Перенесение святых мощей благоверного царевича Димитрия




В 3-й день

Пренесе́ние из У́глеча в Москву́ честны́х моще́й свята́го благове́рнаго царе́вича Дими́трия

НА ВЕЛИ́ЦЕЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 5. Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, ца́рская о́трасле,/ благове́рный царе́виче Дими́трие,/ я́ко ве́лию благода́ть от Бо́га прия́л еси́:/ обрето́ша бо ся мо́щи твоя́це́лы и нетле́нны,/ я́ко сокро́вище неги́блемо,/ и ны́не суть во святе́м хра́ме,/ я́ко дар освяще́н./ К ни́мже притекающе,/ освяще́ние и просвеще́ние прие́млем,/ душа́м и те́лом на́шим,/ и благода́рственно Христа́ воспева́ем,/ Его́же моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, до́брый вене́чниче,/ благове́рный царе́виче Дими́трие,/ я́ко сугу́бством да́ра почте́н еси́ от Бо́га,/ духо́вным бо вку́пе и теле́сным сия́еши де́йством,/ и у́бо на Небесе́х чи́стая душа́ твоя́, я́ко со́лнце, сия́ет,/ зде же мо́щи твоя́ таковы́ми виде́нии пребыва́ют,/ просвеще́ние подаю́ще всем, приходя́щим к ним с ве́рою,/ и Христа́ воспева́ющим усе́рдно,/ и прося́щим от Него́ вели́кия ми́лости./ Тем моли́ Его́/ да́ти нам ми́лость в День Су́дный.

Ра́дуйся, но́вый предста́телю к Бо́гу,/ благоро́дне царе́виче Дими́трие,/ я́ко предстои́ши Тому́, Безсме́ртному Царю́ и Влады́це,/ наслажда́яся от Него́ Боже́ственнаго светосия́ния,/ и мо́лишися о держа́ве сро́дник твои́х,/ о е́же бы ей ненаве́тне бы́ти/ от вся́каго зла́го нахожде́ния/ и всем, и́же честны́я твоя́ мо́щи ве́рою почита́ющим/ и пра́зднующим день честна́го их пренесе́ния./ Тем мо́лим тя, страда́льче,/ не престая́ моли́ о душа́х на́ших.

И́ны стихи́ры, глас 1. Подо́бен: Прехва́льни му́ченицы:

Весели́ся ны́не, гра́де Москва́,/ иму́щи в себе́ мо́щи но́ваго сего́ на́шего предста́теля и моле́бника к Бо́гу/ благове́рнаго царе́вича Дими́трия,/ и́же вы́ну предстои́т Ему,/ и зрит неизрече́нную Его́ сла́ву,/ и мо́лит И при́сно дарова́ти душа́м на́шим/ мир и ве́лию ми́лость.

Красу́йся ты, Це́рковь Бо́жия,/ ликовству́йте, вси моско́встии наро́ди,/ зря́ще вещь ди́вну и пресла́вну,/ лежи́му во святе́м хра́ме,/ мо́щи благоро́днаго сего́ царе́вича Дими́трия,/ исцеле́ния подава́юща всем, приходя́щим к ним с ве́рою,/ и любо́вию почита́ющим я,/ и Христа́ усе́рдно воспева́ющим.

Возра́довашася чи́ни а́нгельстии,/ возвесели́шася пра́ведных ли́цы,/ зря́ще сию́ пра́ведную ду́шу, возноси́му на Не́бо,/ и поклоня́емую Боже́ственному Престо́лу,/ и причте́ну с му́ченическими ли́ки,/ с ни́ми же ны́не славосло́вит и мо́лит Бо́га/ дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

 

 

Сла́ва, глас 6:

Прииди́те, вси благоче́стия рачи́телие,/ во святу́ю и вели́кую Це́рковь Небе́сных сил воево́ды,/ Архистрати́га Михаи́ла,/ иде́же лежа́т мо́щи/ пра́веднаго сего́, благове́рнаго царе́вича Дими́трия./ И припаде́м к ра́це моще́й его́,/ и возопии́м к нему́, си́це глаго́люще:/ ра́дуйся, благочести́вая ца́рская о́трасле,/ благове́рне царе́виче Дими́трие,/ я́ко вели́ку да́ру от Бо́га сподо́бися зде и во о́ном ве́це,/ и у́бо в Го́рних, я́ко со́лнце, сия́еши/ благоро́дною свое́ю душе́ю,/ зде же, в до́льних, пра́ведныя тво́я мо́щи/ це́лы и невреди́мы пребыва́ют,/ я́ко арома́ты благово́нны,/ лежа́ще во святе́м хра́ме,/ благода́ть подаю́ща всем, приходя́щим к ним с ве́рою/ и Христа́ усе́рдно воспева́ющим,/ Его́же моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? / Кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́? / Безле́тно бо от Отца́ Возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди, / не во двою́ лицу́ Разделя́емый, / но во Двою́ Естеству́ несли́тно Познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим

Вход. Проки́мен дне и чте́ния 3 му́ченическая.

На лити́и стихи́ры хвали́тны.

На стихо́вне стихи́ры, глас 1. Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Све́тлое украше́ние це́ркви,/ пра́ведныя твоя́ мо́щи,/ благоро́дне царе́виче Дими́трие,/ сия́ют бо па́че зла́та и сапфи́ра,/ созыва́юще нас на духо́вное торжество́/ и просвеща́юще всех, приходя́щих к ним с ве́рою.

Стих: Пра́ведник, я́ко фи́нике, процвете́т,/ я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится.

Похвала́ еси́ земли́ Ру́сстей/ и ца́рствующему гра́ду Москве́ кре́пкое основа́ние,/ стране́ на́шей щит и побе́да на сопроти́вныя,/ и всем нам побо́рник и засту́пник,/ и моли́твенник о душа́х на́ших.

Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни/ во дво́рех Бо́га на́шего процвету́т.

Прииди́те па́ки, вси моско́встии наро́ди,/ возра́дуемся и возвесели́мся днесь,/ в честны́й сей день, в пренесе́ние моще́й/ благове́рнаго царе́вича Дими́трия,/ сла́ву и хвалу́ Бо́гу воздади́м,/ да́вшему нам такова́го к Нему́ предста́теля и моле́бника.

Сла́ва, глас 6:

Днесь вои́стинну подоба́ет соверша́тися духо́вному торжеству́/ и сла́ве и хвале́ к Бо́гу приноси́тися во святе́м хра́ме сем,/ моско́вскому же наро́ду ра́доватися духо́вне и весели́тися,/ зря сего́ своего́ сро́дника,/ в толи́цей сла́ве у Бо́га пребыва́юща/ и мощми́ свои́ми ве́рныя лю́ди просвеща́юща./ Того́ ра́ди лику́й, и все правосла́вное мно́жество,/ я́ко дарова́ нам Госпо́дь/ такова́го к Нему́ предста́теля и моле́бника.

И ныне, Богоро́дичен:

Богоро́дице, Ты еси́ лоза и́стинная,/ возрасти́вшая нам Плод живота́/ Тебе́ моли́мся, моли́ся, Влады́чице,/ со святы́ми апо́столы/ поми́ловатися душа́м на́шим.

Тропа́рь, глас 3:

Днесь вельми́ хва́лится ца́рствующий град Москва́,/ име́я в себе́ пра́ведныя твоя́ мо́щи,/ благове́рне царе́виче Дими́трие,/ я́ко цве́ти благоуха́ннии,/ пребыва́еми во святе́м хра́ме,/ просвеще́ние подаю́т душа́м и те́лом на́шим./ Тем ра́достно тя восхваля́ем,/ и честно́е пренесе́ние моще́й твои́х ве́рно почита́ем, и мо́лим тя:/ моли́ Христа́ Бо́га/ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Ин тропа́рь, глас 2:

Я́ко благочести́ваго ца́рскаго ко́рене/ Боголюби́вый произы́де плод,/ я́ко а́гня незло́биво,/ непови́нно во младе́нчестве закла́н бысть от властолю́бца,/ вку́пе и от зла́го раба́,/ тем, я́ко златы́ми кри́лы душе́вною чистото́ю/ и младе́нческим незло́бием к Небе́сней высоте́ возлете́л еси́, Дими́трие,/ и ны́не кровь твоя́ от земли́ та́йно вопие́т к Бо́гу,/ я́ко А́веля пра́веднаго,/ и сего́ ра́ди покланя́емся ве́рою твои́х моще́й ра́це,/ из нея́же ре́ки чуде́с излива́еши/ приходя́щим ти с ве́рою/ и любе́зно целу́ющим многоцеле́бныя твоя́ мо́щи,/ сла́вящим просла́вльшаго тя Бога./ Его́же моли́, держа́вный страстоте́рпче Дими́трие,/ правосла́вным сыново́м ру́сским спасти́ся.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь свята́го, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 1. Подо́бен: Гроб Твой, Спа́се:

Све́тлый и всепра́зднственный сей день/ пренесе́ния честны́х моще́й твои́х, благоро́дне Дими́трие,/ созыва́ет нас духо́вне пра́здновати,/ и честны́я твоя́ мо́щи ве́рно почита́ти,/ и сла́вити Еди́наго Бо́га в Тро́ице./ Мы же, соше́дшеся днесь, псало́мски вопие́м ти:/ возвесели́тся пра́ведник о Го́споде и упова́ет Нань.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Свет от Све́та произы́де,/ и в Твою́ деви́чу утро́бу неизрече́нно вни́де,/ и пло́тию обложи́ся,/ и недомы́слено и несказа́нно из Тебе́ Сын Твой, Христо́с Бог наш, роди́ся,/ Его́же у́бо рождество́м вся земля́ освяти́ся/ и пре́лесть и́дольская разори́ся.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 4. Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Прему́дрый Бог прему́дростию Свое́ю все содева́ет/ и, я́коже весть, святы́я Своя́ прославля́ет./ Та́ко и на тебе́, страда́льче Дими́трие, сотвори́,/ просла́ви тя на Небеси́ и на земли́./ Те́мже, иму́ще к Нему́ дерзнове́ние, моли́ за вся лю́ди хриетоимени́тыя,/ я́ко да пода́ст нам ми́лость в День Су́дный.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

И от всех родо́в произбра́нная,/ и от всех проро́к пронарече́нная,/ и от всех челове́к препрославля́емая,/ и от А́нгел удивля́емая, Ма́ти Бо́га Вы́шняго,/ удиви́ на мне, недосто́йнем ра́бе Свое́м, ми́лость Свою́/ и моли́ за мя Сы́на Своего́ и Бо́га моего́,/ я́ко да пода́ст ми ми́лость в День Су́дный.

По полиеле́и седа́лен, глас 8. Подо́бен: Прему́дрости:

От млады́х ногте́й произбра́ тя Госпо́дь в Небе́сное селе́ние, благоро́дне Дими́трие,/ и от вседержи́тельныя Его́ десни́цы нетле́нный вене́ц на версе́ твое́м положи́ся,/ и осия́н еси́ от него́ Боже́ственным светозаре́нием,/ и вы́ну насыща́ешися ра́дости и весе́лия/ и мо́лишися за свое́ оте́чество и за вся, и́же в Правосла́вии живу́щия,/ и честны́я твоя́ мо́щи с ве́рою почита́ющия, и вопию́щия:/ сла́ва Бо́гу, сотворя́ющему ди́вная Своя́ чудеса́.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Со́лнца разу́мнаго родила́ еси́, Пречи́стая,/ от Него́же вся ви́димая и неви́димая просвеща́ются и те́рние грехо́вное искоренева́ется./ Тем и аз, убо́гий и недосто́йный раб Твой, молю Ти ся:/ да просвети́т мрак души́ моея́,/ да изсуши́т ти́ну грехо́в мои́х,/ да получу́ ми́лость в день стра́шнаго о́наго испыта́ния/ Твои́ми Ма́терними к Нему́ моли́твами.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6: Днесь вои́стинну подоба́ет соверша́тися духо́вному торжеству́: зри Сла́ву на стихо́вне.

Кано́н, глас 1. Его́же краегране́сие со а́льфы поря́ду. Про́чая же име́яй измара́гд, да разуме́ет.

Песнь 1

Ирмо́с: Го́рькия рабо́ты изба́влься Изра́иль,/ непроходи́мое про́йде, я́ко су́шу,/ врага́ зря потопля́ема,/ песнь я́ко Благоде́телю пое́т Бо́гу,/ чудоде́ющему мы́шцею высо́кою,/ я́ко просла́вися.

А́гнче Бо́жий, О́тчее Сло́во,/ отве́рзи ми устне́ и вразуми́ ми смысл,/ да досто́йне воспою́ но́ваго сего́ Твоего́ вене́чника, царе́вича Дими́трия,/ и возопию́ Ти, я́ко просла́вися.

Благода́ть прия́л еси́ от Бо́га, благоро́дне Дими́трие,/ я́ко обрести́ся моще́м твои́м це́лым и нетле́нным./ Благода́ти ми своея́ посли́ ка́плю,/ да досто́йне воспою тя/ и возопию́ Го́сподеви моему́, я́ко просла́вися.

В пра́ведных ли́цех предстоя́ и неизре́ченно добро́ту Влады́чню зря, благоро́дне Дими́трие,/ моли́ за ны, смире́нныя рабы́ своя́,/ я́ко да твои́ми моли́твами получи́м вся блага́я и поле́зная.

Богоро́дичен: Го́спода моего́ и Бо́га ро́ждши, Ма́ти Безневе́стная,/ просвети́ моя́ недоуме́нная помышле́ния/ соплести́ сие́ гру́бое плете́ние и сопривнести́ но́вому сему́ о нас моле́бнику,/ и возопи́й Сы́ну Твоему́ и Бо́гу моему́, я́ко просла́вися.

 

 

Песнь 3

Ирмо́с: Не му́дростях и бога́тством да хва́лится сме́ртный свои́м,/ но ве́рою Госпо́днею,/ правосла́вно взыва́я Христу́ Бо́гу и поя́ присно:/ на ка́мени Твои́х за́поведей/ утверди́ мя, Влады́ко.

Ди́вство нам Бог показа́ в после́дняя на́ша времена́,/ я́ко мо́щи твоя́ та́цеми о́бразы сия́ют,/ исцеле́ния подаю́ща всем, приходя́щим к ним с ве́рою и Христу́ вопию́щим:/ на ка́мени за́поведей Твои́х утверди́ ны, Влады́ко.

Ей, весть Госпо́дь прославля́ти Своя́ уго́дники/ и пока́зовати на них си́лу Свою́./ Та́коже и на тебе́, благоро́дне Дими́трие, показа́ благода́ть Свою́,/ мо́щи бо твоя́ такова́я де́йствуют/ всем, приходя́щим к ним с ве́рою.

Жизнь твоя́ на земли́ не во мно́зе вре́мени пребы́сть, благоро́дне царе́виче Дими́трие,/ в Небе́сных же селе́ниих во ве́ки пребыва́еши/ и мо́лиши Бо́га за ны, рабы́ своя́,/ да получи́м вечных и неконча́емых благ.

Богоро́дичен: Зловре́дное помышле́ние отжени́ от ума́ моего́, Пречи́стая,/ и до́брыми вразуме́нии просвети́ убо́гую ду́шу мою́,/ да не покры́ет мя тьма грехо́вная/ и да не сни́ду в ме́сто муче́ния.

Ин конда́к, глас 8:

Свети́ло пресве́тлое яви́ся днесь Боже́ственная па́мять твоя́:/ богодарова́нная ти чудеса́, я́ко ре́ки,/ от вся́ких многоразли́чных неду́г подае́ши исцеле́ние с ве́рою призыва́ющим тя,/ созыва́я нас к похвале́нию прославля́ющаго тя Бо́га./ Его́же моли́, страстоте́рпче Дими́трие,/ мир ми́рови дарова́ти,/ от ви́димых и неви́димых враг правосла́вный лю́ди невреди́мы сохрани́ти, да зове́м ти: ра́дуйся,/ ты бо еси́ утвержде́ние гра́ду на́шему.

Седа́лен, глас 8. Подо́бен: Прему́дрости:

Я́ко цвет прекра́сен, процве́л еси́ во оте́чествии свое́м, благоро́дне Дими́трие,/ и́маши бо мо́щи своя́, пребыва́юща во святе́м хра́ме и лежа́ща в честне́й ра́це,/ я́коже рече́ся, це́лы и невреди́мы,/ я́ко кри́ни благоуха́нии и я́ко ши́пки доброво́нни,/ обонева́ют всех, приходя́щих к ним с ве́рою,/ и удивля́ют зря́щия на них и вопию́щия:/ сла́ва Бо́гу, прославля́ющему Своя́ уго́дники.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Богоблагода́тная Ма́ти, Благода́теля моего́ ро́ждши,/ благода́тную ми пода́ждь мысль,/ да облагода́чуся Твое́ю благода́тию,/ да не заблужу́ся в пути́ про́пастныя,/ да изба́влюся от се́ти лука́ваго борца́/ и па́ки да не погря́зну в ти́не ка́ла грехо́внаго,/ да не бу́ду му́чен в гее́нне о́гнене,/ да воспева́ю Тя, Влады́чице.

Песнь 4

Ирмо́с: Слы́ша дре́вле Авваку́м, Христе́, чу́дный Твой слух/ и стра́хом взыва́ше:/ от ю́га Бог прии́дет и Святы́й от горы́ приосене́нныя ча́щи/ спасти́ пома́занныя./ Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Земля́ Ру́сская вся хва́лится тобо́ю, благоро́дне Дими́трие,/ я́ко ца́рствующий град Москва́ име́ет в себе́ мо́щи твоя́, я́ко не́кое сокро́вище дра́го,/ обогаща́ющее ве́рныя лю́ди, вопию́щия Христу́:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

И́же повеле́нием царя́, ца́рству тезоимени́та,/ пренесе́ни бы́ша честны́я твоя́ мо́щи от гра́да У́глеча в ца́рствующий град Москву́,/ я́ко не́кое бога́тство вели́ко./ Тогда́ вси лю́дие возра́довашася и воспе́ша Христу́:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

И́стинствоваша чудеса́ от пра́ведных моще́й твои́х в прихо́д честна́го их пренесе́ния:/ мно́зи неду́жнии от неду́г своих исцелева́хуся и здра́ви быва́ху,/ и, ра́дующеся, в до́мы своя́ отхожда́ху, и Христу́ пою́ще:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Ко́рмчию, Ма́ти, всех ро́ждшая, Христа́ и Бо́га моего́,/ упра́ви ми душе́вный мой кора́бль/ приити́ ко приста́нищу спасе́ния и получи́ти путь покая́ния,/ да не потопле́н бу́ду в бе́здне грехо́в мои́х.

Песнь 5

Ирмо́с: Свет Твой незаходи́мый возсия́й, Христе́,/ в сердца́ ве́рно пою́щих Тя,/ мир подава́яй нам па́че ума́;/ тем, от но́щи неве́дения ко дню Све́том Твои́м теку́ще,/ славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Любо́вию притека́ющих к ра́це моще́й твои́х/ и любе́зно целу́ющих я, благоро́дне Дими́трие,/ пода́ждь душа́м спасе́ние и телесе́м здра́вие/ и изба́ви лю́тых бед и обстоя́ний свои́ми к Бо́гу моли́твами.

Моли́тв ра́ди твои́х, я́же к Бо́гу, благоро́дне Дими́трие,/ лю́тое колеба́ние в Ру́сстей земли́ укроти́ся от злых и растле́нных умы́ челове́к,/ хотя́щих зде вре́менныя сла́вы наслади́тися,/ презре́вше, я́ко во о́ном ве́це, ве́чне и́мут му́читися.

Недове́домый Бог недове́домыми Свои́ми судьба́ми содева́ет/ и уго́ждших Свои́х прославля́ет./ Та́коже и на тебе́, благоро́дне Дими́трие, недове́домым Свои́м смотре́нием сотвори́,/ сицевы́м да́ром мо́щи твоя́ обогати́.

Богоро́дичен: Отрокови́це Чи́стая, Деви́це Ма́ти Госпо́дня,/ не оста́ви мя ту́не, принося́щаго Ти ма́лыя сия́ ка́пли от недостойных усте́н мои́х,/ но приими́, я́ко о́ноя убо́гая вдовы́ две ца́те.

Песнь 6

Ирмо́с: Весь от страсте́й безме́рных содержу́ся/ и ки́том зол снизпадо́х,/ но возведи́ из нетле́ния мя, Бо́же,/ я́коже пре́жде Ио́ну,/ и ве́рою безстра́стие ми да́руй,/ я́ко да во гла́се хвале́ния и спасе́ния/ ду́хом пожру́ Ти.

Пренесе́нию моще́й твои́х зело́ возра́довася сам царь, и архиере́й вели́кий/ и вси моско́встии наро́ди ра́достно срето́ша я,/ и внутрь самого́ ца́рствующаго гра́да Москвы́ несо́ша,/ и положи́ша я в честне́м хра́ме, я́же и ны́не зря́тся.

Ре́вностию Боже́ственною одержи́м бысть сро́дник твой,/ и́же и царь бысть над все́ю Русси́ею, ему́же зва́ние – лице́ Бо́жие,/ приходя́ к ра́це моще́й твои́х, и целу́я их любе́зно,/ и отходя́ благода́рно, и ра́достно сла́ву и хвалу́ Бо́гу возсыла́я.

Сове́т о́нех злых и лука́вых челове́к,/ хотя́щих насле́довати оте́чество твое́, благоро́дне Дими́трие,/ и се́сти на престо́ле ца́рствия твоего́,/ Бог же, моли́тв ра́ди твои́х, разори́,/ и до конца́ всех погуби́, и, я́ко прах, разве́я.

Богоро́дичен: Ты еси́ прибе́жище, Ты и утвержде́ние,/ Ты Помо́щница ро́ду христиа́нскому, Ма́ти Бо́га Вы́шняго./ Тем и аз, убо́гий и недосто́йный, молю́тися:/ помози́ и мне, недосто́йному, во глубине́ зол мои́х лежа́щему,/ да не сведе́н буду во огнь гее́ннский.

Конда́к, глас 4. Подо́бен: Вознесы́йся:

Я́ко пресве́тлая звезда́,/ яви́лся еси́ днесь в ца́рствующем гра́де Москве́,/ благове́рне царе́виче Дими́трие,/ сия́я пра́ведными свои́ми мощми́./ К ни́мже притека́юще, исцеле́ния дар прие́млем и глаго́лем:/ ра́дуйся, всекра́сне душе́ю,/ благоро́дне Дими́трие,/ я́ко прия́л еси́ от Бо́га ве́лий сей дар/ и вене́ц нетле́нный.

И́кос:

Прииди́те, вси ве́рнии, соше́дшеся,/ восхва́лим но́ваго сего́ предста́теля и моле́бника о нас к Бо́гу,/ ца́рскую сию́ о́трасль, благове́рнаго царе́вича Дими́трия,/ и возопие́м к нему́, си́це глаго́люще:/ ра́дуйся, но́вый вене́чниче, благове́рный царе́виче Дими́трие,/ я́ко предетои́ши Све́ту Трисо́лнечному,/ насыща́яся от Него́ Боже́ственнаго светосия́ния,/ и мо́лишися о держа́ве сро́дник твои́х,/ о е́же бы ей ненаве́тне бы́ти от всех злых, находя́щих на ню./ Ра́дуйся, я́ко мо́щи твоя́ толи́цеми дарми́ от Бо́га обогаще́ны суть/ и просвеща́ют всех, приходя́щих к ним с ве́рою./ Ра́дуйся, я́ко моли́тв ра́ди твои́х/ укроти́ Бог лю́тое колеба́ние во всей Ру́сстей земли́/ от о́нех злых и лука́вых челове́к, нарица́ющихся и́менем твои́м во лжу/ и смуща́ющих держа́ву ца́рствия твоего́./ Ра́дуйся, всему́ оте́честву своему́ похвала́ и утвержде́ние/ и ца́рствующему гра́ду Москве́ кра́сное удобре́ние./ Ра́дуйся, я́ко прия́л еси́ от Бо́га вели́к сей дар и вене́ц нетле́нный.

Песнь 7

Ирмо́с: О́бразу служи́ти/ мусики́йскому согла́сию созыва́ющу лю́ди,/ от пе́сней сио́нских пою́ще оте́чески, о́троцы Дави́довы/ мучи́телево разори́ша злочести́вое веле́ние/ и пла́мень в ро́су преложи́ша,/ песнь воспева́юще:/ превозноси́мый отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Удивля́ются вси ру́сстии наро́ди, зря́ще мо́щи твоя́,/ толи́кою сла́вою от Бо́га просла́влены и такова́я де́йствуют исцеле́ния,/ подаю́ща всем, приходя́щим к ним с ве́рою и Христу́ вопию́щим:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Фимиам благово́нен обонева́ет челове́ком чу́вства,/ та́коже и твоя́ пра́ведныя мо́щи, благоро́дне,/ облагоуха́ют нас, а́ки не́коим обоня́нием сла́дким,/ и благода́ть свою́ подаю́т нам, приходя́щим к ним с ве́рою и Христу́ вопию́щим:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Храни́т Госпо́дь ца́рствующий град Москву́/ пребыва́емых ра́ди в нем чудотво́рных твои́х моще́й, благоро́дне царе́виче Дими́трие./ Сего́ ра́ди ра́дуются лю́дие, и веселя́тся, и вопию́т Христу:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

От благочести́ваго ца́рскаго ко́рене,/ от благода́тнаго зва́ния рожде́н еси́, благоро́дне Дими́трие,/ и, я́ко пе́рвенец, яви́ся в ро́де свое́м,/ и ны́не хва́лятся тобо́ю сро́дницы твои́,/ ви́дяще бо тя, я́ко просла́влена от Бо́га,/ Ему́же пое́м:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Цари́ца Небе́сная, Небе́снаго Царя́ ро́ждши и на руку́ Свое́ю поне́сши,/ воцари́ ум мой над злы́ми мои́ми помышле́ньми,/ да не по́йдет душа́ моя́ в зла́я и па́губная ме́ста,/ но да возопию́ Сы́ну Твоему́ и Бо́гу моему́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго/ показа́ о́браз огнеро́сная пещь дре́вле,/ огнь бо не опали́ ю́ныя де́ти,/ Христо́во явля́я безсе́менное от Де́вы Боже́ственное рождество́./ Тем, воспева́юще, воспои́м:/ да благослови́т тварь вся Го́спода/ и превозно́сит во вся ве́ки.

Честна́я ра́ка моще́й твои́х, благоро́дне,/ па́че зла́та и сапфи́ра сия́ет./ К ней бо притека́юще, ца́рие, и кня́зи, и святи́телие,/ и мно́гое правосла́вное христиа́нство/ благода́тное осене́ние от моще́й твои́х прие́млют и пою́т:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте/ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Шум пою́щих красе́н быва́ет во святы́х хра́мех,/ па́че же иде́же лежа́т ны́не пра́ведныя твоя́ мо́щи, в день честна́го их пренесе́ния./ Царь же и архиере́й вели́кий со свяще́нными собо́ры све́тло пра́зднуют,/ и вси лю́дие сра́дуются, и веселя́тся, и пою́т:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте/ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ще́дрый Госпо́дь наш и Бог, ва́ших ради к Нему́ моли́тв,/ ще́дрит и ми́лует нас и подае́т нам вся блага́я и поле́зная./ Тем ра́дуемся и весели́мся и хвалу́ Ему́, Творцу́ своему́, воздае́м и пое́м:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Я́ко свеща́ све́тла, непоро́чная твоя́ душа́ Го́сподеви предста́/ и пото́м во угото́ванное ей ме́сто несе́на бысть,/ иде́же Он Сам, всеви́дящее о́ко, весть,/ Ему́же ны́не пое́м и славосло́вим:/ вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Из ложе́сн Твои́х неизрече́нно про́йде Сын Твой и Бог наш,/ Пречи́стая Де́во Влады́чице,/ и рождество́м Свои́м весь род челове́ч от идолослуже́ния свободи́./ Тем и аз, убо́гий и недосто́йный раб Твой, молю́ Ти ся,/ я́ко да Твои́ми к Нему́ ма́терними моли́твами/ свободи́т и мене́ от удержа́ннаго греха́ моего́.

 

Песнь 9

Ирмо́с: Светоно́сный о́блак, в о́ньже всех Влады́ка,/ я́ко дождь с небесе́ на руно́, сни́де/ и воплоти́ся нас ра́ди,/ быв Челове́к, Безнача́льный,/ велича́ем вси́ я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

Те́сное и недоуме́тельное ума́ моего́ приими́, благоро́дне,/ а́ще неле́по и гру́бо счини́х ти сия́ ма́лыя пе́сни,/ но свои́м предста́тельством я́же к Бо́гу преудо́брено сотвори́ е/ и па́ки во благо́е почти́ е.

А́ще па́ки и недосто́йными устна́ми/ сия́ ма́лыя краегране́сия приноша́ем к тебе́, благоро́дне:/ но нестны́я твоя́ мо́щи вельми́ похваля́ем/ и Христа́ Бо́га на́шего велича́ем,/ да́вшаго ти такову́ю благода́ть и си́лу.

Во дни на́ша яви́ Госпо́дь благода́ть Свою́ во всей вели́цей Росси́и,/ я́ко мо́щи твоя́ сицевы́м да́ром от Него́ почте́ны суть,/ тем вси лю́дие пою́т и велича́ют,/ и удивля́ются, и сла́вят Го́спода.

А́ще Бог тя просла́ви на небеси́ и на земли́, благоро́дне Дими́трие,/ мы же, гру́бии, ка́ко не воспое́м и не похва́лим сего́ вели́чия Бо́жия,/ сбы́вшагося на тебе́, благоро́дне./ Тем ра́дуйся и весели́ся, предстоя́ Ему́, Невече́рнему Све́ту.

Богоро́дичен: С боле́зненною душе́ю и с сокруше́нным се́рдцем вопию́ Ти, Влады́чице:/ бу́ди ми Помо́щница в день стра́шнаго о́наго испыта́ния Сы́на Твоего́ и Бо́га моего́,/ егда́ бу́дет суди́ти живы́м и ме́ртвым/ и возда́ти кому́ждо по дело́м на́шим.

Свети́лен:

Спрославля́ет тя вся ру́сская земля́,/ и восхваля́ет тя ца́рствующий град Москва́,/ я́ко от ца́рскаго ко́рене произше́л еси́, и к Самому́ Царю́ царе́м возше́л еси́,/ и и́маши к Нему́ дерзнове́ние./ Тем вы́ну моли́ Его́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Уста́в рождества́ Твоего́ удивля́ет и ужаса́ет всех, Де́во Ма́ти Чи́стая,/ па́че бо ума́ и сло́ва родила́ еси́ Све́та Преве́чнаго, Христа́,/ просвети́вшаго весь мир рождество́м Свои́м.

На хвали́тех стихи́ры, глас 8. Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

О, вели́ких Боже́ственных даро́в/ ца́рствующему гра́ду Москве́,/ я́ко име́ет в себе́ сокро́вище пребога́то,/ мо́щи и телеса́ нетле́нны/ святы́х вели́ких чудотво́рцев Петра́, Алекси́я и Ио́ны,/ с ни́ми же и сего́ благове́рнаго царе́вича Дими́трия,/ и́же вку́пе мо́лят о нас,/ дарова́ти нам мир и ве́лию ми́лость.

О, вели́ко Бо́жие дарова́ние/ на тебе́, благове́рне царе́вича Дими́трие,/ я́ко сочета́ся числу́ сих трие́х вели́ких иера́рхов,/ вку́пе же и блаже́нней дво́ице – Макси́му и Васи́лию,/ и́же вы́ну предстоя́т Бо́гу Вседержи́телю/ и моле́ние творя́т о всех лю́дех,/ о е́же бы им получи́ти вся блага́я и поле́зная./ Тем о них вку́пе моли́,/ дарова́ти им мир и ве́лию ми́лость.

Прииди́те, вси моско́встии наро́ди,/ воспое́м и возвели́чим Христа́,/ да́вшаго нам ве́лию Свою́ благода́ть –/ трие́х сих вели́ких святи́телей/ со блаже́нною се́ю дво́ицею,/ с ни́миже и сего́ благове́рнаго царе́вича Дими́трия,/ я́ко таковы́м же да́ром почте́на суть от Него́же,/ и́же ны́не с ни́ми мо́лит о нас,/ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас то́йже. Самогла́сен:

Ра́дуйся па́ки и весели́ся,/ кра́сный душе́ю, благове́рия ве́тве,/ царе́виче Дими́трие,/ я́ко пе́рвенствующим яви́ся во оте́чествии свое́м,/ я́коже мно́го крат реко́хом ти,/ я́ко вели́ку да́ру от Бо́га сподо́бися/ зде и в бу́дущем ве́це./ И та́мо у́бо чи́стая твоя́ душа́, я́ко свет, возсия́,/ зде же мо́щи твоя́ всех удивля́ют и просвеща́ют,/ приходя́щих к ним с ве́рою./ Тем, не престая́, мо́лим тя:/ моли́ о нас Человеколю́бца Бо́га,/ да пода́ст нам мир и ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен:

Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х/ и изба́ви нас/ от вся́кия ну́жды и печа́ли.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны от кано́на, пе́сни 3-я и 6-я. По вхо́де, Проки́мен, глас 7: Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде/ и упова́ет на Него́. Стих: Услы́ши, Бо́же, глас мой внегда́ моли́тимися к Тебе́. Апо́стол к Тимофе́ю, зача́ло 292. Аллилу́ия, глас 4. Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т, я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится. Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни, во дво́рех до́му Бо́га на́шего процвету́т. Ева́нгелие от Иоа́нна, зача́ло 52. Прича́стен: В па́мять ве́чную будет праведник, от слуха зла не убоится.

Перенесение святых мощей благоверного царевича Димитрия

Перенесение святых мощей благоверного царевича Димитрия, убитого 15 мая 1591 года (сведения помещены 15 мая), из Углича в Москву совершилось в 1606 году. Побуждением к этому было желание, по выражению царя Василия Шуйского, «уста лжущия заградить и очи неверующия ослепить глаголющим, яко живый избеже (царевич) от убийственных дланей», ввиду появления самозванца, объявлявшаго себя истинным царевичем Димитрием. Торжественно были перенесены святые мощи и положены в Архангельском соборе Московского Кремля, «в приделе Иоанна Предтечи, ид еже отец и братья его». После многочисленных чудесных исцелений от святых мощей в том же 1606 году «составиша празднество царевичу Димитрию трижды в год – рождение (19 октября), убиение (15 мая), перенесение мощей в Москву (3 июня)».

.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-10-21 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: