Conditionals in the Sequence of Tenses.




Ex.10 Do as in the model.

  • Ann won’t pass an exam in Biology if she is lazy.
  • What did she say?

· She said that Ann wouldn’t pass an exam in Biology if she was lazy.

 

1. Jack will get his degree in economics if he works hard.

2. Julia will get a bad mark in History if she skips her lectures.

3. Jane will pass her exam if she prepares for it properly.

4. Robert will study the subject carefully when he enters the university.

5. The professor will give a lecture on Political Science when a new term starts.

6. My niece will take notes for us if we ask her.

7. School leavers will get their GCSEs when they pass their finals.

8. My nephew will enter the university if he passes his entrance exams.

9. Nick will take a course in Chinese when he comes back from London.

10. Michael will go abroad when he graduates from the university.

Ex.11 Translate from Russian into English.

1. Родители говорят своим детям, что они не сдадут выпускные экзамены, если не будут усердно работать.

2. Родители сказали, своим детям, что они не сдадут выпускные экзамены, если не будут усердно работать.

3. Они говорят им, что они не получат диплом, если буду прогуливать занятия.

4. Они говорили им, что они не получат диплом, если буду прогуливать занятия.

5. Они говорят им, что они будут сдавать вступительные экзамены университет, когда окончат среднюю школу.

6. Они говорили им, что они будут сдавать вступительные экзамены университет, когда окончат среднюю школу.

7. Директор говорит, что мы получим аттестаты, когда сдадим экзамены.

8. Директор сказал, что мы получим аттестаты, когда сдадим экзамены.

9. Он говорит, что мы успешно сдадим экзамены, если будем хорошо учиться.

10. Он говорил нам, что мы успешно сдадим экзамены, если будем хорошо учиться

Complex object

Ex.12 Put questions-tags and answer the questions. Do as in the model.

  • Parents want their children to be well-educated people, don’t they?

· Yes, they do. It goes without saying. All parents want their children to be well-educated people.

 

  1. All parents want their children to be well-educated people,?
  2. They want their children to do well at school,?
  3. They don’t want their children to be lazy,?
  4. They would like them to be hard-working,?
  5. They expect them to do their homework regularly,?
  6. They don’t want them to get bad marks,?
  7. They expect them to get excellent and good marks,?
  8. They don’t want them to skip their classes,?
  9. They would like them to attend their classes regularly,?
  10. They don’t want their children to fail their exams,?
  11. They expect their children to pass their final exams perfectly well,?
  12. They expect them to get a higher education,?

 

Ex.13 Translate from Russian into English.

  1. Я видел, как автобус подходил к остановке.
  2. Я видел, как автобус подошел к остановке.
  3. Я видел, как школьники рисовали лягушку.
  4. Я видел, как школьники нарисовали лягушку.
  5. Я видел, как выпускники сдавали экзамен по биологии.
  6. Я видел, как выпускники сдали экзамен по биологии.
  7. Я видел, как мальчишки играли в футбол.
  8. Я видел, как они выиграли.
  9. Я видел, как профессор Браун читал лекцию по географии.
  10. Я видел, как профессор Браун прочитал лекцию по географии.
  11. Я видел, как Бетси возвращалась из университета.
  12. Я видел, как Бетси вернулась из университета.
  13. Я видел, как ученики тренировались в спортзале.
  14. Я видел, как ученики потренировались в спортзале.
  15. Я видел, как Анна делала конспект.
  16. Я видел, как Анна сделала конспект.

 

Ex.14 Translate from Russian into English.

  1. Я слышал, как школьники говорили по-английски.
  2. Я слышал, как школьники поговорили по-английски.
  3. Я слышал, как ученики обсуждали историю Древней Греции.
  4. Я слышал, как ученики обсудили историю древней Греции.
  5. Я слышал, как Роджер рассказывал Бетси о своих успехах в испанском.
  6. Я слышал, как Роджер рассказал Бетси о своих успехах в испанском.
  7. Я слышал, как директор рассказывал гостю о нашей футбольной команде.
  8. Я слышал, как директор рассказал гостю о нашей футбольной команде.
  9. Я слышал, как мистер Уэст выступал на митинге.
  10. Я слышал, как мистер Уэст выступил на митинге.
  11. Я слышал, как Бетси рассказывала Роджеру об экзамене по литературе.
  12. Я слышал, как Бетси рассказала Роджеру об экзамене по литературе.
  13. Я слышал, как директор школы рассказывал ученикам о новой лаборатории для химии и физики.
  14. Я слышал, как директор школы рассказал ученикам о новой лаборатории для химии и физики.

 

Ex.15 Do as in the model. Use I saw/I heard + bare infinitive or –ing form.

  • Are you sure that he has taken an exam in Latin?
  • Yes, I am. I am quite sure. I heard him answering the questions. (Я слышал, как он отвечал.)
  • Are you sure that he has passed his exam in physics?

· Yes, I am. I am quite sure. I saw the professor put him an excellent mark. (Я видел, как профессор поставил ему отличную оценку.)

1. …to take an exam

2. …to take a course in French

3. …to get a degree in medicine

4. …to fail an exam in literature

5. …to take notes

6. …to study mathematics carefully

7. …to attend lectures regularly

8. …to skip lectures

9. …to give a lecture on a new discovery in biology

10. …to pass one’s finals

11. …to enter the college

12. …to pass entrance examinations

13. …to graduate from the university

Note: После глаголов to see, to watch, to observe, to hear, to notice, to feel etc. в английском языке употребляется конструкция Complex Object. Если мы говорим о действии в процессе его свершения, то в обороте используется Present Participle (I saw him giving a lecture.- Я видел, как он читал лекцию). Если мы говорим о законченном действии, то в обороте используется инфинитив без частицы to (I saw him give a lecture.- Я видел, как он прочитал лекцию.)

Ex.16 Translate from Russian into English.

1. Мы видели, как перед экзаменом по математике они вошли и сели за столы.

2. Мы слышали, как они отвечали на вопросы преподавателя.

3. Вы видели, как она конспектировала лекции?

4. Мы видели, как она сделала записи и вышла из комнаты.

5. Он видел, как тщательно они изучали химию.

6. Мы видели, как они изучили историю и получили диплом по истории.

7. Я видел, как профессор поставил неудовлетворительную оценку.

8. Она видела, как он ставил удовлетворительную оценку.

9. Вы слышали, как они пели на экзамене по музыке?

10. Мы слышали, как она спела и села на свое место.

11. Я видел, как он вошел в аудиторию, чтобы сдать вступительный экзамен по русскому языку.

12. Я видел, как он выходил из аудитории после вступительного экзамена по английскому.

13. Мы слышали, как она сдавала вступительный экзамен.

14. Мы видели, как он постоянно прогуливал лекции.

15. Мы видели, как он прогулял несколько лекций.

16. Я слышал, как он провалился на экзамене по информатике.

17. Он слышал, как его дочь сдавала экзамен.

18. Она видела, как ее сын успешно сдал экзамен.

19. Мы слышали, как профессор читал лекцию по греческой литературе.

20. Мы слышали, как он прочитал лекцию и начал отвечать на вопросы.

 

- ed and - ing adjectives

Ex.17 Underline the correct form.

There are some students who feel a depressed / depressing by studying, especially subjects which they find confused / confusing. They often leave their work until the last minute, and then find the amount they have to do is simply exhausted / exhausting, or they are embarrassed / embarrassing to admit that they need help. They simply become more and more e worried / worrying, and then work even less than before. Or they blame the school system, because the subjects they are studying are just not interested / interesting. However, you may be surprised / surprising to know that very few students feel this way, according to recent research. In fact, most students don’t find school work annoying I annoyed at all. They are usually excited / exciting by the subjects they are studying, and they feel satisfied / satisfying when they do something well.

 

Many students report that they often feel; bored / boring by studying. This is not surprised / surprising when you consider how some students study. A recent report, which many teachers find worried / worrying, suggests that a majority of students listen to music at the same time as studying.

However, what experts say about this issue is rather confused /confusing. Some people study more effectively when they are relaxed / relaxing, and listening to music may help. Students who are worried / worrying by the pressure of school may find that they are in a better mood if their music is playing. When they become more interested / interesting in what they are studying, they do not in fact ‘listen’ to the music at all. It just becomes background noise. On the other hand, there are certainly students who find the music more entertained / entertaining than their school work, and never really concentrate on their work at all. And perhaps we shouldn’t be surprised / surprising to discover that listening to music helps some but not all, though this can also depend on the type of music. And it also depends on what students are supposed to be studying. Anyone who listens to music while trying to read and remember details will almost certainly be distracted / distracting by the music. So in the end, perhaps it’s a matter of ‘what works for you’.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-04-04 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: