Вечер
На Господи, воззвах: стихиры, глас 4. Подобен: Дал еси зна́мение:
Благода́ть прие́м Всесвята́го, всесла́вне Иерофе́е, Духа,/ всю проше́л еси ны́не вселе́нную,/ уча́ Еди́ницу в Трех Ипоста́сех чести́:/ Отца́ Безнача́льна, нача́ло Божества́,/ с Ни́мже Сы́на яко Сопресто́льна Отцу́ и Единосу́щна,/ от Девы ражда́ема плотоно́сца яко Челове́ка.
Дар священнобоже́ственный, твою душу,/ яко благоприя́тен, прине́сл еси/ и тело пре́дал еси свяще́нно яко Боже́ственное/ и священноде́йствующее ду́ши ве́рующих Вседержи́телю Богу,/ спасе́ние ве́рным источа́ющее./ Тем твою память и погребе́ние ублажа́ем,/ и чудеса́ любим, и словеса́ пропове́дуем.
Ты двоенадеся́тное число́ апо́столов/ ви́дел еси на Успе́нии Преславныя/ Присноде́вы же Пречи́стыя Богоро́дицы, Ма́тере Госпо́дни,/ и Диони́сий с тобою,/ иже Боже́ственныя списа́в чи́ны,/ с нимиже твое́ всепра́зднственное и пресвято́е торжество́,/ ве́рнии, ублажа́ем, Иерофе́е сла́вне.
Слава, глас 2
Предста́в Успе́нию Боже́ственному, Богопове́стниче, Богома́тере,/ веща́нии Боже́ственными/ возвесели́л еси сердца́, блаже́нне, ве́рных/ и свяще́нное сосло́вие Богопропове́дателей апо́столов услади́в,/ изступле́нием Боже́ственнейшим воспева́я Божия тайны./ Тем дерзнове́ние ко Христу прие́м, иера́рше Иерофе́е,/ моли́ся о душа́х наших.
И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: Егда от Древа
Егда Нескве́рная А́гница ви́де Своего А́гнца/ на заколе́ние, яко челове́ка, во́лею влеко́ма,/ пла́чущи, глаго́лаше:/ безча́дствовати Мя ныне тщи́шися, Хри́сте, Ро́ждшую Тя,/ что́ сие́ сотвори́л еси, Изба́вителю всяческих,/ оба́че воспева́ю и сла́влю Твою, юже паче ума́ и сло́ва,/ кра́йнюю бла́гость, Человеколю́бче.
|
Тропарь, глас 4:
Бла́гости научи́вся и трезвя́ся во всех/ благо́ю со́вестию священноле́пно обо́лкся,/ поче́рпл еси от сосуда избра́ннаго неизрече́нная/ и, ве́ру соблю́д, равное тече́ние соверши́л еси,/ священномучениче Иерофе́е./ Моли Христа Бога спасти́ся душа́м нашим.
Слава, и ныне, Богородичен или Крестобогородичен
На утрени
Оба канона Октоиха, и святаго канон, егоже краегранесие: Светоно́сную твою, всеблаже́нне, память почита́ем. Творе́ние Феофа́ново. Глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Во́ду проше́д, яко сушу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Богу нашему пои́м.
Небе́снаго ученика́, тайноводи́теля, Богоприя́тне,/ Павла, мирска́го ловца́, учи́теля имея,/ виде́ния Го́рнейшаго ученик был еси.
Духодви́жный я́вственно/ Павлов тя язык, веща́ющ Бо́жия тайны, блаже́нне,/ объя́ше и Боговеща́теля соде́я.
Унзе́н любо́вию духо́вною/ и Боже́ственными словесы́ в ра́зуме бесе́дуя всех Влады́це, всесвяще́нне,/ свяще́нная словеса́ возложи́л еси.
Богородичен:
Све́та присносу́щнаго прия́телище Боголе́пное бы́вши, Дево Чистая,/ скверн мя всякаго греха́ и тиме́ний измый, Влады́чице.
|
Песнь 3
Ирмос: Небе́снаго круга Верхотво́рче, Господи,/ и Церкве Зижди́телю,/ Ты мене утверди́ в любви Твоей,/ желаний краю,/верных утверждение,/ Едине Человеколюбче.
Яко священносло́вяща свяще́нная пи́смена и благоче́стия слово пропове́дающа,/ вси почитаем тя, ве́село соше́дшеся, и твою свяще́нную память славим.
Крепостию, и ма́нием, и Боже́ственным раче́нием к Благоде́телю всех возпростира́яся,/ ум твой озари́л еси луча́ми та́мошними/ и душу просвети́л еси, преблаже́нне.
Тезоиме́нне наре́клся еси свяще́нное Боже́ственное/ и святое Богомудрое яви́лся еси возложе́ние Вседержи́телю и Творцу веко́в,/ и храм украси́л еси Небесный.
Богородичен:
Небо Простры́й и земны́й, Чистая, Содержай круг,/ и по всему естеством Божества́ во обя́тиих Твоих пло́тски содержа́ся/ и верным Тя утверждение всем показа́.
Кондак, глас 8. Подобен: Взбра́нной
Священнонача́льника Афи́нскаго восхваля́ем тя,/ яко тайноучи́вшеся тобою странным и неизрече́нным:/ явился бо еси Богоприя́тный песносло́вец./ Но моли, всеблаже́нне Иерофе́е,/ от вся́ких нам грехопаде́ний изба́витися, да зове́м:/ радуйся, отче Богомудре.
Таже седален, глас 5. Подобен: Собезначальное Слово
Апо́стольским веща́нием огласи́в твой ум/ и упа́с, преподо́бне, верных составле́ния,/ жертву чи́сту принеся еси Царю и Творцу,/ вопло́щшемуся за ны от Девы Богоро́дицы/ и воскре́сши со сла́вою, испове́дав Его, Иерофе́е.
|
Слава, и ныне, Богородичен:
Те́плая Предста́тельнице и непобеди́мая,/ упова́ние изве́стное и непосты́дное,/ сте́но, и покро́ве, и приста́нище прибега́ющим к Тебе, Приснода́во Чи́стая,/ Сына Твоего и Бога моли со А́нгелы/ умира́ние да́ти миру, и спасе́ние, и ве́лию милость.
Крестобогородичен:
На Кресте зря́щи Тя, Христе, Мати Твоя,/ во́лею посреде́ разбойников ви́сяща,/ растерза́ющися утро́бою ма́терски, глаго́лаше:/ Безгрешный Сыне, како непра́ведно на Кресте, якоже злодей, пригвожде́н еси,/ человеческий род хотя́ оживи́ти, яко Благоутро́бен.
Песнь 4
Ирмос: Ты моя кре́пость, Господи,/ Ты моя и сила,/ Ты мой Бог, Ты мое ра́дование,/ не оста́вль не́дра о́тча/ и нашу нищету́ посети́в./ Тем с пророком Авваку́мом зову́ Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Вити́йскими Боговещаньми украси́л еси ликостоя́ния, блаже́нне Иерофе́е, ве́рных/ и свяще́нный собор, Богомудре, возвесели́л еси апостольский,/ удивле́нием Боже́ственным де́йствуя и поя́:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Весь Богу освяще́н был еси всеобра́зно, блаженне,/ изступа́я к Нему Богословными священносло́вии, священноявле́н, Богоприя́тне,/ и Боже́ствен песносло́вец, и мудр Боговещатель, прису́щим смы́сленно суди́мь.
Ныне ви́дя, отче, Божественная ясне́йше/ мимошедших всех священнейше гада́ний и се́ний, сущих на земли,/ и́стиннейшая Боговидения сияний,/ моли спастися верно пою́щим:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.
Богородичен:
Ты Бога Невместимаго, вме́щшагося во чрево Твое, Пречистая, родила́ еси,/ яко Чистая де́вответными укра́шена светлостьми́, Всеблаженная./ Тем Тя, Богородицу, истинно благохва́лим и Рождество Твое вси славим.
Песнь 5
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси/ от лица Твоего, Свете незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма окаяннаго:/ но обрати мя и к свету заповедей Твоих/ пути моя направи, молюся.
Купножи́тель, отче, апостольскому сый собранию,/ с нимиже предстал еси на Успение Божественное, Богогласе,/ Жизнодавца плотию нам ро́ждшия Пресвятыя и Чистыя Богоматере.
Преестественно разумев и старчески, яже паче словесе, виде́ния,/ испове́да всем прие́млющим верно сияние/ и твоя, всеблаженне, созри́тельная Богословия,/ разуме́ти лю́бящим, вседо́блественнейше.
Пребога́тными луча́ми паче естества светозаре́нием светя́ся,/ извествова́нием Божественных откровений и чистотою,/ многих одержал еси временным испытанием, и видением, мудре́йшая Божественная науча́ем.
Богородичен:
Неискусому́жно, Дево, Непредельнаго естеством Божества́,/ вмужи́вшагося Слова нас ра́ди, человеков, зачала еси от крове́й, Отроковице, девственных,/ воображе́на паче слова, и закона, и естества.
Песнь 6.
Ирмос: Очи́сти мя, Спасе,/ мно́га бо беззакония моя,/ и из глубины́ зол возведи́, молюся:/ к Тебе бо возопи́х, и услыши мя,/ Боже спасения моего.
Навыче́нием Боголепным Божественному знанию научаемь,/ словеса, отче, твоя, яко втора́я словеса оставил еси я́ве священнозна́ния,/ ду́ши наша просвеща́ющая.
Блажен истинно был еси, Богоблаженне,/ очище́нное душею и су́щее блаженство,/ и едино желаемое возлюбил еси, добро́ты Спа́совы, Иерофе́е.
На пречистыя лучи́ взирая, Богоприятне,/ разумными блиста́ньми Божественных све́тлостей,/ тех наслаждения и светодая́ния о́бщник явился еси, блаженне.
Богородичен:
Госпо́дственно и истинно Тя, Богородице, славим,/ су́що бо Сущаго Бога неизреченно родила́ еси,/ плотию по Ипостаси совоку́пльшася,/ Пресвятая Мати Дево.
Кондак, глас 4. Подобен: Вознесыйся
Якоже столп непоколеби́м, Иерофе́е,/ преще́ния врагов не устраши́ся,/ но пре́лести разруши́л еси твердыню,/ яко камень че́стен валя́яся, отче./ Тем Владыка тя, хра́брствовавша, венча́ет/ живоначальною и Божественною десницею./ егоже о всех нас умоли.
Икос
Закону покаря́ющеся Твоему, Христе, ученицы́ Твои/ и и́же от язык всем пропове́дающе слово Божественнаго Твоего пришествия,/ Це́рквам всем рукополага́ют верныя, па́стыри же и пропове́датели./ Па́стыря убо и сего положи́ша, егоже избрал еси от младенства,/ и просвети́в, яко непоро́чна, Тебе, и произво́ли на сие того возвед,/ и стадо Твое вручи́в, свидетеля явил еси Твоего Царствия, моля́щася о всех нас.
Песнь 7.
Ирмос: Божия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавилоне иногда,/ сего ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю,/ яко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благословен еси, Боже отец наших.
Святых святая тща́ся видети, Богоблаженне,/ чистотою жития́ и зрения Божественнаго высокое, мудре, стяжа́л еси,/ и, поя, взыва́л еси:/ благословен Бог отец наших.
Глагол веща́ние твоих и списа́ний доброслове́сие возвеселяет любовию че́ствующия/ и поущает к песнопе́нию, звати науча́я:/ благословен еси, Боже отец наших.
Еди́ницу, Божество́м знаемую, благосло́вил еси,/ в Ли́цех Троицу и поему во Ипостасех Трех, Богомудре,/ и, поя, взывал еси:/ благословен Бог отец наших.
Богородичен:
Законных естеств, Дево Ма́ти, кроме́ родила́ еси/ Влады́чествующаго всеми видимыми и разумными, Чистая,/ егоже пое́м, согласно зову́ще:/ благословен Бог отец наших.
Песнь 8
Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучитель/ Богочестивым неи́стовно разжже́,/ силою же лу́чшею спасе́ны, сия видев,/ Творцу и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благословите,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ людие, превозноси́те во вся веки.
Всесильное Духа Святаго де́йство в чисте́йшую твою душу все́льшися,/ Богоприятна проповедника и Богоглаго́льника показа́,/ священноле́пно Изба́вителя пою́ща и верою хва́ляща:/ свяще́нницы, воспо́йте, людие, превозносите во вся веки.
С благоче́стным взысканием испыта́в неизрече́нная строе́ния Христовых та́йн,/ ясно изъяви́л еси, высокослове́сием действуя/ и сладчайшим твоих веща́ний сложением, вопия́ непрестанно:/ священницы, воспо́йте, людие, превозноси́те во вся веки.
Всебогатая тя благодать Божественнейшим вдохновением и Богословием испы́тным исполнила есть:/ отсюду источил еси, яко ре́ки, учения,/ апостольская возвеселя́ща ликостоя́ния, с ни́миже ныне воспеваеши:/ священницы, воспо́йте, людие, превозноси́те во вся веки.
Богородичен:
Умерщвле́ну, Пречистая, душу мою грехми́/ и озло́блену ядовитым угрызе́нием,/ Бога, могу́щего животвори́ти всяческая,/ неискусобра́чно паче естества ро́ждши, возстави вопию́щую:/ дети, благословите, священницы, воспо́йте, людие, превозноси́те во вся веки.
Песнь 9.
Ирмос: Ужасе́ся о сем Небо/ и земли удиви́шася концы,/ яко Бог яви́ся человеком пло́тски,/ и чрево Твое бысть простра́ннейшее Небес:/ тем Тя, Богородицу,/ Ангелов и человек чиноначалия величают.
Мудрости Премудраго яко рачи́тель быв,/ благодатный венец благолепный, ра́дуяся, приял еси ныне от нея;/ и лико́вник Небесный у всяческих Содетеля быв,/ моли спастися от бед хва́лящим тя, Иерофе́е.
Вселился еси в Вы́шния Боже́ственныя дворы́ и, обители вечный насле́див,/ с во́инствы Ангельскими ныне пра́зднуеши и с апостольскими чи́нми, имже свесели́шися радостне,/ с нимиже и соводворя́яся, верою честву́ющим тя Божественнаго мира проси.
Известная воздая́ния восприе́м, иже на земли явления стяжа́л еси, присною любовию взирая к Богу,/ ныне прилежно моли, отче Иерофе́е,/ милость и очищение пода́ти верою память твою совершающим, светоно́сную и всесвяще́нную.
Богородичен:
Яко Мати всех Содетеля,/ ма́терним Твоим дерзновением умоли Твоего Сына/ спасти от наси́лия мучительскаго плене́нныя рабы́ Твоя/ и клеветы́ человек лукавых упраздни́ти,/ мир же пода́ти и спасение поющим Тя.
Светилен. Подобен: Жены́, услышите
Хуждшее покорил еси лучшему, Богоприятне,/ ум страсте́й вожда́ предвчини́в всемудро,/ отвсюду, Иерофе́е, Богословия был еси орга́н/ и апостол Христов, мудре иерарше,/ о мире моли́ся.
Богородичен:
Успению Твоему пречистому пришед Иерофе́й с прочими апостолы,/ песнь поет Тебе, Отрокови́це, странную и неизреченную,/ Божественно изступа́я, яко истинно Богоприятен;/ емуже подо́бники и нас покажи, Богомати Девице.