LL_Interm_voc_1_2015
Unit 1 Personality
Personality Types
Ex.1.1. Find the English equivalents for the following:
CB, ex. 2, p. 6 |
1. Настойчивый |
2. Чувствительный |
3. Разумный, умный, практичный |
4. Любящий покомандовать |
5. Человек настроения; грустный |
6. Осторожный, осмотрительный |
7. Надежный |
CB, ex. 2, p. 6 |
8. Общительный |
9. Упрямый, волевой |
10. Уравновешенный |
11. Уверенный в себе |
CB, ex 5, p. 6 + tape 1.3 |
12. Определять что-либо по (внешнему виду) |
13. Интересоваться к-л/ч-л |
14. Смеяться над к-л/ч-л |
15. Отличаться от к-л/ч-л |
16. Управлять ч-л (компанией и т.п.) |
17. Концентрироваться на к-л/ч-л |
18. Казаться Ты кажешься … |
CB, ex. 7b, p. 7 |
19. Теория о ч-л |
CB, ex. 9 + the text, p. 7 |
20. Иметь влияние на к-л/ч-л |
21. Специализироваться в ч-л |
22. Обнаруживать ч-л/определять ч-л |
23. Иметь тенденцию / склонность к ч-л |
24. С другой стороны |
25. Основываться на ч-л |
Ex. 1.2. Fill in the gaps with suitable prepositions where necessary:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 1.3. Translate into English using active vocabulary:
1. 1. Карл Юнг оказал значительное влияние на современную психологию. |
2. 2. Он выделил (определил) два типа личности, которые он назвал экстравертами и интровертами. |
3. 3. Интроверты чаще всего необщительны и осторожны. |
4. 4. Они больше интересуются собой, чем другими людьми. |
5. 5. Экстраверты напористы, уверены в себе, стремятся (имеют тенденцию) влиять на окружающих (досл. людей вокруг себя). |
6. 6. Они разговорчивы, но иногда бывают нетерпеливы, нечутки и любят покомандовать. |
7. 7. Хороший психиатр всегда может определить тип личности по внешнему виду человека и его поведению. |
|
Measuring Personality
Ex. 1.4. Find the equivalents of the following words and phrases:
CB, ex. 3, p. 8 + tape 1.4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CB, ex.9 + the text, p. 9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. Fill in the gaps with suitable form of the words from the table “Word Families”. The first letter is given to you:
1. Can you measure____ accurately with this ruler? |
2. We must take preventive measure _______ to reduce crime in this area. |
3. There’s been a main _______ improvement in his work. |
4. How realiable_______ is the data? |
5. The reliability_______ of these results has been questioned. |
6. You need a valid_______ password to access the company intranet. |
7. We had doubts about the validity______ of her arguments. |
8. How much similarity_________is there between the two phenomena? |
9. Similar____ triangles have equal angles. |
10. I have nothing to regret_________. |
11. Which is you biggest regret_________? |
12. Scientists are investigate__________ how the crash occurred. |
13. The matter is under i___________. |
1.6. Fill in the gaps with suitable prepositions where necessary:
|
|
|
|
|
|
|
|
1.7 Translate the sentences into English using the active vocabulary:
1. Этот фильм основан на реальных событиях (true story), и в центре повествования (досл. фильм фокусируется на …) - чувство сожаления, переживаемого (to experience) главным героем. This film based on true story, and the film focused on a feeling of regret, experienced (to experience) the main character |
2. Ему приходится расследовать серьезное преступление, совершенное (to commit) его бывшей возлюбленной. He likes to investigate serious criminal, committed his former lover |
3. Что мне нравится в этом фильме – подход режиссера к описанию основных человеческих чувств – любви и ненависти. Approach of director to description |
4. Я считаю, что в одних рецензиях этот фильм был немного переоценен, в других – значительно (seriously) недооценен. I think that in some rew this film was a bit overrated |
Charisma
1.8. Find the equivalents of the following words and phrases:
CB, ex. 1, p. 10 |
|
|
|
CB, ex. 2 + the text, p. 10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.9. Fill in with prepositions where necessary:
|
1. 1. He is really effective ___ managing any kind of enterprise. |
2. 2. Psychologists have been interested ____ the phenomenon of charisma for decades. |
3. Her books have always had a very serious effect ____ reading public. They influence ____ their habits and shape their opinions. |
4. What three qualities do you associate ____ Peter the Great? |
5. I do not think this accident will seriously affect _____ us. |
6. What you’ve said is true, ____ the other hand it is not the whole true. |
7. 7. I couldn’t recognize any person ____ the picture. |
8. 8. Have you read the text ____ page nine? |
9. 9. She is really good ___ relating ___ the audience at her shows. |
1.1 0. Use the words in the box in an appropriate form to fill in the gaps:
run | vision | rarely | redefine |
recognize | eloquence | rare | misunderstand |
1. He had a clear ___________ of how he hoped the company would develop. |
2. A ball lightning is a rather ___________ natural phenomenon. |
3. According to statistics, only 7% of the entire population can _________ their own business effectively. |
4. It is important to ___________ how little we know about this disease. |
5. The audience was very much impressed by the presenter’s __________. |
6. Time has come to ____________ this term. |
7. Our teacher is ___________ late. She usually comes five minutes earlier. |
8. I think you’ve _____________me. I didn’t want to offend you. |
Scenario: Personality Clash
1.11. Find the equivalents of the following words and phrases:
CB, ex-s 1-2, p. 12 + tape 1.5, p. 169 |
1. Cостоять из к-л / ч-л |
2. Ошибка, вина |
3. Ожидать ч-л от к-л / ч-л |
4. Персонал, штат |
5. Рассердиться на к-л |
6. Идти не так, как надо |
7. Дать к-л свободное время |
8. Подшучивать над к-л |
9. Ладить с к-л (фр. гл.) |
10. Бояться к-л / ч-л |
11. Подходить, соответсвовать, вписываться (фр.гл.) |
12. Предлатать ч-л |
1.12. Fill in the gaps with suitable prepositions:
1. You should learn in advance what dress code is accepted in the company to fit ____. |
2. He hates when people make fun ____ him. |
3. Whom are you so angry _____? |
4. She is so indecisive. She is always afraid _____ making mistakes. |
5. With time he learnt not to expect too much _______ life. |
6. The head of our department never gives us time _______. |
7. How are you getting ____ _____ your new boss? |
8. The committee consists ____ four members. |
1.13.Translate the sentences into English using active vocabulary: