О страждущих недугом винопиянства или наркомании




Молебное пение о страждущих недугом винопиянства или наркомании

 

В каждый монастырь, в каждый храм и к каждому священнику все чаще и чаще обращаются люди, которые или сами, или же их близкие – дети, друзья, супруги – страдают наркоманией или пьянством.

Казалось бы, эти недуги настолько глубоко затрагивают жизни многих православных людей, что у Церкви должны быть для помощи им особые чины и прошения. Для страждующих пьянством чаще всего читается акафист Божией Матери в честь Ея иконы «Неупиваемая Чаша» или канон святому мученику Вонифатию, а за границей нередко прибегают к совершению молебнов святителю Иоанну, Шанхайскому и Сан-Францисскому чудотворцу. Однако специального молебна с особыми прошениями и молитвой, наподобие молебнов благодарственного, о недужных, о путешествующих, перед началом доброго дела, до сих пор не было.

В 2006 году вопрос о необходимости особого чина молебного пения для страждущих недугами пьянства и наркомании был поднят на заседании Архиерейского Синода Русской Православной Церкви заграницей и была создана комиссия для составления такового.

В работу комиссии Зарубежной Церкви в частном порядке включились представители Синодальной богослужебной комиссии Русской Православной Церкви (Московского Патриархата), отдела Богослужебных книг Издательского Совета Русской Православной Церкви и храма Живоначальной Троицы в Москве. По указанию Архиерейского Синода Русской Зарубежной Церкви текст чина был рассмотрен архиепископом Алипием (Гамановичем), автором известного учебника по церковнославянскому языку. Он внес ряд поправок и добавил несколько прошений и вторую молитву.

В сентябре 2007 года новый молебный чин был одобрен и утвержден Архиерейским Синодом Зарубежной Церкви.

Пьянство и наркомания – один из самых серьезных соблазнов для православных христиан, в первую очередь для молодежи. В России же размах пьянства и наркомании приобрел характер национального бедствия, и в связи с этим Святейший Патриарх Московский и всея Руси Кирилл благословил создание церковно-общественного совета по защите от алкогольной угрозы «Общее дело».

Молитва – фундамент любого Божьего дела. Предлагаемый молебный чин – вклад Русской Зарубежной Церкви в дело борьбы с пьянством и наркоманией, в помощь пастырям церковным, в утешение и укрепление как страждущих пьянством и наркоманией, так и любящих их близких.

Протоиерей ПЕТР ПЕРЕКРЕСТОВ

МОЛЕБНОЕ ПЕНИЕ

О страждущих недугом винопиянства или наркомании

Иерeй начинaет: Благословeн Бог нaш:

Чтeц: Царю Небесный: Трисвятое. Отче наш: Господи помилуй, 12 раз. Слава, и ныне: Прийдите поклонимся:

И Псалом 26:

Господь просвещение мое и Спаситель мой, кого убоюся? Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся? Внегда приближатися на мя злобующым, еже снести плоти моя, оскорбляющии мя, и врази мои, тии изнемогоша и падоша. Аще ополчится на мя полк, не убоится сердце мое, аще востанет на мя брань, на Него аз уповаю. Едино просих от Господа, то взыщу: еже жити ми в дому Господни вся дни живота моего, зрети ми красоту Господню и посещати храм святый Его. Яко скры мя в селении Своем в день зол моих, покры мя в тайне селения Своего, на камень вознесе мя. И ныне се вознесе главу мою, на враги моя: обыдох и пожрох в селении Его жертву хваления и воскликновения, пою и воспою Господеви. Услыши, Господи, глас мой, имже воззвах: помилуй мя и услыши мя. Тебе рече сердце мое: Господа взыщу. Взыска Тебе лице мое, лица Твоего, Господи, взыщу. Не отврати лица Твоего от мене и не уклонися гневом от раба Твоего: помощник мой буди, не отрини мене, и не остави мене, Боже Спасителю мой. Яко отец мой и мати моя остависта мя, Господь же восприят мя. Законоположи ми, Господи, в пути Твоем и настави мя на стезю правую враг моих ради. Не предаждь мене в душы стужающих ми, яко восташа на мя свидетеле неправеднии и солга неправда себе. Верую видети благая Господня на земли живых. Потерпи Господа, мужайся и да крепится сердце твое, и потерпи Господа. Слава, и ныне: Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе Боже, трижды.

Тaже ектения:

Миром Господу помолимся.

Лик: Господи помилуй.

О свышнем мiре:

Икона Божией Матери Неупиваемая Чаша

 

Лик: Господи помилуй.

О мире всего мiра: И прочее.

О еже не презрети смиренныя мольбы рабов Своих [раба Своего, рабы Своея] имярек, и избавити от недуга винопиянства [или: наркомании] и спасительным страхом Своим в чистоте, воздержании и правде души их соблюсти, Господу помолимся.

О еже низпослати на рабов Своих [раба Своего, рабу Свою] имярек духа премудрости и разума, всадити в сердца их страх Свой божественный, отгнати буесть и просветити ум, Господу помолимся.

О еже призрети на рабов Своих [раба Своего, рабу Свою] имярек, страждущих душею и телом, и разрешити их от уз смертоноснаго зелия, егоже ради связани суть и порабощени волею, да припадут к Богу в покаянии, и причастники благочестия будут, Господу помолимся.

О еже посетити рабов Своих имярек посещением Святаго Своего Духа, и избавити их от недуга винопиянства [или: наркомании], в них гнездящагося, Господу помолимся.

О избaвитися нaм от всякия скорби, гнева и нyжды, Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нaс, Боже, Твоeю благодaтию.

Пресвятyю, Пречиcтую, Преблагословeнную, слaвную Владычицу нaшу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянyвше, сaми себе и дрyг дрyга, и вeсь живот нaш Христу Богу предадим.

Возглaс: Яко милоcтив и человеколюбец Бог еси, и Тебе слaву возсылaем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Лик: Аминь.

Бог Господь: Тропaрь, глaс 4:

Скорый в заступлении един сый, Христе,/ скорое свыше покажи посещение страждущим рабом Твоим,/ избави от недуг и страстей,/ и воздвигни их к жизни вечной в любви к Тебе,/ приведи их ко спасительному воздержанию,/ посети и направи их во еже пети Тя и славити непрестанно,// молитвами Богородицы, едине Человеколюбче.

Слава и ныне, глaс тойже:

(Тропарь иконе Божией Матере «Неупиваемая Чаша»):

Днесь притецем вернии,/ к божественному и пречудному образу Пресвятыя Богоматере,/ напaяющия верных сердца/ небесною Неупиваемою Чашею Своего милосердия,/ и людем верным чудеса показующия,/ яже мы видяще и слышаще, духовно празднуем и тепле вопием:/ Владычице Премилостивая,/ исцели наша недуги и страсти,/ молящи Сына Твоего,/ Христа Бога нашего,//спасти души наша.

Прокимен, глaс 4:

Тамо бо рука Твоя наставит мя, и удержит мя десница Твоя.

Стих: Яко Ты создал еси утробы моя, восприял мя еси из чрева матере моея.

К Коринфяном послaния святаго апостола Павла чтение:

[глава 3, стихи 11-17]

Брaтие, основания инаго никто может положити паче лежащаго, еже есть Иисус Христос. Аще ли кто назидает на основании сем, злато, сребро, камение честное, дрова, сено, тростие, когождо дело явлено будет, день бо явит, зане огнем открывается: и когождо дело, яковоже есть, огнь искусит. И егоже аще дело пребудет, еже назда, мзду приимет. А егоже дело сгорит, отщетится: сам же спасется, такожде якоже огнем. Не весте ли, яко храм Божий есте, и Дух Божий живет в вас. Аще кто Божий храм растлит, растлит сего Бог: храм бо Божий свят есть, иже есте вы.

Или: Ко Ефесеем послaние святаго апостола Павла чтение:

[глава 2, стихи 4-10]

Брaтие, Бог, богат сый в милости, за премногую любовь Свою, еюже возлюби нас, и сущих нас мертвых прегрешеньми, сооживи Христом (благодатию есте спасени): и с Ним воскреси, и спосади на небесных во Христе Иисусе: да явит в вецех грядущих презельное богатство благодати Своея, благостынею на нас о Христе Иисусе. Благодатию бо есте спасени чрез веру (и сие не от вас, Божий дар): не от дел, да никтоже похвалится. Того бо есмы творение, создани о Христе Иисусе на дела блага, яже прежде уготова Бог, да в них ходим.

Аллилyиа, глaс 4:

Стих: Помощь моя от Господа, сотворшаго небо и землю.

Стих: Изведи из темницы душу мою.

Евангелие от Луки: [глава 8, стихи 26-39]

Во врeмя оно прииде Иисус во страну Гадаринску, яже есть об он пол Галилеи. Изшедшу же Ему на землю, срете Его муж некий от града, иже имяше бесы от лет многих, и в ризу не облачашеся, и во храме не живяше, но во гробех. Узрев же Иисуса, и возопив, припаде к Нему, и гласом велиим рече: что мне и Тебе, Иисусе, Сыне Бога Вышняго; молюся Ти, не мучи мене. Повеле бо духови нечистому изыти от человека: от многих бо лет восхищаше его: и вязаху его узы железны и путы, стрегуще его: и растеразая узы, гонимь бываше бесом сквозе пустыни. Вопроси его Иисус, глаголя: что ти есть имя? Он же рече: легеон: яко беси мнози внидоша вонь. И моляху Его, да не повелит им в бездну ити. Бе же ту стадо свиний много пасомо в горе: и моляху Его, да повелит им в ты внити, и повеле им. Изшедше же беси от человека, внидоша во свиния: и устремися стадо по брегу в езеро, и истопе. Видевше же пасущии бывшее, бежаша, и возвестиша во граде и в селех. Изыдоша же видети бывшее: и приидоша ко Иисусови, и обретоша человека седяща, из негоже беси изыдоша, оболчена и смысляща, при ногу Иисусову: и убояшася. Возвестиша же им видевшии, како спасеся бесновавыйся. И моли Его весь народ страны Гадаринския отыти от них, яко страхом велиим одержими беху. Он же влез в корабль возвратися. Моляшеся же Ему муж, из негоже изыдоша беси, дабы с Ним был. Отпусти же его Иисус, глаголя: возвратися в дом твой, и поведай, елика ти сотвори Бог. И иде по всему граду проповедая, елика сотвори ему Иисус.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-10-21 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: