FUNCTIONS OF THE PAST CONTINUOUS




DEFINITION OF THE SIMPLE PAST TENSE

The simple past tense, sometimes called the preterite, is used to talk about a completed action in a time before now. The simple past is the basic form of past tense in English. The time of the action can be in the recent past or the distant past and action duration is not important.

You always use the simple past when you say when something happened, so it is associated with certain past time expressions

  • frequency: often, sometimes, always
    I sometimes walked home at lunchtime.
    I often brought my lunch to school.
  • a definite point in time: last week, when I was a child, yesterday, six weeks ago
    We saw a good film last week.
    Yesterday, I arrived in Geneva.
    She finished her work at seven o'clock
    I went to the theatre last night
  • an indefinite point in time: the other day, ages ago, a long time ago
    People lived in caves a long time ago.
    She played the piano when she was a child.

Note: the word ago is a useful way of expressing the distance into the past. It is placed after the period of time: a week ago, three years ago, a minute ago.

FORMING THE SIMPLE PAST TENSE

PATTERNS OF SIMPLE PAST TENSE FOR REGULAR VERBS

Affirmative
Subject + verb + ed  
I skipped.  
Negative
Subject + did not + infinitive without to
They didn't go.
Interrogative
Did + subject + infinitive without to
Did she arrive?
Interrogative negative
Did not + subject + infinitive without to
Didn't you play?

TO WALK

Affirmative Negative Interrogative
I walked I didn't walk Did I walk?
You walked You didn't walk Did you walk?
He walked He didn't walk Did he walk?
We walked We didn't walk Did we walk?
They walked They didn't walk Did they walk?

SIMPLE PAST TENSE OF TO BE, TO HAVE, TO DO

Subject Verb
  Be Have Do
I was had did
You were had did
He/She/It was had did
We were had did
You were had did
They were had did

NOTES ON AFFIRMATIVE, NEGATIVE, & INTERROGATIVE FORMS

AFFIRMATIVE

The affirmative of the simple past tense is simple.

  • I was in Japan last year
  • She had a headache yesterday.
  • We did our homework last night.

NEGATIVE AND INTERROGATIVE

For the negative and interrogative simple past form of "to do" as an ordinary verb, use the auxiliary "did", e.g. We didn't do our homework last night.
The negative of "have" in the simple past is usually formed using the auxiliary "did", but sometimes by simply adding not or the contraction "n't".

The interrogative form of "have" in the simple past normally uses the auxiliary "did".

EXAMPLES

  • They weren't in Rio last summer.
  • We didn't have any money.
  • We didn't have time to visit the Eiffel Tower.
  • We didn't do our exercises this morning.
  • Were they in Iceland last January?
  • Did you have a bicycle when you were young?
  • Did you do much climbing in Switzerland?

Note: For the negative and interrogative form of all verbs in the simple past, always use the auxiliary 'did ''.

SIMPLE PAST, IRREGULAR VERBS

Some verbs are irregular in the simple past. Here are the most common ones.

TO GO

  • He went to a club last night.
  • Did he go to the cinema last night?
  • He didn't go to bed early last night.

TO GIVE

  • We gave her a doll for her birthday.
  • They didn't give John their new address.
  • Did Barry give you my passport?

TO COME

  • My parents came to visit me last July.
  • We didn't come because it was raining.
  • Did he come to your party last week?

 

 

2. Животные и растения

Никто не знает, сколько разных видов растений и животных есть. Некоторые ученые оценивают их число в три миллиона человек. Многие из них предоставляют нам продукты питания, одежду, жилье и лекарства. Некоторые, включая несколько видов насекомых, пронзают нашу кожу и питаются кровью. Другие, как растения, так и животные, даже живут и растут внутри нашего тела. Таким образом, они могут вызывать заболевание. Вы можете понять, почему ученые изучают живые существа с большой осторожностью. Наша жизнь может зависеть; насколько мы узнали о живых вещах вокруг нас.

Поскольку существует очень много разных видов растений и животных, задача биологов нелегкая задача. До настоящего времени было названо и описано более 840 000 видов животных и 345 000 видов растений, чтобы отслеживать это большое количество живых существ, была создана система классификации. Растения и животные сортируются по группам в соответствии с тем, как они строятся. Например, тигр, леопард и лев будут сгруппированы вместе. Все они принадлежат семье кошек. Все члены семейства кошек, в свою очередь, принадлежат к более крупной группе, в которую входят такие мясные животные, как собака, медведь. У них есть зубы, которые созданы для разрыва и режущей плоти. Их острые когти помогают захватить и съесть свою добычу. Таким образом, все растения и животные классифицировались по их структуре. Все живые растения и животные были разделены на два царства: животное царство и растительное царство.

Среди самых маленьких и простейших живых существ есть некоторые, которые трудно классифицировать. Есть маленькие, похожие на растения клетки, которые могут активно плавать в воде. В некоторых случаях их классификация по-прежнему вызывает сомнения.

Животное царство, как мы видели, включает в себя много тысяч разных животных. В царство растений входят крошечные одноклеточные растения, которые можно увидеть только с помощью мощного микроскопа и большого дерева красного дерева и секвойи тихоокеанского побережья, самого старого и самого большого живого на Земле.

На протяжении веков человек полагался на растения для многих своих потребностей. Красота растений обогащает нашу жизнь. Самым важным является тот факт, что другие живые существа в нашем мире не могли существовать очень долго без их соседей по растению.

У некоторых растений нет корней, стеблей или листьев. Некоторые из них состоят только из одной ячейки. Другие, такие как гигантские водоросли, могут быть больше, чем 100 футов в длину. Они делятся на две основные группы. Водоросли имеют зеленый хлорофилл. Они могут приготовить себе еду. Грибы не имеют хлорофилла. Они должны получать свою пищу от других растений и животных.

3.The genotype refers to the entire set of genes in a cell, an organism, or an individual. A gene for a particular character or trait may exist in two allelic forms; one is dominant (e.g. A) and the other is recessive (e.g. a). Based on this, there could be three possible genotypes for a particular character. For instance, a genotype of AA delineates homozygous dominance whereas a genotype of Aa is an example of heterozygous dominance. A genotype of aa is an instance of homozygous recessive. The genotype is a major factor that determines the phenotype of an organism. For example, the genotype determines the color of the petal of a pea plant.

Генотип относится ко всему набору генов в клетке, организме или индивидууме. Ген для определенного характера или признака может существовать в двух аллельных формах; один является доминирующим (например, А), а другой является рецессивным (например, а). Исходя из этого, может существовать три возможных генотипа для определенного персонажа. Например, генотип АА определяет гомозиготное доминирование, тогда как генотип Аа является примером гетерозиготного доминирования. Генотип aa является примером гомозиготной рецессивной. Генотип является основным фактором, определяющим фенотип организма. Например, генотип определяет цвет лепестка растения гороха.

The study of heredity, or how the characteristics of living things aretransmitted from one generation to the next. Every living thing containsthe genetic material that makes up DNA molecules. This material is passedon when organisms reproduce. The basic unit of heredity is the gene. (See chromosomes; dominant trait; genetic code; Gregor Mendel; recessive trait; and sexual reproduction.)

Изучение наследственности, или как характеристики живых существ передаются от поколения к поколению. Каждое живое содержит генетический материал, который образует молекулы ДНК. Этот материал передается, когда организмы воспроизводят. Основной единицей наследственности является ген. (См. Хромосомы, доминантный признак, генетический код, Грегор Мендель, рецессивный признак и половое размножение).

3. noun, Genetics.

1.the genetic makeup of an organism or group of organisms withreference to a single trait, set of traits, or an entire complex of traits.

2.the sum total of genes transmitted from parent to offspring.

 

существительное, Генетика.

1.генетический состав организма или группы организмов со ссылкой на один признак, набор признаков или целый комплекс признаков.

2.общая сумма генов, переданных от родителя к потомству.

 

noun, (used with a singular verb)

1. Biology. the science of heredity, dealing with resemblances and differences of related organisms resulting from the interaction of their genes and the environment.

2.the genetic properties and phenomena of an organism.

существительное, (используется с сингулярным глаголом)

1.Биология. наука о наследственности, имеющая отношение к сходствам и различиям связанных организмов, возникающих в результате взаимодействия их генов и окружающей среды.

2.генетические свойства и явления организма.

 

 

Card №4

1. Speak on the grammar theme: Past Continuous: formation and usage.

2. Read, translate and retell the text «Linnean system of classification».

3. Give the definition of the words: «Mitosis», «Cell».

FUNCTIONS OF THE PAST CONTINUOUS

The past continuous describes actions or events in a time before now, which began in the past and is still going on at the time of speaking. In other words, it expresses an unfinished or incomplete action in the past.

It is used:

  • Often, to describe the background in a story written in the past tense, e.g. "The sun was shining and the birds were singing as the elephant came out of the jungle. The other animals were relaxing in the shade of the trees, but the elephant moved very quickly. She was looking for her baby, and she didn't notice the hunter who was watching her through his binoculars. When the shot rang out, she was running towards the river..."
  • to describe an unfinished action that was interrupted by another event or action, e.g. "I was having a beautiful dream when the alarm clock rang."
  • to express a change of mind: e.g. "I was going to spend the day at the beach but I've decided to get my homework done instead."
  • with 'wonder', to make a very polite request: e.g. "I was wondering if you could baby-sit for me tonight."

EXAMPLES

  • They were waiting for the bus when the accident happened.
  • Caroline was skiing when she broke her leg.
  • When we arrived he was having a bath.
  • When the fire started I was watching television.

Note: with verbs not normally used in the continuous form, the simple past is used.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2018-01-31 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: