Преподобная дева Евпраксия




Й день

Успе́ние святы́я Анны, ма́тере Святы́я Богоро́дицы, и па́мять святы́х жен Олимпиа́ды и Евпракси́и

НА ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры святы́я Анны на 6, глас 4. Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:

Зако́ны оправда́ния соблюда́ющи невреди́мо/ и Бо́гу Вседержи́телю непоро́чно рабо́тающи,/ сподо́билася еси́, А́нно, ма́ти бы́ти/ по пло́ти Христа́ ро́ждшей Чи́стей Богоотрокови́це,/ с Не́юже тя ублажа́ем/ и свято́е твое́ успе́ние/ ра́достною мы́слию пра́зднуем днесь.

Жи́зни пала́ту, А́нно Богому́драя, ро́ждши,/ к жи́зни преста́вилася еси́ вои́стинну нетле́нней/ и совокупля́ешися с ли́ки пра́ведных,/ пита́ющих тя бога́тно Влады́чнею ра́достию;/ те́мже твое́ преставле́ние соверша́ем, приснопомина́емая,/ и ве́рно почита́ем, Богому́дрии, днесь.

Дверь Небе́сную, А́нно Богому́драя, ро́ждши,/ к Небе́сному селе́нию востекла́ еси́, сла́вная,/ и сла́вы Боже́ственныя ны́не наслажда́ешися./ Е́йже и нас, честно́е твое́ успе́ние пра́зднующих,/ моли́твами твои́ми сподо́би,/ страсте́й мрак разоря́ющи/ и лю́тых обстоя́ний мглу отгоня́щи.

И́ны стихи́ры, глас 1. Подо́бен: О, ди́внаго чудесе́:

Се светоза́рное торжество́/ и све́тлый день и ми́ру, ра́достный,/ успе́ние честно́е и достохва́льное А́нны благосла́вныя,/ из нея́же роди́ся Жизнь ро́ждшая,/ одушевле́нный киво́т, невмести́мое Сло́во вмести́вшая,/ печа́ли разреше́ние и ра́дости Хода́таица,/ подаю́щая всем ве́рным ве́лию ми́лость.

О, пресла́внаго чудесе́!/ Исто́чник жи́зни пресла́вно ро́ждшая,/ еди́ну в жена́х благослове́нную Чи́стую,/ преставля́ется от вре́менныя жи́зни к безконе́чней/ А́нна благосла́вная,/ от земли́ взе́мшися к Небе́сным,/ днесь сра́доватися а́нгельским собо́ром,/ ея́же ны́не свято́е пра́зднуем торжество́.

Днесь све́тлое торжество́, ве́рных ли́цы,/ успе́ние твое́ честно́е почита́ем всеблагогове́йно/ Боже́ственным Ду́хом:/ наста́ бо нам исцеле́ний блиста́ющая благода́ть,/ и попаля́ющая возду́шных духо́в лука́вых совокупле́ния,/ и све́том наставля́ющая мы́сли/ ве́рою воспева́ющих твое́, досточу́дная А́нно/ честно́е преставле́ние.

Сла́ва, и ны́не, глас 8. Анато́лиево:

И́же от непло́дных чресл/ жезл святы́й, Богоро́дицу, прозя́бший/ из Нейже спасе́ние ми́ру возсия́ – Христо́с Бог,/ супру́г непоро́чный и дво́ице свята́я, Иоаки́м и А́нна;/ си́и бо, преста́вльшеся к Небе́сным селе́нием,/ со Дще́рию свое́ю Пречи́стою Де́вою/ и со А́нгелы лику́ют,/ о ми́ре моли́тву творя́ще./ И́хже и мы, соше́дшеся, благоче́стно пою́ще, глаго́лем:/ и́же Богоотрокови́цы ра́ди и Пречи́стыя Мари́и,/ пра́отцы Христо́вы бы́вше,/ моли́теся о душа́х на́ших.

На стихо́вне стихи́ры, глас 5. Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, мы́сленная ла́стовице,/ ве́сну благода́ти нам возвести́вшая,/ непоро́чно в целому́дрии жи́тельствовавши до́бре,/ и де́вства сокро́вище,/ че́стно боле́зновавшая,/ Непоро́чную Богоро́дицу,/ а́гнице честна́я, я́же ро́ждшая Ю́ницу,/ взе́млющаго А́гнца ми́ра прегреше́ния,/ сло́вом Сло́во ро́ждшую, еди́ну Неискусому́жную,/ А́нно, прама́ти Госпо́дня, тя от земли́ пресе́льшаго./ Его́же ны́не моли́ душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.

Стих: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде,/ пра́вым подоба́ет похвала́.

Ра́дуйся, вожделе́нная Бо́гу,/ избра́нная святостьми́ сия́ний зако́на,/ дво́ице честна́я,/ я́же изъявле́ния до́бре Боже́ственною благода́тию предлага́ющая,/ Христа́ ро́ждшую, Нача́льника жи́зни на́шея, Та роди́вши,/ Иоаки́м Богоприя́тный и Боже́ственная А́нна всечестна́я,/ свети́льницы, возсия́вшии свещу́ безсе́нную,/ благопра́вящии благода́ть, Пречи́стую Богоро́дицу./ С Не́юже моли́теся/ душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.

Стих: Блаже́ни вси, боя́щиися Го́спода,/ ходя́щии в путе́х Его́.

Ра́дуйся, благослове́нная земле́,/ я́же Богопрозя́бшую ми́рови зе́млю процве́тшая,/ я́же в зако́не Боже́ственнем безпреста́ни поуча́ющаяся/ и благода́ть всем подписа́вшая,/ сою́з непло́дствия рождество́м свои́м избе́гшая,/ и сме́ртию нетле́ние воздава́ющая,/ и к Боже́ственней преста́вльшаяся све́тлости А́нна Богоблаже́нная,/ прама́ти Христа́ Бо́га,/ я́же светоно́сный свети́льник – Богоро́дицу ро́ждшая./ С Не́юже испроси́ душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, глас 8:

Прииди́те, вся тварь, в кимва́лех псало́мски, соше́дшеся,/ восхва́лим А́нну Богому́друю,/ Боже́ственную го́ру ро́ждшую от ложе́сн свои́х/ и к горе́ мы́сленней и ра́йским селе́нием/ днесь премину́вшую, и к ней возопие́м:/ блаже́нное чре́во твое́,/ носи́вшее вои́стинну Свет ми́рови внутрь во чре́ве носи́вшую,/ и сосца́ твоя́ кра́сная, я́же сса́ше дои́вшая Христа́,/ пищу жи́зни на́шея./ Его́же моли́ изба́вити нас от вся́кия ско́рби и прило́га вра́жия/ и спасти́ ду́ши на́ша.

Тропа́рь, глас 4:

Жизнь ро́ждшую во чре́ве носи́ла еси́, Чи́стую Богома́терь,/ Богому́драя А́нно./ Те́мже к прия́тию Небе́сному, иде́же веселя́щихся жили́ще,/ в сла́ве ра́дующися, ны́не преста́вилася еси́,/ чту́щим тя любо́вию/ прегреше́ний прося́щи очище́ние,/ присноблаже́нная.

На повече́рии кано́н святы́х жен, его́же краегране́сие: Честны́м жена́м честно́е пою́ пе́ние. Глас 8, Ио́сиф.

Песнь 1

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́/ чудотворя́и́ иногда́,/ Моисе́и́скии́ жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в мо́ре,/ Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.

Плотско́ю не́мощию си́льнаго врага́ низложи́сте,/ и присво́истеся к Бо́гу, преподо́бныя жены́,/ моля́щеся си́лу всем нам пода́ти спаси́тельную.

Уязви́стеся добро́тою Женихо́вою и во след Его́ прилепи́стеся псало́мски,/ после́дующе живоно́сным стопа́м Его́,/ и сего́ ра́ди низложи́сте врага́ зми́я.

Увяди́вше труды́ по́стническими теле́сныя добро́ты,/ украси́сте ва́ша ду́ши/ и со Христо́м Женихо́м в черто́ги све́тлыя внидо́сте, преподо́бныя.

Богоро́дичен: Неве́стник показа́ся светови́ден утро́ба Твоя́, Де́во,/ ми́лости ра́ди теле́сно из Тебе́ воплоти́вшагося Го́спода/ и вся́ческая Богоразу́мия луча́ми просве́щшаго.

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зижди́телю,/ Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́и́,/ жела́нии́ кра́ю, ве́рных утвержде́ние,/ Еди́не Человеколю́бче.

Презре́ла еси́ добро́ту теле́сную, пречестна́я,/ и мимогряду́щую сла́ву, я́ко сон, вмени́ла еси́,/ во смире́нии же, Олимпиа́до, и поще́нии Бо́га взыска́ла еси́, Богоблаже́нная.

Младе́нствующи ле́ты, нас ра́ди Младе́нца Сло́ва, на зе́млю, Евпракси́е, прише́дшаго,/ ве́рою возлюби́ла еси́/ и Того́ о́бразу ду́шу связа́ла еси́, непрело́жна пребы́вши.

Отверго́стеся ми́ра и пло́ти мудрова́ния,/ воздержа́нием же и труды́ стяжа́вше Христа́, Жениха́ Пречи́стаго,/ черто́г Небе́сный, подаю́щаго вам Боже́ственное наслажде́ние.

Богоро́дичен: Свяще́нных проро́к свяще́нныя трубы́ дре́вле Тя провозвести́ша,/ дверь Све́та ро́ждшую и сви́ток одушевле́нный,/ на не́мже не рука́ми Сло́во написа́ся па́че сло́ва, Пречи́стая Де́во.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.

Странноприе́мница усе́рднейша была́ еси́, собо́р свяще́нных упокоева́ющи/ и Христа́ о сем веселя́щи, за милосе́рдие стра́нна бы́вшаго.

Добро́ту пречи́стую люби́маго ви́девши Жениха́ твоего́, Евпракси́е,/ увяди́ла еси́ пло́ти добро́ту воздержа́нием.

Дрема́ние отри́нувше от душе́вных ве́ждей свяще́нныя жены́,/ успи́сте двиза́ния теле́сная воздержа́нием.

Богоро́дичен: Воплоти́вшагося Тебе́, Го́споди, от Пречи́стыя Де́вы преподо́бныя возлюби́вше,/ в воню́ ми́ра Твоего́ потеко́ша,/ Твое́ю уязви́вшеся Боже́ственною любо́вию.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́иул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго,/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

От исто́чника напая́ема, вселе́нную всезлаты́ми уче́нии свяще́ннаго па́стыря напои́вшаго,/ кла́сы прозябла́ еси́ до́брыя де́тели, Олимпиа́до,/ и́миже пита́еши сердца́ нас, чту́щих тя.

Блаже́нными наде́ждами твою́ сла́вную ду́шу укре́пльши/ и пи́щею невеще́ственною пита́ема, ума́ чистото́ю де́ньми мно́гими/ терпели́вно а́лчбу, Евпракси́е, претерпе́ла еси́, ра́дующися.

Умертви́вшеся ми́рови, насле́довасте жизнь безсме́ртную/ и черто́га Боже́ственнага сподо́бистеся, Богоблаже́нныя,/ свещи́ ва́ша по́стническим еле́ем неугаси́мы соблю́дше, всечестны́я.

Богоро́дичен: Бо́жие Бог Сло́во во утро́бу Неискусобра́чную во́лею всели́ся/ и Челове́к узре́н бысть, И́же Де́вою соблюды́й Тя, Пречи́стая,/ Его́же жела́юще, отрокови́цы по́стнически Сему́ после́доваша житие́м све́тлым.

Песнь 6

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду/ и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́,/ я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися/ и живо́т мой а́ду прибли́жися,/ и молю́ся, я́ко Ио́на:/ от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Ио́на су́щи, Евпракси́я боле́зней усе́рдием, благочести́вым по́мыслом/ ве́тхаго запина́теля попира́ше в не́мощи же́нстей телесе́:/ утвержда́ше бо сию́ Христо́с, И́же в на́шу обо́лкся не́мощь.

Воздержа́ние и смире́нное се́рдце, бде́ние с ми́лостынею,/ ра́зум, и ве́ру пра́ву, и соверше́нну любо́вь, Олимпиа́до, стяжа́вши, сла́вная,/ была́ еси́ храм Бо́жий и чуде́с исто́чник неоску́дный.

Устрани́вше себе́ жите́йских сласте́й терпе́нием боле́зней по́стнических,/ на зе́млю Соше́дшаго нас ра́ди и во́лею Стра́нствовавша/ вы, честны́я, сего́ ра́ди стяжа́сте на Небесе́х, странноприи́мствовавша вас, досточу́дныя.

Богоро́дичен: Чистоты́ Тя и че́стна де́вства чи́стый сосу́д, Отрокови́це, Соде́тель обре́т,/ сло́вом в пречи́стое Твое́ чре́во всели́ся/ и всю вра́жию от челове́к зло́бу изгна́.

Седа́лен, глас 8. Подо́бен: Повеле́нное:

В моли́твах та́йных бдя́ще и насла́ждшеся писа́ньми Богодохнове́нными,/ Олимпиа́да и Евпракси́я сла́вная/ на ра́му Госпо́день взя́ша Крест и, Сему́ после́дующе воздержа́тельно,/ всю лесть зми́я низложи́ша, зову́ще Христу́:/ Женише́ Небе́сный, Ты бу́ди нам утвержде́ние.

Песнь 7

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы/ в Вавило́не иногда́/ ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще:/ отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Сла́ву тле́ющую на нетле́нную премени́ша любо́вию, преподо́бныя,/ ея́же наслажда́ющеся при́сно, ра́дующеся и веселя́щеся, пою́т:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

О, ка́ко претерпе́ стоя́ние, а́лчбу же на дни мно́ги, Евпракси́е,/ Христу́ вопию́щи, Жениху́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Вели́к тя сосу́д узре́в Боже́ственнаго Ду́ха, Олимпиа́до,/ бога́тно вели́кими свои́ми исполня́ет тя уче́нии/ в патриа́рсех вели́кий Златосло́в, блаже́нная.

Богоро́дичен: Разреши́ла еси́ еди́на кля́тву прама́тернюю/ всех благослове́ньми венча́ющаго Христа́ ро́ждши, Де́во, Ему́же пое́м:/ Го́споди Бо́же, благослове́н еси́ во ве́ки.

Песнь 8

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене/ благода́тию Твое́ю бы́вше,/ за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

По́мыслу, де́во, стра́сти безслове́сныя повину́ла еси́,/ и Жениху́ Сло́ву уневе́стившися, непоро́чная чи́стая, вопию́щи:/ благослови́те, вся дела́, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Ва́шими по́двиги те́мнаго кня́зя низло́жше,/ вене́ц нетле́ния нам исхода́таиша, и ра́йския вхо́ды, отрокови́це,/ и Боже́ственное наслажде́ние в ра́дости души́ во ве́ки.

Распе́ншеся ми́ру и Бо́жиею любо́вню уязви́вшеся, свяще́нныя де́вы,/ вкуше́нием сла́дким Е́ву уязви́вшаго, воздержа́ния стрела́ми уязви́сте,/ воспева́юще Христа́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Иису́са ро́ждшая, от чи́стых крове́й Твои́х воплоще́нна,/ де́вы вся собрала́ еси́, Пречи́стая Де́во Ма́ти, и с ни́ми вопию́щи:/ благослови́те, вся дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу,/ Тя испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

Кра́сныя Влады́це, и богоглаго́ливыя го́рлицы,/ и ла́стовицы све́тлыя и чистолюби́выя,/ в добро́ты Небе́сныя приведе́ни бы́сте.

Сочта́стеся с Вы́шними ликостоя́нии и во избра́нных собо́рех всели́стеся,/ о нас моля́щеся любо́вию ще́дрому Бо́гу.

Па́мять Евпракси́и и Олимпиа́ды, я́ко со́лнце, ми́рови возсия́,/ ве́рных мы́сли просвеща́ющи, Христа́ велича́ющих при́сно.

Богоро́дичен: Све́та су́щи прия́телище,/ просвети́, Де́во, омраче́нную страстьми́ ду́шу мою́/ и кроме́шния тьмы изба́ви мя мольба́ми Твои́ми.

Стихи́ры святы́х жен, глас 1. Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Тайносло́вца проро́ка/ и учи́теля на́шего/ учени́цу в пе́снех/ Олимпиа́ду согла́сно почти́м досто́йно/ и с не́ю восхваля́юще целому́дренную и чи́стую Евпракси́ю,/ я́ко Христу́ моля́щуюся спасти́ся нам.

Благоче́стия исча́дие/ и удобре́ние мона́шествующих су́щу,/ пе́сньми досто́йно почти́м согла́сно, вси ве́рнии,/ Евпракси́ю целому́дренную,/ я́ко моля́щую Зижди́теля о нас,/ спасти́ся душа́м на́шим.

Слава:

Ты, земну́ю красоту́ совле́кши,/ до́бре благу́ю часть избра́ла еси́, Богому́драя,/ ю́же обре́те Мари́я,/ и, вся а́бие оста́вльши вре́менная,/ доброде́телию прия́ла еси́/ мы́сленный би́сер многоце́нный.

И ны́не: Досто́йно есть:

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь А́нны святы́я, три́жды. Богоро́дична не глаго́лем.

По 1-й кафи́зме седа́лен, глас 4. Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Твое́ пра́зднуем, пра́ведная А́нно, успе́ние,/ сла́вою бо неизрече́нною просла́ви тя Христо́с Бог, я́ко прама́терь Свою́./ Те́мже, преста́вльшися, Того́ моли́ мир моли́твами твои́ми пода́ти нам,/ покрыва́ющи от сопроти́вных ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Твои́м/ истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́/ и воздви́гла еси́ вся от сме́рти к животу́ нетле́ния./ Те́мже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная,/ я́коже прорекла́ еси́.

По 2-й кафи́зме седа́лен, глас 4. Подо́бен: Удиви́ся Ио́сиф:

В ру́це нас ра́ди от Де́вы вочелове́чшагося преда́вши ду́шу,/ и́бо Зижди́тель твой и Бог к нетле́нней жи́зни преста́ви тя./ Те́мже ны́не че́стно ублажа́ем тя,/ я́ко еди́ной Честне́й и непоро́чней вои́стинну Богоро́дице су́щую ма́терь, и согла́сно взыва́ем:/ Зижди́теля Твоего́ и Бо́га, Христа́ Спа́са на́шего, моли́/ спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Удиви́ся Ио́сиф, е́же па́че естества́ зря/ и внима́ше мы́слию, и́же на руно́ дождь, в безсе́менном зача́тии Твое́м, Богоро́дице,/ купину́, огне́м неопали́мую, жезл Ааро́нов прозя́бший,/ и, свиде́тельствуя, обру́чник Твой и храни́тель свяще́нником взыва́ше:/ Де́ва ражда́ет и по рождестве́ па́ки Де́вою пребыва́ет.

А́ще пра́зднуеши, велича́ние:

Велича́ем тя,/ свята́я пра́ведная А́нно,/ прама́ти Христа́ Бо́га на́шего,/ и всечестно́е сла́вим/ успе́ние твое́.

Кано́ны Окто́иха о́ба без му́ченична и святы́я на 6, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Согреше́ний проще́ние, и злых избавле́ние,/ и житии́ исправле́ние ны́не ми испроси́,/ твою́ светоно́сную па́мять почита́ющему днесь, А́нно всехва́льная.

Живо́т ро́ждшую боголе́пно родила́ еси́,/ те́мже к присножи́зненней жи́зни преста́вилася еси́,/ наслажда́ющися ра́дости неизглаго́ланныя и Све́та невече́рняго, А́нно Богозва́нная.

Благода́ть Боже́ственная к ра́дости преста́ви,/ без се́мене ю́же роди́ Дщи сея́ Чи́стая,/ и предстои́т со мно́гим дерзнове́нием,/ Го́сподеви моля́щися спасти́ся всем.

Пра́ведно и преподо́бно пожи́вши, всехва́льная,/ к Пра́ведному Го́споду ны́не преста́вилася еси́/ ра́доватися с пра́ведными, и́же от ве́ка,/ те́мже, соше́дшеся, тя ве́рою почита́ем.

Богоро́дичен: Из Тебе́ нам возсия́ Со́лнце пра́ведное,/ и всю озари́ Богоразу́мием зе́млю,/ и разори́ мглу неразу́мия, Чи́стая, Всенепоро́чная, и Всеблаже́нная.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́:

Песнь 3

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся,/ но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́,/ несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Заче́ншую Содержа́щаго вся зачала́ еси́/ и родила́ еси́ па́че сло́ва Христа́ ро́ждшую,/ те́мже твое́ успе́ние, А́нно, почита́ем.

С похвала́ми соверша́ется сла́вная па́мять твоя́,/ я́ко родила́ еси́ нам хвале́ний превы́шшую,/ Чи́стую Богома́терь, А́нно Богоприя́тная.

Я́коже со́лнце с луно́ю, А́нне совокупля́яся,/ сла́вный Иоаки́м, де́вства зарю́ ражда́ет,/ Ея́же ра́ди Божества́ луча́ просия́.

Го́ру Боже́ственную из чресл твои́х родила́ еси́/ и к гора́м мы́сленным и рая́ селе́нием, А́нно, премину́ла еси́, Богоблаже́нная.

Богоро́дичен: Тя Предста́тельницу тве́рдую, Богороди́тельнице, стяжа́хом,/ упова́ние на Тя возложи́вше, спаса́емся/ и, к Тебе́ бо прибега́юще, огражда́емся.

Седа́лен, глас 8. Подо́бен: Прему́дрости:

Ма́тере Влады́ки и Творца́/ ма́ти была́ еси́, А́нно всехва́льная, Того́ повеле́ния при́сно храня́щи,/ сего́ ра́ди, уме́рши, к жи́зни безсме́ртней преста́вилася еси́ вои́стинну/ и к Све́ту невече́рнему./ Те́мже светоно́сную и святу́ю твою́ па́мять соверша́ем,/ ду́хом просвеща́еми всегда́, и согла́сно вопие́м ти:/ моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Песнь 4

Ирмо́с: Седя́й в Сла́ве на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный/ Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия:/ сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Я́же в зако́не пи́саная, поуча́ющися, соверши́ла еси́/ и Законода́вца Ма́тере ма́ти была́ еси́,/ те́мже тебе́ вся тварь по до́лгу ны́не сотворя́ет твою́ ра́достно па́мять.

Блаже́нное чре́во твое́ вои́стинну,/ носи́вшее Свет ми́ра внутрь во чре́ве носи́вшую,/ и сосца́ твоя́ кра́сная,/ я́ко дои́вшая дои́вшую, А́нно, Христа́, Пита́теля на́шего.

Я́ко пожи́вши непоро́чно, Ю́же непоро́чно родила́ еси́, Богоро́дицу Отрокови́цу,/ Сло́во О́тчее породи́вшую,/ и к Нему́ со сла́вою всели́лася еси́,/ обожена́ честны́ми вои́стинну прича́стии.

Богоро́дичен: Де́вы чре́во – стог, я́коже на гумне́, вои́стинну яви́ся,/ клас неде́ланен иму́щи, и́мже пита́ется вся́кое естество́, зову́щее:/ Всеси́льне, сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́,/ но мы Тя, Единоро́дне,/ Оте́ческия Сла́вы Сия́ние Божества́,/ от но́щи у́тренююще,/ воспева́ем Тя, Человеколю́бче.

Не́бо родила́ еси́ на земли́ вои́стинну, ро́ждшую Небесе́ Творца́,/ днесь тя преставля́юща к Небе́сным со сла́вою, А́нно пресла́вная.

С невеще́ственными чи́нми невеще́ственным умо́м лику́еши ра́достно,/ исполня́ема сия́ния Богатода́вца,/ но нас помина́й, ве́рою хва́лящих тя.

От ко́рене Иессе́ева прозя́бшая я́ве,/ благоцвету́щий жезл, Чи́стую, израсти́ла еси́, сла́вная,/ израсти́вшую цвет неувяда́ющий, Иису́са, Изба́вителя на́шего.

Богоро́дичен: К Тебе́ прибега́ю еди́ней держа́вней, ве́рных покро́ву,/ на Тя наде́жду возлага́ю спасе́ния моего́,/ Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, не пре́зри мене́.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.

Го́спода Иису́са Бо́га пра́отцы,/ Иоаки́м же и А́нна, пра́вдою укра́шени,/ по достоя́нию в пе́снех да восхва́лятся днесь.

Вся́ческих похва́л А́нна превзы́де,/ я́ко вся́кия похвалы́ превозше́дшую родила́ есть,/ сего́ ра́ди в ли́це пра́ведных водворя́ется.

Светоно́сия и све́тлости испо́лнена па́мять твоя́,/ сия́ния же в ми́ре спаси́тельная испуща́ющи,/ целому́дренная А́нно, дарова́ний вся́ческих испо́лни.

Ру́чку, ма́нну Боже́ственную вмести́вшую, во чре́ве носи́ла еси́, А́нно,/ и, с Не́ю ны́не на Небесе́х живу́щи,/ о всех мо́лишися, прехва́льная.

Богоро́дичен: От А́нны ми́рови роди́лася еси́,/ Цари́це, всех Царя́ ро́ждшая,/ и, де́вствующи по Рождестве́, Херуви́м превы́шши, Пренепоро́чная.

Конда́к, глас 2. Подо́бен: Вы́шних ища́:

Прароди́телей Христо́вых па́мять пра́зднуем,/ тех ве́рно прося́ще по́мощи/ изба́витися всем от вся́кия ско́рби, зову́щим:/ Бог наш с на́ми, сих прославле́й, я́коже благоволи́.

И́кос:

Проро́чески сни́демся вси досто́йно пе́ти прама́тере Христо́вы блаже́нное преставле́ние:/ днесь бо от вре́менныя преста́вися жи́зни,/ на Небесе́х с ра́достию ше́ствие творя́щи, ра́дуется,/ я́ко су́щи ма́ти и́стинныя су́щия Богоро́дицы, и взыва́ет ве́рно:/ вели́чит душа́ моя́ Го́спода, я́ко роди́х Сего́ Ма́терь на земли́,/ И́же Сию́ прославле́й, я́коже благоволи́.

Песнь 7

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки/ и халде́и уби́в,/ я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше,/ препе́тый Го́споди,/ Бо́же оте́ц на́ших благослове́н еси́.

Я́ко жи́зни и́стинныя, А́нно, Ма́терь ро́ждши,/ к жи́зни и́стинней преста́вилася еси́ ко све́ту, взыва́ющи:/ препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

И́же Ма́тери Изба́вителя ма́ти су́щи, А́нно,/ от земли́ к Небеси́, доброде́тельми укра́шена, востече́, во хвале́нии зову́щи:/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

К несконча́емей жи́зни, к простра́нней широте́ ра́йския пи́щи,/ к невече́рнему све́ту отшла́ еси́, Богоно́сице, зову́щи:/ Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Испещре́на доброде́тельми, добро́тою Боже́ственных дарова́ний укра́шена,/ к Бо́гу преложи́ся, непреста́нно зову́щи:/ препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Укра́шена добро́тами доброде́телей,/ кра́снаго па́че сыно́в челове́ческих и родила́ еси́ Сло́во, Пренепоро́чная,/ кра́сными ле́потами украша́ющаго Тебе́ песносло́вящих.

Песнь 8

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть;/ тогда́ у́бо образу́ емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,/ и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Ма́ти еди́ныя Богоро́дицы, я́же непло́ды пре́жде, ны́не же прама́ти Христо́ва,/ я́коже непло́дства, си́це и ме́ртвости, совле́кши оде́жду, во стране́ живу́щих вопие́т:/ Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Христо́с тебе́ две́ри Вы́шния отве́рзе, ра́достно тя прия́т,/ я́ко дверь родила́ еси́, е́юже Сам про́йде и затворе́ну яви́ по исхожде́нии,/ Богому́драя достойнопе́тая А́нно,/ те́мже тя почита́ем, ве́рнии, во ве́ки.

Свя́то житие́ сконча́вши, Святы́я Присноде́вы ма́ти была́ еси́,/ Я́же Пресвято́е Сло́во породи́, освяще́ние и избавле́ние нам подаю́ща,/ Богому́драя и досточу́дная А́нно,/ те́мже тя пое́м при́сно, ве́рнии, во ве́ки.

Богоро́дичен: Мно́гими мя содержи́ма беда́ми и бу́рею грехо́вною бе́дствующаго,/ ко приста́нищу невла́емому дыха́ний Ду́ха, Богороди́тельнице Влады́чице, ны́не наста́ви:/ приста́нище бо еси́ христиа́н./ Те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть;/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови Благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.

От земли́ чре́ва твоего́ вои́стинну роди́ся земля́ свята́я,/ неде́ланен клас прозя́бши безсе́менно, ми́рови Пита́теля и Го́спода,/ тебе́ к пи́щи неиждива́емой, А́нно, прему́дро преста́вльшаго.

Па́мять твоя́ днесь нам возсия́, со́лнца светле́йши,/ сия́нием бога́тых даро́в нас просвеща́ющи, всечестна́я, и мрак страсте́й изыма́ющи,/ ю́же соверша́ющих сохрани́.

Боже́ственный нас Иоаки́м и А́нна Богому́драя и всесла́вная,/ супру́г честны́й и светоно́сный, созыва́ют боже́ственне весели́тися сих пра́здником,/ его́же уясни́ Светода́вец всех Госпо́дь.

Богоро́дичен: Мари́е Госпоже́ всех, вся́кими мя порабоще́на согреше́нии ны́не свободи́:/ Сама́ бо Свободи́теля родила́ еси́ всех,/ рабо́ты нас изба́вльшаго грехо́вныя, Боже́ственным манове́нием.

Свети́лен. Подо́бен: Со ученики́:

Достодо́лжно воспое́м Богозва́нную А́нну:/ Богоро́дицу бо та Де́ву Мари́ю ро́ждши па́че наде́жды,/ сро́дница по пло́ти Христа́, Изба́вителя на́шего, яви́ся,/ сию́ боголе́пно прие́мшаго днесь в Вы́шних, о нас моля́щуюся и о умире́нии ми́ра.

Сла́ва, и ны́не. Подо́бен: Не́бо звезда́ми:

Не́бо ро́ждши, А́нно, но́вое, Мари́ю, Е́юже возсия́ сла́вы Со́лнце,/ днесь от земли́ к Небе́сным прехо́диши,/ Христу́ сра́дующися, пресла́вная.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 1. Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Па́мять соверша́юще честну́ю,/ Тебе́ воспева́ем, Христе́,/ пресла́вно А́нну от жи́зни привре́менныя/ к непрестаю́щей сла́ве преста́вльшаго ны́не,/ я́ко ма́терь су́щую без се́мене ро́ждшия Тя па́че естества́/ Богоро́дицы и Присноде́вы Ма́тере.

Па́мять святу́ю соверша́юще пра́отец Христо́вых/ Иоаки́ма и А́нны, честны́х и непоро́чных,/ прославля́ем непреста́нно Изба́вителя/ и Ще́драго Го́спода,/ сих преста́вльшаго к жи́зни/ нестаре́емей и нетле́нней.

К невеще́ственным лико́м и пра́ведных селе́нием,/ иде́же а́нгельстии чи́ни,/ иде́же святы́х собо́р,/ ра́дость пра́зднующих соверша́ется,/ и ны́не ду́хи пра́ведных Иоаки́ма и А́нны всели́,/ и́хже благоче́стно восхваля́юще, ублажи́м.

Сла́ва, и ны́не, глас 2:

Прииди́те, любоде́вственнии вси/ и чистоты́ рачи́телие,/ прииди́те, пра́зднуем А́ннино честно́е успе́ние:/ и́бо та породи́ па́че естества́ исто́чника жи́зни,/ Мари́ю Богоотрокови́цу,/ из Нея́же роди́ся Изба́витель,/ просвеща́яй и освяща́яй ду́ши на́ша.

Славосло́вие вели́кое и отпу́ст.

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны от кано́на, пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 4: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х,/ Бог Изра́илев. Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га, Го́спода от исто́чник Изра́илевых. Апо́стол к Гала́том, зача́ло 210. Аллилу́ия, глас 1: Спасе́ние пра́ведным от Го́спода, и защи́титель им есть во вре́мя ско́рби. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 36. Прича́стен: Ра́дуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.

Успение праведной Анны. Праведная Анна, мать Пресвятой Богородицы, происходила родом из мессианского колена Левина (по отцу) и мессианского колена Иудина (по матери). Дочь Матфана, она была супругой праведного Иоакима, потомка царя Давида, которому Бог обещал, что от семени его потомства родится Спаситель мира.

После двадцати лет брачной жизни праведные Иоаким и Анна не имели детей и глубоко скорбели об этом. Но они не роптали на Бога и со смирением переносили бесплодие, считавшееся у древних иудеев позором. После того как однажды во время большого иудейского праздника дары праведного Иоакима, принесенные Богу в ветхозаветный храм в Иерусалим, были отвергнуты израильским книжником Рувимом (на том основании, что у Иоакима нет потомства), праведный Иоаким удалился в пустыню. Здесь он постился 40 дней и 40 ночей, пребывая в молитве. Праведная Анна в это время также молилась Богу, умоляя Его даровать ей ребенка. Праведная Анна дала обет, если у нее будет ребенок, посвятить его Богу. Внезапно ей явился Ангел Господень и сказал: «Не бойся, Анна, ибо твой отпрыск предрешен Богом и то, что родится от тебя, будет в почитании во все века, до окончания их».

В то же время Ангел Господень явился святому Иоакиму со словами утешения: «Знай о твоей жене, что она зачнет Дочь, Которая пребудет в храме Бога, и Дух Святой почиет на Ней, и благословение Ее будет на всех святых женах... и Сама Она будет благословенна и станет Матерью вечной благодати».

По возвращении домой из пустыни праведный Иоаким совершил Богу принятые по закону жертвоприношения. Через девять месяцев праведная Анна родила дочь. Благочестивые супруги нарекли Ее Марией.

Праведный Иоаким преставился в 80-летнем возрасте, через несколько лет после введения во Храм Пресвятой Девы Марии. Праведную Анну в возрасте 70 лет Бог сподобил провести два года при Иерусалимском храме, где она воспитывала свою Благословенную Дочь. По преданию, праведная Анна мирно почила о Господе в Иерусалиме через два года после блаженной кончины праведного Иоакима.

При святом благоверном царе Иустиниане (527–565) в Девтере был выстроен в ее честь храм. Император Иустиниан II (685–695; 705–711) обновил этот храм после того, как праведная Анна явилась его беременной супруге. После этого события тело праведной Анны и ее мафорий (покрывало) были перенесены в Константинополь. В память святых праведных Богоотец Иоакима и Анны воздвигались храмы и монастыри и в Русской Православной Церкви. В литургической жизни имена праведных Иоакима и Анны ежедневно воспоминаются во время Богослужений.

Литература:

Книга о Рождестве Блаженнейшей Марии и о детстве Спасителя. СПб., 1913.

Святая Олимпиада диакониса жила в Константинополе в IV веке, в период, наступивший после провозглашения христианства государственной религией в Византийской империи (325). Ее отец Анисий Секунд был римским сенатором, мать происходила от влиятельнейшего сановника епарха Евлалия.

В ранней юности святая Олимпиада была помолвлена с сыном епарха Невридием, но прежде, чем заключили брак, жених ее скончался. Справедливо усмотрев в этом событии Промысл Божий, святая Олимпиада решила остаться девой и всецело посвятить себя служению Богу. Вскоре ее родители умерли, святая Олимпиада стала единственной наследницей большого имения. Богатство это она считала Божиим достоянием и, следуя Евангельской заповеди, раздавала его нищим, странникам, бедным монахам, украшала храмы. Дела милосердия блаженная Олимпиада сочетала с иноческим подвижничеством: строгим постом, духовным бодрствованием, постоянной молитвой. Презирая роскошь и языческие соблазны, святая неуклонно шла узким путем, радуясь испытаниям. Император Феодосий решил породниться с ней, желая выдать замуж за своего родственника испанца Елпидия. Когда же святая отказалась от вступления в брак, император запретил ей распоряжаться своим имуществом до тридцатилетнего возраста и назначил опекунов. Святая Олимпиада изъявила покорную благодарность правителю за то, что он взял на себя распоряжение ее имуществом и тем избавил ее от земных забот. Она писала императору: «Государь! Ты оказал мне милость, которая достойна не только государя, но и епископа, опекой над имениями освобождена я от многих забот. Для большего счастья моего благоволи



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-09-06 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: