, веща́вшу Тебе́, Де́во, ра́дуйся, / со гла́сом воплоща́шеся всех Влады́ка, / в Тебе́, Святе́м Киво́те, / я́коже рече́ пра́ведный Дави́д; / яви́лася еси́ ши́ршая небе́с, / поноси́вши Зижди́теля Твоего́. / Сла́ва Все́льшемуся в Тя, / сла́ва Проше́дшему из Тебе́, / слава Свободи́вшему нас рождество́м Твои́м.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

Тече́ние соверши́в и́стинное,/ мучи́телей всю кре́пость победи́л еси́/ и прия́л еси́ вене́ц от руки́ Вседержи́теля,/ И́горю всеблаже́нне,/ и показа́лся еси́ А́нгелом соприча́стник.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

Крест Твой, Го́споди, я́ко свет сия́я,/ те́мныя полки́ отгоня́ет и ве́рныя просвеща́ет, пою́щия:/ Крест есть ми́рови похвала́.

А́ще же пост, Богоро́дичен, глас то́йже: Сло́во О́тчее, Христа́ Бо́га на́шего, / от Тебе́ воплоти́вшагося, позна́хом, Богоро́дице Де́во, / еди́на Чи́стая, / еди́на Благослове́нная. / Тем непреста́нно Тя, воспева́юще, велича́ем.

Велича́ние:

Велича́ем тя,/ страстоте́рпче святы́й, кня́же И́горю,/ и чтем святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши о нас// Христа́, Бо́га на́шего.

Псало́м избра́нный: Бог нам прибе́жище и си́ла:

По полиеле́и седа́лен, глас 4:

Многообра́зными муче́нии лю́тии мучи́телие/ ка́зни злей преда́ша многострада́льное те́ло твое́,/ богомы́сленне кня́же И́горю,/ вся бо сия́ терпе́л еси́, я́ко ино́му стра́ждущу,/ ожида́я бу́дущаго воздая́ния и безсме́ртныя жи́зни.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас 8.

В раи́ мя пре́жде дре́во обнажи́,/ о вкуше́нии враг принося́ умерщвле́ние,/ Креста́ же Дре́во, живота́ одея́ние челове́ком нося́,/ водрузи́ся на земли́, и мир весь испо́лнися вся́кия ра́дости./ Его́же зря́ще возвыша́ема,/ Бо́гу ве́рою, лю́дие, согла́сно возопии́м:/ испо́лнь сла́вы дом Твой.

А́ще же пост, Богоро́дичен, глас то́йже: К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м, гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: Влады́чице, помози́, на ны́ милосе́рдовавши, потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний, не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи́, Тя́ бо и еди́ну наде́жду и́мамы.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен, глас 4: Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т,// я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится. Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни, во дво́рех Бо́га на́шего процвету́т. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 36.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6: Ра́дуется днесь град Черни́гов,/ в хра́ме Спа́сове храня́й свято́е и многострада́льное те́ло твое́,/ и взыва́ет ти с любо́вию:/ страстоте́рпче кня́же И́горю,/ моли́ Христа́ Бо́га/ в ми́ре глубо́це страну́ на́шу соблюсти́,/ град сей сохрани́ти// и всем спасти́ся.

Кано́н пра́здника со ирмосо́м на 6 и свята́го на 8. Аще пост, кано́н Богоро́дицы на 6 и свята́го на 8.

Песнь 1.

Кано́н пра́здника, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Крест начерта́в, Моисе́й/ впря́мо жезло́м Чермно́е пресече́,/ Изра́илю пешеходя́щу,/ то́же обра́тно фарао́новым колесни́цам,/ уда́рив, совокупи́,/ вопреки́ написа́в непобеди́мое ору́жие.// Тем Христу́ пои́м, Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Образ дре́вле Моисе́й пречи́стыя Стра́сти в себе́ само́м прообрази́,/ свяще́нных среде́ стоя́:/ Крест же вообрази́в,/ просте́ртыми побе́ду дла́ньми воздви́же,/ держа́ву погуби́в Амали́ка всегуби́теля./ Тем Христу́ пои́м, Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Возложи́ Моисе́й на столпе́ врачевство́,/ тлетвори́ваго избавле́ние и ядови́таго угрызе́ния,/ и дре́ву о́бразом Креста́/ по земли́м пресмыка́ющагося зми́я привяза́,/ лука́вный в сем обличи́в вред./ Тем Христу́ пои́м, Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Показа́ не́бо Креста́ побе́ду благоче́стия держа́телю и царю́ богому́дру,/ враго́в в не́мже злосе́рдных низложи́ся свире́пство,/ лесть же преврати́ся,/ и ве́ра распростре́ся земны́м конце́м Боже́ственная./ Тем Христу́ пои́м, Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ Изра́ильтянин вопия́ше:// Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Во́ду нече́стия тиме́нну18 оста́вив,/ к воде́ чисти́тельней прите́кл еси́, свя́те Игорю,/ и на́ша очи́сти сердца́/ чи́сто пе́ти твои́ страда́ния.

Водо́ю креще́ния омы́вся,/ перворо́днаго греха́ изба́вился еси́/ и Чи́стому Влады́це Христу́ присво́ился еси́,/ Ему́же и нас чи́сто присво́й моли́твами твои́ми.

В воде́ потопи́вшему зми́я лука́ваго подо́бяся,/ кро́вию твое́ю страда́льческою вра́жию погрузи́л еси́ си́лу, страстоте́рпче,/ от него́же и нам изба́витися Спа́са умоли́.

Богоро́дичен: Во́ду слез очища́ющую, Пречи́стая, пода́ждь ми/ и, очи́стивши мя от ка́ла беззако́ний, чи́ста предста́ви,/ Богороди́тельнице, Сы́ну Твоему́ и Бо́гу.

Песнь 3.

Кано́н пра́здника, глас 8.

Ирмо́с: Жезл во о́браз та́йны прие́млется,/ прозябе́нием бо предразсужда́ет свяще́нника,/ неплодя́щей же пре́жде Це́ркви,/ ны́не процвете́ Дре́во Креста́,// в держа́ву и утвержде́ние.

Я́ко испусти́, ударяемь, во́ду краесеко́мый/ непокори́вым лю́дем и жестосе́рдым,/ богозва́нныя проявля́ше Це́ркве та́инство,/ ея́же Крест держа́ва и утвержде́ние.

Ре́бром пречи́стым, копие́м пробода́нным,/ вода́ с Кро́вию истече́,/ обновля́ющая Заве́т и омыва́тельная греха́:/ ве́рных бо Крест похвала́ и царе́й держа́ва и утвержде́ние.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га/ Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й,/ жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние,// Еди́не Человеколю́бче.

Небе́снаго кру́га Верхотво́рцу все житие́ свое́ отда́в,/ возлюби́л еси́ Того́ до конца́;/ сподо́би и нас моли́твами твои́ми, страстоте́рпче,/ люби́ти Го́спода до конца́ дней на́ших.

Небе́сныя жи́зни жела́я,/ в земно́м житии́ твое́м вся пренебре́гл еси́;/ сподо́би и нас, свя́те, моли́твами твои́ми/ Небе́сныя жи́зни сподо́битися.

Небе́снаго черто́га жела́я,/ чистоту́ де́вства твоего́ соблю́л еси́/ и ны́не с де́вственники/ в Небе́сных черто́зех лику́еши.

Богоро́дичен: Небе́снаго Творца́, Богоро́дице Всепе́тая, ро́ждши,/ Небе́с простра́ннейшая яви́лася еси́;/ мене́ от простра́ннаго пути́ поги́бельна укло́ньши,/ на Небе́сный путь наста́ви, молю́ся.

Конда́к, глас 4. Самоподо́бен:

Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.

И́кос:

И́же до тре́тияго Небесе́ восхище́н бысть в рай/ и глаго́лы слы́шав неизрече́нныя и Боже́ственныя,/ и́хже не летъ язы́ки (челове́ческими) глаго́лати,/ что Гала́том пи́шет, я́ко рачи́телие Писа́ний прочто́сте и позна́сте:/ мне, глаго́лет, хвали́тися да не бу́дет, то́кмо во еди́ном Кресте́ Госпо́дни,/ на не́мже, страда́в, уби́ стра́сти./ Того́ у́бо и мы изве́стно держи́м, Крест Госпо́день, хвалу́ вси:/ есть бо нам спаси́тельное сие́ Дре́во/ ору́жие ми́ра, непобеди́мая побе́да.

Седа́лен, глас 5:

Доброде́тельными светлостьми́ просвеща́емь/ и муче́ния све́том украшаемь,/ па́че со́лнца, прему́дре, сия́еши тве́рде/ и просвеща́еши вои́стину творя́щих ве́рно па́мять твою́ светоно́сную,/ пресла́вный страстоте́рпче И́горю, спаса́й моли́твами твои́ми.

И ны́не, пра́здника.

Горе́, я́ко Бог, Не́бо Престо́л име́я/ и зе́млю, Христе́ Спа́се, подно́жие нося́,/ Крест нам показа́л еси́ Твои́х ног подно́жие,/ сему́ вси Дави́дски покланя́емся;/ и, того́ храни́теля и помо́щника иму́ще,/ ве́рно Тя сла́вим.

Аще же пост, Богоро́дичен, глас 5: Ужа́сно чу́до зача́тия и несказа́нен о́браз Рождества́/ в Тебе́ позна́ся, Чи́стая Присноде́во,/ ужаса́ет мой ум и удивля́ет по́мысл./ Сла́ва Твоя́, Богоро́дице, всем простре́ся/ во спасе́ние душ на́ших.

Песнь 4.

Кано́н пра́здника, глас 8.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́// и просла́вих Твое́ Божество́.

Горькоро́дныя преложи́ дре́вом Моисе́й/ исто́чники в пусты́ни дре́вле,/ Кресто́м ко благоче́стию язы́ков/ проявля́я преложе́ние.

Глубине́ вне́дривый секу́щую/ издаде́ Иорда́н дре́ву,/ Кресто́м и креще́нием/ сече́ние ле́сти зна́менуя.

Свяще́нно ополча́ются/ четвероча́стнии лю́дие, предходя́ще/ о́бразом свиде́тельства ски́нии,/ крестообра́зными чи́нми прославля́емии.

Чу́дно простира́емь,/ солнечныя лучи́ испуща́ше Крест,/ и пове́даша небеса́/ сла́ву Бо́га на́шего.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́// и просла́вих Твое́ Божество́.

Услы́шав, И́горю, Небеса́ пове́дающа сла́ву Бо́жию,/ на земли́ Бо́га сла́вити возжела́л еси́,/ Его́же сла́вы и нас сподо́би.

Услы́шав, я́ко врази́ твои́ воста́ша на тя,/ не убоя́лся еси́ свире́пства их,/ но кро́тце в ру́це их скве́рныя вда́лся еси́, Го́сподеви взыва́я:/ не поста́ви им греха́ сего́.

Услы́шав преще́ния вра́жеская и му́ки от них терпя́,/ непоколеби́м пребы́л еси́,/ и мене́ непоколеби́ма в доброде́телех сотвори́.

Богоро́дичен: Услы́ши, Пречи́стая Влады́чице, моле́ние мое́,/ и изба́ви мя от зол,/ и глас, благослове́нных призыва́яй в Ца́рство,/ слы́шати удосто́й.

Песнь 5.

Кано́н пра́здника, глас 8.

Ирмо́с: О треблаже́нное Дре́во,/ на не́мже распя́ся Христо́с, Царь и Госпо́дь,/ и́мже паде́ дре́вом прельстивши,/ тобо́ю прельсти́вся,/ Бо́гу пригвозди́вшуся Пло́тию,// подаю́щему мир душа́м нашим.

Тебе́, приснопе́тое Дре́во, на не́мже простре́ся Христо́с,/ Еде́м храня́щее обраща́ющееся ору́жие, Кре́сте, устыде́ся:/ стра́шный же Херуви́м уступи́ на тебе́ пригвожде́нному Христу́,/ подаю́щему мир душа́м на́шим.

Подзе́мных си́лы проти́вныя Креста́ страша́тся/ начерта́ема зна́мения на возду́се,/ по нему́же хо́дят Небе́сных и земноро́дных ро́ди,/ коле́на преклоня́юще Христу́,/ подаю́щему мир душа́м на́шим.

Заря́ми нетле́нными я́влься Боже́ственный Крест/ омраче́нным язы́ком, заблужде́нным в пре́лести,/ Боже́ственный свет облиста́в,/ усвоя́ет на нем пригвожде́нному Христу́,/ подаю́щему мир душа́м на́шим.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди,/ и мы́шцею Твое́ю высо́кою/ Твой мир пода́ждь нам,// Человеколю́бче.

Просвети́в стезю́ жи́зни твоея́ све́том богоразу́мия,/ Христа́ Го́спода вседу́шне возлюби́л еси́;/ сподо́би и мене́, страстоте́рпче, в сих бы́ти тебе́ подража́телю.

Просвеща́хуся ве́рнии лю́дие,/ ви́дяще тя, нестерпи́мыя му́ки до́бльственне терпя́ща,/ сподо́би и мене́, страда́льче, бы́ти терпели́ву.

Просвети́ мя, о И́горе, омраче́ннаго мгло́ю грехо́вною,/ и све́том невече́рним осиява́тися,/ све́тлый му́чениче, молю́ся, сотвори́.

Богоро́дичен: Просвети́ла еси́ потемне́нное естество́, Богоро́дице,/ Свет и́стинный ро́ждши,/ те́мже и мене́, све́том просвети́вши,/ от мра́чных враг свободи́.

Песнь 6.

Кано́н пра́здника, глас 8.

Ирмо́с: Во́днаго зве́ря во утро́бе/ дла́ни Ио́на крестови́дно распросте́р,/ спаси́тельную Страсть прообража́ше я́ве./ Тем, тридне́вен изше́д,/ преми́рное Воскресе́ние прописа́ше/ Пло́тию пригвожде́ннаго Христа́ Бо́га// и тридне́вным Воскресе́нием мир просве́щшаго.

Ста́ростию преклони́вся и неду́гом отягче́н, испра́вися Иа́ков, ру́це премени́в,/ де́йствие явля́я жизноно́снаго Креста́:/ и́бо ве́тхость законнаго сено́внаго писа́ния новописа́ на сем Пло́тию пригвозди́выйся Бог/ и душегуби́тельный неду́г ле́сти отгна́.

На юныя возложи́в дла́ни боже́ственный Изра́иль, крестови́дно главы́ явля́ше,/ я́ко старе́йшая сла́ва, законослужи́тели лю́дие./ Те́мже, подмне́вся та́ко испрельсти́тися, не измени́ жизноно́снаго о́браза:/ превзы́дут бо лю́дие Христо́вы Бо́жии новоутвержде́ннии,/ вопия́ху, Кресто́м огражда́еми.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:// от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Моли́тву твою́ страда́льческую услы́шав, Христо́с, И́горю,/ кре́пость и си́лу ко страда́нием тебе́ подаде́;/ сподо́би и мя моли́твами твои́ми/ в страда́ниих жите́йских бы́ти тве́рду.

Моли́твою пред о́бразом Пречи́стыя себе́ укрепи́в,/ изше́л еси́ ко враго́м твои́м, и́щущим тя,/ и, я́ко а́гнец незло́бив, пострада́л еси́ от них,/ непра́ведно умерщвля́ем.

Моли́тву всяк принося́й ти с ве́рою, страда́льче,/ душе́вных страсте́й и теле́сных исцеле́ние ско́ро прие́млет;/ е́же и нам бога́тно подава́й, мо́лимся.

Богоро́дичен: Моли́тву на́шу приими́, Пречи́стая,/ и моли́твою Ти всемо́щною/ изба́вити нас враг ви́димых и неви́димых,/ от грехо́в же и вся́кия му́ки/ моли́, Его́же родила́ еси́, Человеколю́бца Бо́га.

Конда́к, глас 6:

Измени́л еси́ земна́го княже́ния сла́ву/ во и́ночества о́браз смире́нный/ и, страда́льчески земно́е житие́ сконча́в,/ ны́не на Небеса́х ра́дуешися,/ усе́рдне моля́ся о чту́щих тя,// И́горю, страда́льцев похвале́.

Ин конда́к, глас 8:

Кня́жескую диади́му обагри́л еси́ кро́вию твое́ю,/ богому́дре страстоте́рпче И́горю,/ за скиптр крест в ру́ку прии́м, яви́лся еси́ победоно́сец/ и же́ртву непоро́чну Влады́це прине́сл еси́ себе́./ Я́ко бо А́гнец незло́бив, от раб убие́н был еси́/ и ны́не ра́дуяся предстои́ши Святе́й Тро́ице,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Песнь 7.

Кано́н пра́здника, глас 8.

Ирмо́с: Безу́мное веле́ние/ мучи́теля злочести́ваго лю́ди поколеба́,/ ды́шущее преще́ние и злохуле́ние богоме́рзкое;/ оба́че три о́троки не устраши́ я́рость зве́рская,/ ни огнь снеда́яй,/ но, противоды́шущу росоно́сному Ду́ху,/ со огне́м су́ще, поя́ху:// препе́тый отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.

От дре́ва вкуси́в, пе́рвый в челове́цех в тле́ние всели́ся:/ отверже́нием бо жи́зни безче́стнейшим осуди́вся,/ всему́ ро́ду телотле́нен не́кий я́ко вред неду́га преподаде́;/ но, обре́тше, земноро́днии, воззва́ние кре́стным Дре́вом, зове́м:/ препе́тый отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.

Разруши́ повеле́ние Бо́жие преслуша́ние,/ и дре́во принесе́ смерть челове́ком,/ е́же неблаговре́менно прича́стно бы́вшее;/ во утвержде́ние же зело́ честна́го/ отту́ду жи́зни дре́во возбраня́емо бе,/ е́же разбо́йнику злоуме́ршу отве́рзе, благоразу́мно зову́щу:/ препе́тый отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.

Жезла́ объе́млет край Ио́сифова,/ бу́дущая зря, Изра́иль,/ Ца́рствия держа́вное,/ я́ко возыму́ществит пресла́вный Крест, проявля́я:/ сей бо царе́й победоно́сная похвала́ и свет ве́рою зову́щим:/ препе́тый отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Отроцы евре́йстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще:// благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки. Де́ти евре́йская А́нгел от огня́ неопа́льна сохрани́вый,/ и тебе́, И́горю, во страда́нии укрепи́, пою́ща:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Де́тское игра́лище вменя́я му́ки,/ не пощади́л еси́ те́ла твоего́,/ но стра́сти му́жественне терпе́л еси́, поя́:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Де́тем му́чимым подража́я, И́горю,/ хвалю́ и аз Христа́, да́вшаго тебе́ кре́пость;/ ты же мя, на по́двиг доброде́телей укрепи́в, сподо́би пе́ти с тобо́ю:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Деторо́дию Твоему́, Де́ве и по Рождестве́ пребы́вшей,/ дивлю́ся, Богоро́дице./ Удиви́ у́бо и на мне ми́лость Сы́на Твоего́,/ да поми́лован Тобо́ю, пою́:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Песнь 8.

Кано́н пра́здника, глас 8.

Ирмо́с: Благослови́те, о́троцы,/ Тро́ицы равночи́сленнии,/ Соде́теля Отца́ Бо́га,/ по́йте снизше́дшее Сло́во,/ и огнь в ро́су претво́ршее,/ и превозноси́те всем жизнь подава́ющаго// Ду́ха Всесвята́го во ве́ки.

Воздвиза́ему Дре́ву,/ окропле́ну Кро́вию вопло́щшагося Сло́ва Бо́га,/ по́йте, Небе́сныя Си́лы;/ земны́х воззва́ние пра́зднующе, лю́дие,/ поклони́теся Христо́ву Кресту́,/ и́мже ми́ру воста́ние во ве́ки.

Земноро́днии, дла́ньми, строи́телие благода́ти,/ Крест, на не́мже стоя́ше Христо́с Бог, возноси́те священноле́пно/ и копие́, Бо́жия Сло́ва Те́ло пробо́дшее,/ да ви́дят язы́цы вси спасе́ние Бо́жие,/ сла́вяще Его́ во ве́ки.

Боже́ственным судо́м предызбра́ннии, весели́теся,/ христиа́нстии ве́рнии ца́рие,/ хвали́теся победоно́сным ору́жием,/ прие́мше от Бо́га Крест честны́й:/ в сем бо коле́на бра́ней, де́рзости и́щуще,/ разсыпа́ютея во ве́ки.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене/ благода́тию Твое́ю бы́в те,/ за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, / о́троцы вопия́ху:// благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Победи́тель яви́лся еси́, сла́вне И́горю, враго́в, му́чащих тя,/ и́бо в лю́тых му́ках стражда́, непреста́нно взыва́л еси́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Победи́л еси́ му́жеством твои́м, страстоте́рпче сла́вне И́горю,/ вся мучи́тельская ухищре́ния./ Моли́ у́бо Влады́ку Христа́, мо́лим тя,/ всем ве́рным на враги́ побе́ду да́ти, пою́щим:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Победи́тель жестокосе́рдых уби́йц яви́лся еси́, сла́вне И́горю,/ они́ бо Небе́сным огне́м во а́дский огнь низведо́шася,/ ты же на Не́бо возше́л еси́, иде́же ны́не со А́нгелы пое́ши:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Победи́, Пречи́стая, враго́в ви́димых и неви́димых, низложи́ти нас тща́щихся,/ и страсте́й мя вся́ких изба́ви,/ да пою́ торже́ственне:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Песнь 9.

Кано́н пра́здника, глас 8.

Ирмо́с: Та́ин еси́, Богоро́дице, рай,/ невозде́ланно возрасти́вший Христа́,/ Имже кре́стное живоно́сное на земли́ насади́ся Дре́во;/ тем, ны́не возноси́му,// покланя́ющеся Ему́, Тя велича́ем.

Да возра́дуются древа́ дубра́вная вся, освяти́вшуся естеству́ их,/ от Него́же изнача́ла насади́шася,/ Христу́ распросте́ршуся на Дре́ве;/ тем, ны́не возноси́му,/ покланя́ющеся Ему́, Тя велича́ем.

Свяще́нный воста́ рог/ и глава́ всем богому́дрым, Крест,/ и́мже гре́шных мы́сленно стира́ются ро́зи вси;/ тем, ны́не возноси́му,/ покланя́ющеся ему́, Тя велича́ем.

Кано́н свята́го, глас 8.

Ирмо́с: Вои́стину Богоро́дицу/ Тя испове́дуем,/ спасе́нии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,// с безплотными ли́ки Тя велича́юще.

Вои́стину Бо́га испове́дуя, страстоте́рпче,/ черто́г Небе́сный насле́довал еси́,/ его́же и нас сподо́би,/ да с тобо́ю Христа́ ве́чно велича́ем.

Вои́стину на тебе́, Игорю блаже́нне,/ испо́лнися Христо́во прорече́ние:/ вся претерпе́вый до конца́ спасе́н бу́дет,/ ны́не бо со все́ми спасе́нными Христа́ ве́чно велича́еши.

Вои́стину никто́же притека́яй к тебе́, страстоте́рпче,/ тощ благода́ти твоей отхо́дит,/ ейже и мене́ испо́лни, да тя велича́ю.

Богоро́дичен: Вои́стину и́стиннаго Бо́га Пло́тию, Богоро́дице, родила́ еси́,/ Его́же ми́лостива нам в День Суда́ соде́лай,/ да безконе́чно с Ним Тя велича́ем.

Свети́лен:

Я́коже со́лнце, светоно́сно возсия́ ны́не, страстоте́рпче, па́мять твоя́,/ вся ве́рныя веселя́щи,/ и́же моли́твенно взыва́ют ти:/ моли́ся приле́жно, во е́же спасти́ся нам.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

Крест храни́тель всея́ вселе́нныя,/ Крест красота́ Це́ркве,/ Крест царе́й держа́ва,/ Крест ве́рных утвержде́ние,/ Крест А́нгелов сла́ва и де́монов я́зва.

А́ще пост, Богоро́дичен:

Держа́вным Твои́м покро́вом, Чи́стая,/ нас, рабо́в Твои́х, от наве́та вра́жия сохраня́й всегда́ невреди́мых,/ Тя бо еди́ну стяжа́хом прибе́жище в беда́х.

На хвали́тех стихи́ры, глас 8:

Ра́дуйся, страстоте́рпче Христо́в И́горю,/ сла́ву ми́ра сего́ ни во что́же бо вмени́л еси́/ и от единонадеся́таго часа́ жития́ твоего́/ во и́ночестве до́бре Го́споду послужи́л еси́;/ и ны́не с му́ченики и преподо́бными Престо́лу Бо́жию предстои́ши,// моли́ся приле́жно о душа́х на́ших.

Ра́дуйся, страстоте́рпче Христо́в И́горю,/ гра́да Черни́гова похвала́/ и всей земли́ Росси́йския свяще́нное украше́ние,/ неви́нно кровь свою́ пролия́вый,// и моли́ся приле́жно о душа́х на́ших.

Сла́ва, глас 6:

Днесь град сла́вный Черни́гов/ просвеща́ется страстоте́рпца заря́ми/ и святы́й дом Спа́сов, цве́ты украша́емь,/ вопие́т ти, уго́дниче Христо́в:/ не преста́й моли́ти о всех,// пра́зднующих любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, пра́здника, глас 5.

Глас проро́к Твои́х, Иса́ии и Дави́да,/ испо́лнися, Бо́же, глаго́лющий:/ прии́дут вси язы́цы, Го́споди,/ и покло́нятся пред Тобо́ю./ Се бо лю́дие, и́же Твоей, Бла́же, благода́ти напо́лнишася,/ во дво́рех Твои́х Иерусали́ма./ Крест претерпе́вый за ны/ и Воскресе́нием Твои́м животворя́й,// сохрани́ и спаси́ ны.

Аще же пост, Богоро́дичен, глас 6: Богородице, Ты еси лоза истинная, / возрастившая нам Плод живота, / Тебе молимся: / молися, Владычице, со святыми апостолы / помиловати души наша.

Вели́кое славосло́вие.

На литурги́и

Блаже́нны пра́здника, песнь 7-я, на 4, и свята́го, песнь 6-я, на 4. Аще пост, блаже́нны от кано́на свята́го, пе́сни 3-я и 6-я, на 8. Проки́мен, глас 7: Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде/ и упова́ет на Него́. Стих: Услы́ши, Бо́же, глас мой, внегда́ моли́ти ми ся к Тебе́. Апо́стол, зача́ло 17 с преступною, коне́ц: Не поста́ви им греха́ сего́. И сия́ рек, у́спе. Аллилу́йя, глас 4: Праведник яко финикс процветет, яко кедр, иже в Ливане, умножится. Стих: Насаждени в дому Господни, во дворех Бога нашего процветут. Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 52. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, от слуха зла не убоится.

Святой благоверный великий князь страстотерпец Игорь Черниговский и Киевский († 1147), в крещении Георгий, в иночестве Гавриил (в схиме Игнатий), был сыном черниговского князя Олега Святославича. Он вступил на Киевский престол в 1146 году, после смерти своего брата Всеволода. Не расположенные к роду Ольговичей киевляне выдали его Изяславу Мстиславичу, князю переяславскому. Тогда же его заставили принять монашество в монастыре святого Иоанна, что, впрочем, было вполне созвучно его собственным желаниям, так как он с юности проявлял особое благочестие – был «читатель книг и в пении церковном учен». Затем он принял схиму и жил в монастыре святого Феодора в Киеве. 19 сентября 1147 года киевляне, узнав об измене черниговских князей великому князю, ворвались в обитель, извлекли схимника из храма, где он стоял на молитве, и зверски убили его. Игумен Феодоровского монастыря Анания похоронил его в монастыре святого Симеона. 5 июня 1150 года его прославившиеся благодатными проявлениями мощи были перенесены в Чернигов князем Святославом Ольговичем и положены в Спасском соборе.

Житие и страдания святого князя Игоря помещены в Степенной книге. Икона Богородицы, перед которой он молился в последние минуты своей жизни, находилась в Великой церкви Киево-Печерской Лавры с именем «Игоревская». В «Иконописном подлиннике» говорится, что святой князь Игорь «ростом был средний и сух, смугл лицем, власы над обычаем, как поп, носил долги, брада же узка и мала. Прилежно уставы иноческие хранил». 19 сентября отмечается его мученическая кончина, а 5 июня – прославление.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-10-26 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: