Канон Богородице, глас 2.




Й день

Празднование Пресвяте́й Богоро́дице, иконы ра́ди Ея Еле́цкия, я́же во Ха́рькове гра́де

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры пра́здника, глас 1. Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Творец вся́ческих и Избави́тель наш/ Ма́терию Де́вою в це́рковь прино́сится,/ темже ста́рец, Сего́ прие́м,/ с радостию взываше:/ ны́не отпущаеши раба́ Твоего́, Блаже, с ми́ром,/ я́коже изво́лил еси́.

Симео́н, на ру́ки от Де́вы прие́м/ пре́жде всех век рожденнаго,/ Спа́са ви́дех, вопияше:/ просвещение Твое́й сла́вы концем;/ ны́не отпущаеши раба́ Твоего́, Блаже, с ми́ром,/ я́ко ви́дех Тя Днесь.

Напосле́док веко́в рождена́ на спасе́ние человеков,/ Симео́н, понесый на рука́х Спа́са,/ радуяся, вопияше:/ ви́дех Свет языко́в и Сла́ву Изра́иля,/ ны́не отпущаеши, я́коже рекл еси́, я́ко Бог, от су́щих зде/ веле́нием Твои́м.

Богоро́дицы на 5, глас 2:

Древле Моисе́ю в купине́ несгараемей/ таинство При́сноде́вы явле́нное/ и сего́ пастыря и́збранным людем гла́сом Божиим нарекшее,/ Днесь в Российстей стране́ мона́хов нача́льнику/ па́ки в подо́бии явля́ется:/ той бо зрит Ма́терь Божию,/ во огни́ на дре́ве возседшую/ и Предвечнаго Младе́нца на ру́ку держа́щую,/ и подаю́щую мирови мир/ и ду́шам на́шим велию ми́лость.

Вои́стину блажени суть изгнаннии пра́вды ради:/ та́ко бо Моисе́й уго́ден Бо́гу в земли́ изгна́ния своего́ явися,/ ему́ же быв подража́тель Анто́ний преподо́бный,/ от князя непра́ведно гони́мый,/ и́же, к преде́лом Черниговским пришед,/ виде́ния Богоро́дицы в о́гненней купине́ сподобися,/ и сие́ на дщи́це написати повеле́в,/ на́ше упова́ние на Ма́терь Божию умножа́ет/ и науча́ет от То́я проси́ти мирови ми́ра/ и ду́шам на́шим велия ми́лости.

Вемы, о Влады́чице Преблага́я,/ я́ко рабо́м Божиим Помо́щница неуста́нная являешися/ и тем ре́вность их о Бозе укрепля́еши,/ обаче и нас, таковыя ре́вности не иму́щих,/ и точию греха́ми богате́ющих,/ не отри́ни от Твоего́ заступле́ния,/ но покая́ние на́ше приими́/ и, сие́ к Престо́лу Сы́на Твоего́ вознесши,/ сердца́ на́ша утеше́ния исполни,/ и ниспосли́ ду́шам на́шим мир и велию ми́лость.

Прииди́те, христоимени́тии людие,/ чудотворно́му о́бразу Божия Ма́тери покло́нимся/ и ви́дением Ея умили́мся,/ ка́ко, во огни́ неврежденно пребывающи,/ Огнь Божества́ на ру́ку Свое́ю но́сит./ Блажени о́чи, ви́девшия сие́ чу́до,/ блажени есмы и мы, о сем преда́ние ве́рное прии́мше./ О Влады́чице, не остави род наш/ и Твое́ предстательство всегда́ явля́й нам,/ подающи ду́шам на́шим мир и велию ми́лость.

Сла́ва, глас 8:

Огнь купины́ Моисеевы неизсуши́вый,/ ни́же о́троки в пе́щи Вавилонстей опали́вый,/ Аще и преди́вное яви́ся чу́до,/ но па́че сего́ Огнь Бо́жества, в Тя всели́выйся/ и утро́бы Твоея не опали́вый,/ ужа́сное открыва́ет людем та́инство./ О, ка́ко невместимаго Небесы понесла́ еси́,/ ка́ко на ру́ку Того́ прия́ла еси́,/ на Него́же Херуви́мы взирати не сме́ют?/ Мы же, со стра́хом на Твой взирающе о́браз,/ упова́нием на милосе́рдие Твое́ ду́ши своя́ ободря́ем/ и Арха́нгельский глас с любовию Тебе́ возно́сим:/ ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

И ны́не, пра́здника, глас 5:

Испыта́йте писа́ния,/ я́коже рече во Евангелиих Христо́с Бог наш,/ в них бо обрета́ем Того́ раждаема/ и пелена́ми повива́ема,/ в яслех полагаема и мле́ком пита́ема,/ обреза́ние приемлюща и Симео́ном носи́ма,/ не мне́нием, ни привиде́нием,/ но и́стиною ми́рови явльшася./ К Немуже возопии́м:/ Превечный Бо́же, сла́ва Тебе́.

Вход и чте́ния три.

Бытия чте́ние (глава́ 28):

Изыде Иаков от студенца клятвеннаго и и́де в Харрань./ И обрете ме́сто и спа тамо, зайде бо со́лнце,/ и взят от камения ме́ста того́ и положи́ возгла́вие себе́,/ и спа на ме́сте о́ном,/ и сон ви́де:/ и се лествица утверждена́ на зе́мли, ея́же глава́ досязаше до Небе́с,/ и Ангели Бо́жии восхождаху и низхождаху по ней,/ Госпо́дь же утверждашеся на ней и рече:/ Аз Бог Авраа́мов, отца́ твоего́, и Бог Исаа́ков, не бо́йся:/ земля́, идеже ты спиши́ на ней, тебе́ дам ю и се́мени твоему́./ И бу́дет се́мя твое́ я́ко песо́к земный,/ и распространи́тся на мо́ре и ли́ву, и се́вер, и на восто́ки,/ и возблагословятся о тебе́ вся коле́на земна́я и о се́мени твое́м./ И се Аз с тобо́ю, сохраня́яй тя на вся́ком пути́, аможе Аще по́йдеши,/ и возвращу́ тя в зе́млю сию́, я́ко не има́м тебе́ оставити,/ дóндеже сотвори́ти Ми вся, ели́ка глаго́лах тебе́./ И воста Иаков от сна своего́ и рече:/ я́ко есть Госпо́дь на ме́сте се́м, аз же не ведех./ И у́бояся, и рече:/ я́ко стра́шно ме́сто сие́,/ несть сие́, но дом Бо́жий, и сия́ врата́ Небе́сная.

Проро́чества Иезекии́лева чте́ние (гла́вы 43 и 44):

Та́ко глаго́лет Госпо́дь:/ бу́дет от дне осмаго и про́чее,/ сотворя́т иере́и на олтари́ всесожже́ния ва́шего,/ и я́же спасе́ния ва́шего,/ и прииму вы, глаго́лет Адонай Госпо́дь,/ И обрати́ мя на путь врат святы́х вне́шних,/ зря́щих на восто́ки, и сия́ бяху затворена́./ И рече Госпо́дь ко мне:/ врата́ сия́ затво́рена бу́дут и не отве́рзутся,/ и никтоже пройде́т сквозе их,/ я́ко Госпо́дь Бог Изра́илев пройде́т и́ми, и бу́дут затво́рена./ Я́ко игу́мен ся́дет в них снести́ хлеб,/ по пути́ Еламских врат внидет и по пути́ его́ изыдет./ И введе мя по пути́ врат святы́х, су́щих к се́веру, пря́мо хра́му, и видех,/и се исполнь сла́вы храм Госпо́день.

При́тчей чте́ние (глава́ 9):

Прему́дрость созда Себе́ дом и утверди́ столпо́в седмь./ Закла Своя́ же́ртвенная и раствори́ в ча́ши Свое́й вино́, и уготова Свою́ тра́пезу./ Посла́ Своя́ рабы́, созывающи с высо́ким проповеданием на ча́шу, глаголющи:/ и́же есть безу́мен, да укло́нится ко Мне./ И тре́бующим ума́ рече:/ прииди́те, ядо́те Мой хлеб и пи́йте вино́, е́же раствори́х вам./ Оста́вите безу́мие, и живи́ бу́дете,/ и взыщи́те ра́зума, да поживе́те,/ и испра́вите ра́зум в ведении./ Наказуяй злыя, приимет себе́ безчестие:/ облича́ли же нечести́ваго, опоро́чит себе́,/ обличения бо нечести́вому, ра́ны ему́./ Не облича́й злых, да не возненави́дят тебе́,/ облича́й прему́дра, и возлю́бит тя./ Даждь прему́дрому вину́, и прему́дрший бу́дет;/ сказуй пра́ведному, и прило́жит приима́ти./ Нача́ло прему́дрости страх Господень, и сове́т святы́х - ра́зум:/ разумети бо зако́н, по́мысла есть благаго./ Сим бо о́бразом мно́гое поживеши вре́мя,/ и прило́жатся тебе́ ле́та живота́.

На литии́ стихи́ра хра́ма или́ пра́здника Сре́тения и сия́, глас 3:

Днесь во хра́ме Влады́чицы, вернии, сошедшеся/ и ду́ши своя́ памятию чуде́с Ея умиляюще,/ ревни́тели до́брым де́лом быти потщимся./ Весть бо Пречи́стая таковы́м утеше́ние подавати/ и пострада́вший пра́вды ра́ди за́ступати,/ сего́ бо ра́ди преподо́бному Анто́нию на дре́ве явися,/ егда́ во изгна́нии сый моли́тву возношаше./ С ним же и мы Влады́чице возопии́м:/ да бу́дет ми́лость Твоя́ с на́ми,/ о Де́во Пренепорочная.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2. Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

Носящи Чи́стая/ и Пречи́стая Де́ва/ Содетеля и Влады́ку/ я́ко Младе́нца на рука́х,/ в це́рковь вхо́дит.

Стих: Ны́не отпущаеши раба́ Твоего́, Владыко,/ по глаго́лу Твоему́, с ми́ром.

Приими́, о Симео́не,/ Го́спода сла́вы,/ я́коже извести́лся еси́/ от Ду́ха Святаго:/ се бо прии́де.

Стих: Свет во открове́ние языко́в,/ и сла́ву люде́й Твои́х Изра́иля.

Ны́не ви́деша,/ Благи́й Бо́же, о́чи мои́/ Твое́ обеща́ние:/ разреши́ мя ско́ро, раба́ Твоего́, Чело́веколюбче.

Сла́ва, и ны́не, глас 5. Ге́рманово:

Ве́тхий деньми, младенствовав плотию,/ Ма́терию Де́вою в це́рковь прино́сится,/ Своего́ зако́на исполня́я обеща́ние,/ егоже Симео́н прии́м, глаголаше:/ ны́не отпущаеши с ми́ром, по глаго́лу Твоему́, раба́ Твоего́,/ ви́деша бо о́чи мои́ спасе́ние Твое́, Святый.

Тропа́рь, глас 6:

Твоего́ милосе́рдия дарова́ния воспоминающе, Влады́чице,/ и Твой чудотво́рный о́браз бла́гоговейно лобызающе,/ упова́нием же Твоея по́мощи сердца́ на́ша веселяще,/ аки среди́ нас пребывающую Тя помышляем/ и ве́рою Тебе́ вопием:/ Твоего́ моли́ Сы́на и Го́спода,/ да нау́чит нас за́поведи Его́ всегда́ творити/ и злыя искуше́ния побеждати,/ и Тебе́, Предста́тельницу на́шу,/ досто́йно пе́ти и славити во ве́ки. Два́жды

Пра́здника, глас 1:

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ из Тебе́ бо возсия Со́лнце Пра́вды, Христо́с Бог наш,/ просвещаяй сущия во тьме./ Весели́ся и ты, старче пра́ведный,/ приемый во объя́тия Свободи́теля́ душ на́ших,/ дарующаго нам воскресе́ние.

На у́трени

На Бог Госпо́дь: тропа́рь пра́здника два́жды.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дицы.

По 1-й кафи́зме седа́лен, глас 7:

Се има́мы, братие, сокро́вище велие,/ чудотворный Пречи́стыя лик,/ повеле́нием преподобнаго Анто́ния напи́санный,/ и та́ко причастницы ви́дения уго́дника явльшеся,/ того́ ве́ре и терпе́нию нау́чимся/ и Ма́терь Божию досто́йно почитати потщи́мся.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

В це́рковь принеслся еси́ Жизнь вся́ческих,/ ме́не ра́ди младенствовав,/ под зако́ном был еси́,/ древле начерта́в на скрижалех зако́н на горе́ Синайстей,/ да вся измени́ши от законныя древняя рабо́ты./ Сла́ва милосе́рдию Твоему́, Спа́се,/ сла́ва Ца́рствию Твоему́,/ сла́ва смотре́нию Твоему́, Еди́не Человеколюбче.

По 2-й кафи́зме седа́лен, глас 6:

Не уныва́йте у́бо, о братие,/ Аще пра́вды ра́ди гоне́ние претерпите,/ таковы́х бо утеша́ет Де́ва Чи́стая,/ я́ко Сама́ со Христо́м от И́рода в изгнании пребы́вшая./ Сего́ ра́ди и мы вся́кую скорбь ра́достно претерпим/ и точию терпе́ния дар непрестанно проси́ти потщи́мся.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

В це́рковь принеслся еси́ обы́чная исполня́я,/ Творе́ц, и Влады́ка, и зако́на Датель, Спа́се,/ и на рука́х Симео́на благоволе́нием Твои́м носи́тися плотию,/ И́же всем стра́шный и всю тварь содержай,/ восхоте́л еси́, Едйне Щедре, Свет Твой всем открыти нам.

По полиеле́и седа́лен, глас 3:

Богоро́дице, и́згнанных Утеши́тельнице,/ наги́х и си́рых Засту́пнице,/ боля́щих исцеле́ние и немо́щных покро́ве,/ на́шего не посрами́ упова́ния,/ но прося́щих Твоея по́мощи пред чудотво́рным о́бразом укрепи́/ и земну́ю жизнь на́шу умири́,/ па́че же Небеснаго Ца́рствия предста́тельством Твои́м рабы́ Твоя́ сподоби.

Проки́мен и Ева́нгелие Богоро́дичны.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 2:

Днесь чудеса́ от Елецкия ико́ны Влады́чицы воспомина́ются,/ Днесь от Той исцеленнии бла́годаре́ние прино́сят,/ Днесь во храм Ея благовернии людие стека́ются,/ си́лы Небесныя о заступле́нии Пречистыя ра́дуются,/ и преподо́бный Анто́ний с ни́ми на Небеси́ ликовствует,/ мы же непреста́нно вопием:/ ра́дуйся, Предста́тельнице на́ша,/ и наших скверн не возгнушавшися,/ моли́твою́ Твое́ю ду́ши на́ша просвети́/ и ра́дости благода́тныя испо́лни.

Кано́н пра́здника со ирмосо́м на 6.

Песнь 1

Ирмо́с: Су́шу глу́бороди́тельную зе́млю/ со́лнце наше́ствова иногда́:/я́ко стена́ бо, огусте́ обапо́лы вода́/ лю́дем пешомореходя́щим и Богоуго́дно пою́щим:/ пои́м, Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Да ка́плют во́ду о́блацы,/ Со́лнце бо, на о́блаце ле́гце носи́мо, наста́ло есть,/ на нетле́нную руку́, Христо́с в це́ркви я́ко Младе́нец./ Те́мже, ве́рнии, возопии́м:/ пои́м Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Крепи́теся, ру́це Симео́ни, ста́ростию осла́бленнии,/ лы́ста же претружде́нна старча правобыстро́ движи́тася Христу́ на сре́тение,/ лик со безпло́тными соста́вльше,/ пои́м Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Ра́зумом просте́ртая Небеса́, весе́литеся, и ра́дуйся, земле́,/ из Пребоже́ственных бо недр Хитре́ц проше́д Христо́с,/ Ма́терию Де́вою Бо́гу Отцу́ прино́сится Младе́нец, И́же пре́жде всех,/ сла́вно бо просла́вися.

Кано́н Богоро́дице, глас 2, егоже краегране́сие: Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю. Ами́нь.

Песнь 1

Ирмо́с: Гряди́те, людие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ раздельшему мо́ре и наставльшему лю́ди,/ я́же изведе из рабо́ты еги́петския,/ я́ко прославися́.

Ра́дуйся, Богоро́дице Всепетая! восклица́ем вернии,/ на чудотво́рную Твою́ ико́ну взирающе,/ я́же ра́дость первее преподо́бному Анто́нию Печерскому виде́нием Твои́м дарова́ла еси́,/ и поны́не подо́бием виде́ния того́, на дщи́це напи́санном,/ всем моля́щимся ра́дость подаеши,/ моле́ния их бла́гостно приемлющи.

Анто́ний преподо́бный во изгна́нии неправеднем томяся,/ виде́нием же Богоро́дицы соверше́нно́е приемый утеше́ние,/ сие́ на дщи́це написати повелева́ет и, во святу́ю ла́вру возвраща́йся, ико́ну Ея оби́тели Черниговской вруча́ет,/ я́же и до Днесь во гра́де Ха́рькове от всех со благоговением зри́тся/ и чудеса́ исцеле́ний источа́ет.

Древле злым татаром, на град Черни́гов нашедшим,/ ико́на Ма́тери Божия чудесне в стене́ сокрывается/ и, мно́гим ле́том проше́дшим,/ па́ки христианом на поклоне́ние открыва́ется./ Зри́те у́бо, о людие, Богоматере вели́кую си́лу,/ Ей же не возмо́гут невернии противостати.

Уго́дника Твоего́, Влады́чице, виде́нием утеши́ла еси́,/ нас же, гре́шных, не лиши́ Твоего́ заступле́ния,/ Аще и недостойни сего́ явля́емся:/ покая́ние бо те́плое пред святы́нею Твое́ю возносяще, аки жена́ хананейская,/ неотступно Твоея про́сим по́мощи.

Катава́сия: Су́шу глу́бороди́тельную зе́млю/ со́лнце наше́ствова иногда́:/я́ко стена́ бо, огусте́ обапо́лы вода́/ лю́дем пешомореходя́щим и Богоуго́дно пою́щим:/ пои́м, Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Песнь 3

Кано́н пра́здника, глас 3.

Ирмо́с: Утвержде́ние на Тя наде́ющихся,/ утверди́, Го́споди, Це́рковь,/ Ю́же стяжа́л еси́/ честно́ю Твое́ю Кро́вию.

Перворожде́н из Отца́ пре́жде век,/ Перворожде́н Младе́нец из Де́вы нетле́нныя,/ Ада́му ру́ку простира́я, яви́ся.

Младоу́мна бы́вша пре́лестию первозда́ннаго/ па́ки исправля́яй Бог Сло́во, младе́нствовав, яви́ся.

Земли́ исча́дие, па́ки поте́кшее в ню,/ Божества́ сообра́зное естество́ Зижди́тель/ я́ко непрело́жне, младе́нствовав, яви́.

Канон Богородице, глас 2.

Ирмо́с: На камени мя ве́ры утверди́в,/разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́,/ возвесели́бося дух мой, внегда́ пе́ти:/ несть свят, я́коже Бог наш,/ и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Ини́и, Правосла́вныя ве́ры врази́/ на преде́лы Черни́говския чрез мно́го лет нашедше,/ подвигоша воево́ду гра́да того́ ико́ну Еле́цкую с собо́ю во ца́рствующий град пояти,/ предану бывшу Черни́говскому преде́лу языку́ чуждему.

Сия́ беды́, о Влады́чице, род наш избави,/ да святы́ня Твоя́ во гра́де Ха́рькове утверди́вшися,/ в том непоколеблена пребу́дет во ве́ки/ и сердца́ на́ша умиле́нием исполняти не преста́нет.

Я́же в ро́де воево́ды того́ я́ко сто лет ико́на Влады́чицы пребы́вши,/ завеща́нием вну́ка его́ в собо́рную це́рковь гра́да Ха́рькова поставля́ется/ и отто́ле моли́твы люде́й Божиих/ сию́, аки крыла́ Херуви́мов, при́сно окружа́ют.

Богоро́дице Пречи́стая,/ Аще и многогрешни суть людие,/ в Твой святый храм притека́ющии,/ но я́коже Сын Твой спасе́ния ра́ди гре́шник от Небе́с к нам прише́л есть,/ та́ко и Ты от Небе́сных круго́в на моле́ния на́ша призри́/ и проше́ний люде́й Твои́х не презри́, Всепетая.

Конда́к пра́здника, глас 1:

Утро́бу Деви́чу освяти́вый Рождество́м Твои́м/ и ру́це Симео́не благослови́вый,/ я́коже подоба́ше, предвари́в,/ и ны́не спасл еси́ нас, Христе́ Бо́же,/ но умири́ во бране́х жи́тельство/ и укрепи́ лю́ди, и́хже возлюби́л еси́, Еди́не Человеколю́бче.

И́кос:

К Богоро́дице притеце́м, хотя́щий Сы́на Ея ви́дети, к Симео́ну носи́ма,/ Его́же с Небесе́ Безпло́тнии ви́дяще, дивля́хуся, глаго́люще:/ чу́дная зрим ны́не и пресла́вная, непостижи́мая, несказа́нная!/ И́же бо Ада́ма созда́вый но́сится я́ко Младе́нец,/ Невмести́мый вмеща́ется на рука́х ста́рчих,/ И́же в не́дрех неопи́санных Сый Отца́ Своего́/ во́лею опису́ется пло́тию, а не Божество́м,/ Еди́н Человеколю́бец.

Таже седа́лен, глас 8:

Вои́стину близ есть Госпо́дь сокруше́нным се́рдцем,/ вои́стину смире́нный ду́хом Всеблаги́й Твой, о Влады́чице, Сын спаса́ет,/ поне́же Аще и еди́ному Анто́нию уго́днику виде́ние Твое́ яви́ти сподоби,/ но того́ подо́бием и до Днесь раби́ Твои́ упова́ния на Бо́га исполня́ются,/ и утвержде́ние в Правосла́вной ве́ре обрета́ют,/ и о пра́вде ревностию озаря́ются.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас 4. Подо́бен: Удиви́ся Ио́сиф:

На горе́ Сина́йстей дре́вле ви́де Моисе́й за́дняя Бо́жия,/ и то́нкий Боже́ственный глас сподо́бися во мра́це же и ви́хре слы́шати./ Ны́не же Симео́н воплоще́ннаго Бо́га непрело́жне нас ра́ди на ру́ки прия́т/ и ра́достно тща́шеся ити́ от су́щих зде к животу́ ве́чному./ Те́мже вопия́ше:/ ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Песнь 4

Кано́н пра́здника, глас 3.

Ирмо́с: Покры́ла есть Небеса́ доброде́тель Твоя́, Христе́:/ из киво́та бо проше́д святы́ни, Твоея́ нетле́нныя Ма́тере,/ в хра́ме сла́вы Твоея́ яви́лся еси́,/ я́ко Младе́нец руконоси́м,/ и испо́лнишася вся Твоего́ хвале́ния.

Ра́дуяся, Симео́не, неизрече́нных таи́нниче, Богоро́дица вопия́ше,/ о Не́мже от Свята́го дре́вле извести́ся тебе́ Ду́ха,/ младе́нствовавшаго Сло́ва Христа́ на ру́ки приими́, зовы́й Ему́:/ испо́лнишася вся Твоего́ хвале́ния.

На Него́же упова́л еси́, Симео́не, во́зраст де́тищный,/ ра́дуяся, подыми́ Христа́, Изра́иля Боже́ственнаго утеше́ние,/ зако́на Творца́ и Влады́ку, исполня́ющаго зако́на чин, зовы́й Ему́:/ испо́лнишася вся Твоего́ хвале́ния.

Ви́дя Симео́н Сло́во Безнача́льное, с пло́тию, я́ко на престо́ле Херуви́мстем, Де́вою носи́мо,/ вино́внаго е́же бы́ти вся́ческих, я́ко Младе́нцу дивя́ся, вопия́ше Ему́:/ испо́лнишася вся Твоего́ хвале́ния.

Кано́н Богородице, глас 2.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел,/ но Сам, Го́споди, воплоще́н,/ и спасл еси́ всего́ мя челове́ка. Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Людие Бо́жии, ми́лости от Матере Госпо́дней приемлющии,/ ду́ши своя́ похвала́ми Пречи́стей насыща́ют,/ но насытити не могуще, ра́дуйся, Благода́тная, па́ки к Ней взыва́ют/ и, та́ко творя́ще, искуше́ния грехо́вная от себе́ отгоня́ют.

Аще и премно́го укрепи́ся на Христианы диавол,/ овогда у́бо враги́ на ня посылаяй,/ овогда же обы́чаи растле́нный посреде нас разсееваяй,/ но мы на Твое́ заступле́ние, Влады́чице, уповающе,/ сего́ де́рзости противлятися не преста́нем.

Го́ре вам, злочести́вии,/ от почита́ния Матере Божия и от Це́ркве Христо́вой отпадшии ерети́цы,/ себе́ бо самех сия́ ра́дости лиши́ли есте,/ е́же Пречи́стую Богома́терь прославляти/ и тем сердца́ своя́ умиле́нием исполняти./ Покайтеся у́бо и к на́шему ли́ку сопричти́теся.

Оле еретико́в безу́мия,/ от святаго Ева́нгелия научи́тися не хотя́щих,/ ка́ко Христо́с пе́рвое чу́до милосе́рдия Своего́/ предста́тельством Матере Своея яви́,/ верныя же научи́,/ да моле́ния своя́ к Ней несомне́нною ве́рою возно́сят.

Песнь 5

Кано́н пра́здника, глас 3.

Ирмо́с: Я́ко ви́де Иса́ия обра́зно на престо́ле превознесе́на Бо́га,/ от А́нгел сла́вы дориноси́ма,/ о, окая́нный,– вопия́ше,– аз:/ прови́дех бо воплоща́ема Бо́га,/ Све́та Невече́рня и ми́ром влады́чествующая.

Разуме́в Боже́ственный ста́рец проявле́нную дре́вле проро́ку сла́ву,/ рука́ми Сло́во зря Ма́терними держи́мо,/ о, ра́дуйся,– вопия́ше,– Чи́стая!/ я́ко престо́л, бо держи́ши Бо́га,/ Све́та Невече́рняго и ми́ром влады́чествующа.

Покло́нься ста́рец,/ и стопа́м Боже́ственне прикосну́вся неискусобра́чныя и Богома́тере,/ О́гнь,– рече́,– но́сиши, Чи́стая:/ Младе́нца бою́ся объя́ти Бо́га,/ Све́та Невече́рняго и ми́ром влады́чествующа.

Очища́ется Иса́ия, от Серафи́ма угль прие́м,/ ста́рец вопия́ше Богома́тери,/ Ты, я́коже клеща́ми, рука́ми просвеща́еши мя, пода́вши, Его́же но́сиши,/ Све́та Невече́рняго и ми́ром влады́чествующа.

Кано́н Богородице, глас 2.

Ирмо́с: Угль Исайи проявлейся,/ Со́лнце из де́вственный утро́бы возсия во тьме заблуждшим,/ Богоразумия просвеще́ние дару́я.

Да утвержда́ется Правосла́вная ве́ра/ умножением исцеле́ний от Твое́й чудотво́рный ико́ны, о Влады́чице, бываемых,/ да прославля́ется в людех

Твое́ предста́тельство,/ па́че же над страстьми́ побе́дою увенча́й/ на́ша зде возноси́мыя Тебе́ моли́твы.

Аще и не вско́ре услы́шана бу́дет моли́тва ва́ша, братие,/ я́коже Па́вла об отступле́нии сатанина а́нгела моли́вшагося,/ но сию́ долготерпели́вно повторяюще, сице восклица́йте:/ О Влады́чице,/ грешнаго раба́ Твоего́ не возгнушайся,/ но отпущение грехо́в мне у Сы́на Твоего́ испроси́.

Твое́й чудотво́рней ико́не, Пречи́стая, покланяяся,/ и сию́ благогове́йно лобыза́я,/ о свои́х же грехопадениих ужаса́яся, си́це ре́ку:/ Аще подобает мне их ра́ди ско́рби приима́ти,/ негли терпе́ния дар моли́твою́ Твое́ю мне ниспосли́.

На сие́ у́бо, о братие, скорбя́ми испытуются ду́ши на́ша,/ да не горды́не житейстей, ни жестосердию поработи́мся,/ но да смиреномудрию преподобнаго Анто́ния подражающе,/ утеше́ния от Матере Божия,/ я́ко ра́дости всех скорбя́щих да испо́лнимся.

Песнь 6

Кано́н пра́здника, глас 3.

Ирмо́с: Возопи́ к Тебе́, ви́дев ста́рец очи́ма спасе́ние,/ е́же лю́дем прии́де от Бо́га:/ Христе́, Ты Бог мой.

Сио́ну Ты ка́мень возложи́лся еси́,/ непокори́вым претыка́ние и собла́зна ка́мень,/ неруши́мое ве́рных спасе́ние.

Изве́стие нося́ начерта́ние/ И́же пре́жде век Тя израсти́вшаго,/ земны́х за милосе́рдие ны́не не́мощию обложи́ся.

Сы́ну Вы́шняго,/ Сы́ну Де́вы,/ Бо́гу, Отроча́ти бы́вшему,/ покло́ньшася Тебе́ ны́не отпусти́ с ми́ром.

Кано́н Богородице, глас 2.

Ирмо́с: Во глубине́ грехо́вней содержи́мь есмь, Спа́се,/ и в пучи́не житейстей обурева́емы/ но я́коже Ио́ну от зве́ря,/ и ме́не от страсте́й возведи́ и спаси́ мя.

Аз недосто́йный ни благи́м де́лом,/ ни́же терпению навыкох, окая́нный,/ увы́ мне и моли́тва моя́ не исправися по достоя́нию пред Тобо́ю,/ но, Влады́чице,/ Твое́й ми́лости бе́здна мое́ да покрыет неможение/ и благодатнаго покая́ния дар да ниспослет ми.

Языки́ а́нгельскими и челове́ческими Аще бы возмо́г аз глаголати,/ но и тогда́ Твои́х щедро́т мно́жества,/ пра́ведным и гре́шным челове́ком дарованнаго, воспети несть возмо́жно:/ ду́шам бо и телесем здра́вие подаеши, Блага́я,/ и кающияся ми́луеши тепле́.

Го́споди, Го́споди,/ се милосе́рдия Твою́ бе́здну в том познахом,/ я́ко не точию род челове́ческий от кля́твы зако́нный искупи́л еси́,/ но и Предста́тельницу те́плую тому́ дарова́л еси́,/ Твою́ Пречи́стую Ма́терь,/ Ей же Днесь благода́рное прино́сим поклоне́ние.

О́ному поклоне́нию да приобща́тся язы ́цы,/ Твоего́ Сы́на до Днесь не уведевший,/ и́ли от моли́твы, я́же к Тебе́, отпадшии,/ да всем человеком уве́ровавшим Твоя́ ниспосыла́ется благодатная по́мощь.

Конда́к, глас 5:

На неувяда́емом дре́ве уго́днику яви́вшися,/ Твое́ же предста́тельство всем моля́щимся при́сно являющи, Влады́чице,/ и на́шего не отврати смиреннаго моле́ния,/ но прегреше́ний на́ших проще́ния испроси́/ и, ско́рби душ на́ших отъе́мши,/ благода́рственное на́ше приими́ покло́нение,/ да любовию Тя во ве́ки сла́вим, Всепетая.

И́кос:

Я́коже древле виде́нием Пресвятыя Богоро́дицы прият утеше́ние преподо́бный Анто́ний/ и от горькаго изгна́ния па́ки во святу́ю ла́вру свою́ ра́достно всели́ся,/ та́ко и о́браз Влады́чицы, сего́ виде́ния па́мять являяй,/ от татарскаго плене́ния во́лею Ея спасе́н бысть./ Днесь же в вели́ком гра́де Ха́рькове посреде соборныя це́ркве водруже́нный,/ си́лу моли́тв Божия Матере исцеленьми мно́гими свиде́тельствует,/ к Ней же возопии́м:/ О Всеблага́я,/ и́згнанных и скорбя́щих Засту́пнице,/ проше́ния на́ша во благи́х испо́лни,/ да любовию Тя во ве́ки сла́вим, Всепетая.

Песнь 7

Кано́н пра́здника, глас 3.

Ирмо́с: Тебе́ во огни́ ороси́вшаго/ о́троки Богосло́вившия,/и в Де́ву нетле́нну все́льшагося/ Бо́га Сло́ва пои́м,/ благоче́стно пою́ще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Ада́му извести́ти хотя́й иду́, во а́де живу́щу,/ и Е́ве принести́ благове́стие, Симео́н вопия́ше, со проро́ки лику́я:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Ро́да зе́мна избавля́яй Бог да́же до а́да прии́дет,/ пле́нным же пода́ст всем оставле́ние и прозре́ние слепы́м, я́ко и немы́м вопи́ти:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

И Твое́ се́рдце нетле́нная ору́жие про́йдет, Симео́н Богоро́дице провозгласи́,/ на Кресте́ зря́щи Твоего́ Сы́на,/ Ему́же вопие́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Кано́н Богородице, глас 2.

Ирмо́с: Да пресла́вное рождество́ Твое́, Христе́, е́же от Девы/ прообрази́ши яве, неопали́мы в пе́щи о́троки сохрани́л еси́,/ песньми поющия Тебе́:/ отцев Бо́же, благословен еси́.

Се, прии́де, Влады́чице, вре́мя Твоего́ о ве́рных заступле́ния,/ зане́ отвсюду от враго́в благоче́стия тесни́ми быва́ют,/ таже и от де́монских искуше́ний зле обурева́ются,/ уго́дника же Твоего́ Анто́ния кре́пости не иму́ще,/ озаре́ний свы́ше недостойни явля́ются./ И́ми́же у́бо ве́си су́дьбами,/ по́мощь Божию нам испроси́ти потщи́ся.

По́мощи Богоро́дицы Пречи́стыя, о братие, мнози свидетелие зде обрета́ются,/ на́шему же нерадению обличи́телие,/ тем же чудотво́рней ико́не Влады́чицы предстоя́ще,/ к покая́нию те́плому устреми́м душ на́ших ше́ствие.

Огнь Небеснаго све́та объемлет Тя, Богородице,/ в виде́нии Анто́нию Печерскому явльшуюся,/ аз же себе́ огню́ геенскому грехми́ свои́ми предуготовах,/ но в ско́рби души́ моея вопию Ти:/ поми́луй мя, Пречи́стая,/ и покая́нию те́плому научи́ мя, о мне милосердовавши.

Де́лом благи́м ревни́теля покажи́ мя, Пречи́стая,/ гнев на стра́сти греховныя вложи́вши в мою́ ду́шу,/ да тыя возненави́дев, бли́жния же своя́ возлюби́в,/ стезя́м Госпо́дним после́дую неукло́нно.

Святосла́в, Черни́гова князь,/ на ме́сте явле́ния Влады́чицы це́рковь благоле́пную создати потщася/ и ико́ну Пречи́стыя, от преподобнаго Анто́ния устро́енную, тамо постави,/ ей же во град Ха́рьков Днесь пренесенней, предстоя́ще мо́лимся,/ да и нас хра́мы Сы́на Своего́ быти устро́ит.

Песнь 8

Кано́н пра́здника, глас 3.

Ирмо́с: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся,/ Богоче́стия предстоя́ще, ю́ноши,/ пла́менем же неврежде́ни,/ Боже́ственную песнь поя́ху:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Лю́дие Изра́илевы, Твою́ сла́ву Емману́ила зря́ще Отроча́ из Де́вы,/ пред лице́м Боже́ственнаго ковче́га ны́не лику́йте:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Се, Симео́н вопия́ше, пререка́емое зна́мение Сей бу́дет,/ Бог Сый и Отроча́,/ Сему́, ве́рнии, возопии́м:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Кано́н Богородице, глас 2.

Ирмо́с: В купине́ Моисе́ю Де́вы чу́до,/на Сина́йстей то́ре, прообрази́вшаго иногда́,/ по́йте, благослови́те/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Трие отроцы, во огни́ неопальны пребывающе,/ Богоро́дицы прообрази́ша та́инство,/ я́ко Огнь Божества́ во чре́ве поне́сшей,/ ны́не же Сама́ во огни́ на зелене́ющем дре́ве свято́му явльшися,/ в долготерпе́нии того́ и тем нас утвержда́ет.

Оте́чество на́ше, Влады́чице,/ па́че всех стран земли́ чудотво́рными ико́нами Твои́ми просвети́ла еси́,/ я́же, аки зве́зды небесныя, нощь земнаго жития на́шего освеща́ют/ и по пути́ пра́вому ходи́ти нас науча́ют.

Блажени есмы вои́стину Предста́тельницу Тя, Влады́чице, иму́ще,/ но вящшему осужде́нию пови́нни бу́дем,/ Аще, о толи́цем спасе́нии Божием небрегше,/ жития на́шего исправити не потщи́мся.

Онаго нашея о святы́не сей ра́дости вино́вника,/ князя Дании́ла Барятинскаго,/ древлему же Святославу пра́внука,/ и́же ико́ну Влады́чицы от де́да прие́м,/ сию́ пред кончи́ною свое́ю зде хра́му с моли́твою́ вдаде,/ Го́споди, ду́шу упоко́й,/ нам же пребыва́ние святы́ни сия́ сотвори́ на по́льзу.

Ю́ноши в Вавилонстей пе́щи спасый, Го́споди,/ А́нгелом во огнь сошедшим,/ нас моли́твами Ма́тере Твоея от огня́ страсте́й свободи́, пою́щих:/ благословен еси́ в хра́ме сла́вы Твоея, Го́споди.

Песнь 9

Кано́н пра́здника, глас 3.

Ирмо́с: В зако́не се́ни и писа́ний/ о́браз ви́дим, ве́рнии,/ всяк му́жеский пол, ложесна́ разверза́я, свят Бо́гу./ Тем Перворожде́нное Сло́во, Отца́ Безнача́льна/ Сы́на, Первородя́щася Мате́рию неискусому́жно,/ велича́ем.

И́же дре́вним новорожде́нных го́рличищ супру́г дво́ица же бя́ше птенце́в,/ в ни́хже ме́сто Боже́ственный ста́рец и целому́дренная А́нна проро́чица/ от Де́вы рожде́нному и Сы́ну Единоро́дному О́тчу,/ в це́рковь приноси́му, слу́жат, велича́юще.

Возда́л еси́ мне, вопия́ше Симео́н,/ спасе́ния Твоего́, Христе́, ра́дование,/ восприими́ Твоего́ служи́теля, се́нию претружде́ннаго,/ но́выя благода́ти Священнопропове́дника та́йнаго во хвале́нии велича́юща.

Священноле́пно испове́дашеся А́нна, прорица́ющи,/ целому́дренная, и преподо́бная, и ста́рица, Влады́це в це́ркви я́вственно,/ Богоро́дицу же, пропове́дающи всем су́щим, велича́ше.

Кано́н Богородице, глас 2.

Ирмо́с: От земноро́дных кто слы́ша таково́е/и́ли кто ви́де когда́,/ я́ко Де́ва обретеся во чре́ве иму́щая/ и безболе́зненно Младе́нца порождшая;/ таково́е Твое́ чу́до и Тя, Чи́стая Богоро́дице, велича́ем.

Ангели Твоему́, Богоро́дице, заступле́нию о нас ра́дуются,/ беси́ же Твои́ми моли́твами дале́че от нас отгоня́ются,/ аз же еда́ глух се́рдцем пребу́ду, Твое́й покланяяйся святы́не;/ сего́ да не бу́дет,/ но умиле́нием душа́ моя́ да раствори́тся.

Мно́жеству люде́й, се́мо притека́ющему,/ многия дарова́ния от чудотво́рный ико́ны Божия Матере подаю́тся,/ от них же лу́чшее есть, е́же в чу́вство покая́ния себе́ привести́/ и на дея́ния блага́я устремитися./ В сем у́бо по́мощь Твою́ яви́ мне, Пречи́стая.

Искупи́л ны есть Госпо́дь наш, Твой же, Богородице, Сын от вла́сти диавола,/ Твоя́ же моли́тва нападе́ния сего́ врага́ на́шего отго́нит,/ у́бо и ны́не о ду́шах на́ших предста́тельствуй,/ да прибли́жения святы́ни Твоея досто́йны я́вимся.

Никтоже возмо́жет досто́йно Ма́терь Го́спода на́шего прославити,/ но мы слеза́ми те́плыми ску́дость слове́с на́ших воспо́лним,/ красоте́ доброде́телей Влады́чицы нашея дивящеся,/ и та́ко Сию́ досто́йно возвели́чим.

Свети́лен. Подо́бен: Ду́хом во святи́лищи:

Дре́вле Моисе́ю на горе́ Хори́встей,/ по́слежде на Бо́лдинских гора́х Присноде́вы та́инство пра́ведным яви́ся/ и о сем па́мять ико́ною Благода́тной лю́дем дарова́ся,/ Ей же покланя́ющеся, ве́рою чу́до воспева́ем.

Сла́ва, и ны́не, пра́здника.

Ду́хом во святи́лищи предста́в,/ ста́рец на ру́ки восприя́т зако́на Влады́ку, вопия́:/ ны́не соу́з мя плотски́х разреши́, я́коже рекл еси́, с ми́ром:/ ви́дех бо очи́ма открове́ние язы́ков и Изра́илю спасе́ние.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-05-09 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: