Преподобный Макарий Римлянин, Новгородский




Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ре огусти́л еси́,/ погрузи́вый со ору́жием го́рдаго фарао́на,/ и лю́ди сласл еси́ немо́кренно, Го́споди,/ и ввел еси́ я в Го́ру Святы́ни, вопию́щия:/ пои́м Тебе́, Бо́гу на́шему, песнь побе́дную, я́ко просла́вися.

Мо́ря жите́йскаго волна́ми обурева́еми,/ к Тебе́, Иису́се Всеблаги́й, прибега́юще, вопие́м:/ от ти́ны страсте́й нас изба́ви,/ да в тишине́ ду́ха уго́днику Твоему́, преподо́бному Мака́рию, песнь хвале́бную принесе́м,/ его́же чудесы́ сла́вно просла́вил еси́.

Мо́ря песо́к преде́л положи́вый,/ Госпо́дь избра́ тя от ри́мскаго ро́да, преподо́бне о́тче Мака́рие,/ служи́ти Ему́ в преподо́бии и чистоте́/ и в Росси́йстей стране́ показа́ тя чудотво́рца изря́дна:/ в чудесе́х бо мно́гих сла́вно просла́вился еси́.

Мо́ря жите́йскаго треволне́ние не потопи́ ладии́ твоея́, о́тче Мака́рие,/ но, ве́янием Ду́ха Бо́жия управля́емь, в ти́хое приста́нище спасе́ния вшел еси́/ и чуде́с дарова́нием от Го́спода просла́вился еси́.

Богоро́дичен: Мо́ре слез испроси́ нам, Влады́чице Преблага́я,/ у Ми́лостиваго Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего,/ да, и́ми угаси́вше пещь страсте́й,/ омы́ем скве́рну грехо́вную душ на́ших/ и, спасе́ние ве́чное получи́вше, воспое́м Христу́ песнь побе́дную, я́ко просла́вися.

Песнь 3

Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде,/ вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м,/ разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́,/ возвесели́хся о спасе́нии твое́м.

Утверди́л еси́ на ка́мени за́поведей Христо́вых се́рдце твое́, преподо́бне о́тче Мака́рие,/ у́зким и приско́рбным путе́м ше́ствовал еси́,/ алчбо́ю, и жа́ждою, и вери́гами желе́зными плоть твою́ изнуря́я блаже́ннаго ра́ди бу́дущаго поко́я,/ его́же получи́в, весели́шися ве́чно со святы́ми.

Житию́ дре́вних Богоно́сных оте́ц поревнова́в,/ в пусты́ню бла́тную и суро́вую удали́лся еси́, о́тче Мака́рие,/ не име́вшую никоего́же челове́ческаго утеше́ния,/ в не́йже многоле́тне потруди́вся, оби́тель и́ноком созда́л еси́, во спасе́ние мно́гим.

Утвержда́л еси́ бра́тию твою́ словесы́ Богодухнове́нными, о́тче Мака́рие,/ па́че же о́бразом святоподви́жнаго твоего́ жития́;/ ти́и же, тобо́ю наставля́еми, подража́тели бы́ша подвиго́м твои́м/ и вку́пе с тобо́ю получи́ша спасе́ние.

Богоро́дичен: Утвержде́ние на Тя наде́ющихся, Пресвята́я Богоро́дице Влады́чице,/ не посрами́ упова́ния на́шего, е́же по Бо́зе на Тя возлага́ем,/ но буди́ нам Засту́пница от нападе́ний диа́вольских,/ да, Тобо́ю помоществу́еми, возвесели́мся о спасе́нии на́шем.

Седа́лен, глас 4. Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Ско́рый помо́щник явля́ешися, преподо́бне о́тче Мака́рие,/ с ве́рою в моли́твах Тя призыва́ющим,/ и ме́сто пусты́нное твои́х по́двигов от запусте́ния коне́чнаго соблю́л еси́ ди́вно,/ на не́мже с любо́вию честву́ем святу́ю и всера́достную па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ско́рый Твой покро́в, и по́мощь, и ми́лость покажи́ на рабе́х Твои́х,/ и во́лны, Чи́стая, укроти́ су́етных помышле́ний,/ и па́дшую мою́ ду́шу возста́ви, Богоро́дице:/ вем бо, вем, Де́во, я́ко мо́жеши, ели́ка и хо́щеши.

Песнь 4

Ирмо́с: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма/ прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́,/ тем и вопия́ше:/ от ю́га прии́дет Бог./ Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.

Проро́ком Бо́жиим Илии́ и Крести́телю поревнова́л еси́, преподо́бне о́тче Мака́рие,/ пусты́нное житие́ возлюби́в, я́ко го́рлица уедине́нная,/ славосло́вия же еди́н Еди́ному Христу́ возноси́л еси́,/ воспева́я Того́ Боже́ственное снизхожде́ние.

Проро́чески, о́тче Мака́рие, по́мыслы челове́ческия прозрева́л еси́,/ чистоты́ ра́ди твоея́ серде́чныя,/ и бра́тию твою́ ве́рно поуча́л еси́ в моли́твах бо́дрствовати/ и немо́лчно воспева́ти гла́сы преподо́бными Спа́сово Боже́ственное снизхожде́ние.

Проро́ка и царя́ Дави́да песнь во усте́х твои́х всегда́ име́л еси́, преподо́бне Мака́рие,/ и се́ю Бо́га немо́лчно славосло́вил еси́,/ о́браз тобо́ю бра́тии твое́й подава́я,/ да во псалме́х и пе́снех духо́вных воспева́ют при́сно Христо́во Боже́ственное снизхожде́ние.

Богоро́дичен: Проро́ческая рече́ния на Тебе́ сбы́шася, Де́во Богоро́дице:/ Ты бо Сло́во Бо́жие нетле́нно воплоти́ла еси́/ и Невмести́маго во утро́бе Твое́й де́вственней нете́сно вмести́ла еси́./ Те́мже Тя хвале́бно ублажа́ем/ и воспева́ем спаси́тельное Христо́во снизхожде́ние.

Песнь 5

Ирмо́с: Го́споди Бо́же наш, мир даждь нам,/ Го́споди Бо́же наш, стяжи́ ны,/ Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы,/ И́мя Твое́ имену́ем.

Го́спода Бо́га освяти́л еси́ в души́ твое́й, преподо́бне о́тче Мака́рие,/ и же́ртвенник мы́сленный ду́шу твою́ соде́лал еси́,/ на не́мже же́ртву хвалы́ Го́сподеви возноси́л еси́,/ во смире́нии ду́ха немо́лчно призыва́я И́мя Бо́жие спаси́тельное.

Госпо́дни за́поведи животво́рный име́л еси́,/ напи́саны на скрижа́лех се́рдца твоего́, преподо́бне о́тче Мака́рие,/ и пропове́дник бра́тии твое́й был еси́ Ева́нгельскаго уче́ния,/ к Небеси́ возводя́щего челове́ки,/ и́же, послу́шающе сего́, моли́твенно призыва́ют Боже́ственное Христо́во И́мя.

Госпо́день раб был еси́, Мака́рие Богому́дре,/ день и нощь труди́вся во сла́ву Бо́жию и на по́льзу душе́вную бли́жним твои́м,/ и́хже, я́ко сама́го себе́, возлюби́л еси́,/ усе́рдно подвиза́я их сла́вити о тебе́ Христо́во И́мя.

Богоро́дичен: Го́спода Ма́ти и Влады́чица всея́ тва́ри яви́лася еси́, Богоро́дице Мари́е,/ нетле́нно пло́тию ро́ждши Еди́наго от Тро́ицы, Бо́га Сло́ва./ Его́же моли́, Чи́стая, от безслове́сных страсте́й нас изба́вити,/ да в тишине́, безстра́стия се́рдцем и усты́ воспева́ем свято́е И́мя Его́.

Песнь 6

Ирмо́с: Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче,/ волна́ми жите́йскими обурева́юся./ Те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой, Благоутро́бне Го́споди.

Я́ко кипари́с высокове́рхий, возра́сл еси́, преподо́бне Мака́рие,/ в пусты́ни бла́тней и непло́дней/ и плодоноше́нии духо́вными просла́вился еси́ в ней,/ я́ко и́стинный уго́дник Христа́ Бо́га,/ к Нему́же и на́ша стопы́ напра́ви/ и моли́твами твои́ми от тле́ния грехо́внаго нас изба́ви, мо́лимся.

Я́ко и́стинный после́дователь Иису́сов,/ во смире́нии глубо́це жизнь твою́ провожда́л еси́, Мака́рие блаже́нне,/ власяны́ми ру́бы и вери́гами желе́зными утесня́я твое́ те́ло,/ да свободи́шися от тле́ния грехо́внаго и полу́чиши спасе́ние.

Я́ко во́ин благоиску́сный, о́тче Мака́рие,/ стре́лы вра́жия изощре́нныя со у́гльми пусты́нными сле́зными пото́ки устуди́л еси́/ и победоно́сец показа́лся еси́ во бране́х со враги́ неви́димыми,/ и́же не возмого́ша тя низри́нути в про́пасть и тле́ние грехо́вное,/ си́лою Христа́ утвержде́ннаго.

Богоро́дичен: Я́ко вои́стинну прибе́жище непосты́дное христиа́ном,/ и щит, и покро́в, Ма́ти Бо́жия,/ воспева́ющия Тя от бед и скорбе́й свободи́:/ Тя бо Еди́ну, благослове́нную в жена́х,/ Тобо́ю от тле́ния грехо́внаго изба́вльшиися, немо́лчными хвала́ми ублажа́ем.

Конда́к, глас 7:

От Ри́ма возсия́л еси́, я́коже звезда́ пресве́тлая,/ преподо́бне о́тче наш Мака́рие,/ и, в пусты́ни всели́вся,/ просвети́л еси́ чи́стым житие́м твои́м/ ве́рно притека́ющия к тебе́./ Те́мже и мы, прославля́юще све́тлую па́мять твою́, вопие́м ти:/ ра́дуйся, преподо́бне о́тче Мака́рие.

Ин конда́к, глас 8:

Якоже пресве́тлая звезда́, от Ри́ма возсия́л еси́, преподо́бне,/ и, Бо́гом наставля́емь, Росси́йскую страну́ све́том чуде́с твои́х озари́л еси́ духо́вно,/ созыва́я ве́рныя к моще́м твои́м,/ от ни́йхже исцеле́ния неду́жным подае́ши./ Те́мже мо́лимся тебе́:/ научи́ нас, о́тче, твоему́ Богоразу́мию/ и уврачу́й неду́ги на́ша душе́вныя и теле́сныя,/ да зове́м ти:/ ра́дуйся, преподо́бне о́тче Мака́рие.

И́кос:

Возлюби́в Христо́вы Боже́ственный за́поведи,/ возненави́дел еси́ ми́ра сего́ наслажде́ние:/ плоть твою́, преподо́бне,/ посто́м, бде́нием, до́лу лега́нием и вери́гами желе́зными изнури́л еси́/ и во умерщвле́нием телеси́ пе́сни благоприя́тный,/ хвалы́ и славосло́вия Триеди́ному Бо́гу немо́лчно приноси́л еси́, о́тче Мака́рие./ Сего́ ра́ди приими́ от нас по достоя́нию такова́я:/ ра́дуйся, А́нгеле земны́й и челове́че, Небе́сный,/ А́нгелы удиви́вый жития́ твоего́ чистото́ю/ и челове́ки научи́вый благоугожда́ти Бо́гу;/ ра́дуйся, свети́льниче немерца́яй Боже́ственныя благода́ти,/ в житии́ и по сме́рти сия́яй чудесы́./ Ра́дуйся, озаря́яй ду́ши и сердца́ челове́ческая невече́рним све́том твоея́ сла́вы,/ е́юже и ме́сто по́двигов твои́х прославля́еши преди́вно;/ ра́дуйся, преподо́бне о́тче Мака́рие.

Песнь 7

Ирмо́с: Халде́йская пещь, огне́м распаля́емая,/ ороша́шеся Ду́хом, Бо́жиим предстоя́нием,/ о́троцы поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В пещи́ искуше́ний пусты́нных, о́тче Мака́рие,/ благода́ть Госпо́дню, тя ороша́ющую, стяжа́л еси́./ Те́мже непобеди́м враго́м неви́димым показа́лся еси́/ и вся прило́ги диа́вольския кре́пко сокруши́л еси́, зовы́й немо́лчно:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Поревнова́л еси́, преподо́бне о́тче, соиме́нному ти вели́кому во отце́х Мака́рию,/ его́же нра́ву и чистоте́ непреста́нно поуча́яся,/ я́ко безпло́тен, на земли́ подвиза́лся еси́,/ сего́ ра́ди сосу́д избра́н Ду́ху Свято́му сподо́бился еси́ бы́ти,/ Его́же де́йством чудеса́ пресла́вная соде́лал еси́ в житии́ и по сме́рти,/ о ни́хже ве́рнии благословля́ют Бо́га оте́ц на́ших.

Я́ко крин, в пусты́ни процве́л еси́, преподо́бне,/ и благоуха́ния Христо́ва испо́лнил еси́ ме́сто по́двигов твои́х земны́х./ Све́том до́брых дел твои́х озари́л еси́ сердца́ челове́ков,/ просвеща́я их уче́нии твои́ми и науча́я пе́ти Го́сподеви:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: В пещи́ халде́йстей та́инство Рождества́ Твоего́ проразумева́юще, Богоро́дице,/ ро́ждшимся от Тебе́ Искупи́телем спасе́ние обрето́хом/ и, подо́бящеся отроко́м Богосло́вцем, Сы́ну Твоему́ и Го́споду благода́рно зове́м:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмо́с: А́нгели и Небеса́,/ на Престо́ле Сла́вы Седя́щаго/ и я́ко Бо́га непреста́нно Сла́вимаго/ благослови́те, по́йте/ и превозноси́те во вся ве́ки.

А́нгелы собесе́дники име́л еси́, преподо́бне Мака́рие,/ и, си́ми укрепля́емь, в пусты́ни безлю́дней и бла́тней многоле́тне пребы́л еси́,/ еди́н Еди́ному Бо́гу рабо́тая;/ сего́ ра́ди ны́не со Безпло́тными водворя́ешися и пое́ши хвале́бную песнь Триеди́ному Бо́гу,/ препе́тому и превозноси́мому во ве́ки.

А́нгела тя пло́тянаго ве́мы, преподо́бне о́тче Мака́рие,/ ангелоподо́бно бо на земли́ пожи́л еси́/ и чистоту́ души́ и те́ла ре́вностно соблю́л еси́,/ ны́не же водворя́ешися та́мо, иде́же ничто́же скве́рно вхо́дит,/ и пое́ши немо́лчную песнь Бо́гу, препе́тому и превозноси́мому во ве́ки.

А́нгелов Творе́ц и всея́ тва́ри Соде́тель подви́жника доброде́телей яви́ тя, Мака́рие преподо́бне,/ Его́же си́лою укрепля́емь, путе́м те́сным ше́ствуя,/ дости́гл еси́ соверше́нства духо́внаго,/ Ца́рствие Христо́во унасле́довал еси́/ и со святы́ми пое́ши ра́достно:/ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: А́нгельское целова́ние прино́сим Ти с любо́вию, Богоро́дице Чи́стая:/ ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю./ Ты же ра́дости нетле́нный сподо́би Тя по до́лгу ублажа́ющий,/ ро́ждшагося же от Тебе́ Го́спода пою́щия и превознося́щий во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Чу́жде ма́терей де́вство,/ и стра́нно де́вам деторожде́ние:/ на Тебе́, Богоро́дице, обоя́ устро́ишася./ Тем Тя, вся племена́ земна́я, непреста́нно велича́ем.

Чуждь был еси́, преподо́бне Мака́рие, превозноше́ния тщесла́внаго/ и во смире́нии глубо́це житие́ твое́ провожда́л еси́,/ о́браз смире́ния был еси́ твои́м ученико́м,/ и́хже при́сно поуча́л еси́ бе́гати душепа́губныя го́рдости/ и во смире́нии ду́ха велича́ти Христа́ Жизнода́вца.

Чуждь и стра́нен был еси́ во стране́ Росси́йстей, Мака́рие,/ взыску́яй вы́шняго гра́да, Иерусали́ма Небе́снаго,/ и к нему́ непреста́нно воспаря́яй по́мыслми Боголюби́выя твоея́ души́,/ я́же ны́не со А́нгелы Христа́ велича́ет.

Чуждь пра́здности яви́лся еси́, блаже́нне,/ но при́сно в моли́твах и труде́х пусты́нных подвиза́лся еси́/ и вери́гами желе́зными плоть твою́ утесня́л еси́,/ си́лою Го́спода сил укрепля́емь,/ Его́же гла́сы хвале́бными немо́лчно велича́л еси́.

Богоро́дичен: Чу́ждих нас яви́, Влады́чице, вла́сти лю́таго мироде́ржца/ и в час кончи́ны на́шея на по́мощь ускори́ к нам, безпомо́щным:/ мно́го бо мо́жет Ма́терняя моли́тва Твоя́ ко Го́споду,/ и трепе́щут пред Тобо́ю ду́си тьмы,/ от и́хже наси́лия нас изба́ви, Всеблага́я,/ да Тя славосло́вии ра́достными велича́ем.

Свети́лен:

Процве́л еси́ в по́стнических по́двизех, преподо́бне о́тче Мака́рие,/ и плод чудотворе́ния прине́сл еси́ Христо́ве Це́ркви,/ и о́ную пусты́ню, в не́йже подвиза́лся еси́,/ благоуха́ния духо́внаго испо́лнил еси́,/ во утеше́ние с ве́рою и любовию к тебе́ притека́ющим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Тя пе́сньми немо́лчными ублажа́ем, Де́во,/ я́ко от Тро́ицы Еди́наго родила́ еси́, Богоро́дице,/ и яви́ла еси́ нам, потемне́нным, свет спасе́ния/ Боже́ственным и Пречи́стым Твои́м Рождество́м.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 5. Подо́бен: Ра́дуйся, по́стником:

Ра́дуйся, о́тче Мака́рие,/ звездо́ пресве́тлая, от Ри́ма возсия́вшая/ и Росси́йскую страну́ благода́тно озари́вшая;/ ра́дуйся, вели́кий пустынножи́телю,/ дре́вним Богоно́сным отце́м равноче́стный;/ ра́дуйся, предста́телю и помо́щниче ско́рый в моли́твах тя призыва́ющим./ Предвари́ и подви́гни святы́я моли́твы твоя́ о нас ко Го́споду/ и да́нною ти от Него́ благода́тию/ неду́ги на́ша душе́вныя и теле́сныя исцели́,/ прося́ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, главо́ освяще́нная,/ жили́ще Ду́ха Свята́го,/ сосу́де избра́нный Бо́жия благода́ти; ра́дуйся, боля́щих цели́телю,/ печа́льных уте́шителю, заблу́ждших путеводи́телю./ Наста́ви и нас, о́тче Мака́рие,/ ходи́ти путе́м Богоуго́дных исправле́ний твои́х/ и помяни́ нас в моли́твах твои́х ко Го́споду,/ прося́ нам у бла́гости Его́ ве́лия ми́лости.

Ра́дуйся, пусты́нный граждани́не,/ преподо́бных красото́, чуде́с Боже́ственных соверши́телю,/ Мака́рие Богоно́сне,/ блиста́ньми чуде́с твои́х озаря́яй нас благода́тно/ и си́ми утвержда́яй нас во Правосла́вной ве́ре./ Честну́ю па́мять твою́ соверша́ющим/ пода́ждь да́ры целе́бный, коему́ждо по потре́бе,/ и моли́ Христа́ Бо́га/ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 6:

Преподо́бне о́тче Мака́рие,/ кто изочте́т труды́ твоя́ пусты́нныя,/ бде́ния и сухояде́ния/ и мно́гая моле́ния,/ и́миже Христу́ соверше́нно угоди́л еси́?/ Мы же, чту́ще тя/ я́ко ве́рнаго слугу́ Госпо́дня и чудотво́рца сла́внаго,/ честву́ем святу́ю па́мять твою́/ и умиле́нно глаго́лем:/ о́тче преподо́бне, моли́ся Го́сподеви/ поми́ловатися душа́м на́шим.

И ны́не, Богоро́дичен:

Никто́же, притека́яй к Тебе́, посра́млен от Тебе́ исхо́дит,/ Пречи́стая Богоро́дице Де́во,/ но про́сит благода́ти/ и прие́млет дарова́ние к поле́зному проше́нию.

Славосло́вие вели́кое и отпу́ст

На Литурги́и

Блаже́нны, от кано́на пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, яже воздаде́ ми? Апо́стол к Гала́том, зача́ло 213. Аллилу́йя, глас 6: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Стих: Си́льно на земли́ бу́дет се́мя Его́. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 24. Прича́стен: В па́мять ве́чную будет праведник, от слуха зла не убоится.

Моли́тва

О свяще́нная главо́, земны́й А́нгеле и Небе́сный челове́че, преподо́бне и Богоно́сне о́тче наш Мака́рие! Припа́даем ти с ве́рою и любо́вию и мо́лимся приле́жно: яви́ нам, смире́нным и гре́шным, свято́е твое́ заступле́ние. Се бо, грех ра́ди на́ших, не и́мамы свобо́ды чад Бо́жиих проси́ти о потре́бах на́ших Го́спода и Влады́ку на́шего, но тебе́ моли́твенника благоприя́тнаго к Нему́ предлага́ем и про́сим тя со усе́рдием мно́гим: испроси́ нам у бла́гости Его́ благопотре́бныя да́ры душа́м и телесе́м на́шим: ве́ру пра́ву, наде́жду спасе́ния несомне́нну, любо́вь ко всем нелицеме́рну, во искуше́ниих му́жество, в злострада́ниих терпе́ние, в моли́твах постоя́нство, душ и теле́с здра́вие, земли́ плодоно́сие, возду́ха благорастворе́ние, жите́йских потре́б дово́льство, ми́рное и безмяте́жное житие́, благу́ю христиа́нскую кончи́ну и до́брый отве́т на стра́шнем Суде́ Христо́ве. Испроси́, уго́дниче Бо́жий, у Царя́ ца́рствующих и Го́спода госпо́дствующих стране́ на́шей мир, тишину́ и благострое́ние, не забу́ди, преподо́бне о́тче, и пусты́нное ме́сто по́двигов твои́х, но благоволи́ о не́м и просла́ви е чудотворе́нии твои́ми; и всех, приходя́щих на поклоне́ние моще́м твои́м святы́м, от искуше́ний диа́вольских и вся́каго зла ми́лостивно изба́ви. Ей, чудотво́рче святы́й! Не лиши́ нас по́мощи твое́й Небе́сныя, но моли́твами твои́ми вся ны приведи́ во приста́нище спасе́ния и насле́дники яви́ нас всесве́тлаго Ца́рствия Христо́ва, да пое́м и сла́вим неизрече́нныя щедро́ты Человеколю́бца Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и твое́ свято́е оте́ческое заступле́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобный Макарий Римлянин, Новгородский

Родился в конце XV столетия в Риме в семье богатых и знатных граждан. Родители воспитали его в строгих законах религии и дали ему блестящее образование. Изучение Священного Писания и творений святых Отцов было постоянным занятием будущего подвижника.

Духовный разлад западноевропейского общества и церковные нестроения побудили его идти на восток. Раздав неимущим богатство, преподобный Макарий покинул Рим.

Труден был путь подвижника. Наконец он достиг Великого Новгорода. Благолепие церквей и многочисленных монастырей новгородских поразили преподобного Макария. Паломничая по обителям новгородским, он пришел в Свирский монастырь преподобного Александра (†1533, память 30 августа и 17 апреля), где игуменствовал сам основатель обители.

Приняв здесь монашество с именем Макарий, преподобный решил навсегда затвориться в келлии. По благословению преподобного Александра Свирского инок Макарий избрал себе островок заболоченного берега реки Лензы, где срубил келлию.

Изнуряя плоть и смиряя дух, в строгих подвигах бдения, поста и беспрестанных молитв, питаясь ягодами и травами, он подвизался немалое время в полном уединении. Господь восхотел явить подвижника миру и чрез него привести многих к душевному спасению. Однажды Промыслом Божиим к келлии преподобного пришли охотники, заблудившиеся среди болотных топей. Преподобный Макарий принял путников в своей келлии и поделился своей скромной пищей. Покидая его, охотники дивились смирению и уму одинокого подвижника. Молва о его святой жизни стала распространяться в округе, привлекая людей, жаждавших духовных наставлений и иноческой жизни. Преподобный не отказывал в духовной помощи страждущим, но мирская слава тяготила его. Преподобный Макарий переселился еще далее, в глубь болота, но Господь дивным образом открыл людям его новое убежище. Своими подвигами он привлек к месту особую благодать Божию, являвшуюся окрестным жителям то в виде столпа огненного, то в виде благоуханного дыма, распространявшегося по окрестностям. Усердно помолившись Господу, преподобный Макарий благословил ревнителей жизни иноческой ставить здесь келлии. Так было положено начало новой обители.

Вскоре была построена небольшая деревянная церковь в честь Успения Пресвятой Богородицы (ок. 1540). Первым игуменом стал сам преподобный Макарий, возведенный в священный сан святителем Новгородским, митрополитом Макарием. Управляя обителью в течение нескольких лет, преподобный Макарий стяжал у Господа дар прозорливости и чудотворений. Предчувствуя кончину, преподобный передал настоятельство одному из учеников, сам же удалился на место своего первоподвижничества. Здесь преподобный Макарий мирно почил о Господе 15 августа, во второй половине XVI века. Иноки погребли своего игумена у стены созданной им Успенской церкви. В 1761 году при перестройке храма над могилой преподобного Макария Римлянина устроен придел в его честь.

Разоренный шведами в 1615 году, монастырь преподобного Макария Римлянина был восстановлен в XIX веке

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-07-12 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: