Тезоименитно мирото́чцу, Димитрие, от Бога стяжа́ именова́ние,/ с ним же молися покорити под нозе стране нашей варварская стремления.
Яко крин, мученическою светлостию процвел еси,/ действием Пресвятаго Духа благовонную благодать изцелений источаеши верным/ от цельбоноснаго ти гроба.
Богородичен: Укрепи, Владычице, присносла́вящих Тя, на супротивныя враги,/ яко праведнаго царя Давида на Голиафа,/ да Тебе славяще воспеваем:/ радуйся, покрове и Заступнице Христианом.
Песнь 6
Ирмос: Очисти мя, Спа́се,/ многа бо беззакония моя,/ и из глубины зол возведи, молюся:/ к Тебе бо возопих и услыша мя,/ Боже спасения моего.
Всеоружством духа благодати вооруже́н быв,/ и непобедим заступник отечеству своему показался еси,/ егоже, благоверне, сохраняй от враг ненаветно.
В непорочну жертву принесе́ себе,/ в неправедно вда себе заколе́ние, яко а́гня незлобиво,/ и сего ради со Ангелы ликуеши, Небесных благ наслаждаяся.
Иже светлый твой праздник совершающих, Богомудре,/ моли град твой необорим сохранити,/ и отечеству на враги одоление даровати.
Богородичен: Душевныя ми страсти, Богородице, исцели,/ Иже безстрастия бывши источник и просветивши лики благоверных Рождеством Своим.
Кондак, глас 8: Светило явися пресветлое днесь Божественная память твоя,/ Богодарованная ти чудеса от всяких многоразличных недуг подают исцеления/ с верою призывающим тя,/ созывающи нас к похвалению прославльшаго тя Бога,/ егоже моли, страстотерпче благоверный Димитрие,/ мир мирови даровати/ и от видимых враг люди невредны сохранити, да зовем ти:/ радуйся, ты бо еси утверждение граду нашему.
Икос: Славу земную, яко истле́ющую оставль, нетленную на Небесех наследовал еси,/ чистый бо сосуд Святому Духу от младых ногтей быв,/ и закла́н бысть, яко непорочное а́гня,/ отнюду же Мздовозда́тель Бог, видев кротость твою, незлобие, да́ром чудес обогати тя,/ тем ныне пребываеши со Ангельскими лики и с перворо́дными множествы в неизглаголанней радости, Богомудре Дими́трие страстоте́рпче,/ моли непрестанно без вреда сохранити отечество твое и люди твоя, да зовем ти:/ радуйся, ты бо еси утверждение граду нашему.
|
Песнь 7
Ирмос: Божия снизхождения/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего ради о́троцы в пещи́ ра́дованною ногою,/ яко во цве́тнице, ликующе, поя́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.
Ни земнаго царства благородием, ни материя разлучения яко младенец не внимаше,/ но мужеу́мным смыслом вся сия предал еси в руце Богови,/ сам же на заколе́ние вдаде себе, вопия́ше:/ отец наших Боже, благослове́н еси.
Всенародный глас ти приносим и мольбу, к тебе припа́дающе, благоверный Дими́трие,/ просим мира и грехом оставление поющим:/ отец наших Боже, благослове́н еси.
Лучею крови твоея ту́чу бесо́вскаго озлобле́ния изсушил еси,/ чудоде́йственным дея́нием потопил еси пламень недуг и страсте́й наших, Богоблаженне.
Богородичен: Закона, Дево, пременила еси естество Божественным Своим зачатием,/ паче естества родила еси Бога, вопиющим:/ благослове́н Бог отец наших.
Песнь 8
Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́телъ/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ силою же лу́чшею спасе́ны сия видев,/ Творцу и Изба́вителю вопия́ше:/ отроцы, благословите,/ священницы, воспойте,/ людие, превозносите во вся веки.
|
Волнующеся море заклания твоего Божественным окормлением невредно преплыл еси,/ зависть тлетворнаго змия глубиною кро́ве твоея, Дими́трие, потопил еси,/ тем райская небурная пристанища достигл еси, вопиюще:/ отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.
Не доволен бяше убийца твой о закла́нии твоем,/ но тщашеся от всех утаити злое умышление свое,/ но бысть всем я́ве,/ праведнаго же Суда Божия не може́ избежати.
Псаломския песни, яко венец, в память твою приносим ти, блаженне,/ молим тя подви́гнутися на мольбу́ к общему Владыце всех,/ просити мира мирови, град же и люди твоя избавити от всяких бед и напастей.
Богородичен: Гордыню и шата́ния, Богородице, низложи и советы неправедных разори,/ и зачина́ющих ра́ти погуби, и благове́рных десницу возвыси,/ да Твой, Пресвятая Дево, праздник славим.
Пе́снь Богоро́дицы: Вели́чит душа́ моя́ Го́спода: <см. основной Чин>
Песнь 9
Ирмос: Вои́стинну Богородицу/ Тя исповедуем,/ спасе́ннии Тобою, Дево Чистая,/ с Бесплотными лики Тя велича́юще.
Удо́брен добро́тою страданий твоих,/ победы на главе венец нося, на Небо востече яко преудо́брен победитель,/ тем нас всегда поминай, да тя непрестанно величаем.
Твоя к Богу дерзновения пропове́дают бывающая от гроба чудеса твоя, благоверне,/ тем и нам свыше даждь помощь,/ уставля́юще наша болезни, и поганых шата́ния низложи.
О Троице Пресвятая, благоприятно малое сие песнословие сотвори,/ и шу́яго мя стояния на Суде избави, и плени́цу согрешений моих расто́ргни/ молитвами благовернаго Дими́трия, да Тя непрестанно величаем.
|
Богородичен: Бога рождшая, Дево,/ уязвленную грехми душу мою/ и вечнаго мя пламени избави молитвами Своими.
<далее см. основной Чин>
Свети́лен:
Яко цвет краснейший, от благовернаго прозябл еси корене, благочестне Дими́трие,/ обагрением страдания твоего, яко царскою порфирою, обагрился еси кровию,/ тем Божественную ти память любовию творящих от бед спасай.
Слава, и ныне: Стоящи окрест Тебе, девы Богомудрыя, Богороди́тельнице Мари́е,/ якоже царевы дщери, Сыну Твоему приведо́шася, Невесто Лепопречи́стая, яко Царю всяческих, егоже, Мати Дево Отрокови́це, о нас моли.
<далее см. основной Чин>
На стихо́вне стихи́ры глас 8:
Что тя наречем, Димитрие благородне,/ вышних желая до́льняя презрел еси,/ и конец жития осмоле́тным возрастом мученически совершив,/ венцем царским от Бога венчался еси/ яко сын царе́в и мученик непобедим,/ и вместо земных и тленных на Небеси нетленная восприял еси,/ моли спастися душам нашим.
Стих: Праведник, яко финикс, процветет,/ и яко кедр, иже в Лива́не, умножится.
Что тя наречем, прехва́льне,/ звезду, сияеши бо чудесы́,/ реку ли источа́еши бо недугом исцеления,/ всем человеком даруеши здравие и чудес дарование,/ и к Богу о всех ходатай,/ моли спастися душам нашим.
Стих: Насаждени в дому Господни/ во дворех Бога нашего процветут.
Что тя именуем, страстотерпче,/ родителя земнаго оставил еси,/ и Небеснаго Бога Отца получил еси,/ Вышний Иерусалим, матерь всех, возлюбил еси,/ идеже со Христом ныне царствуеши,/ великое твое страдание, а бо́льшая дарова́ния,/ моли спастися душам нашим.
Слава, глас 6: Радуйся и веселися, преименитый граде присноцветущий Москва,/ израстивый таковаго благороднаго страстотерпца,/ произшедшаго из царских чресл,/ от сосцу матере младенческим незлобием/ и мужеумным смышлением от Бога,/ от души возлюбившаго Божественныя пении,/ и к Церкви Божии тщанием Боголюбивую душу свою просветив,/ милостынями и нищелюбием светло украшен,/ егоже Богоугодному житию позавидев диавол,/ воздвиже на него уготованнаго себе сосуда,/ злаго властолюбца и губителя Бориса,/ он же научением диаволим/ закла тебе благороднаго, яко агня незлобиво./ Но сий убо, неповинно закланным, на Небесех царствует,/ а заклавый его во веки мучится в геенне огненней,/ но убо, Боголюбивый победоносче,/ Христу молися помиловати люди/ и спасти души наша.
И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель мой, Пречистая,/ Христос Господь, из Твоих ложесн прошед,/ в мя оболкийся, первыя клятвы Адама свободи./ Темже Ти, Всечистая,/ яко Божии Матери же и Деве,/ воистинну вопием немолчно:/ радуйся, Ангельски, радуйся, Владычице,/ предстательство и покрове,/ и спасение душ наших.
<далее см. основной Чин>
Утром 1 ноября
По 1-м стихосло́вии седа́льны глас 1:
От чресл царских произшед, цвет чистоты произникнут,/ плод благоверия возрасте́ осмоле́тным возрастом/ жилище бысть Пресвятому Духу,/ Божественными чудесы сияя, благородне Димитрие,/ мир мирови испроси и душам нашим велию милость.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: <далее см. основной Чин>
По 2-м стихосло́вии седа́льны глас 4:
Кровь свою, якоже алава́стр мира, Христу принесл еси,/ благоверный царевичу Димитрие,/ тем и Великий Преблагий Дародатель прослави тя и возвыси чудесы Своими благодатными,/ и сего ради память твою радостно почитаем, досточудне.
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен: <далее см. основной Чин>
Тропа́рь глас 2:
Велика обрете тебе целебника в последнем роде,/ люди твои, рустии народи,/ новый страстотерпче Христов, благоверный царевичу княже Дими́трие,/ возсия бо на земли чудесы своими, яко звезда небосветлая,/ но, созрелый убо клас Христу, испив чашу,/ яко а́гнец непорочен, заклан бысть в жертву чисту,/ принесе себе Владыце всех,/ от Негоже победным венцем увязе́ся,/ просия мирови, яко солнце,/ прелести вся угасил еси/ и Соборную обогащаеши Церковь чудотворении,/ стране нашей на враги поборник,/ одержимым же различными недуги врач,/ всех нас освящаеши богатными даровании, всехвальне,/ и молитвами, святе, твоими всем даеши Божественное исцеление.
Ин тропарь, глас 4:
Царскою диаде́мою одеян, Богомудре мучениче,/ за скипетр Крест в руку приим,/ явися яко победоносец/ и всесожжения жертву священну себе принесл еси, Димитрие,/ показася изряден врач русской стране,/ образ в себе чудотворения нося,/ яко агнец непорочен, от раба заколение прият,/ убивающаго тело, души же коснутися не могуща./ Да плачется убо злый властолюбец,/ ты же, радуяся, предстоиши Святей Троице,/ молися стране нашей Богоугодне быти/ и сыновом русским спастися.
<далее см. основной Чин>
На хвали́тех стихи́ры:
Сти́х:Сотвори́ти в них суд напи́сан./ Сла́ва сия́ бу́дет всем преподо́бным Его́.
Сти́х: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́,/ хвали́те Его́ во утверже́нии си́лы Его́.
Сти́х: Хвали́те Его́ на си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.
Глас 2 Киими духовными похвалами восхва́лим благовернаго царевича Димитрия,/ законнаго наследника и священнаго собора сына свету и дни,/ Ангелом собеседника, первому́чеником удобре́ние,/ страстотерпцем похвалу святоле́пную,/ иже от благаго корене святое порождение благоче́стием сияющаго,/ мучеником добро́ту необоримую,/ сосуда Богоизбраннаго Святому Духу,/ Ему же молися спасти души наша.
Сти́х: Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.
Киими духовными похвалами восхва́лим благовернаго царевича Димитрия,/ законнаго наследника и священнаго собора сына свету и дни,/ Ангелом собеседника, первому́чеником удобре́ние,/ страстотерпцем похвалу святоле́пную,/ иже от благаго корене святое порождение благоче́стием сияющаго,/ мучеником добро́ту необоримую,/ сосуда Богоизбраннаго Святому Духу,/ Ему же молися спасти души наша.
Сти́х: Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це,/ хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.
Киими смире́нными пе́нии воспои́м страстотерпца, незлобиваго птенца́,/ неповинным заколением непорочну жертву принесшаго себе Бо́гови,/ звезду пресветлую, благоверным похвалу благочестивую,/ Церквам единомышление и благостоя́ние,/ святителем украшение святолепное,/ христианом славу велехвальную,/ Христу молитвенника о душа́х наших.
Сти́х: Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния./ Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
Киими недостойными устна́ми возвеличим благовернаго царевича Дими́трия,/ егоже Христос прослави чудесными дарова́нии/ и от различных недуг показа того цели́теля,/ реку чудес неисчерпаемых Христо́вым пособием и мужеу́мным смышлением,/ крепкаго во бранех помощника,/ врагом победителя, бесо́м прогонителя/ и молитвенника о душах наших.
Слава, глас 8: Приидите днесь, рустии собори,/ и видите незлобиваго а́гнца,/ закла́ннаго неповинно, победоносца Дими́трия,/ телом убо во гробе положен бысть яко мертв,/ душею же на Небесех со Ангелы и мученики ликовствует,/ нетленно обретеся святое тело его и Богодарова́нная его чудеса,/ емуже поюще возопие́м:/ страстоносче Христов Дими́трие,/ смолебники прием Ангельския лики и мученики,/ молися Пресвятей Троице верно чтущим тя мир и здравие даровати,/ на враги одоление и спасти души наша.
И ны́не, Богоро́дичен: <см. основной Чин>
Конда́к глас 8:
Светило явися пресветлое днесь Божественная память твоя,/ Богодарованная ти чудеса от всяких многоразличных недуг подают исцеления/ с верою призывающим тя,/ созывающи нас к похвалению прославльшаго тя Бога,/ егоже моли, страстотерпче благоверный Димитрие,/ мир мирови даровати/ и от видимых враг люди невредны сохранити, да зовем ти:/ радуйся, ты бо еси утверждение граду нашему.
<далее см. основной Чин>