В 17-й день
Свята́го апо́стола Андрони́ка и и́же с ним
НА ВЕЧЕ́РНИ
Стихи́ры святы́х, глас 8. Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:
Сло́вом безслове́сную/ уста́вил еси́ безбо́жия тлю,/ я́ко Сло́ва послу́шник,/ и сла́вен служи́тель,/ и свети́льник пресве́тел/ вселе́нныя, Богоблаже́нне./ Те́мже тя словесы́ Боже́ственными сла́вим/ и святу́ю твою́ па́мять пра́зднуем ра́достно,/ хвалу́ принося́ще Вседержи́телю.
Па́вел, Боже́ственный апо́стол,/ Боже́ственными похвала́ми/ вас восхваля́я све́тло,/ ве́рным представля́ет ва́шу до́блесть,/ пре́жде сего́ глаго́ля/ показа́ти вас Бо́жия Сло́ва ученики́ всему́дрии/ и сро́дницы его́, Иуни́е сла́вная,/ я́ко вои́стинну, и блаже́нный Андрони́че,/ Бо́жий уго́дницы.
Всю свяще́нным пропове́данием/ просвети́вше зе́млю,/ мглу отгна́сте су́етства/ и к све́ту наста́висте Богоразу́мия,/ су́щия во тьме дре́вле безбо́жия,/ Боже́ственнии апо́столи,/ наста́вницы спасе́ния/ и моли́твенницы всех,/ ве́рно вас почита́ющих всегда́.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника.
Тропа́рь, глас 3:
Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние/ пода́ст душа́м на́шим.
Кано́н, творе́ние Ио́сифово, его́же краегране́сие: Хвалу́ приношу́ му́дрому Андрони́ку. Глас 8.
Песнь 1
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви,/ прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре,/ я́ко еди́н сла́вно просла́вися.
Хвалу́ Бо́гу прино́сит в пресвяте́й, блаже́нне, па́мяти твое́й честна́я Це́рковь,/ по́двиги твоя́ ве́рою сла́вящи.
|
Напра́вил еси́ ума́ твоего́ вся движе́ния, свяще́нне,/ к Бо́жиих хоте́ний исполне́нию,/ ра́дуяся, Андрони́че.
Неду́ги очища́ти, ду́хи отгоня́ти лука́выя/ от Бо́га Боже́ственную благода́ть прия́л еси́,/ Богому́дре Андрони́че.
Богоро́дичен: Одожди́ ми, Де́во, всех согреше́ний избавле́ние и исправле́ние жития́/ Твои́м хода́тайством и благода́тию.
Песнь 3
Ирмо́с: Несть свят, я́ко Госпо́дь,/ и несть пра́веден, я́ко Бог наш,/ Его́же пое́т вся тварь:/ несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Умертви́в у́ды твоя́ по́двиги,/ жизнь сподо́бился еси́ живу́щих зре́ти/ на земли́ плоть нося́ща Христа́ Бо́га на́шего, Андрони́че апо́столе.
Огнедохнове́нен был еси́,/ Боже́ственнаго Ду́ха чи́стою мы́слию твое́ю теплоту́, апо́столе, обнося́/ и попаля́я пре́лести те́рние, Андрони́че всехва́льне.
Глаго́л твои́х веща́ние и си́ла чуде́с/ обтече́ ми́ра концы́, учениче́ Госпо́день,/ Боже́ственныя Ду́ха благода́ти ве́рныя науча́ющи.
Богоро́дичен: Несть пречи́сты, па́че Тебе́, Влады́чице,/ и несть непоро́чны, ра́зве Тебе́, Всенепоро́чная,/ Бо́га бо всех вмести́лище простра́нное еди́на была́ еси́.
Конда́к, глас 2 Подо́бен: Вы́шних ища́:
Звезду́ пресве́тлую,/ Богоразу́мия све́том просве́щшаго язы́ки/ апо́стола Христо́ва Андрони́ка восхва́лим/ и с ним во благове́стии потруди́вшуюся Иуни́ю прему́друю, вопию́ще:/ моли́те Христа́ Бо́га непреста́нно о всех нас.
|
Седа́лен, глас 4 Подо́бен: Ско́ро предвари́:
Боже́ственный Андрони́к, светови́ден быв,/ сердца́ просвети́ Богоразу́мия све́том ко Го́споду приходи́ти./ Те́мже и по кончи́не источа́ет исцеле́ния ве́рою приступа́ющим честно́му его́ хра́му/ и всем испроша́ет ве́рным ве́лию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не пра́здника или́ Богоро́дичен:
Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным рождество́м Твои́м/ истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́/ и воздви́гла еси́ вся от сме́рти к животу́ нетле́ния./ Те́мже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная,/ я́коже прорекла́ еси́.
Крестобогоро́дичен:
На Кресте́ Тя возвы́шена я́ко узре́ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий,/ ма́терски рыда́ющи, веща́ше:/ что́ но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мой?/ Ка́ко, Жизнь всех, вкуша́еши сме́рти,/ оживи́ти ме́ртвыя хотя́, я́ко Милосе́рд?
Песнь 4
Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к,/ еди́ныя Богоро́дицы,/ хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́/ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.
Тя, я́ко сро́дника, целу́ет Па́вел, пред ве́рными/ Боже́ственныя твоя́ похвалы́ пропове́дая, Андрони́че Богоглаго́ливе,/ световоди́телю восхваля́ющим тя.
|
Дом быв Трои́цы Пресвяты́я, хра́мы и тре́бища разори́л еси́ бла́зненныя/ и созда́л еси́, прехва́льне, це́ркви во спасе́ние душ на́ших.
Возмо́гл еси́, Бо́жиею мо́щию укрепи́вся,/ си́льнаго восхи́тити сосу́ды, блаже́нне,/ и соверши́ти Ду́ха Свята́го жили́ще, Андрони́че.
Богоро́дичен: Тя всегда́, Де́во Богоро́дице, вси ве́рнии, согла́сно воспева́ем,/ я́ко тве́рдое и побо́рное предста́тельство и спасе́ние душ на́ших.
Песнь 5
Ирмо́с: От но́щи неве́дения,/ Богове́дением просвети́вый концы́,/ просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.
Я́ко сро́дника тя Па́влу и пре́жде его́ ученика́ бы́вша,/ с ни́мже тя почита́ем, ве́рою соше́дшеся, Андрони́че.
Светоза́рныя зве́зды, свяще́нныя апо́столы почти́м,/ Иуни́ю Боже́ственную и Богоно́снаго Андрони́ка.
Я́ко наро́читы су́ще во апо́столех,/ вас блаже́нный Па́вел пропове́дает в Це́ркви, блаже́ннии.
Богоро́дичен: Тя, Пресвята́я Отрокови́це, проро́ческий лик проначерта́ свяще́нными о́бразы/ бы́ти Госпо́дню Роди́тельницу.
Песнь 6
Ирмо́с: Ри́зу мне пода́ждь све́тлу,/ одея́йся све́том, я́ко ри́зою,/ Многоми́лостиве Христе́ Бо́же наш.
Дом твой исцеле́ний исто́чники любо́вию притека́ющим источа́ет, апо́столе,/ омыва́я душе́вныя не́мощи.
Истле́вшее безбо́жием мно́жество язы́к обнови́л еси́ но́выми твои́ми уче́нии,/ нетле́ннаго Иису́са дру́же и́скренний.
Я́ко со́лнце, обте́кл еси́ зе́млю, Андрони́че прему́дре,/ трисо́лнечный и несозда́нный возвеща́я ве́рным свет Божества́.
Богоро́дичен: Боже́ственная ше́ствия на Тебе́ Влады́ки позна́шася,/ пло́тию обнища́вшаго и обогати́вша ве́рныя, Неискусобра́чная.
Конда́к и и́кос пра́здника.
Песнь 7
Ирмо́с: В нача́ле зе́млю основа́вый/ и небеса́ сло́вом утверди́вый/ благослове́н еси́ во ве́ки,/ Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Неду́ги лю́тыя и вся́ку боле́знь от душ вку́пе же и теле́с отго́ниши/ притека́ющих в дом твой, му́дре учениче́ Христо́в.
Де́монская наи́тия отгоня́еши и стра́сти лю́тыя очища́еши челове́ком,/ спострада́льчеством Христо́в самови́дче,/ сего́ ра́ди тя ве́рно ублажа́ем.
Ри́торское, му́дре, глумле́ние низложи́в простото́ю уче́ний,/ Бо́га пропове́дуеши в виде́нии пло́тсте пожи́вша со земны́ми бла́гости ра́ди.
Богоро́дичен: Во утро́бу Де́вы всели́выйся и в ней Ада́ма назда́вый,/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася/ и в купине́ огне́м Присноде́вы/ Моисе́ови та́йну я́вльшаго,/ Го́спода по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.
Объюроде́вшая злым гно́ем челове́ческая, Андрони́че, сердца́/ со́лию Боже́ственною стягну́в, уче́нии твои́ми,/ излия́вшемуся Сло́ву спаса́емы предста́вил еси́, треблаже́нне.
Свяще́нник же, и жрец, и же́ртва поже́ршемуся за милосе́рдие позна́лся еси́/ и к Нему́ восте́кл еси́, Андрони́че,/ вене́ц нетле́ния и пра́вды от Него́ прие́м.
Пропове́дник Боже́ственный и апо́стол Богови́дец,/ разори́тель истука́нных ги́бельных и богати́тель ни́щих яви́лся еси́, сла́вне,/ и Сио́на вы́шняго вели́кий жи́тель, Андрони́че Богому́дре.
Богоро́дичен: Я́ко клеща́ми, рука́ми угль но́сиши,/ ро́су Боже́ственную источа́ющаго, Де́во, пла́менем ле́сти бе́дствующим,/ попаля́юща же стра́сти песносло́вящих Того́ ца́рствие.
Песнь 9
Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́/ рождество́ Присноде́вы/ в на́ше ве́рных спасе́ние/ пе́сньми немо́лчными велича́ем.
Да о́ныя жи́зни яви́шися насле́дник,/ умерщвле́нныя пре́жде де́монскими прило́ги оживи́л еси́/ живоно́сным твои́м сло́вом, достоблаже́нне Андрони́че.
Я́ко и́стиннаго быв виногра́да, преблаже́нне, лоза́ благора́сленна,/ вино́ безсме́ртия иска́пал еси́ и челове́ков сердца́ возвесели́л еси́,/ прехва́льне Андрони́че.
Ты, я́ко мо́лния, попали́в вещь многобо́жия,/ я́ве показа́л еси́ свет Богоразу́мия су́щим во тьме жития́,/ тем тя прославля́ем вси, Андрони́че.
Свяще́нная твоя́ па́мять, простира́ема в концы́,/ днесь просвеща́ет сердца́ в ней тя свяще́нно восхваля́ющих,/ достоблаже́нне Андрони́че.
Богоро́дичен: Просвеще́ние нам испроси́, Я́же Свет ро́ждшая,/ и согреше́ний оставле́ние и душа́м спасе́ние, ве́дущим Тя, и́стинную Богоро́дицу,/ Чи́стая Де́во Всенепоро́чная.
Святой апостол от 70-ти Андроник и святая Юния
Святой апостол от 70-ти Андроник и его помощница в апостольских трудах святая Юния были родственниками апостола Павла. Они уверовали во Христа раньше апостола Павла и много потрудились, проповедуя Евангелие язычникам, о чем упоминает апостол Павел в Послании к римлянам: «Приветствуйте Андроника и Юнию, сродников моих и узников со мною, прославившихся между апостолами и прежде меня еще уверовавших во Христа» (Рим. 16, 7). Святой Андроник был рукоположен во епископа Паннонии, но его проповедь и проповедь святой Юнии распространилась и в другие страны, далеко за пределы его епархии. Апостол Андроник и святая Юния умерли для мира ради Христа, чтобы многих привести к познанию Бога Истинного. Их трудами утверждалась Церковь Христова, язычники обращались ко Христу, идольские капища разрушались и вместо них созидались христианские храмы. Всюду проходя с проповедью, они врачевали немощных и больных и изгоняли из людей нечистых духов.
Пострадав за Христа, святые Андроник и Юния приняли мученические венцы. В V веке, при императорах Аркадии и Гонории, их святые мощи были обретены в предместье Константинополя вместе с мощами других мучеников «иже во Евгениевых» (память 22 февраля).
В ХII веке близ Евгениевых ворот в Царьграде императором Андроником I был построен великолепный храм, предположительно, на месте обретения святых мощей его Небесного покровителя – святого апостола Андроника. Память святого апостола Андроника совершается также 30 июля, вместе с четырьмя другими апостолами от 70-ти: Силою, Силуаном, Крискентом и Епенетом.
Служба святому апостолу Андронику написана святым Иосифом Песнопевцем. В одном из 15-ти канонов, написанных святым Иосифом в честь 70-ти апостолов, восхваляются чудеса от мощей святого апостола Андроника в его храме.