Поклонение честным веригам святого апостола Петра




Песнь 1

Ирмо́с: Ли́цы Изра́ильтестии,/ невла́жными стопа́ми понт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше,/ вса́дники триста́ты враги́ ви́дяще, в ней погруже́ны,/ с весе́лием поя́ху:/ пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Торжеству́ет, лику́ющи, вся Христо́ва Це́рковь ду́хом, благохва́лящи тя ве́рою/ и твоя́, апо́столе первопресто́льне, облобыза́ющи вери́ги честны́я от любве́,/ я́же носи́л еси́ свя́зан, связу́я мучи́теля.

Из глубины́ пре́лести ловя́, Петре́, челове́ки,/ я́ко ры́бы, приве́л еси́ тебе́ Избра́вшему от ры́барей/ и́стинно в верхо́внаго всех ученико́в./ Сего́ ра́ди вери́ги, я́же носи́л еси́, облобыза́ем.

Основа́нием ве́ры всех ду́ши ве́рных назда́л еси́/ и, хра́мы пре́лести, Пе́тре, низложи́в, созда́л еси́ Це́ркви,/ тя велегла́сно чту́щия всегда́ и вери́ги, я́же носи́л еси́.

Богоро́дичен: Ору́жия вся льсти́ваго врага́, Пречи́стая Де́во,/ соверше́нно оскуде́ша,/ отне́леже копие́м уязви́ся в Твою́ утро́бу нескве́рную всели́вшееся Сло́во./ Его́же сладча́йшим ны́не уязви́тися жела́нием се́рдцу моему́, молю́ Тя.

Песнь 3

Ирмо́с: Лук си́льных изнемо́же,/ и немотству́ющий препоя́сашася си́лою,/ сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Весь Све́ту соединя́яся чисте́йшему,/ Того́ Боже́ственными причаще́нии, свет яви́лся еси́ вторы́й, Пе́тре,/ озаря́ющий ду́ши на́ша.

Зако́ны Христо́вы утверди́л еси́ и пребеззако́ннующия благозако́нию научи́л еси́,/ я́ко апо́столов верхо́вный,/ я́ко догма́тов основа́ние недви́жимо.

Язы́ком свяще́нным пропове́дал еси́ Бо́га, пострада́вша и на Кресте́ распе́ншагося./ Сего́ ра́ди, Петре́, почита́ем связа́вшии тя вери́ги.

Богоро́дичен: Стоя́ше да́же до Тебе́ смерть неодержи́маго стремле́ния:/ Ты бо родила́ еси́ Исто́чник безсме́ртия, Богоро́дице Ма́ти Де́во.

Конда́к, глас 2. Подо́бен: Вы́шних ища́:

Ка́мень Христо́с ка́меня ве́ры прославля́ет све́тло, ученико́в первопресто́льника:/ созыва́ет бо вся пра́здновати, Пе́тре, чудеси́ твоея́ честны́я вери́ги/ и подае́т согреше́ний проще́ние.

Седа́лен, глас 4. Подо́бен: Вознесы́йся:

Я́ко верхо́внаго му́дрых апо́столов/ и я́ко ключаря́ Небе́снаго Ца́рствия восхваля́ем ве́рою тя, апо́столе,/ и облобыза́ем чи́стою со́вестию, Пе́тре, я́же носи́л еси́, я́ко злоде́й, вери́ги,/ злоде́йства разруша́я вра́жия,/ от ни́хже изба́вится нам помоли́ся.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Херуви́мов и Серафи́мов превы́шши,/ Небесе́ же и земли́ простра́ннейши/ и ви́димыя тва́ри и неви́димый яви́лася еси́ преиму́щи неразсу́дным разсужде́нием:/ Его́же бо простра́нствия Небеса́ не вмеща́ют,/ во Твое́й утро́бе вмести́ла еси́, Чи́стая,/ Его́же моли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.

Крестобогоро́дичен:

Из Безнача́льнаго Отца́ Рожде́ннаго,/ напосле́док Тя пло́тию Ро́ждшая,/ на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, -/ увы́ Мне, любе́знейший Иису́се! – вопия́ше:/ Ка́ко сла́вимый я́ко Бог от А́нгелов,/ от беззако́нных ны́не челове́ков, Сы́не, хотя́, распина́ешися?/ Пою́ Тя, Долготерпели́ве.

Песнь 4

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза,/ на Кресте́ Твое́м стал еси́, и раста́яшася язы́цы:/ Ты бо еси́, Человеколю́бче,/ кре́пость моя́ и хвале́ние.

Вити́йствуя Влады́ки вели́чия,/ непокори́вых евре́ев сердца́ к ве́ре обрати́л еси́ Боже́ственней,/ я́ко основа́ние ве́ры.

Ше́ствия твоя́ позна́на бы́ша на вода́х/ преоби́льною любо́вию Ходи́вшаго верху́ сих, Петре́,/ и стези́ тебе́ Боже́ственныя Сказа́вшаго.

Врачевство́ иму́ще неду́гов всеразли́чных,/ Боже́ственныя вери́ги твоя́, блаже́нне,/ сия́ облобыза́ем ве́рою, тя почита́юще.

Богоро́дичен: Я́ко в пала́ту простра́нную,/ все́лься Царь всех во святу́ю Твою́ утро́бу,/ яви́ся воплоща́емь, Всенепоро́чная Влады́чице.

Песнь 5

Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ нам/ и от мглы прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же,/ Твой мир да́руяй.

Отцу́ Собезнача́льнаго пропове́дал еси́ Сы́на открове́нием, всехва́льне, Боже́ственным/ и блаже́нства сподо́бился еси́ блаже́ннаго из уст,

Егда́ Свет узре́л еси́, возсия́вший на Фаво́ре, со́лнечный покрыва́ющий лучи́,/ Све́том су́щим от Све́та озари́лся еси́, Пе́тре,/ и ве́рныя просвети́л еси́.

Ме́ртва тридне́вновавша пропове́дал еси́ Христа́,/ Его́же ра́ди вери́ги носи́л еси́, Пе́тре./ И́мже поклони́тися сподо́бившеся, благоче́стно тя чтим.

Богоро́дичен: Отягоще́ннаго, Пречи́стая, бре́менем мно́гих грехо́в,/ облегчи́ мя ны́не носи́ти и́го, укрепля́ющи, Христо́во легча́йшее.

Песнь 6

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное,/ проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся:/ от тля изба́ви мя, Иису́се, Царю́ сил.

Стремгла́вное пресла́вно претерпе́л еси́ распя́тие,/ угото́вил еси́ к Небе́сней стези́ но́ги твоя́,/ е́юже нас ходи́ти, учениче́ Христо́в, укрепи́.

Всели́лся еси́ в жизнь живу́щих/ и, вя́жемь ея́ ра́ди, у́зы велиа́ра сокруши́л еси́, связа́вшаго тя./ Сего́ ра́ди чтим твоя́ вери́ги.

Моли́ Влады́ку, всеблаже́нне, тва́ри низпосла́ти очище́ние,/ и мир, и ми́лость сла́вящим тя,/ я́ко Того́ учени́к и́скреннейший.

Богоро́дичен: Умерщвле́ния ко́жных риз совлече́ся пра́отец:/ Зижди́тель бо в того́ облачи́тся от Твои́х крове́й,/ воплоти́вся па́че сло́ва, Всенепоро́чная.

Конда́к, глас 2. Подо́бен: В моли́твах неусыпа́ющую:

Верхо́внаго и пе́рваго апо́столов,/ и́стины Боже́ственнаго ученика́,/ Петра́ вели́каго восхва́лим/ и того́ ве́рою целу́ем вери́ги,/ прегреше́ний разреше́ние прие́млюще.

И́кос:

Сла́внаго и вели́каго Госпо́дня ученика́/ досто́йно кий язы́к челове́ков похвали́ти возмо́жет?/ Его́же бо благосло́вне Боже́ственное Сло́во ублажи́,/ кий ум восхва́лит?/ Оба́че, е́же кто по си́ле стя́жет,/ до́лжно есть Бо́гу приноси́ти,/ сие́ же и сотвори́ти покуша́юся./ Но, о празднолю́бцы,/ благоче́стно первопресто́льнаго пе́сньми увенча́им,/ прегреше́ний разреше́ние прие́млюще.

Песнь 7

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы/ пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Три́жды отве́рглся еси́ Христа́,/ те́мже вопроше́нием трикра́тным исцеля́ет твое́ согреше́ние, Пе́тре пресла́вне,/ и утвержде́ние показу́ет мно́гих коле́блющихся.

Я́ко у́зник Христо́в,/ сладча́йшим жела́нием у́зам разли́чным приобщи́лся еси́,/ те́мже и твои́м вери́гам, разреша́ющим стра́сти, Петре́,/ ве́рою покланя́емся.

Нощь глубо́кую лю́таго многобо́жия реши́ши, вселе́нную проходя́,/ я́коже велича́йшее со́лнце, Пе́тре,/ Христо́в самови́дче, апо́столов сла́ва.

Сла́ва Христу́ был еси́,/ Сего́ твои́ми удесы́ просла́вил еси́, Пе́тре пресла́вне./ Те́мже тя сла́вим и связа́вшим тя вери́гам покланя́емся.

Богоро́дичен: Соше́дый на зе́млю, я́ко дождь, Де́во,/ Богоразу́мием всю напои́ зе́млю/ и показа́ Тя А́нгелов всех, Чи́стая, честне́йшую.

Песнь 8

Ирмо́с: Изба́вителю всех, Всеси́льне,/ посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия,/ снизше́д, ороси́л еси́/ и научи́л еси́ пе́ти:/ вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Земледе́льствуя сердца́, Пе́тре, жесто́кая,/ благопло́днейшая сия́ соверши́л еси́ Де́лателю тва́ри,/ ключи́ тебе́ Боже́ственныя преда́вшему/ вяза́ти же и реши́ти согреше́ния.

Блажи́м тя, Пе́тре, всегда́ и твоя́ целу́ем вери́ги,/ я́же, я́ко злоде́й, носи́л еси́, убива́я зло́бы нача́льника/ и связу́я у́зами твои́ми, апо́столе.

Неукло́нным твои́м ка́менем, Пе́тре, ве́ры/ соблюда́я Це́ркве исполне́ние,/ от среды́ собла́зны отжени́, Пе́тре́,/ и ми́рное испроси́ сей, блаже́нне, устрое́ние.

У́зами и стра́стию пречи́стою Связа́вшаго ад и смерть све́тло пропове́дал еси́,/ сего́ ра́ди, всеблаже́нне, вери́ги твоя́ целу́юще, освяща́емся.

Тро́ичен: Я́коже чи́ни Го́рнии, возопии́м трисвяты́ми гла́сы,/ Всевино́внаго Отца́ ны́не сла́вяще, и Сы́на, и Ду́ха,/ Еди́но Существо́, Еди́ну Си́лу и Еди́но Де́йство.

Богоро́дичен: Мы́сленный Тя све́щник52 преднаписа́ проро́к,/ Боже́ственную свещу́, Богороди́тельнице, нося́щий,/ просве́щшу пе́рвее омраче́нныя мно́гими зол омраче́ньми.

Песнь 9

Ирмо́с: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся:/ Бог из бо́ку Твое́ю про́йде,/ я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́/ и с челове́ки поживе́./ Тя, Богоро́дице, тем вси велича́ем.

Ви́дети сподо́бился еси́ да́льняя, ве́рно наде́емая тебе́, Петре́,/ и трудо́в по́чести от Бо́га Человеколю́бца, ра́дуяся, прие́млеши,/ Его́же пло́тию твое́ю страсть Боже́ственную изобрази́л еси́.

Я́ко Боже́ственный ключа́рь Ца́рствия,/ сего́ отве́рзи вхо́ды ве́рно тя чту́щим на земли́/ и честны́я твоя́ целу́ющим вери́ги, Пе́тре,/ и́миже свя́зан, носи́л еси́.

С Сы́ном сый на Фаво́ре, гла́са Оте́ческаго, Сего́ явля́юща, сподо́бился еси́ услы́шати:/ Боже́ственным бо Ду́хом, Пе́тре,/ твое́ се́рдце очища́емо пресла́вно озари́ся.

Нам, любо́вию тя чту́щим и вери́ги твоя́ целу́ющим,/ и́миже, Пе́тре, связа́лся еси́,/ очище́ние, и долго́в испроси́ разреше́ние,/ и Ца́рствия Небе́снаго наслажде́ние.

Богоро́дичен: Све́та жили́ще была́ еси́,/ те́мже Све́том наста́ви мя, Отрокови́це, омраче́на все́ми вра́жиими искуше́ньми,/ я́ко да ве́рою Тя, Всечи́стая, велича́ю, Ма́ти Де́во.

Свети́лен. Подо́бен: Ду́хом во святилищи:

Вери́гами свя́зана страсте́й мя, окая́ннаго, разреши́, блаже́нне,/ я́коже иногда́ вери́ги разреши́ А́нгел Бо́жий/ и от темни́цы изве́д пресла́вно заключе́на тя в ней,/ апо́столов верхо́вниче, блаже́ннейше Пе́тре.

Богоро́дичен:

Де́во Всенепоро́чная, Ты позна́лася еси́ я́ко Ма́ти,/ я́ко Бо́га же и Челове́ка па́че естества́ ро́ждши,/ и спасе́ние бысть рожде́ние Твое́ пою́щим любо́вию:/ сла́ва подоба́ет, и честь, и поклоне́ние/ Тро́ице Непристу́пней и Боже́ственней.

На стихо́вне стихи́ры Окто́иха. Сла́ва, глас 4. Иоа́нна мона́ха:

Трикра́тным вопроше́нием,/ еже́: – Пе́тре, лю́биши ли Мя? -/ трикра́тное отверже́ние Христо́с испра́ви./ Те́мже и к Тайнове́дцу Си́мон:/ Го́споди, вся ве́си, вся зна́еши,/ Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя./ Те́мже к нему́ Спас:/ паси́ о́вцы Моя́,/ паси́ избра́нныя Моя́,/ паси́ а́гнцы Моя́,/ я́же Свое́ю кро́вию стяжа́х во спасе́ние./ Того́ моли́, Богоблаже́нне апо́столе,/ даровати́ нам ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен и́ли Крестобогоро́дичен. Подо́бен: Я́ко до́бля:

А́гнца и Па́стыря Тя на Дре́ве я́ко ви́де,/ А́гница ро́ждшая рыда́ше/ и ма́терски Тебе́ веща́ше:/ Сы́не вожделе́ннейше,/ ка́ко на Дре́ве Кре́стнем пове́шен еси́, Долготерпели́ве?/ Ка́ко ру́ки и но́ги Твоя́, Сло́ве,/ пригвозди́шася от беззако́нных/ и кровь Твою́ излия́л еси́, Влады́ко?

На Литурги́и

Блаже́нны от кано́на апо́стола пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 8: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их/ и в концы́ вселе́нный глаго́лы их. Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь. Апо́стол Дея́ний, зача́ло 29. Аллилу́йя, глас 1: Исповедят Небеса́ чудеса́ Твоя́, Го́споди,/ и́бо и́стину Твою́ в Це́ркви святы́х. Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 67. Прича́стен: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их/ и в концы́ вселе́нный глаго́лы их.

Моли́тва

О святы́й Пе́тре, вели́кий апо́столе, самови́дче и сотаи́нниче Бо́жий, всемо́щною десни́цею Учи́теля твоего́ прия́тый из вод волну́ющихся и кра́йняго потопле́ния свобо́ждшийся! Не забуди́ и нас, убо́гих, в ти́не грехо́вной увя́зших и во́лнами жите́йскаго мо́ря залива́емых, пода́ждь нам твою́ ру́ку кре́пкую, помози́ нам и удержи́ нас от потопле́ния в страсте́х, похоте́х, лжах и клевета́х. Сотвори́ и ты с на́ми ми́лость, тебе́ от Го́спода явле́нную, да не в сомне́нии и малове́рии изги́бнем. Научи́ нас, учи́телю наш, пролия́ти слезу́ покая́ния, да пла́чемся го́рько дея́ний на́ших в ве́це сем. И а́ще твою́ слезу́, в покая́ние излия́нную, ми́лостию Свое́ю покры́ Госпо́дь и Учи́тель твой, испроси́ и нам, с дерзнове́нием апо́стольским, проще́ния в бу́ести на́шей ежеча́снаго от Христа́ отрече́ния. Град сей, ко святы́м стопа́м твои́м пове́рженный, сохрани́ и от прилуча́ющихся ко́зней лука́вых врага́ спасе́ния на́шего огради́; воздви́гни твои́ преподо́бнии ру́це ко Го́споду за наро́д наш, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м в ве́це сем до часа́, в онь же и́мать призва́ти нас Влады́ка Госпо́дь, наш Судия́ неумы́тный. Ты же, о всехва́льный апо́столе, не отве́ргни во́пля на́шего и стена́ний к тебе́ о заступле́нии нас пред Христо́м, да вы́ну сла́вим Его́ милосе́рдие к нам со Отце́м и Святы́м Ду́хом. Ами́нь.

Поклонение честным веригам святого апостола Петра

Около 42 года по Рождестве Христовом иудейский царь Ирод Агриппа I (внук Ирода Великого) ополчился на святых Апостолов – проповедников веры Христовой. По его приказу был обезглавлен в Иерусалиме апостол Иаков Зеведеев, а вслед за этим заключен в темницу апостол Петр, которому также угрожала смертная казнь. Апостол Петр был скован железными веригами и накануне суда спал в темнице между двумя воинами. Ангел, посланный Господом, разбудил апостола и повелел ему встать; оковы апостола при этом упали на землю, и Ангел вывел его из тюрьмы (Деян. 12, 1 – 11). (Царь Ирод Агриппа умер вскоре после этого от тяжкой болезни.)

Иерусалимские христиане взяли в темнице вериги апостола Петра и хранили их, как священную реликвию, передавая из поколения в поколение. Возложением вериг на больных совершались исцеления. Патриарх Иерусалимский Ювеналий (420 – 450) подарил эти вериги благочестивой императрице Евдокии, супруге императора Феодосия Младшего, которая перенесла их в Константинополь в 437 – 439 годах. Одну из вериг Евдокия послала в Рим своей дочери, императрице Евдоксии. Последняя построила в Риме храм в честь святого апостола Петра и в нем положила эту святыню вместе с обретенной во II веке в Риме другой веригой, которой апостол Петр бы окован перед своей казнью (†ок. 67) по приказу императора Нерона (65 – 68).

16 января вериги апостола Петра выносились на поклонение верующему народу. Это поклонение совершалолось уже во II веке, при Папе Римском Александре (109 – 119)

52

Све́щник – подсвечник

53

Отре́бие – сор

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-04-01 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: