Шкала оценивания задания на текстовом этапе




Требования ФГОС для среднего уровня обучения в школе (по Кузнецову)

· читать аутентичные тексты с различной глубиной и точностью проникновения в их содержание (в зависимости от вида чтения): с пониманием основного содержания (ознакомительное чтение); с полным пониманием содержания (изучающее чтение); с выборочным пониманием нужной или интересующей информации (просмотровое/поисковое чтение).

· читать несложные аутентичные тексты разных жанров: научно-популярные, публицистические, художественные, прагматические. Типы текстов: статья, рассказ, интервью, объявление, меню, рецепт, проспект, реклама, стихотворение и др.

· Использовать различные приемы переработки текста, а также справочных материалов; уметь оценивать полученную информацию, выражать свое мнение.

· Читать аутентичные тексты с выборочным пониманием значимой/нужной интересующей информации.

План I.

Цель плана: Чтение с целью понимания основного содержания (ознакомительное чтение – skimming)

Дотекстовый этап:

1) Look at the photo and the headline of the newspaper article. What do you think happened?

Текстовый этап:

1) Read the article and check you prediction.

2) Read the article again. Match these titles with the paragraphs (A – D). There is one extra title.

· The Fight

· Tasty Reward

· No Hesitation

· Mobile Phones

· Success and Applause

 

 


Yesterday afternoon, another killer shark suddenly appeared while crowds of people were enjoying themselves at Ipanema Beach in Brazil. The shark was over two metres long and weighed about 60 kilograms. The crowds naturally panicked as two weeks ago a similar shark attacked and killed two swimmers.


A One man did not panic. Jose Nilson, a 32-year-old bodybuilder, was sitting on the beach with his family when the incident started. 'While I was sitting and reading a magazine, I suddenly heard screams. When I looked up, I saw the shark in the water. I didn't hesitate. I got really angry and decided to kill the thing.

B When swimmers saw the creature, they panicked. Children started crying and some people ran for their lives. Others watched in disbelief as Mr Nilson ran into the water and fought the shark with his bare hands! While he was fighting the creature, some people called the emergency services on their mobile phones.

C Mr Nilson hit the shark repeatedly on the head until it lay unconscious and then pulled it on to the beach. When he finally killed it with a heavy stone, the people all clapped and cheered.

D Later, Mr Nilson sold the shark to a local restaurant and had a grilled shark steak for dinner!


 

Послетекстовый этап:

1)Work in pairs. Try to remember films and cartoons about underwater world (fish, sharks and animals) as many as you can. Discuss the plots of these films.

Шкала оценивания (2 задание на Текстовом этапе)

0 ошибок – «5»

1 ошибка – «4»

2 ошибки – «3»

3 и более – «2»

Ключи:

А - No Hesitation

B - The Fight

C - Success and Applause

D - Tasty Reward

Extra: Mobile Phones.

 

 


 

План II

Цель: чтение с целю полного понимания текста(изучающее чтение- intensive reading)

Дотекстовый этап:

Describe the statue in the picture. What do you think it represents?

Текстовый этап:

Read the text and complete the sentences.

1. The Motherland Calls is located…

2. The Motherland Calls is made of…

3. The statue shows…

4. The statue is …… tall

5. The Russians built Mamayev Kurgan to…

 

The Motherland Calls

The Motherland Calls is a giant concrete statue on the hill of Mamayev Kurgan in Volgograd (former Stalingrad), Russia. It’s a magnificent statue of a woman holding a large sword in her right hand and commemorates Russia’s victory over the Nazi invasion during World War II. When it was erected in 1967 it was the tallest statue in the world and is still one of the biggest today. It measures 85 meters from the top of the base to the tip of the sword and weights almost 8000 tons. The statue is a part of a huge memorial site of Mamayev Kurgan, which was built to honour the millions of Russians who died for their country. It is a well-loved monument and one of the Seven Wonders of Russia.

Послетекстовый этап:

Imagine you are standing in front of the statue. How does it make you feel? Tell your partner.

 

 

Шкала оценивания задания на текстовом этапе

Отметка «5» ставится, если все предложения дополнены верно

Отметка «4» ставится, если одно предложение дополнено неверно (остальные дополнены верно)

Отметка «3» ставится, если два предложения дополнены неверно (остальные дополнены верно)

Отметка «2» ставится, если два предложения дополнены верно (остальные неверно)

Если верно дополнено одно предложение или ни одного, то отметка не ставится

 

Ключи:

1…. on the hill of Mamayev Kurgan in Volgograd, Russia

2…concrete

3…a woman holding a large sword in her right hand

4…85 meters

5…honour the millions of Russians who died for their country.

План III

Цель плана: обучение чтению с целью извлечения необходимой информации. (Scanning)

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2018-01-30 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: