Задание 1 Прочитайте и письменно переведите текст.




ТЕМЫКОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ

По дисциплине «Английский язык»

для студентов направлений подготовки: 38.03.01 «Экономика»,

38.03.02 «Менеджмент», 38.03.03 «Управление персоналом»,

43.03.03 «Гостиничное дело», 43.03.02 «Туризм»

(заочной формы обучения)

Пояснительная записка

Выбор варианта задания студентом зависит от последней цифры шифра в зачетной книжке. Контрольная работа состоит из 10 вариантов, каждый вариант имеет 15 заданий. Выбор варианта определяется последней цифрой шифра студента. При последней цифре шифра (0) выполняется 10 вариант.

При оформлении контрольных заданий необходимо придерживаться следующих указаний:

- Выполняйте контрольную работу в отдельной тетради. На обложке напишите свою фамилию, имя, отчество, номер группы, название и фамилию автора учебника, по которому вы занимаетесь, номера проработанных уроков.

- Работа должна быть написана аккуратно, четко, разборчиво, без сокращений. Для замечаний, объяснений, указаний рецензента оставляйте в тетради широкие поля.

- Обязательно указывайте номер упражнения и переписывайте задание. Модель выполнения можно не переписывать.

- При выполнении работы лист следует разделить пополам и слева писать предложения по-английски, а справа – их перевод.

Если контрольная работа выполнена неясно, небрежно, не полностью или не в соответствии с указаниями, она возвращается студенту без проверки.

Исправления контрольной работы на основе рецензии

Проверенная преподавателем контрольная работа возвращается студенту с рецензией и оценкой «зачтено» или «не зачтено».

Студент должен ознакомиться с рецензией, с исправлениями, замечаниями, указаниями на полях работы, проанализировать их.

Если работа зачтена, но в ней допущен ряд ошибок, то их надо исправить. Руководствуясь указаниями рецензента, повторите соответствующий грамматический материал, проверьте значения неверно переведенных слов по словарю и т. д. Обязательно уясните сущность каждой допущенной ошибки. Все предложения, в которых были ошибки, перепишите в конце контрольной работы в исправленном виде. Контрольная работа с исправлением ошибок предъявляется преподавателю на зачетно-экзаменационной сессии.

Если работа не зачтена, ее следует переделать целиком или частично, в зависимости от указаний преподавателя, и вновь сдать на проверку вместе с незачтенной работой.

Контрольные работы являются учебными документами, которые необходимо сохранять и предъявлять на зачетах и экзаменах.

При сдаче зачета или экзамена преподаватель может провести

опрос и по контрольной работе.

 


Вариант 1

 

Задание 1 Прочитайте и письменно переведите текст.

Text: Essentials of Marketing.

One of the areas of management is marketing. Marketing is the process of planning and executing the conception, pricing, promotion and distribution of ideas, goods, and services to create exchanges that satisfy individual and organizational objectives. So, marketing is the process responsible for identifying, anticipating and satisfying customer requirements profitably. In simple terms, it means the movement of goods and services from manufacture to customer in order to satisfy the customer and to achieve the company’s objectives.

What is the ‘the marketing mix’? The marketing mix is made up of four components, sometimes called the four Ps. These are: product, price, placement and promotion.

Product: the firm has to identify what products the consumer wants and the way existing products can be adapted to meet consumer preferences more successfully.

Price: a company has to decide on its pricing policy for list prices, discount for bulk-buying and interest-free credit. A low price may make consumer suspicious (‘cheap and nasty’) or the low price may be thought of as a bargain (‘cheap and cheerful’). If the price of the product is too high then the company may be pricing itself out of the market. If the price of the product is higher than what competitors are charging then it must be justified in some way, e.g. because the quality of the product is higher. So, there are three pricing options the company may take: above, with or below the prices that its competitors are charging. Most companies price with the market and sell their goods for average prices established by major producers in the industry.

Promotion: this amounts to choosing methods that can generate sales of the product. Possibilities here include advertising (as in newspaper or magazine), personal selling (as in a department store), publicity and other promotional work. So, communication about the product takes place between a buyer and a seller is known as promotion.

Place: the product has to be in the correct place – retail outlet – in order to capture sales. Exactly where a firm decides to sell its product will depend on the nature of the product. Placement involves getting the product to the customer. This takes place through the channels of distribution. A common channel of distribution is: manufacturer – wholesaler – retailer – customer. Wholesalers generally sell large quantities of a product to retailers, and retailers usually sell smaller quantities to customers.

The marketing strategies of determining product, price, placement and promotion are not planned in isolation. Marketing analysts often look at a combination of these four factors (the marketing mix).

Aspects to be considered in a product include its quality, its features, style, brand name, size, packaging, services and guarantee, while price includes consideration of things like the basic list price, discounts, the length of the payment period, and possible credit terms. Place in a marketing mix includes such factors as distribution channels, coverage of the market, locations of points of sale, inventory size, and so on. Promotion groups together advertising, publicity, sales promotion, and personal selling. The next stage is to create long-term demand, perhaps by modifying particular features of the product to satisfy changes in consumer needs or market conditions. The marketing task is to manage demand effectively.

One important factor that affects the marketing mix is the position of the product in its life cycle. The period of time over which a product appeals to customer is called the product life cycle. At a given point in time a product will be at a particular stage of its life cycle. The length of this product life cycle differs from product to product.

Before a product is introduced it generally has to be tested on a sample of consumers. In the introductory phase the sales of the product tend to be low and sluggish, and the price of the product may be higher than it will be at later stages in the product life cycle due to the lack of competition and because the firm is trying to get back some of the costs of developing and launching the product.

What is SWOT? SWOT stands for strengths, weaknesses, opportunities and threats. A company that believes in marketing is forward-thinking and doesn’t rest on its past achievements. It uses SWOT analysis to be aware of its strengths and weaknesses as well as the opportunities and threats it faces in the market.

Consequently, marketing is the process of developing, pricing, distributing and promoting the goods or services that satisfy customers’ needs. Marketing therefore combines market research, new product development, distribution, advertising, promotion, product improvement, and so on. According to this definition, marketing begins and ends with the customer.

Essential Vocabulary:

advertising – рекламирование, реклама

bargain – выгодная покупка; дешево купленная вещь

bulk buying – оптовые закупки

to charge a price – назначить цену

coverage of the market – границы рынка

distribution channel – канал распределения

interest-free – беспроцентный

list prices – прейскурантные цены

to meet – удовлетворять, соответствовать

point of sale – розничная торговая точка

pricing policy – политика ценообразования

product life cycle – жизненный цикл товара

retail outlet – розничная торговая точка

SWOT analysis – SWOT-анализ (анализ сильных и слабых сторон компании, возможностей и угроз рынка)

strength – сила, сильная сторона

weakness – слабость, слабое место

threat – опасность, угроза

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-01-11 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: