Требования к результатам изучения курса




По окончании курса учащиеся должны знать:

· видовременные формы английского глагола в действительном и страдательном залогах; модальные глаголы;

· степени сравнения имён прилагательных;

· правила употребления неопределённого и определённого артиклей;

· типы вопросительных предложений;

· категории рода и падежа и притяжательный падеж имени существительного

 

Учащиеся должны уметь:

· распознавать дифференциальные признаки всех видовременных форм английского глагола при чтении, понимать разницу в их употреблении;

· находить и анализировать примеры изученных грамматических явлений;

· правильно переводить на русский язык видовременные формы английского глагола в действительном и страдательном залогах, модальные глаголы и местоимения

 

Структура и содержание курса

Месяц и тема раздела Номер занятия и его тема Контроль
ФЕВРАЛЬ     «Части речи» Занятие 1. Цели и задачи курса. Употребление артиклей.   Занятие 2. Имя существительное. Категории рода, числа, падежа.   Занятие 3. Местоимения.   Занятие 4.Имя прилагательное. Степени сравнения имён прилагательных.     Употребление артиклей.     Имя существительное  
МАРТ     «Система времён английского глагола» Занятие 5. Глаголы to be и to have.   Занятие 6. Времена группы Present.   Занятие 7. Времена группы Past.   Занятие 8. Времена группы Future. Придаточные предложения времени и условия   Степени сравнения имён прилагательных.   Глаголы to be и to have.   Времена группы Present.   Времена группы Past.
АПРЕЛЬ     «Модальные глаголы. Страдательный залог» Занятие 9. Страдательный залог.   Занятие 10. Модальные глаголы.   Занятие 11. Типы вопросительных предложений.   Занятие 12. Итоговый тест по пройденному языковому материалу. Контроль монологической речи.     Страдательный залог   Модальные глаголы

Использованная литература:

1. Ю. Голицынский. Грамматика. Сборник упражнений. Санкт-Петербург. Каро. 2004.

2. Т.Б. Клементьева.. Повторяем времена английского глагола. Москва. Дрофа. 1995.

3. Е.С. Музланова, Е.И. Кисунько. Тесты. Английский язык. 8 класс. Москва. Астрель. 2005.

4. А. Ионина, А. Саакян. Английская грамматика. Теория и практика. Москва. Айрис пресс. 2001.

5. Н.Г. Брюсова. Контрольные и проверочные работы по английскому языку.7-9 классы. Москва. Дрофа.2001.

6. Луконина И.М. Тесты. Английский язык. 8 класс. Саратов. Лицей.2001.

7. Луконина И.М. Тесты. Английский язык. 6 класс. Саратов. Лицей.2001.

8. Кирюхина С.В.. Тесты. Английский язык. 7 класс. Саратов. Лицей.2001.

ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫЕ КУРСЫПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ. МОУ «ЛИЦЕЙ №2». АЛЕКСЕЕВА И.Е. ЗАНЯТИЕ 1. Определённый и неопределённый артикль.

 

- Перед каждым нарицательным существительным должен стоять артикль.

- Если вы не употребляете артикль, то должны знать и уметь объяснить, почему.

 

Неопределённый артикль A/an употребляется: Определённый артикль The употребляется: Без артикля ----------
- с исчисляемыми существительными в ед.числе; - если предмет упоминается впервые (один из многих, любой) - предмет уже упоминался; This is a boy. The boy is tall. - предмет единственный в своём мире; The sun is hot. - определённый (из ситуации); The pen on the table is mine. - с названиями морей, океанов, рек, заливов, проливов; - с названиями горных цепей и групп островов; - с порядковыми числит.; The second tree - с прилагательными в превос- ходной степени- the biggest bus the United States of America the UK the Netherlands the Ukraine the Crimea the Congo - неисчисляемые сущ-ные; snow - сущ. во множеств. числе; boys Если перед сущ-ми стоят: - притяжательные местоимения, My book - указательные местоимения, This newspaper - сущ. в притяжат.падеже; Mike’s dike - названия озёр; - названия горных вершин и отдельных островов; - названия материков, государ ств, штатов, населённых пунк тов и улиц; - названия языков, предметов и наук
В структурах: This is a…That is a… There is a… It is a… I am a… I see a… I have a… What a day! What a good boy! Such a … At a quarter past two In a low(loud, angry,…) voice To have a good time To go for a walk In a day, week, month   Во фразах: In the middle of In the corner To the right/to the left In the morning/afternoon/evening To play the piano/guitar In/to the south/north/west/east To the cinema/theatre At the shop,market The same In/to the country The rest of Во фразах: In front of To go to bed, to school, to work To go/com/leave home At half past five After school/work From school/work To cook/have/make breakfast/lunch/dinner/supper After/before/at/for breakfast To watch TV To play chess/football Out of doors From morning till night From place to place All day long On horseback On board a ship In fact it is high time In/to town By bus/train/car/tram In spring/summer/autumn

 

ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫЕ КУРСЫПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ. МОУ «ЛИЦЕЙ №2». АЛЕКСЕЕВА И.Е. ЗАНЯТИЕ 1. Определённый и неопределённый артикль.

Вставьте артикль, где необходимо:

 

  1. This is …book. It is my…book.2. Is this your …pen? – No, it is not my…pen, it is my sister’s…pen.3. I have…sister. My sister is…doctor.4. I have no… brother.5. Have they got a car? - Yes, they have. Their …car is very expensive.6. This…. computer is new, and that …computer is old. 7. They have …dog and two…cats.
  2. 1. He has …computer….computer is new.2. My friend has got …cat and….dog…..dog never bites ….cat.3. I can see….three boys….boys are playing football.4. Last year I gave my…sister….toy for her….birthday. She liked…toy very much.5. When they were in….Moscow, they stayed in…hotel. Sometimes they had dinner in …hotel, sometimes in …café.
  3. 1. This is …pen….pen is red. These are…pencils…..pencils are black.2. This is….soup….soup is tasty.3. In …morning I drink…tea and eat….sandwich.3. She gave me….coffee and…cake….coffee was hot, …cake was sweet.4. Do you like…ice cream?
  4. 1. Is … book in your…hand interesting? 2. He never eats …meat, he always eats…vegetables.3. I have two…sisters. My sisters are….students. We are at…home.4. My…brother is not at…home, he is at…school.5. Where is your…Mum? – She is at…work.
  5. 1. We have…large….family.2. Our…granny often tells us….long…interesting …stories.3. My …cousin has …big…black…cat.4. My cousin’s …cat has three…kittens. …cat likes…kittens.
  6. 1. What is…weather like today?- …weather is fine….sun is bright, …sky is blue.2. …earth is…planet.3. It is dark in …room. Turn on..light, please.4. There is …big tree in …garden.5. There is …bank near here. – Where is …bank? 6. There is…new …supermarket in …center of…our …town.7. Open…window, please.8. We have…large…room. There is …big…sofa in…room and…little…lamp on …wall…over…sofa. I like to sit on …sofa and read …good…book.
  7. 1. My friend lives in …small town. It is …new town. ….streets in …town are straight. There are ….nice buildings in them….town is …very green, so …air is fresh. There are …beautiful parks and gardens in...town. …people like to go there after…work. In …evening you can hear…sounds of…music from…parks. There are …schools, …libraries, …hospital and…cinema in …town.2. What is …date today?- It is …seventh of…December.3. My father always comes from …work late: at eight or at …half past eight. But on …Friday he comes …home early: at …half past four or at …quarter to five. On…Saturday or on…Sunday he does not go to …work.
  8. 1. Moscow is on..Moskva river.2. Several rivers run into...sea in…New York. …most important is…Hudson river. 3. …Altai Mountains are higher than…Urals.4. …Russia occupies …eastern half of…Europe and…northern third of…Asia.5. …Washington is …capital of …USA.6. Is …Australia …island or…continent? 7. …Red sea is between …Africa and…Asia.
  9. 1. Let us go to …shop. I must buy…bread and …milk.2. I was at…cinema yesterday.- What ….film did you see?- I saw …very good film. I think it is…best film of …year.3. What languages does your father speak? - He speaks …English.4. I am interested in…History. 5. What are your…. friends doing? - Mary is playing ….piano, Tom and Nick are playing…chess.

 

ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫЕ КУРСЫПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ. МОУ «ЛИЦЕЙ №2». АЛЕКСЕЕВА И.Е. ЗАНЯТИЕ 2. Имя существительное.

 

Конкретные – general A student A tree An apple Абстрактные- abstract love Freedom friendship Коллективные- collective Money Police army Материальные –material Bread Water snow
Неисчисляемые- uncountable Нельзя сосчитать, согласуется с глаголом в ед.ч Sugar is bad for our health. Исчисляемые – countable Можно сосчитать, употребляются и в ед. и во мн.ч An apple - apples
Множественное число – Plurals (при помощи окончания s /es)
A hat – hats A cup – cups   A pen – pens A boy – boys A city -cities A box-boxes A bench - benches
Чередование гласной в корне A man – men a mouse - mice A woman – women a foot-feet A tooth –teeth a goose -geese   An ox - oxen Совпадающие формы a deer – 5 deer A sheep – 10 sheep A swine – 6 swine A Chinese – 7 Chinese Из латинского и греческого A datum –data A formula –formulae A genius – genii A phenomenon - phenomena Сложные слова A grown-up - grown-ups A boyfriend – boyfriends A forget-me-not – forget-me-nots a mother –in law – mother-in laws
This is – these are that is – those are it is – they are there is - there are Мужской род – женский род A man – a woman a boy – a girl a husband – a wife a father – a mother A brother – a sister a nephew – a niece a king – a queen a cock – a hen An ox – a cow an actor – an actress a tiger – a tigress a waiter – waitress A lion – a lioness a prince – a princess a hero – a heroine a baro – baroness   Притяжательный падеж обозначает: 1) принадлежность – отвечает на вопросы чей? чья? чьё? Mary’s book - Книга Мэри A student’s book – книга студента students’ book - книга студентов 2) совместное владение My son and daughter’s computer - компьютер моих сына и дочери 3) меры времени и расстояния A two miles’ trip - поездка в две мили A week’s holiday - недельные каникулы 4) место At my aunt’s (house), at the baker’s 5) один из He is a friend of my father’s. 6) с неодушевлёнными существительными The end of the story   ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫЕ КУРСЫПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ. МОУ «ЛИЦЕЙ №2». АЛЕКСЕЕВА И.Е. ЗАНЯТИЕ 2. Имя существительное. 1. Дайте соответствующие существительные женского рода: A lion, a tiger, an actor, a poet, a man, an uncle, a husband, a brother, a grandfather, a son, a master, a baron, a count, a shepherd, a host.   2. Дайте соответствующие существительные мужского рода: A lady, a girl, a niece, Mrs. Smith, a French woman, a cow, a queen, a princess, a duchess, a hen, a mother.   3. Поставьте во множественном числе: A baby, a lemon, a banana, a mountain, a king, the queen, a watch, a box, a tree, a shelf, a shilling, a eye, a man, this magazine, that sandwich, this foot, that match. This is a spider. That is a snake. This is a boy. That is a flower. That is a star. That is a plate. Is this a sofa? Is this a mountain? Is this a football? Is that a bookcase? Is that a vase? Is that a door? That is not a king. That is not a woman. That is not a lion. This isn’t a mountain. This isn’t a tiger. This isn’t an actor. This hotel is very expensive but it’s very nice. That sweet is very tasty. This man is an engineer. That woman is a cousin. This phone in the office is out of order. That word is difficult to write. There is a children’s playground in the park. There is a man and a woman in the street. There is a match in the box. I have a good pen. I have an uncle. I have a niece. My pen is in my pocket. My daughter is at school. My cow is in the yard. There is a flower in the vase. This child’s foot is sore. His book is very popular. There is a man and a woman in the street. It is a very difficult question to answer. A potato is a vegetable and an apple is a fruit.   4. Перефразируйте, употребляя притяжательный падеж: The ball of the dog. The songs of the children. The umbrella of my grandmother. The room of my friend. The wife of my brother. The table of our teacher. The voice of this girl. The car of my parents. The life of this woman. The flat of my sister is large. The children of my brother are at home. The name of this girl is Jane. The computer of my son is modern. The poems of Pushkin. The questions of my son. The handbags of this woman. The skateboard of that man. The new club of the young designers.   5. Перефразируй на английский язык, используя притяжательный падеж: Глаза у кошки зелёные. Игрушки детей в большом ящике. День рождения моего друга в мае. Это любимый торт моей мамы. Я люблю книги этого писателя. Как зовут этого мальчика? Он показал мне письмо своей сестры. Она взяла коньки своего брата. Дайте мне тетради ваших учеников. Принесите вещи детей. Это семья моего друга. Отец моего друга – инженер. Мать моего друга – врач. Это бабушкино кресло.
               

 

 

Тест №1



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2016-08-20 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: