Английский язык, 10 класс
Урок №21. Environmental protection
Краткое описание:
На уроке мы:
Узнаем новые лексические единицы по теме.
Научимся строить высказывания с использованием введенных лексических единиц.
Сможем употреблять введенные лексические единицы в речи
Перечень вопросов, рассматриваемых в теме:
Have you ever taken part in any ecological project at school, or helped cleaning up your neighborhood? What are the reasons behind the campaigns for the environmental protection?
Глоссарий по теме
It’s a universally acknowledged truth, that we should protect the environment. Scientists all over the world try to find out ways of reducing heaps of litter covering the large areas of our planet. To discuss the problem of the environmental protection we can use the following words:
Reduce - уменьшать,
reuse – повторно использовать,
recycle - перерабатывать,
aluminum - алюминий,
cage - клетка,
campaign - кампания, акция,
carefully – аккуратно, осторожно,
chemicals - химикаты,
coal - уголь,
compost – компост, удобрение,
consumption - потребление,
cooker – кухонная плита,
create - создавать,
decompose – разлагаться, гнить,
encourage – воодушевлять, вдохновлять,
energy - энергия,
environment – окружающая среда,
excessive – чрезмерный, избыточный,
fertilizer - удобрение,
heap – груда, куча,
heating - отопление,
light bulb - лампочка,
material - материал,
newsletter – новостная, рассылка, информационный бюллетень,
oil – нефть, масло,
packed - упакованный,
practical - практический,
release – выпускать, высвобождать,
repair - чинить,
replace - заменять,
replacement - замена,
reusable – многоразового использования,
rinse – промывать,
sheet - простыня,
simply – просто, несложно,
substance - вещество,
swap – менять, обменивать,
tin – консервная банка,
towel - полотенце,
treasure - сокровище,
waste - отходы,
wonderful – чудесный, замечательный,
wrap - обертывать,
cut down on - сокращать,
switch off - выключать,
throw away - выбрасывать,
put on - надевать.
Основная и дополнительная литература по теме
|
Афанасьева О.В., Дули Д., Михеева И.В., Оби Б., Эванс В. Английский язык 10 класс: Учебник для общеобразовательных учреждений. 10 класс. – М.: Просвещение, 2017. с. 64, WL-11
Теоретический материал для самостоятельного изучения
What do you see when you look at an old candle holder or at an old aluminium bucket? The majority of people say that they only see an old candle and an old aluminium bucket, but there are some people who have a different answer. These people believe that they can reuse or “upcycle” any unwanted thing. In their opinion upcycling is a significant part of the environmental protection.
According to the definition, upcycling is a process when you find a creative way to use an old and unwanted thing. For example, if you have got a spare piece of wood and different kinds of door handles, what would you do with them? A person, who is keen on upcycling would probably say that these things are perfect materials for a clothes hanger.
By reusing these unwanted things, we help to reduce heaps of waste, so it’s good for the environmental protection.
It’s a universally acknowledged truth, that we should protect the environment. Scientists all over the world try to find out ways of reducing heaps of litter covering the large areas of our planet. To discuss the problem of the environmental protection we can use the following words:
Reduce - уменьшать,
reuse – повторно использовать,
recycle - перерабатывать,
aluminum - алюминий,
cage - клетка,
campaign - кампания, акция,
carefully – аккуратно, осторожно,
chemicals - химикаты,
coal - уголь,
compost – компост, удобрение,
consumption - потребление,
cooker – кухонная плита,
create - создавать,
decompose – разлагаться, гнить,
encourage – воодушевлять, вдохновлять,
energy - энергия,
environment – окружающая среда,
excessive – чрезмерный, избыточный,
fertilizer - удобрение,
heap – груда, куча,
heating - отопление,
light bulb - лампочка,
material - материал,
newsletter – новостная, рассылка, информационный бюллетень,
oil – нефть, масло,
packed - упакованный,
practical - практический,
release – выпускать, высвобождать,
replacement - замена,
|
reusable – многоразового использования,
rinse – промывать,
sheet - простыня,
simply – просто, несложно,
substance - вещество,
swap – менять, обменивать,
tin – консервная банка,
towel - полотенце,
treasure - сокровище,
waste - отходы,
wonderful – чудесный, замечательный,
wrap - обертывать,
cut down on - сокращать,
switch off - выключать,
throw away - выбрасывать,
put on - надевать.
repair - чинить,
Разбор решения заданий тренировочного модуля.
Задание ТВ 1 Find 9 words
q | w | e | r | t | y | u | c | a | g | e |
r | e | u | i | c | c | o | o | h | p | l |
e | n | v | i | r | o | n | m | e | n | t |
u | e | k | j | e | a | h | p | a | g | f |
s | r | d | s | a | l | z | a | p | x | c |
e | g | m | a | t | e | r | i | a | l | v |
b | y | n | m | e | k | j | g | g | f | d |
g | f | j | g | f | e | t | n | o | j | a |
1. Внимательно прочитайте задание. Вам необходимо найти слова.
2. Слова можно искать по вертикали и по горизонтали
ТВ – 15
Reading
No waste
My mother 1) _______ protection activist. Everything should be “green” in our house. We never use any disposable things. And 2) ________ be reused or upcycled.
3) ________ waste lifestyle. The whole idea of this new concept is to create as little waste as possible. People who stand behind this 4) _________ cut use one-purpose items anymore. The followers also 5) ___________ to save money.
1. her new obsession is the zero
2. claim that this lifestyle helps
3. idea say that they simply
4. is a real environmental
5. almost every thing will
6. Внимательно прочитайте текст задания. (При необходимости это можно делать несколько раз)
7. Переведите текст задания
8. Переведите предложенные варианты ответа, опираясь на материал в теоретической части урока;
9. Логически сопоставьте переведенные Вами варианты ответа с заданиями.