Scenario: Personality Clash




LL_Interm_voc_1_2015

Unit 1 Personality

Personality Types

Ex.1.1. Find the English equivalents for the following:

CB, ex. 2, p. 6
1. Настойчивый
2. Чувствительный
3. Разумный, умный, практичный
4. Любящий покомандовать
5. Человек настроения; грустный
6. Осторожный, осмотрительный
7. Надежный
CB, ex. 2, p. 6
8. Общительный
9. Упрямый, волевой
10. Уравновешенный
11. Уверенный в себе
CB, ex 5, p. 6 + tape 1.3
12. Определять что-либо по (внешнему виду)
13. Интересоваться к-л/ч-л
14. Смеяться над к-л/ч-л
15. Отличаться от к-л/ч-л
16. Управлять ч-л (компанией и т.п.)
17. Концентрироваться на к-л/ч-л
18. Казаться Ты кажешься …
CB, ex. 7b, p. 7
19. Теория о ч-л
CB, ex. 9 + the text, p. 7
20. Иметь влияние на к-л/ч-л
21. Специализироваться в ч-л
22. Обнаруживать ч-л/определять ч-л
23. Иметь тенденцию / склонность к ч-л
24. С другой стороны
25. Основываться на ч-л

 

Ex. 1.2. Fill in the gaps with suitable prepositions where necessary:

 

  1. What assumptions is this theory based _____?
  1. Most MIPT students are interested ____ math and computer science.
  1. This lab specializes ____the study of artificial intelligence.
  1. You can tell a lot about the person ____ the way they dress.
  1. No one likes to be laughed ______.
  1. Research has shown that the weather can influence ____ people’s behavior.
  1. Stanislavsky’s theory _____ acting has had a lasting influence ____ actors and dramatists.
  1. Attention has been focused recently ____ the dangers of nuclear reactors.
  1. What makes him different ______ the rest of the students?
  1. ___ the one hand, expansion would be good, but ___ the other hand it would be sad to lose the family atmosphere.

Ex. 1.3. Translate into English using active vocabulary:

 

1. 1. Карл Юнг оказал значительное влияние на современную психологию.
2. 2. Он выделил (определил) два типа личности, которые он назвал экстравертами и интровертами.
3. 3. Интроверты чаще всего необщительны и осторожны.
4. 4. Они больше интересуются собой, чем другими людьми.
5. 5. Экстраверты напористы, уверены в себе, стремятся (имеют тенденцию) влиять на окружающих (досл. людей вокруг себя).
6. 6. Они разговорчивы, но иногда бывают нетерпеливы, нечутки и любят покомандовать.
7. 7. Хороший психиатр всегда может определить тип личности по внешнему виду человека и его поведению.

 

Measuring Personality

Ex. 1.4. Find the equivalents of the following words and phrases:

 

CB, ex. 3, p. 8 + tape 1.4
  1. Измерять – измерение - measurment
  1. Проходить тест/ испытание
  1. Психометрия - psycometrics
  2. Психометрический
  1. Эксперт (в области …) expert on
  1. Современный
Современные исследования в ч-л  
  1. Относиться к / быть связанным с ч-л – related to
  1. Качество quality
Личные качества pers qual
  1. Черта – traits
Черта характера
  1. Разница между к-л/ч-л - difference
  1. Надежный – надежность reliability – reliable
  1. Валидность validity
  2. Валидный (о тестах); имеющий юридическую силу, действительный, действующий (о документах и т.п.) valid
  1. Понять ч-л (фр. гл) -
  1. Обнаружить ч-л (фр. гл) – find out
  1. Работать над ч-л work on
  1. Сходство similarity
  2. Cходный/ похожий
CB, ex.9 + the text, p. 9  
  1. Руководить – руководитель direct - director
Режиссировать фильм – режиссер producer
  1. Главный герой main character
  1. Основной
  1. Аудитория / зрители audience
  1. Переоцененный – overrated
  1. Недооцененный – underrated
  1. Сожалеть – сожаление regret
  1. Расследовать – расследование - investigate
  1. Полагать / считать / рассматривать consider

 

1.5. Fill in the gaps with suitable form of the words from the table “Word Families”. The first letter is given to you:

1. Can you measure____ accurately with this ruler?
2. We must take preventive measure _______ to reduce crime in this area.
3. There’s been a main _______ improvement in his work.
4. How realiable_______ is the data?
5. The reliability_______ of these results has been questioned.
6. You need a valid_______ password to access the company intranet.
7. We had doubts about the validity______ of her arguments.
8. How much similarity_________is there between the two phenomena?
9. Similar____ triangles have equal angles.
10. I have nothing to regret_________.
11. Which is you biggest regret_________?
12. Scientists are investigate__________ how the crash occurred.
13. The matter is under i___________.

1.6. Fill in the gaps with suitable prepositions where necessary:

 

  1. They are doing research _on___ ways of improving people’s diet.
  1. Don’t look this word up in the dictionary. Try to work __by__ the meaning of it by yourself.
  1. He is said to be an expert _on___ taxation.
  1. What are you working _on___ at the moment?
  1. Much of the crime in this area is related _to_ drug abuse.
  1. Can you tell the difference _between____ Tim and his twin-brother?
  1. I haven’t found _____ anything about him yet.

1.7 Translate the sentences into English using the active vocabulary:

1. Этот фильм основан на реальных событиях (true story), и в центре повествования (досл. фильм фокусируется на …) - чувство сожаления, переживаемого (to experience) главным героем. This film based on true story, and the film focused on a feeling of regret, experienced (to experience) the main character
2. Ему приходится расследовать серьезное преступление, совершенное (to commit) его бывшей возлюбленной. He likes to investigate serious criminal, committed his former lover
3. Что мне нравится в этом фильме – подход режиссера к описанию основных человеческих чувств – любви и ненависти. Approach of director to description
4. Я считаю, что в одних рецензиях этот фильм был немного переоценен, в других – значительно (seriously) недооценен. I think that in some rew this film was a bit overrated

Charisma

1.8. Find the equivalents of the following words and phrases:

CB, ex. 1, p. 10
  1. Связывать/ ассоциировать к-л/ч-л с к-л/ч-л
  1. На картинке/ на фотографии
  1. На странице
CB, ex. 2 + the text, p. 10
  1. Уметь хорошо (эффективно) ч-л делать (прил.)
  1. Интересоваться ч-л
  1. Заново определять ч-л
  1. Неправильно понимать ч-л
  1. Редкий - редко
  1. Красноречие
  1. Видение/понимание
  1. Управлять/руководить ч-л
  1. Относиться с сочувствием /понимать к-л

1.9. Fill in with prepositions where necessary:

1. 1. He is really effective ___ managing any kind of enterprise.
2. 2. Psychologists have been interested ____ the phenomenon of charisma for decades.
3. Her books have always had a very serious effect ____ reading public. They influence ____ their habits and shape their opinions.
4. What three qualities do you associate ____ Peter the Great?
5. I do not think this accident will seriously affect _____ us.
6. What you’ve said is true, ____ the other hand it is not the whole true.
7. 7. I couldn’t recognize any person ____ the picture.
8. 8. Have you read the text ____ page nine?
9. 9. She is really good ___ relating ___ the audience at her shows.

 

 

1.1 0. Use the words in the box in an appropriate form to fill in the gaps:

run vision rarely redefine
recognize eloquence rare misunderstand
1. He had a clear ___________ of how he hoped the company would develop.
2. A ball lightning is a rather ___________ natural phenomenon.
3. According to statistics, only 7% of the entire population can _________ their own business effectively.
4. It is important to ___________ how little we know about this disease.
5. The audience was very much impressed by the presenter’s __________.
6. Time has come to ____________ this term.
7. Our teacher is ___________ late. She usually comes five minutes earlier.
8. I think you’ve _____________me. I didn’t want to offend you.

 

Scenario: Personality Clash

1.11. Find the equivalents of the following words and phrases:

CB, ex-s 1-2, p. 12 + tape 1.5, p. 169
1. Cостоять из к-л / ч-л
2. Ошибка, вина
3. Ожидать ч-л от к-л / ч-л
4. Персонал, штат
5. Рассердиться на к-л
6. Идти не так, как надо
7. Дать к-л свободное время
8. Подшучивать над к-л
9. Ладить с к-л (фр. гл.)
10. Бояться к-л / ч-л
11. Подходить, соответсвовать, вписываться (фр.гл.)
12. Предлатать ч-л

1.12. Fill in the gaps with suitable prepositions:

 

1. You should learn in advance what dress code is accepted in the company to fit ____.
2. He hates when people make fun ____ him.
3. Whom are you so angry _____?
4. She is so indecisive. She is always afraid _____ making mistakes.
5. With time he learnt not to expect too much _______ life.
6. The head of our department never gives us time _______.
7. How are you getting ____ _____ your new boss?
8. The committee consists ____ four members.

 

1.13.Translate the sentences into English using active vocabulary:

 

1. Я не думаю, что это наша вина.
2. Почему ты всегда сердишься на меня, когда что-то идет не так?
3. Хотя его коллеги иногда подшучивают над ним, он хорошо с ними ладит.
4. Вы слишком многого ожидаете от нашего персонала.
5. Наш департамент состоит из трех подразделений (divisions).
6. Я предлагаю дать ей немного свободного времени, чтобы она могла как следует отдохнуть (to recharge her batteries).
7. Боюсь, вам сложно будет вписаться в эту среду (here).


Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-04-14 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: