Богослужение Царской Православной Церкви
1 НОЯБРЯ: Благовернаго царевича Дими́трия Углечскаго.
Вечером 31 октября
На Го́споди воззва́х:
Сти́х:Изведи́ из темни́цы ду́шу мою́, испове́датися и́мени Твоему́.
Сти́х: Мене́ жду́т пра́ведницы, до́ндеже возда́си мне́.
Сти́х: Из глубины́ воззва́х к Тебе́, Го́споди, Го́споди, услы́ши гла́с мо́й.
Сти́х: Да бу́дут у́ши Твои́ вне́млюще гла́су моле́ния моего́.
Сти́х: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто́ постои́т; я́ко у Тебе́ очище́ние е́сть.
Сти́х: И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя́, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́, упова́ душа́ моя́ на Го́спода.
Сти́х: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния, да упова́ет Изра́иль на Го́спода.
Глас 5. Радуйся, Церковь Божия дивная вправду,/ приемшая сокровище безценное,/ многочуде́сныя мощи благородныя,/ от нихже реки чудес проливаются,/ к нимже прибега́я/ и всяк с верою, не погрешит своего упования,/ но вскоре получит егоже, аще просит,/ к немуже верно вопием:/ достохва́льный великий царевичу Димитрие,/ Христу молися даровати душам нашим мир и велию милость.
Сти́х: Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние, и То́й изба́вит Изра́иля от все́х беззако́ний его́.
Радуйся, Церковь Божия дивная вправду,/ приемшая сокровище безценное,/ многочуде́сныя мощи благородныя,/ от нихже реки чудес проливаются,/ к нимже прибега́я/ и всяк с верою, не погрешит своего упования,/ но вскоре получит егоже, аще просит,/ к немуже верно вопием:/ достохва́льный великий царевичу Димитрие,/ Христу молися даровати душам нашим мир и велию милость.
|
Сти́х: Хвали́те Го́спода вси́ язы́цы, похвали́те Его́ вси́ лю́дие.
Радуйся и веселися великохра́брый победоносче Димитрие,/ Боголюбивая твоя душа/ не прелести тлеющаго мира красоту, ни земнаго царства вожделе́,/ но Единому Богу от младенства душею прилепися/ и, Того взыскуя,/ кровь свою, яко воду, неповинно пролиял еси./ Тем ныне со Ангелы ликовству́еши, Христу молися/ даровати душам нашим мир и велию милость.
Сти́х: Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на на́с, и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во ве́к.
Радуйся, предивный граде присноцвету́щий Москва,/ приобреты́й паки чудотворныя мощи,/ иже внутрь тебе порожде́нии бысть,/ от нихже течет источник исцелений неоскуде́емых,/ имиже изчезает бесо́вское множество,/ и многоле́тнии недузи и страсти исцеляются,/ и прогонимы бывают нечестивых шата́ния/ пособием благовернаго царевича Димитрия,/ тем, благоверный, Христу помолися/ даровати душам нашим мир и велию милость.
Слава, глас 8: Приидите, новопросве́щеннии людие,/ давидски Божественными песньми новаго страстоте́рпца восхвалим,/ той бо от младенства в осмоле́тном возрасте, яко а́гня незлобиво, неправедное приим заколение/ от неправеднаго властолюбца и злаго раба,/ мужеу́мным смыслом и благонадежным упованием непорочну жертву предложи себе Богови,/ и о́наго убо злаго господоубийцу суд Божий постиже́,/ и неправедно его царство разрушися,/ и от злаго преле́стника врага Божия побежден быв./ Мы же, вернии, возопием:/ о страстоте́рпче великий царевичу Димитрие,/ Христу молися стране нашей на враги одоление даровати/ и душа́м нашим спасение и велию милость.
|
И ныне, Богородичен: Царь Небесный за человеколюбие на земли явися,/ и с человеки поживе,/ от Девы бо Чистыя плоть приемый/ и из Нея прошедый с восприятием./ Един есть Сын, сугуб естеством,/ но не Ипостасию./ Темже совершенна Того Бога/ и совершенна Человека воистину проповедающе,/ исповедуем Христа Бога нашего:/ Егоже моли, Мати Безневестная,/ помиловатися душам нашим.
<далее см. основной Чин>
Проки́мен после «Све́те ти́хий»: См. Прокимен дня
<далее см. основной Чин>
Лития глас 8:
Паче плотскаго благоро́дия духовное яко Божие получил еси,/ Христу Богу от младенства душею прилепи́ся,/ всяко наслаждение мирское яко не суще оставль,/ достигл еси на Небесех перворо́дных множество,/ идеже с ними Троице, всех Богу предстоиши, со Ангелы веселя́ся,/ от Негоже нетле́нными венцы венчася яко страстоте́рпец непобедим,/ егоже моли о нас Единаго Человеколюбца.
Якоже Давид похваляя вопиет:/ из уст младенец совершил еси хвалу,/ ты же, благородне Димитрие, сему слов еси исполнитель быв/ своим Боголюбным чистым житием, неповинною кровию./ Тем силою Святаго Духа свершил еси к Богу свое течение/ неповинным своим кровопролитием,/ иже нещадно заклан бысть, яко о́гня незлобив,/ и ныне вопиет кровь твоя к Богу, яко Авеля праведнаго,/ тем Христу молися помиловатися душам нашим.
Ди́вны чудеса Твоя, Господи, ди́вны вправду/ и ни единоже слово довольно к похвалению чудес Твоих,/ яко удивляеши святыя Своя,/ како кости но́ги источают исцеления,/ якоже и сего новоявленнаго чудотворца Дими́трия/ одарил еси цело тело его во гробе лежаще, яко жи́во,/ чудеса творит неисче́тныя всем его чтущим,/ неоскудно многоразличная подает исцеления,/ славу и благодарение возсылающим/ Единому чудодействующему Богу,/ прославляющему святыя Своя.
|
Слава, глас 6: Яко многоценное ми́ро,/ Христу Богу кровь свою принесл еси,/ от Негоже мзду твоего страдания прият венец нетленный,/ действием Святаго Духа чудоде́еши,/ неисчетная чудеса, приходящим с верою к тебе/ и сего ради вопие́м:/ победоносче благоверный царевичу Дими́трие,/ моли непрестанно Христа/ отечество твое во благоде́нствии устроити и врагом одолительно/ и спасти души наша.
И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель мой, Пречистая,/ Христос Господь, из Твоих ложесн прошед,/ в мя оболкийся, первыя клятвы Адама свободи./ Темже Ти, Всечистая,/ яко Божии Матери же и Деве,/ воистинну вопием немолчно:/ радуйся, Ангельски, радуйся, Владычице,/ предстательство и покрове,/ и спасение душ наших.
<далее см. основной Чин>
По полиеле́и седа́лен глас 8:
От младенства душею к Богу прилепися/ и сего ради венцем мучения от Него венчася яко предобр страдалец всече́стен,/ тем с мученическими лики веселяся и Небесныя дары приемлеши,/ имиже подаеши от всяких недуг здравие приходящим к тебе с верою и любовию,/ чтущим святую и многоцелебную память твою.
Слава, и ныне: Яко Деву и Едину в женах Тя без Семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем роди человечестии,/ ибо Огнь Божества вселися в Тя, яко Младенца дои́ши и Зиждителя, и Господа,/ темже Ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти:/ моли Христа Бога согрешений оставление даровати воспевающим достойно славу Твою.
Степенна, 1 антифон, глас 4.
Прокимен: Возвеселится праведник о Господе/ и уповает на Него. Стих: Насаждени в дому Господни/ во дворех Бога нашего процветут.
<далее см. основной Чин>
По 50-м псалме́ стихи́ра глас 8:
Из младенства и́згнан бысть земнаго царства,/ но Небесному Царствию от Бога сподобися,/ и ныне благодатный дар от Подвигоположника Христа совершенно восприи́м,/ неоскудно источаеши всем исцеления,/ и сего ради заклан бысть, яко а́гня,/ не сотворив зла никоегоже, ни супротивися супостату своему,/ но, яко птенец, последуя закланию его,/ и ныне, со Ангелы ликовствуя, Христу, Димитрие, молися,/ яко да милостив будет нам в день Страшнаго Его Пришествия.
<далее см. основной Чин>
Канон святому Димитрию глас 8
Песнь 1
Ирмос: Воду прошед, яко сушу,/ и египетскаго зла избежав,/ израильтя́нин вопияше:/ Изба́вителю и Богу нашему пои́м.
Многомилостивыя Твоея, Христе, помощи прошу,/ страстотерпца Твоего Дими́трия молитвами/ отве́рзи ми устне и просвети разум,/ да воспою светоносную его память че́стно.
Пое́м Христа Бога нашего, просла́вльшаго благороднаго Своего угодника,/ Емуже, Дими́трие, молися/ помиловати нас, рабы твоя.
За́клан бысть в изгна́нии, идеже и венец прият от Бога,/ но паки возвратил еси многоцелебныя ти мощи в природное твое отечество,/ идеже струи́ исцелений неоскудно источаеши нам.
Богородичен: Заступнице христианом, Помощнице скорбящим,/ Богородице Препетая, спаси Тебе почитающих.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят, яко Господь,/ и несть праведен, яко Бог наш,/ егоже поет вся тварь:/ несть праведен, паче Тебе, Господи.
От младых ногтей житие стяжа непорочно, добре преочи́стив свою душу,/ на высоту востече отроческих добро дея́ний,/ тем, благородне, со Христом царствуеши во веки.
От враждебнаго раба и безчеловечнаго пролиял еси кровь свою неповинно, благоверный Димитрие,/ и сего ради вселися в вечная благая,/ яже уготова Бог любящим Его.
Кровь свою, яко алава́стр мира, принесе Тебе угодник Твой Димитрий,/ егоже молитвами, Христе,/ возвыси рог христианский и стране нашей победы на враги даруй.
Богородичен: Тебе вси и́мамы прибежище, стену и помощь христиане,/ и Тебе славим немолчно, Безневестная.
Кондак, глас 8: Возсия днесь благоцвету́щая отрасль благочестиваго ко́рене,/ от благоверных Российския страны доброра́сленный грозд израсте́/ и Христо́ви красен плод прозябе́./ Темже от земли Воззва́вый тя к вечным обителем,/ соблюдает и по убиении твоем невредимо тело твое,/ страдальчески обагрено кровию;/ благородне святе Димитрие,/ соблюдай отечество свое и град твой невредим,/ тому бо еси утверждение.
Седален. глас 8: Вседушно измлада Христа возлюбив, Того премудростию наставляем,/ уступил еси земное царство заклавшему тя неправедно властолюбцу и губителю,/ и сего ради ныне на лоне Авраа́мле почиваеши, со Ангелы веселяся, Дими́трие благородне,/ моли Христа Бога грехом оставление даровати, чтущим любовию святую память твою.
Слава, и ныне: Безневестная Чистая Дево Богородице, Едина верным Предста́тельнице и покрове,/ бед, и скорбей, и лютых обстоя́ний всех нас избави,/ иже на Тя надежду имущих,/ и спаси души наша Божественными Своими молитвами.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи,/ смотре́ния Твоего таинство,/ разумех дела Твоя/ и прославих Твое Божество.
Во цвете ю́ностном, во младенческом незлобии мира красоту́ оставил еси,/ пролия́ кровь свою неповинно,/ и ныне Небесных благ наслаждаешися с первородными множествы, Димитрие.
Всемы́сленно последуя сродником своим,/ Роману и Давиду, самобра́тным по плоти,/ неправедно заклан бысть, якоже и о́на,/ с ними же молися благостроину быти отечеству твоему.
Завистию властолю́бною разжен бысть раб, убийца твой,/ закала́ет тя, яко а́гня незлобиво,/ сам же праведнаго возмездия не убежа́.
Богородичен: Бышшу Тя всех и святейшу Небесных чинов прославляем/ и велегласно вопием:/ о Мати Божия, певцы Своя сохрани и поганых нашествия разру́ши.
Песнь 5
Ирмос: Господи Боже наш, мир даждь нам,/ Господи Боже наш, стяжи́ ны,/ Господи, разве Тебе иного не вемы,/ Имя Твое именуем.