BEST OF THAI CUISINE IN OXFORD




Инструкция по выполнению работы

 

На выполнение работы по английскому языку отводится 3 часа
(180 минут). Работа состоит из 3 разделов.

Раздел 1 («Аудирование и письменная речь») содержит 16 заданий. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела 1 составляет 70 минут.

Раздел 2 («Чтение») содержит 25 заданий. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела 2 составляет 50 минут.

Раздел 3 («Грамматика и лексика») содержит 25 заданий. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела 3 составляет 60 минут.

При выполнении заданий следуйте инструкции и записывайте ответ
в работе в отведённом для этого месте. В случае записи неверного ответа зачеркните его и запишите рядом новый.

Советуем выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходите к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, Вы сможете вернуться к пропущенным заданиям.

Баллы, полученные Вами за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

 

 

Желаем успеха!

 

 


 

Раздел 1. Аудирование и письменная речь

 

 

Вы услышите беседу друзей. В заданиях 1–5 запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Выуслышитезаписьдважды.

 

 

1

 

Who wants to borrow the friend’s lecture notes?

 

 

  1)   Pat     2)   Alan     3)   Neither  

 

Ответ:  

 

 

2

 

Who is a vegetarian?

 

 

  1)   Pat     2)   Alan     3)   Neither  

 

Ответ:  

 

 

3

 

Who knows some Japanese exchange students?

 

 

  1)   Pat     2)   Alan     3)   Both  

 

Ответ:  

 

 

4

 

Who speaks a little Japanese?

 

 

  1)   Pat     2)   Alan     3)   Neither  

 

Ответ:  

 

 

5

 

Who wants to find a part-time job?

 

 

  1)   Pat     2)   Alan     3)   Both  

 

Ответ:  

 


 

Прослушайте 5 коротких текстов и ответьте на вопросы, записав в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Выуслышитезаписьдважды.

 

 

6

 

 

What is Virginia’s problem?

1) Her parents don’t want to take her to Spain.

2) She doesn’t like to have holidays.

3) She doesn’t feel well when travelling in cars.

 

Ответ:  

 

 

7

 

 

What did the former army man do?

1) He lost a grenade on the beach.

2) He saved children from an imminent danger.

3) He taught children how to use a handgrenade.

 

Ответ:  

 

8

 

 

What do we learn about Martin Donelly?

1) He got injured while preparing for the Spanish Grand Prix.

2) He refused to take part in the Spanish Grand Prix.

3) He won the Formula 1 Spanish Grand Prix.

 

Ответ:  

 

 

9

What’s in the weather forecast for tomorrow?

1) Cloudy.

2) Strong showers.

3) Strong mist.

 

Ответ:  

 

10

 

 

What is special about the pens that are being advertised?

1) One pen writes in six colours.

2) The pictures made with them never dry out.

3) They allow making permanent marks on cloth.

 

Ответ:  

 


 

 

 

 

Вы услышите рассказ о Хьюстоне. Заполните таблицу, используя информацию из прослушанного текста. Используйте не более трёх слов для каждого из заданий 11–15. Вы услышите запись дважды.

 

11

 

In the 19th century Houston was at the country’s …  

 

 

12

 

The population of Houston is now …  

 

 

 

13

 

The hottest month in Houston is ….  

 

 

 

14

 

The temperatures in January range between 8 and …  

 

 

 

15

 

As the headquarters for the NASA, Houston was called …  

 

 

 

16

 

Изложите основное содержание прослушанного текста и ответьте на вопросы: WouldyouliketovisitHouston? Why orwhynot? Используйте всю информацию из заполненной таблицы (см. задания 11–15). Объёмтекста 100–140 слов.

Use the following plan:

– make an introduction (state the main theme)

– give 5 major facts from the audiotext (use the table from Task 15)

– answer the question “Would you like to visit Houston?”

– explainwhyorwhynot

Для ответа на задание 16 используйте отдельный лист. Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объёма текста. Текст недостаточного объёма, а также часть текста, превышающая требуемый объём – не оцениваются. Запишите сначала номер задания (16), а затем ответ на него.

 

 

 

Раздел 2. Задания по чтению

 

Прочитайте текст.Определите, какие из приведённых утверждений
17–26 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Notstated). В заданиях 17–26 запишите в поле ответа цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Child Stars

Child star mania is on the rise! Popular shows like Star Search and Junior Idol are always searching for new child stars. Sometimes the parents of these youngsters are the ones with the real ambition— arguably pushing their offspring to and beyond their limits; hoping to make their children famous.

Fame can bring great opportunities for the youngsters. Some go on to earn huge amounts of money and live happy and fulfilled lives. The truth however is that the majority do not. Research on the lifestyle of young performers has shown that their childhoods are often dominated by immense pressure and anxiety. Hours of training and rehearsal combine disastrously with a lack of normal schooling and a poor social life. These vulnerable young people also have to cope with criticism, rejection and intrusive treatment from show business reporters. The loss of privacy, gossip and constant scrutiny can be too much for some of them.

Child stars often have very short careers. It can be devastating when a particularly cute child grows into an average looking adult and a whole glittering career is over before they are out of their teens. It is therefore not surprising that so many young child stars end up with huge emotional problems — some derailing their lives through destructive life styles. It can be really difficult for them adjusting from being recognised and wanted by everyone to being completely forgotten and ignored.

So the question is should something be done to curb this mania for young fame? Should the TV programs be severely controlled or even banned? Whatever the answer to these questions, the problems are likely to remain. As long as there are children with talent under the control of ruthlessly ambitious parents — these tragedies are destined to keep on repeating.

 

17

 

There are many international TV-shows for children to compete in.

 

 

  1)   True     2)   False     3)   Notstated  

 

Ответ:  

 

18

 

Often it’s parents but not children who make the decision to participate in a show.

 

 

  1)   True     2)   False     3)   Notstated  

 

Ответ:  

 

 

19

 

It’s important to disclose a gifted child’s talent as soon as possible.

 

 

  1)   True     2)   False     3)   Notstated  

 

 

20

 

Many young stars become rich and successful for the rest of their lives.

 

 

  1)   True     2)   False     3)   Not stated  

 

Ответ:  

 

 

21

 

Participation in talent shows spells the end to kids’ childhood.

 

 

  1)   True     2)   False     3)   Notstated  

 

Ответ:  

 

 

22

 

Young stars often don’t have enough time for school and friends.

 

 

  1)   True     2)   False     3)   Not stated  

 

Ответ:  

 

 

23

 

Publicity adds to the stress for young performers.

 

 

  1)   True     2)   False     3)   Notstated  

 

Ответ:  

 

 

24

 

In young stars’ career much depends on the way they look.

 

 

  1)   True     2)   False     3)   Notstated  

 

Ответ:  

 

25

 

Former young stars should be taught to accept life without public success.

 

 

  1)   True     2)   False     3)   Not stated  

 

Ответ:  

 


 

26

 

There is hope that talent shows for children will soon be banned.

 

 

  1)   True     2)   False     3)   Not stated  

 

Ответ:  

 

Прочитайте утверждения 27–36 и тексты A–E. Каким текстам, обозначенным буквами, соответствуют утверждения из списка
27–36? Одному тексту может соответствовать несколько утверждений. Занесите свои ответы в таблицу.

 

HERBAL TEAS

BEST OF THAI CUISINE IN OXFORD

27 Some of its properties now seem to be overestimated.

28 May be used from head to toes.

29 It contains a lot of chemical substance considered to be good for your health.

30 It’s best to help when you feel like throwing up.

31 Presents universal treatment.

32 Advisable for people with pale yellow or golden hair.

33 Try it if you want to look younger.

34 Helps in case you suffer from muscle stiffness in your back.

35 It’s used in a refreshing alcoholic drink.

36 For lots of years it has been used to treat stomach problems.

 

A

Lime Blossom. A refreshing cure-all, eases tension and nervous irritability. Also used for insomnia, tiredness, coughs, colds and kidney trouble. Can also be used on skin to treat spots, and as hair tonic.

 

B

Chamomile. A relaxing drink that aids sleep, soothes inflammation and irritation, relieves migraines and settles indigestion and wind. It’s also a traditional remedy for period pains, stomach upsets, colds and bladder complaints. It makes soothing compress for skin rushes and mild burns as well as calming puffy eyes or dark circles (two cool, damp tea bags can do wonders!) As a hair rinse it can help bring out blonde highlights.

C

Mint. Helps digestion, eases nausea, stomach ache, anxiety and dizziness. Very refreshing in hot weather, or create a delicious and cooling mint julep by adding a little whiskey and honey.

D

Nettle. Relieves rheumatism and stomach ulcers, and is reach in minerals and iron. As an external lotion its soothing qualities make it ideal for use on mild burns – including sunburn, insect bites and skin irritation.

 

E

Ginseng. No herb has had so much claimed for it! It has been widely reported as combatting effects of old age, but most claims are now thought to be doubtful. It has been shown to be beneficial as a mild diuretic.

 

                   
                   

 

Прочитайте инструкцию по применению телевизионной антенны. Определите, в каком пункте инструкции прописано действие, указанное
в списке 37–41. Запишите номер пункта инструкции в соответствующей графе таблицы.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2018-01-08 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: