Яко зве́зды солнцу световидны, Тере́нтию,/ дети священныя я́ве совозсиява́ют и тварь просвещают,/ мужескими по́двиги доблественно сия́юще, многобожия нощь разоряют;/ ихже с веселием ублажаем верою, яко сущия угодники Божия, и возопиим:/ страстотерпцы всехвальнии, моли́те Христа Бога грехо́в оставле́ние пода́ти/ чту́щим любовию святую память вашу.
Слава, преподобнаго, глас 5. Подобен: Собезначальное Слово
Воздержанием житие́ украси́в и страсти умертви́в,/ попрал еси вражия прило́ги́, отче Стефа́не,/ и, преложи́вся к Богу, чудотворец показался еси,/ в вечней славе со Ангелы ликуя./ С нимиже моли непрестанно поми́ловатися нам.
И ныне, Богородичен:
Теплая Предста́тельнице и непобедимая,/ упование изве́стное и непостыдное,/ стене́, и покро́ве, и приста́нище прибегающим к Тебе,/ Приснодево Чистая,/ Сына Твоего и Бога моли́ со Ангелы/ мир да́ти миру, и спасение,/ и ве́лию милость.
Крестобогородичен:
На Кресте зря́щи Тя, Христе, Мати Твоя,/ волею посреде́ разбойников ви́сяща,/ растерза́ющися утробою ма́терски, глаголаше:/ Безгрешный Сыне,/ како неправедно на Кресте, якоже злодей, пригвожден еси,/ человеческий род хотя́ оживи́ти,/ яко Благоутробен.
Песнь 4
Ирмос. Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте,/ Солнце праведное,/ ста́ в ви́не своем,/ достойно взывающи:/ слава силе Твоей, Господи.
Окормля́еми дла́нию всесильною,/ мук пучи́ну немо́кренно преидоша,/ до́ндеже достиго́ша в приста́нище тихое Вышняго Царствия, мученицы.
Возвышаемаго державою нече́стия гордаго мучителя,/ веры оружии, мученицы всехвальнии, низложи́сте, пою́ще:/ слава силе Твоей, Господи.
|
Седмобра́тный лик страстотерпцев с двои́ми родители,/ непорочная жертва Тебе, тех ради чудно поже́ршемуся,/ яко овча, Владыко Христе, приведо́шася.
Богородичен
Иже волею всяческая создавый,/ зи́ждется хотя́ из Тебе паче сло́ва,/ спасая, Неискусобра́чная, верою зову́щия:/ слава силе Твоей, Господи.
Ин
Ирмос: Услышах, Господи,/ смотре́ния Твоего та́инство,/ разуме́х дела Твоя/ и прославих Твое Божество́.
Законом Божественным Духа все покорил еси плотско́е мудрование/ и словом безсловесная стремле́ния страсте́й отгна́л еси, мудре Стефа́не.
Ты ярости во́лны на врага вооружил еси, Стефане,/ к Единому же Рачителю желание, Богу, простерл еси.
Светлый свет узре́л еси ты безстрастия, преподобне Стефане,/ совле́кся мглы темныя страсте́й, благодатию наставляемь.
Во уме ты будущая помышляя,/ возгнушался еси мимотекущих безслове́сия./ Темже вся наследовал еси болезньми присносу́щая.
Богородичен:
Бога, егоже родила́ еси, Чистая Дево,/ Сего умоли́, рабо́м Твоим дарова́ти согрешений проще́ние/ и противных избавле́ние.
Песнь 5
Ирмо́с: Ты, Господи, мой свет/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращали из мрачна неве́дения/ верою воспева́ющия Тя.
Тя, Господи, крепость стяжа́вше мученицы,/ терза́ния, и раны, и огнь, и смерть му́жески преоби́деша.
О дети священныя!/ О Богоприятная заколе́ния!/ О совокупле́ние, разорившее ко́зни многоплете́нныя врага борющаго!
Побе́дами главу́ безсмертными венча́ла еси,/ победи́вшая зми́я, Еву победи́вшаго, Евники́е добродево.
|
Богородичен
Свет безлетный нам, Отчее Сияние родила́ еси,/ под летом благости богатством бы́вша, Всенепорочная.
Ин
Ирмо́с: Просвети нас повелении Твоими, Господи,/ и мышцею Твоею высокою/ Твой мир подаждь нам,/ Человеколюбче.
Являешися, яко светильник, с Небес поющим тя,/ отгони́ дел омраче́ние/ и Божественнаго вообража́я дея́ния осия́ние.
Бо́дренну молитву и стояние всено́щное,/ рук приле́жное воздеяние стяжа́л еси, отче,/ и источники слез, Стефа́не.
Нов истинно пусты́ни явился еси/ све́тел светильник, о Стефане,/ просвеща́я во тьме держи́мыя злых.
Богородичен:
Моли присно Сына Твоего и Бога нашего,/ Неискусобра́чная Марие Чистая,/ низпосла́ти нам верным милость.
Песнь 6
Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хваления, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския кро́ве очищшися,/ ради милости от ребр Твоих/ исте́кшею Кровию.
Простре́ти немилостивно повелев мучитель/ и к колесе́м привяза́ти многообра́зными ви́ды му́ченики,/ но посрами́ся,/ непобеди́мы ты́я видев.
Звере́м в снедь пре́дани бывше,/ показа́сте я кротчайшия овец непрестанными ва́шими молитвами/ и вре́да от тех никакоже прии́сте, святи́и.
Сарви́л, Неони́ла, Фот и Феоду́л,/ Вил, Иера́кс, Евни́кия же и Нитта́ Божественный с Тере́нтием,/ яко до́блии, благоче́стно да восхва́лятся, мученицы.
Богородичен:
Купина преобразоваше великое та́инство,/ еже паче ума, Твоего Рождества,/ огне́м всюду окружа́ема и никакоже опаля́ема, Дево Всепетая.
|
Ин
Ирмо́с: Ио́ну в ки́те, Господи,/ единаго всели́л еси,/ мене же, связаннаго мре́жами вра́жиими,/ яко от тли онаго, спаси.
Ты рука́ми, ви́ден был еси, Стефа́не, се́рне подавая пищу,/ душевныя бо стра́сти отря́с,/ над ди́виими животными, якоже пе́рвее во Еде́ме Адам, царствовал еси.
Путетворя́ Христу селение твоея́ в клети́ души,/ чре́во твое, Стефане, и язык удержа́в,/ и плотски́я сла́сти до конца умертви́л еси.
Победительными венча́лся еси венцы́, Стефане, по́стничества,/ де́монов бо полки́ победил еси/ и помышлений и страсте́й прило́ги низложил еси, блаженне.
Богородичен
Паче ума воплоще́ннаго Господа во чреве Твоем/ сотвори Твоим рабо́м милостива быти/ Твоими молитвами, Чистая,/ яко да страшнаго избавимся муче́ния.
Кондак, мучеников, глас 4. Подобен: Вознесы́йся
Му́ченическая честна́я память прии́де днесь, веселящи всяческая,/ Тере́нтия премудраго и подру́жии его./ Те́пле убо стеце́мея, да прии́мем исцеление,/ си́и бо благодать прие́мше от Духа Святаго/ исцеля́ти недуги и болезни душ наших.
Песнь 7
Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любовию благочестия паче,/ не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси в храме славы Твоея,/ Господи.
В пещь муче́ний вве́ржени бывше, мученицы,/ ро́су с Небесе́ обрето́сте терпе́нием, благодарно взыва́юще:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Вкорене́но душевное иму́щи мудрова́ние на ка́мени непреложныя веры Христовы,/ безбо́жных свере́пства трус,/ мученицы молитвою творя́ще, низложи́ша.
Пове́шени бывше и по ре́бром крепко стру́жеми,/ о́цтом люте́йшим же и огне́м сожигаеми, блаженнии,/ всю попали́сте вещь ле́стную, славнии.
Богородичен:
Одева́яй небо о́блаки, Пречистая, Тя небо показа́ на земли,/ из Тебе облече́ся во всего человека/ и обожа́ет мя за милосердие безчи́сленное.
Ин
Ирмо́с: О́троки оросивый в пещи́/ и Деву сохрани́вый Рождшую Тя по рождестве,/ благослове́н еси, Боже отец наших.
Воистинну Нетле́нныя тя Троицы благодать обре́тши, сосуд, Стефа́не, избра́н,/ якоже жела́ше, в тебе упоко́йся,/ и дарова́нии обогати́, и врача́ душевных страсте́й показа.
Таи́нниче пресветлаго Богоначалия, зрителю славы неизреченныя Божия причаща́яйся,/ подаждь нам просвеще́ние, творящим верою память твою,/ угодниче Христов, преблаженне Стефа́не.
Воду Моисе́йски в земли невла́жней, жа́ждущу твоему ученику, Стефа́не,/ твоим жезло́м начерта́в, источи́л еси, преподобне,/ песнопоя́ Христу Вседержителю:/ благослове́н еси, Боже отец наших.
Богородичен:
Подоба́ше безсе́менно Воплоще́нному из Тебе проити́, Марие Чистая,/ паче солнца я́вльшися Чистая и Нескверная,/ на объя́тиих бо носи́ла еси, Благословенная, Бога Вседержителя.
Песнь 8
Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л,/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ огненную же силу угаси́ша, добродетелию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели,/ о́троцы, взыва́юще:/ благословите вся дела Госпо́дня Господа.
На огнь дерзну́ша, светом Божественнаго Духа просвещаеми,/ коно́бов вре́ния32 показаша неде́йственна,/ Божественный хлад с Небесе́ Божественный мученицы прие́мше,/ ихже по достоянию, вернии, восхва́лим.
Ангелов явися множество, на три́знищи ясно укрепля́юще вас, всехвальнии мученицы,/ и болезни отъе́млюще;/ с нимиже отроко́в песнь взыва́ете:/ благословите вся дела Госпо́дня Го́спода.
Бо́дро име́я к Богу о́ко, Сарви́ле, се́рдца твоего,/ оче́с терпе́л еси избоде́ние,/ облича́я мучителя, безбожия мглою одержи́маго./ Тем вси тя, яко дне сына, ублажа́ем.
Богородичен:
Отчим благоволением Сына во утробе прия́ла еси,/ осенйвшу Божественному Духу, Пречистая,/ и рождши яко пе́рвее Пречиста пребыла́ еси;/ к Немуже непрестанно молися избавитися всем, Дево, тли и озлобле́ния.
Ин
Ирмос: Мусики́йским орга́ном согласу́ющим/ и людем безчисленныя покланяющимся образу в Деи́ре,/ три о́троцы не повину́вшеся,/ Господа воспеваху/ и славосло́вляху во вся веки.
Повину́лся еси, блаженне, Господу, пребыва́нием жития́ непорочнаго,/ и, отту́ду укрепи́вся,/ враги́ покоря́еши под но́зе твои и сокрушаеши,/ на ты́я болезньми, яко оружии, до́блествовав.
Единообра́зно житие имея, Истины слово показа/ и обы́чай прост и прав, нелука́в нрав, Боголюби́в разум./ Темже тя пою́ще, Христа превозно́сим во веки.
Вседушно, отче, возлюби́л еси Бога, пли́щей33 отврати́лся еси,/ непрохо́дныя же обходя́ пусты́ни,/ наслажда́лся еси Единаго Рачи́теля твоего,/ егоже ради уме́ты вменя́л еси вся.
Богородичен:
Известно ве́дящии Тя, Деву и Божию Матерь, па́че слова,/ пое́м Тя всеблагоче́стно, верою песнопою́ще:/ Господа пойте и превозноси́те Его во веки.
Песнь 9
Ирмо́с: Камень нерукосе́чный/ от несекомыя горы́, Тебе, Дево,/ краеуго́льный отсечеся,/ Христос, совокупивый разстоящаяся естества./ Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.
Рай яве́стеся, среде́ жизни древо имущ,/ источник же, пролива́ющ капли исцелений/ и река, истинно испо́лнена, святии, Боже́ственных вод Духа.
Столпи́ Христовы Це́ркве/ и тиша́йшая пристанища су́щих в пучи́не лю́тых обурева́емых, мученицы яви́стеся,/ и мира пита́телие, и Ангелов сожи́тельницы.
В Небесных се́лех с радостию живете́,/ добро́ты недомысленныя вкупе сматря́юще и наслажда́ющеся истиннаго обожения,/ венцено́сцы великоимени́тии.
Богородичен:
Яже Небес ши́рши и Херувимов святейши, всея же твари вку́пе честне́йши,/ Бога, егоже родила́ еси,/ о нас моли, Богороди́тельнице, чту́щих Тя.
Ин
Ирмо́с: Чистую славно почти́м,/ людие, Богородицу,/ Огнь Божества прии́мшую во чреве неопально,/ пе́сньми величаем.
Те́сный путь шествовал еси,/ егоже ничтоже в мире истинно ну́жднейше,/ сего ради во Еде́м вшел еси, пространное поко́ище.
Ти́х явился еси, о Стефа́не,/ на Небесех бо венце́м славы венча́лся еси, блаженне, достойно,/ поя́ Венча́вшаго тя.
Чудно житие твое проси́я, благовонно,/ яко шипо́к в ве́рте, и яко све́щник на возду́се,/ светови́дно озаря́я, всеблаженне, честву́ющия тя.
Богородичен
Деву вси и Пречистую, вернии, Богородицу,/ неизреченно носи́вшую во утро́бе Бога и Спаса,/ в песнех величаем.